Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 30-01-2002, 22:55
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
sorry, ik bedoel, anti-islamitisme
Dit stukje vond ik op fundamenteel.nl, en heb er even commentaar op geleverd... Zijn er echt geen goede argumenten tegen de koran te bedenken? *daag uit*

Wat een ongelovelijk blaatverhaal, de wereld is van iedereen; ik heb net zoveel recht om in nederland te wonen als de eerste de beste aboriginal, eskimo, or whatever. Mij lijkt het dan ook het beste om de landsgrenzen gelijk af te schaffen.
Laat ik even stoppen met het spuien van mijn mening, en ingaan op de inhoud van het stuk:

- Statistiek, Hoofdstuk 3, sectie 85: 'En wie een andere godsdienst zoekt dan de Islam, het zal van hem niet worden aanvaard en hij zal in het Hiernamaals onder de verliezers zijn.'
Elke Godsdient beweert de ware te zijn, en de enige weg tot het hiernamaals te zijn

- Maatschappijleer, Hoofdstuk 4, sectie 15: 'En die van uw vrouwen, welke zedeloosheid bedrijven, verlangt tegen haar als getuigen vier uwer; indien deze dan getuigen, houdt haar dan terug in de huizen, totdat de dood haar schuld invordert of Allah voor haar een weg aangeeft.'

Het christendom beschouwt de man als specifieke kostwinner en als hoofd van het gezin. Alle profeten, de discipelen en Jezus, alle kerkvaders waren mannelijk. De mariaverering is pas later ingesteld.

- Basisvorming, Koken, Vleesbereiding, Hoofdstuk 5, sectie 38: 'En de dief en de dievegge, houwt hun handen af tot vergelding van wat zij verdiend hebben, als een voorbeeld van kastijding van Allah.'

In de Bijbel komt diverse malen steniging voor als "rechtmatige straf". Lijfstraffen waren tot lang na de Middeleeuwen een bekende maatregelen in West Europa.

- Lichamelijke opvoeding, Hoofdstuk 8, sectie 65: 'O profeet, spoor de gelovigen aan om te vechten.'

is dit een letterlijke of een figuurlijke strijd voor het geloof?

- Maatschappijleer, Hoofdstuk 9, sectie 73: 'O profeet, strijd tegen de ongelovigen en de huichelaars. En wees streng jegens hen. Hun tehuis is de hel en deze is een boze bestemming.'

De laatste twee zinnen zijn al in punt 1 verduidelijkt. zin 1 kan ook figuurlijk bedoeld zijn (overtuigen?)

- Maatschappijleer, Hoofdstuk 9, sectie 123: 'O, jij die gelooft, bestrijdt de ongelovigen die in uw nabijheid zijn en laat hen hardheid in u vinden.'

Bekeer.

- Statistiek, Hoofdstuk 9, sectie 113: 'Het is de profeet en de gelovigen niet geoorloofd om vergiffenis te vragen voor de afgodendienaren, zelfs al waren dezen familie, nadat de gelovigen duidelijk is geworden, dat zij (afgodendienaren) het volk der hel zullen zijn.'

zie Het Gouden kalf. 'Nuff said

- Basisvorming, Koken, Hoofdstuk 22, sectie 19: 'Voor de ongelovigen zullen gewaden van Vuur worden gesneden en over hun hoofd zal kokend water worden uitgegoten.'

in de hel?

- Scheikunde, Hoofdstuk 22, sectie 20: 'Waardoor hun ingewanden alsmede hun huiden zullen worden verteerd.'

in de hel?

- Basisvorming, Koken, Hoofdstuk 22, sectie 22: 'Telkens wanneer zij uit de hel wensen te gaan, zullen zij er in terug worden gedreven; men zal zeggen: 'Proef je de straf van het branden?'

zelfde hoofdstuk, haal de laatste twee vraagtekens maar weg

- Lichamelijke opvoeding, Sport en Spel, Hoofdstuk 24, sectie 2: 'De overspelige vrouw en de overspelige man, geselt een ieder hunner met honderd geselslagen.

overspeligheid is eeuwen verboden geweest. Lijfstraffen waren gebruikelijk, maar vooral bij de vrouw. De islam is op dit punt vrouwvriendelijker

- Statistiek, Hoofdstuk 24, sectie 4: 'En zij die de eerbare vrouwen betichten en daarna niet vier getuigen bijbrengen, geselt hen met tachtig geselslagen...'

lijfstraffen waren gebruikelijk. Herhaling

- Natuurkunde, Hoofdstuk 44, sectie 47: 'Grijpt hem en sleurt hem in het midden van het laaiend Vuur.'

ongelovigheden komen in de hel.

