Oud 06-02-2019, 13:13
RowdyHD
RowdyHD is offline
Goedemiddag allemaal,

Het einde van mijn studie MBO Mediavormgeving nadert en ik weet eigenlijk nog niet wat ik hierna moet gaan doen. Ik heb mij een beetje georiënteerd op de mogelijkheden en ben als nog wel tot de conclusie gekomen dat ik vrij weinig kanten op kan qua HBO studies binnen mijn vakgebied. Dit zijn de opties die ik een beetje bekeken heb.

1. CMD (Communicatie & Multimedia design), Hogeschool Utrecht/Rotterdam/Den Haag
2. Kunstacademie Grafisch Ontwerpen, Gerrit Rietveld/KABK/WDKA/HKU
3. Aan het werk gaan, en op die manier ervaring op doen. Een portfolio en ervaring is veel belangrijker binnen deze branche dan een papiertje.
4. Specifieke cursussen gaan volgen en toch op een of andere manier mezelf dingen aanleren.

Mijn voorkeur gaat uiteraard uit naar optie 1 of 2, maar ik heb er een aantal zorgen over.
Over CMD zijn mijn zorgen een beetje dat het niks op gaat leveren. Ik heb van veel mensen gehoord dat ze er eigenlijk niet zo veel aan hebben gehad, en de opleiding niet zo goed is. Ik ben niet van plan om mijn 4 jaar van mijn leven weg te gooien namelijk.

Met de kunstacademie's is mijn probleem een beetje dat het misschien te 'zweverig' is. Je moet een erg goede portfolio hebben om aangenomen te worden en ik vraag me of of me dat wel gaat lukken. Daarnaast vraag ik me ook af of ze zich niet te veel op abstracte gebieden gaan focussen, en dat ze er vanuit gaan dat ik 'kunstenaar' wil worden. Er zijn veel dingen die me minder boeien binnen dit vakgebied, en daar maak ik me dan zorgen over. Ik kan bijvoorbeeld helemaaaaal niet goed tekenen. En wat als het wel mijn ding is, maar ik er niet binnen kom, en geen CMD wil doen? Mijn opties voelen beperkt aan.

Ik hoop dat jullie mij een beetje zouden kunnen helpen met dit dilemma.

Alvast bedankt!

Rowdy
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:10.