Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-12-2004, 23:26
Verwijderd
Citaat:
Dinalfos schreef op 29-12-2004 @ 20:46 :
Oh kom op, ze bedoelt het goed.
Hitler misschien ook wel.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 30-12-2004, 00:11
Verwijderd
Ik snap de vergelijking niet?
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 00:20
Verwijderd
Citaat:
Oni Shikio schreef op 29-12-2004 @ 17:40 :
Dat gaat ten koste van de economie
pff


we zouden eens wat arme mensen helpen.. aiii slecht voor de economie.. dan maar niet

ik vind het op zich nog geen slecht id (ipv vuurwerk, geld storten tvv de slachtoffers en de noodsituatie), overigens is het niet zo dat NL duizenden vuurwerkhandelaars heeft ofzo, dat de werkgelegenheid daarmee massaal in het gedrang komt..

het is veilig, en het is een mooi gebaar, een gebaar dat zeer dringend nodig is!

Laatst gewijzigd op 30-12-2004 om 01:19.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 00:25
Oni Shikio
Avatar van Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Citaat:
geilespookje schreef op 30-12-2004 @ 01:20 :
pff


we zouden eens wat arme mensen helpen.. aiii slecht voor de economie.. dan maar niet
Jij snapt het

Citaat:

ik vind het op zich nog geen slecht id, overigens is het niet zo dat NL duizenden vuurwerkhandelaars heeft ofzo, dat de werkgelegenheid daarmee massaal in het gedrang komt..
En de vuurwerkfabrieken dan?!
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 00:58
Verwijderd
Hmm. Ik maak me niet zo druk om dergelijke rampen. Ik doneer wat en that's it. Verder ver vna mijn bed show.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 01:14
Verwijderd
Citaat:
deadlock schreef op 30-12-2004 @ 01:58 :
Hmm. Ik maak me niet zo druk om dergelijke rampen. Ik doneer wat en that's it. Verder ver vna mijn bed show.
"Ver van mijn bed show"

vertel dat aan de miljoenen familieleden, kennissen, vrienden van de slachtoffers..

het gaat om de allergrootste humanitaire ramp, ongezien drama in de wereld waar geen enkele natie onbewogen bij staat, maar "hey, maak je niet druk jongen, blijf jij maar lekker op je luie reet voor de tv zitten en nadenken over wie volgens jouw Idool 200-weetikveel- moet worden ofzo.."

IN IEDER GEVAL
durf je absoluut niet druk te maken om zo'n klein probleempje in dat verre Azië en Afrika hoor!! je zou eens empathie kunnen ontwikkelen, een gezonde geest en denkvermogen, en wie weet, mensen zouden je misschien wel eens 'sociaal bewogen' durven noemen .. alhoewel, je mag nooit te optimistisch zijn natuurlijk!

je mag nooit te veel hooi op je vork nemen!
en over zulke zware materie mag JIJ nog niet te veel nadenken, das voor later als je misschien leert lezen ofzo.. ah, kijk anders maar lekker voort naar sesamstraat.
(no offence Kermit)

Laatst gewijzigd op 30-12-2004 om 01:18.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 01:20
Verwijderd
Citaat:
Oni Shikio schreef op 30-12-2004 @ 01:25 :
Jij snapt het



En de vuurwerkfabrieken dan?!
En de miljoenen getroffen mensen dan?!


O NEEN.. de pakweg 5 vuurwerkfabrieken in NL die een ware tijdbom zijn voor de omliggende omgeving (voorbeelden te veel ), dié moeten we redden!

*zucht*
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 02:21
Verwijderd
Citaat:
lindaaaa schreef op 29-12-2004 @ 16:55 :
ow ow ow

dit las ik op een forum via nu.nl:

" goed hoor dat men massaal geeft, dus laat zalm die minimaal 2 miljoen wil schenken dit geld maar besteden aan zijn eigen volk. hier wordt alles duurder en gaan de ouderen, die nederland hebben opgebouwd zoals het nu was, er flink op achteruit.
als je iets kan missen geef je dit toch wel aan de hulporganisatie daar zijn we met zijn alle mens genoeg voor.
laten de minister maar zorgen voor hun EIGEN volk!!!!!!!"


zo iemand kan ik wel schoppen.
ik ook!!!!!

bovendien kan ik het niet helpen dat de namen 'Filip De Winter' en 'Vlaams Belang / Vlaams Blok' in mij opkomen als ik dit lees..

hun slogan is nog steeds 'Eigen Volk Eerst'
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 04:29
Verwijderd
ik ga in ieder geval zeker een donatie overmaken, mijn ouders ook, en hopelijk nog vele anderen..
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 04:37
Verwijderd
28/12/2004 03:15:32 (Bron: BELGA)

