Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-04-2005, 18:53
Marry
Marry is offline
Ik heb nog niet alles door gelezen, maar ik vindt het schandalig dat ze zoiemand laten gaan. Ze willen londsdale gaan verbieden, ze gaan hun harder aanpakken, en iemand die een complete bom in huis heeft die wordt vrijgesproken.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-04-2005, 18:55
juno
Avatar van juno
juno is offline
En het meervoud van hun is hullie, zeker...
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 18:58
Verwijderd
hehe

stfu
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 19:00
Marry
Marry is offline
Citaat:
Tiño schreef op 07-04-2005 @ 11:25 :
hmm, oke.
Kijk ik geloof in de goedheid van het merendeel van de moslims hoor, echt.Maar in dit geval lijkt het er heel sterk op dat die gast hier alleen maar is om chaos en paniek te zaaien in naam van allah.En ik denk niet dat er ook maar 1 moslim in Nederland is die dat fijn vind.
Nee?? in de koran hebben ze het wel over de heilige oorlog, de dijhad. en ze moeten iedereen uitroeien die niet in allah gelooft. Dat staat in de koran.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 19:02
Mr. Pignati
Mr. Pignati is offline
Citaat:
Marry schreef op 07-04-2005 @ 20:00 :
Nee?? in de koran hebben ze het wel over de heilige oorlog, de dijhad. en ze moeten iedereen uitroeien die niet in allah gelooft. Dat staat in de koran.
heb je gezien wat er in de bijbel staat?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 19:06
Verwijderd
Citaat:
Marry schreef op 07-04-2005 @ 20:00 :
Nee?? in de koran hebben ze het wel over de heilige oorlog, de dijhad. en ze moeten iedereen uitroeien die niet in allah gelooft. Dat staat in de koran.
Welke soera precies?Of lul jij nou slechts na wat twijfelachtige bronnen a la wilders je hebben wijsgemaakt?

Silent detail het is jihad en dat kun je ook weer splitsen in de grote en kleine jihad. De jihad staat voor strijd tegen de begeertes, leer je definities kennen voordat je onzin gaat spuien.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 19:19
Marry
Marry is offline
ik weet niet in welke soera maar wij hebben op school het uitvoerig over dit onderwerp gehad dus het is geen onzin.

eb ik weet ook heel goed wat in de Bijbel staat. In het oude Testament staan ook zulke dingen, maar als je het Nieuwe Testament leest is het zo dat je je vijanden lief moet hebben. Dat deed de Heere Jezus ook voor zijn moordenaars.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 19:27
Verwijderd
Citaat:
Marry schreef op 07-04-2005 @ 20:19 :
ik weet niet in welke soera maar wij hebben op school het uitvoerig over dit onderwerp gehad dus het is geen onzin.
Overtuigende bewijsvoering!Ik heb de koran gelezen en daar staat niks over het uitroeien van niet moslims
Citaat:
eb ik weet ook heel goed wat in de Bijbel staat. In het oude Testament staan ook zulke dingen, maar als je het Nieuwe Testament leest is het zo dat je je vijanden lief moet hebben. Dat deed de Heere Jezus ook voor zijn moordenaars.
Idem dito voor de koran. En de profeet zei het al als er iemand goed voor je is wees dan ook goed voor hem, als er iemand je slecht behandeld behandel hem dan toch goed want dat is beter voor jullie
De islam is juist een mooie en vreedzame religie
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 19:31
Foresight
Foresight is offline
Citaat:
nare man schreef op 06-04-2005 @ 22:24 :
Vooroordelen zijn stout, maar niet inzien dat bepaalde kleding bij bepaalde groepen hoort is gewoon dom. Het moge bekend zijn dat Lonsdale tegenwoordig zeer sterk met rechtse neigingen wordt geassocieerd - wat zeg ik, het is zelfs een journaalwoord geworden. Gerard Arninkhof in het NOS journaal gebruikt gewoon de aanduiding 'Lonsdalers' en in de krant zie je regelmatig het woord 'Lonsdalejongere' waar een jongere met rechtsradicale sympathiëen wordt bedoeld.

