Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 26-08-2003, 15:41
Janet
Avatar van Janet
Janet is offline
mjah....

lees titel....

wat kan ik daar aan doen???
__________________
*I love Superfly*
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 15:46
Verwijderd
Je kan er niet echt iets aan doen als het chronisch is... Haal neusspray, keelpastiles etc etc... Verhoog je weerstand met vitamines...
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 15:47
JuLi
Avatar van JuLi
JuLi is offline
Bij mij helpt tijgerbalsem (bij tijdelijke verkoudheid)
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 15:49
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
ben je dat echt of vind je van jezelf dat je dat bent?

ik ken wel iemand die echt chronisch verkouden is. zij gaat eens in de zoveel tijd naar het ziekenhuis en laat daar dan (volgens mij) d'r neus doorspuiten oid.
zij zorgt echter wel erg slecht voorzichzelf, door slecht te eten, weinig te slapen en veel te roken.
Dit soort dingen laten is uiteraard al iets wat je d'r aan kan doen, maar verder zou ik eens naar de dokter gaan.

VIND je van jezelf dat je chronisch verkouden bent (in de zin van: je bent het erg vaak, dus noem je het maar chronisch verkouden) dan kan je jezelf meer rust geven. Ook moet je niet uit andermans glas/flesje/whatever drinken, aangezien je zo het virus afgeeft aan de ander, die (zodra jij weer beter bent) alles weer teruggeeft. Zo blijf je aan de gang.
En ja, thuismedicatie helpt natuurlijk wel wat, maar niet alles.
Hoestdrankjes, smeersels, uien naast je bed en noem het maar op.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 15:57
rosayet
rosayet is offline
Ik heb ook ongeveer zoiets...
Ben eigenlijk altijd wel verkouden. Of ja, verkouden... m'n neus zit altijd verstopt!
In ieder geval geen gewone neusdruppels gebruiken! Als je deze te vaak achter elkaar gebruikt raak je er als het ware verslaafd aan!

Misschien even naar je huisarts gaan! Je hebt ook speciale neusdruppels tegen verschillende allergieen. Misschien helpt dat....
Succes!
__________________
Conditio sine qua non
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 16:00
Janet
Avatar van Janet
Janet is offline
neej ben al vanaf mijn geboorte zo...

ik ken niet ruiken en proeven is al helemaal een ramp,medicijnen helpen niet....

ik ruik nog even min....

ik had nieuwe medicijnen gekregen van de docter.....die hielpen en nu ben ik dus weer verkouderen en hoesten en ben dus aangestoken door me vriendin dit is nu weer bijna 2 weken aan de gang.....

ik moet weer naar de docter maar die vent is op vakantie.....
ik weet dus nu meer wat te doen,roken doe ik soms maar deze week heb ik niet meer gerookt,ik slaap bijna 10 uur in de nacht en eet gezond....(soms zondig ik maar dat mag vind ik)
verder drink ik alleen maar water....

huisdieren heb ik alleen een hamster dus daar ken het ook niet van komen want die heb ik nu al heel lang en dat gaat gewoon goed,wat ik er wel bij wil vermelden is dat ik astma heb....
__________________
*I love Superfly*
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 16:13
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Janet schreef op 26-08-2003 @ 17:00:
neej ben al vanaf mijn geboorte zo...

ik ken niet ruiken en proeven is al helemaal een ramp,medicijnen helpen niet....

ik ruik nog even min....

ik had nieuwe medicijnen gekregen van de docter.....die hielpen en nu ben ik dus weer verkouderen en hoesten en ben dus aangestoken door me vriendin dit is nu weer bijna 2 weken aan de gang.....

ik moet weer naar de docter maar die vent is op vakantie.....
ik weet dus nu meer wat te doen,roken doe ik soms maar deze week heb ik niet meer gerookt,ik slaap bijna 10 uur in de nacht en eet gezond....(soms zondig ik maar dat mag vind ik)
verder drink ik alleen maar water....

huisdieren heb ik alleen een hamster dus daar ken het ook niet van komen want die heb ik nu al heel lang en dat gaat gewoon goed,wat ik er wel bij wil vermelden is dat ik astma heb....
maar volgens mij ben je dan niet chronisch verkouden. je bent het gewoon vaak. ik zou als ik jou was wanneer je vriendin ziek is een beetje uit d'r buurt blijven. althans; je hoeft natuurlijk niet het contact te verbreken () maar zorg tenminste dat je zo min mogelijk van haar bacillen binnen kan krijgen. anders blijf je aan de gang.

