Oud 09-10-2009, 21:47
Niic.
Niic. is offline
Hallo ,

Ik ben een jongen van 13 en ik mag van mijn ouders NOOIT ook maar iets drinken.
Niet met kerstmis , nieuwjaar, ..
Maar met vrienden drink ik soms wel iets en soms ook wel waterpijp.

Op welke leeftijd mochten jullie soms iets drinken ?
Wat vinden jullie daarvan nzo ?

Grtz ,
Nic.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-10-2009, 22:54
Verwijderd
Ik mocht altijd alles, op elke leeftijd, terwijl mijn ouders geheel onthouders zijn (roken, drinken, blowen, slikken, spuiten allebei niet).
Met citaat reageren
Oud 10-10-2009, 00:23
Sherlock
Avatar van Sherlock
Sherlock is offline
Eind 15 mog ik maar dee ongeveer alles behalve roken en harddrugs
Met citaat reageren
Oud 10-10-2009, 03:19
Verwijderd
Verstandig van je ouders om dat nog niet toe te staan. Niet goed voor je hersentjes op jouw leeftijd. Wacht maar een paar jaar, die biertjes zal je echt wel drinken hoor
Citaat:
ongeveer alles behalve roken en harddrugs
blijft er niet veel over ouwe
Met citaat reageren
Oud 10-10-2009, 16:55
Verwijderd
ja beter wacht je inderdaad nog een paar jaartjes
Met citaat reageren
Oud 11-10-2009, 15:16
voussavez?
Avatar van voussavez?
voussavez? is offline
Het probleem met ouders die alles verbieden is dat de kinderen in kwestie het dan juist willen doen. Als ouders je wat vrijer laten (zoals de mijne gelukkig), kan je zelf ontdekken wat je lekker vindt of juist niet. Ik drink wel, was voor het eerst goed dronken op mijn 14e, maar ik doe het wel altijd verantwoord. Ik weet dus wanneer ik genoeg heb gehad en moet stoppen. Ik zeg, probeer het uit, maar hou het normaal. Ga dus geen hele flessen sterke drank zuipen! Een shotje proberen daarentegen kan geen kwaad. Haha, het is gewoon voor iedereen anders, je moet het zelf uitvinden. Maar nogmaals, ga niet te ver.
__________________
ceci n'est pas une signature
Met citaat reageren
Oud 12-10-2009, 22:46
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Onderzoek wijst anders uit, voussavez. Juist als ouders verbieden dat kinderen drinken begint het echte drinken later (als je het moet verbergen drink je immers niet zo vaak en zo veel) en later beginnen met drinken betekent minder risico op probleemgebruik. Althans, dat vertelde een prof tijdens een college over middelenmisbruik.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 13-10-2009, 14:39
Verwijderd
Kind heeft recht op gebruik!
Met citaat reageren
Oud 13-10-2009, 21:13
Zwimber
Zwimber is offline
Ehm.. okee lekker bijdehand maar je bent pas 13 .. Als ik mensen van die leeftijd zie drinken vind ik het gewoon mongolen hoor, maargoed,

je kunt altijd trouwens met je ouders erover praten dat helpt sowieso,..
Met citaat reageren
Oud 13-10-2009, 23:58
NaamInGebruik
NaamInGebruik is offline
Citaat:
Onderzoek wijst anders uit, voussavez. Juist als ouders verbieden dat kinderen drinken begint het echte drinken later (als je het moet verbergen drink je immers niet zo vaak en zo veel) en later beginnen met drinken betekent minder risico op probleemgebruik. Althans, dat vertelde een prof tijdens een college over middelenmisbruik.
Jup, dergelijke regels resulteren vaak in 1 van de volgende 2 dingen;
- Opstandig gedrag; het willen doen OMDAT het niet mag, bij aanrijking van een vinger meteen brutaal hele hand nemen
- Afhankelijkheid van authoritair iemand; kan zelf geen keuzes maken, is niet gewend om ergens iets alleen te moeten doen.

