Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-05-2007, 13:59
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
een beperkt budget. Ik weet dat voor een kwartje op de eerste rang natuurlijk niet mogelijk is, maar ik heb wat speciale wensen, ben benieuwd naar jullie mening.

Op dit moment rij ik in een opel astra uit '94, ruim 200.000 gehad en begint zo zachtjes aan echt oud te worden. Hi rijdt nog prima, maar meer dan 100 euro zal hij niet opleveren (motorisch goed, maar ziet er verschrikkelijk uit qua verf e.d., geen roest nog).
In totaal heb ik dus ca 700 euro te spenderen. Natuurlijk begon ik met wat marktplaatsen, en dan is er verschrikkelijk veel te vinden voor dat bedrag. Ongetwijfeld ook een hoop rommel.

Ik heb mijn eerste oog laten vallen op de wat grotere volvo's (gl's enzo) die binnen dit bedrag passen. Mijn vraag: zijn dit over het algemeen nog "goede" auto's, of kan ik daar beter niet meer aan beginnen? (ik zoek géén oude japanner).
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-05-2007, 14:02
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
De volvo 440 en 460 zijn vaak nog prima auto's die je voor dat geld wel zou moeten kunnen vinden
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2007, 14:06
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
ja, volvo staat wel bekend om het kunnen halen van hogere km standen zonder de gehel wagen en motor te hoeven reviseren binnen 2weken.

Maar hoezo specifiek geen oude japanner? ik heb erg goede ervaringen met een toyota corolla die echt een jaar probleemloos heeft gereden, was iets van 750e ,dat wel,maar goed zoeken en afdingen kan nooit kwaad in de autobranche.
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 06-05-2007, 14:14
dwight88
Avatar van dwight88
dwight88 is offline
ik vind die niet zo leuk, en vind die oude volvo's gewoon erg gaaf. Puur lust, zegmaar
Met citaat reageren
Oud 06-05-2007, 17:05
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Ik zou je bijna een Starlet aanraden.

Nee, Volvo's houden het over het algemeen best uit. Het is niet voor niets dat je in verhouding meer oude volvo's ziet rijden dan oude alfa's. Je moet eigenlijk vooral goed letten op hoe de auto onderhouden lijkt te zijn, en hoe ermee gereden is. Grote afstanden maken niet uit, maar mensen die kleine afstanden rijden en daarmee de auto op een koude motor hard laten werken schijnen de boel nogal snel af te raggen.
Let erop dat de motor niet al warm is wanneer je aankomt, dus spreek bij de vorige eigenaar thuis af. Kijk even onder de kap, rijd een stukje, kijk hoe de koppeling reageert etc. Er is heus wel wat moois te vinden.
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 15:29
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Waarom rijd je deze auto niet helemaal af? Misschien gaat hij nog wel een paar jaar mee? Kun je in die paar jaar maandelijks wat opzij leggen waardoor je tzt meer geld te besteden hebt..
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 07-05-2007, 17:26
Bonga
Avatar van Bonga
Bonga is offline
je weet natuurlijk wel dat een auto steeds meer onderhoud zal vragen.. en dan wordt algehele vervanging snel goedkoper..
__________________
"Òf het is zijn broer Bonga, de dappere buffeljager..."
Met citaat reageren
Oud 08-05-2007, 06:56
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
shoebuddy schreef op 07-05-2007 @ 18:26 :
je weet natuurlijk wel dat een auto steeds meer onderhoud zal vragen.. en dan wordt algehele vervanging snel goedkoper..
TS geeft aan dat-ie nog prima rijdt... Ik snap wel dat een oudere auto meer risico op defecten heeft, maar dan kun je daarna nog bekijken of je er aan doet? Voor hetzelfde geld rijdt ie nog 2 jaar zonder problemen..

En wanneer je de zwakheden van de Opel Astra al hebt gehad (koppakking, bobine...) ben je al een eind
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2007, 12:09
Schuah
Avatar van Schuah
Schuah is offline
Tja met een volvo ga je wel lekker de wegenbelasting sponsoren.