Met andere woorden, degenen die nu nog Lonsdale dragen nu het merk zo in de publiciteit is gekomen, kiezen er bewust voor met dat imago in verband gebracht te worden. Ergo, je kunt vrij veilig zeggen dat de kans dat iemand die nu Lonsdale draagt, het op zijn minst genomen niet erg vindt om met zo'n imago in verband gebracht te worden. Ik zie niet in wat daar 'bevooroordeeld' aan is.
Ja maar dat was het punt niet. Je verdedigt nu de andere kant; de Lonsdalers. Het ging om Samir A. die door zijn kleding weet te communiceren met Hyper€xt.
Ik persoonlijk ken erg weinig mensen die via hun kleding geheime boodschappen over kunnen brengen.

BLIJKBAAR denken jullie dat de Lonsdalers van tegenwoordig (ik ben het er nog steeds niet mee eens) dat wel kunnen, maar mijn punt is gewoon weer is dat heel Nederland aan het generaliseren is.

Als ik LONSDALE was had ik allang een gigantische rechtzaak aangespannen tegen het journaal en andere media die mijn merknaam hangen aan iets verderfelijks.

Mijn punt is dus dat je aan kleding geen negatief waarde oordeel mag hangen, tenzij in de wet vermeld is. (ie; hakenkruizen etc)



Citaat:
Boris_Beer schreef op 07-04-2005 @ 15:25 :
Ik heb niet alles doorgelezen, maar ik vind dat justitie geblunderd heeft. Ze wisten dat het bewijs flinterdun was, maar wilde per sé tot vervolging overgaan, en dat om maar één reden: dat is om het morrende volk tevreden te houden. Nu kunnen ze (de overheid) zeggen: het ligt niet aan ons, het zijn de rechters.

Ik snap niet dat niemand door heeft dat dit helemaal geen zin heeft. Ook al zou Samir veroordeeld worden en stel voor dat het zelfs een straf van 9 jaar was geworden. Dan gaat er 1/3 van de straf af, plus iets meer dan een jaar wegens voorarrest en dus blijft er globaal gezien 5 jaar over. Denk je nou werkelijk dat dit iets tegenhoud? Dat Samir in de gevangenis ineens bekeerd en een goede burger wordt? Later, die jongen zit ze tijd gewoon uit om het over een paar jaar te proberen.

Dit is echt zinloos en het beschadigd de verhoudingen in onze samenleving. Wanneer gaat men eens de oorzaken van terrorisme aanpakken, i.p.v. de gevolgen te bestrijden?




Citaat:
Marry schreef op 07-04-2005 @ 20:00 :
Nee?? in de koran hebben ze het wel over de heilige oorlog, de dijhad. en ze moeten iedereen uitroeien die niet in allah gelooft. Dat staat in de koran.
Zeker ook weer is wat in een of ander blaadje gelezen... kom op zeg, is dit een grapje?

Zelfs al zou (in een of ander fantasielandje van Wilders) de hele Islam erop uit zijn om "het Westen" kapot te maken, dan nog zijn ze enkel bezig met een inhaalslag op het Christendom.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 19:36
Marry
Marry is offline
Citaat:
Foresight schreef op 07-04-2005 @ 20:31 :
Ja maar dat was het punt niet. Je verdedigt nu de andere kant; de Lonsdalers. Het ging om Samir A. die door zijn kleding weet te communiceren met Hyper€xt.
Ik persoonlijk ken erg weinig mensen die via hun kleding geheime boodschappen over kunnen brengen.

BLIJKBAAR denken jullie dat de Lonsdalers van tegenwoordig (ik ben het er nog steeds niet mee eens) dat wel kunnen, maar mijn punt is gewoon weer is dat heel Nederland aan het generaliseren is.

