Oud 07-05-2008, 12:43
melovescrizzle
melovescrizzle is offline
Citaat:
Hey ik heb een vraagje aan iemand die op het VAVO gezeten heeft of zit.

Ikzelf (18 jaar oud) wil het VAVO VWO 5+6 doen, ik heb een HAVO diploma gehaald. Ik ben nogal hard op mijn bek gegaan in het normale VO omdat ik slecht tegen prikkels kan.

Ik kan het VWO wel aan maar dan moet het stil zijn in de les, daarmee bedoel ik dat alleen de docent praat en niemand anders. Tuurlijk kunnen mensen wel vragen stellen etc, maar niet dat ze door de docent heen kletsen net zoals op mijn oude school.

Is het een beetje rustig in de les? Anders heeft het voor mij geen zin...

Alvast bedankt!
ik weet niet hoe het bij andere vavo's zit, maar op mijn vavo (albeda college, rotterdam) zitten veel jongeren en is het niet heel druk, maar zeker niet rustig. Het heet wel volwassenenonderwijs, maar de meeste mensen op mijn school zijn rond de 18 jaar en er is maar 1 iemand die ouder is dan 20 jaar.
het klinkt misschien raar, maar je zou dat jaartje wel op het speciaal onderwijs kunnen proberen. als ze met een of ander onderzoek kunnen bewijzen dat je echt slecht prikkels kan verdragen mag je worden aangenomen. een kennis van mij heeft dat ook gedaan en ze is echt blij dat ze dat gedaan heeft. ik heb zelf ook op het speciaal onderwijs gezeten, maar dat was weer te rustig voor mij
Advertentie
Oud 09-05-2008, 00:04
Verwijderd
Dan is vavo ook geen oplossing dan, tenzij iedereen spijbelt. Het ligt er aan! je kan oude mannen in je klas hebben of gewoon jonge leeftijdsmensen.

dit jaar in mijn klas van de vavo, is het een ramp
Oud 10-05-2008, 18:57
melovescrizzle
melovescrizzle is offline
oja, de avond-opleiding is meestal wel rustig, heb ik gehoord.
Oud 10-05-2008, 19:00
Verwijderd
Algemeen gezien wel ja. het ligt gewoon wie er in je klas zit! haha
Oud 20-05-2008, 00:38
mevrouw puff
mevrouw puff is offline
hey, misschien dat mensen het hier weten?


ik doe dit jaar voor de2e keer examen maar doe de VAVO.
nu vraag ik mij af of je eigenlijk je SE cijfers van dit jaar mag gebruiken metje CE cijfers van vorig jaar??


bij ons werd aan het einde van het jaar bij de SE's gemiddelden '' hoogste cijfer telt '' toegepast
maar dat zal zeker wel niet zijn bij de CE'S he? dat ik vorig jaar voor eco een 4,9 haal en nu een 4,5 ofzo en dat je die van vorig jaar dan mag gebruiken?
Oud 23-05-2008, 11:59
Fabz
Fabz is offline
Hoi,
Ik heb een vraag: stel je zakt voor je vwo examen met 4 vijven, kun je dan de VAVO ook in de zomervakantie doen, verkort, zodat ik toch op 1 september met mijn vervolgstudie kan gaan beginnen?
Ik wil namelijk echt niet nog een keer het jaar overdoen, stel dat ik zak.. ben dr echt bang voor.. :$
en ik wil eigenlijk ook niet nog een jaar kwijt zijn aan VAVO of iets vervangends in die richting...
en wat kost dat gemiddeld eigenlijk?

Hoop dat iemand mij antwoord kan geven!!
groetjes van een zenuwachtige eindexamenkandidate...
Oud 23-05-2008, 13:20
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Nee dat kan niet. Je zult op het vavo (of op je school) het hele jaar moeten overdoen als je met zoveel onvoldoendes gezakt bent.
__________________
Haters gonn' hate
Oud 10-06-2008, 00:31
Verwijderd
Citaat:
Hoi,
Ik heb een vraag: stel je zakt voor je vwo examen met 4 vijven, kun je dan de VAVO ook in de zomervakantie doen, verkort, zodat ik toch op 1 september met mijn vervolgstudie kan gaan beginnen?
Ik wil namelijk echt niet nog een keer het jaar overdoen, stel dat ik zak.. ben dr echt bang voor.. :$
en ik wil eigenlijk ook niet nog een jaar kwijt zijn aan VAVO of iets vervangends in die richting...
en wat kost dat gemiddeld eigenlijk?

Hoop dat iemand mij antwoord kan geven!!
groetjes van een zenuwachtige eindexamenkandidate...
Nee, dat kan niet volgens mij. Je kan wel vervroegd examen doen! dat wel, in januari als ik het goed heb!

@ mevr puff; alleen werkstukken en dergelijke handelingsdelen kan je meenemen
Oud 12-06-2008, 00:39
Maya89
Maya89 is offline
hallo allemaal!

ik zelf heb 2 jaar op het roc vavo gezeten (utrecht)

dit jaar is me laatste jaar


ik ben 2x blijven zitten in 4vwo.. ik moest daarom van school af

eigenlijk moest ik naar havo schakel (soort van 4havo)

maar mijn schoolleider die heeft bij de aanmelding vermeld dat ik 4/5 havo in 1 jaar kon doen.

dat heb ik ook gedaan, en ik ben met goede cijfers geslaagd.

doordat mijn cijfers zo goed waren mocht ik 5/6 vwo in een jaar doen.

je moet om vwo in 1 jaar te doen (volpakket) voor ieder vak minimaal een 7 staan.

als je blijft zitten in 5vwo dan kan je als je schoolleider een goed woordje voor je doet 5/6 wo in 1 jaar doen anders moet je 4/5 havo doen op het roc.


