Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-03-2005, 20:11
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
T_ID schreef op 14-03-2005 @ 21:09 :
Hmm, dat zal wel, maar wat dan te doen aan de Tjetjeense terreur?
laat het land eerst rustig opbouwen en geef haar haar zelfstandigheid terug. Mocht eht terreur doorgaan, moet rusland samenwerkend met de tsjetsjeense regering een oplossing zoeken. want ookde tsjetsjenen zijn slachtoffers van die terroristen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 14-03-2005, 20:12
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 14-03-2005 @ 21:10 :
nee idd,

de olie
De olie gaat Tjetjeense aanslagen voorkomen?

Ik zie de logica niet.


Dus, hoe gaan we gijzelingen zoals in Beslan, in het theater, en bomaanslagen tijdens concerten, in metro's, etc etc etd voorkomen?


Ik verwacht alleen niet dat de Tjetjenen binnen een tijdsbestek van 15 jaar (en wel meer zelfs) een fatsoenlijke staat opbouwen, in 1997-1999 had de regering maar twee jaar nodig om totaal corrupt en incapabel te worden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 20:13
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
T_ID schreef op 14-03-2005 @ 21:12 :
De olie gaat Tjetjeense aanslagen voorkomen?

Ik zie de logica niet.


Dus, hoe gaan we gijzelingen zoals in Beslan, in het theater, en bomaanslagen tijdens concerten, in metro's, etc etc etd voorkomen?
je had je reply gewijzigd, voordat ik het opgemerkt had

zie mn reactie boven de jouwe
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 20:15
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
T_ID schreef op 14-03-2005 @ 21:12 :


Ik verwacht alleen niet dat de Tjetjenen binnen een tijdsbestek van 15 jaar (en wel meer zelfs) een fatsoenlijke staat opbouwen, in 1997-1999 had de regering maar twee jaar nodig om totaal corrupt en incapabel te worden.
het terreur zal alleen maar meer worden, naarmate rusland zo door blijft gaan. rusland heeft dus simpelweg geen andere keuze. of ze moeten een heel volk gaan uitroeien (wat er nu op lijkt)
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 20:19
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 14-03-2005 @ 21:15 :
het terreur zal alleen maar meer worden, naarmate rusland zo door blijft gaan. rusland heeft dus simpelweg geen andere keuze. of ze moeten een heel volk gaan uitroeien (wat er nu op lijkt)
Denk je?

Met een militaire bezetting is best een stabiele situatie af te dwingen, ware het dat de Russen met meer tactiek te werk zouden moeten gaan.


Het is in alle gevallen een betere oplossingen dan zowel de Russen als de Tjetjenen voor de komende decennia overleveren aan de gewapende bendes die er voor de inval de dienst uit maakten.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 20:21
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
T_ID schreef op 14-03-2005 @ 21:19 :
Denk je?

Met een militaire bezetting is best een stabiele situatie af te dwingen, ware het dat de Russen met meer tactiek te werk zouden moeten gaan.


Het is in alle gevallen een betere oplossingen dan zowel de Russen als de Tjetjenen voor de komende decennia overleveren aan de gewapende bendes die er voor de inval de dienst uit maakten.
Joh, waarom worden er anders steeds meer aanslagen gepleegd.

de rebellen hebben hier nauwelijks last van. Het volk zal alleen maar hieronder lijden, gezien de misbruik van mensenrechten dat de russen maken. en dna ook nog de foute bendes. kortom, het volk is de dupe.

onderdrukking lost niets op
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 20:27
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 14-03-2005 @ 21:21 :
Joh, waarom worden er anders steeds meer aanslagen gepleegd.
Omdat de terroristen vanuit de buurlanden van Tjetjenie vaak vrij spel hebben, en door hun financiering vanuit het midden-oosten en hun criminele activiteiten praktisch ongelimiteerde financiele middelen hebben, verder kunnen ze al tijden propaganda maken, waardoor het werven van meer geindoctrineerde zelfmoordenaars makkelijker wordt.


Citaat:
Nanahara schreef op 14-03-2005 @ 21:21 :
de rebellen hebben hier nauwelijks last van. Het volk zal alleen maar hieronder lijden, gezien de misbruik van mensenrechten dat de russen maken. en dna ook nog de foute bendes. kortom, het volk is de dupe.
Daarom moeten de terreureenheden vanuit omringende landen ook aangepakt worden (zoals bij de operatie in de Pankisi vallei in Georgie), dient het Russische leger humanitaire faciliteiten op te zetten in gevechtsgebieden en moet de financiering van de rebellen lam gelegd worden.

Deze strategie lijkt me een goede voor Poetin, of Poetin's opvolger als Poetin zelf het niet op tijd uitvogeld, wie het ook mag worden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 14-03-2005, 23:40
Bluesman
Avatar van Bluesman
Bluesman is offline
opgeruimd staat netjes, tering tuig
__________________
Het volledige partijprogramma van groenlinks: TEGEN ALLES!1!!1!1!!111
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 00:03
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
T_ID schreef op 14-03-2005 @ 21:27 :
Omdat de terroristen vanuit de buurlanden van Tjetjenie vaak vrij spel hebben, en door hun financiering vanuit het midden-oosten en hun criminele activiteiten praktisch ongelimiteerde financiele middelen hebben, verder kunnen ze al tijden propaganda maken, waardoor het werven van meer geindoctrineerde zelfmoordenaars makkelijker wordt.
Waarom plegen ze in hemelsnaam terroristische daden?