Als ik LONSDALE was had ik allang een gigantische rechtzaak aangespannen tegen het journaal en andere media die mijn merknaam hangen aan iets verderfelijks.

Mijn punt is dus dat je aan kleding geen negatief waarde oordeel mag hangen, tenzij in de wet vermeld is. (ie; hakenkruizen etc)









Zeker ook weer is wat in een of ander blaadje gelezen... kom op zeg, is dit een grapje?

Zelfs al zou (in een of ander fantasielandje van Wilders) de hele Islam erop uit zijn om "het Westen" kapot te maken, dan nog zijn ze enkel bezig met een inhaalslag op het Christendom .
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 19:37
Marry
Marry is offline
Waar slaat dit op??
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 19:38
Verwijderd
Citaat:
Marry schreef op 07-04-2005 @ 20:37 :
Waar slaat dit op??
Kruistochten, spaanse inquisitie blablabla ken u geschiedenis
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 19:39
Marry
Marry is offline
Citaat:
makelville schreef op 07-04-2005 @ 20:27 :
Overtuigende bewijsvoering!Ik heb de koran gelezen en daar staat niks over het uitroeien van niet moslims

Idem dito voor de koran. En de profeet zei het al als er iemand goed voor je is wees dan ook goed voor hem, als er iemand je slecht behandeld behandel hem dan toch goed want dat is beter voor jullie
De islam is juist een mooie en vreedzame religie
in het arabish zeker anders zou je het wel tegengekomen zijn.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 19:41
Verwijderd
Citaat:
Marry schreef op 07-04-2005 @ 20:39 :
in het arabish zeker anders zou je het wel tegengekomen zijn.
Is dat relevant?

En ja ik heb de nederlandse en de arabische koran gelezen
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 19:43
Foresight
Foresight is offline
kots...
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 19:43
Verwijderd
Citaat:
Foresight schreef op 07-04-2005 @ 20:43 :
kots...


Hoe dat zo?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 19:44
THC1
Avatar van THC1
THC1 is offline
Ach, stem gewoon allemaal wilders
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 19:44
Foresight
Foresight is offline
Citaat:
makelville schreef op 07-04-2005 @ 20:43 :


Hoe dat zo?
komop man, laat er met rust joh.... je verlaagd jezelf... ze is niet meer te redden.... even Machiavelli tried it
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 19:45
Marry
Marry is offline
ik weet niet precies wat relevant betekend maar ik wilde je niet kwetse ofzo. ik ben cristen en voor mij liggen bepaalde dingen heel anders.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 19:45
THC1
Avatar van THC1
THC1 is offline
Citaat:
Marry schreef op 07-04-2005 @ 20:45 :
ik weet niet precies wat relevant betekend maar ik wilde je niet kwetse ofzo. ik ben cristen en voor mij liggen bepaalde dingen heel anders.
hier op dit forum zitten te veel linkse studenten die nog niet wakker zijn
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 19:45
Foresight
Foresight is offline
Citaat:
Marry schreef op 07-04-2005 @ 20:45 :
ik weet niet precies wat relevant betekend maar ik wilde je niet kwetse ofzo. ik ben cristen en voor mij liggen bepaalde dingen heel anders.
dat is wel duidelijk ja.... dat heeft de hele wereld goed geweten, die gewoontes van de christenen.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 19:46
Marry
Marry is offline
Citaat:
THC1 schreef op 07-04-2005 @ 20:44 :
Ach, stem gewoon allemaal wilders
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 19:47
Marry
Marry is offline
Citaat:
Foresight schreef op 07-04-2005 @ 20:45 :
dat is wel duidelijk ja.... dat heeft de hele wereld goed geweten, die gewoontes van de christenen.
welke gewoontes die de protestanten hadden dan?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 19:47
Foresight
Foresight is offline
Citaat:
THC1 schreef op 07-04-2005 @ 20:44 :
Ach, stem gewoon allemaal wilders
Absoluut!! Wilders voor nummer #1!





