veel medeleerlingen die deden maar een paar vakken omdat ze het jaar ervoor zijn gezakt.


als je 25uur per week les hebt dan heb je een volpakket en dan kan je Toeslag van het IB groep ontvangen. Zelf moest ik 989 euro (Ongeveer) betalen (lesgeld) aan de IB groep en 600 euro aan het roc (schoolgeld)

als je jonger bent dan 18 jaar en je wordt door je middelbare school doorverwezen naar het Roc vavo --> als je nog geen examen hebt gedaan (bijv als je van 4vwo naar 5/6 havo gaat) dan betaalt je middelbare school je opleiding en jij hoeft dan alleen 100 euro intake kosten te betalen.

als je bent gezakt of je wilt alleen bepaalde profiel vakken van een andere profiel dat jaar volgen dan heb je minder dan 25 uur les en dan heb je een deelpakket. je krijgt dan geen toeslag en je moet dan ook flink wat betalen. (3 vakken ongeveer 600 euro) het ligt aan de vakken die je wilt volgen.


verder kan je bepaalde dingen van je oude school ook meenemen naar het Roc.
je cijfer moet dan wel minimaal een 6.0 zijn.
bij bepaalde toetsen bekijken ze of de stof van de toets die je hebt gehad wel overeenkomt met de stof die je op het roc zou krijgen. (bijv voor het vak GLO (vwo) kan het best verschillen)


op het roc vavo in utrecht zitten niet zo veel oude mensen in je klas

op de havo was de oudste leerling in me klas 23 ( ik was de jongste --> 17)

op het vwo is de oudste leerling in me klas 25


het kan ook voorkomen dat er wat oudere mensen in je klas zitten, ik heb bijv een vrouw van in de 60 zien zitten, zij wilde graag haar duitse taal verbeteren en nam dus duitse les.


verder vind ik dat ze je op het roc vavo behandelen als een volwassenen, mensen die in de les zitten willen heel graag slagen want ze zijn het jaar ervoor al gezakt of ze willen graag al hun vakken afronden. Het is bij mij in de klas dan ook erg stil en iedereen luistert gewoon naar de leraar (niemand tettert er door heen)


wat ook heel erg belangrijk is is dat je op het roc niet aan kan komen kakken met smoesjes die je op de normale middelbare school gebruikt. Dus kom niet met meneer ik had hoofdpijn gister en ik kon me niet zo goed concentreren dus mag ik me verslag anders morgen inleveren.

een leerling bij mij in de klas deed 4/5 havo in 1 jaar en is daarvoor uitgeschreven omdat hij niet kon plannen.
hij leverde zijn verslagen te laat in.
je hebt bij ons in totaal 4 herkansingen, stel je levert je verslag te laat in bij bio dan gaat dat ten koste van je herkansing. je hebt dan geen herkansing meer. als je nog een x iets te laat inlevert voor bio dan kom je dus uit op -1 herkansing en dat kan natuurlijk niet. Hij is daarom uitgeschreven voor het vak bio.
alleen als je een goede reden hebt dan kan de datum voor je worden verschoven anders gewoon niet!


Hierbij een link van een folder (roc vavo -> utrecht)

http://www.rocmn.nl/Educatie/pdf/080...VO-RF02_MH.pdf









ik hoop dat ik iedereen hiermee genoeg geinformeerd heb
Oud 12-06-2008, 15:59
Dave123
Dave123 is offline
Hey allemaal,

Ik had even een vraag , betreffende het gemiddelde dat je moet staan om aan het 1-jarige traject mogen mee te doen van ROC VWO (VAVO). Er staat dat je gemiddeld een 7.0 moet staan voor zowel je profielvakken als Nederlands en Engels. Bedoelen ze hier mee dat je een 7.0 of hoger moet staan of is een 6.7, dat gemiddeld ook een 7 is , ook voldoende ?


Alvast bedankt,


Dave
Oud 12-06-2008, 19:04
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Dat is echt afhankelijk van de ROC. Ik zou het dus echt even zelf gaan vragen.

Succes !
Oud 16-06-2008, 20:50
Verwijderd
Citaat:
Hey allemaal,

Ik had even een vraag , betreffende het gemiddelde dat je moet staan om aan het 1-jarige traject mogen mee te doen van ROC VWO (VAVO). Er staat dat je gemiddeld een 7.0 moet staan voor zowel je profielvakken als Nederlands en Engels. Bedoelen ze hier mee dat je een 7.0 of hoger moet staan of is een 6.7, dat gemiddeld ook een 7 is , ook voldoende ?


Alvast bedankt,


Dave

Je kan vragen altijd of je vwo in 1 jaar mag proberen, maar wil uitwijden naar 2 jaar als dat niet lukt met een proeftijd!
Oud 22-06-2008, 20:07
Anthony87
Anthony87 is offline
Hallo

Ik ben 20jr en wil naar de VAVO!
Ik wil mijn havo diploma halen, Profielvak Natuur & Gezondheid.
Ik ben 100% gemotiveerd.

MAAR (er zit een grote ''maar'' aan vast, namelijk) ik heb GEEN enkel diploma.
Ik heb er op mijn middelbaar onderwijs met de pet naar gegooid. Ik had nooit zin om te leren en het woord huiswerk kende ik niet.. het was voor mij een tijd met chillen met een zak chips op de bank, een fles cola en om 1 uur naar me bed. En de volgende dag met een lege tas naar school en met een schijheilige blik vertelde ik dan dat ik mijn boeken vergeten was! (terwijl ik dus dondergoed wist dat ik loog) dom dom dom!!!
Ik ben gaan werken (zonder diploma) op mijn 17e tot op heden.
Ik wil me leven omgooien nu het nog kan!

