Registreer FAQ Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-05-2002, 22:11
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
gaat u verder
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-05-2002, 22:14
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Socratesss schreef
Dít is bullshit. Jij wilt dus ook beweren dat het afmaken van een broodmagere Indiër even zwaar moet worden opgevat als het vermoorden van president Bush omdat het allebei mensen zijn? Met het vermoorden van een Indiër krijg je hooguit ruzie, maar als je Bush vermoord hang je of start je een oorlog.
Ja dat wil ik beweren, of vind jij de ene mens soms meer waard dan de andere?
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 22:15
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
dank u
ik kon het al niet meer bijhouden.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 22:15
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
hopen dat et nu ontopic blijft, want et lijkt nu steeds meer op en"Pim is Hitler2" topic te lijken....en daar gaat et niet om....I asssume
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 22:16
Verwijderd
een mens is een mens, en ik vind dat niemand het recht mag nemen om een persoon, wie het dan ook wezen mag, het leven te ontnemen.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 22:16
boardbabe
Avatar van boardbabe
boardbabe is offline
darkshooter schreef:

Dan had hij het tactischer aan moeten pakken, en niet zoveel vijanden moeten maken.
Het is zijn eigen schuld hoor. Wie kaatst kan de bal verwachten.
Comprimissen maken en niet teveel vijanden maken hoort OOK bij politiek. En dat begreep de beste man niet helemaal.
----------------------------------------------------------------------

ben ik met je eens, hij had het handiger aan kunnen pakken. Het was dan ook een quote op ongeveer dit:

Hitler en Fortuyn zijn erg verschillend, Hitler heeft wat bereikt, Fortuyn niet, alleen maar praatjes
__________________
The truth changes colour, depending on the light
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 22:16
UnknoWn EntiTy
Avatar van UnknoWn EntiTy
UnknoWn EntiTy is offline
Citaat:
autodropje schreef:


Ja dat wil ik beweren, of vind jij de ene mens soms meer waard dan de andere?
nee, maar de gevolgen van de ene moord kunnen wel veel groter zijn dan van de andere.....
__________________
En toen was er het internet, en konden alle onzekere pubers met puisten ineens grote stoere helden zijn
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 22:16
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
autodropje schreef:


Ja dat wil ik beweren, of vind jij de ene mens soms meer waard dan de andere?
Zou je net zo laconiek doen, als je vader vermoord werd?

Zou je het net zo erg vinden, als die indier vermoord werd?

Is die indier net zoveel waard, als je vader?
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 22:17
pietje63
Avatar van pietje63
pietje63 is offline
autodropje met mij reply over vrijheid van meningsuiting wilde ik zeggen:
hij is vermoord omdat hij een andere mening had dan anderen

dit is een grondwet; vrijheid van meningsuiting die het begin is van een democratie als je daarom wordt vermoord doet mij dat meer dan een gemiddeld persoon dat sterft (en ja ik heb ook wel eens mensen die ik erg goed ken verloren)
__________________
whatever u want, whatever u do, don't forget me :)
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 22:17
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:

nee, maar de gevolgen van de ene moord kunnen wel veel groter zijn dan van de andere.....
Moord van Pim heeft 1 gevolg: verkiezingen zijn wat van slag...de rest is aanstellerij
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 22:18
Verwijderd
*moet opnieuw verhaal plaatsen*

Allereerst wil ik zeggen: Autodropje je hebt een meesterlijke avatar

Maar even serieus, voordat de motieven bekend worden: ik denk dat dit juist heel professioneel is gedaan. Het is juist door iemand zonder masker, met een heel herkenbaar iets (petje) gedaan, om het zo te laten lijken, maar misschien was dat juist de bedoeling? Het leek mij heel prof: die schoten waren zo goed gericht, en het was duidelijk dat die persoon hem écht dood wou hebben. Als het een 'normaal' mens geweest was, zou je denk ik al schrikken bij het eerste schot en snel wegrennen.

