Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-03-2002, 18:55
Moureen
Moureen is offline
Ik moet op school een werkstuk over sexueel misbruik maken. Graag wil ik jullie standpunt hierover weten. Hoe moeten de daders gestrafd worden enz.
__________________
inspiratieloos :p | youri is en blijft soulmate 4 ever
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-03-2002, 19:06
Janet
Avatar van Janet
Janet is offline
zekers een aantal jaren celstraf,ze weten niet hoe het slagoffer zich voelt.dus dan maar zo,toch???
__________________
*I love Superfly*
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 19:06
de doornvogel
de doornvogel is offline
Ik denk dat de daders een her-opvoeding moeten hebben (tbs ofzo) want als je iemand sexueel misbruikt heb je óf nooit waarden en normen geleerd óf je bent psychisch ziek
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 19:21
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
de doornvogel schreef:
Ik denk dat de daders een her-opvoeding moeten hebben (tbs ofzo) want als je iemand sexueel misbruikt heb je óf nooit waarden en normen geleerd óf je bent psychisch ziek
idd ze moeten leren zich inhouden, maar als dit geen oplossing bied lijkt een gevangenis straf van een paar jaar me ook wel goed.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 19:26
Moureen
Moureen is offline
Kunnen jullie er misschien een langer verhaaltje van maken met uitleg waarom jullie dat vinden?

please, dat heb ik echt nodig....
__________________
inspiratieloos :p | youri is en blijft soulmate 4 ever
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 19:59
DruidessI
DruidessI is offline
Ik hoorde laatst een "grappige sketch" door 2 cabaretiers. Het ging over een ijsbeer die een pinguin ging verkrachten en die pinguin was bang.

Nou,.. lollig.


Ik denk dat het puur experimenteel is - van die jongeren. Ze hebben inderdaad geen benul ervan wat ze er mee aanrichten.
En hoe meer sex naar voren wordt geplaatst op een manier dat vrouwen altijd willen (kijk maar eens naar die videoclips) of dat er zulke niet-grappige grappen worden gemaakt over dit onderwerp, wordt het als cool ervaren. En van dat idee moet men vanaf komen. Het is helemaal niet cool om iemand te verkrachten. Het is ziekelijk. Onverantwoord. Een teken van sexuele frustratie of een te kleine pik

En een ieder die het toch in zijn zieke hoofd haalt om iemand te dwingen tot sex zodat hij (of zij,.,. dat kan ook) zijn sexueel bevredigd wordt, moet flink gestraft worden. Dat ze maar 15 jaar krijgen voor een verkrachting als ze 12 jaar zijn. Dan zitten ze 15 jaar zonder sex terwijl de hormonen door een lichaam stromen als een gek.
En dan missen ze wat... eigen schuld dikke bult.

Suzan
__________________
"Americans 've different ways of saying things. They say "elevator", we say "lift". They say "President", we say "stupid psychopathic git." A. Sayle
Met citaat reageren
Oud 12-03-2002, 20:28
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Ik HAAAAAAAAAAAAAAT mensen die dat doen!

Zou ze zelf willen castreren, en een deel ervan vermoorden! De rest levenslang (gecastreerd) opsluiten!

Ik ken heel wat meisjes die misbruikt, aangerand, verkracht zijn.
Via internet ontmoet, op een forum (psychologie van s.com en zw, dat bestaat niet meer).

Ik weet wat er met hen gebeurd, hoe zij zich voelen... op de rand van de dood... (zelfmoord)

Heb nu zelf ff niet de kracht er meer over te vertellen. Ik haat mensen die dat soort dingen doen. Ik haat ze tot de dood.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 06:43
Moureen
Moureen is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef:
Ik HAAAAAAAAAAAAAAT mensen die dat doen!

Zou ze zelf willen castreren, en een deel ervan vermoorden! De rest levenslang (gecastreerd) opsluiten!

Ik ken heel wat meisjes die misbruikt, aangerand, verkracht zijn.
Via internet ontmoet, op een forum (psychologie van s.com en zw, dat bestaat niet meer).

