Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 01-08-2005, 22:42
Twanos
Avatar van Twanos
Twanos is offline
nu.nl

Ik weet dat hier al een discussie over is geweest maar:

Het is er dan toch van gekomen, zelfs protesten binnen zijn eigen partij en eigenlijk vanuit de hele wereld hebben weer eens niks opgeleverd, Bush wist dat een stemming over deze zaak negatief zou uitvallen voor hem dus heeft hij het parlement niet uit laten spreken over deze kwestie. Waarmee hij maar weer eens aantoont wat voor een geweldige democratie de VS toch is .

De problemen binnenin de VN zijn al erg groot (voor een groot deel dankzij de VS) en met het benoemen van Bolton lijkt het mij dat de VN nog minder daadkracht zal krijgen.
__________________
Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-08-2005, 22:49
Verwijderd
Bush is wel een goede spreker geworden. Die stilte na "Yet, because of partisan delaying tactics by a handful of senators, John was unfairly denied the up or down vote that he deserves" doet JP hem niet na.
Met citaat reageren
Oud 01-08-2005, 22:55
Twanos
Avatar van Twanos
Twanos is offline
Citaat:
Snees schreef op 01-08-2005 @ 23:49 :
Bush is wel een goede spreker geworden. Die stilte na "Yet, because of partisan delaying tactics by a handful of senators, John was unfairly denied the up or down vote that he deserves" doet JP hem niet na.
JP's engels is dan ook niet zo vloeiend. (maar ik vind dat JP vaak erg sterk is in debat, afgezien van zijn uitstraling dan)

maar dit is zwaar offtopic
__________________
Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2005, 00:35
Supersuri
Supersuri is offline
Die Bush is gewoon een dictator. Tijd dat hij afgezet wordt.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2005, 08:44
Verwijderd
Citaat:
Supersuri schreef op 02-08-2005 @ 01:35 :
Die Bush is gewoon een dictator. Tijd dat hij afgezet wordt.
Hoho:

So today I've used my constitutional authority to appoint John Bolton to serve as America's Ambassador to the United Nations.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2005, 09:04
mandi
Avatar van mandi
mandi is offline
Citaat:
Twanos schreef op 01-08-2005 @ 23:42 :
nu.nl

De problemen binnenin de VN zijn al erg groot (voor een groot deel dankzij de VS) en met het benoemen van Bolton lijkt het mij dat de VN nog minder daadkracht zal krijgen.
ja inderdaad. ik denk dat Bush een grote fout gemaakt heft door Bolton aan te stellen.
__________________
pics or it didn't happen
Met citaat reageren
Oud 02-08-2005, 09:13
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
tja, als je een VN-vriendje aanstelt dan krijgt die toch alleen maar ruzie met de Bush :/
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 02-08-2005, 09:16
mandi
Avatar van mandi
mandi is offline
Citaat:
Joostje schreef op 02-08-2005 @ 10:13 :
tja, als je een VN-vriendje aanstelt dan krijgt die toch alleen maar ruzie met de Bush :/
of niet natuurlijk. en er zijn ook nog andere opties dan Bolton en een VN-vriendje
__________________
pics or it didn't happen
Met citaat reageren
Oud 02-08-2005, 09:39
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Twanos schreef op 01-08-2005 @ 23:42 :
De problemen binnenin de VN zijn al erg groot (voor een groot deel dankzij de VS) en met het benoemen van Bolton lijkt het mij dat de VN nog minder daadkracht zal krijgen.
Misschien is dat juist de bedoeling. De VS heeft al niet zoveel op met de VN en zo kunnen ze het van binnenuit nog verder verzieken.
Ik vind het echt slecht dat hij het op zo'n manier gedaan heeft.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2005, 11:05
Spoonie
Avatar van Spoonie
Spoonie is offline
wij krijgen de corupte afdankertjes weer, hoe origineel
__________________
Het leven van een student bestaat uit vaak en vakkunding weekend vieren met soms een college tussendoor.......één twee, klik klik, go go ...ACTIE!!!!
Met citaat reageren
Oud 02-08-2005, 12:00
Twanos
Avatar van Twanos
Twanos is offline
Citaat:
Ieke schreef op 02-08-2005 @ 10:39 :
Misschien is dat juist de bedoeling. De VS heeft al niet zoveel op met de VN en zo kunnen ze het van binnenuit nog verder verzieken.
Ik vind het echt slecht dat hij het op zo'n manier gedaan heeft.
ja opzich vind ik dit best logisch klinken, over het algemeen is de VN voor de VS eerder een last dan dat het wat oplevert. Dus als ze de VN nog verder kunnen afzwakken is dit in het voordeel van de VS.
__________________
Alright Brain, you don't like me, and I don't like you. But lets just do this, and I can get back to killing you with beer.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 16:02
Str0nk
Avatar van Str0nk
Str0nk is offline
Ach, de benoeming van havik Paul Wolfowitz tot president van de Wereld Bank pakte ook beter uit als verwacht, dus het lijkt me enigszins voorbarig om nu al moord en brand te gaan roepen.
__________________
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat de ander voor hij 't ziet.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 16:33
Verwijderd
Citaat:
Str0nk schreef op 06-08-2005 @ 17:02 :
Ach, de benoeming van havik Paul Wolfowitz tot president van de Wereld Bank pakte ook beter uit als verwacht, dus het lijkt me enigszins voorbarig om nu al moord en brand te gaan roepen.
Serieus? Waaruit concludeer je dat in hemelsnaam.
Met citaat reageren
Oud 06-08-2005, 16:44
Str0nk
Avatar van Str0nk
Str0nk is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 06-08-2005 @ 17:33 :
Serieus? Waaruit concludeer je dat in hemelsnaam.
Dat las ik in de krant (Volks. of NRC). Medewerkers van de Wereld Bank en van hulporganisaties hadden voor zijn komst bedenkingen over P. W., maar hij bleek een duidelijke visie te hebben, kon goed opschieten met de staf en voelde zich betrokken met de plaastelijke bevolking.
__________________
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat de ander voor hij 't ziet.
Met citaat reageren
Oud 07-08-2005, 14:52
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
Ben je bekend met The Project for the New American Century? Zowel Wolfowitz als Bolton behoren tot de de grondleggers van die organisatie, samen met Dick Cheney en Donald Rumsfeld. Echt creepy als je 'm eens doorneemt. http://www.newamericancentury.org/

