Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 11-03-2003, 16:50
Baxx
Avatar van Baxx
Baxx is offline
Veertien Marokkaanse heavy metal-fans zijn door een rechtbank in casablanca veroordeeld tot gevangenisstraffen van een maand tot een jaar wegens moreel verwerpenlijk gedrag en het schenden van het geloof. De mannen werden aangehouden in een cafe waar veel hardrock en heavy metal gedraaid wordt.

bron: Metro



__________________
Baxx Good, Hitler Bad!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-03-2003, 16:52
Atje85
Atje85 is offline
Idd:


Maja boeie
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 16:53
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
tsja.. daar kan je niet zo veel mee he, moet eerst weten wat ze precies gedaan hebben
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 11-03-2003, 17:26
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
Had t gezien ja :/
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 08:45
Ninnoc
Ninnoc is offline
ja een gast bij barend&vandorp vertelde t gister ook op tv.
belachelijk
__________________
because we are born free, to have the world as our playground
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 09:01
Verwijderd
dat is belachelijk, ze moeten zelf weten of ze ergens in geloven of niet, en of ze de regels van het geloof overtreden(ok niet alles is toegestaan)
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 09:01
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
In de meeste Islamitische landen is alles verboden wat hier is toegestaan en omgekeerd.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 09:03
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Ach, het verbaast me eigenlijk nauwelijks dat dit gebeurt in een Islamitisch land. De Islam is wat dat betreft zo'n achterlijke godsdienst.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 09:06
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Citaat:
BARON schreef op 12-03-2003 @ 10:01:
In de meeste Islamitische landen is alles verboden wat hier is toegestaan en omgekeerd.
Daar is het verboden aan vrouwen om verkracht te worden en toegestaan aan mannen om te verkrachten. En tja, hier inderdaad gelukkig andersom.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 09:14
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
Insane Juggalo schreef op 12-03-2003 @ 10:06:
Daar is het verboden aan vrouwen om verkracht te worden en toegestaan aan mannen om te verkrachten. En tja, hier inderdaad gelukkig andersom.
jij vat hem
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 09:30
sy'rai
Avatar van sy'rai
sy'rai is offline
whahahaha das zo grappig, k had ze ehct wel willen zien want kep nog nooit marokaanse rockfans gezien

k vint wel logings dat et daar is gebeurt
__________________
**PAIN is a basic fact of live, MISERY is an option**
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 09:31
sy'rai
Avatar van sy'rai
sy'rai is offline
Citaat:
Insane Juggalo schreef op 12-03-2003 @ 10:06:
Daar is het verboden aan vrouwen om verkracht te worden en toegestaan aan mannen om te verkrachten. En tja, hier inderdaad gelukkig andersom.
dus hier mogen vrouwen verkr8 worden?
__________________
**PAIN is a basic fact of live, MISERY is an option**
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 09:33
*Burning water*
*Burning water* is offline
Wat maakt het uit of deze jongeren heavy-metal fans zij of niet? Het gaat er om wat ze hebben gedaan, maar daar is het bericht nogal vaag over, dus volgens mij valt hier niet echt iets over te zeggen...
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 09:40
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Meer info:

Moroccan judge jails metalheads

Giles Tremlett
Tuesday March 11, 2003
The Guardian

Their heavy metal music not only shook the walls of Casablanca's nightclubs and their parents' middle class homes: it also "shook Muslims' faith", according to a judge who has jailed 14 young Moroccan metalheads.

The nine members of the heavy metal bands Nekros, Infected Brain and Reborn, and five fans were given sentences of between three months and a year after being found in possession of skeletons, skulls, cobras, vipers and "a collection of diabolical CDs".

The accused, aged 20 to 35, were arrested three weeks ago for allegedly disturbing public order and wearing satanic, "anti-Islamic" T-shirts depicting the devil and death.

It was all too much for the judge, who found it "suspicious" that one of the musicians penned lyrics in English rather than Arabic, and declared that "normal people go to concerts in a suit and tie".