Wat zijn mijn kansen in het opzicht betrefd VAVO? Aangezien ik HAVO dipl. wil halen en later naar het HBO en daar psychologie of sport gaan studeren (nog niet helemaal over uit, dat terzijde)
Heb vernomen (of het waar is betwijfel ik sterk) dat als je 21 bent, je toegelaten KAN worden voor HAVO op de roc's. maar of dat uberhaubt in mijn geval ook geldt?

Reactie's graag!
Oud 22-06-2008, 20:59
Verwijderd
Citaat:
Hallo

Ik ben 20jr en wil naar de VAVO!
Ik wil mijn havo diploma halen, Profielvak Natuur & Gezondheid.
Ik ben 100% gemotiveerd.

MAAR (er zit een grote ''maar'' aan vast, namelijk) ik heb GEEN enkel diploma.
Ik heb er op mijn middelbaar onderwijs met de pet naar gegooid. Ik had nooit zin om te leren en het woord huiswerk kende ik niet.. het was voor mij een tijd met chillen met een zak chips op de bank, een fles cola en om 1 uur naar me bed. En de volgende dag met een lege tas naar school en met een schijheilige blik vertelde ik dan dat ik mijn boeken vergeten was! (terwijl ik dus dondergoed wist dat ik loog) dom dom dom!!!
Ik ben gaan werken (zonder diploma) op mijn 17e tot op heden.
Ik wil me leven omgooien nu het nog kan!

Wat zijn mijn kansen in het opzicht betrefd VAVO? Aangezien ik HAVO dipl. wil halen en later naar het HBO en daar psychologie of sport gaan studeren (nog niet helemaal over uit, dat terzijde)
Heb vernomen (of het waar is betwijfel ik sterk) dat als je 21 bent, je toegelaten KAN worden voor HAVO op de roc's. maar of dat uberhaubt in mijn geval ook geldt?

Reactie's graag!

Ik denk, als je dat verhaal vertelt, ze je een kans geven om het te proberen met een proeftijd of dergelijke! Als je gemotiveerd ben, haal je dat wel!
Oud 23-06-2008, 15:22
melovescrizzle
melovescrizzle is offline
Citaat:
Hallo

Ik ben 20jr en wil naar de VAVO!
Ik wil mijn havo diploma halen, Profielvak Natuur & Gezondheid.
Ik ben 100% gemotiveerd.

MAAR (er zit een grote ''maar'' aan vast, namelijk) ik heb GEEN enkel diploma.
Ik heb er op mijn middelbaar onderwijs met de pet naar gegooid. Ik had nooit zin om te leren en het woord huiswerk kende ik niet.. het was voor mij een tijd met chillen met een zak chips op de bank, een fles cola en om 1 uur naar me bed. En de volgende dag met een lege tas naar school en met een schijheilige blik vertelde ik dan dat ik mijn boeken vergeten was! (terwijl ik dus dondergoed wist dat ik loog) dom dom dom!!!
Ik ben gaan werken (zonder diploma) op mijn 17e tot op heden.
Ik wil me leven omgooien nu het nog kan!

Wat zijn mijn kansen in het opzicht betrefd VAVO? Aangezien ik HAVO dipl. wil halen en later naar het HBO en daar psychologie of sport gaan studeren (nog niet helemaal over uit, dat terzijde)
Heb vernomen (of het waar is betwijfel ik sterk) dat als je 21 bent, je toegelaten KAN worden voor HAVO op de roc's. maar of dat uberhaubt in mijn geval ook geldt?

Reactie's graag!
je kunt vanaf je 16e op een vavo beginnen. ik ben er zelf ook op mijn 16e begonnen. maar je zult wel eerst vmbo-tl (vroegere mavo) moeten doen. niet de hele 4 jaar natuurlijk, maar vanaf de 3e klas en met een beetje geluk mag je ook gelijk in het examenjaar beginnen.
Oud 23-06-2008, 19:15
Verwijderd
Citaat:
je kunt vanaf je 16e op een vavo beginnen. ik ben er zelf ook op mijn 16e begonnen. maar je zult wel eerst vmbo-tl (vroegere mavo) moeten doen. niet de hele 4 jaar natuurlijk, maar vanaf de 3e klas en met een beetje geluk mag je ook gelijk in het examenjaar beginnen.
daar zitten regels apart aan; je moet toestemming krijgen van je middelbare school waar op je op zit of bent afgekickt. dit is nu een vervanging van de dispensatie-regel van de inspectie die 3 jaar geleden er was. Dit geldt alleen van 16 jarige leeftijd tot 18 jarige leeftijd( onder de 16 wordt je niet eens aangenomen, dus)
Oud 24-06-2008, 18:59
lovely123
lovely123 is offline
Citaat:
Op het Werkman/Noorderpoort moet je ook veel projecten doen .. je moet zelfs je betoog over doen! (omdat je havo hebt, en je het betoog op havo niveau hebt gedaan) Alle projecten moet je dus nog doen. Je hebt geen dagen vrij op Noorderpoort, soms misscien eens het eerste uur, maar over het algemeen niet en de dagen duren tot 18:00, lessen duren 45 min. Je hebt nl echt heel veel lessen.

Op het Alfa duren de lessen tot maximaal 15:00, ze beginnen om 8:45 ! Je hebt dus maar 6 uur per dag. Lessen duren 60 min. Echt een voordeel vind ik Altijd vroeg vrij. Als je wilt kun je ook nog begeleiding nemen, op werkman is dat niet zo makkelijk.

