Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 28-09-2011, 12:27
Isengrim
Avatar van Isengrim
Isengrim is offline
Citaat:
Het basisrecept voor cake is inderdaad van alles 1 deel, dus:
50 bloem, 50 suiker, 50 boter, 50 gr ei (= ongeveer 1 ei).

Wat er mis gaat met je cakejes weet ik niet, weet je zeker dat je het beslag goed gemaakt hebt? Alles goed afgewogen enzo?
Ja zeker, mijn weegschaal kan zelfs op de gram nauwkeurig en eerst hadden we dit probleem dus helemaal niet. Misschien moet de volgorde anders? Want we smelten de boter wel altijd (dus niet alleen de laatste paar keer dat het zo fout gaat ) omdat dat veel makkelijker is, maar het zou kunnen dat het ei toch moeilijk gaat doen en we de volgorde eerst anders deden (dus eerst boter en dan pas ei, als de boter kouder is).

Maar ik ga vanmiddag misschien nieuwe maken, dan laat ik het jullie weten!
__________________
Het blijft toch ook een groot ministerie he.
Advertentie
Oud 02-10-2011, 09:28
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
Citaat:
Ja zeker, mijn weegschaal kan zelfs op de gram nauwkeurig en eerst hadden we dit probleem dus helemaal niet. Misschien moet de volgorde anders? Want we smelten de boter wel altijd (dus niet alleen de laatste paar keer dat het zo fout gaat ) omdat dat veel makkelijker is, maar het zou kunnen dat het ei toch moeilijk gaat doen en we de volgorde eerst anders deden (dus eerst boter en dan pas ei, als de boter kouder is).

Maar ik ga vanmiddag misschien nieuwe maken, dan laat ik het jullie weten!

ik klop altijd eerst de eiwitten stijf. daarna mix ik eidooiers met suiker en boter (niet gesmolten). daar doe je de helft van de bloem en de helft van de eiwitten bij en dat spatel je door elkaar, daarna de andere helft van bloem en eiwit, ook weer spatelen.
maar mixen ipv spatelen werkt ook prima hoor, gaat ook sneller
Oud 08-10-2011, 15:30
Verwijderd
Citaat:
Vrijdag ben ik jarig en omdat ik vandaag vrij ben, ben ik vast wat dingetjes aan het maken, oa een philadelphiataart

Je hebt nodig:
- 1 kuipje philadelphia (light) naturel
- 200 gram bastognekoeken
- 75 gram margarine of (room)boter
- 200 gram Griekse yoghurt
- 75 gram witte basterdsuiker
- 1 zakje vanillesuiker
- 100 gram chocoladevlokken + nog wat voor versieren
- 3 zakjes klopfix
- 300 ml (ik had 200 ml) slagroom

- Vet de springvorm in, verkruimel de bastognekoeken met de boter in een keukenmachine. Als je geen keukenmachine hebt kan je het proberen met de mixer maar bij mij vloog het door de hele keuken. Ik heb ze met de hand heel fijn gemaakt en daarna met een zo'n stamppot-stamper fijn gemaakt, ging prima Verdeel het koekjesmengsel over de bodem van de springvorm en druk goed aan
- Klop de philadelphia, yoghurt, suiker en vanillesuiker tot een smuiige massa. Maak de kloppers van de mixer goed schoon (of doe dit met een garde), strooi de klopfix al kloppend door de slagroom en klop de slagroom stijf.
- Meng de slagroom door het philadelphia mengsel, roer de vlokken er door heen en verdeel dit gelijkmatig over de koekjesbodem. Dek af met vershoudfolie en laat minimaal twee uur opstijven in de koelkast. Na het opstijven kan je het versieren met wat je maar wilt, aardbeien of nog meer vlokken bijvoorbeeld

Hij staat nu nog in de koelkast maar als ie klaar is en ik hem versierd heb ga ik foto's maken Vorig jaar had ik er ook zo een gemaakt en die was toen érg lekker. Toen had je speciale philadelphia keuken hiervoor, die is nu niet meer te koop (of ik kon hem niet vinden, ook niet meer bij het assortiment op de website) dus ben benieuwd of dit ook gaat

Edit: Foto's Vandaag nog twee appeltaarten gemaakt maar die waren gewoon uit zo'n pak

