Oud 03-06-2002, 15:19
[DFU]DutchGirllie
Avatar van [DFU]DutchGirllie
[DFU]DutchGirllie is offline
omdat de andere gesloten is, kunnen we hier weer verder discussieren
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-06-2002, 15:54
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Iemand zei op het vorige deel van vegetariers, de mens werd pas actief toen het vlees ging eten. Dus al die vegetariers zullen in de loop van de jaren weer terugevolueren tot domme apen. Hehhehe
__________________
Mooi geschreven heh?
Met citaat reageren
Oud 03-06-2002, 16:29
Kitten
ha-ha

en ja, ik ben vegetariër
Met citaat reageren
Oud 03-06-2002, 18:54
Verwijderd
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Iemand zei op het vorige deel van vegetariers, de mens werd pas actief toen het vlees ging eten. Dus al die vegetariers zullen in de loop van de jaren weer terugevolueren tot domme apen. Hehhehe
hihi, dies kewl.....


maar ik ben geen vegetarier
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 00:14
Droomvlucht
Avatar van Droomvlucht
Droomvlucht is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Iemand zei op het vorige deel van vegetariers, de mens werd pas actief toen het vlees ging eten. Dus al die vegetariers zullen in de loop van de jaren weer terugevolueren tot domme apen. Hehhehe

Mwa kweenie, k ben vegetarisch omdat ik t niet naar binnen krijg.. word er ziek van.. heeft nix met gevoel ofzo te maken
(mjah t gevoel van mn maag ja )
__________________
Ik vertelde de psychiater dat ik stemmen hoorde. Hij zei mij dat ik goede oren had. - Herman Finkers
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 01:38
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:
Iemand zei op het vorige deel van vegetariers, de mens werd pas actief toen het vlees ging eten. Dus al die vegetariers zullen in de loop van de jaren weer terugevolueren tot domme apen. Hehhehe
Mjoa ach... Lijkt me stug... of je wil echt een miljoen jaar oud worden (ik raad het je niet aan)...

Verder denk ik persoonlijk dat we in onze samenleving op dit moment alle zwakken ondersteunen en de evolutietheorie allang op een andere wijze door ons wordt geleverd. Het is nu zo dat een deel van Afrika de 'zwakken' zijn en het gehele westen de 'sterken'. Die overleven dus, simpel zat.
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 14:29
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Tampert schreef:


Mjoa ach... Lijkt me stug... of je wil echt een miljoen jaar oud worden (ik raad het je niet aan)...

Verder denk ik persoonlijk dat we in onze samenleving op dit moment alle zwakken ondersteunen en de evolutietheorie allang op een andere wijze door ons wordt geleverd. Het is nu zo dat een deel van Afrika de 'zwakken' zijn en het gehele westen de 'sterken'. Die overleven dus, simpel zat.
Dat klopt dus niet he. Wat jij de 'zwakke' noemt zijn wel de meeste top-atleten. En met sterke klopt ook niet, die overleven wel? Jaah omdat we meer technologie hebben, maar als het er op aan komt om te overleven in een oerwoud. Dan weet ik wel dat wij de meeste verliezers hebben. Ik vind het eigelijk racistisch klinken zoals jij de mensen benoemt met, het zwakke ras, en het sterke ras.
__________________
Mooi geschreven heh?
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 16:03
rodina
Avatar van rodina
rodina is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:


Dat klopt dus niet he. Wat jij de 'zwakke' noemt zijn wel de meeste top-atleten. En met sterke klopt ook niet, die overleven wel? Jaah omdat we meer technologie hebben, maar als het er op aan komt om te overleven in een oerwoud. Dan weet ik wel dat wij de meeste verliezers hebben. Ik vind het eigelijk racistisch klinken zoals jij de mensen benoemt met, het zwakke ras, en het sterke ras.
Nee zie het als logica, in Afrika zijn momenteel zoveel problemen met voedsel (daar is geen eens vlees, tenzij men elkaar op moet gaan eten), met ziektes (aids, lepra) en met oorlogen, en dat is in het westen niet zo (nog niet, dat komt nog wel, maar dat is een ander onderwerp)..

En wat die atleten betreft vind ik een beetje onzin eigenlijk; kijk de ene kan hardlopen, de ander kan zwemmen en de volgende kan supergoed fietsen.
En tuurlijk ik zou, net zo als een hoop andere mensen in EU niet een oerwoud kunnen leven, maar ja aangezien we hier 10 bomen op 1 km2 hebben staan is dat ook nog niet echt nodig

Ik ben niet vegetarisch. Waarom, weet ik eigenlijk niet, omdat ik vlees gewoon lekker vind. Ik eet lang niet alle soorten vlees, voornamelijk rund en kip meerdere dingen niet. Vis eet ik ook gewoon. Ik ben er mee op gegroeid, en tja ik denk dat ik het voorlopig ook gewoon blijf eten.
Het argument vlees is moord, tja tis misschien eigenlijk ook wel zo, maar ik moet zeggen als er een stukje biefstuk op m'n bord lig denkik er nooit bij na dat, dat een koe was zeg maar.