Conclusie: Ik denk dat dit door een professionele organisatie/professioneel iemand is gedaan.

Reageer graag! Ik hou juist van reacties!!

(en mijn avatar is btw alleen voor vandaag hoor )

nog een ps: ik heb nu mijn stelling misschien een beetje slecht onderbouwd, ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 22:18
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
MadEgg schreef:
Maar het motief voor deze moord is anders dan de gemiddelde moord en dat vind ik wel erg.
o ja? Wat is het motief dan??? Daar ben ik eigenlijk wel benieuwd naar, en waar ik vooral benieuwd naar ben, hoe weet je dat? Ben jij de moordenaar ofzo???

Citaat:
De moordenaar wou niet gewoon zijn agressie uitleven, was niet gewoon bezopen en op zoek naar een slachtoffer, hij heeft heel bewust Pim Fortuyn uitgezocht. Omdat hij publiciteitsgeil is, omdat hij een hekel aan homo's had, omdat hij het niet eens was met hem, wie zal het zeggen. Met een moord op een publiek persoon breng je het hele land in opschudding, er komen mensen die een voorbeeld nemen, er onstaan rellen. En dat maakt het maatschappelijk erger dan een moord op een onbekend persoon.
[waaromniet? aan 't woord] Wat je dus eigenlijk zegt is dus dat dit een veel slimmer, handiger, efficienter en nuttiger moord is? Dan ben ik het helemaal met je eens. [/waaromniet? aan 't woord]
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 22:18
M-King
M-King is offline
Citaat:
autodropje schreef:


Ja dat wil ik beweren, of vind jij de ene mens soms meer waard dan de andere?
Het is natuurlijk een mooi ideaal maar je kunt zelf waarschijnlijk ook inschatten dat dit niet mogelijk is..... Wel is het zo dat de dood van iemand niet altijd dezelfde gevolgen zal hebben voor de maatschappij..... Ook denk ik dat je dit ideaal zelf overboord zult gooien als een uit je familie vermoord zou worden, en zo is het misschien ook met mensen die zeer met Fortuyn meeleefden....
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 22:18
Cart?
Avatar van Cart?
Cart? is offline
Citaat:
autodropje schreef:


Ja dat wil ik beweren, of vind jij de ene mens soms meer waard dan de andere?
In deze democratie wel ja.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 22:18
boardbabe
Avatar van boardbabe
boardbabe is offline
Citaat:
boardbabe schreef:
darkshooter schreef:

Dan had hij het tactischer aan moeten pakken, en niet zoveel vijanden moeten maken.
Het is zijn eigen schuld hoor. Wie kaatst kan de bal verwachten.
Comprimissen maken en niet teveel vijanden maken hoort OOK bij politiek. En dat begreep de beste man niet helemaal.
----------------------------------------------------------------------

ben ik met je eens, hij had het handiger aan kunnen pakken. Het was dan ook een quote op ongeveer dit:

Hitler en Fortuyn zijn erg verschillend, Hitler heeft wat bereikt, Fortuyn niet, alleen maar praatjes
correctie: unexplained schreef het
__________________
The truth changes colour, depending on the light
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 22:19
Verwijderd
Unexplained schreef
Citaat:

Dat is toch logisch??
Hitler basseerde zijn gedachten ook op cijfers. Het is toch zo logisch als wat dat niet iedereen rijk kan zijn??
Je hebt altijd te maken met een balans. En de Joden verstoorden die balans. En dat schoot veel mensen in het verkeerde keelgat.
Ja, maar de niet alle Joden waren rijk, Hitler had gewoon iemand nodig om als zondebok aan te wijzen. Dit deed Pim Fortuyn niet, hij wilde de misdaad om laag halen en uit de cijfers bleek dat de Allochtonen voor de meeste criminalteit zorgden. Kijk dan ben je volgens de wet dus correct. Maar Hitler maakte onderscheid dat de ene Rijker waren dan de andere, en in de wet staat/stond niet over dat je niet rijk mocht zijn. De joden verstoorde die balans helemaal niet want die joden zijn er altijd al geweest.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 22:19
boardbabe
Avatar van boardbabe
boardbabe is offline
darkshooter schreef: Hitler kwam ook niet in zijn eentje aan de macht, maar hij had de massel dat de Rijksdag in brand werd gestoken.