Als je echt goedkoop wil rijden, qua brandstofkosten en WB, dan is bijvoorbeeld de Daihatsu Charade een echte aanrader. Ook moeiteloos 2 ton mee te halen, bovendien nog best rappe wagentjes (1.3).
__________________
Zoekt en gij zult vinden. Vindt gij het niet, dan is het zoek.
Met citaat reageren
Oud 08-05-2007, 14:08
stylewyse
stylewyse is offline
Tja, je wilt géén jappannertje dus ik zal je maar geen Toyota adviseren, ook al zou dat wel de verstandigste keus zijn (betrouwbaarheidswijs),

Dus dan zit je al snel op Volvo of Saab.
Wat betreft of dat nog knappe bakken zijn, nou, voor € 700,- kan je geen wonderen verwachten, maar mijn moeder heeft er ook een aantal in dat prijssegment gehad (volvo's), en zelfs eentje van het talut af laten rijden (15 meter naar beneden (schuin), gedeeltelijk in het water), toen ze hem eruit takelden kon ze zo instappen, starten lopen, en vrolijk nog een jaar in rijden zonder problemen...
En een maat van me zweert bij saabs, omdat hij altijd al zijn auto's in de prak rijdt (motorisch vnl), en saabs blijven het tenminste doen.

Wat betreft je Opel, je krijgt er nog steeds wel € 100,- voor als je wacht totdat je er idd kosten aan zou hebben, en hem dan pas inruilt.
Dan kan je nog even sparen tot je € 1200,- hebt, waarmee je wel iets moet kunnen kopen waar je tenminste zelf ook een beetje vertrouwen hebt dat hij het weer een tijdje vol zal houden. (en waar niet ook al bijna 200K op de teller staat)
Met citaat reageren
Oud 08-05-2007, 21:53
henkjanklaas
Avatar van henkjanklaas
henkjanklaas is offline
een leuke oudere fransoos misschien een optie? denkende aan een renault 5 of een peugeot 205, die heb je al goed rijdend voor jouw budget! en de blokjes zijn (met name van de 205) mits er redelijk normaal mee gereden is niet stuk te krijgen!! (ze redden zo de 300.000!!!!)
__________________
Right or wrong... I am still the captain!
Met citaat reageren
Oud 09-05-2007, 11:14
wendym
wendym is offline
Ik wil een suzuki alto .. een nieuwe.

Maar geen geld voor Helaas
__________________
Groetjes X
Met citaat reageren
Oud 09-05-2007, 17:24
Bonga
Avatar van Bonga
Bonga is offline
Citaat:
rossi46 schreef op 08-05-2007 @ 22:53 :
een leuke oudere fransoos misschien een optie? denkende aan een renault 5 of een peugeot 205, die heb je al goed rijdend voor jouw budget! en de blokjes zijn (met name van de 205) mits er redelijk normaal mee gereden is niet stuk te krijgen!! (ze redden zo de 300.000!!!!)
ook geen problemen omtrent roestvorming.. is ook kostbaar..
__________________
"Òf het is zijn broer Bonga, de dappere buffeljager..."
Met citaat reageren
Oud 13-05-2007, 10:58
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
Neem een japanner .... echt .
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Oud 13-05-2007, 16:43
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
phoxetis schreef op 13-05-2007 @ 11:58 :
Neem een japanner .... echt .
Dit is een goed advies, heb onlangs in de krant gelezen dat een Mercedes bezitter alleen maar problemen heeft gehad met zijn nieuwe Mercedes, waarbij hij aangaf...De volgende auto wordt een Japanner.

Ik zou al blij zijn als ik na 5 keer gezakt te zijn eens het rijbewijs zou kunnen halen.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2007, 18:18
Tiño
Avatar van Tiño
Tiño is offline
Ja, bij een Japanner zit je toch net iets saver als bij een oudere Duitser of Franse.