Not even the heavy metal fans' court recitals of sections of the Koran were able to persuade him that they were not intent on undermining the country's official religion.

"I am disappointed with justice in my country. It is as though the court did not take the trouble to find out the facts," said Soumayah Kortbi, whose brother was jailed.

The sentences have provoked a wave of concern among secular, French-speaking Moroccans.

One defence lawyer called the trial a "witch-hunt aimed at pleasing Islamists".

Driss Ksikes, chief editor of Tel Quel magazine, said: "Morocco's young people will not feel at home in their own country. I think our judicial system needs psychologists if they don't understand that young people are by essence subversive and like to shock."

The conservative Islamic daily Attajdid rounded on the heavy metal fans' supporters, claiming they were part of a movement to "encourage all forms of delinquency, alcohol and licentiousness which are ignored by the authorities".
http://www.guardian.co.uk/internatio...911562,00.html
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 09:46
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
En:

Journalist Nourredine Ben Malik said he opposed the sentences utterly.

"There was no solid argument behind them, and I've signed a petition saying as much.

"These are just young people who like a certain kind of music. If there is a problem with their thinking it is not a matter for the courts but for their families, political parties and society."
http://news.bbc.co.uk/2/hi/africa/2828049.stm

Ik schaar me achter deze journalist.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 09:56
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
Citaat:
sy'rai schreef op 12-03-2003 @ 10:31:
dus hier mogen vrouwen verkr8 worden?
Het is toegestaan aan vrouwen om verkracht te worden, maar niet aan mannen om te verkrachten.

Even over nadenken
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 09:56
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
*schaart zich achter Gatara*
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 10:02
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
Martian schreef op 12-03-2003 @ 10:56:
*schaart zich achter Gatara*
*schaart zich achter Gatara en Martian*
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 12-03-2003, 11:13
sy'rai
Avatar van sy'rai
sy'rai is offline
Citaat:
Martian schreef op 12-03-2003 @ 10:56:
Het is toegestaan aan vrouwen om verkracht te worden, maar niet aan mannen om te verkrachten.

Even over nadenken
behoorlijk tegenstrijdig tog?
__________________
**PAIN is a basic fact of live, MISERY is an option**
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 11:19
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
sy'rai schreef op 12-03-2003 @ 12:13:
behoorlijk tegenstrijdig tog?
Neuh.

Verkracht worden is geen strafbaar feit.
Verkrachten, echter, is wel een strafbaar feit.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 11:46
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Citaat:
sy'rai schreef op 12-03-2003 @ 10:31:
dus hier mogen vrouwen verkr8 worden?
Hier worden vrouwen niet gestraft als ze verkracht worden, maar wordt de dader gestraft. In Islamitische landen wordt de vrouw gestraft.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 11:53
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Insane Juggalo schreef op 12-03-2003 @ 12:46:
Hier worden vrouwen niet gestraft als ze verkracht worden, (...)
Aanvulling:
in de zin van rechtspraak.
Lichamelijk en emotioneel gezien worden die vrouwen altijd gestraft.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 11:55
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Citaat:
Gatara schreef op 12-03-2003 @ 12:53:
Aanvulling:
in de zin van rechtspraak.
Lichamelijk en emotioneel gezien worden die vrouwen altijd gestraft.
Oke, dat is waar. Maar ik doelde op de strafrechtelijke kant.
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 13:02
Rollo Tomasi
Avatar van Rollo Tomasi
Rollo Tomasi is offline
Ach, als streng gereformeerden het in Nederland voor het zeggen hadden zou naar metal luisteren in Nederland ook verboden zijn.
__________________
Mein Name ist Joachim von Hassel/Ich bin Pilot der Bundeswehr/und sende Ihnen aus meinem Flugzeug/den Funkspruch den niemand hört
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 14:58
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
Citaat:
Rollo Tomasi schreef op 12-03-2003 @ 14:02:
Ach, als streng gereformeerden het in Nederland voor het zeggen hadden zou naar metal luisteren in Nederland ook verboden zijn.
Maar die hebben het niet voor het zeggen he.
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-03-2003, 15:23
sportbabe
Avatar van sportbabe
sportbabe is offline
Citaat:
Insane Juggalo schreef op 12-03-2003 @ 12:46:
Hier worden vrouwen niet gestraft als ze verkracht worden, maar wordt de dader gestraft. In Islamitische landen wordt de vrouw gestraft.
-SLIK-

