Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Bekijk resultaten poll: Voor welke coalitie kies jij?
CDA-PVDA-VVD 14 8.54%
CDA-PVDA-CU 31 18.90%
CDA-PVDA-PVV 4 2.44%
CDA-PVDA-D66 7 4.27%
CDA-PVDA-SP 72 43.90%
CDA-VVD-CU-PVV 21 12.80%
anders, namelijk.... 15 9.15%
Aantal stemmers: 164. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 23-11-2006, 15:51
Soundwave
Avatar van Soundwave
Soundwave is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 23-11-2006 @ 16:51 :
SP is vooral zo groot omdat de PvdA nog iets teveel met Balkenende flirte.

Misschien moet er dus een SP-PvdA-VVD kabinet komen. Immers, er is een meerderheid tegen balkenende.
Die redenatie is niet te volgen, er is altijd een meerderheid tegen iedereen
__________________
Heroes last forever
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 23-11-2006, 15:57
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Ik wílde natuurlijk de Heilige Drie-eenheid Wouter, Femke en Jan, maar dat is om zeep.

Dus dan maar CDA-PvdA-CU. Dat is de meest voor de hand liggende optie.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2006, 16:01
PGWR
Avatar van PGWR
PGWR is offline
Opmerkelijk was dat uit de peiling van Maurice de Hond bleek dat de meeste kiezers een coalitie met CDA en VVD wil.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2006, 16:02
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
FF4-Ever schreef op 23-11-2006 @ 14:26 :
Anders namelijk: minderheidskabinet CDA+VVD.
Dan ga ik rellen. Maar dan ook écht.

Overigens: mensen, mensen: SP/Groenlinks gaat niet samen met CDA. Waarom weet niemand dit?
Met citaat reageren
Oud 23-11-2006, 16:03
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
PGWR schreef op 23-11-2006 @ 17:01 :
Opmerkelijk was dat uit de peiling van Maurice de Hond bleek dat de meeste kiezers een coalitie met CDA en VVD wil.
Ja, en onder het graf van Wittenberg lag een mes.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2006, 16:06
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 23-11-2006 @ 17:02 :
Dan ga ik rellen. Maar dan ook écht.

