Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-06-2002, 10:37
Swissiegirl
Avatar van Swissiegirl
Swissiegirl is offline
Ik heb gister voor het eerst mezelf gesneden, en dan niet perongelijk maar jullie begrijpen wel wat ik bedoel. Ik weet niet wat ik had, ik wilde gewoon snijden. Het was niet zo dat ik mezelf pijn wilde doen of dat ik mezelf wilde straffen ofzo. Het ging gewoon vanzelf. Ik wil het niet vaker doen, heeft iemand nog meer tips?
__________________
Met muziek kun je dingen zeggen die woorden niet uit kunnen leggen... I love music!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-06-2002, 10:42
Verwijderd
Je bent 18 en hebt jezelf voor het eerst gesneden .. hmm .. ik hoop dat het forum hier niets mee te maken heeft :/
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 10:49
°Mel°
°Mel° is offline
Citaat:
Swissiegirl schreef:
Ik heb gister voor het eerst mezelf gesneden, en dan niet perongelijk maar jullie begrijpen wel wat ik bedoel. Ik weet niet wat ik had, ik wilde gewoon snijden. Het was niet zo dat ik mezelf pijn wilde doen of dat ik mezelf wilde straffen ofzo. Het ging gewoon vanzelf. Ik wil het niet vaker doen, heeft iemand nog meer tips?
En of ik begrijp wat je bedoelt...
Maar iemand die automutileert,doet dat wel niet zomaar en heeft daar normaal gezien wel een reden voor. Ik doe het door pure zelfhaat en zoals de meesten om geestelijke pijn om te zetten in lichamelijke pijn omdat ik dat verdien (vind ik).
Eens je ermee begonnen bent,zal je niet zomaar kunnen stoppen vrees ik,want het werkt enorm verslavend...
Ik kan maar 1 goede raad geven: zoek professionele hulp als je die nog niet hebt!

Kus, BadAngel
xxx
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 11:01
Ki Fighter
Avatar van Ki Fighter
Ki Fighter is offline
Citaat:
Swissiegirl schreef:
Ik heb gister voor het eerst mezelf gesneden, en dan niet perongelijk maar jullie begrijpen wel wat ik bedoel. Ik weet niet wat ik had, ik wilde gewoon snijden. Het was niet zo dat ik mezelf pijn wilde doen of dat ik mezelf wilde straffen ofzo. Het ging gewoon vanzelf. Ik wil het niet vaker doen, heeft iemand nog meer tips?
Tips? Wat voor tips? Om beter te snijden, of om juist niet te snijden. Je mag namelijk hier geen tips geven om beter jezelf pijn te doen.
__________________
Mooi geschreven heh?
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 11:04
°Mel°
°Mel° is offline
Citaat:
Ki Fighter schreef:


Tips? Wat voor tips? Om beter te snijden, of om juist niet te snijden. Je mag namelijk hier geen tips geven om beter jezelf pijn te doen.
Volgens mij bedoelt ze tips om het niet opnieuw te doen, want ze zegt duidelijk dat ze het niet meer wil doen.

Kus, BadAngel
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 11:07
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Waarom heb je jezelf gesneden? Ik neem aan dat je daar een belangrijke reden voor hebt, of deed je het zomaar, om uit te proberen o.i.d.? Ik wil nu niet hard klinken, maar ik wil wel graag weten waarom je bent begonnen met snijden.
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 11:09
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
******** schreef:
Je bent 18 en hebt jezelf voor het eerst gesneden ..
Leeftijd heeft hier niets mee te maken. Neem ik aan. Ik was 16 toen ik het voor het eerst deed en ik moet eerlijk zeggen: ik voel mezelf nu niet veel verstandiger en slimmer dan anderhalf jaar geleden.
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 11:59
Verwijderd
Citaat:
Anneee schreef:
Leeftijd heeft hier niets mee te maken.
Mwah, ik vind het alleen zo opvallend. Ze komt hier op het forum en het bleek al wel dat ze over bepaalde dingen inzit, zo schrijft ze bijv. dingen weg naar een soort dagboek waar ze zich van afvraagt of het wel zo verstandig is om aan anderen te laten lezen.