[emotiemodus] en die mannen dan? ie ranzige mannetjes?? worden die GVD niet vervolgd?![/emotiemodus]
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 17:41
alwaysgood
alwaysgood is offline
neej, daarvoor is het een islamitisch land.... volgens de islam hoort het zo , maar dat is de islam he........
__________________
Do or do not. There's no try
Met citaat reageren
Oud 12-03-2003, 19:31
Verwijderd
Lol, nog nooit Marokkaanse heavy-metalfans gezien .
Toch wel jammer dat ze veroordeeld worden voor het luisteren van muziek .
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 08:29
sy'rai
Avatar van sy'rai
sy'rai is offline
Citaat:
Insane Juggalo schreef op 12-03-2003 @ 12:46:
Hier worden vrouwen niet gestraft als ze verkracht worden, maar wordt de dader gestraft. In Islamitische landen wordt de vrouw gestraft.
neey dat is alleen maar echt de uber strenge landen, maar in marokko is dta niet zo....maar kan je begrijpen als ze zeggen dat vrouwen zich moeten bedekken voor hun eigen beschrming....trekken ze ook geen onbedoelde aand8 en zo denken ze dus wel
__________________
**PAIN is a basic fact of live, MISERY is an option**
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 08:33
sy'rai
Avatar van sy'rai
sy'rai is offline
Citaat:
Gatara schreef op 12-03-2003 @ 12:19:
Neuh.

Verkracht worden is geen strafbaar feit.
Verkrachten, echter, is wel een strafbaar feit.
ok dit moet ik effe recht zetten:

teneerste is dat niet zo en als ze zien dat de vrouw door haar gedrag of kleding er zelf om gevraagd hebt dan pas, maar dan nog straffen ze de verkrachter, t ligt gewoon helemaal aan de situatie en vroeger was t mss wel wat erger door toedoen van hasan II, maar z'n zoon is wel wat rechtvaardiger hoor.

ten tweede waarom d8 je anders dat vrouwen in arabische landen zich moeten bedekken, om geen onbedoelde aand8 te krijgen of foute aandacht
__________________
**PAIN is a basic fact of live, MISERY is an option**
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 08:36
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
sy'rai schreef op 13-03-2003 @ 09:33:
ok dit moet ik effe recht zetten:

teneerste is dat niet zo en als ze zien dat de vrouw door haar gedrag of kleding er zelf om gevraagd hebt dan pas, maar dan nog straffen ze de verkrachter, t ligt gewoon helemaal aan de situatie en vroeger was t mss wel wat erger door toedoen van hasan II, maar z'n zoon is wel wat rechtvaardiger hoor.

ten tweede waarom d8 je anders dat vrouwen in arabische landen zich moeten bedekken, om geen onbedoelde aand8 te krijgen of foute aandacht
Wat ik zei ging over Nederland
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 10:02
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
alwaysgood schreef op 12-03-2003 @ 18:41:
neej, daarvoor is het een islamitisch land.... volgens de islam hoort het zo , maar dat is de islam he........
Binnen de islam bestaan een heleboel verschillende opvattingen, ook over dit land. Ik weet ook niet zeker of deze heavy metalfans in elk islamitisch land veroordeeld zouden zijn geworden.
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 11:47
Verwijderd
achterlijk........
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 11:53
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Insane Juggalo schreef op 12-03-2003 @ 10:03:
Ach, het verbaast me eigenlijk nauwelijks dat dit gebeurt in een Islamitisch land. De Islam is wat dat betreft zo'n achterlijke godsdienst.