Overigens: mensen, mensen: SP/Groenlinks gaat niet samen met CDA. Waarom weet niemand dit?
Het is nog nooit geprobeerd, hoe weet jij dat het niet samen gaat?
Met citaat reageren
Oud 23-11-2006, 16:07
Verwijderd
Waarom zou GroenLinks niet samen kunnen gaan met CDA? Dat er flinke inhoudelijke verschillen zijn met het CDA, okay. Maar 'niet kunnen' is weer een teken van die typisch linksconservatieve bekrompenheid waar jij zo goed in bent Mark.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2006, 16:07
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-11-2006 @ 17:06 :
Het is nog nooit geprobeerd, hoe weet jij dat het niet samen gaat?
Hallo zeg, zet even de verschillen tussen SP/GroenLinks en CDA tegen elkaar af, én kijk even naar de oppositie tegen CDA de afgelopen jaren.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2006, 16:08
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Sylph schreef op 23-11-2006 @ 17:07 :
Waarom zou GroenLinks niet samen kunnen gaan met CDA? Dat er flinke inhoudelijke verschillen zijn met het CDA, okay. Maar 'niet kunnen' is weer een teken van die typisch linksconservatieve bekrompenheid waar jij zo goed in bent Mark.
Dank je voor dit volledig overbodige verwijt. Dat jij niet goed opgelet hebt de afgelopen jaren, is niet mijn schuld.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2006, 16:10
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 23-11-2006 @ 17:08 :
Dank je voor dit volledig overbodige verwijt. Dat jij niet goed opgelet hebt de afgelopen jaren, is niet mijn schuld.
Mijn mening is: het land moet wel geregeerd worden. Het is nu niet de tijd om partijen te gaan uitsluiten, of het moet Wilders zijn ofzo.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2006, 16:13
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 23-11-2006 @ 17:07 :
Hallo zeg, zet even de verschillen tussen SP/GroenLinks en CDA tegen elkaar af, én kijk even naar de oppositie tegen CDA de afgelopen jaren.
Betekent toch niet dat er geen compromissen te sluiten zijn.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2006, 16:16
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-11-2006 @ 17:13 :
Betekent toch niet dat er geen compromissen te sluiten zijn.
Dat zou alleen kunnen als SP/GroenLinks al hun principes opgeven en dat gaan ze niet doen.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2006, 16:22
Daevrem
Daevrem is offline
CDA heeft geen principes. Dus CDA kan gewoon links beleid voeren.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 23-11-2006, 16:23
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 23-11-2006 @ 10:15 :
Het volk heeft, tot zover dat überhaupt mogelijk is in ons systeem, gekozen voor een behoudend (en niet perse 'sociaal') beleid. Maar een dergelijke coalitie is niet mogelijk.
Hé, hadden ze jou nou maar gevraagd vantevoren, jij weet altijd precies wat het volk wil.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2006, 16:23
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 23-11-2006 @ 17:16 :
Dat zou alleen kunnen als SP/GroenLinks al hun principes opgeven en dat gaan ze niet doen.
Mark, stel je in godsnaam niet aan. Het zijn geen testimoniële partijen. In een coalitie worden altijd compromissen gesloten. Denk je dat in een linkse coalitie de SP en GL genoeg macht zouden hebben om zelfs maar hun belangrijkste idealen vorm te geven in beleid? Natuurlijk niet.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2006, 16:24
Amma
Avatar van Amma
Amma is offline
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-11-2006 @ 17:13 :
Betekent toch niet dat er geen compromissen te sluiten zijn.
Vind ik ook. Partijen moeten moeten maar leren water bij de wijn te doen en samen te werken, is dat niet het idee van een coalitie? Als de VVD er in zou komen en niet de SP, zou volledige bullshit zijn, daar heeft het grootste deel van de mensen nu eenmaal niet voor gekozen. Dan kan je net zo goed geen verkiezingen houden.
Dan hebben ze het maar moeilijk (ze verdienen er vast ook naar), ze horen er voor de rest van het land te zijn en niet voor zichzelf.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2006, 16:25
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Sylph schreef op 23-11-2006 @ 17:23 :
Mark, stel je in godsnaam niet aan. Het zijn geen testimoniële partijen. In een coalitie worden altijd compromissen gesloten. Denk je dat in een linkse coalitie de SP en GL genoeg macht zouden hebben om zelfs maar hun belangrijkste idealen vorm te geven in beleid? Natuurlijk niet.
Zoals ik al zei: dat jij niet opgelet hebt op de oppositie de afgelopen jaren en dat jij blijkbaar de immense verschillen in plannen en programma's tussen SP/GroenLinks en CDA niet kent, is niet mijn probleem. Nu blijkt pas hoe weinig jij blijkbaar van politiek af weet. En als ik jou zo hoor, had je beter op VVD kunnen stemmen.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2006, 16:28
Verwijderd
Ik denk niet dat de SP het gaat riskeren om met het CDA in een kabinet te gaan zitten hoor. Daar is Jan veel te principieel voor. En bovendien blijft er dan weinig over van waar de SP voor staat.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2006, 16:29
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 23-11-2006 @ 17:25 :
Zoals ik al zei: dat jij niet opgelet hebt op de oppositie de afgelopen jaren en dat jij blijkbaar de immense verschillen in plannen en programma's tussen SP/GroenLinks en CDA niet kent, is niet mijn probleem. Nu blijkt pas hoe weinig jij blijkbaar van politiek af weet. En als ik jou zo hoor, had je beter op VVD kunnen stemmen.
Waarom zou ik als links iemand op een rechtse partij stemmen? Daar zit geen logica in. Het zijn dit soort reacties waarop ik doel, die afschuwelijke bekrompenheid die ik zo sterk in de SP terugzie. Het enige wat goed is is het eigen beleid, en de anderen, nou ja, die mogen gewoon doodvallen. Maar als je er iets van zegt ben je 'rechts' zachtgezegd, en een 'verrader' hardgezegd.

Natuurlijk zitten er aanzienlijke verschillen tussen GroenLinks en CDA. Maar wel minder dan tussen SP en CDA. En als er een coalitie kan worden gevormd van PvdA, CDA en GroenLinks, ben ik daar alleen maar voor. Dan ben ik maar een verrader.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2006, 16:31
Daevrem
Daevrem is offline
Er zit echt wel meer verschil tussen GL en het CDA, hoor.

GL wil de economie hervormen. CDA niet. SP ook niet.
__________________
"Scriabins fifth and tenth piano sonata contain the most sublime organization of tones I have ever heard." - Shawn Lane
Met citaat reageren
Oud 23-11-2006, 16:35
Verwijderd
Tja, misschien, maar ik vind SP minder 'regierungsfähig' dan GroenLinks.

