Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-08-2007, 15:03
Verwijderd
Ik wil binnenkort beginnen met lessen in Nijmegen. Heeft iemand tips hoe je een rijschool uit moet kiezen of anders misschien een aanrader? Ik zie door de bomen het bos niet meer.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-08-2007, 15:09
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
zuster schreef op 20-08-2007 @ 16:03 :
Ik wil binnenkort beginnen met lessen in Nijmegen. Heeft iemand tips hoe je een rijschool uit moet kiezen of anders misschien een aanrader? Ik zie door de bomen het bos niet meer.
- Via mond op mond reclame?
- Een kennismakingsles nemen bij een rijschool die je aanspreekt?
- Op de site van het cbr kijken naar welke rijschool in Nijmegen het hoogste slagingspercentage heeft?


Je kunt misschien bedenken wat jij belangrijk vindt? Bij bepaalde rijscholen moet je mensen naar hun huis terug brengen. Op deze manier doe je ook rijervaring op, maar handig en leuk is het niet (vond ik). Verder kun je kijken naar aanbiedingen/ pakketten. Wil je de Rij-opleiding In Stappen (RIS) of de traditionele manier van lessen? Wil je de mogelijkheid tot het volgen van theorielessen bij de rijschool?

Misschien handig dit soort zaken in kaart te brengen?

Ikzelf ben gaan lessen bij een rijschool waar ik goede verhalen over had gehoord (moeder, stiefvader en paar vrienden hadden er gelest. Volgens de CBR site, scoorde de rijschool hoog... Dus was mijn keus snel gemaakt.)
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 15:46
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Ik vandaag naar Rijswijk voor mn eerste rijlessen. Blijkt dat ik me heb vergist en morgen pas begin ¬¬
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 19:14
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 20-08-2007 @ 16:09 :
- Via mond op mond reclame?
- Een kennismakingsles nemen bij een rijschool die je aanspreekt?
- Op de site van het cbr kijken naar welke rijschool in Nijmegen het hoogste slagingspercentage heeft?


Je kunt misschien bedenken wat jij belangrijk vindt? Bij bepaalde rijscholen moet je mensen naar hun huis terug brengen. Op deze manier doe je ook rijervaring op, maar handig en leuk is het niet (vond ik). Verder kun je kijken naar aanbiedingen/ pakketten. Wil je de Rij-opleiding In Stappen (RIS) of de traditionele manier van lessen? Wil je de mogelijkheid tot het volgen van theorielessen bij de rijschool?

Misschien handig dit soort zaken in kaart te brengen?

Ikzelf ben gaan lessen bij een rijschool waar ik goede verhalen over had gehoord (moeder, stiefvader en paar vrienden hadden er gelest. Volgens de CBR site, scoorde de rijschool hoog... Dus was mijn keus snel gemaakt.)
Slagingspercentage zegt niet alles. Een rijschool met een slagingspercentage van 100% laat leerlingen waarschijnlijk overbodig veel lessen nemen. Een heel laag slagingspercentage is natuurlijk ook niet handig, die rijschool laat leerlingen juist te snel opgaan.

Verder inderdaad mond-op-mond reclame. En kies ook of je een grote of kleine rijschool wil. Een kleine is vaak meer betrokken, maar is je instructeur ziek of op vakantie, dan is je les ook weg die week. Bij een grote is het soms wat rommeliger (hoeft niet) en kan je sneller een nieuwe instructeur krijgen als het niet klikt met de eerste. Dat laatste is aan de andere kant niet zo vaak nodig.
Nee, hou het maar bij mond op mond reclame en je eerste indruk (bijv. via een site of telefonisch contact).
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 21:07
Guissie
Avatar van Guissie
Guissie is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 20-08-2007 @ 16:46 :
Ik vandaag naar Rijswijk voor mn eerste rijlessen. Blijkt dat ik me heb vergist en morgen pas begin ¬¬
Huh? Word je niet opgehaald als je rijles hebt?
__________________
Volg de evenaar.
Met citaat reageren
Oud 20-08-2007, 21:56
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
Guissie schreef op 20-08-2007 @ 22:07 :
Huh? Word je niet opgehaald als je rijles hebt?
Verschilt per rijschool...
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2007, 01:18
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Ik kon kiezen. Of een pakket van 26 lessen en zelf daarheen. Of een pakket van 30 lessen (150 euro duurder oid) en opgehaald worden.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 21-08-2007, 11:00
Guissie
Avatar van Guissie
Guissie is offline
Aha ok. Ik wist niet dat dat bestond. Bij alle rijscholen die ik ken wordt je 'gewoon' opgehaald.
__________________
Volg de evenaar.
Met citaat reageren
Oud 21-08-2007, 14:02
luchtballon
Avatar van luchtballon
luchtballon is offline
Ik wéét wel hoe het moet, en ik kan het ook wel. Maar het lukt niet!
Ik heb soms het overzicht niet , en ik vergeet wel eens rustig te doen bij kruispunten en beter te kijken. Als ik er aan denk om rustig te doen gaat het verder prima. Beetje jammer dat ik dat vergeet