- Basisvorming, Koken, Hoofdstuk 44, sectie 48: 'Giet daarna als marteling kokend water op zijn hoofd.'

hel.

jammer dat er geen enkele moeite is gedaan om de kora met de bijbel, de bhagavad-gita of de thora te vergelijken. De verschillende schoolvakken zijn wel leuk gevonden.

nouja, ik verwacht nou niet echt een antworrd van de site te krijgen, aangezien ze erop uit zijn alleen die reacties, die aanmoedigen tot hun denkwijze, te plaatsen (staat zelf op hun site). Vandaar dat ik hem hier plaats.

mooi, das dus ook weer bewezen
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 01-02-2002, 18:39
Prisja
Prisja is offline
ja, ik ga even in op wat je zei over: "we moeten de landgrenzen gelijk afschaffen".


daar ben ik het echt helemaal mee eens,
heb ik zelf ook wel eens over nagedacht.
Dan zouden de mensen zo overal mogen komen, geen volkenhaat (of misschien wel??)..
Maar misschien is het toch ook weer niet alles, misschien ontstaat er dan weer grotere chaos..
MAar goed
we zullen het nooit weten!!

groetjes,
Prissie!
Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 19:30
RegaIk
Avatar van RegaIk
RegaIk is offline
Ik snap deze topic niet

(dat meen ik )
__________________
Hoi
Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 21:20
RuffThugg
Avatar van RuffThugg
RuffThugg is offline
Uhm ja de teksten die je geeft over vechten tegen de gelovigen kun je dus dubbel intepreteren.
Iemand die (meer)voor de islam is zal ze interpreteren als een strijd om de gelovigen te bekeren.
Iemand die (meer)tegen de islam is zal ze interpreteren als een gevecht tegen de gelovigen in de zin van oorlog voeren en doden.

Interpretatie speelt bij alle geloven een grote rol dus wat dat aangaat maakt het geen (weinig) verschil.
Maar misschien was dat wat je duidelijk wilde maken.
Met citaat reageren
Oud 01-02-2002, 22:31
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
RegaIk schreef:
Ik snap deze topic niet

(dat meen ik )
nouja de hele teksten komen van fundamenteel.nl , een of andere rechtsradicale site die niet rechtsradicaal beweert te zijn... Ze beweren aan de hand van de bovengenoemde teksten de Koran te kunnen veroordelen tot een misdadig boek. Ik heb de gedeeltes die ze uit de koran hebben gehaald als bewijs ervoor, stuk voor stuk weerlegd. Uit "eerbied" (ze zijn tenslotte niet rechtsradicaal :rolleyes hebben ze het voorgesteld alsof het uit een schoolboek komt.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 02-02-2002, 12:32
RegaIk
Avatar van RegaIk
RegaIk is offline
Ow zo

Maar ik ken geen hoofdstukken in de Koran

bedoelen ze daar Soerats mee?
__________________
Hoi
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 17:01
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
RegaIk schreef:
Ow zo

Maar ik ken geen hoofdstukken in de Koran

bedoelen ze daar Soerats mee?
ja ik geloof van wel

__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 17:55
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
Joostje schreef:


- Maatschappijleer, Hoofdstuk 4, sectie 15: 'En die van uw vrouwen, welke zedeloosheid bedrijven, verlangt tegen haar als getuigen vier uwer; indien deze dan getuigen, houdt haar dan terug in de huizen, totdat de dood haar schuld invordert of Allah voor haar een weg aangeeft.'

Het christendom beschouwt de man als specifieke kostwinner en als hoofd van het gezin. Alle profeten, de discipelen en Jezus, alle kerkvaders waren mannelijk. De mariaverering is pas later ingesteld.

En daarbij staat er: vrouwen welke de zedeloosheid bedrijven.
Lijkt mij dat ze hoeren of zoiets bedoelen?!?!

Groetjes
Suzan

__________________
"Americans 've different ways of saying things. They say "elevator", we say "lift". They say "President", we say "stupid psychopathic git." A. Sayle
Met citaat reageren
Oud 03-02-2002, 20:23
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
DruidessI schreef:
En daarbij staat er: vrouwen welke de zedeloosheid bedrijven.
Lijkt mij dat ze hoeren of zoiets bedoelen?!?!

Groetjes
Suzan

mijn commentaar is dat ongeveer iedere godsdienst (vooral uit die tijd) zo over de verhouding man-vrouw dacht... Dat dit stuk uit de koran specifiek tegen vrouwen is gericht... Hmm ik vind t nu zwak commentaar van me
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Koran-Memorization Channel Indoctrinates Anti-Semitism In Children.
Gatara
199 20-09-2009 13:34
Levensbeschouwing & Filosofie Enquete - Acht korte vragen
Lord Dolphin
183 09-08-2007 17:05
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Israël/Palestina V
T_ID
500 07-08-2006 15:59
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap VN ziet geen verband tussen anti-semitisme en anti-zionisme
Gatara
121 12-12-2004 16:27
Beleidszaken Anti-semitisme?
Verwijderd
182 06-03-2004 00:43
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Waardeloze toespraak Bolkestein op Kristallnachtherdenking
Gatara
70 11-11-2003 14:48


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:21.