En natuurlijk is het geen realistische coalitie, maar ik zie het niet als een onmogelijkheid.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2006, 16:40
PGWR
Avatar van PGWR
PGWR is offline
Citaat:
nare man schreef op 23-11-2006 @ 17:23 :
Hé, hadden ze jou nou maar gevraagd vantevoren, jij weet altijd precies wat het volk wil.
Waar pretendeer ik dat?
Met citaat reageren
Oud 23-11-2006, 17:04
Trass
Avatar van Trass
Trass is offline
Ik zie liever twee linkse partijen (PvdA en SP/GL) met het CDA dan de PvdA samen met twee christelijke partijen (CU en CDA).

Het eerste zal wel moeilijk gaan met het CDA. Maar het CDA wil geen nieuwe verkiezingen of de onderhandelingen uit handen geven, daar lijden ze alleen maar onder. En de SP zal ook geen nieuwe verkiezingen willen. Dus misschien dat ze tot een compromis bereid zijn.

CDA/CU/PvdA lijkt me realistischer, ook al zal Bos liever met GroenLinks of SP in de regering zitten. Als de PvdA niet met CU en CDA in het kabinet wil, lijkt PvdA/SP/CDA me het meest logisch.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2006, 17:21
m3tr01dm1nd3d
Avatar van m3tr01dm1nd3d
m3tr01dm1nd3d is offline
Citaat:
Daevrem schreef op 23-11-2006 @ 17:31 :
Er zit echt wel meer verschil tussen GL en het CDA, hoor.

GL wil de economie hervormen. CDA niet. SP ook niet.
Idd, puur rechts links denkend staat de sp verder weg dan groenlinks. Maar het vasthouden aan het oude(heel erg sp) is toch nauwlijks terug te vinden in groenlinks.

En als groenlinks en de SP nu weigeren water bij de wijn te doen snijden ze zich alleen maar in de vingers denk ik zelf. Als een partij weigert haar beleid uit te voeren verlies je volgens mij toch echt stemmen
Met citaat reageren
Oud 23-11-2006, 17:26
Dennis27
Dennis27 is offline
Citaat:
Amma schreef op 23-11-2006 @ 13:23 :
CDA-PvdA-SP natuurlijk.
Er zijn toch niet voor niets verkiezingen geweest? Het is duidelijk dat het grootste deel van de mensen een linkser kabinet wil. Het zou hypocriet zijn om dan de meerderheid op te vullen met kleinere partijen zoals de VVD en de Christenunie. Wat is dan het nut van die hele verkiezingen? Daar hebben we toch niet voor gekozen.
Toch ben ik er wel bang voor dat die coalitie niet gaat werken, maar dat zou dan vooral aan het CDA liggen. Wat mij betreft mogen er dan nieuwe verkiezingen komen waarbij Nederland massaal Balkenende afschrijft, want die hebben we nu wel eens gezien, bah
Ideaal lijkt mij: PvdA-SP-D66 maarja das ook maar een gedachte.
CDA = 41
VVD = 22
PvdV = 9
------------
Totaal: 72

72 is inderdaad een kleine minderheid, maar iedereen doet nu net alsof Nederland graag een links kabinet wil...
Met citaat reageren
Oud 23-11-2006, 17:31
reno
reno is offline
Alles zonder CDA. Kutpoll?
__________________
"Give us the child for 8 years and it will be a Bolshevik forever."
Met citaat reageren
Oud 23-11-2006, 17:36
lawallan
Avatar van lawallan
lawallan is offline
Citaat:
Dennis27 schreef op 23-11-2006 @ 18:26 :
CDA = 41
VVD = 22
PvdV = 9
------------
Totaal: 72

72 is inderdaad een kleine minderheid, maar iedereen doet nu net alsof Nederland graag een links kabinet wil...
het feit dat de SP zijn zetelaantal meer dan verdubbeld heeft wijst daar wel enigzins op...

Mark Almighty: waar is je vorige avatar gebleven? Ben je zo chagrijnig dat GL het niet goed gedaan heeft?
__________________
Nothing is just satire
Met citaat reageren
Oud 23-11-2006, 17:49
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
PvdA-SP-GL-CU-D'66-PvdD
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 23-11-2006, 17:58
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Citaat:
lawallan schreef op 23-11-2006 @ 18:36 :
het feit dat de SP zijn zetelaantal meer dan verdubbeld heeft wijst daar wel enigzins op...
Och, de PvdA verliest toch ook 10 zetels. Als "Nederland" graag een links kabinet had gewild, dan hadden de SP, de PvdA en GL samen wel meer dan 75 zetels gehaald. De SP en de PvdA samen zijn nog steeds kleiner dan de VVD en het CDA samen.