Vraagje aan de vegetariërs: Eten jullie ook geen kaas? Eieren? Drinken ook geen melk, chocomelk, yoghurt?
__________________
Freak me baby
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 17:05
Floosje
Avatar van Floosje
Floosje is offline
Citaat:
rodina schreef:

Vraagje aan de vegetariërs: Eten jullie ook geen kaas? Eieren? Drinken ook geen melk, chocomelk, yoghurt?
Als je dat niet doet, ben je een veganist. Dan eet je zeg maar niet alleen geen vlees, maar ook geen dierlijke dingen als melk en eieren enzo. Ook draag je bijv geen leer.

Ik ben zelf vegetarier, dus ik eet wel kaas enzo, maar aan de ene kant vind ik dat ik niet echt consequent bezig ben. Ik bedoel, voor het krijgen van melk onderdruk je een dier ook en stel je je eigenlijk ook boven een dier, waar ik juist zo tegen ben.

Maar het lijkt me erg moeilijk veganist te worden, je eet dan zoveel dingen niet. En dat kan ik mn ouders eigenlijk ook niet echt aandoen...
Misschien later nog eens
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 17:13
Tampert
Avatar van Tampert
Tampert is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:


Dat klopt dus niet he. Wat jij de 'zwakke' noemt zijn wel de meeste top-atleten. En met sterke klopt ook niet, die overleven wel? Jaah omdat we meer technologie hebben, maar als het er op aan komt om te overleven in een oerwoud. Dan weet ik wel dat wij de meeste verliezers hebben. Ik vind het eigelijk racistisch klinken zoals jij de mensen benoemt met, het zwakke ras, en het sterke ras.
dan heb je ehet toch echt verkeerd gelezen...

wij zijn sterk omdat wij eten hebben, zij hebben geen eten. Het spijt me zeer, maar zonder eten ga je dood... de meeste topatleten zijn de sterken van de zwakken... zij zullen de enigen zijn die goed nageslacht zullen kunnen verzorgen (immers: de arme afrikanen kunnen hun kinderen niet voeden dus de helft sterft uit, das vrij evolutionair). Evolutie ís rasistisch... of in ieder geval discriminerend...

wat ik bedoel is het volgende:
vroeger was het zo dat je doodging als je slecht zicht had. Waarom? je kon geen eten vangen en ging dus dood, zo werd het 'ras' beter. Nu is het volgende aan de hand: "als je in het westen slecht zicht hebt krijg je een bril, je koopt je eten bij de albert Heyn en je blijft leven en maakt nageslacht. je behort dus tot het 'sterke ras'. Als jij in Afrika woont en je bent een sterk mens, maar krijgt toch niets te eten overleef je niet, ook al zou je een paar miljoen jaar geleden wél overleefd hebben.
__________________
NIZ| tegenpartij|Kriminalpolizei!!|De hele mikmak| Dank voor die bloemen
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 17:37
VisioN
VisioN is offline
Citaat:
rodina schreef:




Vraagje aan de vegetariërs: Eten jullie ook geen kaas? Eieren? Drinken ook geen melk, chocomelk, yoghurt?

Voor het stremsel in kaas wordt de darmwand van een kalf gebruikt, dus dat eet ik niet.
Melk en eieren enzo eet ik alleen biologisch zoveel als het kan.
Helemaal veganistisch word ik denk ik nooit, want echt in bijna alles zit eieren verwerkt , ook brood enzo. Ik probeer in ieder geval zoveel mogelijk producten te eten waar biologische eieren in verwerkt zijn.
__________________
if you try, you win at least experience
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 20:21
eztah
Avatar van eztah
eztah is offline
Citaat:
VisioN schreef:



Voor het stremsel in kaas wordt de darmwand van een kalf gebruikt, dus dat eet ik niet.
Maar je kan wel bio-kaas kopen, die is vegetarisch

Ikzelf heb steeds meer moeite met zuivelproducten. Gelukkig eten we thuis alles biologisch, maar toch staat het me steeds meer tegen.
Ik eet dus nog niet veganistisch, maar ben er wel mee bezig.
Met citaat reageren
Oud 04-06-2002, 20:47
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
rodina schreef:


Nee zie het als logica, in Afrika zijn momenteel zoveel problemen met voedsel (daar is geen eens vlees, tenzij men elkaar op moet gaan eten), met ziektes (aids, lepra) en met oorlogen, en dat is in het westen niet zo (nog niet, dat komt nog wel, maar dat is een ander onderwerp)..

