Oud 15-05-2013, 20:41
thimoharte10
thimoharte10 is offline
Hallo,

Ik ga een verhaal vertellen over mijn engelse leraar van mij. Ik heb het hele jaar problemen mee gehad alleen hij doet net of hij het niet merkt. Ik ga mijn verhaal vertellen over wat er is gebeurt het is een lang verhaal maar ga niet klagen over dat het korter moet. ik weet dat vele geen zin hebben om het verhaal te lezen maar voor de mensen die het wel doen wil ik graag de mening. Ik heb moeite met spelling en ik gebruik niet altijd hoofdletters ik weet het is irritant maar ik probeer er goed op te letten.

Ik zit nu op vmbo-t en ik ben dislecties en ik heb al een heel jaar lang probleem met een leraar. Ik deed op het begin van het jaar nog havo maar door het te zwaar hebben met talen ben ik gezakt naar vmbo-t. Mijn leraar engels kan ik het niet zo goed mee vinden maar ik ben zeg maar wel een braaf jongentje. Ik heb op het begin van het jaar grote problemen met engels gehad en ik kreeg het maar niet in me hoofd. ik heb een aantal keren gevraagt om het mondeling over te doen maar dat mocht niet! maar ik ben wel dislecties. Deze toetsen waren over de onregelmatige werkwoorden. Ik heb gezegt dat ik moeite er mee had maar het was om de week een so. ze waren onverwachts maar we wisten dat hij ons ging toetsen. ik heb voor het eerste so een 1 gehaald. toen heb ik nog gevraagt voor tips bij het leren. het waren niet veel maar ik kreeg het toch niet in mijn hoofd. het grote probleem was ook dat ik 3 talen had waar ik moeite mee had. ik kreeg engels, frans en duits niet in mijn hoofd. Ik schreef soms alle woorden 20 keer over maar dat hielp voor geen meter. Ik wou zo graag havo doen omdat ik dan van havo 3 naar mbo kon. ik heb er lange nachten aan besteed. toch bleef ik maar 1 halen voor mijn so van onregelmatige werkwoorden.

Maar toen:

Me andere vakken werdt ik prima geholpen ik had het echt te danken aan de leraren ik stond dan wel een 3 voor frans engels en duits maar ja. Ik had toen een heel weekend geleerd voor een so ik kon het heel goed. maar toen het so kwam ging het er heel anders aan toe. Hij begon over 20 min voor een so van 20 woorden en 10 zinnen. En we moesten het nederlandse overschrijfen en dan de vertaling. Op een duur heeft hij er 40 min van gemaakt omdat er veel niet klaar waren. toen bij de 40 min moest ik nog 5 zinnen! Maar deze zinnen heb ik nooit kunnen afmaken omdat de tijd om was ik had een 1 gehaald omdat ik die 5 zinnen niet had en nog 5 andere fouten had. Ik heb ook in de les zitten klagen en roepen van meneer dit is niet eerlijk. dit heb ik ook toen ik me blaadje moest inleveren gedaan. Ik heb aan me vader gevraagt om naar de ouder avond te gaan. Voor dat me vader naar de ouder avond ging heb ik gevraagt om te vragen over tijdsnood. (bij ouderavond kan je met een leraar spreken niet alleen met mentor). Mijn vader heeft gevraagt aan mijn engelse leraar of hij mij wel genoeg tijd gaf. HIJ ZEI LETTERLIJK DAT HIJ MIJ NOOIT HEEFT HOREN KLAGEN TEGEN MIJN VADER!

Ik ben toen naar vmbo-t gegaan omdat ik de talen niet meer aankon.

Toen op vmbo-t heb ik duits laten vallen omdat het mocht. al mijn cijfers zijn gewist omdat ik midden in het jaar een nieuwe start mag maken. maar ik heb nog steeds dezelfde leraar.

In de tussentijd hebben we veel geklaagt over mijn engelse leraar het les geven bevalt mij niet want ik begrijp er nooit iets van. Ik durf er niet naar te vragen omdat ik bang ben dat ik door mijn leraar als dom wordt uitgemaakt. Ik wordt ook niet gepest en heb best wel wat vrienden. maar ik heb 1 keer gevraagt of hij het kon uitleggen voor een so het ging over grammatica maar hij heeft het niet gedaan omdat hij de les daarvoor ook al had uitgelegd aan mij. Ik heb daardoor ook niet hoog gescoord op vmbo-t maar dat geeft niet. want het is veel makkelijker ik haal hogere cijfers. ook zonder dat duits heb ik veel meer tijd.

NU:

We zijn een aantal keren gaan voetballen bij hem voren mijn neef woont naast hem. Voren bij hem ligt een best groot en mooi grasveldje. We zijn voor de mei vakantie 3 a 4 keer geweest. Ook hebben we tijdens de lessen gezegt dat we hem niet mogen en we zijn ook begonnen met irritant te doen. ik was het spuug zat hoe hij mij dit jaar heeft behandeld. ik heb door hem lage cijfers gehaald want ik heb een aantal lessen meegemaakt van een andere engelse docent op het zelfde niveau en dat was stukken makkelijker. Het was beter te begrijpen. Ik ben begonnen met irritant te doen omdat hij niks om mijn dislectie geeft we hebben nog maar een paar toetsen en hij kan mij niks maken. na de zomervakantie heb ik geen les meer van hem. nou terug naar dat voetballen en irritant doen. We hadden vandaag ook een uitstapje waarbij we hem hebben zitten klote. We hadden ook afgesproken om voor zijn huis weer te gaan voetballen. hij heeft wel eens vaker de politie gebeld voor mij neef omdat hij voor bij hem voren aan het voetballen was. Maar i.p.v dat ik vanavond ben gaan voetballen heb ik tv gekeken. toen de telefoon ging was het me engelse leraar. Hij begon over dat hij het zat was dat wij daar aan het voetballen waren. maar ik heb daarvoor het laatst 3 weken geleden wezen voetballen. Maar mijn vrienden waren er wel aan het voetballen en het kwam over of ik er wat aan moest doen. Hij zei dat als wij daar blijven voetballen hij maatregelen ging nemen (politie bellen). Ook beschuldigde hij mij van dingen die ik niet had gedaan maar dat er schade aan zijn huis was. Ik weet wel wie het heeft gedaan en dat was mijn neef hij heef steentjes en bloempotten toen hij dronken was omgegooit toen mijn docent op vakantie was. Ik vind dit te ver gaan wat hij doet want waarom ben je leraar geworden? als je dat al erg vind dat er kinderen voor je huis voetballen. Hij stuurde zelfs kleine kinderen van 6-7 jaar met een plastic bal weg heb ik gehoord.

Ik heb nu de neiging om vaker daar te voetballen want hij heeft mij zo kut tijd gegeven hij heef niks voor mij gedaan hij heeft niks aan mijn dislectie gedaan.

Hij heeft toevallig niet naar mijn gebeld maar ook naar ouders van mij vrienden en de meeste vinden dit onzin. Ik vind ook dat je ook weet als je zo met leerlingen om gaat dat ze je ooit terug pakken. Ik pak hem alleen buitenschool terug want ik wil geen problemen met mijn mentor en afdelingsdirecteur omdat ik dat super aardige leraren vinden.

Ik hoop dat jullie begrijpen wat hij heeft gedaan en ik wil weten wat jullie van zo leraar vinden.

Ik sta nu een bijna een 6 voor engels en bijna een 5 voor frans.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 16-05-2013, 07:18
OVAP
OVAP is offline
Ertur doe ff normaal als jij doet meemaakt hoe zou jij dat vinden? Deze leraar vind ik persoonlijk echt triest, heb je dit al met je mentor besproken? Of met je adjunct? Wat dit is echt zielig van die leraar want je moet dyslectische mensen anders behandelen bijvoorbeeld, wat wij hebben, een kaart waarop staat dat je dyslectisch bent en dat je dan anders word behandeld op een so. Mag ik vragen welke klas je zit?
Met citaat reageren
Oud 16-05-2013, 21:59
thesombrero
Avatar van thesombrero
thesombrero is offline
Nou, ik het het verhaal wel gelezen.... En even een kort samengevatte reactie.

Dat jij moeite met talen hebt is prima, en goed dat je dat aangeeft. Helaas voor jou doet die Engelse leraar daar niks mee. Daar heb je wat over gezegd, vervolgens deed ie daar ook niks mee. Dan zal je maar naar de directie gaan. Die doen er heus wel wat mee. En zoniet dan stuur je je pa en je ma er maar op af. Die zullen dan wel feller optreden.

Maar hoe haal je het ook maar in je hoofd om de vandaal uit te hangen met je vrienden om zijn huis helemaal om te kegelen? Wraakgevoelens oke, maar dat moet je nooit op deze manier oplossen!
Die man kon ook helemaal zat van jou geworden zijn ongeacht dat voetbalverhaal. Daarvoor kan hij ook bij jou de ramen ingooien. Want jij kan toch ook de ramen ingooien als iemand je niet helpt? Dan kan de ander ook bij gezeur en gezanik bij jou de ramen ingooien.
Dat lijkt me niet. Beter los je dit op een proffesionele manier op dan dat je nu bezig bent. Want je maakt het nu alleen maar erger voor jezelf, terwijl de beste oplossing heel makkelijk is.'

Ophouden met de vandaal uithangen en 2 weken daarna (voor een ongewijzigde situatie) naar de directie.
Professioneel blijven, en voorlopig nog maar even sterkte.
Met citaat reageren
Oud 17-05-2013, 22:17
Verwijderd
Hee! Ik vind het rot voor je dat je zo'n stomme engelsleraar hebt, die geen rekening met je houdt.

Maar bedenk wel: dit is een probleem van op school. Dus daar moet je het oplossen. Vraag is hulp aan je mentor, daar bereik je veel meer mee dan buiten school eigen rechtertje te gaan spelen denk ik.

En als je wil dat het weer goed komt tussen jullie, dan zal dat van 2 kanten moeten komen. Dus ik zou stoppen met het voetballen in zijn tuin en een ander plekje zoeken om eens een beginnetje te maken..
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Nld
Verwijderd
48 16-05-2011 21:03
Psychologie Problemen op stage en met sporten
Jordy204
1 03-10-2010 20:35
Psychologie Problemen met mezelf, de wereld, studie en nog veel meer.
SpaRood
28 19-08-2004 02:11
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Problemen met Engels
Nolita
17 11-10-2003 11:41
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen problemen duits
alpha
5 16-09-2003 18:22
Algemene schoolzaken problemen met leraar
bram87
7 22-02-2003 22:05


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:24.