Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-02-2002, 23:18
Aramo
Aramo is offline
Heeft iemand van jullie die reportage (van maandag) gezien over die islamitische (basis)scholen in Nederland en wat er eigenlijk allemaal achter sommige steekt?

Hier is een weinige meer over het onderwerp te vinden.

Ik moet zeggen dat ik écht geshockeerd ben om te horen dat de directeur van de overkoepelende organisatie voor Islamitische scholen in Nederland connecties heeft met fundamentalistische bewegingen in het Midden-Oosten.
__________________
One moon shows in every pool; in every pool, the one moon.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 19-02-2002, 00:12
DruidessI
DruidessI is offline
Nee, niet gezien :/

Maar wel gelezen op teletekst enzo.

Vind overigens dat er bepaalde rechten geschonden worden (vrijheid van (menings)uiting) als een school leesmateriaal en muziek verbiedt. Op grond daarvan kunnen ze volgens mij juridisch best aangepakt worden.

Suzan

[Dit bericht is aangepast door DruidessI (19-02-2002).]

[Dit bericht is aangepast door DruidessI (19-02-2002).]
__________________
"Americans 've different ways of saying things. They say "elevator", we say "lift". They say "President", we say "stupid psychopathic git." A. Sayle
Met citaat reageren
Oud 19-02-2002, 00:50
Dutchy15
Dutchy15 is offline
weet je wat: dit weet de overheid al een ruime 10 jaar, en dit meen ik.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2002, 08:01
joël hendriks
joël hendriks is offline
Ik heb het gezien.

Ik vind het jammer dat er scholen zijn die erg veel (maar dan op een meer wat westerse manier) lijken op de trainingskampen van Bin Laden.
Door de actie's van Amerika is dit momenteel heel erg in de aandacht, maar wij kunnen er eigenlijk heel weinig aan doen.
Ons (misschien had Pim Fortuyn toch gelijk) grondwets artikel (waarmee Adelmund de strijd met deze scholen wil aangaan) nummer 1 beschermt immers dezelfde mensen. Er zou namelijk sprake zijn van discriminatie of (voorkoming van) vrije uiting van geloof.
Ik denk dat als je dit probleem wilt aanpakken, je moet beginnen met het asielzoekerrsbeleid. Zo komen de mensen immers ons land binnen. Ze zijn hier te gast en moeten zich maar aanpassen het (christelijk, dat overigens veel minder opdringen het geloof uit) (on)geloof wat hier is. Geloof uitoefenen? Mij best, maar niet in ons land.
__________________
Joël
Met citaat reageren
Oud 19-02-2002, 10:56
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
joël hendriks schreef:
<uitermate stompzinnig en kortzichtig verhaal>
Yeah, so right. Jij wil mensen het recht op geloofsuitoefening ontnemen, om de simpele reden dat jij vindt dat iedereen christelijk moet zijn?!? Verhuis alsjeblieft zo snel mogelijk naar Georgia of Alabama ofzo, maar spui hoe dan ook niet dit soort gelul. De meerderheid der nederlanders is agnostisch, en je kunt mensen niet, ik herhaal niet verbieden een andr geloof te beoefenen. Dat is middeleeuwse stijl, en je hebt jezelf goed verraden met die opmerking...
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 19-02-2002, 17:07
Aramo
Aramo is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Yeah, so right. Jij wil mensen het recht op geloofsuitoefening ontnemen, om de simpele reden dat jij vindt dat iedereen christelijk moet zijn?!? Verhuis alsjeblieft zo snel mogelijk naar Georgia of Alabama ofzo, maar spui hoe dan ook niet dit soort gelul. De meerderheid der nederlanders is agnostisch, en je kunt mensen niet, ik herhaal niet verbieden een andr geloof te beoefenen. Dat is middeleeuwse stijl, en je hebt jezelf goed verraden met die opmerking...
Rustig aan McCaine. Ik begrijp wel een beetje de gedacht achter Joël's verhaal. De Nederlanse regering besteed vermogens, maar dan ook echt gigantisch bedragen aan onderwijs en integratie. Het is dan ook bij de beesten af dat ons onderwijs- en integratiebeleid systematisch door ondernemers en zakenlui uit o.a. Saoudi-Arabië wordt ondermijnd.

Vandaag ook op de voorpagina van de NRC een stuk erover, hoogst interessant.
Citaat:
weet je wat: dit weet de overheid al een ruime 10 jaar, en dit meen ik.
Inderdaad, ik heb ook in het jaarverslag van de BVD hierover (i.i.g. een relevante onderwerp) gelezen. Het is gewoon echt zo dat er bewegingen zijn die doormiddel van o.a. die scholen invloed willen krijgen op de Nederlanse maatschappij.
Citaat:
Ze zijn hier te gast en moeten zich maar aanpassen het (christelijk, dat overigens veel minder opdringen het geloof uit) (on)geloof wat hier is. Geloof uitoefenen?
De grondwet geeft het recht op vrijheid van godsdienst, vandaar is dat wat jij voorstelt, volstrekt onwetmatig is.

[Dit bericht is aangepast door Aramo (19-02-2002).]
__________________
One moon shows in every pool; in every pool, the one moon.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2002, 17:14
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
ja dat heb ik gezien, ik vind dat het wel erg opgeblazen wordt.
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 19-02-2002, 17:17
Aramo
Aramo is offline
Citaat:
autodropje schreef:
ja dat heb ik gezien, ik vind dat het wel erg opgeblazen wordt.

