Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-02-2008, 20:28
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Frankrijk stelt nieuwste TGV voor
Predisent Sarkozy was één van de aanwezigen.Het Franse concern Alstom heeft in de Franse havenstad La Rochelle de nieuwste generatie TGV voorgesteld. De AGV (Automotrice à Grande Vitesse) kan een snelheid van 360 km/uur halen en werd onthuld in het bijzijn van de Franse president Nicolas Sarkozy. Er ging tien jaar van onderzoek en ontwikkeling aan vooraf. De productie zal voor een deel in Charleroi plaats vinden. Met zijn 360 kilometer per uur "commerciële snelheid" kan de nieuwe TGV 40 kilometer per uur sneller rijden dan zijn voorgangers en concurrenten.

Minder energieverbruik
De AGV wordt niet aangedreven door een locomotief, maar door motoren die gelijkmatig onder de wagons zijn verdeeld zodat er meer plaats is aan boord. Door gebruik te maken van nieuwe materialen en aluminium weegt de nieuwe hogesnelheidstrein ook minder. Hij verbruikt mede daardoor 15 procent minder energie, al spelen ook de verbeterde aerodynamica en een andere indeling van de aandrijving een grote rol.

Charleroi
Alstom heeft al een eerste klant voor de AGV, de nieuwe Italiaans maatschappij NTV. Het bedrijf heeft 25 stellen besteld, met een optie op nog eens tien. De eerste productie start midden 2008. De eerste levering is voorzien vanaf 2010. De AGV zal geproduceerd worden in Frankrijk, Italië en ook in België in Charleroi. Zo heeft de Belgische afdeling van Alstom de nieuwe convertor en het signalisatiesysteem ontwikkeld.

Topsnelheid van 574,8 km
De nieuwe AGV is al uitvoerig getest en haalde daarbij onder meer een topsnelheid van 574,8 kilometer per uur. Alstom verkocht sinds de introductie van de TGV in 1981 in totaal 650 treinen. Volgens Alstom heeft het 70 procent van alle treinen gemaakt in de wereld die sneller rijder dan 300 kilometer per uur. (afp/adv)

Ook Deutsche Bahn overweegt de AGV aan te schaffen voor hogesnelheidstrajecten in Duitsland, Frankrijk, Nederland en België. De Duitse spoorwegen zouden vijftien stuks willen kopen. Het zou voor het eerst zijn dat Deutsche Bahn geen hogesnelheidstreinen van Siemens koopt. Mogelijk betekent dat dat de AGV over enkele jaren ook in Nederland te zien zal zijn.

bron: http://hln.be/hln/nl en http://kassa.vara.nl (via OHIH)

Tagesschau:



Spiegel:


Adore, deadlock, commendatore, quantes naamzoek.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 05-02-2008, 23:03
Verwijderd
Ik zou 'm doen!
Met citaat reageren
Oud 06-02-2008, 12:01
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Ik hoop dat 'ie in het echt er een stuk beter uitziet.

Wel typisch dat twee Duitse bladen foto's hebben, zal DB zo onder de indruk zijn (of subsidieert Parijs zoveel dat er een leuk prijskaartje aanhangt) dat ze deze bestellen en niet de ICE 4 wanneer ze nieuwe treinen nodig hebben? Dan gaat dit ongetwijfeld honderden Duitse banen kosten bij Siemens en verwante bedrijven.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 06-02-2008, 13:40
Verwijderd
Parijs mag dit niet subsidieren.
En dan moet Siemens maar eens vaart maken met hun nieuwe materieel èh
Met citaat reageren
Oud 06-02-2008, 13:59
TRA
Avatar van TRA
TRA is offline
Straks ga je mij nog vertellen dat de Franse infrastructuur ook beschikbaar gesteld moet worden aan een ieder, net zoals in de rest van Europa.
__________________
"#25 maart 2005: Quiana is op De Kantine vervangen door PV"
Met citaat reageren
Oud 06-02-2008, 15:25
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Mooie trein. Ik zag laatste de nieuwste NS-stoptrein rijden, maar die valt in het niets bij zo'n elegent vormgegeven treinstel als de AGV.

Citaat:
Frankrijk stelt nieuwste TGV voor

Topsnelheid van 574,8 km
De nieuwe AGV is al uitvoerig getest en haalde daarbij onder meer een topsnelheid van 574,8 kilometer per uur.

Klopt niet, die recordtgv bestond uit 2 POS motorwagens en 3 Duplex rijtuigen, waarvan de draaistellen waren aangedreven (vermogen opgevoerd tot 20.000 kW...)

btw: http://fr.wikipedia.org/wiki/Automot...grande_vitesse
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 06-02-2008, 16:25
Verwijderd
Citaat:
Mooie trein. Ik zag laatste de nieuwste NS-stoptrein rijden, maar die valt in het niets bij zo'n elegent vormgegeven treinstel als de AGV.




Klopt niet, die recordtgv bestond uit 2 POS motorwagens en 3 Duplex rijtuigen, waarvan de draaistellen waren aangedreven (vermogen opgevoerd tot 20.000 kW...)

btw: http://fr.wikipedia.org/wiki/Automot...grande_vitesse
Yesh Dat laatste dacht ik dus ook al. De nieuwste NS stoptrein is gewoon een verbouwde sprinter

Mogen die sprinters na verbouwing trouwens wel 140? Of was de 120KM/h begrenzing alleen voor de krakelingsprinters?
Met citaat reageren
Oud 06-02-2008, 18:28
Quantes
Avatar van Quantes
Quantes is offline
Ik zag 'm op 't Journaal geloof ik.

Vind het maar een lelijk ding, maar goed, Alstom is goed in het maken van lelijke dingen.
__________________
Boe.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:42.