Waar woon je als ik vragen mag ? Ik woon zelf ook niet in de stad hoor. Ga volgend jaar met de trein elke keer ;P Ik doe zelf ook NG
Ik ben er nog niet helemaal uit.. ik zie ertegen op om er twee jaar over te doen op mijn oude school en dan hele profielwerkstuk overnieuw. Maar bij VAVO moet ik Frans en Gescheidenis weer (wat ik twee jaar niet heb gehad) doen.
Verder ben ik niet echt een held in engels en heb je lange schooldagen.
Dus de beslissing blijft moeilijk
Welk betoog bedoel je trouwens? Nederlands en engels? En ben je iemand die snel leert omdat je naar de VAVO gaat? Of heb je al eerder VWO gedaan? Wat is jouw grootste reden om het te gaan doen?
Heb jij of Heeft iemand nog adviezen??? Please !

Laatst gewijzigd op 24-06-2008 om 19:02. Reden: duidelijker
Oud 24-06-2008, 19:14
Verwijderd
Citaat:
Ik ben er nog niet helemaal uit.. ik zie ertegen op om er twee jaar over te doen op mijn oude school en dan hele profielwerkstuk overnieuw. Maar bij VAVO moet ik Frans en Gescheidenis weer (wat ik twee jaar niet heb gehad) doen.
Verder ben ik niet echt een held in engels en heb je lange schooldagen.
Dus de beslissing blijft moeilijk
Welk betoog bedoel je trouwens? Nederlands en engels? En ben je iemand die snel leert omdat je naar de VAVO gaat? Of heb je al eerder VWO gedaan? Wat is jouw grootste reden om het te gaan doen?
Heb jij of Heeft iemand nog adviezen??? Please !
Ik ga je eens helpen; ben zowat een deskundige op de VAVO, dus even wat regels wat ik zelf weet

Als deze is goedgekeurd mag jij deze overnemen op je eindlijst, ook je handelingsdelen mag je meenemen naar de vavo, heb je deze voltooid, dan krijg je gewoon vrijstelling er voor.

Voor frans, Jammer genoeg ga je het vernieuwde tweede fase in. Nu moet je een vervangende vak gaan volgen voor frans als je enkele jaren niet heb gehad( artikel 26 van het inrichtingswet onderwijs) Overigens was het verleden jaar zo dat je vrijstelling kon krijgen met een taaltaak.

Betoog voor nederlands, In engels niet. VWO engels heeft wel zijn spreekbeurten.
Ligt overigens per school anders!

De reden voor mij zelf was om te gaan omdat speciaal onderwijs niks voor mij was en gewoon onderwijs en heb wilde gewoon les i.p.v al die onzin vakken zoals CKV of dergelijke.

Gewoon netjes bijhouden; alles op tijd afmaken voor de deathlines en gewoon leren.
Blijf niet thuis, ga ook werken, voor afleiding, want thuis zitten is zo kut als je alleen school hebt doordeweeks.

ga niet stressen, van...OEh, zoveel moet ik leren..dik boek en dergelijke!
gewoon rustig doen
Oud 24-06-2008, 19:27
lovely123
lovely123 is offline
Citaat:
Ik ga je eens helpen; ben zowat een deskundige op de VAVO, dus even wat regels wat ik zelf weet

Als deze is goedgekeurd mag jij deze overnemen op je eindlijst, ook je handelingsdelen mag je meenemen naar de vavo, heb je deze voltooid, dan krijg je gewoon vrijstelling er voor.

Voor frans, Jammer genoeg ga je het vernieuwde tweede fase in. Nu moet je een vervangende vak gaan volgen voor frans als je enkele jaren niet heb gehad( artikel 26 van het inrichtingswet onderwijs) Overigens was het verleden jaar zo dat je vrijstelling kon krijgen met een taaltaak.

Betoog voor nederlands, In engels niet. VWO engels heeft wel zijn spreekbeurten.
Ligt overigens per school anders!

De reden voor mij zelf was om te gaan omdat speciaal onderwijs niks voor mij was en gewoon onderwijs en heb wilde gewoon les i.p.v al die onzin vakken zoals CKV of dergelijke.

Gewoon netjes bijhouden; alles op tijd afmaken voor de deathlines en gewoon leren.
Blijf niet thuis, ga ook werken, voor afleiding, want thuis zitten is zo kut als je alleen school hebt doordeweeks.

ga niet stressen, van...OEh, zoveel moet ik leren..dik boek en dergelijke!
gewoon rustig doen
Dit jaar heeft VAVO nog de oude tweede fase, vandaar de frans en geschiedenis. Ik heb namelijk het profiel NG waar deze vakken niet in zitten en voor het gemeenschappelijk deel waren ze ook niet van belang op de Havo. Verder kan ik inderdaad maatschappij, ckv, anw enzo meenemen

Zit je ook in Groningen?
En ik wil inderdaad blijven werken en sporten en een sociaal leven houden.. maar ik vraag me af of dat gaat lukken want ze gaan er op die school wel vanuit dat je veel tijd vrij maakt. dat vind ik opzich niet erg, als ik er maar niet te veel voor moet opgeven.

In iedergeval bedankt!!

Laatst gewijzigd op 24-06-2008 om 19:29. Reden: duidelijker
Oud 24-06-2008, 19:34
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Ik bedoelde het Betoog Nederlands Wel krijg je verder voor Engels ook een toets Spreekvaardigheid!, literatuur, luistertoetsen. Docent spreekt ook gehele les in het engels.

Ik ben nu wel iemand die redelijk snel leert, denk ik. Ik ga naar de het Alfa omdat ik de afgelopen tijd heel veel ziek ben geweest en ondanks dat toch mijn diplopma wil halen. Het gemiste wil inhalen, en ook een nieuwe start wil maken op een nieuwe school. Dit jaar zat ik in 5 VWO, maar daar heb ik eigenlijk niets van mee gekregen. Heb wel vrijstelling weten te krijgen voor Duits 1, Frans 1, ANW, Maatschappijleer, Geschiedenis en betoog Ned Dat scheelt echt heel véél. Ik denk zelf dat het opzich heel zwaar is, en als je wilt loten voor geneeskunde, denk ik persoonlijk dat 2 jaar op een reguliere school voor hogere cijfers zorgt ..

