Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 19-02-2008, 18:43
Verwijderd
Citaat:
Als het alleen om BELANGEN gaat, waarom hebben we dan RECHT?
Waarom zouden die twee niet samen kunnen gaan?
Citaat:
En als jij gelijk hebt: waarom zegt Bush dat dat niet? Maar waarom hangt ie verhaal op over democratie, multi-ethniciteit, enz...
Als je dát al niet snapt...
Citaat:
Zeg dan gewoon: onafhankelijk Kosovo is in ons belang (ik denk overigens van niet, maar geod, dat doet er niet toe). Onafhankelijk Taiwan niet, dus: bekijk het maar in Tapei!

WEES DAN EERLIJK!
Als politici vanaf nu allemaal eerlijk zouden zijn, zou WO3 binnen een paar minuten uitbreken (los daarvan zijn compleet eerlijke mensen geflipte sociopaten). Wees toch eens niet zo godsgruwelijk naïef.
Advertentie
Oud 19-02-2008, 18:45
Verwijderd
Citaat:
Maar beste T_ID, als je er dan voor kiest om dit te institutionaliren, HOU je er dan ook aan. En niet alleen als het je uitkomt, want dan is het nutteloos.

Amerika veto'd Israel-resoluties, Rusland nu Kosovo. OK, dat is dan zo, maar dan moet Amerika ook sportief zijn Toch?!!
Nu begin je weer over "sportief". Nogmaals, internationale politiek is geen spelletje.
Oud 19-02-2008, 18:49
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Lees 1244 nog maar eens door: Kosovo is en blijft onderdeel van Servie.
Letterlijk citaat (niet de hele resolutie dus) or it didn't happen. Los daarvan is het de VN, niet de Wereldautoriteit Voor Verdelingen Grondgebied.

Wat is er overigens 'sportief' aan? Je kunt de situatie van Kosovo en Israël op geen manier vergelijken. Van Israël eist men in tal van bizarre resoluties uit de ivoren toren strijdwijzen die ver verheven zijn boven het niveau van het conflict, of zelfs het willoos laten afslachten van eigen burgers. Ja, zo werkt de wereld dus niet. Dat er toevallig olie is gevonden betekend niet dat het terecht is dat de Arabische wereld opeens de VN dicteerd en het onterecht is als Amerika daar een veto doorheen trekt.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 19-02-2008, 20:00
Verwijderd
hhendrikxx, waarom maak je je hier in godesnaam zo druk over?
Oud 19-02-2008, 20:51
yugo1990
yugo1990 is offline
waarom steunt het westen kosovo waarom? want waarom zouden ze een moslim volk helpen een extra land erbij te krijgen in europa ten kosten van een christelijk volk?

hier zie je wat voor mensen geholpen worden door het christelijke westen:

http://www.liveleak.com/view?i=8d4_1176490184
Oud 19-02-2008, 21:04
Verwijderd
Citaat:
waarom steunt het westen kosovo waarom? want waarom zouden ze een moslim volk helpen een extra land erbij te krijgen in europa ten kosten van een christelijk volk?

hier zie je wat voor mensen geholpen worden door het christelijke westen:

http://www.liveleak.com/view?i=8d4_1176490184
Dat is toch niet zo moeilijk? Er zijn 2 redenen:

1. Ze willen stabiliteit op de Balkan. Dat krijg je niet door Servië er vrolijk op los te laten zuiveren.

2. Servië is traditioneel bondgenoot van Rusland. Nu hebben ze er een bondgenoot van het Westen bij.
Oud 19-02-2008, 21:39
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
waarom steunt het westen kosovo waarom? want waarom zouden ze een moslim volk helpen een extra land erbij te krijgen in europa ten kosten van een christelijk volk?
hier zie je wat voor mensen geholpen worden door het christelijke westen:
http://www.liveleak.com/view?i=8d4_1176490184
Suggereer je nu serieus dat men Servië zou moeten helpen omdat het christelijk is?