Als je persé een conclusie moet trekken, dan kan je zeggen dat "Nederland" graag Balkenende IV wil, ongeacht de samenstelling van de coalitie.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2006, 18:02
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
Dennis27 schreef op 23-11-2006 @ 18:26 :
CDA = 41
VVD = 22
PvdV = 9
------------
Totaal: 72

72 is inderdaad een kleine minderheid, maar iedereen doet nu net alsof Nederland graag een links kabinet wil...
Nouja kijk, niemand in de nieuwe kamer is rechtser dan de PvdV, dus met een minderheid krijg je nooit en te nimmer ook maar één partijpunt van Wilders uitgevoerd, dus dat lijkt me nutteloos om te proberen. Er zijn 74 zetels in de kamer die linkser zijn dan het CDA (en de PvdD is onpartijdig?). Als er gekozen wordt voor een coalitie met de uiteinden, raakt het land alleen nog maar meer verdeeld. Een middencoalitie met een plan dat nog in enige mate samengaat( CDA PvdA CU / CDA PvdA GL) lijkt me de meest logische oplossing. De vraag is, gaat het CDA kiezen voor achterhaalde gristenthema's als euthanasie en het man-vrouwgezin als hoeksteen van de samenleving, of gaat ze voor gristelijke waarden en normen als rentmeesterschap en naastenliefde?
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 23-11-2006, 18:02
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
reno schreef op 23-11-2006 @ 18:31 :
Alles zonder CDA. Kutpoll?
Nee, realistische poll. Een coalitie zonder CDA is domweg onhaalbaar.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 23-11-2006, 18:17
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Sylph schreef op 23-11-2006 @ 17:29 :
Waarom zou ik als links iemand op een rechtse partij stemmen? Daar zit geen logica in. Het zijn dit soort reacties waarop ik doel, die afschuwelijke bekrompenheid die ik zo sterk in de SP terugzie. Het enige wat goed is is het eigen beleid, en de anderen, nou ja, die mogen gewoon doodvallen. Maar als je er iets van zegt ben je 'rechts' zachtgezegd, en een 'verrader' hardgezegd.

Natuurlijk zitten er aanzienlijke verschillen tussen GroenLinks en CDA. Maar wel minder dan tussen SP en CDA. En als er een coalitie kan worden gevormd van PvdA, CDA en GroenLinks, ben ik daar alleen maar voor. Dan ben ik maar een verrader.
Oh, alsjeblieft, doe niet zo melodramatisch. Geen van bovenstaande termen heb ik gebruikt. Tevens heb ik helemaal niet gezegd dat alleen het eigen 'beleid' goed is. Ik heb alleen gezegd dat SP/GroenLinks en CDA niet matchen. Maar ga vrolijk door met schelden, hoor...

Laten we de zaken even op een rijtje zetten:

-SP en GroenLinks willen de hypotheekrenteaftrek beperken, CDA wil er niet aan komen (Balkenende maakte er zelfs een breekpunt van.)
-SP en GroenLinks willen AOW fiscaliseren, CDA wil ook hier niet aankomen
-SP en GroenLinks willen Nederland terugtrekken uit het JSF-project, CDA wil er verder mee gaan
-SP en GroenLinks willen het Nederlandse leger terug uit Uruzgan, CDA wil de twee jaar vol maken
-SP en GroenLinks willen het Irak-dossier openbaar maken, CDA wil het koste wat kost dicht houden

Bovendien maakte Balkenende een verkiezingsitem van het waarschuwen voor een linkse coalitie. Als hij met PvdA en SP in zee zou gaan, zou zijn CDA met 41 zetels tegenover 57 linkse zetels staan.

Kunnen leuke onderhandelingen worden.

Laatst gewijzigd op 23-11-2006 om 18:24.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2006, 18:19
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 23-11-2006 @ 19:17 :


-SP en GroenLinks willen de hypotheekrenteaftrek beperken, CDA wil er niet aan komen (Balkenende maakte er zelfs een breekpunt van.)
-SP en GroenLinks willen AOW fiscaliseren, CDA wil ook hier niet aankomen
-SP en GroenLinks willen Nederland terugtrekken uit het JSF-project, CDA wil er verder mee gaan
-SP en GroenLinks willen het Nederlandse leger terug uit Uruzgan, CDA wil de twee jaar vol maken
-SP en GroenLinks willen het Irak-dossier openbaar maken, CDA wil het koste wat kot dicht houden
Dezelfde problemen zal je grotendeels met de PvdA hebben.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2006, 18:19
Dinalfos
Avatar van Dinalfos
Dinalfos is offline
Gewoon voor het CDA, PvdA en SP. Ze moeten het maar met elkaar doen.