Eilanden verschoven door aardbeving (expert)

(Belga)


LOS ANGELES 28/12 (BELGA/AG) = De aardbeving in Azië, die sinds zondag al meer dan 23.500 dodelijke slachtoffers eiste, is volgens experts van zo grote kracht geweest dat de Aarde mogelijk in haar baan gezwenkt heeft en enkele eilanden bij Sumatra op de kaart zijn verschoven . De onderzeese aardbeving van 9 op de schaal van Richter , waarvan het epicentrum zich op 250 kilometer ten zuidoosten van Sumatra bevond, heeft mogelijk een aantal klienere eilanden in de regio met zo'n 20 meter verplaatst . Dat stelt een wetenschapper aan het Amerikaans geologisch instituut (US Geological Survey). De noordwestelijke punt van het eiland Sumatra is mogelijk eveneens met zo'n 36 meter naar het zuidwesten opgeschoven , aldus dezelfde expert. Bovendien is het mogelijk dat de Aarde door de energie waarmee de aardbeving gepaard ging, in haar baan heeft gezwenkt , aldus nog dezelfde bron. (BVH)


>>
Creepy.. maar er staat wel 'mogelijk'..
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 04:41
Verwijderd
Belgisch identificatieteam gaat naar Thailand

Nog vanavond vertrekt het identificatieteam van de federale politie naar het rampgebied in Thailand. De ploeg van vier mensen gaat naar Phuket en Khao Lak, waar ook veel Belgen verbleven. Ze zullen er samenwerken met buitenlandse ploegen.

De identificatie van slachtoffers verloopt er bijzonder moeizaam.

Ons land gaat ook proberen om ter plaatse duidelijkheid te scheppen in de verschillende lijsten van overleden, vermiste en gewonde personen. Nu hebben ziekenhuizen, reisorganisaties en hotels nog hun eigen lijsten en die zijn niet altijd eenduidig.

Bron: VRT NIEUWSDIENST


>> België staat bekend om zijn goede indentificatie-teams en is dan ook een gerespecteerd land op dat gebied.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 05:26
Methuselah
Avatar van Methuselah
Methuselah is offline
Citaat:
geilespookje schreef op 30-12-2004 @ 05:37 :
28/12/2004 03:15:32 (Bron: BELGA)

Eilanden verschoven door aardbeving (expert)

(Belga)


LOS ANGELES 28/12 (BELGA/AG) = De aardbeving in Azië, die sinds zondag al meer dan 23.500 dodelijke slachtoffers eiste, is volgens experts van zo grote kracht geweest dat de Aarde mogelijk in haar baan gezwenkt heeft en enkele eilanden bij Sumatra op de kaart zijn verschoven . De onderzeese aardbeving van 9 op de schaal van Richter , waarvan het epicentrum zich op 250 kilometer ten zuidoosten van Sumatra bevond, heeft mogelijk een aantal klienere eilanden in de regio met zo'n 20 meter verplaatst . Dat stelt een wetenschapper aan het Amerikaans geologisch instituut (US Geological Survey). De noordwestelijke punt van het eiland Sumatra is mogelijk eveneens met zo'n 36 meter naar het zuidwesten opgeschoven , aldus dezelfde expert. Bovendien is het mogelijk dat de Aarde door de energie waarmee de aardbeving gepaard ging, in haar baan heeft gezwenkt , aldus nog dezelfde bron. (BVH)


>>
Creepy.. maar er staat wel 'mogelijk'..
Die aardbeving was 't gevolg van 'n verschuiven van aardplaten. Goed mogelijk dus dat daardoor wat eilanden op die aardplaten opgeschoven zijn.

Heb trouwens gelezen dat de aarde helemaal geen zwenking in z'n draaiing heeft gemaakt.
__________________
the world is a vampire, sent to drain secret destroyers, hold you up to the flames, and what do i get for my pain, betrayed desires...
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 06:21
Verwijderd
30/12/2004 02:15:07 (Bron: BELGA)


Aardbeving: Verhofstadt verwelkomt Belgen op Zaventem

(Belga)

