Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Films, TV & Radio
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-01-2005, 22:00
ItsSuuS
Avatar van ItsSuuS
ItsSuuS is offline
sorry als ik de naam van de gevangenis niet goed geschreven heb..
Vanavond was er een interview op met Lynndie England die samen met 6 andere verdachten die verschikkelijke dingen heeft gedaan in de gevangenis Abu Graib in Irak. Ik denk dat de meesten van jullie die foto's wel kennen. De naakte mannen op elkaar gestapeld etc.
Hebben jullie dit interview ook gezien?
Ik snap echt niet dat ze ooit kan denken dat dit goed was. Ze denkt dat anderen dit haar opdraagden of opdroegen.. en dat het daarom goed was!!
Iemand dit gezien??
__________________
*Oi With the poodle allready!*
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-01-2005, 22:05
the tourist
the tourist is offline
Ja, deels. De verklaring ervoor is, is dat ze gewoon ontzettend dom is. Ik heb medelijden met haar kind.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 22:07
ItsSuuS
Avatar van ItsSuuS
ItsSuuS is offline
ja idd, wat erg he
die vader van dat kind, Granes, die is al veroordeeld voor 10jaar gevangenisstraf. Stiekem hoop ik dat ze dezelfde mens-onteerende dingen bij hem uithalen. Alleen maar om hem een lesje te leren...
__________________
*Oi With the poodle allready!*
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 22:15
Bob de Beer
Avatar van Bob de Beer
Bob de Beer is offline
"I was just following orders"

__________________
Wilde gij mijne rolneger worden?
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 22:37
ItsSuuS
Avatar van ItsSuuS
ItsSuuS is offline
ja erg he very sad
__________________
*Oi With the poodle allready!*
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 22:40
Madfet
Avatar van Madfet
Madfet is offline
Het interview ging alleen over dat ze niet wist wat ze deed en probeerde haar wangedrag op allerlei manieren goed te praten.
Terwijl de foto's zo duidelijk als wat zijn. Ze kijkt er bij van "Kijk wat wij gevangen hebben? Goed he mam!". ( die moeder leek me ook niet 100%)
Rest de vraag hoe dit domme hersenloze wicht van een man kan houden die niet helemaal goed bij zijn hoofd is:
Graner heeft sowieso een niet al te fris verleden. In 1992 al kwam de gevangenis waar hij toen werkte (in Pennsylvania) in opspraak omdat gevangen er werden geslagen, in 1994 maakte hij een mede-cipier ziek door pepperspray in zijn koffie te spuiten en ik 1998 werd hij ervan beschuldigd een scheermesje in het eten van een gevangene te hebben gestopt. Ook privé is het geen lieverdje: in 1997 zou hij zijn vrouw met de dood bedreigd hebben en in 2001 zou hij haar van de trap hebben willen gooien.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 22:44
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
Citaat:
Madfet schreef op 17-01-2005 @ 23:40 :
Het interview ging alleen over dat ze niet wist wat ze deed en probeerde haar wangedrag op allerlei manieren goed te praten.
idd, ja. Die gluiperd van een advocaat ook, heb ik me zo boos over gemaakt. Ja ze groeide op in een arm gezin. DUS?
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 22:47
ItsSuuS
Avatar van ItsSuuS
ItsSuuS is offline
Citaat:
Madfet schreef op 17-01-2005 @ 23:40 :

Graner heeft sowieso een niet al te fris verleden. In 1992 al kwam de gevangenis waar hij toen werkte (in Pennsylvania) in opspraak omdat gevangen er werden geslagen, in 1994 maakte hij een mede-cipier ziek door pepperspray in zijn koffie te spuiten en ik 1998 werd hij ervan beschuldigd een scheermesje in het eten van een gevangene te hebben gestopt. Ook privé is het geen lieverdje: in 1997 zou hij zijn vrouw met de dood bedreigd hebben en in 2001 zou hij haar van de trap hebben willen gooien.
Jezus...
en daar was hij nog niet eerder voor veroordeeld?? We slaan hem in elkaar
Jemig die kerel is gewoon ziek in zijn hoofd en hij sleurt de rest erbij mee die ook niet helemaal 100 zijn
I can only say 1 thing: and
__________________
*Oi With the poodle allready!*
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 22:48
Verwijderd
Shit, gemist.