[afbeelding]


[afbeelding]


Hij was erg lekker maar viel ook erg zwaar
Laat misschien, maar ik heb deze gisteren gemaakt. Hij is goed gelukt en ik ben fan van het recept! Hij is echt superlekker

Verder heb ik een boekje gekregen met 500 taarten en cakes, dus ik kan komende jaren vooruit
Oud 08-10-2011, 17:34
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik had met een kant en klare mix een kruidcake gemaakt, met studentenhaver erin. Ik wilde een halve portie maken, en ik deed dat in een gewone cakevorm (die ik niet helemaal vulde), maar het deeg is toch naar de andere kant van de vorm 'gestroomd' en dus was mijn cake niet zo hoog en veel te hard.
Wat zijn opties voor de volgende keer?
- kleiner cakeblik?
- lagere temperatuur?
- korter bakken?
- ??
Oud 08-10-2011, 17:54
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
- Dezelfde cakeblik, maar 'n lagere oventemperatuur en 'n kortere baktijd.
- Kleine cakeblik, dezelfde oventemperatuur en 'n kortere baktijd.

Maar hoe kan het deeg naar de andere kant van de vorm zijn gestroomd? Stond 't ovenrooster scheef? En de cake kan trouwens ook minder hoog gekomen zijn door 't gewicht van de studentenhaver. Waren de nootjes niet helemaal naar de boven gezakt?
__________________
En dat meen ik!
Oud 08-10-2011, 17:59
Verwijderd
De creatie van deze week: Wittechocolade-frambozen taart! Hij was superlekker
Oud 08-10-2011, 18:47
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Laat misschien, maar ik heb deze gisteren gemaakt. Hij is goed gelukt en ik ben fan van het recept! Hij is echt superlekker

Verder heb ik een boekje gekregen met 500 taarten en cakes, dus ik kan komende jaren vooruit
Oh, superleuk om te horen! Tis nog steeds een van m'n succesrecepten
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 08-10-2011, 19:48
Verwijderd
^Dat geloof ik graag! Ik had trouwens wel 300 ml slagroom, en vond het eigenlijk wel meevallen met hoe zwaar hij viel... De slagroom was wel echt heel erg belachelijk stijf geklopt, per ongeluk. Maar hij viel niet zo zwaar als ik verwacht had, misschien ligt het aan de slagroom heel erg stijf kloppen?
Oud 09-10-2011, 10:46
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
Maar hoe kan het deeg naar de andere kant van de vorm zijn gestroomd? Stond 't ovenrooster scheef? En de cake kan trouwens ook minder hoog gekomen zijn door 't gewicht van de studentenhaver. Waren de nootjes niet helemaal naar de boven gezakt?
Nou ja, 'stromen' is misschien een groot woord. Ik had het deeg in de ene helft geschept, zo hoog mogelijk, maar het is wat uitgezakt (gewoon door de zwaartekracht) tot ongeveer tweederde van het blik. De nootjes zaten netjes verdeeld over de cake, dus daar zat het probleem niet.

Ik moet nodig eens een 'halve-cake' blik op de kop zien te tikken. Al zei mijn vriend dat ik gewoon hele cakes moet bakken en dan de rest maar op mijn werk uit moet delen, dat is natuurlijk ook een optie, dan heb je die problemen niet.
Oud 10-10-2011, 12:57
indigo
Avatar van indigo
indigo is offline
@Hawahaai: ik zag gisteren in de Albert Heijn dat ze ook papieren/kartonnen cakevormen verkopen, 6 voor 3 euro ofzo. Die zijn ongeveer net zo groot als een halve cake .
__________________
you may say i'm a dreamer, but i'm not the only one (john lennon, imagine)
Oud 10-10-2011, 15:39
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
@indigo: goed idee, daar ga ik meteen eens naar kijken!
Oud 10-10-2011, 18:08
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
En vandaag was ik bij de Xenos en daar hadden ze ook erg veel kleine bakvormen
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Oud 13-10-2011, 10:58
Isengrim
Avatar van Isengrim
Isengrim is offline
Citaat:
Ja zeker, mijn weegschaal kan zelfs op de gram nauwkeurig en eerst hadden we dit probleem dus helemaal niet. Misschien moet de volgorde anders? Want we smelten de boter wel altijd (dus niet alleen de laatste paar keer dat het zo fout gaat ) omdat dat veel makkelijker is, maar het zou kunnen dat het ei toch moeilijk gaat doen en we de volgorde eerst anders deden (dus eerst boter en dan pas ei, als de boter kouder is).

