Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-12-2010, 06:49
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Ik heb vandaag vergeten groenten schotel klaargemaakt, met pastinaak, schorseneren, rabi, zoete aardappel en winterpeen.

Makkelijk, goedkoop, origineel en voedzaam, allen veel te veel smaak, beter dek je die met pompoen of aardappel, voor de rest, aanrader
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-01-2011, 18:33
dennis018
dennis018 is offline
in de AH zag ik vandaag gekookt mosselvlees staan
ik ben gek op mosselen, maar zou niet weten wat ik met dat gekookte mosselvlees kan makne (behalfe voor in de paella dan) heeft iemand miss nog lekker erecepten tip sdaarmee??
Met citaat reageren
Oud 17-01-2011, 09:51
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Als je 'gekookt mosselvlees' invoert op de receptenzoeker op AH.nl, krijg je een aantal recepten, (met pasta, mie, brood, in de soep).
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 19:55
YumYum
YumYum is offline
Het meisje dat deze kamer voor mij had, heeft deze pan achter gelaten:

Alleen heb ik geen flauw idee wat ik in zo'n pan kan maken, behalve draadjesvlees en daar hou ik absoluut niet van. Iemand leuke ideeën? En een huisgenootje had het over een rollade (die ze zelf ook wel lustte, haha)


Ow en weten er nog mensen een lekker één pansgerecht met rijst, ik eet niet zo vaak rijst, maar is wel lekker voor de afwisseling denk ik.

Laatst gewijzigd op 19-01-2011 om 20:06.
Met citaat reageren
Oud 19-01-2011, 20:14
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Dat is toch gewoon een braadpan? Die gebruik ik zelf altijd om gehaktballen, slavinken, saucijsjes, etc in klaar te maken + jus. Nasi kan je er ook goed in maken of paella. Zijn trouwens ook gelijk eenpansgerechten met rijst die je ook prima in kan vriezen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 20-01-2011, 12:03
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
...of is 't 'n stoofpan? Dan kun je er stoofpotjes in klaarmaken .
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 20-01-2011, 15:54
AnneElise
Avatar van AnneElise
AnneElise is offline
Binnenkort ben ik alleen thuis voor een avondje en dan heb ik mijn vriendinnen uitgenodigd om hier te komen eten. Ik wil alleen iets doen dat origineler is dan een magnetronmaaltijdje of een pizza!

Ik vind koken best leuk maar ben geen natuurtalent/ervaren kok!

Ideeën?

xx
Met citaat reageren
Oud 20-01-2011, 17:00
Verwijderd
Citaat:
Binnenkort ben ik alleen thuis voor een avondje en dan heb ik mijn vriendinnen uitgenodigd om hier te komen eten. Ik wil alleen iets doen dat origineler is dan een magnetronmaaltijdje of een pizza!

Ik vind koken best leuk maar ben geen natuurtalent/ervaren kok!

Ideeën?

xx
Voor een beginneling is het goed te doen om nasi te maken, of spaghetti bolognese

voor nasi:
marineer blokjes kip, rund of varkensvlees in ketjap, doe er peper op en eventueel zout. Verwarm in een wok wat bakolie of wokolie en bak het vlees hierin tot het niet meer rauw is aan de buitenkant. Gooi er dan een zak wokgroenten bij. Kook intussen wat snelkookrijst. Doe een zakje nasikruiden door de groenten, doe de gare rijst erdoor, schep het goed om. Verwarm wat satesaus voor erbij en serveren met kroepoek

voor spaghetti:
(optioneel: Kook water in de waterkoker. Snijd in tomaten een kruisje in de bovenkant en de onderkant en leg ze in een schaal met het kokende water, ze moeten goed onder liggen. Bij de kruisjes laat nu het vel los waardoor je het er af kunt trekken.)
Doe op rundergehakt zout en peper of gehaktkruiden. Verwarm in een hapjespan, sauspan of wok wat olie en bak hierin het gehakt terwijl je het voortdurend losmaakt en omschept (dit heet rullen). Snijd de (eventueel ontvelde) tomaten in blokjes en doe die bij het gehakt. Doe er een pak gezeefde tomaten, een blik tomaten of sap of een pot tomatensaus bij. Als je tomatensaus hebt gebruikt, is het een kwestie van even doorkoken en de saus is klaar. Als je een pak of blik tomaten hebt gebruikt, doe er dan nog flink wat verse of gedroogde italiaanse kruiden bij, en wat zout en peper. Serveren met geraspte kaas.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2011, 17:54
AnneElise
Avatar van AnneElise
AnneElise is offline
@Sarah