En ik maar denken dat Nederlanders sinds het eind van de verzuiling die achterlijke sektarische mentaliteit, verantwoordelijk voor onnoemelijke misdaden, achter en vooral beneden zich hadden gelaten.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 19-02-2008, 22:44
Cartosa
Avatar van Cartosa
Cartosa is offline
Waar nog eens bijkomt dat het servisch-orthodoxisme evenzeer zoals pakweg de islam voor een andere culturele traditie heeft gezorgd in vgl met het christelijke westen.
__________________
J'ai vu l'orient dans son écrin, avec la lune pour bannière
Oud 20-02-2008, 01:04
Pirustae
Pirustae is offline
Citaat:
waarom steunt het westen kosovo waarom? want waarom zouden ze een moslim volk helpen een extra land erbij te krijgen in europa ten kosten van een christelijk volk?

hier zie je wat voor mensen geholpen worden door het christelijke westen:

http://www.liveleak.com/view?i=8d4_1176490184
Ten koste van een christelijk volk? Hou op zeg. Een extra land erbij? Dat slaat ook nergens op, de moslims wonen er al bijna een heel millennium.... Dat Servië het heeft verknald is hun eigen schuld. Als je etnisch wilt zuiveren kun je ook iets terugverwachten ( in dit geval de UÇK enz.). En voor je over staatjes inpikken begint. Kijk jij maar eens hoe vaak Servië een Groot-Servië probeerde te stichten. Om de ''Zuid-Slaven'' te beschermen. Bulllllllllllllllshit. En wat voor gare complottheorie is dat nou, eentje die gebaseerd is op je eigen mening. Kom met feiten a.u.b. en geen lompe youtube-filmpjes waarin ene nationalist als maker van het filmpje beweert dat Europa wordt overgenomen door moslims (in dit filmpje werd inderdaad een Servisch orthodox kerk vernietigd door op hol geslagen Albanezen, verder; Serven waar ook niet zo lief tegen moskeeën ).

Laatst gewijzigd op 20-02-2008 om 01:10.
Oud 20-02-2008, 20:56
yugo1990
yugo1990 is offline
Citaat:
Dat is toch niet zo moeilijk? Er zijn 2 redenen:

1. Ze willen stabiliteit op de Balkan. Dat krijg je niet door Servië er vrolijk op los te laten zuiveren.

2. Servië is traditioneel bondgenoot van Rusland. Nu hebben ze er een bondgenoot van het Westen bij.

vrolijk op los laten zuiveren? gozer jij weet niet eens hoe het allemaal begon ik zal je hoofd ff uitleggen ok?

Tijdens ottmaanserijk vochten serven met bloed tegen de turken, toen kwamen de albanezen aan de zijkant meekijken die moslim werden en 10 kinderen per gezin hadden voor je het wist waren ze als een zwerm, in 1990 waren de serven al bijna in de minderheid toen kwam milosevic die de albanezen met de harde hand onderdrukte (was niet noodzakelijk ik geef toe) daarna komt amerika met zn big ass belgrado bombarderen (want ze spelen god) en denk je nooit na waar zijn al die 80% serven die vroeger in kosovo leefde gebleven? denk je nooit bij na dat ze zijn weggepest? kerken afgebrand etc etc.

als het aan de albanezen lag namen ze ook deel van macedonie over etc etc als een stel mieren! en dringt het niet door tot jullie dat de Vs servie gwn wilt isoleren of erger nog weer onrust stichten op de balkan. want dat is wat het westen deed ze zagen joegoslavie als een bedreiging omdat ze 5de land kwa leger was in de wereld die geen westen en oosten wou joinen maar een eigen ''clan'' maken. en jullie nederlanders moeten echter helemaal stil zijn want wat jullie bij srebrenica deden... nou laat ik het daar maar niet over hebben. en wat UCK die terroristen? die alles onthoofden wat ze tegen kwamen in de naam van onafhankelijk kosovo. jullie realiseren zich gwn niet dat jullie moslim extremisten helpen in de nadeel van servische christelijke broeders albanie heeft jullie nodig maar zoals yugo's zeggen: je kan een albanees drinken aanbieden en de andere onder de tafel houden en trappen want op het laatst doen ze het zelfde tegen je !