Citaat:
alleenheerser bedoel ik dan. --> back ontopic
__________________
The truth changes colour, depending on the light
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 22:20
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
UnknoWn EntiTy schreef:

nee, maar de gevolgen van de ene moord kunnen wel veel groter zijn dan van de andere.....
ja dus? dat wil toch nog niet zeggen dat het ene een zwaarder misdrijf is dan het andere
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-05-2002, 22:20
pietje63
Avatar van pietje63
pietje63 is offline
Citaat:
Cart? schreef:


In deze democratie wel ja.
\
die snap ik niet
__________________
whatever u want, whatever u do, don't forget me :)
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 22:21
McMotion
Avatar van McMotion
McMotion is offline
Citaat:
boardbabe schreef:
ben ik met je eens, hij had het handiger aan kunnen pakken. Het was dan ook een quote op ongeveer dit:

Hitler en Fortuyn zijn erg verschillend, Hitler heeft wat bereikt, Fortuyn niet, alleen maar praatjes
ik denk dat fortuin al best veel bereikt heeft, en dat dat ook nog wel ff doorgaat

hitler en fortuin waren allebei zeer goeie politici, alleen hitler heeft zijn gang kunnen gaan
__________________
[AvatarDraw(c) v1.0 is uit de lucht (en per ongeluk van mijn hardeschijf verdwenen tijdens het weggooien ervan
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 22:21
pietje63
Avatar van pietje63
pietje63 is offline
Citaat:
Minnitje schreef:
*moet opnieuw verhaal plaatsen*

Allereerst wil ik zeggen: Autodropje je hebt een meesterlijke avatar

Maar even serieus, voordat de motieven bekend worden: ik denk dat dit juist heel professioneel is gedaan. Het is juist door iemand zonder masker, met een heel herkenbaar iets (petje) gedaan, om het zo te laten lijken, maar misschien was dat juist de bedoeling? Het leek mij heel prof: die schoten waren zo goed gericht, en het was duidelijk dat die persoon hem écht dood wou hebben. Als het een 'normaal' mens geweest was, zou je denk ik al schrikken bij het eerste schot en snel wegrennen.

Conclusie: Ik denk dat dit door een professionele organisatie/professioneel iemand is gedaan.

Reageer graag! Ik hou juist van reacties!!

(en mijn avatar is btw alleen voor vandaag hoor )

nog een ps: ik heb nu mijn stelling misschien een beetje slecht onderbouwd, ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel
ja; hij heeft goed gericht

grote vraag blijft toch: soloactie of georganiseerd door meerdere/veel/een politieke partij?
__________________
whatever u want, whatever u do, don't forget me :)
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 22:21
Verwijderd
Citaat:
boardbabe schreef:
darkshooter schreef:

Dan had hij het tactischer aan moeten pakken, en niet zoveel vijanden moeten maken.
Het is zijn eigen schuld hoor. Wie kaatst kan de bal verwachten.
Comprimissen maken en niet teveel vijanden maken hoort OOK bij politiek. En dat begreep de beste man niet helemaal.
----------------------------------------------------------------------

ben ik met je eens, hij had het handiger aan kunnen pakken. Het was dan ook een quote op ongeveer dit:

Hitler en Fortuyn zijn erg verschillend, Hitler heeft wat bereikt, Fortuyn niet, alleen maar praatjes
HE dit heb ik helemaal niet geschreven!!!!
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 22:23
pietje63
Avatar van pietje63
pietje63 is offline
Citaat:
darkshooter schreef:


HE dit heb ik helemaal niet geschreven!!!!
server overbelast/fouten of menselijke fout?
__________________
whatever u want, whatever u do, don't forget me :)
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 22:23
boardbabe
Avatar van boardbabe
boardbabe is offline
Citaat:
D@mien schreef:


Moord van Pim heeft 1 gevolg: verkiezingen zijn wat van slag...de rest is aanstellerij
Pim Fortuyn vertegenwoordigde de mening van veel Nederlanders, door de moord op Pim is een belangrijk persoon die deze mening en ideeen kon doorvoeren verdwenen. Er is geen vervanger voor Pim Fortuyn
__________________
The truth changes colour, depending on the light
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 22:24
boardbabe
Avatar van boardbabe
boardbabe is offline
Citaat:
darkshooter schreef:


HE dit heb ik helemaal niet geschreven!!!!
weetik, ik heb mezelf al gequote
__________________
The truth changes colour, depending on the light
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-05-2002, 22:25
Verwijderd
Citaat:
pietje63 schreef:

ja; hij heeft goed gericht

grote vraag blijft toch: soloactie of georganiseerd door meerdere/veel/een politieke partij?
dat zullen we dan maar af moeten wachten

ik gok op 1 iemand
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 22:25
Verwijderd
Citaat:
autodropje schreef:


ja dus? dat wil toch nog niet zeggen dat het ene een zwaarder misdrijf is dan het andere
Ja als ik op een bord schrijf: De koningin in een hoer. Of ik schrijf op een bord: *** is een hoer. Wordt ik bij het eerste voor een paar maandjes weggestopt en bij het 2e kan ik rusitg blijven staan.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 22:25
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Marcade schreef:


Zou je net zo laconiek doen, als je vader vermoord werd?

Zou je het net zo erg vinden, als die indier vermoord werd?

Is die indier net zoveel waard, als je vader?
nee, zeg ik dat dan? Ik zeg alleen dat mijn vader niet meer waard is dan welk ander mens dan ook
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 22:25
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
Socratesss schreef:
Dít is bullshit. Jij wilt dus ook beweren dat het afmaken van een broodmagere Indiër even zwaar moet worden opgevat als het vermoorden van president Bush omdat het allebei mensen zijn? Met het vermoorden van een Indiër krijg je hooguit ruzie, maar als je Bush vermoord hang je of start je een oorlog.
Wil ik inderdaad beweren.
Want waarom ontstaat die oorlog? Omdat mensen meer waarde hechten aan die man dan aan iemand anders.
Als iedereen gelijk zou worden behandeld, dan zou er ook geen oorlog ontstaan. (ik neem niet aan dat er een oorlog voor elk vermoord persoon ontstaat)

Citaat:
Marcade schreef:
Als die 150 mensen net zo bekend waren, als pim fortuyn, waren de reacties net zo erg.

Noem me is 50 mensen die vermoord zijn dit jaar, en net zo bekend als Pim Fortuyn.
Zijn mensen die bekend zijn meer waard?
Voor mij is een mens een mens.

Citaat:
Alleen omdat jij een idioot bent zonder EQ, betekent niet dat de rest van de mensheid ook geen EQ heeft, en zo aangepakt moet worden!
Waarom moet je mij nou een idioot noemen? Dat slaat toch nergens op?
Citaat:
"laten we erop houden dat ik bovengemiddeld intelligent ben"