En Bolton vertrouw ik ook voor geen cent. Hij heeft zich al zo vaak tegen de VN uitgelaten. ja hoor, Bush showt maar weer dat ie met deze benoeming de VN eeeeerg serieus neemt. 't is gewoon waar. De VN bestaat niet meer in zijn belang, en hij heeft er meer hinder als profijt van. Hij heeft de VN al zo vaak buiten spel gezet en toch zijn zin doorgedreven.

Maar Bolton heeft wel meer vage dingen uitgespookt..

"According to an article in The New Republic he has been highly successful in pushing his agenda, but his bluntness has won him many enemies. "Iran's Foreign Ministry has called Bolton 'rude' and 'undiplomatic'".

"He was part of the State Department's delegation to six-party talks on the North Korean nuclear program in 2003. He was removed from the delegation after describing Kim Jong Il as a "tyrannical dictator" of a country where for many, "life is a hellish nightmare." In response, a North Korean spokeman said "such human scum and bloodsucker is not entitled to take part in the talks." American Democrats argued that Bolton's words at the time were undiplomatic and endangered the talks. Critics argue that Bolton's record of allegedly politicizing intelligence will harm U.S. credibility with the United Nations which has many current problems. President Bush wants the organization reformed and said he wants John Bolton because he "can get the job done at the United Nations."

"Bolton appears to have tried to spin intelligence to support his views and political objectives on a number of occasions. Greg Thielmann, of the State Department's Bureau of Intelligence and Research (INR), was assigned as the daily intelligence liaison to Bolton. Thielmann stated to Seymour Hersh that, "Bolton seemed troubled because INR was not telling him what he wanted to hear ... I was intercepted at the door of his office and told, 'The Undersecretary doesn't need you to attend this meeting anymore.'" According to current and former coworkers, Bolton withheld information that ran counter to his goals from Secretary of State Colin Powell on multiple occasions, and from Powell's successor Condoleezza Rice on at least one occasion."

"Bolton has been a strong critic of the United Nations for much of his political career. In a 1994 Global Structures Convocation hosted by the World Federalist Association (now Citizens for Global Solutions), he stated, "There is no such thing as the United Nations. There is only the international community, which can only be led by the only remaining superpower, which is the United States." He also stated that "The Secretariat building in New York has 38 stories. If it lost ten stories, it wouldn't make a bit of difference."

En zo zijn er nog tig voorbeelden te vinden van zijn lompe, ondiplomatieke gedrag.
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Met citaat reageren
Oud 08-08-2005, 12:39
Str0nk
Avatar van Str0nk
Str0nk is offline
Citaat:
akumabito schreef op 07-08-2005 @ 15:52 :


En zo zijn er nog tig voorbeelden te vinden van zijn lompe, ondiplomatieke gedrag.
Hij neemt geen blad voor de mond nee (over NK heeft hij natuurlijk wel helemaal gelijk), niet echt een diplomatieke kerel.
__________________
Wat gij niet wilt dat u geschiedt, doe dat de ander voor hij 't ziet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:43.