En wat die atleten betreft vind ik een beetje onzin eigenlijk; kijk de ene kan hardlopen, de ander kan zwemmen en de volgende kan supergoed fietsen.
En tuurlijk ik zou, net zo als een hoop andere mensen in EU niet een oerwoud kunnen leven, maar ja aangezien we hier 10 bomen op 1 km2 hebben staan is dat ook nog niet echt nodig

Ik ben niet vegetarisch. Waarom, weet ik eigenlijk niet, omdat ik vlees gewoon lekker vind. Ik eet lang niet alle soorten vlees, voornamelijk rund en kip meerdere dingen niet. Vis eet ik ook gewoon. Ik ben er mee op gegroeid, en tja ik denk dat ik het voorlopig ook gewoon blijf eten.
Het argument vlees is moord, tja tis misschien eigenlijk ook wel zo, maar ik moet zeggen als er een stukje biefstuk op m'n bord lig denkik er nooit bij na dat, dat een koe was zeg maar.

Vraagje aan de vegetariërs: Eten jullie ook geen kaas? Eieren? Drinken ook geen melk, chocomelk, yoghurt?
Met top atleten bedoel ik dat hun leniger zijn gebouwd. Kijk nu maar es naar de WK voetbal. Het merendeel is zwart. Ik wil alleen zeggen dat hun atletischer zijn gebouwd, bij hardlopen zijn de wereldkampioenen ook meestal zwarten.
__________________
Mooi geschreven heh?
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 09:40
Verwijderd
Citaat:
Aragnabite schreef:



Mwa kweenie, k ben vegetarisch omdat ik t niet naar binnen krijg.. word er ziek van.. heeft nix met gevoel ofzo te maken
(mjah t gevoel van mn maag ja )
dan is het het gedoe van niet lusten...

en ik kan niet zeggen dat je maar moet eten wat de pot schaft want dat doe ik ook niet (bij heel veel groenten: spruitjes, andijvie,, prei, broccolie, rode bieten, en vast nog wel wat meer, das allemaal bah )

ok, en ik was diegene die dat zei ja, van dat de mens pas echt succesvol werd (lees: fysiek/qua herseninhoud beter woerdt) vanwege het feit dat er veel meer voedingsstoffen in vlees zitten als in groenten....
dus hadden we energie over om flink te gaan groeien enzo

Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 09:49
Kitten
Citaat:
eztah schreef:

Maar je kan wel bio-kaas kopen, die is vegetarisch

Alle kaas is 'vegetarisch'
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 11:22
Hukkie
Avatar van Hukkie
Hukkie is offline
Ik drink geen melk/karnemelk/yoghurt/enz, heb mn eigen scharrelkippen en probeer zoveel mogelijk stremselloze kaas te eten.
__________________
http://213.93.79.22/ # Gujenèvend....
Met citaat reageren
Oud 05-06-2002, 22:22
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Hukkie schreef:
Ik drink geen melk/karnemelk/yoghurt/enz, heb mn eigen scharrelkippen en probeer zoveel mogelijk stremselloze kaas te eten.
Geen melk, karnemelk,yoghurt enz? Waar wil jij die voedingstoffen vandaan halen? Eet je soms astronautenvoedsel?
En dan nog iets, waarom drink je die melk en zo niet?
__________________
Mooi geschreven heh?
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 00:08
eztah
Avatar van eztah
eztah is offline
Citaat:
Kitten schreef:


Alle kaas is 'vegetarisch'
Precies, kaas waar de maagwand van een kalf in verwerkt zit.



Juist
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-06-2002, 00:09
eztah
Avatar van eztah
eztah is offline
Citaat:
Hukkie schreef:
Ik drink geen melk/karnemelk/yoghurt/enz, heb mn eigen scharrelkippen en probeer zoveel mogelijk stremselloze kaas te eten.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 00:12
eztah
Avatar van eztah
eztah is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:


Geen melk, karnemelk,yoghurt enz? Waar wil jij die voedingstoffen vandaan halen? Eet je soms astronautenvoedsel?
En dan nog iets, waarom drink je die melk en zo niet?
Soja melk, peulvruchten, tofu

En ik zelf drink zo min mogelijk melk omdat ik me niet prettig voel bij het idee dat er een koe voor is gemarteld.
En het kan dus ook anders.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 08:58
Hukkie
Avatar van Hukkie
Hukkie is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:


Geen melk, karnemelk,yoghurt enz? Waar wil jij die voedingstoffen vandaan halen?
>> Zie Eztah's post

Eet je soms astronautenvoedsel?
>> ja, want mijn papa heet Neil Armstrong dus die kan daar heel makkelijk aan komen, ik prijs mezelf gelukkig!!!