Ik weet wat er met hen gebeurd, hoe zij zich voelen... op de rand van de dood... (zelfmoord)

Heb nu zelf ff niet de kracht er meer over te vertellen. Ik haat mensen die dat soort dingen doen. Ik haat ze tot de dood.

Begrijp me goed. Ik doel niet alleen op sexueel misbruik bij meisjes.... er zijn ook jongens die het overkomt.
__________________
inspiratieloos :p | youri is en blijft soulmate 4 ever
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 08:32
Bus_Gemist
Bus_Gemist is offline
Mensne die kinderen misbruiken mag van mij meteen het hele zaakie eraf gehakt worden, of dichtgebrand. Die mensen zijn gewoon ZIEK !
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 09:25
tacidvs
tacidvs is offline
Hierboven, ik ga niet alles quoten, wordt meerdere malen beweerd dat mensen die een ander verkrachten ziek zijn. Mee eens. Vraag ging alleen over: sexueel misbruik. Verkrachtingen zijn een uiterste daarvan. Ik denk dat je moet uitzoeken welke jongeren dat doen. Zoek dan een manier om ze te genezen en dan niet door ze de TBS of het gevang aan te doen, daar worden ze heus niet beter van.

Als het jezelf, of een naaste overkomt, wil je wraak nemen. (Mogelijk, dus ga daar niet over zitten zeuren.) Ik denk wel dat je een straf mag geven, maar om dat nou in de vorm van chirurgische handelingen te doen, nee. Geef ze een levenslange voorwaardelijke straf van een jaar of vijf, denken ze hopelijk na in de toekomst.
__________________
back in black and with a vengeance
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 11:35
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Moureen, op het filosofieforum staat op pagina 1,2 of 3 een topic 'doodstraf voor verkrachters', dat gaat hier ook over.

ikzelf vind dat we de allernieuwste vooruitgang in de wetenschap moeten gebruiken;implantaties om agressieve gevoelens te onderdurkken. ze hebben het met succes bij dieren geprobeerd. een druk op de knop et voila, de agressieve stier is zo mak als een lammetje.

maar dit zullen sommige mensen wel weer als te barbaars beschouwen...
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 11:37
NG
Avatar van NG
NG is offline
Citaat:
Moureen schreef:
Ik moet op school een werkstuk over sexueel misbruik maken. Graag wil ik jullie standpunt hierover weten. Hoe moeten de daders gestrafd worden enz.

Citaat:
Moureen schreef:
Kunnen jullie er misschien een langer verhaaltje van maken met uitleg waarom jullie dat vinden?

please, dat heb ik echt nodig....

Kun je misschien zelf er wat meer aan doen? Alles aan een ander overlaten lijkt me ook niet echt de bedoeling.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 14:18
Moureen
Moureen is offline
Citaat:
DiepFries schreef:
Kun je misschien zelf er wat meer aan doen? Alles aan een ander overlaten lijkt me ook niet echt de bedoeling.
Ik heb er al veel aan gedaan. Ik wil alleen nog een paar pagina's maken met meningen van ANDEREN!

ik doe er genoeg aan hoor... en bovendien je moet niet over iets oordelen... als je niet weet waarom ik om een mening vraag... jij weet niet waarvoor ik het ga gebruiken...
ik heb genoeg om een werkstuk van 50 kantjes te maken als je het zo graag zou willen weten!
__________________
inspiratieloos :p | youri is en blijft soulmate 4 ever
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 14:27
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
ikzelf vind dat we de allernieuwste vooruitgang in de wetenschap moeten gebruiken;implantaties om agressieve gevoelens te onderdurkken. ze hebben het met succes bij dieren geprobeerd. een druk op de knop et voila, de agressieve stier is zo mak als een lammetje.

maar dit zullen sommige mensen wel weer als te barbaars beschouwen...
Dit vind ik een hele goede zaak, voor verkrachters die het doen omdat ze ziek zijn in hun hoofd, maar voor bijvoorbeeld de jeugdbendes die zoiets doen om stoer te zijn lijkt een fikse straf (jaar of 7 gevangenis) me niet onaardig.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 14:31
Moureen
Moureen is offline
laat ik effe duidelijk wezen. Het gaat mij niet alleen over verkrachten, maar ook aanranding en sexuele intimidatie (mentaal en fysiek) enzovoort
__________________
inspiratieloos :p | youri is en blijft soulmate 4 ever
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 17:41
Shorty Number 1
Shorty Number 1 is offline
Ik weet niet hoe je iemand zou moeten straffen die iemand seksueel heeft misbruikt. Het is iets moeilijks want het slachtoffer heeft wel een leven met veel problemen, die steeds terug komen en dus niet zomaar verdwijnen. Het slachtoffer kan nooit meer een normaal leven leven.