Maar ik ga vanmiddag misschien nieuwe maken, dan laat ik het jullie weten!
Nou stiekem ging ik dat dus niet die middag doen MAAR ik heb ze van het weekend met m'n zusje nog eens geprobeerd, met andere boter en volgens mij wel weer 1:1:1 en dat ging goed! Dus het ligt denk ik toch aan de boter van de AH.
__________________
Het blijft toch ook een groot ministerie he.
Oud 13-10-2011, 12:38
Verwijderd
Appelcake
Oud 13-10-2011, 15:12
Verwijderd
Ik ben moddertaart aan het maken, het eerste uitprobeersel uit mijn 500-recepten boekje. Ik ben heel erg benieuwd! Ik ben écht wel van het bakken, merk ik, vind het zo fijn en ontspannend om te doen, maar ik voel me wel een beetje een burgertrut als ik heel erg enthousiast in kommen eieren sta te mixen en meel te zeven enzo
Oud 13-10-2011, 15:46
Verwijderd
SA dat gevoel heb ik ook altijd maar het is zó fijn om lekker te bakken enzo
Oud 13-10-2011, 21:14
blauw engeltje
Avatar van blauw engeltje
blauw engeltje is offline
eensch!
Oud 14-10-2011, 16:18
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Hee, allemaal!
Is het eigenlijk überhaupt mogelijk om veganistische cake/koekjes/lekkers te bakken dat wel gewoon te eten is en lekker enzo? Ik heb het idee dat echt overal ofwel eieren ofwel melk in moet. Of is er dus een ander ding wat net zo bindt als ei?
Oud 14-10-2011, 20:05
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
En vandaag was ik bij de Xenos en daar hadden ze ook erg veel kleine bakvormen
Ik heb vandaag o.a. daar gekeken, en er zijn een heleboel kleine vormen, maar ik ben niets tegengekomen wat het formaat van een halve cakevorm heeft. Dus ik heb vanavond nog een keer kruidcake met studentenhaver gebakken, maar dan gewoon in cakepapiertjes. En deze smsken prima.
Oud 16-10-2011, 18:19
Verwijderd
@Fizzle: Ik heb een boekje waar 500 taarten en cakes instaan, daar staan 2 recepten in waarbij in de omschrijving wordt gezegd dat er geen zuivel/eieren in zit. Ik moet er wel bij zeggen dat ik geen verstand heb van wat wél en niet precies veganistisch is, maar hier zijn de recepten:

Krokant taartje

Benodigdheden
255 gr melkchocolade
30 gr boter
245 gr cornflakes
115 gr paranoten, grofgehakt
70 gr kleine marshmellows (of grote marshmallows in kleine stukjes)
100 gr mascaprone (maar die is evt. weg te laten, daar wordt het ook minder zwaar van).

bereiding
2 springvormen bekleden met bakpapier. Chocolade in stukjes breken en deze samen met de boter au bain marie smelten. Als het gesmolten is, van het vuur halen, laten afkoelen en beetje doorroeren.

Cornflakes in een plasticzak met de deegroller grove kruimels van maken. deze mkruimels mengen met de noten en marshmallows. Dit mengsel door de chocolade roeren. Mengsel over de springvormen verdelen en ongeveer anderhalf uur laten staan tot ze hard zijn.

Hierna taarten uit de springvormen halen. Een helft bestrijken met mascarpone en de andere taart erboven op leggen.

Als je de mascarpone weglaat, doe je het mengsel in een vorm en heb je en grote taart.
Ik weet overigens niet of marshmallows en chocolade veganistisch zijn
Je kunt, wanneer je geen twee bakvormen hebt en toch de grote mascarpone-taar twil, ook een grote taart maken, die een aantal uren laten opstijven en dan dwars doorsnijden.