Net bij een kruispunt ging een meisje voor ons per ongeluk spookrijden, en de auto's gingen na 5 seconden geduld gewoon aan 2 kanten om haar heen
__________________
Don't worry, be happy
Met citaat reageren
Oud 21-08-2007, 20:25
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Ik liet vandaag de motor afslaan en er stond een grote vrachtwagen achter me Ik stresste niet, maar je hebt toch een 'hooow kut!' gevoel
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 21-08-2007, 20:45
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Ik moet morgen afrijden, voor de tweede (en hopelijk laatste) keer...
Ben extra gestresst omdat ik direct daarna de trein naar Tilburg moet pakken; op naar m'n nieuwe kamer.

Déjŕ vu, want de eerste keer moest ik ook direct daarna met de trein naar Tilburg om m'n kamer te verven.
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 22-08-2007, 14:00
monique20
monique20 is offline
Citaat:
AzN schreef op 21-08-2007 @ 21:45 :
Ik moet morgen afrijden, voor de tweede (en hopelijk laatste) keer...
Ben extra gestresst omdat ik direct daarna de trein naar Tilburg moet pakken; op naar m'n nieuwe kamer.

Déjŕ vu, want de eerste keer moest ik ook direct daarna met de trein naar Tilburg om m'n kamer te verven.
En hoe is het afgelopen ?
Met citaat reageren
Oud 22-08-2007, 17:47
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
vandaag mn TTT verneukt, en oh wat was die examinator een eikol, nou is mn zelfvertrouwen helemaal onder het nulpunt gekomen...
Met citaat reageren
Oud 22-08-2007, 18:17
monique20
monique20 is offline
Citaat:
Calyx schreef op 22-08-2007 @ 18:47 :
vandaag mn TTT verneukt, en oh wat was die examinator een eikol, nou is mn zelfvertrouwen helemaal onder het nulpunt gekomen...
Awhh jammer zeg wat had die dan allemaal gezegd
Met citaat reageren
Oud 22-08-2007, 19:46
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Citaat:
monique20 schreef op 22-08-2007 @ 19:17 :
Awhh jammer zeg wat had die dan allemaal gezegd
We waren de straat nog niet uit en om de hoek kwam een brommer die in de bocht een enorme vrachtwagen inhaalde, ik week/wijkte uit en trapte op de rem maar die examinator deed het zelfde en zei dat ik niet zat op te letten en of dit soms mn eerste rijles was..

Verder onder het rijden was ik zenuwachtig, maar hellingproef & keren dmv 3 steken gingen goed. Helaas trapte de examinator op de rem toen ik achteruit wilde fileparkeren, hij zei dat ik de lantaarnpaal zou raken (Nouja, dat zal dan wel zo zijn, dat is mn eigen fout dus, oke).
Maar toen ging die maar door met een kinderstemmetje "doe je nu oppeens anders nu ik naast je zit meisje?" "hč gekkie, niet doen hoor" "prinsesje, kijk is niet zo serieus" (Die laatste was het toppunt )

Bij de bespreking kwam er alleen maar negatiefs uit en bleef hij maar schrijven. Ik keek niet goed, lette niet op, niet besluitvaardig, last in het verkeer enz.. En toen zei ik: "was er eigenlijk iets wel goed?"
Zegt hij: "Nee, je had het niet slechter kunnen doen, tot volgende week" (volgende week is examen)
Met citaat reageren
Oud 22-08-2007, 21:20
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Calyx schreef op 22-08-2007 @ 20:46 :
"prinsesje, kijk is niet zo serieus"
Ik was ter plekke uitgestapt als ik jou was

Zoals je het vertelt vind ik hem overkomen als een hufter. Waar woont ie?
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 22-08-2007, 22:45
monique20
monique20 is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 22-08-2007 @ 22:20 :
Ik was ter plekke uitgestapt als ik jou was

Zoals je het vertelt vind ik hem overkomen als een hufter. Waar woont ie?
Precies dat zou ik ook denken, ik zou helemaal zenuwachting van hem zijn geworden zeg ik had niet eens meer verder durfen rijden echt maar goed je moet maar denken misschien dat je met het examen wel heel iemand anders krijgt en die vent had gewoon zijn dag niet
Met citaat reageren
Oud 23-08-2007, 00:33
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Ben gezakt...

