Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-11-2006, 06:38
Millipop
Millipop is offline
Oh, wat een kwelling!
Oh, wat een pijn!
Het is verschrikkelijk om nu al vijf hele dagen
zonder jou te moeten zijn
ik wil je zo graag even bij me voelen
mijn lijf om het jouwe krullen
en dan lieflijk de nacht doorzoenen

Oh, kon ik mijn verlangen maar beschrijven
- mijn hunkerende lichaam –
maar aan de andere kant
dan nog veel liever
hoop ik dat jij
dat doet

Nee, geen hoogstaand gedicht, maar soms móet je dingen even kwijt. Zucht...
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 06-11-2006, 08:51
wilookmeepraten
Avatar van wilookmeepraten
wilookmeepraten is offline
nee.. niet hoogstaand nee.. 'hunkerend lichaam' au..
__________________
Alle gedichten en versjes van Wilookmeepraten op www.everyoneweb.com/wilookmeepraten
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 16:07
Millipop
Millipop is offline
Citaat:
wilookmeepraten schreef op 06-11-2006 @ 09:51 :
nee.. niet hoogstaand nee.. 'hunkerend lichaam' au..
Soms is het zoals het is.
Heb je tips hoe ik het anders kan omschrijven?

Laatst gewijzigd op 06-11-2006 om 16:10.
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 18:10
wilookmeepraten
Avatar van wilookmeepraten
wilookmeepraten is offline
poeh...
ik zou wat meer aan de verbeelding over laten. Laat uit het gedicht de pijn blijken zonder het te noemen. als je het mij vraagt: weg met de 'oh wat een pijn!' dus. je kan gebruik maken van een metafoor bijvoorbeeld. Ik zou er ook uit halen: 'maar aan de andere kant' een gedicht kan heel mooi eindigen door het op het laatst van de andere kant te bekijken, maar dan moet je het wat mij betreft juist niet bij zetten. 'kon ik mijn verlangen maar beschrijven' mag van mij ook weg. Zelfde geldt voor krullen en natuurlijk hunkerend lichaam. Het gedicht mist elke vorm van creativiteit en originaliteit

Dus.. en wat vind ik dan wel goed
De opzet van het gedicht. De gedachte erachter is heel lief en een omdraai aan het einde ook. Het gedicht ik ook niet te lang en loopt wel aardig. Eigenlijk is dit gedicht de moraal die je zou kunnen trekken uit een heel mooi gedicht. En dat mooie gedicht moet dan dus nog even geschreven worden.

Succes!
__________________
Alle gedichten en versjes van Wilookmeepraten op www.everyoneweb.com/wilookmeepraten
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 18:42
Verwijderd
Tja, dit is maar weer eens het bewijs dat je vooral moet dichten,nadat je een turbulente emotionele periode hebt gehad. Maar goed, laat je niet van de wijs brengen door ons azijnpissers, blijf lekker doordichten .
Met citaat reageren
Oud 06-11-2006, 21:54
Millipop
Millipop is offline
Citaat:
alluman schreef op 06-11-2006 @ 19:42 :
Tja, dit is maar weer eens het bewijs dat je vooral moet dichten,nadat je een turbulente emotionele periode hebt gehad. Maar goed, laat je niet van de wijs brengen door ons azijnpissers, blijf lekker doordichten .
Dank je! Want soms is het gewoon heel fijn om je gevoelens neer te kalken, zonder even te moeten nadenken over metaforen en dichtregels.
Met citaat reageren
Oud 07-11-2006, 08:41
wilookmeepraten
Avatar van wilookmeepraten
wilookmeepraten is offline
dan zou ik het gedicht in vervolg posten in het 'psychologie' forum, dan krijg je commentaar op de inhoud ipv het dichten zelf.
__________________
Alle gedichten en versjes van Wilookmeepraten op www.everyoneweb.com/wilookmeepraten
Met citaat reageren
Oud 07-11-2006, 10:22
Porcelain
Avatar van Porcelain
Porcelain is offline
Dat weet ze toch wel en ze heeft het hier gepost dus ze wil wel reacties over het gedicht, denk ik?

Ik ben nooit zo van het expliciet dingen opschrijven, ook niet in het dagelijks leven, dus ik hou hier gewoon niet van. Vooral niet van 'Oh kon ik mijn verlangen maar beschrijven'.

Het begin vind ik trouwens nog wel op een grappige manier direct opgeschreven. De titel wel erg cliché.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:56.