Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 24-03-2008, 18:48
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Ik woon sinds kort op mezelf en moet dus ook voor mezelf koken. Ik probeerde net kip te maken, maar ik kwam er dus achter dat ik geen flauw idee hebt hoe je moet kruiden en dat soort dingen.
Nou ja, mijn vraag dus. Als je gewoon een stuk kipfilet hebt, naturel, en je wilt dat er wat smaak aan zit, wat kan je er dan op doen? En dan bedoel ik niet kipkruiden ofzo, maar gewoon basiskruiden zoals zout, peper enzo. Oftewel, hoe maken jullie kip(filet) klaar?

Ik voel me nu heel stom maar ik weet het gewoon echt niet.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-03-2008, 19:05
martijn1985
Avatar van martijn1985
martijn1985 is offline
Kan van alles zijn, maar de basiskruiden zijn eigenlijk gewoon zout en peper. Verder kan je nog denken aan kerrie, paprikapoeder, knoflook, etc.
__________________
I hope to see my friend, and shake his hand. I hope the Pacific is as blue as it has been in my dreams. I hope.
Met citaat reageren
Oud 24-03-2008, 20:50
Outlaw
Avatar van Outlaw
Outlaw is offline
zout, peper, ketjap, sambal, paprikapoeder, worchestersauce, beetje suiker, knoflook, uitjes, verder willekeurige ofwel italiaanse of oosterse kruiden erbij, en op de grillpan
__________________
i'm not even supposed to be here today
Met citaat reageren
Oud 25-03-2008, 08:39
Verwijderd
voor de meeste dingen geldt dat je zout beter pas na het bakken toe kan voegen. ten eerste omdat iedereen van andere hoeveelheden zout houdt, en ten tweede omdat zout soms je vlees een beetje uit kan drogen. verder gooi je het vlees gewoon in de pan en strooi je er dan je kruiden overheen, meteen omdraaien en ook de andere kant doen en dan pas gaan bakken.

als je echt wilt gaan marineren ofzo is een makkelijke en lekkere manier om kip klaar te maken (bijzonder lekker voor op de barbecue trouwens) een schaal te nemen, je kip erin te gooien en daarbij zoveel olijfolie dat je je kipfilet er lekker in rond kan rollen. daar gooi je een beetje zout en zwarte peper bij en provencaalse kruiden (kant en klaar te koop). half uurtje in laten trekken, en vervolgens kan je het zo bakken.

paneren is ook erg makkelijk, mocht je het ooit willen proberen: neem twee wat diepere borden. in het ene bord breek je wat eieren en die kluts je een beetje. in het andere bord gooi je paneermeel met wat zout en peper. pak een vleesvork, wentel het vlees in het ei en leg het daarna in het paneermeel. ene kant, omdraaien, andere kant, en zo de pan in.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2008, 10:18
Verwijderd
Ik laat het soms marineren in een paar eetlepels olijfolie, flink wat chilipoeder, beetje zout en een beetje peper. Goed insmeren, en dan even laten staan (soms zet ik het dan in een oven van 30 of 40 graden, dan gaat het wat sneller). Dan bakken. Kan in een pan, maar in de oven is het ook wel errug lekker. Of op de barbecue natuurlijk.
Met citaat reageren
Oud 25-03-2008, 18:18
Lyne
Avatar van Lyne
Lyne is offline
Okee hier kan ik wel wat mee. Bedankt!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2008, 19:27
Pygmalion
Avatar van Pygmalion
Pygmalion is offline
Je hebt tegenwoordig best veel van die flesjes met marinademix en ook zakjes die je kunt aanmaken met olie. Zeker een aanrader om er daar een aantal van in huis te halen! Een fles (olijf)olie is zoiezo een must als je kipfilet gaat bakken. Ik vind het erg lekker om de kipfilet te marineren met wat piri piri kruiden, die zijn ook verkrijgbaar in de super.

Om het af te wisselen is het ook lekker om er paprika en ui bij te snijden, de kip in blokjes te hakken, daarna alles in de pan wokken en op een hard broodje eten.
Met citaat reageren
Oud 02-06-2009, 05:34
williampdenoo
williampdenoo is offline
Hallo heel toevallig hier terechtgekomen,ik las over uw probleem en dacht :kipfilet,peper,zout,...euh,dragon natuurlijk,wel in die mate dat je er een saus van maakt,nl.boter smelten (geen solo hé,maar boter,van echte koemelk),bloem erbij,melk,peper,zout,melk,een eigeel(of 2),naar smaak een kluts dragon erbij,en kees is klaar....
Met citaat reageren
Oud 02-06-2009, 12:26
Verwijderd
Je moet eens de kruidenpasta provencaalse kipschotel van knorr proberen. Mijn vrienden smeken altijd of ik 'die ene kip' kan klaar maken. Ze weten geloof ik niet dat het gewoon simpel uit een pakje komt
Met citaat reageren
Oud 02-06-2009, 12:44
Verwijderd
Ik denk dat TS een jaar later wel weet hoe ze kip moet kruiden en bakken...
Met citaat reageren
Oud 02-06-2009, 13:21
Verwijderd
oh hehe wat een gedateerd topic idd
Met citaat reageren
Oud 02-06-2009, 20:28
drukknoopje
Avatar van drukknoopje
drukknoopje is offline
Eerst even plat meppen met een vleeshamer helpt goed; malser vlees en sneller gaar!!
__________________
Er zal altijd van jullie gehouden worden, en gek genoeg heb ik daarvoor geen toverstaf nodig, al is het de meest mysterieuze magie die er bestaat.
Met citaat reageren
Oud 05-06-2009, 19:05
KiMZz
Avatar van KiMZz
KiMZz is offline
Ik maak meestal een soort marinade voor kipfilet:
Olijfolie mengen met kipkruiden (of eigen mengseltje van kruiden), peper, zout en chilipoeder, kipfilet in blokjes snijden en erin leggen, 2 teentjes knoflook erbij en een uurtje laten intrekken, daarna in de koekenpan bakken

Edit: Ohw ik zie nu pas dat dit topic oud is
__________________
Ik ben niet subtiel. Get used to it.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eten & Drinken Je signature-dish
Verwijderd
22 02-09-2011 00:51
De Kantine Saai, nog eentje? #915
Verwijderd
500 16-03-2010 15:15
Eten & Drinken Studentenmaaltijden: makkelijk en snel
hmmmm
47 31-10-2008 15:02
Lifestyle Dagelijkse belevenissen
Verwijderd
500 26-04-2008 06:33
Eten & Drinken Wat heb jij vandaag allemaal gegeten en gedronken? #12
AlopiA
500 30-10-2006 21:16


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:56.