Op de autoweg moest ik uitvoegen en 3 auto's wilden achter elkaar invoegen. Volgens de examinator had ik eerder moeten afremmen. Klopte wel, want ik had nog eventjes naast de laatste invoegende auto gereden.

Bij het achteruit fileparkeren moest de examinator ingrijpen, omdat ik volgens hem te vroeg had ingestuurd en het daarom niet zou redden. M'n instructeur zei achteraf dat ik 't prima zou hebben gered, tijdens 't examen mocht ie daar alleen niets over zeggen.

Ik trap eerst altijd de koppeling in, dan ga ik afremmen en dan terugschakelen. Ik weet dat dat heel onlogisch is, maar m'n instructeur vond 't geen probleem. Ik hinder het verkeer toch niet daarmee en het is toch voor niemand gevaarlijk?

En.. klassieke opmerking: kruispunten te hard genaderd.


De eerste keer had ik 't slechte nieuws wel verwacht, maar was ik toch diep teleurgesteld. Deze keer had ik er na afloop juist 'n goed gevoel over, maar ben ik er niet héél verdrietig of kwaad om. Vreemd, logisch, herkenbaar?
__________________
En dat meen ik!

Laatst gewijzigd op 23-08-2007 om 00:35.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2007, 09:51
monique20
monique20 is offline
Citaat:
AzN schreef op 23-08-2007 @ 01:33 :
Ben gezakt...

Op de autoweg moest ik uitvoegen en 3 auto's wilden achter elkaar invoegen. Volgens de examinator had ik eerder moeten afremmen. Klopte wel, want ik had nog eventjes naast de laatste invoegende auto gereden.

Bij het achteruit fileparkeren moest de examinator ingrijpen, omdat ik volgens hem te vroeg had ingestuurd en het daarom niet zou redden. M'n instructeur zei achteraf dat ik 't prima zou hebben gered, tijdens 't examen mocht ie daar alleen niets over zeggen.

Ik trap eerst altijd de koppeling in, dan ga ik afremmen en dan terugschakelen. Ik weet dat dat heel onlogisch is, maar m'n instructeur vond 't geen probleem. Ik hinder het verkeer toch niet daarmee en het is toch voor niemand gevaarlijk?

En.. klassieke opmerking: kruispunten te hard genaderd.


De eerste keer had ik 't slechte nieuws wel verwacht, maar was ik toch diep teleurgesteld. Deze keer had ik er na afloop juist 'n goed gevoel over, maar ben ik er niet héél verdrietig of kwaad om. Vreemd, logisch, herkenbaar?
Jammer zeg en over die opmerking van de kruistpunt die heb ik ook eens gekregen dus dat was wel herkenbaar
De hoeveelste keer wordt ik nou de 3e of ?
Met citaat reageren
Oud 23-08-2007, 15:34
marccc
Avatar van marccc
marccc is offline
Ik ben van plan om morgen het theorie-examen opnieuw te maken bij het CBR, dit omdat mijn vorig jaar behaalde theoriecertificaat op 11 sept aanstaande afloopt. Kan dit, of moet ik wachten tot na 10 sept?

Heb al 4 praktijkexamens achter de rug, dus eind sept staat een 'staatsexamen' op het programma. Hopelijk schiet ik tijdens een deze proef niet in de stress, tijdens de rijlessen rij ik echter wel conform de eisen. Nog meer mensen hier die examenangst hadden?