En dan nog iets, waarom drink je die melk en zo niet?
>> 1. principes
2. ik heb een pleurishekel aan melk
__________________
http://213.93.79.22/ # Gujenèvend....
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 10:04
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
eztah schreef:

Soja melk, peulvruchten, tofu

En ik zelf drink zo min mogelijk melk omdat ik me niet prettig voel bij het idee dat er een koe voor is gemarteld.
En het kan dus ook anders.
Gemarteld? Wat lul jij? Nooit op een boerderij geweest of zo, er word uit de uiers melk gehaald, en dat is geen martelen. Als kalfven zogen dan is het toch ook geen martelen terwijl die het ruwer doen omdat ze een hele ruwe tong hebben.
__________________
Mooi geschreven heh?
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 10:21
Verwijderd
ik moet echt zeggen dat ik mensen er hiervan verdenk het zichzelf aan te doen dat ze nix meer vreten om wat diertjes het leven te sparen...

en ik moet ook zeggen dat jullie praten alsof het vegetarisme een hogere levenstandaard/doel is waar je je naartoe meot werken...

*Maakt iedereen wakker uit droom*

IS HET NIET!!!!!!!!!!!!!!

het is alleen onnatuurlijk
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 11:56
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Havock schreef:
ik moet echt zeggen dat ik mensen er hiervan verdenk het zichzelf aan te doen dat ze nix meer vreten om wat diertjes het leven te sparen...

en ik moet ook zeggen dat jullie praten alsof het vegetarisme een hogere levenstandaard/doel is waar je je naartoe meot werken...

*Maakt iedereen wakker uit droom*

IS HET NIET!!!!!!!!!!!!!!

het is alleen onnatuurlijk
Helemaal mee eens.
Geen melk drinken omdat ze anders koeien martelen? Koeien martelen? Het is pijnelijk voor een koe als haar kalf aan het drinken is dan dat de boer melk pakt van de koe. Maar jah, wat weten die zogenaamde "dierenliefhebbers" van dieren. Ook al drinken ze geen melk, het merendeel van de bevolking zorgt er toch voor dat er koeien worden geslacht.
__________________
Mooi geschreven heh?
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 13:24
Sask!a
Avatar van Sask!a
Sask!a is offline
Ik ben wel vegetarisch, maar ik ga echt niet zo ver dat ik een halve veanist ben ofzow.
Ik vind het wel heel erg als je zegt dat een koe wordt gemarteld als hij (nouwja, zij) wordt gemolken......

Hoe diep kan je zinken.....
__________________
~*~Wees nooit een tweedeklas versie van iemand anders, maar altijd een eersterangs van jezelf~*~
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-06-2002, 14:17
TearSong
Avatar van TearSong
TearSong is offline
Citaat:
Sask!a schreef:

Ik vind het wel heel erg als je zegt dat een koe wordt gemarteld als hij (nouwja, zij) wordt gemolken......

Al na gemiddeld 4½ jaar is een melkkoe 'versleten' en wordt afgevoerd naar het slachthuis. Een koe kan bij normale levensvoorwaarden makkelijk 30 jaar worden. Rond de 80% van het rundvlees op onze markt is zo afkomstig van melkkoeien en hun kalveren.

Daarom probeer ik nu ook zo weinig mogelijk melkproducten te gebruiken. Ik zou het hypocriet van mezelf vinden als ik geen vlees van koeien zou eten, maar wel de melk zou drinken terwijl die beesten ook gewoon afgeslacht worden en op de vleesmarkt terecht komen.
__________________
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 14:18
TearSong
Avatar van TearSong
TearSong is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:

Het is pijnelijk voor een koe als haar kalf aan het drinken is dan dat de boer melk pakt van de koe. Maar jah, wat weten die zogenaamde "dierenliefhebbers" van dieren.
over kalveren gesproken:
Om de melkproduktie flink op gang te houden, moet een koe elk jaar een kalf baren. Jaarlijks worden in Nederland zo'n één miljoen koeien drachtig gemaakt. Na de geboorte wordt de band tussen moeder en jong vrijwel direkt verbroken. Het kalf is bijprodukt om de melkproduktie flink op gang te houden en gaat meestal via bio-industrie naar het slachthuis.

nee dat is lekker...
__________________
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 14:46
Kitten
Citaat:
eztah schreef:

Precies, kaas waar de maagwand van een kalf in verwerkt zit.



