Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-04-2003, 20:16
Verwijderd
Wat helpt daar bij jullie tegen...?

Vandaag zei iemand dat ze er altijd tandpasta op deed en dat dat hielp. 't helpt wel iets, eerst doet het onwijs veel pijn, daarna verdooft het oid en doet het voor even minder pijn.

Ik heb dus al tandpasta geprobeerd en al superol (oid, is eigenlijk voor keelontsteking en het ontsmetten van kleine wondjes, een aft is ook een 'klein wondje' tenslotte)...overmorgen als de apotheek hier open is ga ik nog maar ff bocusan (oid) halen...maar misschien heeft hier iemand 'het wondermiddel', waar ik nog niet van af weet. Laat het me ff weten dan ajb.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 20:27
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
net zo lang erop bijten tot het openbarst .

ik denk dat het overmorgen wel weg is, of meestal niet bij jou? ik heb die dingen af en toe en ik zit er inderdaad net zo lang met m'n tanden enzo aan te 'prutsen' tot ze weg zijn. maar het is wel pijnlijk.

middeltje heb ik dus niet, sorry.
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 20:55
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 20-04-2003 @ 21:27:
net zo lang erop bijten tot het openbarst .

ik denk dat het overmorgen wel weg is, of meestal niet bij jou? ik heb die dingen af en toe en ik zit er inderdaad net zo lang met m'n tanden enzo aan te 'prutsen' tot ze weg zijn. maar het is wel pijnlijk.

middeltje heb ik dus niet, sorry.
Ik kan er niet op bijten of wat dan ook, hij zit 'onder' m'n tanden ('k weenie hoe ik het uit moet leggen...onderlip en dan helemaal onder, zeg maar).

't zit er al iets van een week, dus overmorgen ofzo zal ie vast wel weer weg zijn, ja.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 20:55
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
Er is wel wat te krijgen volgens mij, het gaat er niet van over, maar het verdooft het wat zodat je minder last hebt, iets met lidocaine, als je er veel last van hebt moet je es de huisarts bellen.
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 21:26
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik had zo'n wondermiddeltje. Dat hebben we ooit in Duitsland gekocht, maar helaas is dat in Nederland niet te verkrijgen, aangezien in Duitsland de apotheken dingen mogen verkopen die in Nederland op recept zouden moeten. Het was een tube met spul dat je erop smeerde en dat het dan voor een behoorlijke tijd verdoofde. Dat was echt ideaal.

Maar nu dat op is gebruik ik Pyralvex. Dat is een potje met een kwastje waarmee je de aft aan moet stippen. Is speciaal voor wondjes in je mond, dus ook aften. Het helpt wel, maar niet zo heel lang, dus je moet het erg vaak aanstippen.
Bovendien is het spul bruin en moet je het dus niet net onder je lip gebruiken (aan de binnenkant uiteraard), want dan heb je ook meteen bruine tanden
Maar goed, beter iets dan niets.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 21:30
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Spoelen met mondwater om het te ontsmetten werkt bij mij ook altijd goed, en verder afwachten en geduld hebben
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 20-04-2003, 21:48
Verwijderd
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 20-04-2003 @ 22:30:
Spoelen met mondwater om het te ontsmetten werkt bij mij ook altijd goed, en verder afwachten en geduld hebben
Heb ik ook al geprobeerd...helemaal in het begin...maar dat hielp helemaal niet...
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 01:39
vampiro
Avatar van vampiro
vampiro is offline
Citaat:
ekki schreef op 20-04-2003 @ 21:27:
net zo lang erop bijten tot het openbarst .

ik denk dat het overmorgen wel weg is, of meestal niet bij jou? ik heb die dingen af en toe en ik zit er inderdaad net zo lang met m'n tanden enzo aan te 'prutsen' tot ze weg zijn. maar het is wel pijnlijk.

middeltje heb ik dus niet, sorry.
Tis een wondje dus er valt weinig te bijten

Geduld hebben tot ie weggaat is de enige echte oplossing... je mond spoelen met een zoutoplossing (water met wat zout) wil weleens helpen...het is eventjes ERG pijnlijk, maar daarna is de blaar soms eventjes wat minder pijnlijk. Plus dat het zout zuivert waardoor de "blaar" iets eerder weggaat.