Laatst gewijzigd op 23-08-2007 om 17:25.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2007, 16:19
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 22-08-2007 @ 22:20 :
Ik was ter plekke uitgestapt als ik jou was

Zoals je het vertelt vind ik hem overkomen als een hufter. Waar woont ie?
heb het papiertje thuis liggen, zal zn naam wel's googlen..
Met citaat reageren
Oud 23-08-2007, 16:20
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Citaat:
monique20 schreef op 22-08-2007 @ 23:45 :
Precies dat zou ik ook denken, ik zou helemaal zenuwachting van hem zijn geworden zeg ik had niet eens meer verder durfen rijden echt maar goed je moet maar denken misschien dat je met het examen wel heel iemand anders krijgt en die vent had gewoon zijn dag niet
Indd, ik was ook nog zenuwachtiger geworden..
Maar dankjewel (A)
Met citaat reageren
Oud 23-08-2007, 16:22
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Citaat:
AzN schreef op 23-08-2007 @ 01:33 :
Ben gezakt...
Jammer , vooral omdat je niet echt grote fouten hebt ofzo, je kunt het wel dus. Geef het niet op hoor
Met citaat reageren
Oud 23-08-2007, 16:31
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
AzN schreef op 23-08-2007 @ 01:33 :
Ben gezakt...

Hoe vaak? want na de 4e keer kun je geen gewoon CBR examen meer doen, op de manier waarop jij gezakt ben is voor mij herkenbaar.

Ga volgende week een proefles nemen (echt waar ) en zal hierna met de instrukteur bekijken hoeveel lessen ik zou moeten nemen om weer op examen nivo te zitten. Vreemd genoeg heb ik geen last van stress of gespannenheid bij zo'n examen omdat ik al 6 keer met dit bijltje heb gehakt, in die tijd kon je zelfs na meer dan 4 keer gezakt te zijn CDR examens blijven doen, nu niet meer. Na 4 keer CBR is het altijd BNOR totdat je geslaagd bent!
Met citaat reageren
Oud 23-08-2007, 17:53
monique20
monique20 is offline
Citaat:
marccc schreef op 23-08-2007 @ 16:34 :
Ik ben van plan om morgen het theorie-examen opnieuw te maken bij het CBR, dit omdat mijn vorig jaar behaalde theoriecertificaat op 11 sept aanstaande afloopt. Kan dit, of moet ik wachten tot na 10 sept?

Heb al 4 praktijkexamens achter de rug, dus eind sept staat een 'staatsexamen' op het programma. Hopelijk schiet ik tijdens een deze proef niet in de stress, tijdens de rijlessen rij ik echter wel conform de eisen. Nog meer mensen hier die examenangst hadden?
Owja zeker dat had ik ook hoor ik heb alleen bij de 4e en laatste examen pilletjes genomen en dat heeft zeker geholpen met de zenuwen dus misschien ook handig voor jou.
Ik meot zeggen waren alle examen maar zoals die bij het bnor dan was het voor iedereen die zenuwachtig was een stuk geruststellender tenminste dat was bij mij zoo.
eerst een kwarttier rustig over examens gepraat en daarna pas het examen zelf gehad, naderhad ook een tijd nog gepraat en dat ging bij mij niet zo toen bij het cbr toen was het okeej je bent gezakt volgende , daar ben je gwoon een nummertje en bij het bnor ben je alleen
Met citaat reageren
Oud 23-08-2007, 18:00
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
@Calyx: kan je misschien een andere examinator aanvragen? Ik zou het toch even vragen aan je instructeur, misschien is er wel wat mogelijk!
En zo niet, dan moet je maar denken dat alles wat je straks goed doet juist enorm op gaat vallen, doordat z'n verwachtingen laag zijn.

@AzN: balen zeg! Je koppeling intrappen voor het remmen is niet persé gevaarlijk, maar wel slecht qua slijtage van je auto (ik weet niet precies wat, iets met schijven oid zei m'n instructeur ooit). Dus voor je eigen portemonnee later is het handiger om je aan te leren pas de koppeling in te trappen als het nodig is.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 23-08-2007, 21:54
Alwien
Avatar van Alwien
Alwien is offline
Citaat:
marccc schreef op 23-08-2007 @ 16:34 :
Ik ben van plan om morgen het theorie-examen opnieuw te maken bij het CBR, dit omdat mijn vorig jaar behaalde theoriecertificaat op 11 sept aanstaande afloopt. Kan dit, of moet ik wachten tot na 10 sept?