Ja ik weet dat jij die hoogbegaafde droplul bent, die zo zielig is, zijn IQ te 'berekenen' dmv percentages gekregen via de mensa test en dat aan sommige mensen doorlult.
Gaan we op de man spelen? Dat is nogal dom, vind ik.
We hebben het hier om meneer Fortuyn, en alles wat daarom heen hangt.
Iedereen doet zijn zegje, en onderbouwt dat. De persoon die daarachter zit is daarvoor niet relevant.
Citaat:
"oh kijk, ik ben zo slim, ik behoor tot de top 2% van de slimste mensen. ik heb meestal gelijk. PHEAR ME"
Top 0,2%, om exacter te zijn. En waarom zou dat geheim zijn?
Ik word soms zo moe van de taboe die heerst op intelligent zijn. Ik kan er toch ook niets aan doen!! Het spijt me dat ik zo geboren ben, voor wat het waard is..
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 22:25
Verwijderd
Dit is diep diep triest. Hoe kan iemand nou zoiets doen?! De manier waarop Fortuyn is omgekomen was erg schokkend. Ik ben zelf tegen Fortuyn maar dit wil nog niet zeggen dat ik hem ook dood wil. Jezus, wat een f*cked up zooitje is dat he! Hopelijk wordt de dader zwaar gestraft!
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 22:26
boardbabe
Avatar van boardbabe
boardbabe is offline
Citaat:
McMotion schreef:


ik denk dat fortuin al best veel bereikt heeft, en dat dat ook nog wel ff doorgaat

hitler en fortuin waren allebei zeer goeie politici, alleen hitler heeft zijn gang kunnen gaan
dat was niet mijn mening, daar quotte ik op
__________________
The truth changes colour, depending on the light
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 22:27
wicce
Avatar van wicce
wicce is offline
Citaat:
Sookie schreef:
Dit is diep diep triest. Hoe kan iemand nou zoiets doen?! De manier waarop Fortuyn is omgekomen was erg schokkend. Ik ben zelf tegen Fortuyn maar dit wil nog niet zeggen dat ik hem ook dood wil. Jezus, wat een f*cked up zooitje is dat he! Hopelijk wordt de dader zwaar gestraft!
welk zooitje?
__________________
~~ whoever saves one life, saves the world entire ~~
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 22:28
cmoi
cmoi is offline
sorry post ik 'm hier

ik zal mijn eigen mening buiten beschouwing laten (krijg ik hier toch alleen maar kritiek op), maar ik vind de reactie sterk overdreven

geweld is nooit goed, maar anders als er een nederlander wordt doodgeschoten, komt het in het nieuws en daarna hoor je er nooit meer iets van

maar nu er een bekende nederlander wordt vermoord, lijkt het opeens belangrijker dan anders, en dan vind ik onzin

al die extra journaals en evenementen die afgelast worden, moet óf niet gebeuren, óf het moet gebeuren bij iedere nederlander die vermoord wordt
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 22:28
M-King
M-King is offline
Citaat:
wicce schreef:


welk zooitje?
***

Laatst gewijzigd op 06-05-2002 om 22:36.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 22:29
McMotion
Avatar van McMotion
McMotion is offline
Citaat:
boardbabe schreef:


dat was niet mijn mening, daar quotte ik op
owjah sorry ik zie het nouja zie het dan maar als een reactie op diegene wie jij had gequote, en dat ik je quote ff heb geleend
__________________
[AvatarDraw(c) v1.0 is uit de lucht (en per ongeluk van mijn hardeschijf verdwenen tijdens het weggooien ervan
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 22:30
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
pietje63 schreef:
autodropje met mij reply over vrijheid van meningsuiting wilde ik zeggen:
hij is vermoord omdat hij een andere mening had dan anderen
Hoe weet jij dat? Was je medeplichtig? Bovendien, is de reden relevant? Dat iemand vermoord word is sowieso niet goed.