Oeeh ja! Spaghetti is altijd gooed!
Met citaat reageren
Oud 29-01-2011, 15:28
YumYum
YumYum is offline
Dan hoop ik maar dat het een braadpan is, want stoofpotjes zijn niet echt iets voor mij geloof ik, haha. En is rijst ook handig in zo'n pan en makkelijk voor als je alleen eet? Ik bedoelde trouwens helemaal niet een eenpans gerecht maar een een persoons gerecht, maar ik heb bedacht dat ik maar gewoon altijd mensen uitnodig en het anders in de koelkast/vriezer doe want ik kan niet zo goed alleen voor mezelf koken, haha. Bedankt voor de ideeën!
Met citaat reageren
Oud 26-02-2011, 18:59
Verwijderd
Ik heb een overdosis aan marshmallows, wil ze niet elke dag in mijn chocomel en ga ze ook niet roosteren. Wat ga ik er wel mee doen?
Met citaat reageren
Oud 26-02-2011, 21:22
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Misschien dat hier iets leuks bij staat?
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 27-02-2011, 10:35
Verwijderd
Thanks!
Met citaat reageren
Oud 04-03-2011, 12:14
Tonnetje09
Tonnetje09 is offline
Citaat:
Ik heb een overdosis aan marshmallows, wil ze niet elke dag in mijn chocomel en ga ze ook niet roosteren. Wat ga ik er wel mee doen?
Hier is ook wel wat leuks te vinden
Met citaat reageren
Oud 10-03-2011, 17:01
maggiexj09
maggiexj09 is offline
Hee,
ik moet zoveel mogelijk kijkers trekken voor mijn filmpje! dus willen jullie alsjeblieft even kijken!
http://vimeo.com/20595170

Dankjulliewel!
Met citaat reageren
Oud 28-04-2011, 13:47
vjeeeke
Avatar van vjeeeke
vjeeeke is offline
Ik heb hier onlangs een site gevonden vol met recepten die zich volledig richt op de Spaanse en Zuid-Amerikaanse keukens.

Ik heb er daar al enkele van uit getest en ik moet zeggen dat ze toch goed geslaagd waren

Bekijk hier de Spaanse en Zuid-Amerikaanse keuken.
Met citaat reageren
Oud 29-04-2011, 17:45
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Ik heb 'n vraagje, maar 't is misschien overbodig om er 'n nieuw topic voor te starten. Dus ik stel 'm eventjes hier en als dat niet mag, merk ik dat vanzelf wel .