Chocolade-fudgetaart

Benodigdheden voor de taart
100 gr bloem
3/4tl dubbelkoolzure soda (zuiveringszout)
4 el ongezoet cacaopoeder
130 gr suiker
160 ml water
4 el plantaardige olie
1 el witte wijnazijn

Benodigdheden voor de topping
2 el plantaardoige olie
2 el ongeziet cacaopoeder
2 el kokend water
120 g poedersuiker, gezeefd

Bereiding
Oven voorverwarmen op 180 gr. Ronde bakvorm invetten en bodem bekleden met vetvrij papier

Zeef de bloem, soda en cacaooeder boven een kom, roe de suiker erdoor en maak een kuiltje in het midden. Gied het water, de olie en de azijn in het kuiltje en roer het geheel goed door elkaar. Schep het beslag in de bakvorm. Bak de taart ongeveer 25 min. tot hij is gerezen. Laat de taart, zonder bakvorm, afkoelen op een rooster.

Doe de olie, het cacaopoeder en het kokende water in een hittebestendige kom. Roer alles goed door elkaar. Roer hierna geleiderlijk de suiker door het mengsel tot het dik en glanzend is. Voeg water toe wanneer het te dik wordt. Bestrijk de taart met het mengesl en laat hem een paar minuten rusten voor u hem serveert.

Ik heb beide recepten nog nooit gemaakt, dus ik kan niet zeggen of het lekker is.

Verder bedacht ik me net dat arretjescake ook veganistisch kan. Dat is een cake die wij altijd maken met rauwe eieren, maar ook met koffiemelk kan. Rondje googlen levert het volgende recept op:

Benodigdheden
200 g suiker
200 g theebiscuitjes
200 g roomboter (kan ook gewone boter zijn, het handigste is wanneer deze gesmolten is)
6 volle el cacaopoeder
Scheutje koffiemelk
Bereiding
- Smelt de roomboter.
- Breek de biscuitjes in stukjes.
- Meng de suiker met de cacao.
- Doe daar de biscuitjes bij en meng het goed.
- Doe al roerend de koffiemelk erbij.
- Het boter mag er nu bij.
- Meng het geheel goed.
- Bekleed cakevorm goed met
- Gooi het mengsel in een cakevorm/schaal en druk aa
- Zet het in de koelkast, zodat het kan opstijven.

Maar ik weet niet of theebiscuitjes veganistisch zijn (of veganistisch te krijgen zijn) Er zijn hier verder heel veel varianten op, met één of twee eetlepels oploskoffie erdoor, gewelde rozijnen, bastogne koeken ipve theebiscuitjes, noten etc etc. Verder is dit ook heel erg leuk om als 'hapje' te maken, want een tijdje terug heeft een kennis, bij gebrek aan bakvorm, hoopjes gemaakt en dit gaf een soort pindarotseffect, zeg maar. Erg leuk.

Succes ermee, ik ben benieuwd naar je baksels!

Laatst gewijzigd op 16-10-2011 om 18:50.
Oud 16-10-2011, 20:56
Verwijderd
Ik heb vandaag maar heel snel een cake gebakken maar dat was meer omdat ik vond dat ik moest bakken niets bijzonders dus
Oud 16-10-2011, 21:33
Verwijderd
Ik heb donderdag een moddertaart gemaakt en die was erg goed gelukt! Viel heel zwaar, maar was niet zo droog als chococakes vaak zijn (iig bij mij....). Daarnaast is het een supermakkelijke cake om te versieren, dus feestcake idee # 1 is binnen!
Oud 18-10-2011, 11:28
Isengrim
Avatar van Isengrim
Isengrim is offline
Gisteren chocolate chip cookies gemaakt, maar omdat het teveel was om in een keer te kunnen bakken heb ik de rest even in de koelkast gezet en ga dat nu bakken.
__________________
Het blijft toch ook een groot ministerie he.
Oud 19-10-2011, 22:35
Verwijderd
Vandaag boterkoek gemaakt, morgen wordt het een chocoladetaart.

