Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-11-2009, 22:14
LGF
LGF is offline
Hallo,

Naar aanleiding van deze en deze topics het volgende. Via het college van beroep heb de herkansing gekregen en gehaald.

Nu het volgende, ik heb nu alle vakken van mijn bachelor en kan dus aan mijn master beginnen. Maar helaas heeft mijn universiteit geen februari instroom voor de master en moet ik tot september wachten. Toch wil ik wederom weer een poging wagen bij de examencommissie om alsnog een verzoek in te dienen voor een instroom per zo snel mogelijk (bijv. na de volgende periode). Want ik heb nu ernstige vertraging doordat de examencommissie een verkeerde beoordeling van mijn situatie maakte zeg maar.

Heeft dit zin denken jullie of maak ik weinig kans en ben ik verdoemd tot meer vertraging?

Groetjes
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 11-11-2009, 09:14
Verwijderd
Kan je deze master ook aan een andere uni volgen? Anders is het slim om, als je het niet toegezegd krijgt (wat ik opzich ook wel weer snap) een baan op bachelor niveau te zoeken om zo al wat werkervaring op te doen.
Met citaat reageren
Oud 11-11-2009, 23:38
Verwijderd
Citaat:
Hallo,

Naar aanleiding van deze en deze topics het volgende. Via het college van beroep heb de herkansing gekregen en gehaald.

Nu het volgende, ik heb nu alle vakken van mijn bachelor en kan dus aan mijn master beginnen. Maar helaas heeft mijn universiteit geen februari instroom voor de master en moet ik tot september wachten. Toch wil ik wederom weer een poging wagen bij de examencommissie om alsnog een verzoek in te dienen voor een instroom per zo snel mogelijk (bijv. na de volgende periode). Want ik heb nu ernstige vertraging doordat de examencommissie een verkeerde beoordeling van mijn situatie maakte zeg maar.

Heeft dit zin denken jullie of maak ik weinig kans en ben ik verdoemd tot meer vertraging?

Groetjes

Ik heb ook problemen met mijn school. Alleen in een iets andere situatie dan jij dat hebt. Eerdaags ga ik denk de school voor de rechter slepen. Ik heb 1 jaar verkloot door fout handelen van school en heb 1 afstudeerrichting niet kunnen halen. Jij zou dat ook kunnen doen. (zie vetgedrukte tekst). Nalatigheid. School heeft het verkeerd ingeschat, er geldt een verhoogde aansprakelijkheid (garantenstellung). Jij hebt schade. Het is bij jou wel lastiger omdat de problemen begonnen bij je persoonlijke omstandigheden en die bij mij niet.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2009, 23:07
Daboman
Avatar van Daboman
Daboman is offline
Met een decaan praten. Het begint namelijk wel een erg specifieke situatie te worden.

Voldoende opties, van weinig naar veel gewicht en de voor de hand liggende volgorde:
- met een studieadviseur praten
- beroep aantekenen
- decaan inschakelen
- klacht indienen
- ombudsman inschakelen

En nog los daarvan:
- Stufi stilzetten en wachten, zo verspil je je recht op stufi niet. Zoek een baan om je tijd op te vullen
- Op een andere universiteit met een schone lei beginnen

Ik moet bekennen dat het bij mij ook niet helemaal goed is verlopen. Persoonlijk had ik weinig zin in al dat extra gezeik en ben dus de arbeidsmarkt op gegaan met een bachelor. Kun je dus ook nog overwegen.
__________________
Diamanten zijn moeilijk te vinden.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2009, 00:43
LGF
LGF is offline
Wat is de reden dan dat er zo weinig februari instroom is op universiteiten? En waarom zijn universiteiten hier zo strict in?

@Daboman, dat zijn wel hele extreme maatregelen. Ik probeer het eerst nog op de "aardige" manier.

