Oud 22-08-2003, 22:24
Graph
Avatar van Graph
Graph is offline
Ik heb nogal grote moeite met talen!
ik heb op mijn rapport 3 zessen, 2 achten en voor de rest allemaals zevens..
Die zessen zijn voor de vakken: Engels, Frans en Duits
nu zullen jullie vast wel denken dat ik gek ben maar ik haal die zessen op een hele rare manier want ik haal meestal maar net een 5 of een zes..

Hebben jullie tips om goed mijn talen te leren...

ik kan niet een week van te voren beginnen want ik ben nogal vergeet achting...daarom vergeet ik vaak dingen...zoals woordjes en grammatica..

Ik vind dit echt heel lastig... Kan iemand bij helpen!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-08-2003, 23:26
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Talen moet je begrijpen, niet uit je hoofd leren. Ik raad je aan veel te lezen in de talen, tv-programma's te kijken en je er gewoon mee bezig te houden. Dan pas kan je waarschijnlijk begrip voor de taal krijgen. Woordjes leren helpt alleen als je dat begrip ook hebt, anders kan je ze toch niet toepassen.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 00:11
Lovely007
Lovely007 is offline
Als je die woordjes alleen maar hoeft te vertalen, zou ik bijv een week van te voren beginnen. En dan elke dag bijv 2 blz, en dan moet je die 2 blz de dag daarna weer herhalen.
Zodat je elke dag alles herhaalt wat je de vorige dagen hebt geleerd.
Dat werkt iig bij mij.

Verder zoals Kruimeltje zei, helpt buitenlandse tv kijken ook om je taalgevoel te ontwikkelen.

En bij mij grammatica geldt mij: oefening baart kunst. Als ik maar genoeg opdrachten maak en naar mijn fouten kijk, leer ik het vanzelf wel een beetje.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 09:43
Graph
Avatar van Graph
Graph is offline
ik zal het gaan proberen!

thnx!!
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 11:42
Verwijderd
Ik denk dat veel lezen ook een mogelijkheid is. Begin met korte verhalen. En daar zijn veel sites van te vinden op het internet (ff Googelen)
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 11:49
lucy48
Avatar van lucy48
lucy48 is offline
Citaat:
DutchECK schreef op 23-08-2003 @ 11:42:
Ik denk dat veel lezen ook een mogelijkheid is. Begin met korte verhalen. En daar zijn veel sites van te vinden op het internet (ff Googelen)
of koop een leuk engels, frans of duist tijdschrift (werd mij altijd aangeraden door de leraren, maar of het helpt weet ik niet)
__________________
msn=stom en van roken ga je dood
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 14:41
Verwijderd
Klopt, een krant lezen wil ook wel eens helpen. Maar het probleem daarmee is, dat het taalgebruik te hoog kan liggen voor jouw niveau. En op het internet klik je op 'vorige' en weg
Met citaat reageren
Oud 23-08-2003, 16:02
Sweet_Hadar
Avatar van Sweet_Hadar
Sweet_Hadar is offline
Kijk tv, probeer eens gewoon een keer het nieuws te kijken, of een kinderserie of whatever. Wat ook nog wel 'ns wil helpen is, zoek een e-mail/chat-maatje in die taal.
Met citaat reageren
Oud 29-08-2003, 19:55
Gurly-05
Gurly-05 is offline
Ik heb ook altijd veel moeite met engels. Ik ben toen veel naar engelse site's gegaan en chat regelmatig met meiden uit andere landen. Eerst had ik ook altijd 5ven en nu ga ik met een 8 mijn examen in!
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 18:29
The Ox
The Ox is offline
www.bbc.co.uk/newsround --> "Jeugdjournaal"
www.bbc.co.uk/news --> BBC news
www.thesun.co.uk --> "The Sun"
http://www.helloyou.nl/helloyou/ --> tijdschrift "Hello You"
www.bbc.co.uk/skillswise --> hulp met Engels
http://www.waspreporter.nl/waspreporter/home.asp --> "Waspreporter"
www.mirror.co.uk --> "The Mirror"
http://www.bbc.co.uk/cbbc/bluepeter/ --> site van het programma "Blue Peter"


En naar de BBC kijken, eventueel met ondertiteling (Ceefax, pagina 888).

Laatst gewijzigd op 30-08-2003 om 18:38.
Met citaat reageren
Oud 30-08-2003, 21:16
Verwijderd
Ik ken het probleem. Bij mij heeft bij Duits bijles enorm geholpen. Hierdoor ben ik het iig een stuk leuker gaan vinden en dat is ook al heel wat.

Soms kun je bepaalde dingen wel goed (bv. lezen, luisteren, praten), die dingen kunnen je iig helpen een beetje gevoel er voor te krijgen en soms kun je door die dingen je punten ook al op halen. (Ik haalde bv. altijd achten/negens voor luistertoetsen en negens/tienen voor (schriftelijke) dingen mbt lezen, hierdoor ben ik toch geslaagd.)

En toch een week van te voren beginnen. Schrijf het op, laat je moeder je helpen onthouden, enz. Doe er moeite voor. Er zijn maar weinig mensen die iets acht goed kunnen leren als ze niet op tijd beginnen.
Met citaat reageren
Oud 31-08-2003, 22:39
Verwijderd
Je huiswerk goed opgeven is ook erg belangrijk, en opletten in de klas. Als je leraar of lerares iets opgeeft om te maken of om te leren, ook écht doen.

Ik zelf heb dat ook vaak te horen gehad en niet zo nauw genomen, en heb ik er spijt van dat ik het niet gedaan heb en ben bang nu een behoorlijk zwaar jaar te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 04-09-2003, 22:22
Graph
Avatar van Graph
Graph is offline
Thnx voor al die links Ik heb die link al geprobeerd 'hulp met engels'
De 1e x had ik best veel moeite maar de 2e x had ik maar 1 foutje...

Ik heb dat foutje goed bekenen en nou proberen om het te onthouden...
Met citaat reageren
Oud 10-09-2003, 15:32
mafiafool
je heb nu eenmaal gevoel voor talen of niet. ik ben gewoon cijferblind en anti-wis-natuur-schei-kunde. talen daarentegen zijn geen problemos.
Met citaat reageren
Oud 20-09-2003, 18:45
da leentjuh
Avatar van da leentjuh
da leentjuh is offline
Hardop leren.. Helpt echt
__________________
Dat dan weer wel.
Met citaat reageren
Oud 21-09-2003, 12:17
The Ox
The Ox is offline
Citaat:
mafiafool schreef op 10-09-2003 @ 15:32:
je heb nu eenmaal gevoel voor talen of niet. ik ben gewoon cijferblind en anti-wis-natuur-schei-kunde. talen daarentegen zijn geen problemos.
Helemaal mee eens. Ik ben nooit goed geweest in wiskunde en economie en zo. Ik leerde er altijd keihard voor, maar kwam nooit hoger dan een 4.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Algemene schoolzaken Problemen met leraar
thimoharte10
3 17-05-2013 23:17
Algemene schoolzaken 4 vwo---> 4 havo
laalala
35 21-11-2011 18:54
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap America as the last man standing
Love & Peace
188 03-11-2008 13:45
Levensbeschouwing & Filosofie Het nut van Esperanto als tweede taal binnen de EU
0fd1ba6bef258b3
57 24-08-2005 12:12
Algemene schoolzaken De nieuwe tweede-fase
Verwijderd
111 19-04-2005 11:34
Algemene schoolzaken Dyslexie
Lotte
181 22-08-2004 16:06


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:06.