Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-02-2005, 22:40
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
De mogelijke komst van islamitische partijen gebaseerd op de ideologie van de sharia is voor het CDA reden tot zorg. Daarom stelt fractievoorzitter van de christelijke partij, Maxime Verhagen, dat nieuwe partijen hun partijplannen eerst dienen te toetsen bij de rechter. Hij zegt dit in een vraaggesprek met Elsevier.

Verhagen spreekt zijn zorgen uit over de mogelijke gevolgen van de komst van een dergelijke partij. "Een partij die de sharia wil invoeren, moet worden verboden. Ik wil dat nieuwe partijen hun doelstellingen verplicht laten toetsen, voordat zij meedoen aan de verkiezingen. "Vooral het mogelijke gevolg dat radicale moslimpartijen macht verwerven, zint hem niet.

De politicus wil voorkomen dat 'niet-democratische besluiten' worden ingevoerd. De fractievoorzitter vreest dat radicaal-extremistische moslimpartijen via het politieke systeem aan de macht proberen te komen. "Er zijn tekenen dat radicale moslims achterstandswijken en deelgemeenten langs democratische weg willen veroveren. Ik wil dat kunnen voorkomen."

Verhagen is bang dat ook in Nederland sharia-tribunalen ontstaan. "In ieder geval zeggen duizenden moslims dat ze expliciet de sharia nastreven. Een grote meerderheid voelt zich hier wel thuis, maar we moeten voorkomen dat zij zich – door sociale controle in een gesloten bevolkingsgroep - gedwongen voelen om zich straks aan zo’n tribunaal te onderwerpen."
CDA wil rechterlijke toets voor nieuwe politieke partijen

Citaat:
Nieuwe politieke partijen zouden voortaan alleen aan de verkiezingen mogen meedoen als hun partijplannen zijn getoetst door een rechter. Dat stelt CDA-fractievoorzitter Maxime Verhagen in het tijdschrift Elsevier van deze week.

Verhagen vreest voor de invoering van de sharia, streng islamitisch recht, in Nederland. "Een partij die de sharia wil invoeren, moet worden verboden. Ik wil dat nieuwe partijen hun doelstellingen verplicht laten toetsen, voordat zij meedoen aan de verkiezingen." De politicus wil voorkomen dat 'niet-democratische besluiten' worden ingevoerd. "Een hoofddoekjesplicht moet nietig verklaard worden."

De fractievoorzitter vreest dat radicaal-extremistische moslimpartijen via het politieke systeem aan de macht proberen te komen. "Er zijn tekenen dat radicale moslims achterstandswijken en deelgemeenten langs democratische weg willen veroveren. Ik wil dat kunnen voorkomen."
http://www.nieuws.nl/bericht/4/34828
http://frontpage.fok.nl/nieuws/51525

Dit vond ik toch wel een merkwaardige. Men is dus bang dat de moslims hun woestijnwetje er hier doordrukken? Misschien zegt het meer over het CDA dan over de moslims (al zijn er een hoop muzelmannen die steniging en geamputeerde handjes best wel geil vinden)
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-02-2005, 22:41
Verwijderd
Ga dood of ver heen.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 22:42
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Kom op man, dat geloof je zelf toch niet?
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 22:48
Verwijderd
Holy shit, die bron is echt té betrouwbaar.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 22:48
Verwijderd


Ik ben voor invoering van de Sharia!
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 22:50
Verwijderd
Fascinerend
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 22:52
Verwijderd
wat stelt democratie voor als ze zelfs de standpunten van een politieke partij willen verbieden/bepalen?
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 22:53
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
S. schreef op 22-02-2005 @ 23:48 :