BRUSSEL 30/12 (BELGA) = Premier Guy Verhofstadt wachtte tijdens de nacht van woensdag op donderdag de zowat 270 Belgen op die om 00.07 uur op Zaventem zijn geland. De toeristen kwamen uit Phuket, een regio in Thailand die zondag zwaar getroffen werd door een aardbeving en huizenhoge vloedgolven. De speciale repatriëringsvlucht die georganiseerd was door de tour operators Best Tours en Thomas Cook, werd verwacht om 0.30 uur maar kwam al om 0.08 uur aan. Aan boord bevonden zich enkel toeristen die met Best Tours, Thomas Cook, Neckermann of Pegase reisden en alleen klanten die de voorbije weken waren vertrokken met een BelgiumExel vlucht. Op het vliegveld stonden een vijftiental ambulances te wachten om gewonde toeristen te vervoeren. Volgens Frank Bosteels, woordvoerder van Best Tours, waren er zeventien gewonde reizigers op de vlucht. De toeristen die uit Thailand terugkwamen, werden opgewacht door premier Guy Verhofstadt. (KVK)
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 06:22
Verwijderd
Citaat:
Methuselah schreef op 30-12-2004 @ 06:26 :
Die aardbeving was 't gevolg van 'n verschuiven van aardplaten. Goed mogelijk dus dat daardoor wat eilanden op die aardplaten opgeschoven zijn.

Heb trouwens gelezen dat de aarde helemaal geen zwenking in z'n draaiing heeft gemaakt.
dat eerste: wist ik al
dat laatste: dacht ik al
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 06:28
Verwijderd
Alléé, nog een newsflash van geilespookje..



30/12/2004 05:17:49 (Bron: BELGA)


Tachtig procent van de 6000 vermisten in Thailand waarschijnlijk dood

(Belga)

BANGKOK 30/12 (BELGA/AG) = Tachtig procent van de 6000 personen die nog vermist waren na de vloedgolf van zondag in het toeristische Zuiden van Thailand zijn waarschijnlijk dood. De overige twintig procent heeft contact met bekenden en autoriteiten verloren. Dat heeft premier Thaksin Shinawatra donderdag gezegd. Rekening houdend met deze schatting zou de definitieve balans tot bijna 7000 doden oplopen. Minstens de helft van de doden en vermisten in Thailand zijn buitenlandse toeristen. Thailand is de belangrijkste toeristische bestemming van Zuid-Oost Azië, met tientallen miljoenen jaarlijkse bezoekers. Het is een zeer populaire bestemming voor Scandinaven die er hun strenge winter ontvluchten. (KVK)
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 06:41
Verwijderd
VS vormt een hulpcoalitie zonder Europa



VS NEEMT COÖRDINATIE HULPACTIE OP ZICH
_____________________________________

De Verenigde Staten, India, Japan en
Australië gaan samen de coördinatie op
zich nemen van de hulp en de heropbouw
in Zuidoost-Azië.

De Amerikaanse president George W. Bush
heeft met die landen een coalitie
gevormd die het voortouw moet nemen in
de hulpoperatie.

Opvallend is dat Europa niet betrokken
is bij het initiatief, al zei Bush wel
dat andere landen mogen bijtreden.

Dinsdag had de Europese Unie al voor-
gesteld om een internationale donor-
conferentie in te richten voor de
heropbouw van de getroffen gebieden.

Bron: Teletekst Tv1


VS, Japan, Australië en India vormen hulpcoalitie

wo 29/12/04 - De Amerikaanse president George W. Bush heeft met Japan, Australië en India een coalitie gevormd die het voortouw moet nemen in de hulpoperatie. De vier landen nemen samen de coördinatie op zich van de hulp en de heropbouw in Zuidoost-Azië.

Opvallend is dat de Europese Unie niet betrokken is bij het initiatief, al zei president Bush wel dat andere landen mogen bijtreden.

Gisteren had Europees commissaris van Humanitaire Hulp Louis Michel al voorgesteld om een internationale donorconferentie in te richten voor de heropbouw van de getroffen gebieden.

Hij dacht daarbij ook onder meer aan de VS.


Het is de zwaarste natuurramp in jaren

De aardbeving in Zuidoost-Azië is de zwaarste natuurramp die de aarde de voorbije halve eeuw heeft getroffen. Zo'n vijf miljoen mensen hebben noodhulp nodig.

De Verenigde Naties willen een uitzonderlijke hulpoperatie op gang brengen. Volgens de VN is er een acuut tekort aan voedsel, drinkwater en huisvesting.

De organisatie vraagt miljarden voor de getroffen landen. Voor de aardbeving vorig jaar in de Iraanse stad Bam werd de nood geschat op 350 miljoen euro.

De VS hebben hun bijdrage al opgetrokken tot 35 miljoen euro. Europa maakt 30 miljoen euro vrij. Australië, Groot-Brittannië en Japan betalen elk 20 miljoen euro.




Internationale Rode Kruis richt een databank op

Het Internationale Rode Kruis heeft op zijn website een databank gezet voor mensen die op zoek zijn naar familieleden in de getroffen gebieden. Er staan lijsten op van mensen met hun nieuwe verblijfplaats.