Juist
voor het stremsel in de kaas .. gebruikt men melkzuurbakteriën.

geen maagwand

en als k toch oh-zo-erg verkeerd mag zijn, dan zou ik wel graag een linkje zien ofzo

maar kheb zelf opgezocht enz .. en niks gevonden ..
zo ook niet bij 'kaasbereidingen'
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 15:19
TearSong
Avatar van TearSong
TearSong is offline
Citaat:
Kitten schreef:


voor het stremsel in de kaas .. gebruikt men melkzuurbakteriën.

geen maagwand

en als k toch oh-zo-erg verkeerd mag zijn, dan zou ik wel graag een linkje zien ofzo
nee alle vegetariers hebben het vast verkeerd of niet? waarom denk je dat er uberhaupt vegetarische kaas te koop is dan? duh.

maar goed, even wat links dan:
vegatopia FAQ

Over boerenkaas

Vraagbaak voedingsmiddelentechnologie

Melkzuurbacterien zijn totaal wat anders dan stremsel, zoals je ook kunt lezen op 1 van die sites. Overtuigd? In vrijwel alle nederlandse kazen zit dus stremsel en stremsel is dus niet-vegetarisch. Alleen kunstmatig gestremde kazen zijn dus vegetarisch maar dat komt nog niet zo vaak voor.
__________________
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 15:22
TearSong
Avatar van TearSong
TearSong is offline
Citaat:
Kitten schreef:

en ja, ik ben vegetariër
oh je bent nog vegetarier ook? dan zou ik maar eens goed gaan kijken naar wat er allemaal vegetarisch is en wat niet, als je al moeite hebt met het geloven van het stremsel-verhaal. Ik neem aan dat je wel weet dat gelatine niet vegetarisch is? Kijk eens even bij 'de survivalgids voor vleesverlaters' op vegatopia.com. Daar staat het hele verhaal over gelatine en stremsel en meer bij de koken FAQ..
__________________
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 15:51
Kitten
Citaat:
TearSong schreef:


oh je bent nog vegetarier ook? dan zou ik maar eens goed gaan kijken naar wat er allemaal vegetarisch is en wat niet, als je al moeite hebt met het geloven van het stremsel-verhaal. Ik neem aan dat je wel weet dat gelatine niet vegetarisch is? Kijk eens even bij 'de survivalgids voor vleesverlaters' op vegatopia.com. Daar staat het hele verhaal over gelatine en stremsel en meer bij de koken FAQ..
je bent echt niet 'meer' omdat je iets weet wat ik niet wist ..
(à la oh je bent nog vegetarier ook? )

ik let op wat ik als 'vegetariër' eet, maar *dat* wist ik idd niet, dus dat ga ik niet meer eten ook ..

over gelatine ed.. wist k wel ..

bedankt voor de links enz, nu weet k weer iets meer

en ja, ik geef mn foutje(s) toe
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 16:06
TearSong
Avatar van TearSong
TearSong is offline
Citaat:
Kitten schreef:


je bent echt niet 'meer' omdat je iets weet wat ik niet wist ..
(à la oh je bent nog vegetarier ook? )
ok sorry voor mijn 'aanval', dat kwam met name vanwege de manier waarop je die gebruikte toen de maagwand ter sprake kwam en het 'oh-zo-erg-verkeerd' gedeelte. Dat kwam een beetje raar op mij over, alsof je het stukken beter wist te weten terwijl meerdere vegetariers hier al hadden aangegeven dat kaas niet vegetarisch is. Dus vandaar dat ik daar vrij fel op reageerde. Maar ook ik wist niet alles van vegetarier zijn toen ik vegetarier werd, en je leert gewoon steeds meer (en eet steeds minder ). Pas bijvoorbeeld ook op voor de rode kleurstof E120, dat is schildluisextract (yuck! alleen het woord al!), en het zit soms in snoep of waterijsjes...

Maar goed, dan weet je nu dat gewone kaas niet vegetarisch is, maar de meeste kaasboeren hebben wel een vegetarische kaas zoals trenta of doolin.
__________________
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 16:14
Kitten
Citaat:
TearSong schreef:


ok sorry voor mijn 'aanval', dat kwam met name vanwege de manier waarop je die gebruikte toen de maagwand ter sprake kwam en het 'oh-zo-erg-verkeerd' gedeelte. Dat kwam een beetje raar op mij over, alsof je het stukken beter wist te weten terwijl meerdere vegetariers hier al hadden aangegeven dat kaas niet vegetarisch is. Dus vandaar dat ik daar vrij fel op reageerde. Maar ook ik wist niet alles van vegetarier zijn toen ik vegetarier werd, en je leert gewoon steeds meer (en eet steeds minder ). Pas bijvoorbeeld ook op voor de rode kleurstof E120, dat is schildluisextract (yuck! alleen het woord al!), en het zit soms in snoep of waterijsjes...