Ik ben voor invoering van de Sharia!
Paspoort inleveren bij mij, betaal ik je enkele reis Saoudi Arabië.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 22:54
Verwijderd
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 22-02-2005 @ 23:53 :
Paspoort inleveren bij mij, betaal ik je enkele reis Saoudi Arabië.
Ik wil ook!
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 22:54
Verwijderd
Laten we maar Mr. Hypert€xt naar Saoedi-Arabië sturen. Opgeruimd staat netjes.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 22:57
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
makelville schreef op 22-02-2005 @ 23:54 :
Ik wil ook!
Ok, 2 enkeltjes!
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 22:58
Verwijderd
3 zal je bedoelen, jij moet er ook bij.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 22:58
Verwijderd
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 22-02-2005 @ 23:53 :
Paspoort inleveren bij mij, betaal ik je enkele reis Saoudi Arabië.
Als je eerst even regelt dat ze daar de Sharia invoeren, dan regel ik mijn enkele reisje zelf wel
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 23:00
Verwijderd
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 22-02-2005 @ 23:57 :
Ok, 2 enkeltjes!
Eerste klas?
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 23:01
Verwijderd
Citaat:
makelville schreef op 23-02-2005 @ 00:00 :
Eerste klas?
En dan een Arabische prins aan de haak slaan
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 23:01
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
makelville schreef op 23-02-2005 @ 00:00 :
Eerste klas?
Uiteraard. Inclusief dadels bij de vliegtuigmaaltijd (ipv rookworstjes)
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 23:03
Verwijderd
tjonge die Mr.Hypert€xt wordt steeds vriendelijker, zolang we hier maar wegblijven natuurlijk
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 23:05
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
in alle opzichten
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 22-02-2005, 23:06
Verwijderd
Vraag nog een wegblijf premie
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 23:07
Verwijderd
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 23-02-2005 @ 00:01 :
Uiteraard. Inclusief dadels bij de vliegtuigmaaltijd (ipv rookworstjes)
Bah dadels geef mij maar drop en we hebben een deal
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 23:09
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
makelville schreef op 23-02-2005 @ 00:07 :
Bah dadels geef mij maar drop en we hebben een deal
Drop, weet je het zeker? Drop is een typisch Nederlands product, ik bedoel je wilt in het vliegtuig naar Saoudi Arabië toch geen snoep nuttigen afkomstig uit een land vol kaffirs?
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 23:10
Mr.Hypert€xt
Avatar van Mr.Hypert€xt
Mr.Hypert€xt is offline
Citaat:
Gauloises schreef op 23-02-2005 @ 00:06 :
Vraag nog een wegblijf premie
Alsof ze terug zullen komen nadat ze hun paspoorten in hebben geleverd bij mij.
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 23:11
Verwijderd
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 23-02-2005 @ 00:09 :
Drop, weet je het zeker? Drop is een typisch Nederlands product, ik bedoel je wilt in het vliegtuig naar Saoudi Arabië toch geen snoep nuttigen afkomstig uit een land vol kaffirs?
Mijn god je hebt gelijk, ik eis drop die niet door kaffirs is aangeraakt!
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 23:15
Verwijderd
Citaat:
makelville schreef op 23-02-2005 @ 00:11 :
Mijn god je hebt gelijk, ik eis drop die niet door kaffirs is aangeraakt!
In drop zit Arabische gom
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 23:19
Donny must die
Donny must die is offline
Als het volk behoefte heeft aan een wetgeving gebasseerd op de sharia, waarom niet? Zonder stemmen kom je nergens, en valt er niets te vrezen, of heb ik he tverkeerd
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 22-02-2005, 23:23
Verwijderd
Citaat:
Nanahara schreef op 23-02-2005 @ 00:19 :
Als het volk behoefte heeft aan een wetgeving gebasseerd op de sharia, waarom niet? Zonder stemmen kom je nergens, en valt er niets te vrezen, of heb ik he tverkeerd
Nee, je hebt gelijk, maar dat heb ik al zoooo vaak aangehaald, het is alsof ik het tegen een muur heb
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 23:23
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 23-02-2005 @ 00:10 :
Alsof ze terug zullen komen nadat ze hun paspoorten in hebben geleverd bij mij.
We hebben nog altijd ambassades heur
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 23:24
Verwijderd
Citaat:
S. schreef op 23-02-2005 @ 00:15 :
In drop zit Arabische gom
Maar die gom is door kaffirs aangeraakt
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 23:25
Verwijderd
Citaat:
makelville schreef op 23-02-2005 @ 00:24 :
Maar die gom is door kaffirs aangeraakt
kaffirs dienen dan ook als slaven behandeld te worden