Kheb er zelf ook vaak last van...

Wat trouwens ook helpt, kook eens in de week al je glazen en bestek eens uit koken zodat het allemaal weereens goed steriel is. Ik weet niet of dit laatste echt helpt maar ik heb deze tip van verschillende mensen gehoord.

verder kan je er nix aan doen bij mijn weten... gewoon zijn tijd geven
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 07:19
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
vampiro schreef op 21-04-2003 @ 02:39:
Tis een wondje dus er valt weinig te bijten

Geduld hebben tot ie weggaat is de enige echte oplossing... je mond spoelen met een zoutoplossing (water met wat zout) wil weleens helpen...het is eventjes ERG pijnlijk, maar daarna is de blaar soms eventjes wat minder pijnlijk. Plus dat het zout zuivert waardoor de "blaar" iets eerder weggaat.

Kheb er zelf ook vaak last van...

Wat trouwens ook helpt, kook eens in de week al je glazen en bestek eens uit koken zodat het allemaal weereens goed steriel is. Ik weet niet of dit laatste echt helpt maar ik heb deze tip van verschillende mensen gehoord.

verder kan je er nix aan doen bij mijn weten... gewoon zijn tijd geven
Maar het heeft wel hetzelfde principe als jou oplossing. Pijn met pijn bestrijden. Het is niet echt de ideale oplossing.
Bij mij werkt een middeltje wat ik afgelopen zomer in de VS heb gekocht het beste, maar dat smaakt ontzettent vies. Er zit verdoving is, zodat je de pijn niet meer voelt. Helaas zou ik niet weten of het hier ook te krijgen is.
Helaas bestaat de ideale oplossing niet. Mijn moeder heeft het laatst nog aan de ophoteekster gevraagt, maar er is eigenlijk niet een perfect middel. De gene die er zijn doen maar bij een paar mensen het echt goed.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 07:40
Verwijderd
Citaat:
Ieke schreef op 21-04-2003 @ 08:19:
Bij mij werkt een middeltje wat ik afgelopen zomer in de VS heb gekocht het beste, maar dat smaakt ontzettent vies. Er zit verdoving is, zodat je de pijn niet meer voelt. Helaas zou ik niet weten of het hier ook te krijgen is.
Superol smaakt ook ontzettend vies, smerig gewoon, en het helpt maar heel even...tandpasta werkt dan nog beter...en das een heel stuk minder vies. De meeste dingen die ontsmetten is pijn met pijn bestrijden, als jij er aquafresh opdoet, dan is het ook pijn met pijn bestrijden nl, je moet dus wel een 'zachte' tandpasta kiezen.

(Moet 'vreugt' in je sig niet met een 'd'?)
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 10:19
Verwijderd
ik gebruik altijd pyralvex. 't smaakt niet zo lekker en het bijt nogal, maar als je iemand bij de hand hebt om ff te blazen is het best te doen. het helpt (in ieder geval bij mij) wel goed!
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 10:50
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
vampiro schreef op 21-04-2003 @ 02:39:
Tis een wondje dus er valt weinig te bijten
een aft is toch zo'n bultje met vocht erin? bij mij was 't zo dat die net bij de bovenkant van m'n tanden zaten, ongeveer altijd. en dan kwam ik er steeds met m'n tanden langs. en daardoor werd ie groter en groter (ook omdat ik er zelf met m'n tanden aan zat, dat gaat min of meer automatisch) en uiteindelijk barstte dat ding.