Ik heb vanmiddag ruim 500 gram witte chocolade (terug)gevonden in m'n keukenkastje. Volgens de verpakking zou 't houdbaar zijn tot oktober 2009. Kan ik er nog iets mee ('n taart bakken, om precies te zijn) of hoef ik dat niet meer te proberen?
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 30-04-2011, 21:22
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Hoe ziet het eruit en heb je al geproefd? Als het er nog goed uitziet, hooguit een beetje dof uitgeslagen en het nog goed smaakt kan je het nog prima gebruiken. Kan me niet voorstellen dat er echt heel veel niet meer goed aan kan zijn.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 30-04-2011, 21:35
vjeeeke
Avatar van vjeeeke
vjeeeke is offline
Ik denk ook niet dat je er veel fout mee kan doen.
Met citaat reageren
Oud 30-04-2011, 23:33
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Oké, dank jullie wel . Ik had ergens op 't internet gelezen dat pure chocolade nog ruim 'n jaar na de houdbaarheidsdatum te gebruiken was, maar ik wist niet of dat ook zou gelden voor witte chocolade en voor anderhalf jaar. Ik zal morgen even kijken of 't er überhaupt nog eetbaar uitziet .
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 01-05-2011, 12:04
vjeeeke
Avatar van vjeeeke
vjeeeke is offline
Heb je er foto van?
Met citaat reageren
Oud 10-08-2011, 17:38
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Wie heeft er voor mij recepten met blauwe druiven?
Met citaat reageren
Oud 16-08-2011, 19:26
Verwijderd
Ik ben op zoek naar een recept met een middelgrote oranje pompoen.... Iemand ideeën? Ik heb er helemaal geen ervaring mee, moet je zo'n ding schillen, kun je de zaden opeten, hoe kun je het beste zo'n ding snijden.....?
Met citaat reageren
Oud 17-08-2011, 10:39
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Citaat:
Ik ben op zoek naar een recept met een middelgrote oranje pompoen.... Iemand ideeën? Ik heb er helemaal geen ervaring mee, moet je zo'n ding schillen, kun je de zaden opeten, hoe kun je het beste zo'n ding snijden.....?
Ik ben zelf dol op bakken, dus ik zou 'n pompoencake willen voorstellen . Talrijke recepten daarvan zijn te vinden op 't internet. Op deze website staat in ieder geval hoe je zo'n ding kunt bereiden.
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 29-08-2011, 12:41
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Wie heeft er voor mij recepten met blauwe druiven?
Nogmaals... niemand?
Met citaat reageren
Oud 29-08-2011, 20:36
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Ik ben op zoek naar een recept met een middelgrote oranje pompoen.... Iemand ideeën? Ik heb er helemaal geen ervaring mee, moet je zo'n ding schillen, kun je de zaden opeten, hoe kun je het beste zo'n ding snijden.....?
Pompoensoep of Thaise Curry heeft m'n tante een keer gemaakt ermee met een recept van de AH-site, was ook erg lekker
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 14:58
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Nogmaals... niemand?
Je kunt een soort compote ervan maken (koken in suikerwater, licht afbinden met zetmeel), dat is lekker met kaas. Of door een maaltijdsalade?
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 16:17
Verwijderd
Citaat:
Nogmaals... niemand?
Oh ik maak vaak een Jamie Oliver salade met blauwe druiven .
Wat er verder in moet is dragon of rucola, geschaafde harde belegen geitenkaas en sjalotjes die in dunne ringen zijn gesneden en even zijn geweekt in balsamico-azijn. En dan als dressing gewoon olijfolie, balsamico en versgemalen zwarte peper. Als je er wat meer kaas in doet en er een stuk brood bij eet, kan het ook prima als maaltijdsalade.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 18:57
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Oh, kijk, dat is inderdaad een richting waarin ik niet gedacht had. Super!
Met citaat reageren
Oud 30-08-2011, 20:18
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
In een salade met geitenkaas is idd erg lekker Je kan ff bij de AH of de Jumbo oid spieken wat die er verder in doen maar ik vind het lekker met avocado, komkommer, appel, veldsla en walnoten (en geitenkaas en druiven dan dus). Wat ook leuk is, is ze doormidden snijden en dan invriezen. Je kan ze daarvoor ook in een ijsblokjesvorm doen en die dan opvullen met water. Leuk voor in een glas water
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 03-09-2011, 20:31
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Weet iemand of er ook lactosevrije kookroom of zoiets bestaat? Bijvoorbeeld van soya ofzo?

