Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-10-2010, 20:10
Rody
Rody is offline
Hello,

Ik heb dus een paar maanden geleden een een heel erg leuk meisje leren kennen. We hebben samen veel gepraat gelachen etc. Maar wat me nog het meeste opviel was het feit hoeveel we met elkaar gemeen hebben, we hadden veel soortgelijke hobby's, luisteren naar dezelfde soort muziek, kijken dezelfde soorten tv programma's/films lezen dezelfde soorten boeken etc. etc.

Dus na een paar weken heb ik uiteindelijk de moed bij elkaar geschraapt om haar mee uit te vragen, tot mijn grote spijt heeft ze nee gezegd. Ze vond het erg aardig van mij maar had geen interesse in me, anders dan gewoon vrienden zijn. Dit zit mij opzich best wel dwars

Ik was altijd onder de indruk dat veel gemeen hebben met de persoon waarmee je een realatie hebt juist goed was , maar nu ik eindelijk een persoon heb gevonden waarmee ik gigantisch veel gemeen had en het gewoon totaal niet werkte begin ik daar aan te twijfelen.

daarom mijn vraag denken jullie dat het belangrijk is om veel gemeen in een relatie te hebben?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-10-2010, 20:15
Em.
Avatar van Em.
Em. is offline
Volgens mij werken relaties tussen mensen die (relatief) veel gemeen hebben gemiddeld wel beter, maar het is geen garantie. Je kunt relaties hebben tussen twee totaal verschillende mensen en je kunt twee mensen hebben die ontzettend op elkaar lijken en altijd ruzie hebben. Volgens mij heb ik beide wel eens meegemaakt, als vriendschap ook meetelt.

Nou ja, je kunt moeilijk zeggen 'volgens de statistieken zouden wij een relatie moeten hebben!' zo werkt het dan weer niet. Het kan dat er alsnog, ooit, wat moois opbloeit (alsof een vriendschap niet ook mooi is), maar het hoeft zeker niet.

En heb je alleen interesse in haar, of ben je ook verliefd? Je hoeft jezelf niet te dwingen een relatie te beginnen met iemand, omdat je op haar lijkt ofzo. Je bedoelt het ook vast niet zo, maar zo kwam het een beetje over, zal ook wel aan mij liggen dat het niet zo verliefd klonk.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2010, 20:42
Verwijderd
Het hangt natuurlijk ook af van je karakter, maar ik denk dat het voor de meeste mensen goed werkt om veel met elkaar gemeen te hebben in een relatie. Maar dat betekent nog niet dat iedereen die veel met jou gemeen heeft, zich ook romantisch/seksueel aangetrokken tot jou voelt
Met citaat reageren
Oud 19-10-2010, 23:07
Verwijderd
Als ik naar mijn eigen relatie kijk, hebben we niet zo bijzonder veel gemeen. Aan de andere kant weer wel. We houden bijvoobeeld allebei van muziek maken, maar op een totaal ander instrument en met een heel ander soortig band. We vinden lezen allebei heel fijn, maar hij leest alleen maar fantasy, waar ik geen reet aan vind. De boeken die ik lees, kunnen hem niet boeien. Hij werkt in de IT, ik moet er niet aan denken om de hele dag achter de computer te zitten. Ik ga mijn SPW afmaken en wil daarna de zorg in, hij gruwelt bij de gedachte aan wondverzorging, gehandicapten of stoma's.
Wel houden we er allebei van om uren lang in bed te liggen en kunnen we geen genoeg krijgen van avonden met vrienden in de kroeg/op de bank hangen. We kunnen heel vrolijk worden van heel belachelijke dingen, maar gaan daar wel weer allebei op een andere manier mee om.

Uiteindelijk denk ik dat het, op dit soort 'onbelangrijke' punten, niet zoveel uitmaakt hoeveel je gemeen hebt. Als je niet zoveel gemeen hebt met de ander, zijn er wel weer meer dingen om te ontdekken van elkaar. Ik denk dat het in een relatie heel belangrijk is dat je dezelfde normen en waarden hebt, dat je dezelfde meningen deelt over -in mijn ogen- ontzettend belangrijke punten in je relatie (denk aan: hoe vrij laat je elkaar in het contact met anderen, wat verwacht je aan waardering van de ander. Als je wat ouder bent, komen hier andere dingen bij, hoe denken we over samenwonen, trouwen en kindjes?).

Maargoed, het is ook echt wel heel erg zo dat je nog zoveel gemeen kunt hebben en nog zoveel dezelfde mening kunt hebben, als 'de klik' er niet is, word je simpelweg niet verliefd. Er is meer dan gemeenschappelijke interesses nodig om verliefd te worden.
Met citaat reageren
Oud 19-10-2010, 23:14
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
M'n vriend en ik hebben (naar mijn mening) vrijwel niets gemeen.. Ik had 't ook liever anders gezien eigenlijk, maar verder is 't niet zo'n punt hoor . Zolang je maar geïnteresseerd bent in elkaars hobby's en bezigheden .
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 20-10-2010, 10:44
Cherry Springs
Avatar van Cherry Springs
Cherry Springs is offline
Je kan nog zo veel met elkaar gemeen hebben maar er moet ook wederzijdse aantrekkingskracht zijn, anders kom je gewoon nergens. Als jullie elkaar al leuk vinden en met elkaar uitwillen kan het heel leuk zijn en heel handig ook als jullie allebei dezelfde dingen leuk vinden. Maar dat zij niet met je mee uit wilt zegt alleen meer dat die aantrekkingskracht er niet is. Jammer, maar het is toch belangrijker dat je iemand vindt die goed bij je past. En net als twee puzzelstukjes, dat ze identiek zijn wil niet zeggen dat ze bij elkaar passen. Het is beter iemand te vinden die je aanvult.
__________________
It's easy, like getting your attention, we go "Sex! Sex! Sex! Sex! Sex!"
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Levensbeschouwing & Filosofie Geloof - vervolg op 'De ontkrachting van het christendom'
Verwijderd
233 14-06-2010 22:20
Liefde & Relatie Wel of niet stoppen
_anoniem_
24 22-08-2008 15:03
Levensbeschouwing & Filosofie de bijbel klopt niet
Korsakoff
122 21-10-2003 17:18
Verhalen & Gedichten Nina & Sara
Giles
18 24-07-2003 22:37
Liefde & Relatie Liefdesverdriet verwerken
AnoniemIemand
20 27-10-2002 10:39
Liefde & Relatie contact leggen met een leuke meid
Dotcom
13 05-03-2002 16:14


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:47.