Het liefst zou ik zoiets zien als PvdA, D66 en de SP.
__________________
Why doesn't George R.R. Martin use Twitter? Because he killed all 140 characters.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2006, 18:22
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
lawallan schreef op 23-11-2006 @ 18:36 :
Mark Almighty: waar is je vorige avatar gebleven? Ben je zo chagrijnig dat GL het niet goed gedaan heeft?
Nee hoor. Ik heb de avatar met Femke genomen en later het GroenLinks-logo, puur en alleen vanwege de verkiezingen. Ook m'n sig had ik daarop aangepast. Ik ben altijd van plan geweest om, ongeacht de uitslag, vanaf 23 november weer terug te keren naar m'n oude ava.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2006, 18:25
Mark Almighty
Avatar van Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
Sylph schreef op 23-11-2006 @ 19:19 :
Dezelfde problemen zal je grotendeels met de PvdA hebben.
Volgens mij is PvdA toch veel gematigder en veel meer bereid meer water bij de wijn te doen om op het pluche te komen.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2006, 18:28
Verwijderd
Citaat:
Mark Almighty schreef op 23-11-2006 @ 19:25 :
Volgens mij is PvdA toch veel gematigder en veel meer bereid meer water bij de wijn te doen om op het pluche te komen.
De PvdA is gematigder, maar alsnog zijn er ook tussen de PvdA en CDA veel verschillen die je niet zomaar wegpraat. Verleden keer is het ook niet gelukt.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2006, 18:37
PGWR
Avatar van PGWR
PGWR is offline
Citaat:
Sylph schreef op 23-11-2006 @ 19:28 :
De PvdA is gematigder, maar alsnog zijn er ook tussen de PvdA en CDA veel verschillen die je niet zomaar wegpraat. Verleden keer is het ook niet gelukt.
Klopt. Alle kabinetten met PvdA en CDA waren problematisch en voelen vaak voortijdig.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2006, 18:40
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
PGWR schreef op 23-11-2006 @ 19:37 :
Klopt. Alle kabinetten met PvdA en CDA waren problematisch en voelen vaak voortijdig.
Balkenende's keuze voor rechts daarentegen...
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 23-11-2006, 18:41
Verwijderd
Citaat:
PGWR schreef op 23-11-2006 @ 19:37 :
Klopt. Alle kabinetten met PvdA en CDA waren problematisch en voelen vaak voortijdig.
Dat zei ook die hoogleraar parlementaire geschiedenis al gisteren in het uitslagenprogramma van de NOS, dat alle kabinetten van CDA en PvdA inderdaad problematisch waren.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2006, 18:57
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 23-11-2006 @ 19:41 :
Dat zei ook die hoogleraar parlementaire geschiedenis al gisteren in het uitslagenprogramma van de NOS, dat alle kabinetten van CDA en PvdA inderdaad problematisch waren.
Dat valt wel mee, de kabinetten Drees 3 en Lubbers 3 hebben het vier jaar volgehouden.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2006, 19:10
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-11-2006 @ 19:57 :
Dat valt wel mee, de kabinetten Drees 3 en Lubbers 3 hebben het vier jaar volgehouden.
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij waren dat nou ook niet echt voorbeelden van zeer stabiele kabinetten met vruchtbare samenwerking. Ik moet het eens opzoeken.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2006, 19:13
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Joostje schreef op 23-11-2006 @ 19:40 :
Balkenende's keuze voor rechts daarentegen...
Kan toch wel een vrij doorslaand succes genoemd worden aangezien ze alle hervormingen voor de vergrijzing door wisten te voeren, de toestroom asielzoekers (gelukszoekers vind ik iets te populistisch, hoewel 90% van de asielzoekers wel economisch vluchteling zijn) wisten in te dammen en een fors aantal maatregelen die onder de PVDA zijn blijven liggen in wisten te voeren.

Dat niet alleen, maar de coalitieverhoudingen zoals ze nu liggen lenen zich ook niet voor een snel sneaky terugdraaien van die vooruitgang, zoals waar Bos af en toe op zinspeelde, dus die maatregelen zijn ook nog eens here to stay.

