Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-11-2013, 14:30
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Citaat:
Voor vrijdag is het te laat maar ze komt regelmatig eten dus ik ben altijd in voor goede, geschikte recepten

Afgelopen vrijdag heb ik lasagne gemaakt met gepureerde brocolli, gerookte zalm, plakken courgette en tomaat en een saus van sojakookroom met gemalen kaas en veel kruiden. Smaakte erg goed!
Komtie! Ik heb zelf zo'n zelfde vriendinnetje (wat betreft de lactose intolerantie dan)
En deze 2 recepten van dezelfde site bevielen goed!

Linzenpotje met vis


Mediterraaanse ovenschotel met kabeljauw

Tip: bij deze hadden we nog een zelfgemaakte 'pesto' erbij gemaakt.
__________________
Indien mogelijk omdraaien, liefje..
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 17-11-2013, 14:46
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Thanx

Mijn lasagne is voor jullie dan ook een aanrader, je hebt nodig:
- een halve courgette In de lengte gehalveerd), de andere helft vries ik in blokjes in voor door de pasta oid
- twee tomaten
- een brocollistronk
- een pakje gerookte zalm
- lasagnebladen
- zakje gemalen kaas
- pakje sojakookroom
- kruiden naar keuze
- olijfolie of lactosevrije bakboter

- verwarm de oven voor op 180/200 graden (beetje afhankelijk van je oven)
- schaaf de courgette met de kaasschaaf in plakken
- snijd de tomaat in plakken
- snijd de brocolli in stukken en kook in ongeveer vijf minuten gaar. Pureer met de staafmixer
- snijd de zalm in stukjes en bak even kort aan met eventueel wat knoflook
- maak laagjes in de ovenschaal van gepureerde brocolli, zalm, plakken courgette, tomaat en lasagnebladen en schenk over de lasagnebladen telkens een dun laagje saus van sojakookroom, geraspte kaas en kruiden. Eindig hier ook mee.
- Bak in 30-40 minuten gaar.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 28-01-2014, 15:47
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Up!

Wat kan ik maken met avocado?
Met citaat reageren
Oud 28-01-2014, 16:50
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik doe dat in een salade met geitenkaas, veldsla, komkommer, walnoten, appel en honingdressing of op een broodje met humus en versgemalen peper of als guacamole bij een ovenschotel met gehakt, paprika, maïs, tacochips, tomaat en tacokruiden.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 28-01-2014, 17:21
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Of geprakt op een broodje met brie en honing
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 28-01-2014, 19:22
Klovorhop
Avatar van Klovorhop
Klovorhop is offline
Door de sushi!
Met citaat reageren
Oud 28-01-2014, 19:33
Verwijderd
Op een wrap met gerookte zalm en een beetje citroensap en rode peper!
Met citaat reageren
Oud 30-01-2014, 15:10
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Klinkt allemaal lekker, die avocado komt dus wel op
Met citaat reageren
Oud 12-09-2014, 16:17
Verwijderd
Binnenkort geef ik een feestje, en ik zoek lekkere hapjes. Enige probleem is dat ik heel erg weinig tijd heb, omdat ik gewoon moet werken die dag en de avond er voor niet thuis kan zijn. Hebben jullie nog ideeen?
Met citaat reageren
Oud 12-09-2014, 16:48
Verwijderd
Zelf kaas- of zoute stengels maken. Of met kruiden, of wat je dan ook maar wil. Bladerdeeg in reepjes snijden, bestrooien met kaas of zout of kruiden of wat dan ook, even in de oven en klaarrrrrr. Niet zo heel veel werk, wel lekker.
Bij mijn ouders staan vaak bakjes met miniwortels, minitomaatjes en stronkjes bloemkool op tafel met een dip. Werkt altijd als een tiet
Met citaat reageren
Oud 13-09-2014, 10:49
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Prikkertjes met mozzarella bolletjes, komkommer, cherry tomaatjes en basilicum en feta, water meloen en zwarte olijven. Heel simpel en kan je eventueel al vooraf maken en bewaren in de koelkast.

De komkommer en de feta onderop doen, dan blijven ze het beste staan.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 17-10-2014, 21:04
Verwijderd
Eind november komen er mensen eten. We zijn in totaal met negen en ik wil graag tapas maken. Zowel warm als koud, er mag best wel wat tijd in gaan zitten - op voorwaarde dat ze de dag van tevoren al klaar te maken zijn. Ik ga zelf nog wel op zoek naar recepten, maar heeft er iemand misschien hier al ideeën?
Met citaat reageren
Oud 17-10-2014, 23:28
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
De prikkertjes van hierboven en ik heb een recept voor chorizo plaattaart als je dat wat lijkt. Verder denk ik nog ff na.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 13-12-2014, 22:24
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Voor kerst bij mijn schoonouders mag ik het toetje verzorgen. Omdat de smaken nogal uit elkaar liggen, wil ik gewoon een aantal dingen op tafel zetten. Iedereen kan dan zelf pakken wat en hoeveel hij wil. Vorig jaar had ik vanille-ijs (uit de winkel) en zelfgemaakte biscuittaart, chocolade mousse, stoofpeertjes en appelcrumble.