Wie op zoek is naar iemand, kan die ook registreren op de website.

Hulporganisaties als het Rode Kruis en Unicef hebben al heel wat ervaring met het opsporen van mensen.

Bron: VRT NIEUWSDIENST (http://www.vrtnieuws.net)


>> ABSOLUUT ZEER SLECHT!!

Nu hoort men juist samen te werken, de VS wil het liever weer eens op zijn manier doen!
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 07:01
Verwijderd
BELANGRIJK!!

buitenland ________________________

INDIA WAARSCHUWT VOOR NIEUWE VLOEDGOLF
_______________________________________

In India is er donderdag alarm geslagen
voor een nieuwe vloedgolf.

De politie liet de sirenes luiden en
maande de bevolking in Tamil Nadu aan
om de kuststreek te verlaten.

Volgens de politie zouden naschokken
van 5 op de schaal van Richter nieuwe
vloedgolven
kunnen veroorzaken.

Op de stranden in Tamil Nadu was er
paniek bij de bevolking. Volgens de
Indiase minister van Binnenlandse Zaken
is de dreiging van nieuwe vloedgolven
reëel.

bron: VRT NIEUWSDIENST - teletekst Tv1 (bevestigd)
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 11:42
Doefus
Doefus is offline
Ik ben in de herfstvakantie in Sri Lanka geweest.

De gebeurtenissen hebben mij erg aangegrepen!
Het hotel waar k zat...(in Hikkaduwa) is helemaal weg...Al die lieve mensen die ik daar ontmoet heb...wat zal er met hun gebeurd zijn? Die mensen daar zijn al zo arm...en nu..hebben ze helemaal nix meer.
Al die beelden op tv...kinderen die hun ouders kwijt zijn en die zo in shock zijn dat ze niet meer kunnen praten..verschrikkelijk vind ik het!
Ik heb op dit moment een inzamelingsactie van lege flessen(heb er op dit moment al 500)..die ik vervolgens ga inleveren als statie geld..Dat geld is voor de slachtoffers.
__________________
I don´t wanna know!
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 12:09
Verwijderd
Ik hoorde net op de radio dat ze al op 90000 doden zitten. Dat is dus 10000 per halve dag, vanmorgen was het nog 80000. Ik zou bijna bang worden om de radio nog aan te zetten.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 12:11
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Op de tv geven ze anders dezelfde berichtgevingen door.
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 12:15
Verwijderd
Citaat:
Zaina schreef op 30-12-2004 @ 13:11 :
Op de tv geven ze anders dezelfde berichtgevingen door.
Ik kijk geen tv.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 12:20
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Citaat:
Mutant schreef op 30-12-2004 @ 13:15 :
Ik kijk geen tv.
Hoezo niet?
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 12:26
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
geilespookje schreef op 30-12-2004 @ 02:20 :
En de miljoenen getroffen mensen dan?!


O NEEN.. de pakweg 5 vuurwerkfabrieken in NL die een ware tijdbom zijn voor de omliggende omgeving (voorbeelden te veel ), dié moeten we redden!

*zucht*
Beter voorkomen dan genezen. Btw, er zijn wel meer miljoenen mensen op de wereld getroffen en heb ik het niet over natuurrampen.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 13:50
Verwijderd
Citaat:
Vice schreef op 30-12-2004 @ 13:26 :
Beter voorkomen dan genezen. Btw, er zijn wel meer miljoenen mensen op de wereld getroffen en heb ik het niet over natuurrampen.
wtf beter voorkomen dat genezen??
het ging erom (idee niet van mij) dat iedereen het geld dat hij voor vuurwerk zou besteden nu eens op de noodrekening zou storten.. om te helpen.

en uiteraard zijn er NOG mensen die een slachtoffer zijn van een of andere (al dan niet humanitaire) ramp. Denk maar eens aan de aardbeving in Bam, waar toch ook zo'n 13.000 slachtoffers vielen.

Maar wat je zeker niet kan ontkennen is dat DIT hier, deze ongelooflijke catastrofe uniek is (jammer genoeg), waar zelfs een tiental(len) Belgen en Nederlanders gedood werden.

Ik las overigens ergens nog dat met de globale aardopwarming, een feit dat zo is!, we nog méér natuurgeweld mogen verwachten

DANK JE WEL GEORGE BUSH, for not singning the Kyoto-protocol
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 13:52
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 30-12-2004 @ 13:09 :
Ik hoorde net op de radio dat ze al op 90000 doden zitten. Dat is dus 10000 per halve dag, vanmorgen was het nog 80000. Ik zou bijna bang worden om de radio nog aan te zetten.
correctie: 115 000 doden , volgens goede bron. bevestigd door buitenlandse zaken.


buitenland ________________________

VEEL GEBIEDEN GEVEN NU PAS GEHEIM PRIJS
_______________________________________
Het dodenaantal in Indonesië ligt op
79.940. Dat heeft het plaatselijke
ministerie van Gezondheid gezegd. Dat
zou beteken dat er in totaal meer dan
115.000 doden zouden zijn.