Maar goed, dan weet je nu dat gewone kaas niet vegetarisch is, maar de meeste kaasboeren hebben wel een vegetarische kaas zoals trenta of doolin.
hehe .. die was omdat ik echt dacht dat *ik* het juist had .. niet dus

die rode kleurstof enz was mij ook al bekend

en van die kaas zoals trenta of doolin .. mjah .. die zijn 'hier' in belgie niet te vinden (toch niet waar *ik* al gezocht heb ~ but no more cheese for me )

maaruhm ..
ik ben al langer dan 'vandaag' 'vegetariër' .. en de meeste dingies zijn me wel bekend ..

maar zoiets 'simpels' als dat van die maagwand .. wist k echt niet
*shame*
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 16:21
Floosje
Avatar van Floosje
Floosje is offline
Citaat:
Havock schreef:
ik moet echt zeggen dat ik mensen er hiervan verdenk het zichzelf aan te doen dat ze nix meer vreten om wat diertjes het leven te sparen... >>>"Wat" diertjes?? Ik weet niet of jij weet hoeveel dieren en jaarlijks afgeslacht worden voor de mens, terwijl dit helemaal onnodig is. En dan heb ik het nog niet eens over de manier waarop dat gebeurt.

en ik moet ook zeggen dat jullie praten alsof het vegetarisme een hogere levenstandaard/doel is waar je je naartoe meot werken... >>>en ik moet ook zeggen dat ik vind dat jij nogal neerbuigend praat. Als iemand nou vegetarier/veganist is is dat toch zn eigen keuze. Kijk, ik veroordeel jou ook niet omdat jij het nodig vind een dier te eten, maar als je zo gaat beginnen vind ik dat ook niet helemaal fair.

*Maakt iedereen wakker uit droom*
>>>Kan ik jou ook wel even uit je droom wakkerschudden, zie je niet wat er gebeurt met die dieren?? Die worden gewoon gebruikt voor de mens, alsof je als mens boven een dier staat. Dat is een droom!!

IS HET NIET!!!!!!!!!!!!!!
het is alleen onnatuurlijk
>>>jij vind het onnatuurlijk. Weet je wat onnatuurlijk is?
Kalfjes en varkens die in een hokje staan waar ze zich een paar weken niet tot nauwelijks kunnen bewegen, helemaal vetgemest worden en vervolgens geslacht.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 17:27
Verwijderd
goh, nou dan dromen we allebei.

en het is idd kut dat ze met die beesten doen, maar ik ga mijn levenswijze er niet voor aanpassen...

anders heb ik helemaal nix te vreten (ben geen groente-eter)
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 18:44
TearSong
Avatar van TearSong
TearSong is offline
Citaat:
Kitten schreef:

en van die kaas zoals trenta of doolin .. mjah .. die zijn 'hier' in belgie niet te vinden (toch niet waar *ik* al gezocht heb ~ but no more cheese for me )
oh dat is jammer inderdaad..nou ja misschien dat dit helpt mocht je toch een keer op zoek willen naar kaas die geschikt is voor vegetariers:

* Nederlandse kazen die vegatarisch zijn:
- Bastiaansen
- Deliander kazen
- Eden
- Maasdammer
- Vriendenhof
- Trenta
- Zuiver zuivel

* Buitenlandse kazen die vega zijn:
- Babibel (Cacher)
- Bonbel Coque (Cacher)
- Boursin nature
- Boursin poivre
- Boursin ail et fines herbes
- Boursin en habit de noix
- Boursin en habit de poivre
- Boursin en habit ciboulette
- Brie (Bressot)
- Brie St Benoit (Ideval)
- Camembert St Benoit (Ideval)
- Cheddar (Cabot)
- Comte (Entremont)
- Doolin (een Ierse kaas)
- Emmental (Entremont)
- Feta (Syrtos)
- Gervais (Danone en Petitis Suisses)
- Gorgonzola (Salmon Valley)
- Kiri (Cacher)
- Mozzarella (Pollenghi)
- Mascarpone (Polenghi)
- Paturain (Bongrain)
- Ricotta (Galbani)
- Ricotta (Polenghi)
- Saint Moret (Bongrain)

