Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-07-2012, 13:50
Attention
Avatar van Attention
Attention is offline
Vaak als ik naar een animatiefilm kijk dan lijkt het me grappig om zoiets een keer te proberen. Maar hoe maak je nou zoiets?

En daarmee bedoel ik tekeningen snel achter mekaar zetten en daar dan een stem op te doen hoe doe je dat?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-07-2012, 17:07
Verwijderd
Computers.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2012, 19:14
Verwijderd
En een team mensen die zoiets goed kan. In je eentje ben je een eeuwigheid bezig voordat je iets acceptabels hebt gemaakt.
Met citaat reageren
Oud 22-07-2012, 20:48
Attention
Avatar van Attention
Attention is offline
Citaat:
En een team mensen die zoiets goed kan. In je eentje ben je een eeuwigheid bezig voordat je iets acceptabels hebt gemaakt.
Ik wou graag weten of jullie gratis goede programma's kennen waar je zo'n filmpje kan maken.
En ik heb de tijd dus het komt wel in orde nog 4 weken zomervakantie dus moet wel lukken
Met citaat reageren
Oud 22-07-2012, 23:51
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Wat voor filmpje.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 23-07-2012, 00:52
Noedelhap
Avatar van Noedelhap
Noedelhap is offline
Citaat:
Ik wou graag weten of jullie gratis goede programma's kennen waar je zo'n filmpje kan maken.
En ik heb de tijd dus het komt wel in orde nog 4 weken zomervakantie dus moet wel lukken
Als je traditioneel wil animeren, kan dat in TVPaint heel goed. Dat programma is speciaal bedoeld voor handgetekende animatie. Een tekentablet is dan wel aan te raden.
Alternatief is natuurlijk pen en papier, maar dan moet je elke tekening apart inscannen. Je moet er maar zin in hebben.

Wil je efficienter en economischer animeren (zogeheten limited animation, denk aan de Flintstones), dan kun je Flash-animaties gaan maken met Adobe Flash. In Flash kun je ook met de hand tekenen, maar het programma is meer gericht op strakke computeranimatie.

Dan is er ook nog 3D-animatie, zoals bijv. de Pixar en Dreamworks animatiefilms. Dat kun je zelf maken met 3D software zoals Maya en 3D Studio Max.

Animatie bestaat doorgaans uit 24 tekeningen (frames) per seconde, en het hangt van je gekozen animatietechniek af hoeveel van die frames je daadwerkelijk moet tekenen.
Je kunt er bij traditionele animatie ook voor kiezen om 'on twos' te werken, dus 12 unieke frames per seconde, waarbij elk frame dubbel getoond wordt. Het is iets minder vloeiend, maar bespaart tijd.
Bij Flash en 3D-animatie is het vooral een kwestie van het positioneren van objecten en de tussenliggende frames door de computer laten berekenen.
Hoe dan ook, alle animatietechnieken hebben een hoge leercurve. Dus verwacht geen wonderen als je die animatiesoftware voor het eerst gebruikt
__________________
Voor het onrecht is het bij mij kwaad kersen eten.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
ARTistiek [animatie] een paar animaties
Verwijderd
5 29-03-2006 16:06
Studeren opleding na havo: Japans of Animatie?
Psycholord
31 20-12-2005 19:05
ARTistiek hoe maak ik simpele animaties
Verwijderd
21 24-12-2004 18:09
ARTistiek [animatie] flip
ArtGeek
20 02-05-2004 16:59
Software & Hardware Gezocht: iemand die tegen betaling enkele simpele Flash-animaties wilt maken
ikleef
20 19-08-2003 20:04
Software & Hardware [Webdesign] Flash animatie + muisvolger
diamondvoodoo
5 25-04-2003 11:07


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:39.