Nu ben ik dus op zoek naar andere dingen om te maken (of kopen, zoals ijs), liefst zonder drank of rauwe eieren. Wat is lekker en leuk om te maken?
Met citaat reageren
Oud 14-12-2014, 10:19
Klovorhop
Avatar van Klovorhop
Klovorhop is offline
Schuimtaart! Dat is heel makkelijk, snel en superlekker. Slagroom opkloppen met suiker, een paar zakken schuimkransjes grof verkruimelen, door elkaar roeren, in een springvorm doen en invriezen. Verhoudingen doe ik op gevoel. Varieren kun je met stukjes fruit, verschillende smaken schuim, smaakje door de slagroom etc. Als je er fruit doordoet kun je het beste diepvriesfruit pakken, in vers fruit zit teveel water dus dat wordt knoerthard als het bevroren is.

Wat ook makkelijk en feestelijk is (maar heb ik ook geen kant en klaar recept van, sorry ): snickers ijstaart. Cakevorm bekleden met vershoudfolie. Terwijl je de verschillende laagjes maakt tussendoor invriezen, anders is het te zacht en krijg je geen mooie lagen.
Laag 1: (opgeklopte gezoete) slagroom. Kun je evt vervangen door vanille-ijs.
Laag 2: pindamengsel, dat maak je door pure chocolade te smelten en te mengen met pindakaas.
Laag 3: dulce de leche. Een blikje gecondenseerde melk drie uur op zacht vuur koken - in het blik dus. Laten afkoelen en de inhoud over het pindamengsel verdelen.
Dan afmaken door er nog twee handjes pinda's erover strooien (zout/ongezouten naar smaak). Invriezen en op tijd weer uit de vriezer halen zodat je het in plakjes kunt snijden.
__________________
stikkiedikkie hopstapsnee reldeldee
Met citaat reageren
Oud 14-12-2014, 16:29
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Koffie ricotta, super simpel, snel klaar en lekker.

Cheesecake trifle, vooraf even hangop maken (of kant en klaar kopen) en dan snel in elkaar te flansen maar wel heel lekker. Je kan variëren in fruit of bodem.

Je kan ze allebei in een grote schaal maken of in kleine glaasjes. Die onderste is wel leuk om in een glazen schaal te maken zodat je de laagjes ziet.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 14-12-2014, 20:25
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Hier zitten al leuke ideeën bij, en ook best dingen die in niet te grote porties te maken zijn zodat ik meer soorten kan serveren. Super!
Met citaat reageren
Oud 14-12-2014, 20:31
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Voor die trifle kan prima diepvriesfruit nemen hoor. Het is echt niet nodig om een godsvermogen uit te geven aan vers fruit wat de halve wereld over gereisd heeft. En hangop kan je kant en klaar kopen of zelf maken (maar doe dat niet te lang van tevoren want het zuur wat ervoor zorgt dat yoghurt lang houdbaar blijft gaat er dan uit). Ik zou het dan de nacht doen voor je het nodig hebt ofzo. Laat je weten wat je gemaakt hebt?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 17-12-2014, 08:57
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Blikfruit is ook prima voor trifle.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 27-12-2014, 06:32
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb de cheesecake trifle (ah, maar dan met aardbeien) en charlotte met frambozenschuimijs (ah) gemaakt, en nog chocoladecupcakes met chocoladeglazuur en fondant. Was voor herhaling vatbaar, zeker de charlotte zag er mooi uit voor op tafel!
Met citaat reageren
Oud 10-08-2015, 17:23
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ben ik weer...
Na de zomervakantie heb ik elke week twee aaneengesloten dagen waarop ik niet kan koken. Ik zoek recepten/ideeen voor gerechten die ik de twee dagen daarvoor in dubbele portie kan koken en dan alleen nog maar op hoef te warmen. Dus: wat is makkelijk in grotere hoeveelheid te maken, 2 dagen in de koelkast te beware en nog fatsoenlijk eetbaar na opwarmen in de magnetron?
Ik dacht zelf al aan ovenschotels (welke?), lasagne, pasta bolognese, agv met vlees zonder paneerlaagje, dingen als kip tandoori (rijst los bewaren).
Met citaat reageren
Oud 10-08-2015, 21:32
Klovorhop
Avatar van Klovorhop
Klovorhop is offline
Een prutje van bijv gehakt, kidneybonen, ui, mais en paprika. Kun je dat de ene dag met rijst eten en de andere dag in een wrap met nog wat ijsbergsla.

Nasi/bami. Couscous. Stamppot.
__________________
stikkiedikkie hopstapsnee reldeldee
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:02.