Opgeblazen? Hmm, dat is een leuk manier om het te benaderen. Heb je dan echt niet gehoord wat sommige van die scholen kinderen allemaal wijsmaken?
__________________
One moon shows in every pool; in every pool, the one moon.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2002, 17:20
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Aramo schreef:
Opgeblazen? Hmm, dat is een leuk manier om het te benaderen. Heb je dan echt niet gehoord wat sommige van die scholen kinderen allemaal wijsmaken?
mja kheb niet alles gezien, maar vertel mij maar eens wat daar zo erg aan is
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 19-02-2002, 17:28
Aramo
Aramo is offline
Citaat:
autodropje schreef:
mja kheb niet alles gezien, maar vertel mij maar eens wat daar zo erg aan is

Er werden verhalen aangehaald over kinderen die werden geleerd Joden te verachten en te haten. Tevens word in het godsdienst lesboek van een der scholen, indirect aangespoord tot... nou ja bedenk dat zelf maar:
Citaat:
'De profeet heeft gezegd: Ik heb de opdracht gekregen om de mensen te bestrijden, om in oorlog te gaan tegen de mensen, tot ze erkennen dat Allah de enige God is'.
Je kan hier de reportage nog eens bekijken. Lees ook de artikelen en ik ben van meningen dat je het niet meer 'opgeblazen' vind. Ik ga 'm zelf ook nog eens bekijken.

[Dit bericht is aangepast door Aramo (19-02-2002).]

[Dit bericht is aangepast door Aramo (19-02-2002).]
__________________
One moon shows in every pool; in every pool, the one moon.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2002, 17:51
Mujahideen
Mujahideen is offline
Ach, NOVA is alleen maar een verlengstuk van het CIDI en het CIDI voert weer een verbeten "oorlog tegen antisemitisme". Het zwart maken van moslims is een noodzakelijkheid, omdat dat de weerzin tegen Palestijnen vergroot.

Internationaal gezien voeren dit soort zionistische lobbygroepen een campagne tegen Palestijns lesmateriaal, CIDI doet het ook in eigen land met islamitisch lesmateriaal in het bijzonder. Ze hebben ook al stichting Tawheed aangeklaagd om dezelfde reden. Persoonlijk vind ik het CIDI een organisate die aanzet tot haat. Zionisten zijn racisten die doen alsof ze een stijd voeren tegen racisme. Hun definitie van racisme is een mengelmoes van echt racisme en dat wat zionisten racisme noemen (alles dat tegen het zionistisch ideaal is wordt antisemitisme genoemd). Zionisten zijn de ergste antisemieten die er bestaan, als je de term tenminste niet in de door zionisten geformuleerde zin gebruikt. Antisemitisme is haat tegen semitische volkeren. Arabieren behoren daar toe en zijn in aantal een veeeeel grotere groep dan de joden. De zionisten doen alles om Arabieren of dat wat er mee te maken heeft (bijvoorbeeld islam) in een slecht daglicht te zetten.

Terug naar NOVA. NOVA is niets anders dan een actualiteitenprogramma met een grote sympathie voor zionistische idealen.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2002, 17:53
autodropje
Avatar van autodropje
autodropje is offline
Citaat:
Aramo schreef:
[B] Er werden verhalen aangehaald over kinderen die werden geleerd Joden te verachten en te haten. Tevens word in het godsdienst lesboek van een der scholen, indirect aangespoord tot... nou ja bedenk dat zelf maar:
Citaat:
'De profeet heeft gezegd: Ik heb de opdracht gekregen om de mensen te bestrijden, om in oorlog te gaan tegen de mensen, tot ze erkennen dat Allah de enige God is'.
Je kan hier de reportage nog eens bekijken. Lees ook de artikelen en ik ben van meningen dat je het niet meer 'opgeblazen' vind. Ik ga 'm zelf ook nog eens bekijken.
[B]
ja dat vind ik nog steeds, de bijbel is niet veel beter en daar doet ook al jaren niemand moeilijk over
__________________
Praat niet over jezelf, dat doen wij wel als je weg bent|Ban de zuurkool uit de supermarkt!|waaromniet? *kusje*| Boomknuffelaar
Met citaat reageren
Oud 19-02-2002, 17:58
ikhebveelschool!
ikhebveelschool! is offline
Het gaat me echt te ver dit soort gedoe ,als die mensen in Nederland willen wonen dan moeten ze zich maar aanpassen hoor,zoniet dan verhuizen ze (de moslims die aggresief zijn)maar weer naar hun oorspronkelijke woonplaats.
Ik heb niks tegen moslims maar het gaat echt te ver.
Maar de Nederlandse staat financieert dit soort boeken ook in het buitenland in een artikel stond dat Nederland boeken financieert van de Palestijnen en daarvan stond 95% VOL met anti-joodse leuzen,dat kan echt niet!!!!
Overigens dat artikel 1 de mensen beschermt en dus afgeschaft moet worden is ook te gek dat is de basis van de Nederlandse samenleving!!!!
Met citaat reageren
Oud 19-02-2002, 18:02
Mujahideen
Mujahideen is offline
[quote]Aramo schreef:
[B]
Citaat:
'De profeet heeft gezegd: Ik heb de opdracht gekregen om de mensen te bestrijden, om in oorlog te gaan tegen de mensen, tot ze erkennen dat Allah de enige God is'.
In het Arabisch: Oemirtoe an oekatila an-naas.......