Veel gebieden zijn immers nog niet goed
verkend. De eilanden Andaman en Nicobar
zijn grotendeels onbereikbaar en de
hulpverleners vrezen dat ze er nog
duizenden slachtoffers zullen vinden.
Op een van de eilandjes rond Andaman is
er donderdag nog een vulkaanuitbarsting
geweest, maar die eiste geen doden.

Ook in Thailand vreest men voor nog
meer slachtoffers. Op het vernielde
vakantieeiland Phi-Phi weet men niets
over het lot van 10.000 toeristen.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 14:00
Verwijderd
Citaat:
geilespookje schreef op 30-12-2004 @ 08:01 :
BELANGRIJK!!

buitenland ________________________

INDIA WAARSCHUWT VOOR NIEUWE VLOEDGOLF
_______________________________________

In India is er donderdag alarm geslagen
voor een nieuwe vloedgolf.

De politie liet de sirenes luiden en
maande de bevolking in Tamil Nadu aan
om de kuststreek te verlaten.

Volgens de politie zouden naschokken
van 5 op de schaal van Richter nieuwe
vloedgolven
kunnen veroorzaken.

Op de stranden in Tamil Nadu was er
paniek bij de bevolking. Volgens de
Indiase minister van Binnenlandse Zaken
is de dreiging van nieuwe vloedgolven
reëel.

bron: VRT NIEUWSDIENST - teletekst Tv1 (bevestigd)
bericht blijft ongewijzigd.
bijgevolg nog brandend actueel -> dit verdiend een up'je..



toevoeging

30/12/2004 09:31:39 (Bron: BELGA)


Paniek in Zuid-India na tsunami-waarschuwing

(Belga)

NAGAPATTINAM 30/12 (AFP) = Duizenden inwoners van de zuidelijke kuststreek in India hebben donderdagmorgen in paniek de regio verlaten nadat een provincieverantwoordelijke waarschuwde voor een nieuwe tsunami. Dat meldden correspondenten van het Franse persagentschap ter plaatse. "De golven zijn op komst", schreeuwden de inwoners van Nagapattinam, een van de kuststeden in het zuiden van India die zondag het ergst door de tsunami werden getroffen. De bewoners ontvluchtten de regio met het openbare vervoer of zelfs te voet. De uittocht begon nadat de Indiase ministeries van Defensie en van Binnenlandse Zaken de oproep lanceerden aan de bevolking om zich verder landinwaarts te begeven, uit angst voor de gevolgen van de sterke seismische naschokken die zich voordeden in het noorden van het Indonesische eiland Sumatra. De laatste schok werd rond 4 uur lokale tijd (22 uur) geregistreerd en had een kracht van 5,2 op de schaal van Richter. Het epicentrum van de schok lag in de zee, ten noordwesten van de grote stad Medan. "Het is niet krachtig genoeg om tsunami's te veroorzaken", verzekerde Fauzi, het Indonesische instituut voor geofysica. Duizenden kilometers verder vluchtten burgers, humanitaire hulpverleners en zelfs politieagenten donderdagmorgen echter weg uit de kuststreken van de staat Tamil Nadu.

Bron: Belga

Laatst gewijzigd op 30-12-2004 om 14:51.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 14:06
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
geilespookje schreef op 30-12-2004 @ 14:50 :
wtf beter voorkomen dat genezen??
het ging erom (idee niet van mij) dat iedereen het geld dat hij voor vuurwerk zou besteden nu eens op de noodrekening zou storten.. om te helpen.

en uiteraard zijn er NOG mensen die een slachtoffer zijn van een of andere (al dan niet humanitaire) ramp. Denk maar eens aan de aardbeving in Bam, waar toch ook zo'n 13.000 slachtoffers vielen.

Maar wat je zeker niet kan ontkennen is dat DIT hier, deze ongelooflijke catastrofe uniek is (jammer genoeg), waar zelfs een tiental(len) Belgen en Nederlanders gedood werden.