en een hamster kan je weldegelijk verkouden maken! ik heb zelf een week een hamster op m'n kamer gehad en ik wist niet wat ik meemaakte!! mijn allergie voor dieren is trouwens plots op komen zetten, want ooit hadden wij een kat (zonder dat ik er last van had). ga er dus niet automatisch vanuit dat je daar tegen kan.
en tja, roken is natuurlijk behoorlijk stom als je astma hebt, maar dat zal je zelf ook wel weten.

voor je neus kan je evt. zoutoplossing gebruiken. dat mag je heel vaak pakken en is niet zo schadelijk voor je als gewone neussprays. (gewoon te koop bij drogisterijen)

en (het lijkt logisch, maar toch maar even zeggen) kleed je goed. geen open halsen met de jas half dicht, wanneer het fris is. een goede verkoudheid is snel te pakken, zeker op die manier! kleed je dus ook goed aan!
tot zo ver mijn adviezen
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 18:29
Janet
Avatar van Janet
Janet is offline
oke dank u!

nouja,dan zit er nog maar 1 ding op...naar de docter dan maar weer... pffff

hey bedankt voor jullie adviezen....
__________________
*I love Superfly*
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 19:03
Thalionlachiel
Avatar van Thalionlachiel
Thalionlachiel is offline
Citaat:
Janet schreef op 26-08-2003 @ 16:41:
mjah....

lees titel....

wat kan ik daar aan doen???
mm.. ik ahd een luchtweginfectie.. maybe helpt antibiotica een beetje.. hielp bij mijn nml wel
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 19:08
ssjpan
Avatar van ssjpan
ssjpan is offline
mijn vader is ook al een paar jaar verkouden ofzo, maar niets helpt echt..
__________________
■▲■▲■▲
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 20:21
pyres74
Avatar van pyres74
pyres74 is offline
dit is geen geintje

het kan ook komen omdat er een botje niet goed zit (klinkt vaag maar tis wel zo) daardoor zitten er meer ophopingen dan normaal. als niks meer helpt, is neuscorrectie de enige oplossing.
een vriendin van mij had dit dus en het hielp wel
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 20:28
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
rosayet schreef op 26-08-2003 @ 16:57:
Ik heb ook ongeveer zoiets...
Ben eigenlijk altijd wel verkouden. Of ja, verkouden... m'n neus zit altijd verstopt!
In ieder geval geen gewone neusdruppels gebruiken! Als je deze te vaak achter elkaar gebruikt raak je er als het ware verslaafd aan!

Misschien even naar je huisarts gaan! Je hebt ook speciale neusdruppels tegen verschillende allergieen. Misschien helpt dat....
Succes!
Is zo'n neusspray met zout water ook slecht?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 20:30
Verwijderd
Laat je een onderzoeken op allergie. Iemand die ik ken was ook chronisch verkouden en die bleek voor het een en ander allergisch te zijn.
Met citaat reageren
Oud 26-08-2003, 20:38
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
Daantje_0705 schreef op 26-08-2003 @ 21:28:
Is zo'n neusspray met zout water ook slecht?
nee, een zoutoplossing mag je veel vaker gebruiken en is dus ook veel minder slecht voor je neus. in die sprays zitten net zoveel zout als het zoutgehalte in je eigen lichaamsvocht.
volgens mij mag je het zelfs onbeperkt gebruiken, maar daar moet je de bijsluiter voor de zekerheid nog maar op nalezen, want dat weet ik niet zeker.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 06:28
Verwijderd
Echinea Force (verkrijgbaar bij drogist en apotheek, van Vogel (geloof ik)) heeft bij mij erg geholpen. Het verhoogt je weerstand en dan wordt je dus minder snel verkouden.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 07:12
Gwenniej
Avatar van Gwenniej
Gwenniej is offline
juh dat heb ik ook!
tenminste ik ben ALTIJD verkouden

snachts niet kunnen slapen door een verstopte neus, dus neusspray gebruiken...
en ben nu dus al jaren verslaafd
__________________
honderdduizend luchtkastelen.
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 07:59
Janet
Avatar van Janet
Janet is offline
ik zat er ook al aan te denken om een neus correctie te laten doen...maar ik ben bang voor de gevolgen,stel dat ik net zo neus als micheal jacksons krijg wat dan???

dat wil ik niet...

maar idd nix helpt bij mij....