Vragen staan vrij, je mag me ook toevoegen op msn bijv,

robbiehoven@hotmail.com
Oud 24-06-2008, 19:36
Verwijderd
Citaat:
Dit jaar heeft VAVO nog de oude tweede fase, vandaar de frans en geschiedenis. Ik heb namelijk het profiel NG waar deze vakken niet in zitten en voor het gemeenschappelijk deel waren ze ook niet van belang op de Havo. Verder kan ik inderdaad maatschappij, ckv, anw enzo meenemen

Zit je ook in Groningen?
En ik wil inderdaad blijven werken en sporten en een sociaal leven houden.. maar ik vraag me af of dat gaat lukken want ze gaan er op die school wel vanuit dat je veel tijd vrij maakt. dat vind ik opzich niet erg, als ik er maar niet te veel voor moet opgeven.

In iedergeval bedankt!!
Ik zit in terneuzen!
Ik moet eerlijk zijn, Ik begon met leren een week voor de toetsweek( 3 toetsweken)
Was gewoon wel netjes bij de lessen, schreef op wat nodig was en de rest leerde ik vanuit mijn boek + speurwerk.

er is veel tijd over dus!

Oude tweede fase is nog met een taaltaak, dus je kan vrijstelling aanvragen volgens artikel 26 lid 4!

Ik weet niet of je dyslexie heb? want dan heb je het voordeel dat je voor het VWO op de oude 2e fase, 2 taalvrijstellingen krijgen als je op Havo ook vrijstelling heb gehad( duits 1 en frans 1)(ik heb dat toevallig, dus vandaar weet ik dat! zijn overigens niet veel mensen die dat weten volgens mij, ik moest de lessen wel volgen, haalde alsnog een 7 voor duits dus zo erg was het nu ook weer niet.)

Ik vind het trouwens een beter aansluiting op de Uni, dan regulier onderwijs! is ook bewezen overigens
als je vragen hebt? hoor hetwel!
Oud 24-06-2008, 22:42
melovescrizzle
melovescrizzle is offline
op sommige vavo's -teninste op die van mij - kun je kiezen uit de vernieuwde en oude 2e fase, maar ik weet niet hoe het op jouw vavo zit. misschien staat het op de site?
Oud 26-06-2008, 01:17
RUN-DMC1991
RUN-DMC1991 is offline
hallo allemaal,

ik heb een probleem, ik heb mijn VMBO TL diploma net gehaald maar wordt niet toegelaten tot de havo ook niet op andere scholen in de omgeving. mij is als alternatief aangeboden het havo diploma alsnog te gaan halen op de vavo en wel versneld in een jaar dus. is het echt zo hard werken of valt het best wel mee? last but not least stel ik doe het in een jaar moet ik dan ook alle bijbehorende havo tentames doen en kan ik dan met een EM profiel de vakken NE, EN, ML, WK, EC, GS, AK gaan volgen???

HOOP snel een reactie te krijgen want ben redelijk in de war!!

Greetz RUN-DMC
Oud 26-06-2008, 19:54
Verwijderd
Citaat:
hallo allemaal,

ik heb een probleem, ik heb mijn VMBO TL diploma net gehaald maar wordt niet toegelaten tot de havo ook niet op andere scholen in de omgeving. mij is als alternatief aangeboden het havo diploma alsnog te gaan halen op de vavo en wel versneld in een jaar dus. is het echt zo hard werken of valt het best wel mee? last but not least stel ik doe het in een jaar moet ik dan ook alle bijbehorende havo tentames doen en kan ik dan met een EM profiel de vakken NE, EN, ML, WK, EC, GS, AK gaan volgen???

HOOP snel een reactie te krijgen want ben redelijk in de war!!

Greetz RUN-DMC
Zoals ik het lees, wil je het supergraag! met wilskracht komt het zeker goed, 50 procent. de rest nog en voila! je hebt miss binnen 1 jaar je papiertje al
bel voor een afspraak de dichtbijzijnde vavo instelling, want je wordt toch niet aangenomen op andere scholen! wat heb je te verliezen.
Oud 27-06-2008, 00:46
RUN-DMC1991
RUN-DMC1991 is offline
dankejwel kopmuntkip,

ik heb (inmiddels gisteren) gebeld voor een afspraak en ik heb dus een intake gesprek op 3 juli, maar kan ik dan zelf kiezen of ik het in een of twee jaar wil doen?? en kan ik dan ook de vakken nemen die hierboven heb genoemd en hetzelfde profiel??

Greetz RUN-DMC
Oud 27-06-2008, 20:34
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Citaat:
dankejwel kopmuntkip,

ik heb (inmiddels gisteren) gebeld voor een afspraak en ik heb dus een intake gesprek op 3 juli, maar kan ik dan zelf kiezen of ik het in een of twee jaar wil doen?? en kan ik dan ook de vakken nemen die hierboven heb genoemd en hetzelfde profiel??

Greetz RUN-DMC
Als je van de mavo/vmbo-tl komt doe je het in 2 jaar.
__________________
Haters gonn' hate
Oud 28-06-2008, 01:28
RUN-DMC1991
RUN-DMC1991 is offline
nee hoor,

Mijn mentor en decaan zijden tegen mij dat ik het ook in een jaar kan doen. maar kan ik met een CM Profiel de vakken NE, EN, ML, EC, GS, AK EN CKV nemen?? dat is echt wat ik moet weten??? so please can anybody help ME??