Citaat:
pietje63 schreef:
dit is een grondwet; vrijheid van meningsuiting die het begin is van een democratie als je daarom wordt vermoord doet mij dat meer dan een gemiddeld persoon dat sterft (en ja ik heb ook wel eens mensen die ik erg goed ken verloren)
Democratie en vrijheids van meningsuiting gaan toevallig vaak samen, ja. Dit zegt echter geenszins dat dat altijd zo moet zijn. Het volk kan namelijk heel goed beslissen dat er geen vrijheid van meningsuiting is.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-05-2002, 22:30
wicce
Avatar van wicce
wicce is offline
Citaat:
M-King schreef:


okay, explane? mis ik iets? was niet naar bedoelt ofzo, ik vroeg me gewoon af wat ze bedoelde, ik ben nou eenmaal niet erg snel van nature. rolleyes zijn hier dus niet nodig.
__________________
~~ whoever saves one life, saves the world entire ~~
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 22:31
Severus
Avatar van Severus
Severus is offline
*off topic blaat*
__________________
"If life is a dream, better you dread the waking." ~ Honeythorn Gump

Laatst gewijzigd op 06-05-2002 om 22:46.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 22:31
MadEgg
Avatar van MadEgg
MadEgg is offline
Citaat:
autodropje schreef:

[waaromniet? aan 't woord] Wat je dus eigenlijk zegt is dus dat dit een veel slimmer, handiger, efficienter en nuttiger moord is? Dan ben ik het helemaal met je eens. [/waaromniet? aan 't woord]
Vanuit het oogpunt van de moordenaar wel, ja. En ik weet niet of hij deze reacties verwacht had, maar feit is dat er een hele hoop heisa aan vast zit, heel Nederland staat op zijn kop. En dat gebeurd niet als Jan Pietersen neergeknald wordt, ookal is de moord op hem net zo erg als op Pim Fortuyn. Geen mens mag het leven van een ander nemen.
Maar maatschappelijk gezien, heeft deze moord veel meer impact op de maatschappij dan de moord op Jan Pietersen, en is hij dus maatschappelijk gezien erger.
__________________
BOE
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 22:32
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
boardbabe schreef:


Pim Fortuyn vertegenwoordigde de mening van veel Nederlanders, door de moord op Pim is een belangrijk persoon die deze mening en ideeen kon doorvoeren verdwenen. Er is geen vervanger voor Pim Fortuyn
iedereen van 18+ en een grote bek en dezelfde ideeen kan em vervangen...mocht dit gebeuren, laat em et dat tactischer doen...
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 22:32
pietje63
Avatar van pietje63
pietje63 is offline
Citaat:
cmoi schreef:
sorry post ik 'm hier

ik zal mijn eigen mening buiten beschouwing laten (krijg ik hier toch alleen maar kritiek op), maar ik vind de reactie sterk overdreven

geweld is nooit goed, maar anders als er een nederlander wordt doodgeschoten, komt het in het nieuws en daarna hoor je er nooit meer iets van

maar nu er een bekende nederlander wordt vermoord, lijkt het opeens belangrijker dan anders, en dan vind ik onzin

al die extra journaals en evenementen die afgelast worden, moet óf niet gebeuren, óf het moet gebeuren bij iedere nederlander die vermoord wordt
het heeft te maken dat hij is vermoord om zijn mening
ik ben voorstander van vrijheid van meningsuiting; en vind het schadelijk voor onze democratie als iemand daarom wordt vermoord
__________________
whatever u want, whatever u do, don't forget me :)
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 22:33
Unexplained
Avatar van Unexplained
Unexplained is offline
Citaat:
darkshooter schreef:
Ja, maar de niet alle Joden waren rijk
Niet allochtonen zijn illegaal en crimineel.
Citaat:
Hitler had gewoon iemand nodig om als zondebok aan te wijzen. Dit deed Pim Fortuyn niet, hij wilde de misdaad om laag halen en uit de cijfers bleek dat de Allochtonen voor de meeste criminalteit zorgden.
Dat soort onderzoeken zijn zwaar suggestief, naar mijn mening.
Ook in de jaren 30 en 40 waren mensen niet achterlijk. Hitler heeft ze overtuigd met argumenten die toen aannemelijk klonken.
Citaat:
Kijk dan ben je volgens de wet dus correct.
Op het eerste gezicht wel. Maar als je kritischer nadenkt is het pure stemmingmakerij.