Maar snijden deed ze nog niet. Ze is dus haar tijd altijd al doorgekomen zonder te snijden, terwijl ze zich zeker en vast al slecht voelde in die periode (langdurige ziekenhuisopname?).

Het gevoel is dus bekend, maar wat ze eraan kan doen wist ze nog niet. Daarom kwam ik ook met mijn opmerking; ik vrees een beetje dat ze gewoon een soort 'uitlaat' zoekt en daarbij op het idee 'snijden' gebracht werd (bijv. door het forum) :/

Ik ben altijd nog van mening dat snijden niet uit de lucht komt vallen, je moet eerst op het idee komen. Dus waar haal je het vandaan? De TV? Het forum? Wat misschien nog meer? Magazines met psychologische / sociale trekjes?

Want zelfs als je in de situatie verkeert, hypothetisch gezien (dus onafhankelijk van deze persoon), dat jij je eigen lichaam verafschuwt, bijvoorbeeld door een traumatische ervaring als een verkrachting, denk ik nog niet dat je zomaar begint met snijden. Je kan je nog zo rot voelen, jezelf niet meer zien in de spiegel, weet ik wat; het leidt mijns inziens mogelijk tot apathisch gedrag en sociale afsluiting .. maar waarom tot snijden? Is het chronologisch gezien logisch je eigen lichaam te verminken? Of komt het idee 'snijden' voor de behoefte?

Laatst gewijzigd op 06-06-2002 om 12:21.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 12:15
BlackMystery
Avatar van BlackMystery
BlackMystery is offline
erm
zie he
het enigste wat ik kan aanrade is het wegwerpen van alle scherpe dingen
en ten tweede zou ik dan af dit forum blijven
want volgens mij zet dit forum aan tot snijden
hier doen volgens mij veel het idee op van snijden
in ieder geval
sterkte
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 12:25
Verwijderd
denk ik ook, dat je door dit forum op het idee bent gekomen om te snijden...

Tips:
Doe het ajb niet nog een keer, zoek een andere uitlaatklep. Dit was de eerste keer, en laat het bij de eerste keer!!!
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 13:01
°Mel°
°Mel° is offline
[QUOTE]******** schreef:
[B]Mwah, ik vind het alleen zo opvallend. Ze komt hier op het forum en het bleek al wel dat ze over bepaalde dingen inzit, zo schrijft ze bijv. dingen weg naar een soort dagboek waar ze zich van afvraagt of het wel zo verstandig is om aan anderen te laten lezen.

Maar snijden deed ze nog niet. Ze is dus haar tijd altijd al doorgekomen zonder te snijden, terwijl ze zich zeker en vast al slecht voelde in die periode (langdurige ziekenhuisopname?).

Het gevoel is dus bekend, maar wat ze eraan kan doen wist ze nog niet. Daarom kwam ik ook met mijn opmerking; ik vrees een beetje dat ze gewoon een soort 'uitlaat' zoekt en daarbij op het idee 'snijden' gebracht werd (bijv. door het forum) :/

Volgens mij heb je gelijk. Op dit forum kan je behalve raad vragen,spijtig genoeg ook op ideeën gebracht worden waar je zelf nooit aan zou denken (ikzelf ben wel NIET beginnen snijden door dit forum voor alle duidelijkheid)
maar goed,ik ben het dus helemaal eens met je reactie.

Kus, BadAngel
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 13:02
°Mel°
°Mel° is offline
Maar Swissiegirl,kan je echt niet uitleggen waarom je hebt gesneden???

Kus
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 14:08
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Tis gaat dan wel ff niet over Swissiegirl. Maar ik denk dat niemand uit zichzelf op het idee komt om te snijde. Je hoort erover en nou ja van het een kwam het ander.
Zelf heb ik er een stuk over gelezen in een blad, 2 weken later heb ik me toen gesnede. achteraf gigatisch zwak, maar je weet op zo'n moment niet waar je aan begint.