Dit stond verder voor jou reply: Denk je?



Citaat:
T_ID schreef op 14-03-2005 @ 21:27 :
Daarom moeten de terreureenheden vanuit omringende landen ook aangepakt worden (zoals bij de operatie in de Pankisi vallei in Georgie), dient het Russische leger humanitaire faciliteiten op te zetten in gevechtsgebieden en moet de financiering van de rebellen lam gelegd worden.

Deze strategie lijkt me een goede voor Poetin, of Poetin's opvolger als Poetin zelf het niet op tijd uitvogeld, wie het ook mag worden.
Ik denk dat deze aanslagen rusland eigenlijk gunstig liggen. Ik bedoel als ze tsjetsjenie weer hebben, hebben ze de olie weer. Dus waarom uberhaupt vrede willen starten en tsjetsjenie een eigen land geven
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 00:03
Donny must die
Donny must die is offline
Citaat:
Bluesman schreef op 15-03-2005 @ 00:40 :
opgeruimd staat netjes, tering tuig
kende je hem?
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 00:14
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 15-03-2005 @ 01:03 :
Ik denk dat deze aanslagen rusland eigenlijk gunstig liggen. Ik bedoel als ze tsjetsjenie weer hebben, hebben ze de olie weer. Dus waarom uberhaupt vrede willen starten en tsjetsjenie een eigen land geven
Rusland heeft genoeg olie in hun strategische controle, daar hebben ze Chechenië niet voor nodig.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 00:26
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 15-03-2005 @ 01:03 :
kende je hem?
Bluesman duikt eens in de zoveel tijd op, blért wat over 'linkse rukkers', laat zijn tunnelvisie op de actualiteit los, geeft de buitenlanders overal de schuld van, scheld alle linkse forummers uit, provoceert de hele boel bij elkaar, en rot daarna weer voor een paar maanden op.
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 08:20
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nanahara schreef op 15-03-2005 @ 01:03 :
Waarom plegen ze in hemelsnaam terroristische daden?

Dit stond verder voor jou reply: Denk je?
Ik weet het wel zeker, terreur kan niet bestaan zonder propaganda, omdat de mensen er anders niet dom genoeg voor gehouden kunnen worden.




Citaat:
Nanahara schreef op 15-03-2005 @ 01:03 :
Ik denk dat deze aanslagen rusland eigenlijk gunstig liggen. Ik bedoel als ze tsjetsjenie weer hebben, hebben ze de olie weer. Dus waarom uberhaupt vrede willen starten en tsjetsjenie een eigen land geven
Ik denk dat de winst op olie nul is door alle militaire uitgaven.

Wat dram je toch door over olie? de Russen zijn jaren lang geterroriseerd met aanslagen, zowel tijdens, als buiten de conflicten, de roep om dat te laten stoppen, plus de invallen door Tjetjenen in hun buurlanden zorgden voor de tweede oorlog.

Er zit verder weinig economisch aan dit conflict.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 15-03-2005, 08:33
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Hmm, wat erover in Wikipedia staat klopt wel zo'n beetje:

http://nl.wikipedia.org/wiki/Tsjetsjeni%EB

"De 'Tweede Oorlog' (1999 tot heden) breekt uit naar aanleiding van meerdere bomaanslagen in Moskou en een inval van Tsjetsjeense rebellen onder Basajev in Dagestan."

Kijk nou, als Basajev zijn machtswellust aan de kant had kunnen schuiven was er nooit een inval geweest.


De Engelse variant is iets uitgebreider:

The Chechens elected Aslan Maskhadov as their president in 1997, but, due to the power of clans, militias, and criminal organizations within the republic, he was unable to assert complete control.

On August 7th, a small invasion of Chechen forces – which were not affiliated with the Chechen government of Maskhadov – moved into Dagestan under the command of Basayev and other Islamists.
En daar is onze grote vriend Basajev weer

De reactie van Poetin viel nog wel mee, in tegenstelling tot wat de Tjetjeense propaganda ons wil doen geloven:
This incursion by non-affiliated Chechen forces did not spark an invasion, but did result in Russian troops being placed along the border of the republic.

Afijn, toen zelfs het simpelweg stationeren van troepen langs de Tjetjeense grenzen niet hielp, en er op verschillende plaatsen in Rusland bommen afgingen (ow nee, nu komt de hexageen-samenzweringstheorie weer) besloot Poetin Tjetjenie binnen te vallen om Basajev en zijn kliek dan maar ter plekke te stoppen.


En tja, een operatie om het terreurnetwerk van Basajev te ontmantelen mocht het niet worden, immers, de terroristen dienden geholpen te worden, en dus werd het een 'onafhankelijkheidsoorlog' genoemd..


Naar mijn idee een kutexcuus, als Maschadov Basajev direct bij zijn eerste inval had laten elimineren dan was er nu geen oorlog geweest.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
naam onbekend
501 26-11-2005 23:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:48.