Hoe zit dat overigens in Belgie, hebben ze daar in de winkels ook net zo veel vegetarische producten als in nederland?
__________________
In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and been widely regarded as a bad move.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-06-2002, 19:09
Kitten
Maasdammer wel vegi? nice

die eet k altijd en die gouda (fini )

mjah, in de supermarkten is er een opmars gaande van vegetarische worsten tot vegetarische 'hamburgers' ..

zijn very jummie

en in de natuurwinkels zijn er ook altijd wel vegi-dingies, maar die smaken mij niet echt :/

en ook vegetarische uhm .. 'prepare' .. maar als je het teveel eet .. smaakt het op de duur te veel naar wortels

maar in iedere 'deftige' winkel hebben ze de laatste tijd toch wel een minimum aan vegetarische producten (er zijn altijd wel uitzonderingetjes)
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 19:43
eztah
Avatar van eztah
eztah is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:


Gemarteld? Wat lul jij? Nooit op een boerderij geweest of zo, er word uit de uiers melk gehaald, en dat is geen martelen.
>>>>Een koe geeft normaal 3L melk op een dag. Weet je hoe dat in de bioindustrie is? 30 L op een dag..30!!
Dat kan nooit zomaar gebeuren. Dat wordt gedaan dmv hormoonshit..Nee, das totaal niet zielig, zal die koe fijn vinden..

Als kalfven zogen dan is het toch ook geen martelen terwijl die het ruwer doen omdat ze een hele ruwe tong hebben.
>>>Kalfjes worden 3 dagen na de geboorte weggerukt bij de koe omdat de moeder verder moet met melk geven..
Ze zal van haar eigen jong dus weinig meemaken
En nog wat, die melk is bedoelt voor een kalf.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 13:45
Verwijderd
Citaat:
eztah schreef:
*lang verhaal*
dus zullen we dan maar weer een stap terugdoen in de evolutie?

over 10.000 jaar, 2 soorten mensen:
1tje zoals we nu zijn

de ander met een bek vol met kiezen, een vergroot darmstelsel, en man, wat zijn ze lelijk
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 14:15
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Havock schreef:


dus zullen we dan maar weer een stap terugdoen in de evolutie?

over 10.000 jaar, 2 soorten mensen:
1tje zoals we nu zijn

de ander met een bek vol met kiezen, een vergroot darmstelsel, en man, wat zijn ze lelijk
Hahahaha,
wat die vegetariers mij nou es mogen uitleggen waaruit vegetarische kaas bestaat. In kaas zit zuivel. Waar halen ze die zuivel dan vandaan? Ze kunnen het niet in een fabriek maken, die stoffen moeten ze van melk halen. En waar halen ze melk vandaan? Van de koe. In kaas zit melk van een koe, of ander dier dat melk geeft. Dus vegetarische kaas bestaat niet.

P.S. Wie heeft er ooit paardemelk gedronken? (Ikke!!! En dat smaakt best lekker, heeft een zoete smaak, hmmm......)
__________________
Mooi geschreven heh?
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 15:35
Casull
Avatar van Casull
Casull is offline
Ik ben er wel voor om kaas en melk en eieren en vlees te nuttigen die op een wat diervriendelijker manier verkregen zijn, maar ik ben toch echt niet van plan om te stoppen met het eten van die dingen. We zouden hier juist blij moeten zijn dat we uberhaupt de keuze hebben om wel of niet vegetarisch te eten.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 17:31
Floosje
Avatar van Floosje
Floosje is offline
Citaat:
Toraneko schreef:
Ik ben er wel voor om kaas en melk en eieren en vlees te nuttigen die op een wat diervriendelijker manier verkregen zijn, maar ik ben toch echt niet van plan om te stoppen met het eten van die dingen. We zouden hier juist blij moeten zijn dat we uberhaupt de keuze hebben om wel of niet vegetarisch te eten.
Daar ben ik dan ook heel erg blij mee, dus als je de keuze hebt, waarom doe je het dan niet??
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 17:32
Floosje
Avatar van Floosje
Floosje is offline
Citaat:
Havock schreef:


dus zullen we dan maar weer een stap terugdoen in de evolutie?