Maargoed, al wat concreets beslist/ondernomen?
__________________
Sylvia Jeanette Natalie en Fien Elsje Treesje Truus Babbette Betsie en Sabine Greet Magreet Magriet Marie Marei en Angelien Mies Marjan Marlyn
Met citaat reageren
Oud 14-05-2007, 00:36
Anton aus Tirol
Anton aus Tirol is offline
Jammer dat je geen japanner zoekt, want dat zou waarschijnlijk de beste keus zijn...

Volvo en Saab staan natuurlijk bekend om hun betrouwbaarheid, maar als je er problemen mee hebt dan kun je ook flink je portemonnee open trekken... Franse, Italiaanse en Spaanse (Seat) auto's zijn over het algemeen onbetrouwbaar. Duitsers zijn qua betrouwbaarheid beter dan Franse, maar nog steeds niet heel best. Verder blijft er weinig over... Ja, Ford nog. Daarvan weet ik het niet...

Tja, al met al zou Saab of Volvo dan geen verkeerde keus zijn.
__________________
Alles maximaal!!
Met citaat reageren
Oud 14-05-2007, 00:37
Anton aus Tirol
Anton aus Tirol is offline
foutje
__________________
Alles maximaal!!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 14-05-2007, 09:07
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
je kunt ook een oude amerikaan kopen. Als je een 6-cilinder lijkenbak koopt uit de '80er jaren ben je heel goedkoop uit, die dingen wil niemand hebben maar het komt nog steeds vooruit
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Oud 14-05-2007, 13:43
Pierreke
Avatar van Pierreke
Pierreke is offline
Citaat:
phoxetis schreef op 14-05-2007 @ 10:07 :
je kunt ook een oude amerikaan kopen. Als je een 6-cilinder lijkenbak koopt uit de '80er jaren ben je heel goedkoop uit, die dingen wil niemand hebben maar het komt nog steeds vooruit
De aanschaf is goedkoop maar reserveer wel een grote zak met geld voor de brandstof. Die Amerikaanse bakken zie je de benzinemeter ongeveer net zo hard dalen als de kilometerteller stijgt.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 10:56
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
sja, het is geen japanner en er past wel een heleboel troep in
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 12:31
Bonga
Avatar van Bonga
Bonga is offline
Citaat:
Tiño schreef op 13-05-2007 @ 19:18 :
Ja, bij een Japanner zit je toch net iets saver als bij een oudere Duitser of Franse.

Maargoed, al wat concreets beslist/ondernomen?
ouwe japanners hadden juist moeite om een safe imago te krijgen laat staan daar terrein van te winnen op de duitsers..
__________________
"Òf het is zijn broer Bonga, de dappere buffeljager..."
Met citaat reageren
Oud 15-05-2007, 12:36
gurl19
Avatar van gurl19
gurl19 is offline
Dat kan best.

Mijn vader verkoopt auto's als hobby en heeft er geregeld wat staan. Ik heb zelf van hem ook een mazda 323 automaat gekocht voor 350 euro. Voor andere mensen was die duurder geweest. Auto is technisch perfect en ik rij er al een jaar mee en hij ging probleemloos door de APK.

Goed zoeken dus.
Met citaat reageren
Oud 22-05-2007, 10:27
phoxetis
Avatar van phoxetis
phoxetis is offline
volgens mij is de TS overleden...
__________________
I never be late... I drive a V8 ...
Met citaat reageren
Oud 28-05-2007, 09:59
henkjanklaas
Avatar van henkjanklaas
henkjanklaas is offline
Citaat:
shoebuddy schreef op 09-05-2007 @ 18:24 :
ook geen problemen omtrent roestvorming.. is ook kostbaar..
mits een 205 van na 1987 is roest hij niet, tenzij er schade gereden is en het niet mooi hersteld is.
mijn 93'er heeft helemaal geen roest, vind ik toch vrij knap
__________________
Right or wrong... I am still the captain!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 12-06-2007, 23:45
vichog
Avatar van vichog
vichog is offline
Citaat:
gurl19 schreef op 15-05-2007 @ 13:36 :
Dat kan best.