Maargoed, dan moet er ofc meer spelen dan alleen niet drinken.
Ik drink vrijwel niet, dus weet eigenlijk ook niet wanneer ik het mocht. Broertje van mijn vriendin mocht pas drinken toen hij 15 was, en alleen thuis. Nu hij 16 is mag hij het allemaal zelf weten maar moet hij niet straalbezopen, en pas om half 5 's ochtends pas, in bed liggen
Met citaat reageren
Oud 14-10-2009, 09:43
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Maar niet mogen drinken staat niet gelijk aan een autoritaire opvoeding he.
Iedere ouder zal bepaalde dingen verbieden. Maar praten is daarbij altijd belangrijk: een kind mag best weten waarom het niet mag drinken en waar de grenzen dan wel liggen. Het lijkt nu net of je wilt zeggen dat een kind alles maar moet mogen omdat het zich anders af zal gaan zetten, dat is een stelling die nergens op slaat. Juist in een huishouden met duidelijke regels en beperkingen maar wel een warme communicatiestijl groeien kinderen stabiel op.

En zelf keuzes kunnen maken hangt absoluut niet af van alcoholgebruik. Eerder het tegenovergestelde, denk ik.
Bovendien hangt de keuze om wel of geen alcohol te drinken niet alleen van de ouders af, maar ook van vriendengroepen. En andere keuzes maken dan een vriendengroep is juist een aanleiding om discussievaardigheden te ontwikkelen en keuzes te gaan maken op basis van argumenten in plaats van sociale druk.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 14-10-2009, 19:03
Dice94
Dice94 is offline
ik zou daar sowieso even mee wachten. Alcohol op je 13e is gewoon heel slecht. Mijn ouders zijn er ontzettend makkelijk in, maar ik geef je advies het ook zolang mogelijk uit te stellen. Uiteindelijk heb je er geen spijt van!
Maar als jij eenmaal een jaartje of 15 bent, kunnen je ouders dat sowieso niet meer verbieden. Dan kom je er toch wel aan als je het wilt.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2009, 19:22
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Nou, ik kreeg mijn eerste glas champagne met oud&nieuw toen ik 13 was, maar daarvoor had ik weleens een slokje bier of wijn gedronken (ik heb mijn eerste slok bier op toen ik 3 was, per ongeluk in de kroeg was ik met een halfleeg glas aan de haal gegaan). Mijn ouders zijn gekke hippies en vonden het allemaal prima. Als ik dronken was zei mijn moeder 'dat is dom van je' en ik ben dan ook maar twee keer dronken geweest. Ik vind het inderdaad een beetje dom. Ik drink nu eigenlijk niet meer. Omdat mijn ouders wel hun mening gaven, lieten zien dat ze het afkeurden, maar me het niet verboden. (wel tot op zekere hoogte, maar niet van ALSIKJOUOOITZIEDRINKENDAN!). Dat vind ik wel fijn.
Maar ik zie heel goed in waarom jij niet mag drinken op je dertiende van je ouders, dat mag immers ook van de wet niet en daar zijn heel goede redenen voor.
Met citaat reageren
Oud 14-10-2009, 19:23
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
ik zou daar sowieso even mee wachten. Alcohol op je 13e is gewoon heel slecht. Mijn ouders zijn er ontzettend makkelijk in, maar ik geef je advies het ook zolang mogelijk uit te stellen. Uiteindelijk heb je er geen spijt van!
Maar als jij eenmaal een jaartje of 15 bent, kunnen je ouders dat sowieso niet meer verbieden. Dan kom je er toch wel aan als je het wilt.
Natuurlijk kunnen je ouders je dat wel verbieden als je 15 bent, pas als je 18 bent niet meer
Met citaat reageren
Oud 14-10-2009, 21:02
voussavez?
Avatar van voussavez?
voussavez? is offline
Citaat:
Onderzoek wijst anders uit, voussavez. Juist als ouders verbieden dat kinderen drinken begint het echte drinken later (als je het moet verbergen drink je immers niet zo vaak en zo veel) en later beginnen met drinken betekent minder risico op probleemgebruik. Althans, dat vertelde een prof tijdens een college over middelenmisbruik.
Uhh.. Dat is toch precies wat ik zeg?
__________________
ceci n'est pas une signature
Met citaat reageren
Oud 14-10-2009, 22:02
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Uhh.. Dat is toch precies wat ik zeg?
Ik zal het even herformuleren, ik zie de onduidelijkheid. Als je ouders je drinken verbieden, begin je pas later met drinken. Als je later begint met drinken heb je minder risico op een drankverslaving. Omgekeerd geldt ook: op jonge leeftijd drinken geeft een hoog risico op verslaving. Dus hoe meer ouders het verbieden, hoe later jongeren beginnen met drinken, en hoe minder risico.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 14-10-2009, 22:20
voussavez?
Avatar van voussavez?
voussavez? is offline
Mwa, dat geloof ik niet zo. Welke professor zei dat en welke bron gaf hij? Wat voor een studie was dat en door wie uitgevoerd? Want ik ken zo veel mensen waarvan hun ouders verbieden dat ze drinken en dan juist extra veel gaan drinken. Hetzelfde geldt voor drugs.
__________________
ceci n'est pas une signature
Met citaat reageren
Oud 15-10-2009, 10:27
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Dat was prof. Vollebergh, welke bronnen zij precies citeerde kan ik me niet herinneren maar je zou even in wetenschappelijke databases op haar naam en de namen in haar onderzoeksgroep kunnen zoeken.