JOKE!!
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 23:32
Verwijderd
En christenen, zijn dat bijna-kaffirs?
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 23:43
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 23-02-2005 @ 00:32 :
En christenen, zijn dat bijna-kaffirs?
Nee mensen van het boek
Met citaat reageren
Oud 22-02-2005, 23:52
Verwijderd
Ah, weer wat geleerd.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 00:00
Scharfenberg
Avatar van Scharfenberg
Scharfenberg is offline
Adolf Hitler kwam ook democratisch aan de macht en schafte daarna de democratie af. Zijn die moslimpartijen dat zo ook van plan?
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 00:02
Verwijderd
Citaat:
Scharfenberg schreef op 23-02-2005 @ 01:00 :
Adolf Hitler kwam ook democratisch aan de macht en schafte daarna de democratie af. Zijn die moslimpartijen dat zo ook van plan?
misschien wel
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 00:06
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Scharfenberg schreef op 23-02-2005 @ 01:00 :
Adolf Hitler kwam ook democratisch aan de macht en schafte daarna de democratie af. Zijn die moslimpartijen dat zo ook van plan?
Nu ja, de AEL, hoe pathetisch als ze ook mogen zijn, wilde dit inderdaad.

Betekent dus dat eenmaal binnengebracht het systeem niet meer terug te draaien is zonder dat daar geweld aan te pas komt.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 02:36
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Citaat:
S. schreef op 23-02-2005 @ 00:15 :
In drop zit Arabische gom
Wat een opmerking.

Verder gaat dit nergens over geloof ik?
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 23-02-2005, 02:59
DioS
Avatar van DioS
DioS is offline
Citaat:
Not for Sale schreef op 23-02-2005 @ 03:36 :
Wat een opmerking.

Verder gaat dit nergens over geloof ik?
Lijkt me niet nee.
__________________
Is it noise or sweet, sweet music?
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 03:05
Not for Sale
Avatar van Not for Sale
Not for Sale is offline
Een betere vraag zou zijn : ' Wat houdt de sharia in? ' want volgens mij bestaan daar nogal verschillende meningen over.
__________________
I thought we were an autonomous collective!
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 08:44
Verwijderd
Maxime Verhagen heeft denk ik een paar maandjes rust nodig. Hij begint duidelijke overspannenheidsverschijnselen te krijgen met z'n ongefundeerde angsten. Zelf ben ik ook tegen invoering van de sharia, maar met 1 miljoen moslims in Nederland lukt dat nog niet eens als alle moslims voor zouden stemmen. Dit besluit zie ik meer iets in voor over een jaartje of 30-40 als de moslims een dominante meerderheid zullen vormen, die ongetwijfeld via de redenering 'democratie is de meerderheid plus een' ons land zullen willen gaan domineren met Islamitische wetgeving.

Overigens zie ik wel een veel beter instrument die niet alleen werkt tegen de rare hersenkronkels van moslims met uitbreidingsdrift, maar ook tegen gekke radicalen als Geert Wilders en de VVD: grondwettelijke toetsing door een speciaal daarvoor in te richten rechtsorgaan. Op die wijze kunnen een hoop gekke besluiten niet genomen worden.

Overigens vind ik dat S. zich nu ook duidelijk tegen heeft gesproken. Over MSN beweerde ze recentelijk nog dat de sharia niet ingevoerd hoort te worden in een niet-Islamitisch land en nu verklaart ze zichzelf voorstander van het invoeren van de sharia. De werkelijke aard van S. en Makelville komt wel weer eens naar boven. Enkeltje Iran misschien dames?
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 09:34
Verwijderd
Hahahahaha

