Oud 01-12-2002, 20:28
dystopia
dystopia is offline
Voor alle duidelijkheid: het gaat hier om (meer hier o.a):





(ASCII; want geen kleur)





(in kleur ANSI arts)

Ik heb vroeger wel 'ns ASCII arts gemaakt; dat was met Notepad. Nou wil ik wel 'ns ANSI arts maken en Notepad of een text editor is wat primitief plus daar kun je 't niet mee in kleur. Vooral het rommelen met alt+ascii code is nogal omslachtig. Dus ik denk dat ik dan maar een speciale editor nodig heb. Maar ja, welke? En dan zijn tutorials ook wel handig lijkt me? Kan iemand me helpen? Het prog moet op Linux of Windows XP kunnen draaien.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-12-2002, 21:36
xxDomingoxx
Avatar van xxDomingoxx
xxDomingoxx is offline
Ik "snap" die tekeningen niet echt..

Ascii art snap ik wel.. dacht ik...
Maar wat is ansi art?

Ik dacht overigens dat art met 'tekentjes' enzo alleen ascii art was...

uhm.. kortom
uitleg...?
__________________
una duos (...) nox perdet amantes... lumina maestis stant inmota genis...
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 21:47
GRRR
Avatar van GRRR
GRRR is offline
tutorial: http://www.ice.org/gallery.php?art_i...02-00000-00000

informatie over een ansi programma: http://www.ice.org/pack.php?pack_id=...02-00001-00000
Met citaat reageren
Oud 01-12-2002, 23:19
Verwijderd
Ik vind het prachtig. Maar ik heb dan ook Welle: Erdball aanstaan en ga komend weekend mijn Commodore 64 weer aansluiten.

LUH-3417
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 07:39
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Ik heb dit nog niet eerder gezien, maar het is erg mooi. Ik heb er verder dus ook geen verstand van.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 09:02
McMotion
Avatar van McMotion
McMotion is offline
ik vraag me toch af wie die namen heeft bedacht, omdat bijna geen van de characters in die bovenste tekening in de ASCII character set thuishoren
__________________
[AvatarDraw(c) v1.0 is uit de lucht (en per ongeluk van mijn hardeschijf verdwenen tijdens het weggooien ervan
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 09:04
McMotion
Avatar van McMotion
McMotion is offline
een goeie editor is trouwens Thedraw
__________________
[AvatarDraw(c) v1.0 is uit de lucht (en per ongeluk van mijn hardeschijf verdwenen tijdens het weggooien ervan
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 10:35
TAFKAB
Avatar van TAFKAB
TAFKAB is offline
ASCII Image Converter
Erg leuk allemaal, maar meer niet.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 12:48
Queen Klazina Wok
Avatar van Queen Klazina Wok
Queen Klazina Wok is offline
hm ik vind ascii art wel koel, maar ik vind dit niet echt de beste voorbeelden ik zou dit meer als pixelart bestempelen (behalve "acid", die is met echte letters/characters), maar goed..

en hoe staat hier in godsnaam acid?
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 16:29
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
xxDomingoxx schreef:
Ik "snap" die tekeningen niet echt..
Gebruik je verbeelding, kijk goed, kijk lang, puzzel, en je ziet er vast iets in de meesten hebben een betekenis. Abstract bijv. ben ik nog nooit tegengekomen.

Citaat:
Ascii art snap ik wel.. dacht ik...
Maar wat is ansi art?
Zelfde, maar dan in kleur

Citaat:
Ik dacht overigens dat art met 'tekentjes' enzo alleen ascii art was...
Letters kan ook. Letters is stukken makkelijker dan een tekening

MCMotion: hangt van de font af. Selecteer in mIRC maar eens terminal en ga dan spelen met alt+ zoveel. Je komt echt een heleboel tekens tegen.

Ben ff flink wezen klooien met Aciddraw. Hou er niet zo van om iets te publiceren dat ik niet af vind en de kleuren zien er wat verneukt uit, maar goed, hier issie. Screenshotje:


Nog niet af

(en niet helemaal van mij: @ van Debian het is ook een bedankje voor Debian )
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 16:35
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
GRRR schreef:
tutorial: http://www.ice.org/gallery.php?art_i...02-00000-00000

informatie over een ansi programma: http://www.ice.org/pack.php?pack_id=...02-00001-00000
Da's me wel wat hoog gegrepen ik houd 't momenteel nog even bij letters

Hier staat ook nog een tutorial.

TheDraw werkt bij mij niet op XP
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 16:40
dystopia
dystopia is offline
Citaat:
Queen Klazina Wok schreef:
en hoe staat hier in godsnaam acid?
De a en de c staan een beetje door elkaar heen. De i lijkt me vrij duidelijk die komt daarna. Op het einde komt de d. De d is enigzins vaag die zag ik ook niet zo goed.