Overigens is het generaliseren op basis van persoonlijke gevallen of enkele case studies één van de grootste valkuilen in de sociale wetenschappen. Iedereen kent wel iemand die iemand kent die 200 is geworden en drie pakjes shag per uur rookte. Of je het wel of niet wilt geloven moet je zelf weten hoor, en er zijn zat factoren die meespelen, natuurlijk is de houding van de ouders niet allesverklarend. Maar met argumenten op basis van mensen die je kent valt er weinig discussie te voeren, ben ik bang.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 15-10-2009, 11:49
Verwijderd
je bent 13, wees blij dat ze om je geven
Met citaat reageren
Oud 15-10-2009, 11:55
voussavez?
Avatar van voussavez?
voussavez? is offline
Het beste is het wanneer kinderen tot hun zestiende niet drinken en daarna starten met enkel bij speciale gelegenheden eens een glaasje drinken en dit rustig opbouwen. Maar helaas heeft verbieden niet altijd het gewenste effect. Tot de leeftijd van 14 laten kinderen zich het drinken meestal nog werkelijk verbieden, terwijl de kinderen die toestemming hebben om te drinken ook bijna allemaal daadwerkelijk drinken. Maar zoals hierboven al geschreven gaan kinderen boven de 14 toch vaak wel alcohol proberen. Sommige ouders kiezen er daarom voor om vanaf veertien/ vijftien jaar het kind thuis rustig in aanraking te laten komen met alcohol omdat verbieden dan vaak juist tot stiekem gebruik gaat zorgen, wat natuurlijk zeer onwenselijk is. Niet drinken tot zestien jaar blijft het beste, maar wanneer een jongere veel met alcohol bezig is, kan het wenselijker zijn dit te begeleiden en er controle over te houden waardoor de ouder grip kan houden op het drank gebruik, dan het geheel te verbieden.

