Oud 27-09-2003, 13:46
dd666
dd666 is offline
Hey guys..

Ik maak in een php-script gebruik van de mail() functie. Daarbij maak ik gebruik van mijn eigen mail server. Hij geeft echter de volgende foutmelding:

Warning: mail(): SMTP server response: 503 This mail server requires authentication. Please check your mail client settings. in D:\accounts\easy-company\index.php on line 109

De mail settings zien als volgt uit:
mail($recipient, $subject, $body, $additional_headers);

Alles normaal, nix speciaals..

Wat kan ik hieraan doen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-09-2003, 16:17
DeathKnight
DeathKnight is offline
Je smtp server maakt gebruik van audentificatie en daarom kan je geen mail versturen.

Het volgende vond ik na 5sec met google gekeken te hebben.

Citaat:
mail() doesn't contain any method for you to mail using a server that requires authentication. Your host may have another server for you to use that doesn't require authentication, but then again they probably won't. PHP does not currnetly support sending email through SMTP servers with authentication, unless you want ot write a function for it yourself, and I'm not sure how such a function would be structured.
Ik zou dus als ik jou was die smtp server instellingen veranderen.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 16:25
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Je kunt waarschijnlijk GEEN gebruik maken van de SMTP server van je inet-provider, je moet de SMTP server van je hosting-provider invullen. Meestal is dit gewoon "localhost".
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 16:35
dd666
dd666 is offline
Citaat:
Chimera schreef op 27-09-2003 @ 16:25:
Je kunt waarschijnlijk GEEN gebruik maken van de SMTP server van je inet-provider, je moet de SMTP server van je hosting-provider invullen. Meestal is dit gewoon "localhost".
Zoals ik net al zelf zei ben ik zelf host. Ik draai mijn eigen mail server. Ik gebruik Mail Enable. Hoe kan ik deze aanpassen zodat hij het toestaat dat ik vanuit PHP mail dan?

Alvast bedankt
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 17:06
Chimera
Avatar van Chimera
Chimera is offline
Citaat:
dd666 schreef op 27-09-2003 @ 16:35:
Zoals ik net al zelf zei ben ik zelf host. Ik draai mijn eigen mail server. Ik gebruik Mail Enable. Hoe kan ik deze aanpassen zodat hij het toestaat dat ik vanuit PHP mail dan?
Lees de docs, geen idee, ik ken die server niet. Maar als je toch thuis host kun je ook gewoon de SMTP server van je provider gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 27-09-2003, 17:08
dd666
dd666 is offline
Ik host niet thuis.. Niet meer

Sinds een weekje staat mijn server nu in Amsterdam. Dáárom kan ik geen gebruik meer maken van de mailserver van @sloom en daarom zit ik nou met dit probleem Bij @sloom werkte hij altijd wel redelijk...
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 06:47
Enlightenment
Avatar van Enlightenment
Enlightenment is offline
Zet dan Sendmail of Postfix of een andere MTA op die machine, is het colocated?
__________________
Per undas adversas (tegen de stroom in)
Met citaat reageren
Oud 28-09-2003, 12:08
dd666
dd666 is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 28-09-2003 @ 06:47:
Zet dan Sendmail of Postfix of een andere MTA op die machine, is het colocated?
Ja, het is colocated!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:34.