ik ga toch maar naar de docter.....
__________________
*I love Superfly*
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 09:24
Somebody Special
Avatar van Somebody Special
Somebody Special is offline
Nou die Michael Jackson-neus zal je niet krijgen door 1 operatie hoor, steker nog, je ziet er niet eens iets van want het wordt van binnenuit gedaan (door je neusgaten).
Mijn vriend heeft ook laten doen, als die verkouden was had hij altijd meteen voorhoofd- en bijholtenontsteking. Na de operatie is dat nooit meer voorgekomen.
__________________
Beagles hebben oren maar kunnen niet horen
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 11:06
Qamra
Avatar van Qamra
Qamra is offline
Citaat:
Janet schreef op 27-08-2003 @ 08:59:
ik zat er ook al aan te denken om een neus correctie te laten doen...maar ik ben bang voor de gevolgen,stel dat ik net zo neus als micheal jacksons krijg wat dan???
Ja, maar michael is ietsje vaker dan een keer onder het mes geweest voor zijn neus hoor..
__________________
|| Eigenlijk heel aardig || Don't be too open-minded, your brains might fall out! || ADT, 01-12-'05! || Generatiecrisis!
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 11:53
Janet
Avatar van Janet
Janet is offline
Citaat:
Somebody Special schreef op 27-08-2003 @ 09:24:
Nou die Michael Jackson-neus zal je niet krijgen door 1 operatie hoor, steker nog, je ziet er niet eens iets van want het wordt van binnenuit gedaan (door je neusgaten).
Mijn vriend heeft ook laten doen, als die verkouden was had hij altijd meteen voorhoofd- en bijholtenontsteking. Na de operatie is dat nooit meer voorgekomen.
het overwegen waard dus...

ja ik gaat het aan mijn ouders en docter voorstellen...
__________________
*I love Superfly*
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 11:54
Janet
Avatar van Janet
Janet is offline
Citaat:
Qamra schreef op 27-08-2003 @ 11:06:
Ja, maar michael is ietsje vaker dan een keer onder het mes geweest voor zijn neus hoor..
ja dat is wel zo....
__________________
*I love Superfly*
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 14:46
rosayet
rosayet is offline
Citaat:
Gwenniej schreef op 27-08-2003 @ 08:12:
juh dat heb ik ook!
tenminste ik ben ALTIJD verkouden

snachts niet kunnen slapen door een verstopte neus, dus neusspray gebruiken...
en ben nu dus al jaren verslaafd
Ja, dat heb ik dus ook!
Gewoon even naar je huisarts gaan... hij kan je een andere neusspray voorschrijven die je wel kunt gebruiken.
Het is een soort van neusspray tegen allergie, maar je kunt deze ook gebruiken als je moet stoppen met de gewone neusspray waar je als het ware 'verslaafd aan bent'.
De naam is flixonase aqua, en een variant hierop is nasonex.
Dus gewoon eventjes aan je huisarts (of in de apotheek) vragen zou ik zo zeggen!

@ Daantje_0705
Een zoutoplossing is niet slecht. Maar ik had het meer over andere neusdruppels die je bijv. maar een week mag gebruiken.
Omdat hier benzalkoniumchloride ofzoiets inzit.... en dat mag je niet te lang achter elkaar gebruiken!!
__________________
Conditio sine qua non
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 20:12
Janet
Avatar van Janet
Janet is offline
ik denk dat ik maar een x naar de doc ga....
__________________
*I love Superfly*
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 22:18
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Citaat:
Janet schreef op 27-08-2003 @ 21:12:
ik denk dat ik maar een x naar de doc ga....
Bij mij is het zo dat als ik het een keer koud gehad heb dat ik twee dagen later snipverkouden ben en ja hoe vaak heb je het eens koud, best vaak dus ik ben best vaak verkouden maar bij mij helpt zo'n zoutoplossingspray ook goed, ik heb hem gekocht bij kruidvat en het is dus heel wat minder slecht dan andere neussprays. Het proberen waard dus.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 27-08-2003, 22:52
Rutger
Rutger is offline
rustiger met de airco doen als je die gebruikt
Met citaat reageren
Oud 28-08-2003, 06:05
Janet
Avatar van Janet
Janet is offline
neej airo gebruiken wij niet thuis misschien volgend jaar! (op mijn kamer was het de afgelopen weken 45 gr.

maar goed...

ja zoutoplossing en bla,me mam vind het geen goed idee als ik onder het mes ga,dus moet toch bij de doc zo kuur halen dan toch? dan ga ik met hem wel overlegge wat hij ervan vind...
__________________
*I love Superfly*
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid Hypoglykemie
Overjoyed
23 28-08-2003 07:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 23:43.