Heb al 4 praktijkexamens achter de rug, dus eind sept staat een 'staatsexamen' op het programma. Hopelijk schiet ik tijdens een deze proef niet in de stress, tijdens de rijlessen rij ik echter wel conform de eisen. Nog meer mensen hier die examenangst hadden?
Ja, ik. Ben uiteindelijk ook de vijfde keer geslaagd, eerste BNOR-examen dus. Ik heb ook voor diverse examens diverse pillen geslikt, maar bij mij haalde dat niets uit. Uiteindelijk zonder medicijnen geslaagd, ik vond het zelf bij het BNOR veel relaxter, al was ik nog steeds erg zenuwachtig. Het kan helpen om in gedachten te houden dat het oké is om zenuwachtig te zijn, maar dat je gewoon gaat proberen om ondanks je zenuwen zo goed mogelijk te rijden. Heel veel succes.

En Calyx, echt balen. Ik weet alleen dat je helaas je examinator niet uit kunt kiezen. Zij jou ook niet trouwens, als het goed is gaat dat allemaal willekeurig, dus hopelijk heb je hem niet. Sommige examinatoren lijken er een sport van te hebben gemaakt om kandidaten zo hard mogelijk de grond in te stampen. Probeer het los te laten en jij ook veel succes volgende week!
__________________
Als je luistert naar de wolken, als je luistert naar de wind
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 00:25
AzN
Avatar van AzN
AzN is offline
Bedankt voor alle medelijden en medeleven!
Ik ga 30 augustus voor de derde keer op. Heb er geen zin in, heb er geen vertrouwen in en ben er niet zenuwachtig voor. Echt zo'n "het lukt toch niet"-instelling.
__________________
En dat meen ik!
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 00:40
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
AzN schreef op 23-08-2007 @ 01:33 :
Ben gezakt...

Op de autoweg moest ik uitvoegen en 3 auto's wilden achter elkaar invoegen. Volgens de examinator had ik eerder moeten afremmen. Klopte wel, want ik had nog eventjes naast de laatste invoegende auto gereden.

Bij het achteruit fileparkeren moest de examinator ingrijpen, omdat ik volgens hem te vroeg had ingestuurd en het daarom niet zou redden. M'n instructeur zei achteraf dat ik 't prima zou hebben gered, tijdens 't examen mocht ie daar alleen niets over zeggen.

Ik trap eerst altijd de koppeling in, dan ga ik afremmen en dan terugschakelen. Ik weet dat dat heel onlogisch is, maar m'n instructeur vond 't geen probleem. Ik hinder het verkeer toch niet daarmee en het is toch voor niemand gevaarlijk?

En.. klassieke opmerking: kruispunten te hard genaderd.


De eerste keer had ik 't slechte nieuws wel verwacht, maar was ik toch diep teleurgesteld. Deze keer had ik er na afloop juist 'n goed gevoel over, maar ben ik er niet héél verdrietig of kwaad om. Vreemd, logisch, herkenbaar?
Wat kut zeg Echt super balen dat het zo gelopen is..


Wat betreft die koppeling/ remmen/ schakelen... Het lijkt me inderdaad dat dat weinig kwaad kan. Lijkt me overigens ook moeilijk weer af te leren... Wanneer je echter zodra je moet remmen eerst de koppeling indrukt en dan pas gaat remmen, verslijten je koppelingsplaten aanzienlijk sneller.

Krijg je bij een her een andere examinator? Of dezelfde?
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 01:09
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
Balance schreef op 23-08-2007 @ 19:00 :
Je koppeling intrappen voor het remmen is niet persé gevaarlijk, maar wel slecht qua slijtage van je auto (ik weet niet precies wat, iets met schijven oid zei m'n instructeur ooit). Dus voor je eigen portemonnee later is het handiger om je aan te leren pas de koppeling in te trappen als het nodig is.
Citaat:
coopergirl schreef op 24-08-2007 @ 01:40 :
Wat betreft die koppeling/ remmen/ schakelen... Het lijkt me inderdaad dat dat weinig kwaad kan. Lijkt me overigens ook moeilijk weer af te leren... Wanneer je echter zodra je moet remmen eerst de koppeling indrukt en dan pas gaat remmen, verslijten je koppelingsplaten aanzienlijk sneller.
Waarom slijten je koppelingsplaten dan eerder? Het lijkt mij, dat als je de motor ontkoppelt, en dan pas remt, dat er verder niks met je platen gebeurt.

Echter, als je éérst de koppeling indrukt, en dán pas remt, dan rem je niet meer af op de motor. Dus moet je je rem harder indrukken. En uiteraard slijten je remmen dan sneller.

ot: Ik had vandaag 7(!!) uur rijles. Ik was echt kapot aan het eind. Het ging best goed. Ik had ergens een 'hellingproef'-verkeerslicht waar mn motor 3x afsloeg. De motor slaat bij mij nu steeds minder af, maar áls ie afslaat, dan slaat ie daarna meestal nog een keer af. Echt vervelend.