Thuis gelden de wettelijke regels niet. Ouders moeten zelf hun weg zien te vinden. Susanne Weingart (NIGZ) wijst op het belang van een goede begeleiding door ouders: ‘Je kunt je kind niet van de alcohol afhouden, maar wees er als ouder wel op voorbereid. Denk niet te snel dat het vanzelf wel goed komt.’ Verbieden heeft volgens haar totaal geen zin: ‘Verboden vruchten zijn extra aantrekkelijk.’
__________________
ceci n'est pas une signature
Met citaat reageren
Oud 15-10-2009, 12:21
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Juist, vanaf 14. De TS is 13.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 17-10-2009, 17:14
Niic.
Niic. is offline
Citaat:
Kind heeft recht op gebruik!
Das een goeie x
Met citaat reageren
Oud 18-10-2009, 13:06
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Op welke leeftijd mochten jullie soms iets drinken ?
Wat vinden jullie daarvan nzo ?
Ik vind dat je naar je ouders moet luisteren
ik weet dat je ooit oud genoeg bent om het zelf te mogen bepalen
ik vind dat als je 13 bent sowieso niet te veel peut naar binnen moet gooien
ik vind drinken lame en dronken zijn nog lamer.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 19-10-2009, 13:25
UvantesV
Avatar van UvantesV
UvantesV is offline
Ik mocht op mijn dertiende heeel af en toe een breezer, gewoon op een zaterdag avond ofzo.
Mijn ouders willen liever dat ze weten wat ik allemaal drink dan dat ik dat stiekem ga lopen doen. (Niet dat ik dat niet doe/ heb gedaan hoor)
Nu drink ik regelmatig wat, maar ben nog nooit dronken geweest.. dat hoeft van mij ook niet!
Met citaat reageren
Oud 19-10-2009, 21:36
gijskie
Avatar van gijskie
gijskie is offline
Ik mocht vanaf mijn 13e af en toe een biertje in een restaurant en bij feestdagen.
Maar ik deed het ook vooral met vrienden zoals jij doet
Ik denk dat je je daar maar bij moet neer leggen!
Later.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-10-2009, 20:44
HenkdeFreeze
HenkdeFreeze is offline
Gast, wees blij dat je ouders een beetje op je letten..
Binnenkort mag je vast een glaasje rode wijn met kerst of champagne met nieuw jaar..
Als je op je 13de al mag drinken is dat best normaal hoor, heb gewoon geduld want t mag eigk. ook gewoon niet.
En je laat je hersenen lekker met rust dat is ook chill.
Je hebt nog n heel leven voor je en desnoods kan je dan alcoholist worden..
Maar wacht nu gewoon even 3 jaartjes en dan hebben je ouders ook niks meer te zeggen
Met citaat reageren
Oud 24-10-2009, 02:19
Madness212
Madness212 is offline
Ik ben nu 15(over 4 maanden 16) en nou vinden ze het niet erg als ik soms een biertje doe.Maar ik ben bijna elke week wel 1x lam.En dat vinden ze weer niet goed hebben ze gezegd.Maarja dat deden mijn ouders ook toen ze jonger waren.
Maar ik ben trouwens pas begonnen met biertjes zuipen op me 15de.En met wiet ook.Als ik jou was zal ik nou nog geen bier gaan drinken.En nog ff wachten.
Met citaat reageren
Oud 26-10-2009, 20:56
Verwijderd
Ik heb met 14 jaar wel eens een klein slokje bier genomen van mijn ouders, maar vond het smerig. Dat jij met 13 nog niet mag drinken vind ik niet meer dan normaal.
Met citaat reageren
Oud 28-10-2009, 20:10
gingeerkid
gingeerkid is offline
Zoiezo kom je als 13 jarige niet snel in een kroeg
en zuipen buiten of waar dan ook zonder toezicht, kan ook nog eens gevaarlijk zijn.
Daarbij moet je niet zuipen om dronken te worden, maar gewoon voor de gezellig heid!
Met citaat reageren
Oud 29-10-2009, 15:31
ben en arjen
ben en arjen is offline
tja
het is wel moeilijk maar ik mag het eigelijk ook niet, maar doen het toch soms met mijn vrienden. als je het echt heel graag wil, dan moet je het gewoon soms doen als je bij een vriend slaapt. dan kunnen je ouders er niet achter komen, teminste zo doe ik het en het werkt best goed.
Met citaat reageren
Oud 31-10-2009, 22:21
Verwijderd
Met de milleniumwisseling mocht ik voor het eerst een glas champagne. Toen was ik 11. Daarna mocht ik af en toe bij bijzondere geledenheden wel eens wat drinken. Vanaf dat ik 14 was ofzo dronk ik af en toe wel eens een breezer, gewoon thuis. Wijn vond ik toch niet lekker. En vanaf mijn 15e ging ik ook bij het eten wijn meedrinken enzo. (Ook bij mijn vriend thuis.).
Dus.
Met citaat reageren
Oud 04-11-2009, 18:45
fleempje
Avatar van fleempje
fleempje is offline
Ik mag eigenlijk nog geen alcohol. mijn moeder zegt dan dat ik dat helemaal zelf moet weten want als ze het verbied dan zal ik het toch stiekem gaan doen. Ik doe nergens aan hoor. ik vind het gewoon niet lekker, niet dat ik zo'n type ben van je mag niks doen enzo.. moet je helemaal zelf wete