maar dan alleen voor de Tweede Kamer Kapselverkiezingen...
je dacht toch niet echt dat ik op een populistische extreem rechtse totaal onhaalbare BUITENLANDER ga stemmen? Want die Wilders is pas een fucking BUITENLANDER.. stomme kutlimbo. Laat hijzelf maar is goed oprotten naar zn eigen land... haha.. zoniet, houden we hem gewoon vast in Kampf Zeist. NET GOED!
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 19:49
THC1
Avatar van THC1
THC1 is offline
Citaat:
Foresight schreef op 07-04-2005 @ 20:47 :
Absoluut!! Wilders voor nummer #1!






















maar dan alleen voor de Tweede Kamer Kapselverkiezingen...
je dacht toch niet echt dat ik op een populistische extreem rechtse totaal onhaalbare BUITENLANDER ga stemmen? Want die Wilders is pas een fucking BUITENLANDER.. stomme kutlimbo. Laat hijzelf maar is goed oprotten naar zn eigen land... haha.. zoniet, houden we hem gewoon vast in Kampf Zeist. NET GOED!
Als hij minister president was , was Samir A. niet vrijgekomen
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 19:50
Foresight
Foresight is offline
veel plezier, vooraaaal op Wilders stemmen... maar dan niet zeuren dat jullie weer vies worden aangekeken door die "buitenlanders" want die vieze blik is niet meer dan jullie verdienen

vet later
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 19:51
THC1
Avatar van THC1
THC1 is offline
waarom zijn al die buitenlanders hier en blijven die maar komen? door LINKS. nu is het tijd voor een rechts kabinet
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 19:52
Verwijderd
Citaat:
Marry schreef op 07-04-2005 @ 20:45 :
ik weet niet precies wat relevant betekend maar ik wilde je niet kwetse ofzo. ik ben cristen en voor mij liggen bepaalde dingen heel anders.
Ahum nou dan kan ik je nog slechts aanraden niet alles klakkeloos aan te nemen en zelf op onderzoek uit te gaan. Hou spinoza's geest levend ofzo iets
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 19:53
Verwijderd
Citaat:
THC1 schreef op 07-04-2005 @ 20:49 :
Als hij minister president was , was Samir A. niet vrijgekomen
whahahahahahahaha wilders hahaha minster president dat is pas om te gillen
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 19:56
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
THC1 schreef op 07-04-2005 @ 20:51 :
waarom zijn al die buitenlanders hier en blijven die maar komen? door LINKS. nu is het tijd voor een rechts kabinet
Waarom hadden wij diezelfde buitenlanders nodig? Inderdaad, doordat rechts-conservatief Amerika ons heeft gesteund en wij onze eigen economie niet meer konden bijbenen.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 19:58
THC1
Avatar van THC1
THC1 is offline
ja dat is geschiedenis, we leven nu.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 19:59
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
THC1 schreef op 07-04-2005 @ 20:58 :
ja dat is geschiedenis, we leven nu.
Het verleden werkt door op het heden.

Oh, en mijn punt. Dankzij RECHTS Amerika hebben wij al die 'buitenlanders'.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 20:05
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
LMAO @ Marry

ha-ha!
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 20:06
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
THC1 schreef op 07-04-2005 @ 20:49 :
Als hij minister president was , was Samir A. niet vrijgekomen
Lijkt me niet.

Scheiding der machten ofsooow, you know.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 20:08
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 07-04-2005 @ 21:06 :
Lijkt me niet.

Scheiding der machten ofsooow, you know.
Die post, die ava, die sig.

<3
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 20:08
Verwijderd
Waarom wordt die Samir A. nou vrijgelaten, is gevaar voor samenleving ...
Nou ja, we zien het vanzelf wel als er een aanslag is, komt er weer zo'n onderzoek waarom hij niet opgesloten zit ...
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 20:10
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Citaat:
RanC schreef op 07-04-2005 @ 21:08 :
Die post, die ava, die sig.