En het gaat mij ook een beetje om het leeftijdsaspect. Wil toch wel op een acceptabele leeftijd afstuderen. En er het besluit dat is genomen gaat over een probleem van vorig jaar, waarvan ik heb het verzoek ruim op tijd ingestuurd. Door de formele procedures is het wat langer gaan duren.
Met citaat reageren
Oud 13-11-2009, 14:26
brands
Avatar van brands
brands is offline
Ben niet 1 die de master doet, maar ik wil je wel een duidelijk advies geven. Weet niet hoelang de master duurt die jij wil gaan doen??

Ik ben in februari begonnen met een opleiding, maar achteraf is het GEEN succes geworden . Je zit altijd tussen 2 klassen in. En dat vind ik persoonlijk heel vervelend. Ik zou het persoonlijk niet aanraden, maar de keus ligt in dit geval bij jouw.

Succes, met je keuze.
__________________
Gr. Brands
Met citaat reageren
Oud 13-11-2009, 16:49
duivelaartje
Avatar van duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
Wat is de reden dan dat er zo weinig februari instroom is op universiteiten? En waarom zijn universiteiten hier zo strict in?
Master- en bacheloropleidingen staan los van elkaar. Het zijn aparte opleidingen waarvoor je ook weer apart bij de IBG/DUO moet inschrijven. Van bachelor naar master gaan is dus een zelfde soort overgang als van middelbare school naar bachelor. Februari instroom is bij veel masters veel gedoe. Cursussen moeten meerdere keren aangeboden worden, twee keer uitleg geven, meerdere begeleiders regelen, enz. Om die reden hebben ook heel veel bacheloropleidingen gewoon maar 1 instroommoment. Waarom zouden masters die moeite doen als ze een jaar ook gewoon in september volkrijgen? Kunnen ze daar lekker studenten selecteren en hoeven ze zich daar een jaar niet meer mee bezig te houden.

Volgens mij gaan door die harde knip niet méér masters komen met meerdere instroommomenten. Het is in principe ook niet hun pakkie an dat studenten niet voor september de nodige studiepunten en cursussen hebben gehaald. Er zijn masters die de studenten tegemoet komen en met soms zelfs meer dan 1 instroommoment komen. Maar dat die instroommomenten er zijn betekent niet dat je dan ook nog toegelaten kunt worden. Want vol is vol.

En hoe bedoel je strict? Er zijn altijd verzachtende omstandigheden waarbij je toch later mag instromen in een master. Dit gaat altijd in overleg met de examencommissie, waar jij je dus weer op wilt richten. Wat je moet doen weet ik niet, want ik heb er totaal geen ervaring mee.
Met citaat reageren
Oud 16-11-2009, 01:02
LGF
LGF is offline
Citaat:
En hoe bedoel je strict? Er zijn altijd verzachtende omstandigheden waarbij je toch later mag instromen in een master. Dit gaat altijd in overleg met de examencommissie, waar jij je dus weer op wilt richten. Wat je moet doen weet ik niet, want ik heb er totaal geen ervaring mee.
Het zit mij dwars dat er in die brief (van examencommissie) waar stond dat ik een extra herkansing kreeg verder geen melding werd gedaan van de voorgang van de studie. Het lijkt mij vrij normaal dat daar gewoon goed over wordt gecommuniceerd. En daarom weet ik niet of het gewoon gangbaar is om "zomaar" later in te stromen in de master. Zijn er nog meer argumenten die ik kan aandragen want mijn brief is practisch af, maar nog een paar goede argumenten kunnen natuurlijk geen kwaad.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Muziek Dump de playlist
mmuddy
83 17-06-2004 00:06
Algemene schoolzaken HBO SPH en dan psychologie
nlblue-eyes
31 10-02-2004 08:50
Muziek Welke muziek heb jij?
AXE
66 18-07-2003 15:08
Muziek Nas - God's Son
TygerStyle2001
27 05-12-2002 15:58
Software & Hardware DVD en HD in conflict....
jungle_brother
8 22-05-2001 11:20


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:33.