Maar goed, eigenlijk zou je iemand die iemand heeft misbruikt, hetzelfde moeten laten voelen. Maar ja dat kan je ook niet doen.
DAN BEN JE PRECIES HETZELDE!!!!


Hey Moureen, heb je al genoeg informatie verzameld????
Met citaat reageren
Oud 13-03-2002, 17:45
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
tacidvs schreef:
Geef ze een levenslange voorwaardelijke straf van een jaar of vijf, denken ze hopelijk na in de toekomst.
Met citaat reageren
Oud 14-03-2002, 20:54
Moureen
Moureen is offline
up!
__________________
inspiratieloos :p | youri is en blijft soulmate 4 ever
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-03-2002, 06:14
Internationalist
Avatar van Internationalist
Internationalist is offline
Hmmm, twee visies: aan de ene kant als mens. Ik kan de daden van zo'n persoon met moeite volgen, laat staan begrijpen. Vaak wekt zo'n persoon haat gevoelens op en ik zou liegen als ik zou zeggen nog nooit een ruit bij een zedendelinquent in te hebben gegooid.

Alleen ben ik tegen lijfstraffen en de doodstraf. Ik vind niet dat ze harder gestraft moet worden, maar wel meer moeten worden geholpen., en bij vrijlating levenslange begeleiding van iemand van de reclasering (van het CAD ofzow). M.a.w. het beleid moet verbeterd worden en niet verscherpt
__________________
*ONKRUID VERGAAT NIET* *Doc is de meest drinkende forumbaas* *ik slaap in hetzelfde bed als Iotje* *ik= wanabe WC-ontstopper*
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 09:09
Verwijderd
In Amerika hebben ze een kastje waarmee ze veroordeelden van sexueel misbruik kunnen volgen. Om de zoveel tijd controleren ze of hij het bij zich heeft en het kastje niet in zijn bed heeft gestopt zodat hij er vandoor kan gaan. De politie kan precies zien of hij dicht bij een school komt enz. En ze kunnen als er aangifte is van een verkrachting zien of jij op die plek in de buurt was. Een bewijs erbij. Ik denk niet dat het een waterdicht systeem is, maar het is wel leuk om het even te melden. Na een aantal jaren hoeven ze in Amerika overigens dat kastje niet meer mee te dragen. Dat zou in Nederland dan wel moeten.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2002, 18:26
PV
PV is offline
Levenslang?
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 16:18
Memphis Man
Memphis Man is offline
Citaat:
Carbo schreef:
...De politie kan precies zien of hij dicht bij een school komt enz....

Dus alle verkrachters komen in de buurt van een school?!
__________________
Elvis Presley: Idool Billy Gilman: Sexsymbool :D
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 18:04
Moureen
Moureen is offline
Citaat:
Memphis Man schreef:

Dus alle verkrachters komen in de buurt van een school?!
dat vroeg ik me inderdaad ook af... niet alle daders zitten in de buurt van de school
__________________
inspiratieloos :p | youri is en blijft soulmate 4 ever
Met citaat reageren
Oud 20-03-2002, 18:10
Prada
Prada is offline
Ik ben pontificaal tegen doodstraf, lijfstraffen en ook tegen levenslange opsluiting...Een gevangenisstraf uiteraard...De duur van deze straf kun je niet generaliseren; er zijn uiteraard altijd omstandigheden en oorzaken...Maar ik denk wel dat je een minimumstraf van 5 jaar kunt invoeren (ben sowieo voor minimumstraffen) en ik vind ook dat je moet kunnen bewijzen dat je geen gevaar meer bent voor de samenleving...Wellicht een heropvoedingscursus zoals eerder genoemd...
__________________
Timeo Danaos et dona ferentes...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:19.