Mijn vader verkoopt auto's als hobby en heeft er geregeld wat staan. Ik heb zelf van hem ook een mazda 323 automaat gekocht voor 350 euro. Voor andere mensen was die duurder geweest. Auto is technisch perfect en ik rij er al een jaar mee en hij ging probleemloos door de APK.

Goed zoeken dus.
ik ben helemaal gecharmeerd van die bolhoedjes, de mazda 121. hier in de buurt staat er een te koop voor EUR 650. Oorspronkelijk was ie denk ik rood, maar nu helemaal verkleurd en roze...

op autotrack.nl zoek ik ook regelmatig voor wat goedkopere autootjes, en dan 't liefst een automaat (kan me moeder 'm ook besturen ), en dan valt 't me toch op dat er altijd veel volvo's staan. Niet van die grote rijdende zeecontainers, maar van die kleinere sedannetjes (440 e.d.). Metallic lak, 1.8, automaat, trekhaak, wat wil je nog meer?
En ook in NL geproduceerd toch? Wat een nationalisme...
__________________
Arguing on the internet is like running at the Special Olympics: even if you win you're still retarded.
Met citaat reageren
Oud 13-06-2007, 09:50
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
vichog schreef op 13-06-2007 @ 00:45 :
ik ben helemaal gecharmeerd van die bolhoedjes, de mazda 121. hier in de buurt staat er een te koop voor EUR 650. Oorspronkelijk was ie denk ik rood, maar nu helemaal verkleurd en roze...
Doen! Misschien dan niet die, maar als je een 121 leuk vindt en je bent op zoek naar een auto, zeker doen Al komt de 121 ook in wat vage kleuren, msschien kan je toch eens gaan kijken.

Ik rij zelf ook 121 (bolhoed), en ondanks de kritiek die ik er aanvankelijk op kreeg ('bejaardenbak', het model) werd hij uiteindelijk ook door vrienden goed ontvangen. Het is een erg ruim wagentje dat zelf niet zo groot is en hij rijdt vlot mee met het verkeer. Het is geen snelwegmonster, maar ik neem aan dat al die kleine wagentjes dat niet zijn. Hij is dan wel vrij lawaaiïg, maar dat is een kwestie van een goede radio erin zetten

Al moet ik zeggen, voor 650 euro... Ze zijn er dan kennelijk wel, maar de prijzen lopen op tot 2000 euro afhankelijk van uitvoering (er zijn ook luxe uitvoeringen van; Yes! en Yooh!). Het zijn toch nog populaire autootjes, dus voor iets meer zekerheid zou ik dan tussen de 1000 en 1500 euro gaan kijken. Maar je kan natuurlijk ook geluk hebben

Toch jammer dat TS niet eens Japanners overweegt. Is ook niets mis mee als budgetauto.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Oud 15-06-2007, 22:40
Verwijderd
Tip.... rij opel, vooral de iets ouderen zullen het nog prima doen, ook voor weinig geld. simpel in onderhoud.
Ik raad je een Corsa A aan
maarja, ik ben natuurlijk ook die-hard opel rijder
dus... het ligt er ook aan wat je voor een eisen aan je auto stelt..
Met citaat reageren
Oud 16-06-2007, 09:59
vichog
Avatar van vichog
vichog is offline
Citaat:
KIET-2 schreef op 13-06-2007 @ 10:50 :
Doen! Misschien dan niet die, maar als je een 121 leuk vindt en je bent op zoek naar een auto, zeker doen Al komt de 121 ook in wat vage kleuren, msschien kan je toch eens gaan kijken.