Een vriendin van me komt vrijdag eten en ze mag geen vlees en geen lactose en nou wil ik graag iets van lasagne of quiche ofzo maken. Zou dat mogelijk zijn? Ik zat te denken aan iets met spinazie en zalm ofzo. Veel sausmixjes bevatten sporen van melk en zijn dus niet handig maar hoe maak ik anders een soort van saus?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 04-09-2011, 14:39
Linda
Avatar van Linda
Linda is offline
Misschien dat je hier wat aan hebt http://www.alprosoya.nl/producten-nl...FQOFDgodqiu11A .
__________________
It’s the end of the tour as we know it and I feel fine. - Michaels Stipe, 16-07-2005, Hyde Park
Met citaat reageren
Oud 04-09-2011, 19:33
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik moet van de week koken voor mijn ouders en ik zat te denken aan een ovenschotel of een wokgerecht. Simpel en lekker, maar spannender dan kip kerrie. Liefst met kip of vis, want ik lust geen vlees. En pasta en aardappelpuree lust mijn vader niet
Iemand een briljant idee?
Met citaat reageren
Oud 04-09-2011, 19:36
Verwijderd
Mijn moeder heeft wel eens kippastei uit de oven gegeten . Ze gaat nu het recept opzoeken
Met citaat reageren
Oud 04-09-2011, 19:39
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Wat zit daarin (qua groenten enzo) Ik ben een enorme pietlut namelijk
Met citaat reageren
Oud 04-09-2011, 19:39
Verwijderd
Het is met broccoli, mais en ui. En kip dus Moet ik het recept al overtypen ?
Met citaat reageren
Oud 04-09-2011, 19:40
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Mijn vader lust geen broccoli, hoor ik net maar ik waardeer je input.
Heeft je moeder nog iets anders goeds in haar mouw?
Met citaat reageren
Oud 04-09-2011, 19:42
Verwijderd
Mijn moeder zegt: Sperziebonen? Bloemkool?

Oh, voor de duidelijkheid In plaats van broccoli.

Laatst gewijzigd op 04-09-2011 om 19:47.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2011, 19:51
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Allebei niet mijn vader lust vrij weinig groenten. Prei enzo, dat werkt wel
Met citaat reageren
Oud 04-09-2011, 19:53
Verwijderd
Prei kan ook in dit recept. Het is een vrij algemeen / neutraal recept! Ik ga zo even mijn bericht aanpassen en dan heb je het recept. Met prei.

Kippastei met mais en prei (recept is voor 4 personen trouwens )

500 gr. schoongemaakte prei
25 gr. boter
500 gr. kipfilet in blokjes
1 ui, gesnipperd
3 el bloem
300 ml kipbouillon (lauwwarm)
200 ml melk
1 blikje mais
4 plakjes bladerdeeg uit de diepvries, ontdooit

Over voorverwarmen 200 graden. (Elektrische oven). Prei roerbakken. Kipfilet in boter bruinbakken en uit pan halen. Ui fruiten in bakvet. Bloem toevoegen en 1 minuut bakken. Scheutje voor scheutje bouillon en melk erbij schenken en roeren tot gladde, gebonden saus. Van het vuur af, kip, prei en mais met zout/peper naar smaak toevoegen. Schep in een ingevette ovenschaal. Deegplakjes stapelen en uitrollen tot lap die 2 - 3 cm groter is dan de school. Bestrijk rand van schaal met water. Drukdeeg op de rand en maak een insnede. (Eigenlijk moet je gewoon wat gaatjes in het deeg prikken ) Bestrijk deeg met melk en bak in ca. 30 min goudbruin.

Laatst gewijzigd op 04-09-2011 om 19:58.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2011, 19:54
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Top!
Met citaat reageren
Oud 04-09-2011, 23:15
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Citaat:
Weet iemand of er ook lactosevrije kookroom of zoiets bestaat? Bijvoorbeeld van soya ofzo?

Een vriendin van me komt vrijdag eten en ze mag geen vlees en geen lactose en nou wil ik graag iets van lasagne of quiche ofzo maken. Zou dat mogelijk zijn? Ik zat te denken aan iets met spinazie en zalm ofzo. Veel sausmixjes bevatten sporen van melk en zijn dus niet handig maar hoe maak ik anders een soort van saus?
Voor een quiche kun je appareil maken met een ander soort melk en eieren. Bijvoorbeeld sojamelk, rijstemelk of misschien zelfs kokosmelk. Voor de saus laat je dan de melk trekken met wat smaakstoffen (knoflook en kruiden/specerijen), dan laat je het afkoelen en klop je de eieren erdoor. Dat giet je daarna over je quiche heen. Als je een quiche maakt met spinazie en zalm zou ik denk ik sojamelk gebruiken.