Echt niet in elk islamtisch land

In Turkije gaat t er wilder aan toe dna hier, dus zeik niet zo.


En ja, dit gedoe is echt belachelijk
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 11:54
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Insane Juggalo schreef op 12-03-2003 @ 10:06:
Daar is het verboden aan vrouwen om verkracht te worden en toegestaan aan mannen om te verkrachten. En tja, hier inderdaad gelukkig andersom.

Echt niet in elk land.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 12:04
Mujahideen
Mujahideen is offline
Ik zie dat er een aantal mensen, die een enorme haat tegen de Islam koesteren, graag van een aantal onjuistheden bedienen om hun vertroebelde beeld over de Islam wat betreft de behandeling van vrouwen bevestigd willen zien krijgen.
Volgens de Islamitische wetgeving kan een verkrachter op basis van de getuigenis van het slachteroffer de doodstraf krijgen. En dat zie ik niet zo gauw gebeuren in het Westen. Een paar de cel in met TBS en je bent al snel een vrij mens.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 13-03-2003, 12:35
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 13-03-2003 @ 13:04:
Ik zie dat er een aantal mensen, die een enorme haat tegen de Islam koesteren, graag van een aantal onjuistheden bedienen om hun vertroebelde beeld over de Islam wat betreft de behandeling van vrouwen bevestigd willen zien krijgen.
Volgens de Islamitische wetgeving kan een verkrachter op basis van de getuigenis van het slachteroffer de doodstraf krijgen. En dat zie ik niet zo gauw gebeuren in het Westen. Een paar de cel in met TBS en je bent al snel een vrij mens.
Ik hoop niet dat je mij bedoelt met iemand die een enorme haat tegen de Islam koestert. Dat is namelijk niet zo. Ik zie het alleen wel onder ogen dat veel Islamitische culturen qua beschaving nog veel te doen staat.
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 12:36
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 13-03-2003 @ 12:53:
Echt niet in elk islamtisch land

In Turkije gaat t er wilder aan toe dna hier, dus zeik niet zo.
Dan kom je niet op ed goede plekken

En Turkije is een seculiere staat...
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 12:39
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
Citaat:
Mujahideen schreef op 13-03-2003 @ 13:04:
Ik zie dat er een aantal mensen, die een enorme haat tegen de Islam koesteren, graag van een aantal onjuistheden bedienen om hun vertroebelde beeld over de Islam wat betreft de behandeling van vrouwen bevestigd willen zien krijgen.
Volgens de Islamitische wetgeving kan een verkrachter op basis van de getuigenis van het slachteroffer de doodstraf krijgen. En dat zie ik niet zo gauw gebeuren in het Westen. Een paar de cel in met TBS en je bent al snel een vrij mens.
Dus de doodstraf is de juiste oplossing? Niemand hier zei dat...

Ook is het toch zo dat er in bepaalde delen van Nigeria (?) vrouwen ter dood worden veroordeeld op grond van de Sjariah, of dat nou juist is of niet, omdat de man zegt dat ze hem verleidde, terwijl de vrouw zegt dat hij haar verkrachtte?

Het is triest, maar de Islam word lang niet overal goed geinterpreteerd. En aangezien de extreme berichten hier de pers bereiken, is het wel logisch dat mensen zo reageren.
Dat heeft niks met haat tegen de Islam te maken (bij de meeste mensen); dat je daar gelijk over begint vind ik zwak.
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 13:31
sy'rai
Avatar van sy'rai
sy'rai is offline
Citaat:
Martian schreef op 13-03-2003 @ 13:39:
Dus de doodstraf is de juiste oplossing? Niemand hier zei dat...