Ongelovigen en de moslims vijandig gezinde zionisten hebben het woord oekatila vertaald als bestrijden en in oorlog gaan. Deze vertaling is fout. Volstrekt fout.
oemirtoe an oekatila is eerder te vertalen als: ik krijg de opdracht om mensen te blijven uitnodigen of om in te spannen totdat...
Uit de juiste vertaling zie je dat wanneer je inspant om mensen uit te nodigen geen haat jegens mensen hebt maar eerder liefde. Als ik iemand zou haten zou ik hem nooit tot de Islam uitnodigen, maar als ik iemand lief heb dan wel.

Pim Fortuyn heeft herhaaldelijk opgeroepen tot een koude oorlog [lees tot haat] tegen de islam en noemt deze godsdienst een bedreiging voor de Nederlandse samenleving.Hij is het die haat prdikt.



[Dit bericht is aangepast door Mujahideen (19-02-2002).]
Met citaat reageren
Oud 19-02-2002, 18:04
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
ikhebveelschool! schreef:
Het gaat me echt te ver dit soort gedoe ,als die mensen in Nederland willen wonen dan moeten ze zich maar aanpassen hoor,zoniet dan verhuizen ze (de moslims die aggresief zijn)maar weer naar hun oorspronkelijke woonplaats.
Ik heb niks tegen moslims maar het gaat echt te ver.
Maar de Nederlandse staat financieert dit soort boeken ook in het buitenland in een artikel stond dat Nederland boeken financieert van de Palestijnen en daarvan stond 95% VOL met anti-joodse leuzen,dat kan echt niet!!!!
Overigens dat artikel 1 de mensen beschermt en dus afgeschaft moet worden is ook te gek dat is de basis van de Nederlandse samenleving!!!!
Leer je feitjes op een rij, pubertje. Het zijn juist de Israelische leerboeken die haat prediken. De Palestijnse boeken worden gefinancierd en gecontroleerd door de EU.

Met citaat reageren
Oud 19-02-2002, 18:31
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
Aramo schreef:
Er werden verhalen aangehaald over kinderen die werden geleerd Joden te verachten en te haten.
Kun je de school voor aanklagen. Publieke instellingen behoren zeker niet zulk gedachtengoed uit te dragen. Het is echter niet uit te sluiten dat het ondergronds gebeurd. Of was je soms ook van plan om in ieders huis een microfoontje te plaatsen om te kijken of ze het niet hebben over verachterlijke joden?
Nogmaals: ze kunnen hiervoor aangepakt worden DANKZIJ art.1. En dat moet een joodse vereniging o.i.d. dan ook doen.


Citaat:
Tevens word in het godsdienst lesboek van een der scholen, indirect aangespoord tot... nou ja bedenk dat zelf maar:
Citaat:
'De profeet heeft gezegd: Ik heb de opdracht gekregen om de mensen te bestrijden, om in oorlog te gaan tegen de mensen, tot ze erkennen dat Allah de enige God is'.
Citaat:
Tja, die Allah heet bij ons God. Zoveel verschil is er nu ook alweer niet.
We geloven in een andere messias. Daar zit m het verschil. Dus lijkt me sterk dat ie het vanwege Mohammed niet eens is met de christenen en joden.
Christenen en joden hebben ook 1 god. Die heet dan wel anders, maar het is hetzelfde.

Ik keur ook dergelijke toespraken niet goed. Daar gaat het niet om. Maar ik vind dit niet een hele erge uitspraak. Dit vind ik meer een uitspraak dat je met een korreltje zout kan nemen.
__________________
"Americans 've different ways of saying things. They say "elevator", we say "lift". They say "President", we say "stupid psychopathic git." A. Sayle
Met citaat reageren
Oud 19-02-2002, 18:33
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
(...) Zionisten zijn racisten die doen alsof ze een stijd voeren tegen racisme. Hun definitie van racisme is een mengelmoes van echt racisme en dat wat zionisten racisme noemen (alles dat tegen het zionistisch ideaal is wordt antisemitisme genoemd). Zionisten zijn de ergste antisemieten die er bestaan, als je de term tenminste niet in de door zionisten geformuleerde zin gebruikt. Antisemitisme is haat tegen semitische volkeren. Arabieren behoren daar toe en zijn in aantal een veeeeel grotere groep dan de joden. De zionisten doen alles om Arabieren of dat wat er mee te maken heeft (bijvoorbeeld islam) in een slecht daglicht te zetten.
Mee eens. Vind de zionistische gedachtengoed vreselijk eng. Net zoals de Talibanistische gedachtengoed. Net zoals de nazigedachtengoed en net zoals de hersenen van Bush.

Ik vind alleen je relatie tot Nova die je legt een beetje overdreven. Als je het echt hard kunt maken dat dit het geval is,....
probeer dat maar eens eerst

Suzan

__________________
"Americans 've different ways of saying things. They say "elevator", we say "lift". They say "President", we say "stupid psychopathic git." A. Sayle
Met citaat reageren
Oud 19-02-2002, 18:55
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Aramo schreef:
Rustig aan McCaine.
Goed, goed, dat was misschien wat sterk. Maar ik kan erg slecht tegen domheid op geloofsbasis, helaas.

Citaat:
Ik begrijp wel een beetje de gedacht achter Joël's verhaal. De Nederlanse regering besteed vermogens, maar dan ook echt gigantisch bedragen aan onderwijs en integratie. Het is dan ook bij de beesten af dat ons onderwijs- en integratiebeleid systematisch door ondernemers en zakenlui uit o.a. Saoudi-Arabië wordt ondermijnd.
Er zijn zo vreselijk veel saudi-zakenlui in nederland, echt enorm

Citaat:
Vandaag ook op de voorpagina van de NRC een stuk erover, hoogst interessant.