Ik moet besluitvaardiger en vlotter rijden. Ik had verwacht dat ik steeds te hard zou rijden. Maar ik rij eerder steeds te zacht
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 10:10
coopergirl
Avatar van coopergirl
coopergirl is offline
Citaat:
TopDrop schreef op 24-08-2007 @ 02:09 :
Waarom slijten je koppelingsplaten dan eerder? Het lijkt mij, dat als je de motor ontkoppelt, en dan pas remt, dat er verder niks met je platen gebeurt.

Echter, als je éérst de koppeling indrukt, en dán pas remt, dan rem je niet meer af op de motor. Dus moet je je rem harder indrukken. En uiteraard slijten je remmen dan sneller.
Je koppelingsplaten slijten uiteraard veel sneller..
edit, je vroeg het waarom.. Ik ben niet zo technisch onderlegd. Wel weet ik dat je kunt merken dat de auto een hoger aangrijpingspunt krijgt doordat de platen slijten.

Misschien is er iemand die het verhaal kan onderbouwen?
__________________
Just because you're paranoid doesn't mean they're not out to get you.

Laatst gewijzigd op 24-08-2007 om 10:13.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 13:04
Lethe
Lethe is offline
Ik rem altijd eerst af, dan koppeling in en dan schakelen.
__________________
Nice
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 13:35
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
coopergirl schreef op 24-08-2007 @ 11:10 :
Je koppelingsplaten slijten uiteraard veel sneller..
edit, je vroeg het waarom.. Ik ben niet zo technisch onderlegd. Wel weet ik dat je kunt merken dat de auto een hoger aangrijpingspunt krijgt doordat de platen slijten.

Misschien is er iemand die het verhaal kan onderbouwen?
Als je de koppeling intrapt, hebben de koppelingsplaten geen contact meer. Dus slijten ze ook niet? Maar ik ben ook niet zo autotechnisch onderlegd, dus iemand mag het ons gaan uitleggen Ik heb wel zo nog rijles, dus ik kan het ook wel vragen dan.
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 14:52
marccc
Avatar van marccc
marccc is offline
Ik ben vanmiddag voor het theorie-examen geslaagd. 2 fout. Blij dat ik daar van af ben, zeker met maar 2 dagen voorbereiding. Hopelijk lukt het staatsexamen praktijk ook

Laatst gewijzigd op 24-08-2007 om 14:54.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 17:11
Lethe
Lethe is offline
Ik heb wat vragen over het theorie examen..

- Heb je er een officiele pasfoto voor nodig, of is een niet-officiele ook goed?
- Heeft iedereen een eigen scherm, of zijn de afbeeldingen op een groot scherm te zien?
- Is theorieles nemen noodzakelijk, of is zelfstudie ook goed te doen?
- Is de cd-rom bij het theorieboek van de ANWB met 500 vragen voldoende oefenmateriaal om aan het theorie examen deel te nemen?
- Worden er vragen gesteld die niet in het theorieboek vermeld staan?

Thanks alvast
__________________
Nice
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 17:19
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Citaat:
AllureV schreef op 24-08-2007 @ 18:11 :
Ik heb wat vragen over het theorie examen..

- Heb je er een officiele pasfoto voor nodig, of is een niet-officiele ook goed?
- Heeft iedereen een eigen scherm, of zijn de afbeeldingen op een groot scherm te zien?
- Is theorieles nemen noodzakelijk, of is zelfstudie ook goed te doen?
- Is de cd-rom bij het theorieboek van de ANWB met 500 vragen voldoende oefenmateriaal om aan het theorie examen deel te nemen?
- Worden er vragen gesteld die niet in het theorieboek vermeld staan?

