Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Bekijk resultaten poll: Hoeveel procent van je film-collectie is illegaal?
0-25% 52 59.09%
26%-50% 12 13.64%
51%-75% 9 10.23%
76%-100% 15 17.05%
Aantal stemmers: 88. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-01-2005, 13:40
Verwijderd
Citaat:
Wild Wizard schreef op 14-01-2005 @ 11:26 :
Bij muziek is het in ieder geval in Nederland (nog) niet illegaal om het te downloaden, wel om aan te bieden. Als je bij Kazaa niets aanbiedt, doe je volgens de wet niets verkeerd.
Bij films weet ik niet. Meestal gaat aan een film een zichtbare copyright-waarschuwing vanaf. Daar moet je je ook aan houden, en die verbiedt het kopieren al. Van tv weet ik niet.
Waar baseer je dit op? Zoals ik zei is er nauwelijks rechtspraak over het aanbieden van auteursrechtelijk beschermd materiaal met een pogramma als Kazaa. Wel is al beslist dat de aanbieder van zo'n programma (Kazaa is een Nederlandse BV) niet onrechtmatig handelt door dat programma aan te bieden. De BUMA en Stichting Brein hebben namelijk geprocedeerd tegen Kazaa en gevorderd het programma af te sluiten, maar dat is niet gelukt.

Zowel verveelvuldigen als openbaarmaken (de twee begrippen waar onze Auteurswet om draait) zijn nogal rekbaar en allebei toe te passen op het 'sharen' via internet. Ik zie dan ook niet in waarom aanbieden wel maar downloaden niet stout zou zijn, zie mijn redenatie eerder.

Het maakt verder trouwens helemaal niets uit of ergens wel of niet een zichtbare copyright-waarschuwing op zit, of dat iets film of muziek is. Het is allemaal auteursrechtelijk beschermd.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-01-2005, 13:47
Anonymous John
Avatar van Anonymous John
Anonymous John is offline
Ongeveer 30% illegaal, al koop ik eigenlijk nauwelijks films meer tegenwoordig en alles wat ik download in divx/xvid gooi ik van m'n schijf af.
__________________
So a baby seal walked into a club...
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 13:53
Verwijderd
Al mijn films zijn legaal. Downloaden duurt te lang. Bovendien weet je bij downloaden nooit wat je krijgt.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 14:02
Verwijderd
Ik heb stuk of 40 orginele dvd's, maar ik merk wel dat het nu te duur wordt, normaal koop ik echte leuke films gewoon op dvd's.
Alleen nu ik studeer kan ik het geld niet meer missen + met een nieuwe snelle verbinding download ik alles wat ik wil zien.
Gooi het overigens daarna wel gewoon weer weg zonder te branden.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 18:41
Retarded
Avatar van Retarded
Retarded is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-01-2005 @ 14:40 :
Waar baseer je dit op? .....
Even duidelijk uitleggen over het wel of niet illegale verhaal:

Het is in Nederland legaal om voor eigen gebruik films en muziek te download, ook al berust er een auteursrechts op. Het aanbieden (uploaden en kopieeren voor verkoop) is echter illegaal. Als je bij Kazaa iets download dan stel je dit bestand automatisch ook beschikbaar voor andere users, tenzij je het bestand onmiddelijk verplaats naar een niet-gedeelde map. In principe is het downloaden van bestand via p2p-programma's dus illegaal.

Zo staat het in de wet.
__________________
"I'm Tony Montana. You fuck with me, you fuckin' with the best." (Al Pacino - Scarface)
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 22:19
koelieboelie
koelieboelie is offline
25.5% van m,n collectie is illegaal, waar moet ik nu op stemmen
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 22:26
Stff
Avatar van Stff
Stff is offline
76-100% illegaal
__________________
Mess with the Best, Die Like the Rest | | Suus, Chelle, Linds, Marte, Daphne & Anne | | What the Eyes See and the Ears Hear the Mind Believes
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 22:49
kiek
Avatar van kiek
kiek is offline
Ik heb 5 dvd's uit Indonesië/Hong Kong, de rest is origineel. Stuk of 15. En m'n computer is te sloom om te downloaden
Dus 25% is illegaal.
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 22:55
Verwijderd
Iets meer dan de helft
Met citaat reageren
Oud 14-01-2005, 22:58
Verwijderd
Citaat:
Retarded schreef op 14-01-2005 @ 19:41 :
Even duidelijk uitleggen over het wel of niet illegale verhaal:

(...)

Zo staat het in de wet.
Het moge duidelijk zijn dat de bepalingen van de Auteurswet (die dateert van 1912) niet zomaar direct of analogisch toe te passen zijn op internetdistributie. Er staat in de Auteurswet helemaal niets over internettoepassingen. Zie over uitgebreide bespiegelingen rond het geval-Kazaa Hoge Raad 19 december 2003, LJN-nummer AN7253 (Buma & Stemra/Kazaa).

De uitspraak dat het 'in de wet staat' dat downloaden via een P2P-programma illegaal is, zou ik dan ook niet zonder enig voorbehoud voor mijn rekening willen nemen.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 15:47
Verwijderd
Ik heb één gekopieerde dvd die ik eens van iemand heb gekregen . Voor de rest alles legaal .
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 15:52
hasseltboy
Avatar van hasseltboy
hasseltboy is offline
De helft.
__________________
Hasselt!|lid van Berlijn fanclub!|Gott mit uns
Met citaat reageren
Oud 15-01-2005, 16:23
MB
Avatar van MB
MB is offline
Citaat:
Tsasil schreef op 12-01-2005 @ 19:12 :
Ongeveer 50%

Ik vind nieuwe DVD's gewoon achterlijk duur. Als ze in minder dan een jaar na hun release bij de aanbiedingen liggen dan kan de start-prijs veeeeeeeeeel lager. En dus download ik ze eerst, en plunder ze (als ze wel de moeite waard zijn natuurlijk) uit de aanbiedingenbak zodra ze daar liggen.
dat doe ik ook, maar dan moeten ze wel heel goed zijn, want die dingen zijn schoftig duur en ik heb momenteel bijna geen geld.
__________________
As finishing touch, God created the dutch
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Software & Hardware Hoe anoniem ben je nou eigenlijk op internet
Purgatori
13 15-06-2007 23:40
Games Damn: illigale shit
Verwijderd
45 24-05-2006 14:30
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 25-02-2006 22:17


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:59.