Nou xfleempje.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2009, 23:43
Apa
Avatar van Apa
Apa is offline
Ik had er nog geen behoefte voor alcohol voor mijn 16e.
Met citaat reageren
Oud 12-11-2009, 21:39
Vero-naa
Vero-naa is offline
mijn ouders hebben mij nooit niet laten drinken, maar ik hoefde gewoon tot dat ik ruim 14 was geen drank..
en volgens mij heeft voussavez wel gelijk.. ik heb een vriend, en die mag niet drinken en roken van zijn vader, daarom drinkt en rookt hij juist extra..
ik zal ook niet zeggen dat dat bij elk kind dat dat niet mag gebeurt, maar de meeste pubers houden er nog wel een beetje van tegen de regels in te gaan..
maar mijn advies voor jou is: drink niet/met mate, soms één biertje mag wel, maar zet het niet meteen op een zuipen omdat het van je ouders niet mag.
Met citaat reageren
Oud 18-04-2019, 00:12
Thyani
Thyani is offline
Ik doe het gewoon stiekem! Ik zuip me kapot als ik bij vrienden ben ben nu 12
Met citaat reageren
Oud 18-04-2019, 07:58
Haller
Avatar van Haller
Haller is offline
Citaat:
Ik doe het gewoon stiekem! Ik zuip me kapot als ik bij vrienden ben ben nu 12
Als je nu denkt dat je nu stoer bent heb je het mis.
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 18-04-2019, 08:04
Elin3
Avatar van Elin3
Elin3 is offline
Citaat:
Ik doe het gewoon stiekem! Ik zuip me kapot als ik bij vrienden ben ben nu 12
Stoer man, jezelf hersenschade bezorgen Lekker bezig hoor.
__________________
"Ariel, listen to me. The human world is a mess. Life under the sea is better than anything they got up there."
Met citaat reageren
Oud 18-04-2019, 08:47
Protected22
Protected22 is offline
Citaat:
Ik doe het gewoon stiekem! Ik zuip me kapot als ik bij vrienden ben ben nu 12
stoer man! lekker jezelf naar de klote helpen! Wat is het volgende? Drugs op je 13e omdat pappie en mammie je te weinig aandacht geven?
Met citaat reageren
Oud 18-04-2019, 09:34
JaapieEleven
Avatar van JaapieEleven
JaapieEleven is offline
Citaat:
Ik doe het gewoon stiekem! Ik zuip me kapot als ik bij vrienden ben ben nu 12
doe dat nou niet...
__________________
Ze dachten dat ik gestoord was toen ik probeerde mijn lul in een pot met pindakaas te krijgen. Ze hadden het fout.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2020, 20:24
KaasBaas123
KaasBaas123 is offline
Citaat:
Het beste is het wanneer kinderen tot hun zestiende niet drinken en daarna starten met enkel bij speciale gelegenheden eens een glaasje drinken en dit rustig opbouwen. Maar helaas heeft verbieden niet altijd het gewenste effect. Tot de leeftijd van 14 laten kinderen zich het drinken meestal nog werkelijk verbieden, terwijl de kinderen die toestemming hebben om te drinken ook bijna allemaal daadwerkelijk drinken. Maar zoals hierboven al geschreven gaan kinderen boven de 14 toch vaak wel alcohol proberen. Sommige ouders kiezen er daarom voor om vanaf veertien/ vijftien jaar het kind thuis rustig in aanraking te laten komen met alcohol omdat verbieden dan vaak juist tot stiekem gebruik gaat zorgen, wat natuurlijk zeer onwenselijk is. Niet drinken tot zestien jaar blijft het beste, maar wanneer een jongere veel met alcohol bezig is, kan het wenselijker zijn dit te begeleiden en er controle over te houden waardoor de ouder grip kan houden op het drank gebruik, dan het geheel te verbieden.