of heb ik het nou niet over een aft?
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 10:51
ekki
Avatar van ekki
ekki is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 20-04-2003 @ 21:55:
Ik kan er niet op bijten of wat dan ook, hij zit 'onder' m'n tanden ('k weenie hoe ik het uit moet leggen...onderlip en dan helemaal onder, zeg maar).
het lijkt me op zich ook niet zo heel gezond. maarja, je kan er toch niet bij . wel irritant zo'n ding, zal de pijn vooral veroorzaakt worden door de druk van 'vocht' onder dat wondje oid?
__________________
De enige domme vraag is de niet gestelde vraag. (© Caatje) | Ik ben gelukkig, gelukkig (naar Brigitte K.) | Koeien!!!! (© Brigitte Kaandorp) | ergo
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 11:29
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Misschien kan je trachitol gebruiken, dat zijn zuigtabletten tegen keelpijn die de plek verdoven waar je dr opzuigt, als je die nou eens opzuigt op die aft, misschien is de pijn dan minder (het smaakt in ieder geval naar pepermunt dus vies is het niet). Je zou het eens kunnen proberen, misschien helpt het.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 11:42
Quiana
Avatar van Quiana
Quiana is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 21-04-2003 @ 12:29:
Misschien kan je trachitol gebruiken, dat zijn zuigtabletten tegen keelpijn die de plek verdoven waar je dr opzuigt,
Die verdoven toch alleen de keel, niet de plek
waar je 'm opzuigt?
__________________
Drie.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 11:45
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Die verdoven toch alleen de keel, niet de plek
waar je 'm opzuigt?
Als ik hem opzuig tegen mn gehemelte aan dan is dat stuk verdooft en mn keel wel een beetje maar niet helemaal. Een vriendin van mij gebruikte ze wel eens als ze naar de tandarts moest zodat ze het niet voelde als ie met het haakje in haar tandvlees prikte
Dus tsja, ik weet het ook niet precies maar bij mij werkt het niet alleen in mn keel.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 12:16
mathfreak
Avatar van mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
vampiro schreef op 21-04-2003 @ 02:39:
Tis een wondje dus er valt weinig te bijten
Een afte is geen wondje, maar een zweer. Zie verder mijn reply in http://forum.scholieren.com/showthre...ighlight=aften
Zelf doe ik er overigens niets aan omdat ik weet dat aften even spontaan verdwijnen als ze zijn ontstaan.
__________________
"Mathematics is a gigantic intellectual construction, very difficult, if not impossible, to view in its entirety." Armand Borel

Laatst gewijzigd op 21-04-2003 om 12:19.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 13:01
Dminor
Avatar van Dminor
Dminor is offline
Pyravex helpt bij mij. (Aanstipvloeistof voor toepassing in de mond-keelholte.) Het versnelt wel degelijk het plotselinge weggaan van de aften.
__________________
Zul je altijd zien; zit je in bad, wrijft er iemand over je lamp!!
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 21:16
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 21-04-2003 @ 08:40:
(Moet 'vreugt' in je sig niet met een 'd'?)
Zou best een kunnen.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Oud 21-04-2003, 21:28
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
ze zijn zwaar erritant

de hele dag martel ik mezelf door er op te zuigen...
trouwens, ik heb wel eens het gevoel dat als je de aft helemaal probeert leeg te zuigen (pijn) dat er dan sneller herstel komt, maar dat kan verbeelding zijn
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid 3 tips om af te vallen
joey10076
1 03-03-2013 14:47
Seksualiteit Bril af tijdens de seks?
Briseïs
36 16-01-2009 22:57
Verhalen & Gedichten Een derde gedachte, (verhaal, nog niet af).
Noor-91
3 26-01-2006 09:55
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen Liedjes vertalen NL-EN
lukas15
24 26-10-2005 09:49
Lifestyle ringen van vriendin bijna vast, HOE af te krijgen?
Speedfreakssj
25 01-07-2003 22:10
Psychologie Hoe sluit je een relatie af ?
Verwijderd
6 09-04-2002 09:11


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:31.