Inderdaad, ik heb ook in het jaarverslag van de BVD hierover (i.i.g. een relevante onderwerp) gelezen. Het is gewoon echt zo dat er bewegingen zijn die doormiddel van o.a. die scholen invloed willen krijgen op de Nederlanse maatschappij.
Dat kan. Maar ik wil éérst bewijs, en dán bschuldigingen. En ik wil dat bewijs zelf zien.

Citaat:
De grondwet geeft het recht op vrijheid van godsdienst, vandaar is dat wat jij voorstelt, volstrekt onwetmatig is.
Exactly my point. Er zijn ook veel fundamentalistisch christelijke organisaties die proberen door dit soort opmerkingen invloed te krijgen in onze samenleving. Laten we dáár dan ook wat aan doen.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 19-02-2002, 19:00
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Ach, NOVA is alleen maar een verlengstuk van het CIDI en het CIDI voert weer een verbeten "oorlog tegen antisemitisme". Het zwart maken van moslims is een noodzakelijkheid, omdat dat de weerzin tegen Palestijnen vergroot.


Zoals ik al zei, éérst bewijs, dán beschuldigingen. Ook in nederland hebben we een aardig stevige wet tegen laster.

Citaat:
Internationaal gezien voeren dit soort zionistische lobbygroepen
Conspiracy theory ahoy.

Citaat:
een campagne tegen Palestijns lesmateriaal, CIDI doet het ook in eigen land met islamitisch lesmateriaal in het bijzonder. Ze hebben ook al stichting Tawheed aangeklaagd om dezelfde reden.
Dan moet de rechter dus de waarheid ervan uitmaken. Kun jij dan nu al allerlei uitspraken doen zonder bewijs erbij te leveren? (dit is overigens geen uitnodiging om verder te gaan met dat ge-copy-paste van jou, dat aardig irri begint te worden)

Citaat:
Persoonlijk vind ik het CIDI een organisate die aanzet tot haat. Zionisten zijn racisten die doen alsof ze een stijd voeren tegen racisme. Hun definitie van racisme is een mengelmoes van echt racisme en dat wat zionisten racisme noemen (alles dat tegen het zionistisch ideaal is wordt antisemitisme genoemd).
Nee, zo simpel zit het niet. Laat maar eens zien waar alles dat 'tegen het ideaal' is antisemitisme wordt genoemd.

Citaat:
Zionisten zijn de ergste antisemieten die er bestaan, als je de term tenminste niet in de door zionisten geformuleerde zin gebruikt. Antisemitisme is haat tegen semitische volkeren. Arabieren behoren daar toe en zijn in aantal een veeeeel grotere groep dan de joden. De zionisten doen alles om Arabieren of dat wat er mee te maken heeft (bijvoorbeeld islam) in een slecht daglicht te zetten.
Voor de duizendste keer, arabieren zijn hasemitisch, niet semitisch. Een klein verschil, maar het is er.

Citaat:
Terug naar NOVA. NOVA is niets anders dan een actualiteitenprogramma met een grote sympathie voor zionistische idealen.
PPOSTFU.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 19-02-2002, 20:35
ikhebveelschool!
ikhebveelschool! is offline
Pardon antisimitisme is toevallig alleen voor joden bedoeld !!
En ik moet nog israelische partijen zien die terrorisme uitvoeren.
Mensen werden zionist omdat zij in andere landen zo gruwelijk vervolgd werden door andere volken .
Bijv.de holocaust of wou je beweren dat dat ook allemaal niet erg was 6 MILJOEN MENSEN VERGAST!!!
Dit is juist de schande rond Durban een paar maanden terug een anti racisme congres dat vol zit met anti joodse mensen en het zo opblaast dat met allemaal racistische plaatjes en teksten wordt duidelijk gemaakt dat Zionisme Racisme moet zijn ,echt belachelijk!!!!!
Met citaat reageren
Oud 19-02-2002, 20:38
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
ikhebveelschool! schreef:
Pardon antisimitisme is toevallig alleen voor joden bedoeld !!
En ik moet nog israelische partijen zien die terrorisme uitvoeren.
Kijk bij zo'n rare zender, "het NOS-journaal" heet het. Zie je nog es wat nieuws.

Citaat:
Mensen werden zionist omdat zij in andere landen zo gruwelijk vervolgd werden door andere volken .
Bijv.de holocaust of wou je beweren dat dat ook allemaal niet erg was 6 MILJOEN MENSEN VERGAST!!!
Dit is juist de schande rond Durban een paar maanden terug een anti racisme congres dat vol zit met anti joodse mensen en het zo opblaast dat met allemaal racistische plaatjes en teksten wordt duidelijk gemaakt dat Zionisme Racisme moet zijn ,echt belachelijk!!!!!
Laten we veel uitroeptekens gebruiken!!!!!
En heb jij die Durban-text werkelijk gelezen?
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 19-02-2002, 20:41
ikhebveelschool!
ikhebveelschool! is offline
ja maar de EU zijn een stel corrupte kontlikkers van jasser Arrafat.
Ik kan niet 1 democratische Arabische samenleving vinden .
De 1nige joodse staat is wel democratisch .
Mag ik ff duidelijk maken dat er op 1 dag vandaag 5 aanslagen zijn verijdeld!!!!!
Je moet weten dat ik niks tegen moslims heb hoor ,je hebt hele aardige moslims en klootzak moslims idem dito joden,christenen en andere mensen maar ik ben het niet met je eens.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2002, 20:42
ikhebveelschool!
ikhebveelschool! is offline
jep k vond het wel boeiend.
Met citaat reageren
Oud 19-02-2002, 21:14
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
ikhebveelschool! schreef:
Pardon antisimitisme is toevallig alleen voor joden bedoeld !!(...)
Neuh. Semieten zijn zowel joden als arabieren.
Anti-semitisme is dus anti-joods en/of
anti-arabisch.