k denk ook dat door dit forum veel mensen op het idee komen. k kan me herinneren dan ik het vroeger het domste vond wat je maar kon doen en nou doe ik het zelf
k hoop dat ze er een andere goeie rede heeft en er dus niemand is die door dit forum begonnen is

kuzzzzz
__________________
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 18:18
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef:

k hoop dat ze er een andere goeie rede heeft en er dus niemand is die door dit forum begonnen is
ik ben gestopt door dit forum
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 19:08
Verwijderd
Citaat:
vleermuissie schreef:


ik ben gestopt door dit forum
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 19:30
stroopwafel
Avatar van stroopwafel
stroopwafel is offline
klote voor je

als je van plan bent om het te gaan doen ergens anders op concentreren.
het is voor iedereen verschilend dus iets beters heb ik niet

iedereen heeft tegenwoordig wel van snijden gehoord dus je kan moeilijk het forum de schuld geven. je denkt niet op een gegeven moment:
hee das een leuk id, ik ga me snijden, omdat je het toevallig op het forum heb gezien. je hebt er echt wel een 'goeie' reden voor d8 ik zo.

niet dat ik nou echt iets toevoeg maar toch..
__________________
de havenmeester is ook niet perfect, maar zolang de worst vliegt, heerst de bloemkool de wereld..
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 19:44
Verwijderd
Citaat:
stroopwafel schreef:
iedereen heeft tegenwoordig wel van snijden gehoord dus je kan moeilijk het forum de schuld geven.
Oh? Ik wist er anders niets van, totdat ik op dit forum kwam. Op school vroeger had ook niemand het erover en aangezien de meisjes bijna allemaal hun armen / benen niet verborgen, weet ik wel zeker dat het niet *zo* verspreid is.

Citaat:
je denkt niet op een gegeven moment:
hee das een leuk id, ik ga me snijden, omdat je het toevallig op het forum heb gezien. je hebt er echt wel een 'goeie' reden voor d8 ik zo.
Snijden is een reactie, een gevolg van iets. Maar zonder het 'idee' snijden zul je het niet doen.

Wat ik dus denk: degenen die het doen hebben wel de 1 of andere reden; ze voelen zich kut, hebben opgekropte gevoelens en / of afgunst naar hun eigen toe .. maar ze kwamen door iets anders op het idee te snijden. Snijden lijkt echter een oplossing, dus gaan ze het zelf proberen .. zij het bewust of onbewust.
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 19:51
stroopwafel
Avatar van stroopwafel
stroopwafel is offline
Citaat:
******** schreef:
Oh? Ik wist er anders niets van, totdat ik op dit forum kwam. Op school vroeger had ook niemand het erover en aangezien de meisjes bijna allemaal hun armen / benen niet verborgen, weet ik wel zeker dat het niet *zo* verspreid is.

ik zeg niet dat veel mensen het doen, ik zeg alleen (of dacht iig, tot wat je zei dus) dat bijna iedereen er nu wellus van gehoord had ofzow
Citaat:
Snijden is een reactie, een gevolg van iets. Maar zonder het 'idee' snijden zul je het niet doen.

zei ik dat niet dan?
Citaat:
Wat ik dus denk: degenen die het doen hebben wel de 1 of andere reden; ze voelen zich kut, hebben opgekropte gevoelens en / of afgunst naar hun eigen toe .. maar ze kwamen door iets anders op het idee te snijden. Snijden lijkt echter een oplossing, dus gaan ze het zelf proberen .. zij het bewust of onbewust.
Citaat:

persies een reden dus..
__________________
de havenmeester is ook niet perfect, maar zolang de worst vliegt, heerst de bloemkool de wereld..
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 06-06-2002, 20:17
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Ik zeg het nu eerlijk en geef het ook niet graag toe: maar ik ben mede door dit forum begonnen met snijden, maar er ook weer mee gestopt door een aantal mensen van dit forum.
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 20:33
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Veel mensen durfen het misschien niet toe te geven, zoals andere al aangeve maar sommige wisten er gewoon echt nix over.
ik vind het echt erugg jammer dat door dit forum zulke dinge gebeuren, maar aan de andere kant zijn er ook veel mensen mee geholpen zodat ze erover konden praten, en erkenning vinden.
Al heb ik soms het idee dat er soms iets teveel erkenning is, en dat het al gauw normaal wordt gevonden (dit komt er heel hard uit, maar dat is wel wat ik denk)