Greetz RUN-DMC
Oud 28-06-2008, 15:48
Chris-Verhoeckx
Avatar van Chris-Verhoeckx
Chris-Verhoeckx is offline
Citaat:
nee hoor,

Mijn mentor en decaan zijden tegen mij dat ik het ook in een jaar kan doen. maar kan ik met een CM Profiel de vakken NE, EN, ML, EC, GS, AK EN CKV nemen?? dat is echt wat ik moet weten??? so please can anybody help ME??

Greetz RUN-DMC
Ja dat kan, toch is het verbazend dat je het in 2 jaar kunt doen. Welke school is dat? CKV is er sowieso bij, GS EN AK ook volgens mij. Je kunt nog ook 2 vakken in het vrije deel nemen denk ik!
__________________
Haters gonn' hate
Oud 29-06-2008, 20:06
Verwijderd
CKV? dat heb je niet bij de vavo, je moet 1 vervangend vak kiezen die niet in je profiel staat.
Oud 02-07-2008, 16:46
mavuba
mavuba is offline
ahh hier is nog een VAVO topic
wat ik wil weten is:

kun je 4,5 havo in één jaar doen (en dan eventueel 5,6 vwo in één jaar)
kun je 4,5,6 vwo in twee jaar doen
Oud 02-07-2008, 17:05
mavuba
mavuba is offline
en nog een vraag:

moet je minimaal havo diploma hebben om versneld vwo te doen, of mag dat ook na 4vwo
Oud 02-07-2008, 19:12
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Citaat:
en nog een vraag:

moet je minimaal havo diploma hebben om versneld vwo te doen, of mag dat ook na 4vwo
Mag met HAVO diploma of na afsluiten 4 VWO EN overgangsbewijs naar 5 VWO (maar dat had jij niet) dus dan kan het niet ..
Oud 02-07-2008, 20:24
Spamiroquai
Spamiroquai is offline
Hallo,

Ik ben net 18 en denk er aan om volgend schooljaar VAVO te gaan doen op het Alfa College in Groningen. Dit jaar moet ik MBO (2e jaar) achter me laten in verband het niet voldoen aan de competenties. Voordat ik naar VMBO-TL ging heb ik 2 jaar Havo/VWO gedaan, van TL heb ik een diploma.

Ik baal ervan dat ik een aantal jaar heb verkloot en wil daarom z.s.m. naar het HBO, daarom lijkt Sprinthavo 1-jarig de beste optie. Alleen heb ik niet wat op de opleiding aansluit wat de duur zou kunnen verkorten.

Kan dus niet veel papieren laten zien waardoor ze mij op 1-jarig zullen plaatsen, maar welke motivaties zullen ze graag horen om me toch op 1-jarig toe te laten?

bvd
Oud 03-07-2008, 17:35
Verwijderd
Citaat:
Hallo,

Ik ben net 18 en denk er aan om volgend schooljaar VAVO te gaan doen op het Alfa College in Groningen. Dit jaar moet ik MBO (2e jaar) achter me laten in verband het niet voldoen aan de competenties. Voordat ik naar VMBO-TL ging heb ik 2 jaar Havo/VWO gedaan, van TL heb ik een diploma.

Ik baal ervan dat ik een aantal jaar heb verkloot en wil daarom z.s.m. naar het HBO, daarom lijkt Sprinthavo 1-jarig de beste optie. Alleen heb ik niet wat op de opleiding aansluit wat de duur zou kunnen verkorten.

Kan dus niet veel papieren laten zien waardoor ze mij op 1-jarig zullen plaatsen, maar welke motivaties zullen ze graag horen om me toch op 1-jarig toe te laten?

bvd
Wat zijn je cijfers van het vmbo-t? als ze hoger zijn als 6.5, zal dat best mogelijk zijn. Motivatie heb je altijd nodig om iets te doen in 1 jaar
Oud 03-07-2008, 18:22
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Citaat:
Hallo,

Ik ben net 18 en denk er aan om volgend schooljaar VAVO te gaan doen op het Alfa College in Groningen. Dit jaar moet ik MBO (2e jaar) achter me laten in verband het niet voldoen aan de competenties. Voordat ik naar VMBO-TL ging heb ik 2 jaar Havo/VWO gedaan, van TL heb ik een diploma.

Ik baal ervan dat ik een aantal jaar heb verkloot en wil daarom z.s.m. naar het HBO, daarom lijkt Sprinthavo 1-jarig de beste optie. Alleen heb ik niet wat op de opleiding aansluit wat de duur zou kunnen verkorten.

Kan dus niet veel papieren laten zien waardoor ze mij op 1-jarig zullen plaatsen, maar welke motivaties zullen ze graag horen om me toch op 1-jarig toe te laten?

bvd
Als je met een beetje redelijke cijfers je Tl hebt afgesloten, moet het misschien nog wel lukken. Maarruh .. zou dan wel DIRECT morgen bellen voor een afspraak op het Alfa, aangezien ze alle spullen al hebben opgestuurd. (Boekenlijsten, Schoolgeld enz)

Succes!
Oud 03-07-2008, 19:08
Spamiroquai
Spamiroquai is offline
Bedankt voor jullie reacties. Heb afgelopen week al gebeld, en ze doen ook intakes in augustus. Tijd is geen probleem dus.

Ik heb de laatste 2 jaar op het MBO weinig uitgevoerd en op het VMBO ook weinig. Op het diploma van VMBO staan de 6jes en 7tjes gemixt. Baal ervan dat ik de laatste jaren zo lui ben geweest, aangezien ik in de brugklas HAVO erg goede cijfers haalde (m.u.v. wiskunde). Ik wil mijn leven beteren, en dat zal beginnen met de VAVO!