Wij kennen het "slechts" als tegen joden, maar het begrip is veel breder.

Suzan

__________________
"Americans 've different ways of saying things. They say "elevator", we say "lift". They say "President", we say "stupid psychopathic git." A. Sayle
Met citaat reageren
Oud 20-02-2002, 14:19
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
DruidessI schreef:
Mee eens. Vind de zionistische gedachtengoed vreselijk eng. Net zoals de Talibanistische gedachtengoed. Net zoals de nazigedachtengoed en net zoals de hersenen van Bush.

Ik vind alleen je relatie tot Nova die je legt een beetje overdreven. Als je het echt hard kunt maken dat dit het geval is,....
probeer dat maar eens eerst

Suzan

Citaat:
DruidessI schreef:
Mee eens. Vind de zionistische gedachtengoed vreselijk eng. Net zoals de Talibanistische gedachtengoed. Net zoals de nazigedachtengoed en net zoals de hersenen van Bush.

Ik vind alleen je relatie tot Nova die je legt een beetje overdreven. Als je het echt hard kunt maken dat dit het geval is,....
probeer dat maar eens eerst

Suzan

Mijn Dank aan de NOS, voor de nuancering betreffende de zoveelste ophef die NOVA bewust heeft ontketent. NOVA heeft wederom een belangrijk gegeven achtergehouden. Namelijk, de informatie waar het over zou gaan staat in een boek van 30 jaar oud die niet gebruikt wordt door de scholen. Ik hoop nu dat de mensen echt wakker worden en eens NOVA onder de loep nemen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-02-2002, 14:31
Isa
Avatar van Isa
Isa is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Goed, goed, dat was misschien wat sterk. Maar ik kan erg slecht tegen domheid op geloofsbasis, helaas.

niet je objectiviteit verliezen he?

PPOSTFU.
ik ken LOL en IMHO, maar ik heb nog nooit van PPOSTFU gehoord. wat betekent dat.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2002, 14:50
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Kenny McCormick schreef:
niet je objectiviteit verliezen he?
Ik heb al vaker gezegd, das helaas mijn zwakke punt wat dat betreft.

Citaat:
ik ken LOL en IMHO, maar ik heb nog nooit van PPOSTFU gehoord. wat betekent dat.
Post Proof Or Shut The Fuck Up.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 20-02-2002, 18:27
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Mijn Dank aan de NOS, voor de nuancering betreffende de zoveelste ophef die NOVA bewust heeft ontketent. NOVA heeft wederom een belangrijk gegeven achtergehouden. Namelijk, de informatie waar het over zou gaan staat in een boek van 30 jaar oud die niet gebruikt wordt door de scholen. Ik hoop nu dat de mensen echt wakker worden en eens NOVA onder de loep nemen.
btw, Nova zuigt echt gewoon, vind ik dan, elke keer weer klopt er iets niet met hun onderzoeken, rarara hoe zou dat toch komen!


Met citaat reageren
Oud 20-02-2002, 21:32
Mujahideen
Mujahideen is offline
Citaat:
ikhebveelschool! schreef:
ja maar de EU zijn een stel corrupte kontlikkers van jasser Arrafat.
Ik kan niet 1 democratische Arabische samenleving vinden .
De 1nige joodse staat is wel democratisch .
Mag ik ff duidelijk maken dat er op 1 dag vandaag 5 aanslagen zijn verijdeld!!!!!
In de nacht van maandag op dinsdag werden bij een Israëlische beschieting met tanks drie Palestijnen gedood in Khan Yunis (Gazastrook). Onder de slachtoffers waren een veertienjarig meisje en haar moeder. Israëlische soldaten schoten er ook een Palestijnse politieman dood. Bij Nablus op de Jordaanoever openden leden van een speciale eenheid van het Israëlische leger in de nacht van maandag op dinsdag het vuur in het vluchtelingenkamp Balata toen ze werden ontdekt. Ze doodden een man en een vrouw en verwondden zes andere mensen.

Luchtaanvallen Israël

Israëlische gevechtshelikopters van het type Apache vlogen dinsdagavond over de Jordaanoever, mogelijk om wraak te nemen na de schietpartij bij Ein Ariq.

Eerder op de dag beschoten helikopters de Gazastrook. Tal van kinderen raakten gewond bij de aanval op het dichtbevolkte vluchtelingenkamp van Jabaliya. De aanvallers schoten op klaarlichte dag raketten af op het kamp van 90.000 Palestijnen. Doelwit van de aanvallen op Jabaliya was kennelijk een pand van de islamitische verzetsbeweging Hamas. Daar vielen twee doden.

De aanval veroorzaakte enorme paniek, vooral onder ouders die hun kinderen zochten. Het bombardement was op een tijdstip dat de scholen middagpauze hadden om de kinderen die 's ochtends naar school gaan plaats te laten maken voor kinderen die 's middags gaan.

Een negenjarig meisje is zwaargewond geraakt door granaatscherven. Volgens een arts is de kans groot dat ze aan haar verwondingen bezwijkt. Zeker zeven andere kinderen en drie volwassenen worden voor dergelijke ernstige verwondingen behandeld als gevolg van de aanval op Jabaliya.