Thuis gelden de wettelijke regels niet. Ouders moeten zelf hun weg zien te vinden. Susanne Weingart (NIGZ) wijst op het belang van een goede begeleiding door ouders: ‘Je kunt je kind niet van de alcohol afhouden, maar wees er als ouder wel op voorbereid. Denk niet te snel dat het vanzelf wel goed komt.’ Verbieden heeft volgens haar totaal geen zin: ‘Verboden vruchten zijn extra aantrekkelijk.’
Met citaat reageren
Oud 15-08-2020, 20:25
KaasBaas123
KaasBaas123 is offline
Uhm thuis gelden de wettelijke regels niet????
Dus als ik iemand thuis neersteek mag dat gwn omdat de wettelijke regels niet gelden
Met citaat reageren
Oud 15-08-2020, 20:37
Verwijderd
Goeie up.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2020, 22:26
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Goeie up.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2020, 22:49
Verwijderd
Citaat:
Uhm thuis gelden de wettelijke regels niet????
Dus als ik iemand thuis neersteek mag dat gwn omdat de wettelijke regels niet gelden
Ik was 8 ofzo. Walla.
Met citaat reageren
Oud 15-08-2020, 23:10
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Ik was 8 ofzo. Walla.
Toen ik 7 was had ik een sixpack van bier gedronkuh jonguhhhhh; daarna kreeg ik 10 klappen van mijn ouders
Met citaat reageren
Oud 15-08-2020, 23:11
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Die 10 klappen waren het niet waard voor 2L bier.

Dat was 200ml per klap
Met citaat reageren
Oud 17-08-2020, 23:42
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Groep 7 vormsel dronk ik. Is wel al ff geleden was toen normaal
Met citaat reageren
Oud 17-08-2020, 23:44
bikinigek
Avatar van bikinigek
bikinigek is offline
Citaat:
Thuis gelden de wettelijke regels niet. Ouders moeten zelf hun weg zien te vinden. Susanne Weingart (NIGZ) wijst op het belang van een goede begeleiding door ouders: ‘Je kunt je kind niet van de alcohol afhouden, maar wees er als ouder wel op voorbereid. Denk niet te snel dat het vanzelf wel goed komt.’ Verbieden heeft volgens haar totaal geen zin: ‘Verboden vruchten zijn extra aantrekkelijk.’
Regels gelden ook thuis.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2020, 09:36
DitIsEenNaam
Avatar van DitIsEenNaam
DitIsEenNaam is offline
ik drink gewoon water. Kan ook
__________________
Wees geen hark, snuif kwark
Met citaat reageren
Oud 20-08-2020, 11:30
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
ik drink gewoon water. Kan ook
Ik ook
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lichaam & Gezondheid aften
justmexi
27 09-07-2012 22:18
Drugs & Alcohol Saai, omdat je geen alcohol/drugs gebruikt.
Jehebtmelief
20 02-03-2010 20:40
Drugs & Alcohol Mensen die geen alcohol drinken
Rozemarijn92
117 07-01-2009 15:34
Psychologie alcohol en geestesaandoening: hoe combineer jij de twee?
Verwijderd
22 07-04-2008 10:36
Verhalen & Gedichten Meetingtopic! Komt dat zien!
xineof
353 03-04-2006 10:38
Lifestyle straith edge?
rooijackers
14 01-07-2002 17:02


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:11.