Hier staan meer arts en er staat op artpacks op die site (heb je een viewer voor nodig)

(ACID is overigens een groep die die dingen al sinds jaar en dag creert)
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 19:50
McMotion
Avatar van McMotion
McMotion is offline
Citaat:
dystopia schreef:
MCMotion: hangt van de font af. Selecteer in mIRC maar eens terminal en ga dan spelen met alt+ zoveel. Je komt echt een heleboel tekens tegen.
jah maar met alt+zoveel kan je zelfs unicode characters uitvoeren... ASCII is gewoon de eerste 128 tekens (of nee, eigenlijk de betekenis van 0 t/m 31 en de tekens van 32 t/m 127)
en wat daarna komt heet US-ASCII (of ANSI, en de characterset hangt dan weer af van welke codepage je hebt ingesteld, etc.)
__________________
[AvatarDraw(c) v1.0 is uit de lucht (en per ongeluk van mijn hardeschijf verdwenen tijdens het weggooien ervan
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 20:02
dystopia
dystopia is offline
Oh op die manier. Dan is dit een ASCII art. ANSI buig ik me dan voorlopig nog niet over. Eerst ASCII in kleur en eigen stijltjes creeren hoewel bij deze zit linksbovenaan wel tekentjes die in andere fonts niet zitten (het schematje rechtsboven)

Dit is 'm geworden:
http://www.xs4all.nl/~dystopia/ddos.ans
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 20:40
McMotion
Avatar van McMotion
McMotion is offline
wel ff een screenshot maken anders kan niemand kijken

da's trouwens dan wel weer ANSI iig omdat ze ANSI control codes gebruiken ach wat maakt het ook uit
__________________
[AvatarDraw(c) v1.0 is uit de lucht (en per ongeluk van mijn hardeschijf verdwenen tijdens het weggooien ervan

Laatst gewijzigd op 02-12-2002 om 20:43.
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 21:45
McMotion
Avatar van McMotion
McMotion is offline
ow fuck nu zie ik het.. da's die screenshot hierboven
__________________
[AvatarDraw(c) v1.0 is uit de lucht (en per ongeluk van mijn hardeschijf verdwenen tijdens het weggooien ervan
Met citaat reageren
Oud 02-12-2002, 22:20
dystopia
dystopia is offline
Nee daar was-ie nog niet af

Dit is 't uiteindelijk geworden:



(kleuren verneukt )
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 06-12-2002, 08:07
dystopia
dystopia is offline
Niemand die 't wat vind?

Deze is nog niet af (ga de letters shaden onder de lijn en misschien de kleuren rond aanpassen aan het nucleare symbool)



En van deze had ik graag feedback welke jullie 't mooiste vinden:

__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-12-2002, 11:47
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
1e plaatje: Mooi.
2e plaatje: Ik vind de omderste het duidelijkste. Die grote F heeft wel wat. Ik denk dat ik die de mooiste vind uit het rijtje. 2 vind ik ook wel mooi, maar inder. Ik denk dat vooral het verschil in de grote van de F uitmaakt. 1 is ook wel goed, maar ik vind hem minder als 2. Bij 3 trekt die lichtere lijn veel aandacht, waardoor het niet zo heet duidelijk meer is. Bij 4 vind ik het grijs ook wel mooi, maar het rode leid ook een beetje af. Dat is wel jammer.
Maar het blijft mooi.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 12-12-2002, 22:10
dystopia
dystopia is offline


Deze gemaakt voor iemand... naam mag je raden (stijl een beetje van ACID logi hieroven gejat )

Citaat:
ieke schreef:
1e plaatje: Mooi.
Thanks! Ik wil 'm nog shaden maar da's moohleyk

Citaat:
2e plaatje: Ik vind de omderste het duidelijkste. Die grote F heeft wel wat. Ik denk dat ik die de mooiste vind uit het rijtje. 2 vind ik ook wel mooi, maar inder. Ik denk dat vooral het verschil in de grote van de F uitmaakt. 1 is ook wel goed, maar ik vind hem minder als 2. Bij 3 trekt die lichtere lijn veel aandacht, waardoor het niet zo heet duidelijk meer is. Bij 4 vind ik het grijs ook wel mooi, maar het rode leid ook een beetje af. Dat is wel jammer.
Maar het blijft mooi.
Het hoeft niet duidelijk te zijn heh thanks voor je mening

Deze heeft een vriend van me gemaakt voor me:

__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 04:36
dystopia
dystopia is offline
Hier een nieuwe:


Dit was trouwens m'n (1ste) schets:

Code:
 $$$$$           $$$$$ $$$$$           $$$$$
 $$  $$         $$  $$ $$  $$         $$  $$
 $$$$$$$       $$$$$$$ $$$$$$$       $$$$$$$
 $$    $$     $$    $$ $$    $$     $$    $$
 $$     $$   $$     $$ $$     $$   $$     $$
 $        $ $        $ $        $ $        $
Op zich cryptischer qua letters maar dan kun je er net zo goed ook 'rara' in zien.
__________________
The surest way to corrupt a youth is to instruct him to hold in higher esteem those who think alike than those who think differently - Steve Jobs
Met citaat reageren
Oud 19-12-2002, 08:05
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
^
|

Deze vind ik vrij gaaf
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 25-12-2002, 16:56
Droyd
Avatar van Droyd
Droyd is offline
Yep het relief is cool
__________________
And fall on my face on somebody's new-mown lawn
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:34.