Thanks alvast
- Weet ik niet, ik had een officiele
- Er zijn een paar schermen, bij ons waren er 6 voor 40 mensen.
- Theorieles is niet noodzakelijk, wel handig
- Die 500 oefenvragen zijn erg handig, maar ik zou het boek ook ff doorbladeren
- Ja
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 17:20
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Trouwens.. mensen die op mn verhaaltje reageerden,

Dankjewel (A)
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 17:29
Lethe
Lethe is offline
Thanks! Ik heb het theorieboek twee keer doorgelezen en dat ga ik nu nog een keer doen. Die 500 vragen kan ik allemaal foutloos beantwoorden. Dinsdag heb ik het examen.. ik hoop maar dat het gaat lukken!
__________________
Nice
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 17:59
Calyx
Avatar van Calyx
Calyx is offline
Citaat:
AllureV schreef op 24-08-2007 @ 18:29 :
Thanks! Ik heb het theorieboek twee keer doorgelezen en dat ga ik nu nog een keer doen. Die 500 vragen kan ik allemaal foutloos beantwoorden. Dinsdag heb ik het examen.. ik hoop maar dat het gaat lukken!
je hebt je blijkbaar goed voorbereid, je hebt nog alle tijd mocht je nog iets tegenkomen wat je niet snapt.

succes iig !
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 18:02
monique20
monique20 is offline
Citaat:
AllureV schreef op 24-08-2007 @ 18:11 :
Ik heb wat vragen over het theorie examen..

- Heb je er een officiele pasfoto voor nodig, of is een niet-officiele ook goed?
- Heeft iedereen een eigen scherm, of zijn de afbeeldingen op een groot scherm te zien?
- Is theorieles nemen noodzakelijk, of is zelfstudie ook goed te doen?
- Is de cd-rom bij het theorieboek van de ANWB met 500 vragen voldoende oefenmateriaal om aan het theorie examen deel te nemen?
- Worden er vragen gesteld die niet in het theorieboek vermeld staan?

Thanks alvast

Ik zelf heb theorieweekend gehad was wel fijn maar zat ook in me pakket, toch ben ik daarna nog 3x gezakt dus maar opzich is het wel handig.
Verder had ik geen officiele foto
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 18:11
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
AllureV schreef op 24-08-2007 @ 18:11 :
Ik heb wat vragen over het theorie examen..

- Heb je er een officiele pasfoto voor nodig, of is een niet-officiele ook goed?
- Heeft iedereen een eigen scherm, of zijn de afbeeldingen op een groot scherm te zien?
- Is theorieles nemen noodzakelijk, of is zelfstudie ook goed te doen?
- Is de cd-rom bij het theorieboek van de ANWB met 500 vragen voldoende oefenmateriaal om aan het theorie examen deel te nemen?
- Worden er vragen gesteld die niet in het theorieboek vermeld staan?