Ik hoop dat Lynndie idd de (maximale) 38 jaar krijgt opgelegd. Serves her right.
Wat ik niet snap is dat Graner maximaal slechts 15 jaar (o.i.d.) kon krijgen? Ze hebben toch allebei even ernstige delicten gepleegd?
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 22:57
Madfet
Avatar van Madfet
Madfet is offline
Citaat:
Love & Peace schreef op 17-01-2005 @ 23:44 :
idd, ja. Die gluiperd van een advocaat ook, heb ik me zo boos over gemaakt. Ja ze groeide op in een arm gezin. DUS?
Dat wijf komt van een of andere kamper-trailer-buurt, en het achterlijke volk daar in dat dorpje stond ook nog achter haar ook. Ging dat niet afkeuren. Altijd dat dom geknuffel en die goedpraterij.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 22:58
Madfet
Avatar van Madfet
Madfet is offline
Citaat:
N00dles schreef op 17-01-2005 @ 23:48 :
Shit, gemist.

Ik hoop dat Lynndie idd de (maximale) 38 jaar krijgt opgelegd. Serves her right.
Wat ik niet snap is dat Graner maximaal slechts 15 jaar (o.i.d.) kon krijgen? Ze hebben toch allebei even ernstige delicten gepleegd?
Een soldaat die al eerder was veroordeeld kreeg slechts 1 jaar straf.
Met citaat reageren
Oud 17-01-2005, 23:08
Verwijderd
Een programma dat pretendeert goede journalistiek te bedrijven kon inderdaad niet zonder de andere kant van het verhaal te laten horen. We hebben er allemaal schande van gesproken, nu mag de persoon zelf wel eens aan het woord komen.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 00:59
Cheops
Avatar van Cheops
Cheops is offline
het was nog steeds niet echt het meest objectieve beeld wat we van de gebeurtenissen hebben gekregen..NOVA interviewde als soort van tegengeluid een of andere ouwe journalist die haar simpelweg afstempelde als dom..
bovendien werd er ook geen moeite gedaan om de regering bush of een vertegenwoordiger/voorstander van de 'echte' verantwoordelijken te interviewen..


daarnaast vind ik dit nog steeds een storm in een glas water, het is oorlog zulke shit gebeurd nou eenmaal in zulke situaties..die lui die in die gevangenis zaten waren ook geen lieverdjes..dat ze hiervoor worden gestraft oké..maar om dan te pleiten voor 15 jaar
__________________
"I feel I'm stone, not cause I bop or wear my cap cocked/The more emotion I put into it, the harder I rock"
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 01:06
Escapism
Avatar van Escapism
Escapism is offline
Citaat:
N00dles schreef op 17-01-2005 @ 23:48 :
Shit, gemist.

Ik hoop dat Lynndie idd de (maximale) 38 jaar krijgt opgelegd. Serves her right.
Wat ik niet snap is dat Graner maximaal slechts 15 jaar (o.i.d.) kon krijgen? Ze hebben toch allebei even ernstige delicten gepleegd?
www.novatv.nl
__________________
He thought the diaries of Anne Frank were "an Adrian Mole sort of thing"
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 10:47
ItsSuuS
Avatar van ItsSuuS
ItsSuuS is offline
Citaat:
Cheops schreef op 18-01-2005 @ 01:59 :


daarnaast vind ik dit nog steeds een storm in een glas water, het is oorlog zulke shit gebeurd nou eenmaal in zulke situaties..die lui die in die gevangenis zaten waren ook geen lieverdjes..dat ze hiervoor worden gestraft oké..maar om dan te pleiten voor 15 jaar
dat het oorlog is vind ik geen argument voor dit soort gedrag. Oké, die mensen in de gevangenis waren geen lieverdjes, tuurlijk anders zaten ze ook niet in de gevangenis, maar rechtvaardigd dat dan zulk gedrag??
Dit zijn gewoon oorlogsmisdadigers en deze moeten gestraft worden. En goed...
__________________
*Oi With the poodle allready!*
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 10:48
Verwijderd
Citaat:
Cheops schreef op 18-01-2005 @ 01:59 :
(...)