kuzz

ps. als ik iemand hierdoor heb gekwetst spijt me dat!
__________________
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 20:38
stroopwafel
Avatar van stroopwafel
stroopwafel is offline
Citaat:
dreen schreef:
Veel mensen durfen het misschien niet toe te geven, zoals andere al aangeve maar sommige wisten er gewoon echt nix over.
ik vind het echt erugg jammer dat door dit forum zulke dinge gebeuren, maar aan de andere kant zijn er ook veel mensen mee geholpen zodat ze erover konden praten, en erkenning vinden.
Al heb ik soms het idee dat er soms iets teveel erkenning is, en dat het al gauw normaal wordt gevonden (dit komt er heel hard uit, maar dat is wel wat ik denk)

kuzz

ps. als ik iemand hierdoor heb gekwetst spijt me dat!
ik denk dat je best wel gelijk hebt, omdat zoveel mensen het doen gaan mis. sommige ermee door omdat je niet meer zo raar bent, omdat het niet meer zo beangstigend is dat je het doet en dat andere het erger doen dus dat het nog wel kan
__________________
de havenmeester is ook niet perfect, maar zolang de worst vliegt, heerst de bloemkool de wereld..
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 20:48
CodeName Egg
Avatar van CodeName Egg
CodeName Egg is offline
Haaj Swissiegirl..

wat klote zeg, dat je begonnen bent. Het enige dat ik je kan aanraden is STOPPEN! Alsjeblieft doe het niet nog een keer want het is zo verslavend en de littekens kunnen blijvend zijn...

Jenneke

P.S. om even op de discussie in te gaan; ik ben er op dit forum achtergekomen dat nog veel meer mensen het doen. Dat was best wel een soort opluchting ofzo..
__________________
"ég gaf ykkur von sem varð að vonbrigðum.. þetta er ágætis byrjun"
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 20:50
stroopwafel
Avatar van stroopwafel
stroopwafel is offline
Citaat:
Drommelsch schreef:
ey jongens, ga zo door, snijd jezelf maar helemaal kapot! lekkere vleeslappen overal, mmmm smikkelen!
nou doei, foute mensen! haleluja
hoezo de enige met een echte reden om zichzelf te snijden??
__________________
de havenmeester is ook niet perfect, maar zolang de worst vliegt, heerst de bloemkool de wereld..
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 20:56
Miracle
Avatar van Miracle
Miracle is offline
Citaat:
stroopwafel schreef:


ik denk dat je best wel gelijk hebt, omdat zoveel mensen het doen gaan mis. sommige ermee door omdat je niet meer zo raar bent, omdat het niet meer zo beangstigend is dat je het doet en dat andere het erger doen dus dat het nog wel kan
Je hebt helemaal gelijk!!
Je omgeving reageert heel anders dan dit forum, het kan je een vertekend beeld geven, en het is heel raar: op het forum kun je er heel normaal over praten, maar in je omgeving kan dit helemaal niet!
Met citaat reageren
Oud 06-06-2002, 20:58
Verwijderd
Citaat:
stroopwafel schreef:


hoezo de enige met een echte reden om zichzelf te snijden??
Zijn opmerking was misschien niet oké, maar ik geloof ook niet dat dit soort opmerkingen op het forum gewenst zijn. Houdt het allen een beetje netjes.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-06-2002, 09:31
Swissiegirl
Avatar van Swissiegirl
Swissiegirl is offline
Oke allemaal. Tijd voor uitleg denk ik. Een vriendin van mij is depressief. Zij ligt ook hier in het ziekenhuis en we lopen beide bij dezelfde psycholoog. Het ging niet goed met haar. Op een gegeven moment zag ik dat haar armen vol strepen zaten en ik kon duidelijk zien dat ze zichzelf gesneden had. Ik had er hiervoor ook wel van gehoord maar nu zag ik het bij haar. Vanaf dat moment zag ik dat het beter met haar ging, ze leefde op als het ware. Ze werd weer vrolijk en kon het leven weer met plezier tegemoet gaan. Mijn conclusie was: Dat komt door het snijden. Ik zat heel erg met mezelf in de knoop. Ik werd gekleineerd door mensen om mij heen. Mijn ouders waren gescheiden en dat was mijn schuld. Ik moest naar het buitenland en daar voelde ik me onwijs alleen. Ik vond mezelf dik. Mijn vriend maakte het uit op een vreselijk stomme manier (omdat ik zo lang in het buitenland zit). Enzovoort. De problemen stapelden zich op. Ik voelde me steeds rotter en rotter. En toen kwam ik op dit forum. Ik zag dat er mensen waren die zichzelf sneden. Ik dacht "Hoe kun je dat doen? Hoe kun je jezelf ertoe zetten om dat te doen?" Ik kon me niet voorstellen dat je niet vanzelf je arm weg zou trekken. Als reflex ofzo. Maar toen ik op een gegeven moment toch dat mesje in mijn hand had, had ik zo'n behoefte. Het leek een oplossing voor alle problemen. Alsof je met 1 zo'n snee meteen al je spanning in je lichaam vrij laat ofzo. Ik kan het moeilijk beschrijven. Maar ja, het voelde goed, en daarna heb ik het nog vaker gedaan. Ik deed het niet uit nieuwsgierigheid, ik deed het niet omdat ik mezelf wilde straffen, ik deed het niet omdat ik mezelf wilde peinigen. Ik deed het omdat het de enige oplossing leek. Op het moment dat ik het deed leek ik mezelf niet meer. Het gebeurde en het overkwam me, ook al deed ik het zelf. Toen had ik later een vriendin van me aan de telefoon. Ze vroeg hoe het met me ging, maar ik moest huilen. Ik kon het niet meer. Ik moest haar vertellen dat het niet goed met me ging. Ik kon niet meer liegen, ik kon niet meer dat vrolijke meisje spelen. Dus ik vertelde haar in tranen dat ik me kut voelde. Uiteindelijk heeft ze zowat uit me getrokken dat ik mezelf had gesneden. Ik heb haar moeten beloven dat ik mijn best zal doen om te stoppen. En dat zal ik ook echt doen. Want ik deed het voor het eerst en daarna heb ik het al drie keer gedaan. Ik wil het niet. Ik heb alles wat ik wil. Ik heb veel vrienden, ben niet lelijk. Maar ik voel me zo alleen en ik voel me zo lelijk. Maar ja, ik zal echt proberen te stoppen. En jullie moeten weten dat ik niet door dit forum op het idee ben gekomen. Dit forum helpt mij om te zien dat ik niet de enige ben met mijn gedachten. Dit forum helpt me om erover te praten en om er een einde aan te maken. Ik zal echt mijn best doen. Bedankt. Gelukkig doe ik het nog maar net want ik denk hoe korter je het doet, des te makkelijker het is om te stoppen. Ik hoop het me lukt want ik wil het niet. Echt niet. Kiss Swissie
__________________
Met muziek kun je dingen zeggen die woorden niet uit kunnen leggen... I love music!
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 10:01
Anne
Avatar van Anne
Anne is offline
Citaat:
Swissiegirl schreef:
En toen kwam ik op dit forum. Ik zag dat er mensen waren die zichzelf sneden. Ik dacht "Hoe kun je dat doen? Hoe kun je jezelf ertoe zetten om dat te doen?" Ik kon me niet voorstellen dat je niet vanzelf je arm weg zou trekken. Als reflex ofzo. Maar toen ik op een gegeven moment toch dat mesje in mijn hand had, had ik zo'n behoefte. Het leek een oplossing voor alle problemen. Alsof je met 1 zo'n snee meteen al je spanning in je lichaam vrij laat ofzo. Ik kan het moeilijk beschrijven.
Je beschrijft het goed. Tenminste... ik begrijp het. Misschien ook omdat ik precies dezelfde gedachten had. Ik weet niet zo goed wat ik moet schrijven eigenlijk. Sorry.
Probeer er maar mee te stoppen en ik denk dat je dat ook kan, omdat dit verhaal bewijst dat je een sterk meisje bent. Niet iedereen zet zomaar zo'n verhaal op internet namelijk. Take care!
__________________
Hm... Larstig... ;)
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 11:49
lady_x
Avatar van lady_x
lady_x is offline
Het is nogmaar het begin, je hebt nogmaar enkele keer gesneden, maak het niet erger please, je bent je ervan bewust dat het slecht is dat het verslavend kan zijn dus wees wijs genoeg om het niét te doen.
En mensen die denken dat dit forum, dus door erover te praten, het snijden manipuleert, hebben het verkeerd, want hoe meer je erover praat, hoe minder de drang, anthans bij mij en daarom is dit forum een zeer goed middel en uitlaatklep.
__________________
www.devizu.com
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 18:22
SiNTeK
SiNTeK is offline
Zolang mensen hier blijven posten dat ze zichzelf 'snijden' blijven ze het waarschijnlijk ook doen.. EN ze steken andere er mee aan.. Want die gaan dan weer denken dat dat misschien wel een goed idee is om je frustraties weg te krijgen.. Zoek dan gewoon professionele hulp ofzo.. Geestelijke Therapie waar je leert jezelf onder controle te houden/te begrijpen.. Helpt overigens ook bij extreme agressie aanvallen.. (Spreek uit Ervaring)