Wat ik ook nog wou vragen; mijn huisgenootje en ik willen volgende week donderdag Congolaise taartjes maken. Zo heet het volgens het boek, en we snappen een ding niet helemaal uit het recept, dus ik hoop dat jullie mij er mee kunnen helpen. We moeten iets maken genaamd "Hollands Schuim". Het bestaat eigenlijk simpelweg uit eiwitten en suiker Nu staat er in het recept dat je met een spuitzak op bakpapier 4 dunne plakken van het schuim van 20 cm moet spuiten. Hoe moet ik dat in hemelsnaam voor me zien? Gewoon gaan spuiten en druipt het dan vanzelf naar een mooi rondje ofzo? En hoe moet ik het dun krijgen? Met een mes?
Oud 20-10-2011, 07:44
Verwijderd
Ik heb heel veel walnoten gekregen en wil daar zaterdag graag een taart/cake mee maken. Ik heb zelf twee recepten waar walnoten in moet, maar daar hoeft maar vrij weinig in en het handigste is natuurlijk wanneer ik van zoveel mogelijk noten in een keer af kom. Iemand een idee?
Oud 20-10-2011, 09:08
Verwijderd
Amerikaanse chocoladetaart en die is zo lekker. Op verjaardagen doet die taart het heel erg goed hier.
Oud 20-10-2011, 19:40
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Mueslirepen maken .
__________________
En dat meen ik!
Oud 21-10-2011, 09:03
Verwijderd
@Kikaa: Klinkt lekker, maar ik heb laatst al eens een chocoladetaart gemaakt en wil nu dus graag iets anders maken... Daarnaast vind ik chocotaart vaak heel zwaar vallen en dat is ene beetje jammer...

@AzN: Ik vind mezelf al heel gezond, wan tik heb griekse yoghurt en honing, en daar eet ik dus wel regelmatig walnoten bij!
Oud 21-10-2011, 10:12
Nemo
Avatar van Nemo
Nemo is offline
Citaat:
Amerikaanse chocoladetaart en die is zo lekker. Op verjaardagen doet die taart het heel erg goed hier.
Ik denk dat ik deze wil maken! Of ik ga arretjescake maken heeft iemand daar een recept van?

Dit wordt trouwens mijn eerste baksel ooit want ik heb nog nooit zelf cake/taart gebakken (behalve van die koopmansmix..)
Dus ik moet zometeen eerst taart- en cakevorm halen!
__________________
*danst met bob the bear*
Oud 21-10-2011, 10:35
Verwijderd
^
Citaat:

Verder bedacht ik me net dat arretjescake ook veganistisch kan. Dat is een cake die wij altijd maken met rauwe eieren, maar ook met koffiemelk kan. Rondje googlen levert het volgende recept op:

Benodigdheden
200 g suiker
200 g theebiscuitjes
200 g roomboter (kan ook gewone boter zijn, het handigste is wanneer deze gesmolten is)
6 volle el cacaopoeder
Scheutje koffiemelk
Bereiding
- Smelt de roomboter.
- Breek de biscuitjes in stukjes.
- Meng de suiker met de cacao.
- Doe daar de biscuitjes bij en meng het goed.
- Doe al roerend de koffiemelk erbij.
- Het boter mag er nu bij.
- Meng het geheel goed.
- Bekleed cakevorm goed met
- Gooi het mengsel in een cakevorm/schaal en druk aa
- Zet het in de koelkast, zodat het kan opstijven.
Arretjescake is echt heel makkelijk, kwestie van koekjes klein genoeg maken en alles bij elkaar gooien. Je kunt het overigens ook met rauwe eieren maken, dat doen wij altijd, maar veel mensen zijn daar niet zo'n fan zijn.
Oud 21-10-2011, 18:37
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb net cake gemaakt, met kwark in plaats van boter. Helaas wilde ik de hoeveelheden aanpassen en heb ik toen te weinig ei gebruikt in het recept. Mijn cake staat nu af te koelen, dus straks weet ik hoe 'erg' dat is.

Edit: waar het door komt, weet ik niet precies, maar wat me opvalt is dat de cake niet zo veel gerezen is (dus vrij compact is) en dat het midden nog steeds een beetje te vochtig is, terwijl de buitenkant al redelijk krokant is.

Het recept:

180 gram magere kwark
180 gram suiker
180 gram zelfrijzend bakmeel
2 zakjes vanillesuiker
3 eieren
snufje zout

Oven voorverwarmen op 140 graden.
Suiker, vanillesuiker, zout en eieren romig kloppen. Dan de kwark en daarna het zelfrijzend bakmeel erdoor mixen.
Het bakblik invetten en het beslag erin doen.
In het midden van de oven bakken op 140 graden.