daarnaast vind ik dit nog steeds een storm in een glas water, het is oorlog zulke shit gebeurd nou eenmaal in zulke situaties..die lui die in die gevangenis zaten waren ook geen lieverdjes..dat ze hiervoor worden gestraft oké..maar om dan te pleiten voor 15 jaar
Ja, met zo'n redenatie kun je ook 9-11 wel afdoen als een storm in een glas water, want het waren er maar tweeënhalfduizend terwijl de Amerikanen in Afghanistan wel iets meer leed hebben veroorzaakt. Hee, je voert een asociaal buitenlandbeleid, dan kun je zulke shit verwachten.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 11:03
Cheops
Avatar van Cheops
Cheops is offline
wat een vergelijking, in de Abu Graib gevangenis is niemand vermoord..hooguit gemarteld..
ik zeg niet dat ik het goedkeur, maar dat mensen hier zo ontstelt en verbaasd over zijn snap ik niet..Een oorlogssituatie is iets heel anders dan dat het hier bijvoorbeeld in de bijlmer zou gebeuren ofzo..zulke dingen gebeuren overal waar het oorlog is..Het is een beetje naïef om nu alleen die paar Amerikanen de schuld te geven,omdat de oorlog zogenaamd niet 'rechtvaardig' is..


hmm, het is oorlog, je schiet de vijand dood en je bent een held..maar als je iemand gevangen neemt en hem in zijn blote tokus fotgrafeert een lullige zak over zijn hoofd doet dan verdien je wel 35 jaar cel!
__________________
"I feel I'm stone, not cause I bop or wear my cap cocked/The more emotion I put into it, the harder I rock"
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 11:52
Verwijderd
Citaat:
Cheops schreef op 18-01-2005 @ 12:03 :
wat een vergelijking, in de Abu Graib gevangenis is niemand vermoord..hooguit gemarteld..
Het is precies dezelfde redenatie. Je vlakt het ene probleem uit omdat het andere probleem veel groter is. Dat is gewoon kwalijk.

Citaat:
ik zeg niet dat ik het goedkeur, maar dat mensen hier zo ontstelt en verbaasd over zijn snap ik niet..Een oorlogssituatie is iets heel anders dan dat het hier bijvoorbeeld in de bijlmer zou gebeuren ofzo..zulke dingen gebeuren overal waar het oorlog is..Het is een beetje naïef om nu alleen die paar Amerikanen de schuld te geven,omdat de oorlog zogenaamd niet 'rechtvaardig' is..
Mensen zijn niet zozeer verbaasd maar meer verontwaardigd. Dat is goed te verklaren vanuit het feit dat Amerikanen zichzelf als moreel superieur zien. Er moest een soevereine staat worden binnengevallen om er 'democratie te brengen'. Dat wordt even voor dat soevereine land beslist, over de hoofden van de bevolking.

Vervolgens wordt het land alleen nog maar verder naar de klote geholpen. Heb je wel eens recente beelden van Najaf gezien, na dat tiendaagse offensief? Die hele stad is gewoon _letterlijk_ platgebombardeerd, daar is echt helemaal niets meer van over. Dat zou onder Saddam nooit gebeurd zijn.

En als klap op de vuurpijl worden de gevangenen van de tegenpartij als shit behandeld. Ze worden gemarteld en vernederd door het land dat zichzelf 'Gods own coutry' noemt, dat zichzelf als politieagent van de wereld ziet en meent dat het de morele superioriteit in pacht heeft.