Trauma

Steeds meer kinderen in de bezette gebieden zijn getraumatiseerd. Een aantal van hen ziet de dood als heldhaftige uitweg uit de alledaagse terreur. Een Palestijnse psycholoog, Shafiq Masalha, heeft het Australische dagblad The Sydney Morning Herald verteld dat 15 procent van de kinderen die hij heeft onderzocht, martelaar wil worden. Een kwart van deze martelaren in spe bestond uit meisjes.

Masalha onderzocht op de Westelijke Jordaanoever 150 kinderen in de leeftijd van tien tot en met twaalf jaar. Bijna 80 procent droomt over de oorlog. Geen enkel kind deed tot zijn ontsteltenis ook maar één positieve uitspraak over de Israëli's. Een andere onderzoeker, Eyad Sarraj, constateerde dat kinderen in de Gazastrook nachtmerries hebben, aan slapeloosheid lijden en bedplassen. Steeds meer tieners in de leeftijd van vijftien tot achttien jaar plassen in bed. De ook in angst levende ouders kunnen hun kinderen weinig steun bieden.

Israel launches fierce land, sea, air strikes on Palestinians http://sg.news.yahoo.com/020220/1/2ir0z.html

You were saying?
Met citaat reageren
Oud 20-02-2002, 21:36
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Mag het weer even gaan over de islamitische basisscholen? De Israël vs. Palestina-kwestie is nu wel uitgemolken dacht ik zo, en ook niet erg relevant in deze topic.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 20-02-2002, 22:20
ThaFox
Avatar van ThaFox
ThaFox is offline
ikhebveelschool! schreef:
Pardon antisimitisme is toevallig alleen voor joden bedoeld !!

Ga je huiswerk maken

En ik moet nog israelische partijen zien die terrorisme uitvoeren.

Wederom heb je je huiswerk niet gemaakt. Nooit gehoord van de terreurdaden die joodse groeperingen pleegden tegen de Engelse en tegen de Palestijnen toen de Engelsen er nog de baas waren. Of is dat te lang voor je geleden. En met tanks en bulldozers een vluchtelingenkamp binnenwalsen vind ik ook terrorisme oftewel het collectief straffen van de bevolking.

Mensen werden zionist omdat zij in andere landen zo gruwelijk vervolgd werden door andere volken .

Dus schoppen ze de huidige bewoners van het land er maar uit. Want zij zijn immers het slachtoffer en iedereen moet maar voor hen en hun ideologie wijken of niet?

Bijv.de holocaust of wou je beweren dat dat ook allemaal niet erg was 6 MILJOEN MENSEN VERGAST!!

Beweert helemaal niemand. Maar het is erg wat er gebeurt was maar des te erg om een ander volk te onderdrukken als je het zelf ook eens bent geweest.

Dit is juist de schande rond Durban een paar maanden terug een anti racisme congres dat vol zit met anti joodse mensen en het zo opblaast dat met allemaal racistische plaatjes en teksten wordt duidelijk gemaakt dat Zionisme Racisme moet zijn ,echt belachelijk!!!!!

Trouwens ooit gehoord van de grote broer van Israel, Amerika??? Ze hoeven nergens bang voor te zijn dus.
Weet je eigenlijk wel waar je over praat. Want je klinkt net als een kip zonder kop.

[Dit bericht is aangepast door ThaFox (20-02-2002).]

[Dit bericht is aangepast door ThaFox (20-02-2002).]
__________________
Keep your friends close but your enemies closer.....
Met citaat reageren
Oud 20-02-2002, 22:34
Verwijderd
Citaat:
Mujahideen schreef:
Mijn Dank aan de NOS, voor de nuancering betreffende de zoveelste ophef die NOVA bewust heeft ontketent. NOVA heeft wederom een belangrijk gegeven achtergehouden. Namelijk, de informatie waar het over zou gaan staat in een boek van 30 jaar oud die niet gebruikt wordt door de scholen. Ik hoop nu dat de mensen echt wakker worden en eens NOVA onder de loep nemen.
Tja, ik heb niet echt een mening over die reportage. Want ik weet nu dus echt niet meer wat ik nu wel en wat ik niet moet geloven...
Als dat lesmateriaal echt 30 jaar oud is en niet meer gebruikt wordt, dan vind ik dat echt schofterig van nova. Als de onrust die nu gestoken wordt niet waar is vind ik dat echt ernstig...
Met citaat reageren
Oud 21-02-2002, 08:55
Mabo
Avatar van Mabo
Mabo is offline
Uit het rapport is gebleken dat er nix mis is op die basisscholen. Ze hebben alleen een ander gedachtengoed dan de christenen en atheisten in onze samenleving. Nederland staat open voor een vrije meningsuiting, dus moet zij hier ook open voor staan. Ze geeft zelf die mensen de mogelijkheid om hier te wonen, hun eigen geloof te beleven, binnen hun eigen levensbeschouwing, en dat via scholen en moskeeen onder de gemeenschap te verspreiden. Moet ze nou dan niet gaan zeuren dat ze die denkbeelden niet op de manier dat Nederland zou willen moeten gaan uitdragen. Als het echt een bedreiging is voor het leven van de westerse gemeenschap in dit land moeten andere stappen ondernomen worden. Maar of dit verschil in inzicht tot grote escapades zal leiden is een grote vraag
__________________
"Een kans Een ziel Een hart om te vergeven Om door te kunnen gaan Een doel Een liefde Een reden om te leven De wereld te verslaan" [Ferry van Leeuwen]
Met citaat reageren
Oud 21-02-2002, 12:18
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
ThaFox schreef:

(...)Heel verhaal(...)
[off-topic]
Zou je duidelijker kunnen maken waarop je reageert? Want nu leek het net alsof je alles zelf geschreven had en niet gereageerd had op de oorspronkelijke schrijver.
[/off-topic]

Suzan

__________________
"Americans 've different ways of saying things. They say "elevator", we say "lift". They say "President", we say "stupid psychopathic git." A. Sayle
Met citaat reageren
Oud 22-02-2002, 14:51
Aramo
Aramo is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
In het Arabisch: Oemirtoe an oekatila an-naas.......