Laatst gewijzigd op 21-10-2011 om 19:59.
Oud 23-10-2011, 18:57
Nemo
Avatar van Nemo
Nemo is offline
Citaat:
Amerikaanse chocoladetaart en die is zo lekker. Op verjaardagen doet die taart het heel erg goed hier.
Ik heb deze gemaakt! Ik vraag me af of het wel goed is want het is enorm compact en vullend, maar wel lekker

Verder heb ik spullen in huis voor cupcakes dus die ga ik binnenkort wel maken! Maar wat gebruiken jullie om de cupcakes mee te versieren?
__________________
*danst met bob the bear*
Oud 23-10-2011, 20:05
Verwijderd
Ik heb het boekje '500 taarten en cakes' gekregen, en daar staat lavendeltaart in. Hiervoor moet ik gedroogde lavendelbloemen hebben. Heeft iemand enige idee waar ik die kan vinden?
Oud 23-10-2011, 21:28
sicilion
Avatar van sicilion
sicilion is offline
In de laatste allerhande staat echt de meest geweldige chcocolade-cheesecake taart met oreo koekjes bodem. Die moeten we echt maken!

(Alleen negen pakjes Mon chou ...)
__________________
"Please! This is supposed to be a happy occasion. Let's not bicker and argue over who killed who."
Oud 24-10-2011, 09:52
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Die ziet er inderdaad erg lekker uit, maar ik schrok ook van de ingredienten

Ik wil komend weekend chocolate chip cookies gaan maken, en ik heb in dit topic het recept gevonden wat Calyx aanraadde. Alleen staat daar rietsuiker in vermeld. Kan ik daar ook gewone kristalsuiker voor in de plaats nemen?

Laatst gewijzigd op 24-10-2011 om 11:40.
Oud 24-10-2011, 10:42
Verwijderd
Citaat:
Ik heb het boekje '500 taarten en cakes' gekregen, en daar staat lavendeltaart in. Hiervoor moet ik gedroogde lavendelbloemen hebben. Heeft iemand enige idee waar ik die kan vinden?
Misschien bij de natuurwinkel?
Oud 24-10-2011, 15:39
MariaMaria
Avatar van MariaMaria
MariaMaria is offline
Baklava, was in een Turkse restaurant (Mastika) tijdens de restaurantweken in rotterdam. Het was een aanbieding op de groupon.nl pagina. En de baklava WAS ZOOO HEEERLIJK!!!

Laatst gewijzigd op 01-11-2011 om 15:36.
Oud 24-10-2011, 15:44
Verwijderd
Citaat:
Vandaag boterkoek gemaakt, morgen wordt het een chocoladetaart.

Wat ik ook nog wou vragen; mijn huisgenootje en ik willen volgende week donderdag Congolaise taartjes maken. Zo heet het volgens het boek, en we snappen een ding niet helemaal uit het recept, dus ik hoop dat jullie mij er mee kunnen helpen. We moeten iets maken genaamd "Hollands Schuim". Het bestaat eigenlijk simpelweg uit eiwitten en suiker Nu staat er in het recept dat je met een spuitzak op bakpapier 4 dunne plakken van het schuim van 20 cm moet spuiten. Hoe moet ik dat in hemelsnaam voor me zien? Gewoon gaan spuiten en druipt het dan vanzelf naar een mooi rondje ofzo? En hoe moet ik het dun krijgen? Met een mes?
Weet niemand dit ?
Oud 24-10-2011, 18:08
Verwijderd
Citaat:
Weet niemand dit ?
Hollands schuim is een soort meringue, dus idd opgeklopt eiwit met suiker. Hoe ik het begrijp is dat je idd 4 ronde, platte 'koeken' van het spul moet maken. Volgens mij kun je het het beste een beetje op bakpapier spuiten in de vorm van een rondje en dan idd vlak strijken.
Oud 24-10-2011, 18:16
Verwijderd
Citaat:
Ik heb deze gemaakt! Ik vraag me af of het wel goed is want het is enorm compact en vullend, maar wel lekker

Verder heb ik spullen in huis voor cupcakes dus die ga ik binnenkort wel maken! Maar wat gebruiken jullie om de cupcakes mee te versieren?
Het is ook enorm vullend. Als je een klein stukje neemt dan heb je al genoeg eigenlijk.