Vanmiddag heb ik een brief gekregen dat het wss sowieso niet gaat lukken om aan de VAVO te beginnen, omdat de gemeente waar ik in woon het niet zou willen vergoeden. Na enkele belletjes bleek dit dus ook het geval. Hierop werd mij door de gemeente geadviseerd om bij het Werkman College, ook in Groningen, te informeren omdat deze wel vergoed zal worden.

Had liever bij het Alfa gebleven, maar een 1-jarige HAVO opleiding is voor mij op dit moment gewoon een pré en maakt de omgeving dus weinig uit.

PS: Iemand ervaringen met het Werkman College?
Oud 03-07-2008, 19:59
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Let op: de sluitingsdatum voor aanmelding is 27 juni 2008. Komt je aanmelding ná deze datum binnen, dan plaatsen we je op een wachtlijst.

(Dit gaat over het Werkman College)

Als je je voor komend schooljaar nog wilt aanmelden, heb je dus mogelijk al een probleem.

Ik was vorig jaar toegelaten, maar heb me teruggetrokken en ben dit jaar aangemeld voor het Alfa College VWO VAVO één jaar. Werkman was minder begegeleiding, véél lessen, (vaak tot 18:00) enz. Ook geen begeleidingsuren, of uren waarin je de docent om uitleg kunt vragen.
Oud 03-07-2008, 21:42
Verwijderd
Citaat:
Let op: de sluitingsdatum voor aanmelding is 27 juni 2008. Komt je aanmelding ná deze datum binnen, dan plaatsen we je op een wachtlijst.

(Dit gaat over het Werkman College)

Als je je voor komend schooljaar nog wilt aanmelden, heb je dus mogelijk al een probleem.

Ik was vorig jaar toegelaten, maar heb me teruggetrokken en ben dit jaar aangemeld voor het Alfa College VWO VAVO één jaar. Werkman was minder begegeleiding, véél lessen, (vaak tot 18:00) enz. Ook geen begeleidingsuren, of uren waarin je de docent om uitleg kunt vragen.
Ik vind het verspilde tijd altijd, om lessen tot zolaat te volgen, terwijl je met minder lessen en zelf discipline veel verder komt.
maar het is een optie volgens mij Vavo gewoon veel beter en goedkoper!
Oud 03-07-2008, 21:43
Verwijderd
Citaat:
Bedankt voor jullie reacties. Heb afgelopen week al gebeld, en ze doen ook intakes in augustus. Tijd is geen probleem dus.

Ik heb de laatste 2 jaar op het MBO weinig uitgevoerd en op het VMBO ook weinig. Op het diploma van VMBO staan de 6jes en 7tjes gemixt. Baal ervan dat ik de laatste jaren zo lui ben geweest, aangezien ik in de brugklas HAVO erg goede cijfers haalde (m.u.v. wiskunde). Ik wil mijn leven beteren, en dat zal beginnen met de VAVO!

Vanmiddag heb ik een brief gekregen dat het wss sowieso niet gaat lukken om aan de VAVO te beginnen, omdat de gemeente waar ik in woon het niet zou willen vergoeden. Na enkele belletjes bleek dit dus ook het geval. Hierop werd mij door de gemeente geadviseerd om bij het Werkman College, ook in Groningen, te informeren omdat deze wel vergoed zal worden.

Had liever bij het Alfa gebleven, maar een 1-jarige HAVO opleiding is voor mij op dit moment gewoon een pré en maakt de omgeving dus weinig uit.

PS: Iemand ervaringen met het Werkman College?
waarom zou je via de gemeente het laten vergoeden(kon ik je ook zo wel vertellen dat dat niet kan)? Zo duur is dat niet hoor.
Je kan bij de vavo er ook naast bij werken! als je dat nog niet wist?
althans, ligt ook wat je zelf wil natuurlijk
Oud 03-07-2008, 22:13
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Citaat:
Ik vind het verspilde tijd altijd, om lessen tot zolaat te volgen, terwijl je met minder lessen en zelf discipline veel verder komt.
maar het is een optie volgens mij Vavo gewoon veel beter en goedkoper!
En dat is ook precies waarom ik de VAVO ga doen Kon dit jaar opnieuw kiezen uit VAVO of werkman, nou, heb geen zin in zoveel lessen. Heb ik ook helemaal niets aan. Ik kies veel liever voor zelfstandigheid
Oud 04-07-2008, 01:48
mavuba
mavuba is offline
sluitdatum van me vavo is 4 juli
ik kon me school niet bereiken vanwege de vakantie
heb dus de vavo adviseur gebeld, die zei dat ze binnenkort op vakantie zal gaan en dat ik haar dus op 19 aug een formulier van mij en me decaan moet versturen en afwachten of er genoeg plaats voor me is en dan een intake gesprek voeren.
hoewel de sluitdatum dan allang verstreken is, heeft de vavo adviseur gezegd dat ik een formulier van mij en me decaan maar moet insturen na de zomervakantie.
hoe groot schatten jullie de kans dat ik toegelaten wordt ? ik erg klein
Oud 04-07-2008, 11:35
Spamiroquai
Spamiroquai is offline
Citaat:
waarom zou je via de gemeente het laten vergoeden(kon ik je ook zo wel vertellen dat dat niet kan)? Zo duur is dat niet hoor.
Je kan bij de vavo er ook naast bij werken! als je dat nog niet wist?
althans, ligt ook wat je zelf wil natuurlijk
Totale lesgeld zit op 5000 euro, ik vind dat nogal wat hoor. Als het alleen het lesgeld betrof, dat is 1500 euro ongeveer, zou het geen probleem zijn.