Ongelovigen en de moslims vijandig gezinde zionisten hebben het woord oekatila vertaald als bestrijden en in oorlog gaan. Deze vertaling is fout. Volstrekt fout.
oemirtoe an oekatila is eerder te vertalen als: ik krijg de opdracht om mensen te blijven uitnodigen of om in te spannen totdat...
Uit de juiste vertaling zie je dat wanneer je inspant om mensen uit te nodigen geen haat jegens mensen hebt maar eerder liefde. Als ik iemand zou haten zou ik hem nooit tot de Islam uitnodigen, maar als ik iemand lief heb dan wel.
Dit stond in een lesboek van een van die scholen. Als ze zulke goede bedoelingen hadden, zouden ze toch op z'n minst de vertaling hebben aangepast...

__________________
One moon shows in every pool; in every pool, the one moon.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 10:37
NN
NN is offline
Ik vind dat alle soorten van religie verbannen moeten worden uit het onderwijs (dus ook pc en rk). Onderwijs behoort kinderen op te leiden tot objectief denkende mensen en met enige vorm van religieuze indoctrinatie is dit niet mogelijk.
__________________
Dit is een berichtje van mr. NN.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-02-2002, 12:10
bram_05
bram_05 is offline
Citaat:
Aramo schreef:
[B] Er werden verhalen aangehaald over kinderen die werden geleerd Joden te verachten en te haten. B]
He, waar heb k dit eerder gezien? O ja, in m'n geschiedenis boek...de nazi's leerde kinderen op scholen zelf om joden te herkennen aan hun neus......

__________________
I've got two(2) words for you: Keep it Real!
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 13:32
DruidessI
DruidessI is offline
Citaat:
NN schreef:
Ik vind dat alle soorten van religie verbannen moeten worden uit het onderwijs (dus ook pc en rk). Onderwijs behoort kinderen op te leiden tot objectief denkende mensen en met enige vorm van religieuze indoctrinatie is dit niet mogelijk.
Mag levensbeschouwing er wel in blijven?

Anders had ik nooit iets geweten van alle andere godsdiensten op de wereld.

Suzan
__________________
"Americans 've different ways of saying things. They say "elevator", we say "lift". They say "President", we say "stupid psychopathic git." A. Sayle
Met citaat reageren
Oud 23-02-2002, 14:50
ThaFox
Avatar van ThaFox
ThaFox is offline
Citaat:
DruidessI schreef:
[off-topic]
Zou je duidelijker kunnen maken waarop je reageert? Want nu leek het net alsof je alles zelf geschreven had en niet gereageerd had op de oorspronkelijke schrijver.
[/off-topic]

Suzan

Ik wist niet hoe het precies werkte. Deed ik het helemaal verkeerd en toen zag het er nog slechter uit. Maar ja you get the point

__________________
Keep your friends close but your enemies closer.....
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 13:52
Mujahid
Mujahid is offline
Citaat:
DruidessI schreef:




Ik vind alleen je relatie tot Nova die je legt een beetje overdreven. Als je het echt hard kunt maken dat dit het geval is,....
probeer dat maar eens eerst

Suzan


Citaat:
McCaine schreef:

Post Proof Or Shut The Fuck Up.


En de Zioniste heeft een agenda:

http://www.jewishsf.com/bk960802/usslain.htm
"It was the largest tribute organized by Jews during an Olympics since the 1976 Montreal Games, when 5,000 people attended a memorial for the slain Israelis, said Ankie Spitzer-Rechess, widow of fencing coach Andre Spitzer, who was killed in the 1972 attack."

Familie van haar?

Ja hoor!

http://www.spe.sony.com/classics/one...ews/index.html
"Ankie Spitzer (Nee Rechess): Widow of Andre Spitzer - Israeli Fencing Coach. Is now a journalist and Israeli Correspondent for Dutch Television."
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 14:25
@pie
@pie is offline
Citaat:
Mujahid schreef:





En de Zioniste heeft een agenda:

http://www.jewishsf.com/bk960802/usslain.htm
"It was the largest tribute organized by Jews during an Olympics since the 1976 Montreal Games, when 5,000 people attended a memorial for the slain Israelis, said Ankie Spitzer-Rechess, widow of fencing coach Andre Spitzer, who was killed in the 1972 attack."

Familie van haar?