Citaat:
McMotion schreef:
ik denk dat fortuin al best veel bereikt heeft, en dat dat ook nog wel ff doorgaat

hitler en fortuin waren allebei zeer goeie politici, alleen hitler heeft zijn gang kunnen gaan
Fortuyn een goede politicus? Niet mee eens.
Politiek gaat er niet om dat je stellingen verbaal leuk kunt verdedigen. Politiek draait erom dat je je visie zo breed mogelijk uiteen zet en zoveel mogelijk draagvlak daarvoor creëert zonder daar teveel vijanden mee te maken. Compromissen kunne nmaken is minimaal net zo belangrijk als een vlotte babbel.
__________________
Risico's: als je nooit iets nieuws probeert, mis je veel enorme teleurstellingen
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 22:34
Marcade
Avatar van Marcade
Marcade is offline
Citaat:
Unexplained schreef:
Zijn mensen die bekend zijn meer waard?
Voor mij is een mens een mens.
Welkom in de wondere wereld van EQ, waar mensen gevoelens gaan hechten aan bepaalde mensen die ze leren kennen via TV/Internet/Whatever.

Dus het had jou geen reet uitgemaakt of het Pim was, je tandarts, je leraar, je vriend, je vader? Allemaal mensen

Citaat:
Waarom moet je mij nou een idioot noemen? Dat slaat toch nergens op?
Omdat je je zo gedraagt.

Citaat:
Gaan we op de man spelen? Dat is nogal dom, vind ik.
Jij komt met je "ik ben intelligent" shit.

Citaat:
Top 0,2%, om exacter te zijn. En waarom zou dat geheim zijn?
Ik word soms zo moe van de taboe die heerst op intelligent zijn. Ik kan er toch ook niets aan doen!! Het spijt me dat ik zo geboren ben, voor wat het waard is..
Top 2% Voor zover ik het weet heb je dat verteld aan mensen, en voor zover ik weet heeft MENSA dat nog niet veranderd.

En taboe? Taboe m'n reet. Nogmaals EQ, respect, gevoel. Je *GAAT* andere mensen niet minderwaardig laten voelen, omdat je denkt/vind dat je IQ hoger is dan de rest.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 22:34
knijtert!
Avatar van knijtert!
knijtert! is offline
Citaat:
Minnitje schreef:
*moet opnieuw verhaal plaatsen*

Allereerst wil ik zeggen: Autodropje je hebt een meesterlijke avatar

Maar even serieus, voordat de motieven bekend worden: ik denk dat dit juist heel professioneel is gedaan. Het is juist door iemand zonder masker, met een heel herkenbaar iets (petje) gedaan, om het zo te laten lijken, maar misschien was dat juist de bedoeling? Het leek mij heel prof: die schoten waren zo goed gericht, en het was duidelijk dat die persoon hem écht dood wou hebben. Als het een 'normaal' mens geweest was, zou je denk ik al schrikken bij het eerste schot en snel wegrennen.

Conclusie: Ik denk dat dit door een professionele organisatie/professioneel iemand is gedaan.

Reageer graag! Ik hou juist van reacties!!

(en mijn avatar is btw alleen voor vandaag hoor )

nog een ps: ik heb nu mijn stelling misschien een beetje slecht onderbouwd, ik hoop dat jullie snappen wat ik bedoel
normale mensen moorden ni (maar dat bedoelde je ook ni, denk ik)
En ik denk niet dat het proffesioneel is gegaan, eerlijk gezegt ken ik dat ni onderbouwen, maar noem het maar intuïti.
Her waren gewoon lucky shots of mischien zat i op schietvereniging of heeft of zit hij wel bij de politie, marechauchee(ik weet het... splaakgeblek) of leger