Oh, die Verhagen is zeker nog dronken van carnaval.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 10:29
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Waarom zijn politici en xenofoben altijd zo dom dat ze voorbij aan het feit dat er simpelweg niet genoeg stemmers zijn om zo'n massale grondswetwijziging erdoorheen te krijgen?
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 10:43
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
hahahahahahahaha
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 10:45
Verwijderd
Citaat:
RanC schreef op 23-02-2005 @ 11:29 :
Waarom zijn politici en xenofoben altijd zo dom dat ze voorbij aan het feit dat er simpelweg niet genoeg stemmers zijn om zo'n massale grondswetwijziging erdoorheen te krijgen?
Citaat:
Maxime zei:
Er zijn tekenen dat radicale moslims achterstandswijken en deelgemeenten langs democratische weg willen veroveren. Ik wil dat kunnen voorkomen.
Als het gaat om politiek in deelgemeenten kan ik me op zich wel voorstellen dat er genoeg stemmers zijn, in sommige wijken nadert het aantal allochtonen makkelijk driekwart van de totale bevolking.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 12:53
DEADLOCKED
Avatar van DEADLOCKED
DEADLOCKED is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-02-2005 @ 11:45 :
Als het gaat om politiek in deelgemeenten kan ik me op zich wel voorstellen dat er genoeg stemmers zijn, in sommige wijken nadert het aantal allochtonen makkelijk driekwart van de totale bevolking.
Dus moet je als dief over een tijd rekening gaan houden in welke wijk je iets steelt omdat je de kans loopt dat er in een islamitische wijk je hand er af wordt gehakt?
__________________
Let's leave for other worlds, leave the future behind
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 12:59
Mujahideen
Mujahideen is offline
*begint te dagdromen*
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 13:08
Global
Avatar van Global
Global is offline
Citaat:
DarkSide schreef op 23-02-2005 @ 09:44 :
Maxime Verhagen heeft denk ik een paar maandjes rust nodig. Hij begint duidelijke overspannenheidsverschijnselen te krijgen met z'n ongefundeerde angsten. Zelf ben ik ook tegen invoering van de sharia, maar met 1 miljoen moslims in Nederland lukt dat nog niet eens als alle moslims voor zouden stemmen. Dit besluit zie ik meer iets in voor over een jaartje of 30-40 als de moslims een dominante meerderheid zullen vormen, die ongetwijfeld via de redenering 'democratie is de meerderheid plus een' ons land zullen willen gaan domineren met Islamitische wetgeving.

Overigens zie ik wel een veel beter instrument die niet alleen werkt tegen de rare hersenkronkels van moslims met uitbreidingsdrift, maar ook tegen gekke radicalen als Geert Wilders en de VVD: grondwettelijke toetsing door een speciaal daarvoor in te richten rechtsorgaan. Op die wijze kunnen een hoop gekke besluiten niet genomen worden.

Overigens vind ik dat S. zich nu ook duidelijk tegen heeft gesproken. Over MSN beweerde ze recentelijk nog dat de sharia niet ingevoerd hoort te worden in een niet-Islamitisch land en nu verklaart ze zichzelf voorstander van het invoeren van de sharia. De werkelijke aard van S. en Makelville komt wel weer eens naar boven. Enkeltje Iran misschien dames?
je kan toch voorstander zijn maar ook vinden dat het niet hoeft?
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 13:25
Verwijderd
Citaat:
DEADLOCKED schreef op 23-02-2005 @ 13:53 :
Dus moet je als dief over een tijd rekening gaan houden in welke wijk je iets steelt omdat je de kans loopt dat er in een islamitische wijk je hand er af wordt gehakt?
Dat zeg ik niet, maar het zou niet verkeerd zijn als de sharia ingevoerd zou worden in buurten waar Marokkaanse straatettertjes het dagelijks beeld bepalen. Die blijven wel met hun tengels van andermans scooter af wanneer diefstal ze een hand kost.
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 13:29
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-02-2005 @ 14:25 :
Dat zeg ik niet, maar het zou niet verkeerd zijn als de sharia ingevoerd zou worden in buurten waar Marokkaanse straatettertjes het dagelijks beeld bepalen. Die blijven wel met hun tengels van andermans scooter af wanneer diefstal ze een hand kost.
ik kan me iets vaags herinneren in een ander topic waarin je zei dat de doodstraf niet afschrikkend werkt, omdat mensen menen dat ze toch niet gepakt worden, ofzo
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 13:30
Verwijderd
Citaat:
Joostje schreef op 23-02-2005 @ 14:29 :
ik kan me iets vaags herinneren in een ander topic waarin je zei dat de doodstraf niet afschrikkend werkt, omdat mensen menen dat ze toch niet gepakt worden, ofzo
FYI, ik was niet serieus. Dit hele topic is niet serieus. Iedereen die serieus meent dat de sharia hier kan worden ingevoerd moet je niet serieus nemen.

Met citaat reageren
Oud 23-02-2005, 13:31
PGWR
Avatar van PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Mr.Hypert€xt schreef op 23-02-2005 @ 00:09 :
Drop, weet je het zeker? Drop is een typisch Nederlands product, ik bedoel je wilt in het vliegtuig naar Saoudi Arabië toch geen snoep nuttigen afkomstig uit een land vol kaffirs?
In drop zit Arabisch gom.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:37.