En misschien kan je botercreme of slagroom op je cupcake doen? Daar kan je eventueel ook nog een smaakje aan geven.
Oud 24-10-2011, 19:20
Verwijderd
Marsepein kan ook gebruikt worden om cupcakes mee te versieren, al werk ik daar zel fnooit mee en heb ik ook geen idee waat je het kunt krijgen

Verderrrr Natuurwinkel is wel een goed idee, nu nog eentje vinden hier... Maar bedankt
Oud 24-10-2011, 19:26
Verwijderd
Citaat:
Hollands schuim is een soort meringue, dus idd opgeklopt eiwit met suiker. Hoe ik het begrijp is dat je idd 4 ronde, platte 'koeken' van het spul moet maken. Volgens mij kun je het het beste een beetje op bakpapier spuiten in de vorm van een rondje en dan idd vlak strijken.
Top, dank je wel
Oud 25-10-2011, 10:05
Neko*
Avatar van Neko*
Neko* is offline
Citaat:
Marsepein kan ook gebruikt worden om cupcakes mee te versieren, al werk ik daar zel fnooit mee en heb ik ook geen idee waat je het kunt krijgen

Verderrrr Natuurwinkel is wel een goed idee, nu nog eentje vinden hier... Maar bedankt
Marsepein wordt verkocht bij de Emté, en sinds kort heeft de dr oetker ook kleine marsepein versiersels (maar volgens mij zijn die al klaar) zag ik bij de C1000 hier in het dorp.
Wat je ook kan doen is een frosting maken, dat doe ik meestal, want heel makkelijk en superlekker.
__________________
Ik weet niet beter.

Laatst gewijzigd op 26-10-2011 om 11:17.
Oud 25-10-2011, 10:06
Verwijderd
Marsepein is ook bij de Jamin te krijgen, ik weet niet of die in de buurt zit?
Oud 25-10-2011, 15:25
Verwijderd
En marsepein is hier ook bij de molen verkrijgbaar. En bij de Makro, maar daar moet je zo'n pasje voor nodig hebben.

Door dit topic krijg ik ook weer zin om wat te bakken.
Oud 26-10-2011, 10:44
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
@Fizzle: Ik heb een boekje waar 500 taarten en cakes instaan, daar staan 2 recepten in waarbij in de omschrijving wordt gezegd dat er geen zuivel/eieren in zit. Ik moet er wel bij zeggen dat ik geen verstand heb van wat wél en niet precies veganistisch is, maar hier zijn de recepten:

[recepten]

Succes ermee, ik ben benieuwd naar je baksels!
Hoi SA, superbedankt!
Die tweede is inderdaad veganistisch. In die eerste kan ik de boter wel vervangen door plantaardig vet, maar veganistische chocolade wordt dan weer moeilijk.
En die Arretjescake, dat klinkt leuk, dat ken ik helemaal niet! Ik zal eens proberen of me dat lukt zonder zuivel
dankjewel voor de moeite! <3
Oud 26-10-2011, 11:40
Verwijderd
Er bestaat veganistische chocolade! Volgens mij gemaakt van rijstmelk. Of het te eten is weet ik niet.

Mijn laatste projectje. Stroopwafelcakejes (mix van Funcakes, te lekker) bekleed met marsepein).

Laatst gewijzigd op 20-12-2011 om 15:18.
Oud 26-10-2011, 15:28
Verwijderd
Veganistische chocolade hoeft toch niet zo moeilijk te zijn? gewoon pure chocola nemen en even checken of de emulgator veganistisch is.
Oud 26-10-2011, 15:38
Verwijderd
Bij de biologische supermarkt hier hebben ze veganistische chocolade van Bonvita!
Oud 26-10-2011, 19:13
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Jeetje!
Nou ben ik geen chocoladesuperfan maar dat is wel heel handig om te weten
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Eten & Drinken Het grote (zoete) baksels topic 2
Hawahaai
299 14-08-2015 19:07
Eten & Drinken Cup cake hazelnoot-choco
x2pluisje2x
1 23-01-2013 16:21
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap onafhankelijkheid Kosovo een feit
Verwijderd
403 11-05-2009 21:59
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Kapitalisme is inherent aan liefde
AsianDF
153 25-08-2006 12:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:12.