Ik heb dus eigenlijk alleen Werkman nog als optie, deze hebben nog plek.
Oud 04-07-2008, 12:26
Verwijderd
Citaat:
Totale lesgeld zit op 5000 euro, ik vind dat nogal wat hoor. Als het alleen het lesgeld betrof, dat is 1500 euro ongeveer, zou het geen probleem zijn.

Ik heb dus eigenlijk alleen Werkman nog als optie, deze hebben nog plek.
dat bestaat niet wat jij zeg; 5000 euro, kan nooit! dan is het geen vavo instelling volgens mij!

kosten les is 85 euro per vak (gemiddeld) bij de vavo en dat is bijna overal hetzelfde( heb ik mij laten vertellen).
laat mij dan eens zien
Oud 04-07-2008, 12:47
Spamiroquai
Spamiroquai is offline
Ik heb gebeld, en is even duur als VWO Vavo op Alfa (Zie website).

Alleen nu, tot mijn schrik zie ik dat je alleen terecht kunt op vavo havo met VMBO-theoretische leerweg, ik heb gemengde leerweg. Zit hier verschil tussen? Ik kon ik de 4e klas kiezen tussen MBO of Havo.
Oud 04-07-2008, 16:01
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Citaat:
Ik heb gebeld, en is even duur als VWO Vavo op Alfa (Zie website).

Alleen nu, tot mijn schrik zie ik dat je alleen terecht kunt op vavo havo met VMBO-theoretische leerweg, ik heb gemengde leerweg. Zit hier verschil tussen? Ik kon ik de 4e klas kiezen tussen MBO of Havo.
Om het eerlijk te zeggen, zit zeker verschil in, het is iets lager .. Maarruh, waarom bel je dan niet die scholen op? Dan weet je het zeker
Oud 04-07-2008, 16:06
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Citaat:
dat bestaat niet wat jij zeg; 5000 euro, kan nooit! dan is het geen vavo instelling volgens mij!

kosten les is 85 euro per vak (gemiddeld) bij de vavo en dat is bijna overal hetzelfde( heb ik mij laten vertellen).
laat mij dan eens zien
Klopt wel hoor, die € 5000.

Ik heb iets voor je, wat van belang kan zijn !

Wetswijziging miv 04 juni 2007

Dit geldt niet voor VMBO-leerlingen die een HAVO-diploma willen halen op het Alfa-College. Zij kunnen op het Alfa College een HAVO-diploma halen als de toeleverende school daarmee instemt. Leerlingen die een HAVO diploma hebben en een VWO willen doen, kunnen ervoor kiezen hun opleiding zelf te betalen. Kosten hiervoor zijn 5000 inclusief deelnemersbijdrage
Oud 04-07-2008, 16:10
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Citaat:

kosten les is 85 euro per vak (gemiddeld) bij de vavo en dat is bijna overal hetzelfde( heb ik mij laten vertellen).
laat mij dan eens zien
Dat is bij deelcertificaten! Maar dat kan de persoon in kwestie niet doen omdat hij graag het hele pakket wil doen én al een diploma heeft!

Laatst gewijzigd op 04-07-2008 om 16:15.
Oud 04-07-2008, 16:11
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Citaat:
Totale lesgeld zit op 5000 euro, ik vind dat nogal wat hoor. Als het alleen het lesgeld betrof, dat is 1500 euro ongeveer, zou het geen probleem zijn.

Ik heb dus eigenlijk alleen Werkman nog als optie, deze hebben nog plek.
Lesgeld is niet 5000 maar € 975! (En dit moet je alleen betalen als je 18 jaar of ouder bent) Uiteraard komt bij dit bedrag dan nog cursusgeld en geld wat je kwijt bent aan boeken. (boeken is ruim € 500)

Daarnaast, als je 18 bent kun je dan weer een 18 + tegemoetkoming aanvragen, zo'n 100 euro in de maand als je thuis woont.

Laatst gewijzigd op 04-07-2008 om 16:16.
Oud 04-07-2008, 18:53
mavuba
mavuba is offline
Citaat:
Lesgeld is niet 5000 maar € 975! (En dit moet je alleen betalen als je 18 jaar of ouder bent) Uiteraard komt bij dit bedrag dan nog cursusgeld en geld wat je kwijt bent aan boeken. (boeken is ruim € 500)

Daarnaast, als je 18 bent kun je dan weer een 18 + tegemoetkoming aanvragen, zo'n 100 euro in de maand als je thuis woont.
kut man, ik ben 18 doe volgend jaar 4havo, woon nog bij me ouders en ik moet meer dan 900 !!! euro betalen voor die vavo? omg
Oud 04-07-2008, 21:25
xxceline
Avatar van xxceline
xxceline is offline
Citaat:
kut man, ik ben 18 doe volgend jaar 4havo, woon nog bij me ouders en ik moet meer dan 900 !!! euro betalen voor die vavo? omg
Weetje, eerlijk gezegt snap ik nu niet meer wat jij gaat doen
Ga je nu aankomend schooljaar 4 havo doen op een gewone school? Op je eigen school?

OF HAVO in één jaar ? Of in twee jaar op de VAVO ?
Advertentie
Topic gesloten

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Studeren Het grote VAVO topic /sprint opleiding/ avondonderwijs 2
xxceline
282 13-06-2011 20:54
Algemene schoolzaken overstap naar havo
Tjanssen
4 22-06-2009 13:11
Algemene schoolzaken Vavo
Hell-Inc
2 21-03-2007 13:12
Algemene schoolzaken VAVO avondopleiding
niqui
36 22-09-2006 15:36
Algemene schoolzaken VWO 5 en VWO 6 in 1 jaar doen!!!
Allenms
10 13-09-2006 13:49
Algemene schoolzaken Top havo doen???
meisje10505
1 30-06-2006 20:21


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:30.