Laat je niet misleiden door alle speeches over een wegvallen van een zogenaamde 'rechtse meerderheid', de enige winnaars in deze verkiezingen zijn Balkenende en Wilders, tenzij de SP op de een of andere manier in de coalitie beland.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 23-11-2006, 19:14
Love & Peace
Avatar van Love & Peace
Love & Peace is offline
CDA-PVDA-D66 zou ik graag zien regeren. Lekker centraal, voor ieder wat wils.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2006, 19:19
Verwijderd
Citaat:
Sylph schreef op 23-11-2006 @ 20:10 :
Ik kan het mis hebben, maar volgens mij waren dat nou ook niet echt voorbeelden van zeer stabiele kabinetten met vruchtbare samenwerking. Ik moet het eens opzoeken.
Daar doe ik geen uitspraak over, maar ze hebben het in ieder geval wel vier jaar volgehouden, in tegenstelling tot Balkenende I, II en III.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2006, 19:21
Verwijderd
Citaat:
Mephostophilis schreef op 23-11-2006 @ 20:19 :
Daar doe ik geen uitspraak over, maar ze hebben het in ieder geval wel vier jaar volgehouden, in tegenstelling tot Balkenende I, II en III.
Mja, CDA en VVD zouden er ook goed met elkaar uitkomen, maar het waren telkens de kleine partijtjes die roet in het eten gooiden.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2006, 19:23
juno
Avatar van juno
juno is offline
Voorspellingen graag in dit topic.

Ik zet in op spoedige herverkiezingen omdat de formateurs er niet uit gaan komen.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2006, 19:24
Verwijderd
Ik zeg: CDA-PvdA-ChristenUnie/GroenLinks of nieuwe verkiezingen.
Met citaat reageren
Oud 23-11-2006, 19:36
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
Citaat:
T_ID schreef op 23-11-2006 @ 20:13 :
Kan toch wel een vrij doorslaand succes genoemd worden aangezien ze alle hervormingen voor de vergrijzing door wisten te voeren, de toestroom asielzoekers (gelukszoekers vind ik iets te populistisch, hoewel 90% van de asielzoekers wel economisch vluchteling zijn) wisten in te dammen en een fors aantal maatregelen die onder de PVDA zijn blijven liggen in wisten te voeren.
Twee kabinetten vielen en een recordaantal ministers was gedwongen op te stappen.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 23-11-2006, 19:37
Melpomene
Melpomene is offline
Citaat:
T_ID schreef op 23-11-2006 @ 20:13 :
Kan toch wel een vrij doorslaand succes genoemd worden aangezien ze alle hervormingen voor de vergrijzing door wisten te voeren, de toestroom asielzoekers (gelukszoekers vind ik iets te populistisch, hoewel 90% van de asielzoekers wel economisch vluchteling zijn) wisten in te dammen en een fors aantal maatregelen die onder de PVDA zijn blijven liggen in wisten te voeren.

Dat niet alleen, maar de coalitieverhoudingen zoals ze nu liggen lenen zich ook niet voor een snel sneaky terugdraaien van die vooruitgang, zoals waar Bos af en toe op zinspeelde, dus die maatregelen zijn ook nog eens here to stay.

Laat je niet misleiden door alle speeches over een wegvallen van een zogenaamde 'rechtse meerderheid', de enige winnaars in deze verkiezingen zijn Balkenende en Wilders, tenzij de SP op de een of andere manier in de coalitie beland.
Soms ben je echt net een vast gelopen plaat

Ont: SP . Ik was gisteren zo blij toen ik Marijsenissen zag Ik vind iig dat ze hun principes niet moeten verloochen om mee te regeren like D'66 , die is dan ook terecht weg gevaagd

En Wilders toch, hahaha die kerel blijft geweldig met zijn '' regering in '' opmerking. Ik denk niet dat zelfs Balkenende zich nog zo wil laten verlagen

CDA/PvdA en CU dus, D'66 heeft haar krediet al verspeeld.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap www.stemmentracker.nl
pc nerd
204 22-11-2006 19:59
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Welke coalities zie jij op het toneel graag verschijnen & bepaalt dit je stemgedrag?
Gatara
230 21-11-2006 00:05
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Koers VVD
NN
193 08-02-2004 14:46
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap LPF uit de regering zetten?
Mackan
54 16-10-2002 12:36
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Pim-Fortuynprijs ?
Not for Sale
101 28-06-2002 12:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:06.