Ook is het toch zo dat er in bepaalde delen van Nigeria (?) vrouwen ter dood worden veroordeeld op grond van de Sjariah, of dat nou juist is of niet, omdat de man zegt dat ze hem verleidde, terwijl de vrouw zegt dat hij haar verkrachtte?

Het is triest, maar de Islam word lang niet overal goed geinterpreteerd. En aangezien de extreme berichten hier de pers bereiken, is het wel logisch dat mensen zo reageren.
Dat heeft niks met haat tegen de Islam te maken (bij de meeste mensen); dat je daar gelijk over begint vind ik zwak.
nou heb jet over de doodstraf he, nou in mamerika geld die nog steeds en in sommige europese landen ook dus zeg niet dta et iets met de islam te maken heb ok, want k weet landen uit ervaring dat het er anders aan toe gaat!
__________________
**PAIN is a basic fact of live, MISERY is an option**
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 13:40
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
Citaat:
sy'rai schreef op 13-03-2003 @ 14:31:
nou heb jet over de doodstraf he, nou in mamerika geld die nog steeds en in sommige europese landen ook dus zeg niet dta et iets met de islam te maken heb ok, want k weet landen uit ervaring dat het er anders aan toe gaat!
Waar zeg ik dat het met de Islam te maken heeft?
Muhadjideen begint erover....
Ik weet heel goed dat de doodstraf niet exclusief iets van de Sjariah is. Ik heb overigens ook helemaal geen mening gegeven over de doodstraf.

Ik zei er ook bij dat ik niet weet of het zo in de Sjariah staat.

Beter lezen.
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 16:01
waaromniet?
waaromniet? is offline
Beetje jammer
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 23:34
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Martian schreef op 13-03-2003 @ 13:36:
Dan kom je niet op ed goede plekken

En Turkije is een seculiere staat...

Ik hoef niet op zulke plekken te komen

Ja, maar ook Islamitisch(90%)
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 23:43
Verwijderd
Citaat:
waaromniet? schreef op 13-03-2003 @ 17:01:
Beetje jammer
ach, metal zuigt toch
Met citaat reageren
Oud 13-03-2003, 23:45
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
nare man schreef op 14-03-2003 @ 00:43:
ach, metal zuigt toch
Nee trance is lekker wou je zeggen
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 08:46
sy'rai
Avatar van sy'rai
sy'rai is offline
Citaat:
Martian schreef op 13-03-2003 @ 14:40:
Waar zeg ik dat het met de Islam te maken heeft?
Muhadjideen begint erover....
Ik weet heel goed dat de doodstraf niet exclusief iets van de Sjariah is. Ik heb overigens ook helemaal geen mening gegeven over de doodstraf.

Ik zei er ook bij dat ik niet weet of het zo in de Sjariah staat.

Beter lezen.
njah ok k dacht dat jet anders bedoelde, dat et alleen alsislmanog echt in is enzo, maark wilde alleen dat niemand dat d8 snap je
__________________
**PAIN is a basic fact of live, MISERY is an option**
Met citaat reageren
Oud 14-03-2003, 16:48
MoHaMeDJaLaL
Avatar van MoHaMeDJaLaL
MoHaMeDJaLaL is offline
Citaat:
sy'rai schreef op 12-03-2003 @ 10:30:
whahahaha das zo grappig, k had ze ehct wel willen zien want kep nog nooit marokaanse rockfans gezien

k vint wel logings dat et daar is gebeurt
IK BEN ER 1!!!!!
__________________
HIIIGH FIVE babehhh
Met citaat reageren
Oud 17-03-2003, 08:13
sy'rai
Avatar van sy'rai
sy'rai is offline
Citaat:
MoHaMeDJaLaL schreef op 14-03-2003 @ 17:48:
IK BEN ER 1!!!!!
een marokaan of n marokaanse rockfan?

want zelf ben ik ook marokaans, en hierzo kan k et me enigzins voorstellen, maar in marokko? noway!
__________________
**PAIN is a basic fact of live, MISERY is an option**
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:27.