Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-08-2011, 18:40
solido
solido is offline
Hallo,

Ik heb een nog al dringende vraag. Ik heb afgelopen schooljaar mijn Havo diploma gehaald. Voorde opleiding die ik wil gaan doen wordt wiskunde b geadviseerd ( niet verplicht). Nu dacht ik, om beter aan de opleiding te beginnen, eerst een certificaat wiskunde b te halen via de vavo en dan volgend schooljaar (2012-2013) aan de opleiding te beginnen. Is dit mogelijk?

Groetjes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-08-2011, 19:01
piraat013
piraat013 is offline
Ja ,het kan maar waarom wil je het doen als het niet verplicht ?Als het met Wiskunde A ook kan is er toch geen probleem?
Met citaat reageren
Oud 11-08-2011, 13:25
solido
solido is offline
Ik heb heel wat e-mail contact gehad met de school en er werd mij verteld dat ik het op deze manier heel erg moeilijk ga krijgen. Het is niet onmogelijk maar wel heel erg zwaar. Ze hebben liever wiskunde B klanten. Ik denk zelf, wanneer ik een wiskunde B certificaat heb gehaald ik veel beter aan de opleiding kan beginnen. Ik ga daar vakken krijgen als: wiskunde, natuurkunde, aerodynamica, mechanica etc. Wiskunde A lijkt daar niet echt op. Wat denk je er nu over, nu je dit zo hoort? Oja en dan nog iets..... je weer zeker dat je zo'n certificaat kan halen via de vavo, ook al heb ik al een havo diploma gehaald afgelopen schooljaar?
Met citaat reageren
Oud 11-08-2011, 15:19
Verwijderd
Dat kan, via het LOI of via een VAVO, ook als je al een diploma hebt, alleen zul je het dan zelf moeten betalen. Maar om een heel jaar te doen over 1 vakje lijkt me een beetje zonde van je tijd. Kun je dan niet beter vast met bijlessen beginnen en gewoon zelf je wiskundekennis bijspijkeren? Je hebt nog bijna een maand.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2011, 16:34
solido
solido is offline
Ik wilde dan een wiskunde B certificaat halen en mijn cijfer engels proberen te verhogen. Ook engels is voor de opleiding erg belangrijk en wil ik dus veel beter beheersen. De studie is 40 uur per week en wordt gegeven in delft. Ik zelf woon in de buurt van rotterdam. Ik ben dus al aardig wat reistijd kwijt. Het combineren van bijlessen en de studie is haast onmogelijk. De studie begint 1 september ( introductieweek 22 augustus) dus een maand heb ik niet meer. Mij werd ook verteld dat een cursus of iets dergelijks ( bijv. zomercursus) te simpel is en dus niet voldoende voor de opleiding luchtvaarttechnologie.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2011, 18:11
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
Ik ken de opleiding luchtvaarttechnologie niet, maar voor mijn opleiding was wiskunde b ook aanbevolen, ik had alleen wiskunde a, maar haal nu ook gewoon 8en voor de wiskundevakken. (Ik was wel goed in wiskunde a).
Maarja ik zou dus daar geen jaar aan verspillen en gewoon die opleiding gaan doen.
Met citaat reageren
Oud 11-08-2011, 18:54
solido
solido is offline
Mag ik vragen wat je vooe opleiding doet
Met citaat reageren
Oud 11-08-2011, 20:13
Lotte^^
Avatar van Lotte^^
Lotte^^ is offline
kunstmatige intelligentie, in Maastricht zou je hiervoor verplicht wiskunde b moeten hebben, ik doe het in nijmegen daar is het niet verplicht.
Ik zie dat luchtvaarttechnologie hbo is, ik doe zelf wo, geen idee of dit een verschil maakt.

Ze zeiden er trouwens bij mijn opleiding er ook bij, dat wiskunde a geen enkel probleem was, zolang je geen hekel aan wiskunde had zeg maar.
Met citaat reageren
Oud 16-08-2011, 12:32
solido
solido is offline
Oke bedankt, ik weet voorlopig genoeg
Met citaat reageren
Oud 17-08-2011, 22:11
Annefleur28
Annefleur28 is offline
Opzicht is het heel goed dat je je wiskunde en engels wil bijspijkeren
Je kan op een vavo idd die 2 vakken nog doen. Ga er dan vanuit (als je avondopleiding doet, wat ik dan wel aanraad) dat je dan 3 avonden ongeveer in de week naar school moet. Je houdt dus heel veel tijd over! Die tijd kan je dan weer steken in een baantje, en zo kan je weer aardig wat geld sparen voor als je aan je studie begint. Zo begin je dus goed voorbereid en met wat geld op zak. Ik zou het doen! (als je dat jaartje extra niet erg vind, natuurlijk.)
Volgens mij heeft Rotterdam ook een vavo en je kan je tot 1 september aanmelden.
Succes!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Het algemene vavo-topic
Tink*
125 14-09-2019 01:49
Werk, Geld & Recht Vavo deeltijd volgen
Nasarya
2 21-05-2014 12:35
Studeren Vavo
Ewmeizepl
3 19-01-2010 08:58
Algemene schoolzaken Vavo.
-Ruben-
2 02-11-2009 18:51
Algemene schoolzaken VAVO vraag
mavuba
14 03-07-2008 08:14
Werk, Geld & Recht SOS red de VAVO
Verwijderd
8 10-04-2004 13:01


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:34.