Al moet ik zeggen, voor 650 euro... Ze zijn er dan kennelijk wel, maar de prijzen lopen op tot 2000 euro afhankelijk van uitvoering (er zijn ook luxe uitvoeringen van; Yes! en Yooh!). Het zijn toch nog populaire autootjes, dus voor iets meer zekerheid zou ik dan tussen de 1000 en 1500 euro gaan kijken. Maar je kan natuurlijk ook geluk hebben
Ik denk niet dat ik die roze koop inderdaad. Zelf vind ik zilver erg mooi voor een auto.

ik ben is op internet gaan zoeken en dan tussen de 1000 en 2000 euro en toen kwam ik zoals je zegt de Yes! uitvoering tegen die best wel goed in de spullen zit.

ik kwam alleen uitvoeringen tegen met de 1.3 16V motoren, maar dan met verschillende vermogens. Is dat dan het hele motoren aanbod?
__________________
Arguing on the internet is like running at the Special Olympics: even if you win you're still retarded.
Met citaat reageren
Oud 16-06-2007, 10:54
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Van Baelen schreef op 15-06-2007 @ 23:40 :
Tip.... rij opel, vooral de iets ouderen zullen het nog prima doen, ook voor weinig geld. simpel in onderhoud.
Ik raad je een Corsa A aan
maarja, ik ben natuurlijk ook die-hard opel rijder
dus... het ligt er ook aan wat je voor een eisen aan je auto stelt..
Oude opels wel ja, maar over de opels die de laatste 10 jaar uit de fabriek gerold zijn heb ik een minder goed gevoel...
__________________
I like my new bunny suit
Met citaat reageren
Oud 16-06-2007, 13:06
vichog
Avatar van vichog
vichog is offline
Citaat:
Kruimel schreef op 16-06-2007 @ 11:54 :
Oude opels wel ja, maar over de opels die de laatste 10 jaar uit de fabriek gerold zijn heb ik een minder goed gevoel...
Ik heb vaak bij een vriend van mij meegereden in zijn kadet van 15 jaar oud, wat een wereldbak
__________________
Arguing on the internet is like running at the Special Olympics: even if you win you're still retarded.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2007, 22:09
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
vichog schreef op 16-06-2007 @ 10:59 :
Ik denk niet dat ik die roze koop inderdaad. Zelf vind ik zilver erg mooi voor een auto.

ik ben is op internet gaan zoeken en dan tussen de 1000 en 2000 euro en toen kwam ik zoals je zegt de Yes! uitvoering tegen die best wel goed in de spullen zit.

ik kwam alleen uitvoeringen tegen met de 1.3 16V motoren, maar dan met verschillende vermogens. Is dat dan het hele motoren aanbod?
Ik heb ze wel in het zilver/grijs gezien, maar als je daar specifiek naar zoekt moet je wel geluk hebben

Er zijn naar mijn weten twee varianten van die motor. In de LX-uitvoeringen (herkenbaar aan de niet-meegespoten bumbers) zit een iets zwakkere motor ten opzichte van de GLX (met of zonder open dakje). Maar dat verschil is vrij klein. Een GLX krijgt je in iets van 1,5 seconden sneller op de honderd en de top ligt iets hoger, 160 of zo, maar dat boeit niet want ik betwijfel of je ooit zo hard in een 121 wil Maar zelfs de LX krijgt je in ik geloof officieel 13,8 seconden nog op de honderd, dus bijzonder sloom is dat niet. Zeker binnen de bebouwde kom rijdt hij prima mee in het verkeer. Of de Yes! en Yooh! uitvoeringen andere specificaties hebben dan de standaard GLX weet ik niet.
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Hoeveel ben je kwijt qua kosten aan je auto?
Missy
14 27-07-2009 19:18
Werk, Geld & Recht vroegtijdig zelfstandig wonen
waaromdaarom
35 03-07-2008 14:38
Verkeer & Vervoer OV-chipkaart
Verwijderd
51 11-01-2006 21:10


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:54.