<3


What about jouw sig dan? Je gaat er toch geen einde aan maken RanC?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 20:14
RanC
Avatar van RanC
RanC is offline
Citaat:
Levitating Nun schreef op 07-04-2005 @ 21:10 :


What about jouw sig dan? Je gaat er toch geen einde aan maken RanC?
Er was een Hemelvaart, maar ook een Wederopstanding.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 20:20
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Citaat:
THC1 schreef op 07-04-2005 @ 20:49 :
Als hij minister president was , was Samir A. niet vrijgekomen
Des te meer een reden om niet op hem te stemmen
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 20:41
dingokoning
Avatar van dingokoning
dingokoning is offline
Citaat:
THC1 schreef op 07-04-2005 @ 20:45 :
hier op dit forum zitten te veel linkse studenten die nog niet wakker zijn
Klopt

Mevrouw THC1 heeft de wijsheid in pacht die al die linkse studenten ooit zullen ervaren wanneer zij wakker worden

"Alweer , de multiculturele samenleving zuigt"
__________________
hoi teefjesbevrijdingsfront
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 20:51
Pikey
Avatar van Pikey
Pikey is offline
Citaat:
Marry schreef op 07-04-2005 @ 20:45 :
ik weet niet precies wat relevant betekend maar ik wilde je niet kwetse ofzo.
Hoe oud ben je 9?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 20:52
Pikey
Avatar van Pikey
Pikey is offline
Citaat:
THC1 schreef op 07-04-2005 @ 20:51 :
waarom zijn al die buitenlanders hier en blijven die maar komen? door LINKS. nu is het tijd voor een rechts kabinet
We hebben NU al een behoorlijk rechts kabinet. ffs.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 20:53
Pikey
Avatar van Pikey
Pikey is offline
Marry 1 klein vraagje nog, jij bent christen zeg je zelf. Hoe komt het dan dat je, je eigen godsdienst/religie niet correct kan schrijven?

Enkeltje basisschool? Of heb je zelf een ''integratiecursus'' nodig?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 21:00
Verwijderd
Citaat:
Pikey schreef op 07-04-2005 @ 21:53 :
Marry 1 klein vraagje nog, jij bent christen zeg je zelf. Hoe komt het dan dat je, je eigen godsdienst/religie niet correct kan schrijven?

Enkeltje basisschool? Of heb je zelf een ''integratiecursus'' nodig?
Zal ik jouw spelfout van daarnet nog even opzoeken?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 21:06
Levitating Nun
Avatar van Levitating Nun
Levitating Nun is offline

Snees drukt ze de feiten op het voorhoofd
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 21:23
Pikey
Avatar van Pikey
Pikey is offline
Citaat:
Snees schreef op 07-04-2005 @ 22:00 :
Zal ik jouw spelfout van daarnet nog even opzoeken?
Graag.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 21:47
Verwijderd
Citaat:
Pikey schreef op 07-04-2005 @ 22:23 :
Graag.
Citaat:
Pikey schreef op 07-04-2005 @ 17:47 :
Als je is goed kijkt.
At your service!
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 21:53
Pikey
Avatar van Pikey
Pikey is offline
Citaat:
Snees schreef op 07-04-2005 @ 22:47 :
At your service!
Is dat nou net zo erg als cristen?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 21:55
Verwijderd
Citaat:
Pikey schreef op 07-04-2005 @ 22:53 :
Is dat nou net zo erg als cristen?
Ik heb innerlijke rust gevonden, spelfouten zijn indifferentia voor mij
Met citaat reageren
Oud 07-04-2005, 21:56
Pikey
Avatar van Pikey
Pikey is offline
Citaat:
Snees schreef op 07-04-2005 @ 22:55 :
Ik heb innerlijke rust gevonden, spelfouten zijn indifferentia voor mij
Fijn.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:57.