Ik las overigens ergens nog dat met de globale aardopwarming, een feit dat zo is!, we nog méér natuurgeweld mogen verwachten

DANK JE WEL GEORGE BUSH, for not singning the Kyoto-protocol
wist je ook, het geld wat Bush (en alle landen ook overigens) in defensie stopt, azie kan redden met opbouw e.d.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 14:14
Verwijderd
Citaat:
Mr. Pignati schreef op 30-12-2004 @ 15:06 :
wist je ook, het geld wat Bush (en alle landen ook overigens) in defensie stopt, azie kan redden met opbouw e.d.
stel je vraag (of opmerking?!) eens wat duidelijker op in het vervolg!

als je wil vragen of ik wist dat het budget 'defensie' van de VS (en ook van alle andere landen) gemakkelijk Azië kan redden met opbouw e.d. dan zeg ik: D'EUH!!!! Dit is nogal vanzelfsprekend als je weet dat o,geveer 50% van de middelen van de Rijksmiddelenbegroting van de States alleen al naar Defensie en Nationale Veiligheid gingen!!
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 15:12
Verwijderd
30/12/2004 15:45:21 (Bron: BELGA)


Aardbeving: Premier vreest 10-tallen Belgische doden

(Belga) "We vrezen allemaal dat het uiteindelijke aantal Belgische dodelijke slachtoffers zou kunnen oplopen tot enkele tientallen." Dat heeft premier Guy Verhofstadt donderdag meegedeeld op een persconferentie na afloop van een coördinatievergadering met onder meer de koning en minister van Buitenlandse Zaken Karel De Gucht.

In totaal zijn 274 Belgen, die zich in de getroffen gebieden zouden kunnen bevinden, nog niet gelokaliseerd. Het gaat om zo'n 150 mensen in Thailand, 100 in Sri Lanka, 20 op de Malediven en 4 in Birma. Zeven van de Belgen in Thailand waren op reis met een tour operator en zijn nu officieel vermist. Ook enkele anderen worden ondertussen als vermist beschouwd. Het gaat om residenten of om toeristen die op eigen houtje door de getroffen landen trokken. De lijst van niet gecontacteerde mensen krimpt nog steeds in, maar toch liet de premier weten dat men er rekening mee houdt dat er nog enkele tientallen dodelijke slachtoffers bekend kunnen raken. Ondertussen maakte zijn kabinet bekend dat de vlaggen drie dagen lang halfstok zullen hangen op alle officiële gebouwen, "om de Belgische solidariteit te betuigen met alle slachtoffers van alle landen die getroffen zijn door de vloedgolf in Azië". (ful)

bron: BELGA




weet er iemand wat de situatie voor Nederland is?
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 15:19
Jasmijn.
Avatar van Jasmijn.
Jasmijn. is offline
Ik denk dat Zuid-Oost Azië het geld meer nodig heeft dat ons.
Kijk, India-die zelf nog getraumatiseerd is- stuurde hulp naar Sumatra. En dit terwijl ze het eigenlijk ook wreed nodig heeft!!!
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 15:26
Verwijderd
Citaat:
imène schreef op 30-12-2004 @ 16:19 :
Ik denk dat Zuid-Oost Azië het geld meer nodig heeft dat ons.
Kijk, India-die zelf nog getraumatiseerd is- stuurde hulp naar Sumatra. En dit terwijl ze het eigenlijk ook wreed nodig heeft!!!
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 15:47
Verwijderd
Ach ja, 115.000 mensen, dat is er binnen een week wel weer bijgefokt door landen als China en India.


Citaat:
Wereldwijd:

moeten 180 miljoen kinderen de ergste vormen van kinderarbeid ondergaan
worden elk jaar 1,2 miljoen kinderen verhandeld
moeten 2 miljoen kinderen, waarvan het merendeel meisjes, werken in de seksindustrie

Bron: http://www.unicef.nl/unicef/show/id=60647
Dat lijkt me een veel groter probleem maar daar zie ik geen nationale tvacties en een internationale hulpactie voor komen. Dus nee, ik kan me nou niet echt druk maken om die 115.000 doden daar als er veel ergere dingen zijn. Shit happens en zie het maar zo, die mensen hadden toch al weinig dus ze zijn ook niet veel verloren.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 15:56
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 30-12-2004 @ 16:47 :
Ach ja, 115.000 mensen, dat is er binnen een week wel weer bijgefokt door landen als China en India.




Dat lijkt me een veel groter probleem maar daar zie ik geen nationale tvacties en een internationale hulpactie voor komen. Dus nee, ik kan me nou niet echt druk maken om die 115.000 doden daar als er veel ergere dingen zijn. Shit happens en zie het maar zo, die mensen hadden toch al weinig dus ze zijn ook niet veel verloren.
Je vergeet de 300.000 mensen die elk jaar dood gaan in de mijnen van China.

Het is trouwens ook voor mij een ver-van-m'n-bed-show.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 15:58
Niet Slaan
Niet Slaan is offline
Citaat:
Blackwater_park schreef op 30-12-2004 @ 16:47 :
Ach ja, 115.000 mensen, dat is er binnen een week wel weer bijgefokt door landen als China en India.