Maar kap gewoon met andere mensen op ideeen brengen!
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 18:33
Verwijderd
Citaat:
SiNTeK schreef:
Zolang mensen hier blijven posten dat ze zichzelf 'snijden' blijven ze het waarschijnlijk ook doen.. EN ze steken andere er mee aan.. Want die gaan dan weer denken dat dat misschien wel een goed idee is om je frustraties weg te krijgen.. Zoek dan gewoon professionele hulp ofzo.. Geestelijke Therapie waar je leert jezelf onder controle te houden/te begrijpen.. Helpt overigens ook bij extreme agressie aanvallen.. (Spreek uit Ervaring)

Maar kap gewoon met andere mensen op ideeen brengen!
Jeejte, als ik hier een tijdje geleden niks op het forum had gepost, was ik nu nog niet gestopt!!!!
Dus het kan mensen wel op ideen brengen, maar ook van het snijden afhelpen!!!!
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 18:33
Verwijderd
neem een joint..
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 18:34
Verwijderd
Citaat:
PIGLY PUFFER schreef:
neem een joint..
ehm sorry, waar slaat dit op????



(het kan zijn dat ik niet snel va begrip ben, maar leg het toch maar ff voor me uit....)
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 18:42
Verwijderd
als je joint neemt.. word je chill en dan vergeet je al die onzin.. dan hoef je je ookniet te snijden en je slaapt nog lekker ook
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 19:01
Verwijderd
Citaat:
PIGLY PUFFER schreef:
als je joint neemt.. word je chill en dan vergeet je al die onzin.. dan hoef je je ookniet te snijden en je slaapt nog lekker ook
tsjah...
t is maar net hoe jij je problemen 'behandeld'
Volgens mij kan je ze beter oplossen als de gevoelens onderdrukken dmv een joint oid
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 19:59
Verwijderd
Citaat:
PIGLY PUFFER schreef:
als je joint neemt.. word je chill en dan vergeet je al die onzin.. dan hoef je je ookniet te snijden en je slaapt nog lekker ook
of niet.. en je gaat dan alsnog nog snijden, en dan loopt het helemaal uit de hand.... én je kunt ook daar aan verslaafd raken...
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 20:51
Swissiegirl
Avatar van Swissiegirl
Swissiegirl is offline
Oke even ten eerste he. Als ik mijn verhaal hier niet op had gezet had ik nu niet ingezien dat het echt een hele lompe actie van me was. En ten tweede.. alsof een joint iets oplost! Dat slaat echt nergens op. En ten derde, de helft van de mensen die hier op het forum vertellen dat ze zich snijden hebben al professionele hulp. Maar ja, ik heb aan veel reacties wel wat gehad want ik probeer er nu echt van af te blijven. En tot nu toe is het me gelukt en daar ben ik heel erg trots op. Ik hoop dat er mensen zijn op dit forum die het nog nooit gedaan hebben en die het nooit zullen gaan doen ook. Het brengt je namelijk alleen maar verder in de problemen, believe me en vele anderen op dit forum. Trouwens, als mensen willen mailen of msnnen, mijn email is swissiegirl@hotmail.com Kiss Swissie
__________________
Met muziek kun je dingen zeggen die woorden niet uit kunnen leggen... I love music!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 07-06-2002, 21:01
Droyd
Avatar van Droyd
Droyd is offline
Wat weet jij of het je verder in de problemen brengt? Ik heb het laatst gesneden, slechts een uur geleden omdat ze het op me gemunt hadden op de bus en werd ik lekker voor alles mogelijk verneukt waar ik zelf niet heb voor gekozen...Snijden is anders wel een hulp voor me, hoor je...
Ik zou gerust ergere dingen kunnen doen, ik ben trots op mezelf als het maar bij snijden blijft, dus doe niet alsof je weet wat goed of slecht is op dit vlak omdat je nog niet alles hebt ervaren...daar je het slechts een keer hebt gedaan, maar als JIJ het kan laten om het te doen, dan is dat zeer goed meegenomen voor je...en dat meen ik echt
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 21:03
Swissiegirl
Avatar van Swissiegirl
Swissiegirl is offline
Sorry als ik iemand gekwetst heb, het was niet mijn bedoeling.
__________________
Met muziek kun je dingen zeggen die woorden niet uit kunnen leggen... I love music!
Met citaat reageren
Oud 07-06-2002, 21:10
Droyd
Avatar van Droyd
Droyd is offline
Nee, is nix, ben gewoon wat overstuur...sry meis
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 20:43
Verwijderd
mjah zoiemand ken ik oowk gelukkig gaat t de laatste 2 maande beter.. ik denk da je iets vervelends achter de rug hebt ofsow.. en dat da een manier is om je gevoelens te uitten.. ofsow..