Citaat:
hmm, het is oorlog, je schiet de vijand dood en je bent een held..maar als je iemand gevangen neemt en hem in zijn blote tokus fotgrafeert een lullige zak over zijn hoofd doet dan verdien je wel 35 jaar cel!
Juist.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-01-2005, 12:40
Verwijderd
Dat was echt een tof interview.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 13:49
Verwijderd
Ik heb het nu ook gezien, en ik vind dat mens echt zwakzinnig overkomen. Ik vind het niet meer dan terecht dat ze gevangenisstraf verdient.
Maar de hoge figuren die eveneens verantwoordelijk zijn, zouden dan ook gestraft moeten worden, wat -uiteraard- niet zo snel zal gebeuren. En Rumsfeld die alsnog buiten schot blijft terwijl hij niet eens normaal antwoord kan geven op de vraag wie er instructies had gegeven.
Hoe is dat verhoor eigenlijk afgelopen, weet iemand dat?
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 14:04
ganralph
ganralph is offline
(sorry als dit al ergens genoemd is)

afgelopen decennia is er genoeg psychologisch onderzoek gedaan naar machtsposities.

voorbeeld:
1 groep studenten speelt gevangen
1 groep speelt bewakers

na een aantal dagen begonnen sommige "bewakers" hun medestudenten (de "gevangenen") te mishandelen als ze niet goed luisterden (ja hier is ook een film van).

ok, die Lynddie is nog dommer dan t achterend van n varken, maar niemand kan op voorhand zeggen hoe hij/zij in zo'n machtsverhouding zou reageren.

ander voorbeeld:
n treinmachinist van Jodentransporten uit WO2 zei ook: "ik ben tegen Jodenvervolging, maar ik deed toch alleen mn werk? ik heb die mensen niet in de trein geduwd, ik reed volgens het rooster gewoon naar Auschwitz"

dit is veel complexer dan een dom/intelligent tegenstelling
__________________
Change the planet, or go home.
Met citaat reageren
Oud 18-01-2005, 15:47
Verwijderd
Ik wil het nog wel gaan kijken als ik thuis ben..

maar goed, dit soort dingen gebeuren echt niet alleen tijdens oorlog, alleen kunnen de amerikanen de dingen die gebeuren in hun eigen gevangenissen beter in de doofpot stoppen.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2005, 21:58
ItsSuuS
Avatar van ItsSuuS
ItsSuuS is offline
Citaat:
Dusjcrib schreef op 18-01-2005 @ 16:47 :

maar goed, dit soort dingen gebeuren echt niet alleen tijdens oorlog, alleen kunnen de amerikanen de dingen die gebeuren in hun eigen gevangenissen beter in de doofpot stoppen.
Amerikanen zijn echt stom volk af en toe.
@ nare man; wow jij weet er echt veel over te zeggen
__________________
*Oi With the poodle allready!*
Met citaat reageren
Oud 21-01-2005, 16:01
Verwijderd
Hoe is dat proces van Lynndie England tot nu toe verlopen? Daar hoor je opeens niets meer over...Wanneer kunnen we een uitspraak verwachten?
Met citaat reageren
Oud 23-01-2005, 12:21
BCR
Avatar van BCR
BCR is offline
Citaat:
ganralph schreef op 18-01-2005 @ 15:04 :
(sorry als dit al ergens genoemd is)

afgelopen decennia is er genoeg psychologisch onderzoek gedaan naar machtsposities.

voorbeeld:
1 groep studenten speelt gevangen
1 groep speelt bewakers

na een aantal dagen begonnen sommige "bewakers" hun medestudenten (de "gevangenen") te mishandelen als ze niet goed luisterden (ja hier is ook een film van).

ok, die Lynddie is nog dommer dan t achterend van n varken, maar niemand kan op voorhand zeggen hoe hij/zij in zo'n machtsverhouding zou reageren.

dit is veel complexer dan een dom/intelligent tegenstelling
Ja, daar heb ik met sociologie een documentaire over gezien. Ik moest er ook gelijk aan denken.
__________________
I'll find you.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 24-01-2005, 18:29
ItsSuuS
Avatar van ItsSuuS
ItsSuuS is offline
Citaat:
N00dles schreef op 21-01-2005 @ 17:01 :
Hoe is dat proces van Lynndie England tot nu toe verlopen? Daar hoor je opeens niets meer over...Wanneer kunnen we een uitspraak verwachten?
volgens mij wordt ze pas in maart veroordeeld ofzo
__________________
*Oi With the poodle allready!*
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:47.