Dat lijkt me een veel groter probleem maar daar zie ik geen nationale tvacties en een internationale hulpactie voor komen. Dus nee, ik kan me nou niet echt druk maken om die 115.000 doden daar als er veel ergere dingen zijn. Shit happens en zie het maar zo, die mensen hadden toch al weinig dus ze zijn ook niet veel verloren.
Holy moly
Wat een ontzettende kortzichtigheid, hier kan ik echt zo boos om worden! Deze ramp reikt echt veel verder dan alleen maar 'die 115.000 doden'. Voor sommige landen geldt dat de hele economie (die op de toeristenindustrie draaide) ingestort is. Al die landen moeten nu weer opnieuw beginnen met de opbouw van de economie. Al die mensen die daar zijn omgekomen maakten deel uit van de wereld, zij bouwen samen zo'n prachtig toeristenoord op waar jij met je luie reet onder een palmboom kunt gaan zitten. Ik snap echt niet hoe je zoiets kunt zeggen. Gadverdamme.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 16:08
Verwijderd
Citaat:
Niet Slaan schreef op 30-12-2004 @ 16:58 :
Holy moly
Wat een ontzettende kortzichtigheid, hier kan ik echt zo boos om worden! Deze ramp reikt echt veel verder dan alleen maar 'die 115.000 doden'. Voor sommige landen geldt dat de hele economie (die op de toeristenindustrie draaide) ingestort is. Al die landen moeten nu weer opnieuw beginnen met de opbouw van de economie. Al die mensen die daar zijn omgekomen maakten deel uit van de wereld, zij bouwen samen zo'n prachtig toeristenoord op waar jij met je luie reet onder een palmboom kunt gaan zitten. Ik snap echt niet hoe je zoiets kunt zeggen. Gadverdamme.
Ja jezus zeg, moet ik soms in mn bedje gaan liggen huilen erom? Iedereen roept nu wel dat het zo erg is en ooooh wat verschrikkelijk, maar verder denken ze niet na bij bijvoorbeeld de cijfers die ik postte over kinderen, of over de miljoenen aidsslachtoffers. Want dat komt niet 25x per dag op tv en wordt niet dramatisch in beeld gebracht in de media. Ik walg echt van al die mensen die zich nu opeens helemaal goed voelen omdat ze hun afschuw uitspreken erover, 2x een smsje naar tmf sturen en dan zeggen van "jaaaaaaaaaaaa, zo verschrikkelijk meid, jeetje zeg, ik heb helemaal een smsje gestuurd en nu is mijn schuldgevoel ook weer afgekocht."

Als je dan toch wilt zeiken dat ik er niet mee kan zitten zorg dan dat je ook het recht van zeiken hebt. Meld je aan als vrijwilliger bij Artsen Zonder Grenzen of Unicef en ga daarheen om te helpen. Maar kom nu niet aankakken met dat ik slecht ben terwijl je zelf ook niet meer doet dan mischien een beetje geld overmaken en zeggen hoe erg je het vind, want ook daar hebben die mensen geen ene zak aan.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 16:16
Saeed al-Sahaf
Avatar van Saeed al-Sahaf
Saeed al-Sahaf is offline
De Atjehse agressie oorlog.

De grootste aanvalsoorlog ooit door Nederland gevoerd met als resultaat 100.000 doden en 1.000.000 gewonden

http://home.iae.nl/users/arcengel/NedIndie/atjeh.htm

Bijna net zoveel slachtoffers als deze oorlog tussen 1873 en 1942 en dat in een paar dagen

Dit is van Heutsz' natte droom
__________________
Forumbaas+

Laatst gewijzigd op 30-12-2004 om 16:20.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 16:49
Oni Shikio
Avatar van Oni Shikio
Oni Shikio is offline
Citaat:
RanC schreef op 30-12-2004 @ 16:56 :
Je vergeet de 300.000 mensen die elk jaar dood gaan in de mijnen van China.
Je vergeet dat China het land met de grootste bevolking ter wereld is. Die 300.000 schelen elk jaar weer een hoop ruimte
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 16:50
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
lol saeed, vergeet niet leuke zaakjes die de Indonesische overheid in het Atjeh van tegenwoordig en Oost-Timor uitvreet mee te nemen voordat je begint te ketteren over wat Nederland in een ver grijs verleden heeft allemaal wel niet heeft gedaan.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 16:57
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
Oni Shikio schreef op 30-12-2004 @ 17:49 :
Je vergeet dat China het land met de grootste bevolking ter wereld is. Die 300.000 schelen elk jaar weer een hoop ruimte
Inderdaad.