En nog ff iets anders...
Ik ben geen aanhanger van Pim maar ik vind het volkomen debyl om hem met hitler te vergelijken (als je dat vind ben je (sorry) niet goed bij je hoofd) en ik vind het een schande voor ons 'democratiche' land waar vrije menings uiting altijd belangerijk is bevonden dat daar omdat iemand politieke ideeën heeft waar jij het niet meeëens bent iemand word vermoord.
Ik schaam me diep
Waar gaat het nou om? politieke standpunten!!!! De partijen zijn zelfs bevriend met elkaar, ze zijn het alleen ni met elkaar eens kwa politieke standpunten. Is dat een reden voor moord, ik weet het er is helemaal geen reden voor moord, maar ik vind dit echt heel erg.

Dat wou ik even kwijt... reageer maar
__________________
That'll be our little secret
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 22:34
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
boardbabe schreef:


Pim Fortuyn vertegenwoordigde de mening van veel Nederlanders, door de moord op Pim is een belangrijk persoon die deze mening en ideeen kon doorvoeren verdwenen. Er is geen vervanger voor Pim Fortuyn
als er zoveel nederlanders zijn met die mening denk ik zo dat er ook vervangers genoeg zijn
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 22:34
M-King
M-King is offline
Citaat:
wicce schreef:


okay, explane? mis ik iets? was niet naar bedoelt ofzo, ik vroeg me gewoon af wat ze bedoelde, ik ben nou eenmaal niet erg snel van nature. rolleyes zijn hier dus niet nodig.
Okeej zal ze weghalen ... maar het leek me duidelijk dat hier de algemene situatie met Fotruyn bedoeld werd, en dus niet iets speciaals....
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 22:35
pietje63
Avatar van pietje63
pietje63 is offline
Citaat:
waaromniet? schreef:



Democratie en vrijheids van meningsuiting gaan toevallig vaak samen, ja. Dit zegt echter geenszins dat dat altijd zo moet zijn. Het volk kan namelijk heel goed beslissen dat er geen vrijheid van meningsuiting is.
nee, vrijheid van meningsuiting is wel een vereiste voor een democratie
dat is 1 van de redenen waar het in de jaren 30 verkeerd ging in duitsland

als er geen vrijheid van meningsuiting is ben je niet vrij te stemmen waarop je wilt; en is er dus geen democratie
__________________
whatever u want, whatever u do, don't forget me :)
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 22:35
Verwijderd
Citaat:
D@mien schreef:


iedereen van 18+ en een grote bek en dezelfde ideeen kan em vervangen...mocht dit gebeuren, laat em et dat tactischer doen...
idd, daar zit het hem in dezelfde ideeën. Bovendien bracht Pim Fortuyn naar voren wat iedereen heeft ged8.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 22:35
Cart?
Avatar van Cart?
Cart? is offline
Kut ook dat die ziekenwagen niet langs het hekken kon..
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 22:36
cmoi
cmoi is offline
Citaat:
pietje63 schreef:

het heeft te maken dat hij is vermoord om zijn mening
ik ben voorstander van vrijheid van meningsuiting; en vind het schadelijk voor onze democratie als iemand daarom wordt vermoord
tuurlijk, maar mijn punt dat ik hier aanhaal is dat:

als een onbekende nederlander om die reden vermoord wordt, je er bijna niks over hoort, en er nu (naar mijn mening) opeens zo overdreven wordt gereageerd
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine [gouwe ouwe] wat staat er onder je ctrl+V ???
damaetas
582 27-01-2003 18:11
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap samenvatting van de demonisering
dutch lion
7 18-07-2002 18:19
De Kantine Mijn condoleances aan iedere Nederlander met verstand
waaromniet?
123 16-05-2002 20:45
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap de gevolgen van de moord op pim fortuyn
nao
3 13-05-2002 10:38
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap De zionisten Vuren nu op Arafat
MoHaMeDJaLaL
272 01-05-2002 12:42


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:44.