praten helpt.. denkik..
Met citaat reageren
Oud 08-06-2002, 21:14
Swissiegirl
Avatar van Swissiegirl
Swissiegirl is offline
't Is al goed Droyd. Ik voel me nu weer effe wat beter. Donderdag mag ik even naar huis! Aftellen!!!
Gaat t ook weer iets beter met jou?
Kiss Swissie
__________________
Met muziek kun je dingen zeggen die woorden niet uit kunnen leggen... I love music!
Met citaat reageren
Oud 09-06-2002, 20:48
Droyd
Avatar van Droyd
Droyd is offline
Nu wel, een halve dag geleden niet, maja tkan me al bij al nie schelen...als jij je beter voelt is dat al veel sry voor mijn impulsieve post hoor
Met citaat reageren
Oud 10-06-2002, 03:00
miep
Avatar van miep
miep is offline
ik deed het ook eens voor de eerste keer.
das niet zo lang terug.
ik ben niet verslaafd ofzo.
maar als ik het doe dan MOEST ik het ook wel doen zeg maar. dan kon ik gewoon niet zonder... ik denk dat echt verslaafden dat gevoel constant hebben, dat lijkt me vreselijk. mijn wonden genezen gelukkig altijd nog, maar als je het vaker doet zullen er littekens ontstaan.
probeer na te gaan waarom je het deed. ik deed het denk ik voor afleiding, maar ook omdat ik heel kwaad was op alles en iedereen, enne tja je voelt ook een soort rust dan.
maargoed,
probeer er achter te komen hoe en waarom je je zo voelt als je wil gaan snijden. probeer daar iets aan te doen...
sorry

liefs miep
__________________
would I lie to you baby, would I lie to you?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Psychologie Mezelf gesneden, depressief, omdat...
Verwijderd
9 03-09-2016 00:12
Psychologie Eetstoornis Anorexia Nervosa - Boulimia Nervosa
e-hazeleger
12 18-05-2011 17:09
Verhalen & Gedichten [Vervolg]Achter de gele deur #2
Eend
166 20-06-2006 20:32
Psychologie Borderline (BL)
MisterDJ
10 11-05-2005 06:11
Psychologie Ik heb een mooie nacht gehad
Verwijderd
16 08-05-2002 16:43
ARTistiek Zoals het klokje thuis tikt,tikt het hier niet [fractie uit een dagboek]
kaleidoscope
11 28-02-2002 18:18


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:08.