Ja hoor!

http://www.spe.sony.com/classics/one...ews/index.html
"Ankie Spitzer (Nee Rechess): Widow of Andre Spitzer - Israeli Fencing Coach. Is now a journalist and Israeli Correspondent for Dutch Television."
nu mag jij me uitleggen waarom justitie de bewijzen die zij heeft overlegd dan wél serieus neemt, en jij dat niet wíl.
__________________
If you don't like me, ignore me (I know I will :))
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 15:26
Dutchy15
Dutchy15 is offline
UP=SLOTJE

Laatst gewijzigd op 16-04-2002 om 13:56.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 15:30
PFP
PFP is offline
Ja ik heb het ook gezien en een groot deel van die scholen zijn verdacht!
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 15:31
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
PFP schreef:
Ja ik heb het ook gezien en een groot deel van die scholen zijn verdacht!
Duh, daar is door gewone allochtonen al 20 jaar geleden voor gewaarschuwd, maar het enige wat de overheid deed en doet is subsidies geven
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 16:08
@pie
@pie is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:

Duh, daar is door gewone allochtonen al 20 jaar geleden voor gewaarschuwd, maar het enige wat de overheid deed en doet is subsidies geven
echt onbegrijpelijk.. ik herinner me je vorige verhaal, en wat ik nou totaal niet snap is dat er geen demonstratie wordt georganiseerd tegen 'slechte' allochtonen die lobbyen in regeringskringen.. zoals je zei: elke 'gewone' allochtoon ziet dat het fout gaat, iedereen weet dat het 'vreemdelingenhaat' oproept, maar niemand doet er iets aan.. dat de pers achter de regering aanloopt kan de normale nederlander niets aan doen, maar dat er dan eens 'gewone' allochtonen hun stem laten horen lijkt me niet meer dan normaal.. zolang de regering niet wakker wordt geschud blijf je dit beleid hebben, dus doe maar suggesties hoe dat te veranderen is.
__________________
If you don't like me, ignore me (I know I will :))
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 16:19
Dutchy15
Dutchy15 is offline
Citaat:
@pie schreef:


echt onbegrijpelijk.. ik herinner me je vorige verhaal, en wat ik nou totaal niet snap is dat er geen demonstratie wordt georganiseerd tegen 'slechte' allochtonen die lobbyen in regeringskringen.. zoals je zei: elke 'gewone' allochtoon ziet dat het fout gaat, iedereen weet dat het 'vreemdelingenhaat' oproept, maar niemand doet er iets aan.. dat de pers achter de regering aanloopt kan de normale nederlander niets aan doen, maar dat er dan eens 'gewone' allochtonen hun stem laten horen lijkt me niet meer dan normaal.. zolang de regering niet wakker wordt geschud blijf je dit beleid hebben, dus doe maar suggesties hoe dat te veranderen is.
weet je wat het is? de regering beschermt die zogenaamde islamitische verenigingen en partijen enzo, bijv. pkk-vereniging die er is en zulke zooi. het wordt ook niet verboden in nederland, wat in veel west-europese landen wel het geval is, werkelijk onbegrijpelijk.
het probleem verder is dat de regering niet wil luisteren naar wat de goede allochtonen zeggen, de pers besteed er totaal geen aandacht aan(me vorige reply stond dat in, dat er een grootse bijeenkomst was georganiseerd om info over die zooi te geven aan de overheid, maar niemand van de overheid en van de pers kwam), nu nog steeds niet.
de regering heeft echt genoeg stemmen gehoord alleen zolang zij dr nix mee doen, ze zijn dus wakkergeschud, maar ze willen niet ''wakker worden'' wat betreft dit en dus blijven ze doorsubsidieren, en jawel, nu zijn ze erachter gekomen dat de normale mensen gelijk hadden, trieste zaak


Werkelijk on-be-grijpelijk !
Met citaat reageren
Oud 15-04-2002, 16:47
JJzD
JJzD is offline
Citaat:
joël hendriks schreef:
Er zou namelijk sprake zijn van discriminatie of (voorkoming van) vrije uiting van geloof.
vrouwenbesnijdenis en kinderen offeren mag ook niet.
ook al is het onderdeel van een religie
__________________
-|-
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 00:17
twiety
twiety is offline
Citaat:
Mujahideen schreef:
Pim Fortuyn heeft herhaaldelijk opgeroepen tot een koude oorlog [lees tot haat] tegen de islam en noemt deze godsdienst een bedreiging voor de Nederlandse samenleving.Hij is het die haat prdikt.
Jij leest hier 'tot haat', ik niet.
In het programma Buitenhof van 4 november j.l. neemt hij afstand van de terminologie 'koude oorlog'. Overigens betekent dit eigenlijk soort oorlog met woorden (meer nog dan in de betekenis van de VS en de Sovjet-Unie want nu kun je met wetten binnen een land democratisch problemen oplossen, maar toch ook daardoor gezien op een hele andere manier dan haat) en zonder wapens. Wat hij bedoelt is bijv. dat de houding tegenover homo's en vrouwen een bedreiging is voor deze volwaardige burgers (wettelijk, net als iedereen die niet illegaal is). Ja, dit noem ik een bedreiging voor de Nederlandse samenleving. Dit is geen haat, dit is bescherming van mensenrechten.
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 11:55
@pie
@pie is offline
Citaat:
Dutchy15 schreef:
de regering beschermt die zogenaamde islamitische verenigingen en partijen enzo
hmm.. nu je het zo stelt: al eens gedacht aan artikel 1 van de grondwet? vrijheid van mening, godsdienst, enz enz? lijkt me dat de politiek is bang zn handen te branden (ook al zijn het extremistische groeperingen), en daarom gebeurt er nix..

hoe het op te lossen? you tell me...
__________________
If you don't like me, ignore me (I know I will :))
Met citaat reageren
Oud 16-04-2002, 12:29
twiety
twiety is offline
Citaat:
@pie schreef:


hmm.. nu je het zo stelt: al eens gedacht aan artikel 1 van de grondwet? vrijheid van mening, godsdienst, enz enz? lijkt me dat de politiek is bang zn handen te branden (ook al zijn het extremistische groeperingen), en daarom gebeurt er nix..

hoe het op te lossen? you tell me...
Lijkt me duidelijk: Stem Pim!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:53.