over 10.000 jaar, 2 soorten mensen:
1tje zoals we nu zijn

de ander met een bek vol met kiezen, een vergroot darmstelsel, en man, wat zijn ze lelijk
dat heeft er toch geen reet mee te maken.
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 17:53
maantje tuurt
Avatar van maantje tuurt
maantje tuurt is offline
Ik ben vegetarisch
Waarom?
- Mensen hebben het recht niet dieren te doden! Omdat mensen denken en dieren niet, zeggen de meeste
Hoe kunnen ze dat nou weten???? Het is nooit bewezen dat ze niet denken.
- Omdat jij zo nodig dood dier op je bord wil (een LIJK dus ) moet er een dier worden geslacht. Je kan toch net zo goed iets anders koken? Is dat nou ZO moeilijk?
- O ja, dat is ook zo dubbel, als veel mensen die niet vegetarisch zijn op de t.v bijf. stierengevechten zien of dat er jonge hondjes ofzo worden geslacht zeggen ze: aaaah hoe kunnen ze dat nou doen???? Maar zij maken net zo goed dieren dood! Oke, dan wel niet met hun eigen handen, maar omdat ze vlees willen, dus word er voor HUN een dier gedood.

O ja, sommige mensen eten geen vlees en WEL vis... Hoezo dat Vissen zijn toch OOK dieren of niet soms?
__________________
if I can't dance I don't want to be part of your revolution
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 18:23
Casull
Avatar van Casull
Casull is offline
Floosje: Dit gaat wat hard klinken maar ik doe het niet omdat ik vlees lekker vind.

Maantje tuurt: Je praat alsof mensen de enige wezens zijn die andere dieren vermoordden, dat is niet zo. En nee, -voordat iemand erover begint- mensen zijn ook niet de enige dieren die andere dieren doden voor eten terwijl dat niet per se hoeft. Chimpansees hebben bijv. ook geen vlees nodig, maar als ze het kunnen krijgen, dan eten ze het!
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 18:27
Kitten
en als we nou s ieder mensje zijn keuze laten .. moeilijk doen hoeft toch niet
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 18:56
maantje tuurt
Avatar van maantje tuurt
maantje tuurt is offline
Citaat:
Toraneko schreef:


Maantje tuurt: Je praat alsof mensen de enige wezens zijn die andere dieren vermoordden, dat is niet zo. En nee, -voordat iemand erover begint- mensen zijn ook niet de enige dieren die andere dieren doden voor eten terwijl dat niet per se hoeft. Chimpansees hebben bijv. ook geen vlees nodig, maar als ze het kunnen krijgen, dan eten ze het!
Maar mensen hebben het vermogen om er over na te denken.
En te beseffen dat het simpelweg niet nodig is in deze maatschappij.
__________________
if I can't dance I don't want to be part of your revolution
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 19:05
eztah
Avatar van eztah
eztah is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:


Hahahaha,
wat die vegetariers mij nou es mogen uitleggen waaruit vegetarische kaas bestaat. In kaas zit zuivel. Waar halen ze die zuivel dan vandaan? Ze kunnen het niet in een fabriek maken, die stoffen moeten ze van melk halen. En waar halen ze melk vandaan? Van de koe. In kaas zit melk van een koe, of ander dier dat melk geeft. Dus vegetarische kaas bestaat niet.
>>>Hahah
Melk is geen vlees, duuh...
Vegetarische kaas betekent dat er geen maagwand van een kalfje in verwerkt zit.
Jij haalt vegetarisme en veganisme door elkaar. Veganisme betekent geen zuivel, en geen enkel dierlijk product gebruiken. En je hebt trouwens ook veganistische kaas, met soja.

P.S. Wie heeft er ooit paardemelk gedronken? (Ikke!!! En dat smaakt best lekker, heeft een zoete smaak, hmmm......)
>>>Nee, ik hou zoiezo niet zo van melk *(kotst)*
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 19:06
eztah
Avatar van eztah
eztah is offline
Citaat:
Kitten schreef:
en als we nou s ieder mensje zijn keuze laten .. moeilijk doen hoeft toch niet
Nee, maar het is leuk om erover te discusieren (dat gebeurt wel vaker op een forum).
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 21:40
suze02
suze02 is offline
Niks tegen vegetariers maar eeh de mens is toch echt een carnivoor,kijk maar naar het gebit!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eten & Drinken Waarom ben je wel/niet vegetariër?
Dreamerfly
158 26-01-2006 13:02
Eten & Drinken Wat kan ik wel en niet eten?
dark princess
37 05-09-2005 19:20
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Verstandelijk gehandicapten moeten gesteriliseerd worden
Thirsa87
153 30-03-2004 12:55
Levensbeschouwing & Filosofie De hemel als 'eindstation'?
wondersbestaan
151 23-03-2004 10:35
Levensbeschouwing & Filosofie Demonisering van het Christendom
Riconoscente
121 01-07-2003 11:55
Flora & Fauna Verschil bont/vlees, als reactie op topic bont/leer.
extinction
6 08-08-2002 22:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:32.