Maar die zijn nog veel zieliger dan die in Azië. Daar voelden de slachtoffers er niet (al te) veel van. Daar in China werken ze zich dood.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 17:01
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
RanC schreef op 30-12-2004 @ 17:57 :
Inderdaad.

Maar die zijn nog veel zieliger dan die in Azië. Daar voelden de slachtoffers er niet (al te) veel van. Daar in China werken ze zich dood.
Ze hebben daar toch een eenkindspolitiek? Best vaag want mijn familie daar hebben meer kinderen. Maar ja moesten ze denk ik belasting of boete over betalen...
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 17:06
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 30-12-2004 @ 18:01 :
Ze hebben daar toch een eenkindspolitiek? Best vaag want mijn familie daar hebben meer kinderen. Maar ja moesten ze denk ik belasting of boete over betalen...
yep, maar de eenkindpolitiek is dan ook niet bedoeld voor welvarende gezinnen, maar meer voor het platteland waar mensen zich een ongeluk fokten zonder die kinderen een kans te kunnen geven op een goede toekomst.

Als iemand anders daar een boete voor betaalt (incashen voor de overheid) en kinderen krijgt die na goed onderwijs te hebben gehad een bijdrage leveren aan het land dan zal het de overheid daar een worst wezen hoeveel kinderen iemand heeft.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 17:09
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 30-12-2004 @ 18:01 :
Ze hebben daar toch een eenkindspolitiek? Best vaag want mijn familie daar hebben meer kinderen. (...)
De wereld bestaat niet alleen uit jou en je familie.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 17:10
Cat
Avatar van Cat
Cat is offline
Citaat:
Oni Shikio schreef op 30-12-2004 @ 17:49 :
Je vergeet dat China het land met de grootste bevolking ter wereld is. Die 300.000 schelen elk jaar weer een hoop ruimte
het is niet China dat getroffen is é
__________________
Take a look @ http://users.belgacom.net/inge.kusse.be/
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 17:17
Love_Fulfilled
Avatar van Love_Fulfilled
Love_Fulfilled is offline
Hier een link waar je allerlei (amateur)filmpjes kan bekijken vd Tsunami's.

De Link
__________________
¤Hate It Or Love It¤
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 17:18
Verwijderd
Citaat:
Ilsetjuhh schreef op 30-12-2004 @ 18:17 :
Hier een link waar je allerlei (amateur)filmpjes kan bekijken vd Tsunami's.

De Link
Yay, e-ramptoerisme.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 17:21
AsianDF
Avatar van AsianDF
AsianDF is offline
Hier is gedoneerd Echt veel meer kun je niet doen, las dat kleding en goederen sturen atm niet echt gewenst is dmv overbelasting en vertraging van de diensten.
__________________
Yeh dil he.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 17:32
ikkeleerlinge
ikkeleerlinge is offline
Citaat:
nare man schreef op 30-12-2004 @ 18:09 :
De wereld bestaat niet alleen uit jou en je familie.
Weet ik. Ik geef alleen een voorbeeld. Maar ik bedoel. Ze hebben daar toch een eenkindspolitiek... hoe kunnen sommige mensen dan toch meerdere geregistreerde kinderen hebben? En dat over eenkindspolitiek ging over dat 'fokken' waar ze over zaten te zeiken.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 18:30
Doefus
Doefus is offline
Sommige mensen reageren egt zo egoïstisch...snap daar egt nix van!
Denk niet alleen aan jezelf..
__________________
I don´t wanna know!
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 18:32
Verwijderd
Citaat:
ikkeleerlinge schreef op 30-12-2004 @ 18:32 :
Weet ik. Ik geef alleen een voorbeeld. Maar ik bedoel. Ze hebben daar toch een eenkindspolitiek... hoe kunnen sommige mensen dan toch meerdere geregistreerde kinderen hebben? En dat over eenkindspolitiek ging over dat 'fokken' waar ze over zaten te zeiken.
Vrij simpel he, corrupte ambtenaartjes kennen, mensen omkopen et cetera.
Met citaat reageren
Oud 30-12-2004, 18:58
Verwijderd
Citaat:
Doefus schreef op 30-12-2004 @ 19:30 :
Sommige mensen reageren egt zo egoïstisch...snap daar egt nix van!
Denk niet alleen aan jezelf..
Ga zwemmen naar Sri Lanka zodat je geen vliegticket hoeft te betalen en dat geld kan storten.

Oh en vergeet natuurlijk niet jezelf goed te voelen omdat je 2 euro hebt bijgedragen en weer je schuldgevoel hebt afgekocht.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:43.