Thanks alvast
- Weet ik niet, dat bestond nog niet toen ik moest.
- Bij mij was er 1 scherm.
- Zelfstudie is prima te doen. Heb het zelf daarmee in 1x gehaald. Maar je moet het wel serieus nemen en dus echt dat boekje lezen en leren (en oefenen). De meeste mensen die het met 'een beetje bladeren' denken te kunnen komen komen van een koude kermis thuis.
- Ik zou zelf ook nog wel een theorieboekje inkijken, omdat ik daarmee beter leer, maar op zich kom je met zo'n vragenboek al heel erg ver. Wel vaak genoeg oefenen dan he.
- Bij mij niet.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 18:12
Lethe
Lethe is offline
Oke, die officiele foto hoeft dus niet perse.
Pff, ik maak me nu echt zorgen. Iedereen zegt tegen me dat ik theorieles had moeten nemen en dat de vragen op de cd-rom te makkelijk zijn... Maar een werkboek heb ik niet.. ik ben nu echt bang dat ik het niet ga redden. Is er iemand die mijn zorgen weg kan nemen en/of nuttige tips heeft?
__________________
Nice
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 18:16
Lethe
Lethe is offline
Citaat:
Balance schreef op 24-08-2007 @ 19:11 :
- Weet ik niet, dat bestond nog niet toen ik moest.
- Bij mij was er 1 scherm.
- Zelfstudie is prima te doen. Heb het zelf daarmee in 1x gehaald. Maar je moet het wel serieus nemen en dus echt dat boekje lezen en leren (en oefenen). De meeste mensen die het met 'een beetje bladeren' denken te kunnen komen komen van een koude kermis thuis.
- Ik zou zelf ook nog wel een theorieboekje inkijken, omdat ik daarmee beter leer, maar op zich kom je met zo'n vragenboek al heel erg ver. Wel vaak genoeg oefenen dan he.
- Bij mij niet.
Danke schön. Ik heb zeker meer gedaan dan alleen maar wat bladeren. Wat ik nog even goed door moet nemen zijn de verkeersborden & hun betekenis. Nou ja, stel dat ik het niet red dan kan ik altijd nog theorieles nemen.
__________________
Nice
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 18:35
Verwijderd
Citaat:
AllureV schreef op 24-08-2007 @ 19:12 :
Oke, die officiele foto hoeft dus niet perse.
Pff, ik maak me nu echt zorgen. Iedereen zegt tegen me dat ik theorieles had moeten nemen en dat de vragen op de cd-rom te makkelijk zijn... Maar een werkboek heb ik niet.. ik ben nu echt bang dat ik het niet ga redden. Is er iemand die mijn zorgen weg kan nemen en/of nuttige tips heeft?
Niet druk maken om wat andere mensen zeggen.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 18:56
Verwijderd
Ik had een oefenboek en een cd-rom, had in het oefenboek steeds 4-6 fout, had op de cd-rom steeds 8-10 fout en had uiteindelijk 4 fout op het theorie-examen, dus ik vond de cd-rom absoluut niet makkelijker dan het examen
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 19:42
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
AllureV schreef op 24-08-2007 @ 19:12 :
Oke, die officiele foto hoeft dus niet perse.
Pff, ik maak me nu echt zorgen. Iedereen zegt tegen me dat ik theorieles had moeten nemen en dat de vragen op de cd-rom te makkelijk zijn... Maar een werkboek heb ik niet.. ik ben nu echt bang dat ik het niet ga redden. Is er iemand die mijn zorgen weg kan nemen en/of nuttige tips heeft?
Ik heb ook alleen een cd gebruikt en een boek voor de wat preciezere regeltjes (profieldiepte, regels mbt aanhangers etc.).
In 1 keer geslaagd met 2 fout
Zo'n cd-rom werkt prima
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 19:52
Lethe
Lethe is offline
Aah oké, dat stelt me wel enigszins gerust! Dat over profieldiepte en aanhangers staat allemaal in mijn boek en ik heb het idee ik dat allemaal wel onder de knie heb
__________________
Nice
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 19:58
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Ik ben nu een ouder theorieboek (jaar of 10 oud) aan het leren, zodat ik maandag as een beetje goed beslagen ten ijs kom als ik na jaren weer op theorieles ga. Tevens meteen informeren/aanvragen voor het theorie examen (wat ik overgens in het verleden al 2 keer gedaan hebt! )

Zal na afloop van de theorieles zo'n CDrom kopen, kost iets van 16 euro kan ik thuis meteen achter de computer oefenen.

Veel is er t.o.v. nieuwere theorieboeken niet veranderd op enkele voorrangs en invoegregels na.
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 20:00
TopDrop
Avatar van TopDrop
TopDrop is offline
Citaat:
AllureV schreef op 24-08-2007 @ 20:52 :
Aah oké, dat stelt me wel enigszins gerust! Dat over profieldiepte en aanhangers staat allemaal in mijn boek en ik heb het idee ik dat allemaal wel onder de knie heb
Ik was de dag vantevoren pas echt goed begonnen met het theorieboek doorlezen Ik was pas 's avonds laat klaar. Daarna dat hele oefenboek doorgelezen en de vragen die ik niet wist opgezocht en bij de antwoorden gekeken enzo. Daar zaten ook nog best wat dingen in die ik niet wist. Volgende dag 's middags theorie examen gedaan. Geslaagd met 4 fout. Ik vond het best te doen. Je hebt echt tijd genoeg om rustig na te denken en te antwoorden.

Zo te zien heb jij je al beter voorbereid dan ik, dus het komt helemaal goed
__________________
♥ - I miss all the places we never went. -
heddegijdagezeetgehadmindedawerklukwoarhoedoedegijdahoedoedegijdahoeheddegijdagedoan
Met citaat reageren
Oud 24-08-2007, 20:01
Hakuna
Avatar van Hakuna
Hakuna is offline
Citaat:
AllureV schreef op 24-08-2007 @ 20:52 :
Aah oké, dat stelt me wel enigszins gerust! Dat over profieldiepte en aanhangers staat allemaal in mijn boek en ik heb het idee ik dat allemaal wel onder de knie heb
Dacht dat het niet minder dan 1,6 mm mag zijn, geldt ook voor autobanden. Staat zelfs nog in mijn oudere theorieboek.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Verkeer & Vervoer Rijles en rijbewijs topic! # 8
Miracle
500 20-07-2006 11:32


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:55.