Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 15-03-2003, 09:29
AGH
Avatar van AGH
AGH is offline
Citaat:
drama schreef op 13-03-2003 @ 23:15:
regering vs links-politiek denken

Veel rechtse lui roepen altijd maar weer, die linkse ratten mogen alles, kunnen alles bla bla bla. Als er een groep in de gaten werd gehouden door de BVD en momenteel door de AIVD dan is het wel radikaal links. Verwoede pogingen om te infiltreren binnen het actiewereldje; ik hoor alleen de verhalen van mensen die er niet op in zijn gegaan; hoeveel mensen lullen wel? Telefoons worden afgeluisterd...dierenrechtenactivisme is een Issue voor de veiligheidsdiensten.
Ik ben ervan overtuigd dat de overheid de ‘topjongens’ binnen extreemlinks goed in de gaten wilt houden en daarvoor desbetreffende maatregelen nemen.
Toch vond ik dat ‘demonstranten’ en ‘sensatiezoekers’ ontzettend veel konden maken in de binnenstad en het meest verwonderde mij nog de uitspraken van de loco burgermeester: ‘We gaan het politieoptreden eens goed bekeken, want op televisie leek het erop dat de politie soms te hard optrad.’
Zelf ben ik bekend met het voetbalwereldje en ik kan je verzekeren dat je daar niet met een gezichtsbedekkende attributen rond hoeft te lopen, geen blokkades voor de ME hoeft te maken om vervolgens provocerend je middelvinger op te steken, het zinnetje ‘we pakken ze’ staat daar meestal garant voor een weekendje zitten (een enkeling 2 weken) en het gooien van een steen is keihard poging tot doodslag.
Dat de grote jongens van extreemlinks in de gaten worden gehouden is logisch (ik heb volgens mij wel 20 stillen rond zien lopen), maar de politie liet vooral de massa veel te veel hun gang gaan waardoor meelopers zien hoe gemakkelijk het allemaal kan en zich mee laten sleuren.
Beetje wrang, te weten dat die avond voor de demonstratie op hetzelfde station de politie nog Eagles supporters diende op te pakken die niet snel genoeg doorliepen.

Jij komt ervoor uit ‘schop die klootzakken’ de stad uit, kan ik me iets bij indenken.
Zo was ook onze instelling en dat is in eerste instantie ook gelukt, maar ik vind het gewoon geen stijl om éééén klootzak met 300 man de stad uit te trappen.
Begrijp me goed ik heb helemaal niets met de NVU, maar ik vind een relativering wel op zijn plaats.
AZC’s in de brand steken is kansloos, een slachterij in de fik steken ook.
Mensen voor de gein in elkaar beuken is kansloos, met 300 man één voorbijganger te grazen nemen ook.
Iemand haten omdat ie niet bleek genoeg is kansloos, iemand haten omdat ie geld wil verdienen ook.
De NVU is geen clubje, dat is een hechte vriendengroep die in stand wordt gehouden door achterhaalde ideeën, waar mensen gehersenspoeld worden en waar ze elkaar opgeilen met verhalen waardoor iedereen elkaar gaat geloven.
Een hechte groep die zich tegen je kan keren wanneer je afstand neemt van bepaalde ideeën.
Vrienden zijn kameraden, bier is Germaans gerstenat en Hitler is hun held.
Ze keren zich zo in hun eigen wereldje en worden door zoveel mensen gehaat dat ze zich steeds dieper in de groep werken omdat ze elkaar nodig hebben en om een gevoel van saamhorigheid te creëren.

En is dat ook niet het geval bij bijvoorbeeld de AFA?
Wij zijn ‘links’en rechts zijn de klootzakken.
Wij zijn ‘rechts’ en links zijn de ratten.
Maar is dat het niet?
Het groepsgevoel? Het ‘wij tegen iedereen!’
Want als je spiegelend gaat kijken is alles hypocriet en bekrompen.
Of je nu extreemlinks, extreemrechts, voetbalsupporter of kut Marokkaan bent, iedereen is even fout en slecht bezig, maar het collectief gevoel blijft toch interessant.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:51.