Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-08-2008, 16:26
Jasmijn.
Avatar van Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Kent er iemand een site waar men native speakers kan vinden (engelstalig) die bereid zijn te communiceren met frans/nederlandstaligen om zo taal te perfectioneren?
geen A-E...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-08-2008, 16:50
Vinniebar
Avatar van Vinniebar
Vinniebar is offline
Googlen op Penpals ofzo
Met citaat reageren
Oud 02-08-2008, 16:56
zeehond23
Avatar van zeehond23
zeehond23 is offline
ik ben engels leraar geweest. Wil je spreken of schrijven?
__________________
#JeSuisLidl
[QUOTE=Kristaco;33732259]Met jezelf spelen is lekker.[/QUOTE]
Met citaat reageren
Oud 02-08-2008, 18:17
Jasmijn.
Avatar van Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
Ik heb zelf een goede beheersing van het Engels, dus als je daar belangstelling voor mocht hebben wil ik wel met je mailen in het Engels. Zo heb ik zelf ook de mogelijkheid om mijn Engels op peil te houden.

Is eng een moedertaal vr jou? Ik studeer nl talen en moet rekening houden met culturele achtergronden... letterlijk vertalen kan dus absoluut niet in mijn studies, vandaar dat ik een native speaker nodig heb. Deze houdt wel rekening met cultuurgebonden betekenissen.
Met citaat reageren
Oud 02-08-2008, 18:19
Jasmijn.
Avatar van Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
ik ben engels leraar geweest. Wil je spreken of schrijven?
Spreken, maar moet iemand zijn uit België...
vandaar dat ik nr een site vraag... hier is het nogal beperkt...
Met citaat reageren
Oud 02-08-2008, 19:37
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Is eng een moedertaal vr jou? Ik studeer nl talen en moet rekening houden met culturele achtergronden... letterlijk vertalen kan dus absoluut niet in mijn studies, vandaar dat ik een native speaker nodig heb. Deze houdt wel rekening met cultuurgebonden betekenissen.
Engels is niet mijn moedertaal. Daar je echter de nadruk legt op spreken beschouw ik mijn aanbod om met je te mailen als overbodig, vandaar dat ik mijn vorige reply inmiddels heb verwijderd. Wat je eventueel zou kunnen doen is een oproep plaatsen in een plaatselijke krant, waarin je aangeeft dat je iemand zoekt die Engels als eerste taal heeft, om zo door middel van conversatie je eigen kennis van het Engels te verbeteren. Overigens vraag ik me af of, en in hoeverre, de culturele achtergrond van een Nederlander als ik en die van een Brit van elkaar verschillen.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel
Met citaat reageren
Oud 03-08-2008, 09:29
Vogelvrij
Avatar van Vogelvrij
Vogelvrij is offline
Ik begrijp geloof ik niet precies wat je wilt, maar op deze site: www.unilang.org zijn diverse native British-speakers te vinden en aangezien het een talensite is, willen ze je vast ook graag helpen.
__________________
Het werkelijke leven is een veel oppervlakkiger gedoe dan men zichzelf bekennen wil. (T. Thijssen)
Met citaat reageren
Oud 03-08-2008, 19:37
Jasmijn.
Avatar van Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
Engels is niet mijn moedertaal. Daar je echter de nadruk legt op spreken beschouw ik mijn aanbod om met je te mailen als overbodig, vandaar dat ik mijn vorige reply inmiddels heb verwijderd. Wat je eventueel zou kunnen doen is een oproep plaatsen in een plaatselijke krant, waarin je aangeeft dat je iemand zoekt die Engels als eerste taal heeft, om zo door middel van conversatie je eigen kennis van het Engels te verbeteren. Overigens vraag ik me af of, en in hoeverre, de culturele achtergrond van een Nederlander als ik en die van een Brit van elkaar verschillen.

Idd, toch vriendelijk bedankt Een oproep in krant is geen slecht idd, dat ik daar niet aan heb gedacht!
Naja als vertaler kan je niet een tekst vanuit het nl vertalen nr het engels zonder rekening te houden met cultuur. Vandaar dat Taal en Cultuur een vak apart is. Sommige vertalingen hebben een heel andere betekenis in 2e taal...
Met citaat reageren
Oud 03-08-2008, 19:37
Jasmijn.
Avatar van Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Citaat:
Ik begrijp geloof ik niet precies wat je wilt, maar op deze site: www.unilang.org zijn diverse native British-speakers te vinden en aangezien het een talensite is, willen ze je vast ook graag helpen.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Britse Masters Student uit Oxford gebruikt jullie hulp voor enquete/ bod EN hulp
PeterHughesOBU
8 05-06-2011 14:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:21.