En ik geloof dat Alprosoja (dat heet toch zo?) lactosevrije kookroom heeft (van soja dus), die kun je misschien wel gebruiken!
Ik hoor van veel mensen die lactose-intolerant zijn dat ze rijstemelk heel vies vinden, ik zou dus voor de soja-variant gaan
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 05-09-2011, 11:05
Lumpie
Lumpie is offline
Ik denk ook dat de soja-veriant de beste is om te gebruiken. Soja is vrij smaakloos, dus goed te gebruiken hiervoor. ik weet alleen niet hoe soja-melk reageerd bij verhitting. want dat verschild enorm per melk-soort. maar als er ook kookroom hiervan bestaat dan zit het wel goed denk ik.
Met citaat reageren
Oud 05-09-2011, 21:10
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Wat een goede tips allemaal, dankjewel Oh, ik zou het echt tof vinden als het me lukt om zoiets te maken voor haar. Ze woont alleen dus dat maak je zelf natuurlijk niet zo snel en zeker niet als het zo lastig is Hoop alleen dat er lactosevrije bladerdeeg, croissantdeeg of quichedeeg ofzo te vinden is maar volgens internet moet dat wel lukken.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 07-09-2011, 09:39
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
In de natuurwinkel hebben ze veel lactose-vrije spullen
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 19-09-2011, 22:32
Verwijderd
Ik weet echt nooit wat ik moet koken. Op die standaard pasta dingen na. Aangezien ik alleen voor mijzelf kook is het nog lastiger.

Heeft iemand tips of veel lekkere recepten?
Met citaat reageren
Oud 20-09-2011, 10:05
AlopiA
Avatar van AlopiA
AlopiA is offline
Op de site van AH en de Appie-app kun je veel recepten zoeken. Je kunt ook zoeken op 1 bepaald ingredient (waar je trek in hebt of wat nog in je koelkast ligt) en bijvoorbeeld aangeven dat je niet langer dan 30 min. in de keuken wilt staan. Dan geeft Appie je een hele lijst recepten waar je iets mee kunt, er staan hele leuke recepten tussen
__________________
Met een hamer en ducttape past het altijd. | When chemists die, we barium | De ijzeren dame
Met citaat reageren
Oud 21-09-2011, 18:15
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Oh, ik wil nog even laten weten dat m'n quiche erg goed gelukt was Ik heb hem gemaakt met AH croissantdeeg (hartige taartdeeg was niet lactosevrij, bladerdeeg wel, had ook gekund), eieren, diepvriesspinazie, gerookte zalm en soja kookroom en hij zag er mooi uit, smaakte goed en mijn vriendin had naderhand geen klachten
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 21-09-2011, 18:26
Verwijderd
Ik ben afgelpen dinsdag voor het eerst gaan sporten en dat was vrij intensief. Gelukkig had mijn vriend een lichte pasta klaargemaakt, maar nu wil ik meer gaan sporten, op dinsdag- en donderdagavond. Ik weet alleen niet zo goed wat ik nog meer kan koken, aangezien ik vrij kort voor het sporten nog moet eten, eerder is niet mogelijk en erna is wat mij betreft ook geen optie.
Ik ben dus op zoek naar recepten voor lichtverteerbare maaltijden die niet heel veel voorbereidingstijd kosten. Ik ben niet echt een pastaliefhebber, dus twee keer in de week pasta eten vind ik niet echt een hee erg goed idee.... Heeft iemand nog ideeën?
Met citaat reageren
Oud 21-09-2011, 21:19
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Toen ik nog 's avonds zwom (20.00 - 21.30 uur) at ik altijd liever iets van rijst of pasta voor het sporten dan aardappels, dat lag veel zwaarder op m'n maag. Een collega van me eet voor het sporten altijd iets van yoghurt ofzo en dan erna haar avondeten maar weet niet van hoelaat tot hoelaat je dan gaat sporten? Zelf at ik liever ervoor iets van rijst of pasta en dan erna m'n toetje.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:31.