waarom zou kosovo wat servie was en bleef opeens aan de albanezen gegeven worden zelfde als de allochtonen over 50 jaar rotterdam overnemen! you fools het wordt een x tijd dat we de handen in een leggen en onze broers helpen inplaats het zelfde ongedierde die amerika in irak op genocide manier bestrijdt helpt?
Oud 20-02-2008, 20:58
yugo1990
yugo1990 is offline
owja en nog iets '' ze willen stabiliteit op de balkan'' GOZER jij hebt echt echt geen verstand van zaken want nu wilt misschien Servische republiek (deel in bosnie & hercegovina) ook onafhankelijk worden. of wat dacht je van ''stabiliteit'' in de hele wereld denk maar aan tjetjenie, die gedoe in spanje, cyprus, en heel afrika waar al die stammen onafhankelijkheid willen pff
Oud 20-02-2008, 21:00
Verwijderd
Citaat:
vrolijk op los laten zuiveren? gozer jij weet niet eens hoe het allemaal begon ik zal je hoofd ff uitleggen ok?

Tijdens ottmaanserijk vochten serven met bloed tegen de turken, toen kwamen de albanezen aan de zijkant meekijken die moslim werden en 10 kinderen per gezin hadden voor je het wist waren ze als een zwerm
Hier stopte ik met lezen. Ik kan je niet serieus nemen, sorry.
Oud 20-02-2008, 21:11
yugo1990
yugo1990 is offline
ja leuk voor jou hou jij je maar bij die kaasland tenzij je een vuile shqiptar bent remember joegoslaven takin over your city's if kosovo is taken over by albania btw ik hoop zo graag dat amerika een x naar de kanker vliegt en servie stopt met kontje likken van westen en gwn ff die albanezen met lood pompt
Oud 20-02-2008, 21:15
Verwijderd
Citaat:
ja leuk voor jou hou jij je maar bij die kaasland tenzij je een vuile shqiptar bent remember joegoslaven takin over your city's if kosovo is taken over by albania btw ik hoop zo graag dat amerika een x naar de kanker vliegt en servie stopt met kontje likken van westen en gwn ff die albanezen met lood pompt
Alsjeblieft!
Oud 20-02-2008, 21:16
yugo1990
yugo1990 is offline
wat jonge je moet ze allemaal afslachten die handel! hoe zou jij het vinden als je land wordt ingepikt! heel je eer en trots WEG. sta je daar nooit bij stil als je die marokkaantjes die hollandse meids ziet versieren
Oud 20-02-2008, 21:19
Verwijderd
Citaat:
wat jonge je moet ze allemaal afslachten die handel!
Dat is nogal veel werk.
Citaat:
hoe zou jij het vinden als je land wordt ingepikt!
Ik heb geen land.
Citaat:
heel je eer en trots WEG.
Ik heb ook geen eer en trots. Nationalisme is voor zwakkelingen die een groter geheel nodig hebben om zichzelf een identiteit te geven.
Citaat:
sta je daar nooit bij stil als je die marokkaantjes die hollandse meids ziet versieren
Nee, dat laat me koud.
Oud 20-02-2008, 21:22
yugo1990
yugo1990 is offline
hahaha geen land geen eer wat ben jij dan ben je transeksueel ofzo? en niet is veel werk zonder amerika was dat al achter de rug maar nu hebben jullie de poort van cocaine en andere drugs naar europa geopend KOSOVO!
Oud 20-02-2008, 21:27
Verwijderd
Citaat:
hahaha geen land geen eer wat ben jij dan ben je transeksueel ofzo?
Nee, heteroseksueel. Denk je werkelijk dat je transseksueel moet zijn om nationalisten inferieur te vinden?
Citaat:
en niet is veel werk zonder amerika was dat al achter de rug
Etnische zuiveringen, hiep hiep hoera.
Citaat:
maar nu hebben jullie de poort van cocaine en andere drugs naar europa geopend KOSOVO!
In wat voor rare wereld leef jij, dat je denkt dat cocaïne via Kosovo naar de rest van Europa wordt gesmokkeld?
Oud 20-02-2008, 21:54
yugo1990
yugo1990 is offline
hmm correctie het was heroine maar goed nog erger!! maar....goddddverdommmmmee wat een sukkel ben jij aub doe je niet slim vor want je praat bulshit.. in wat voor rare wereld ik leef dat ik denk dat cocaine via kosovo naar de rest van europa wordt gesmokkeld?

''Kosovo is een broeinest van drugs- en wapen smokkel, en een vrijplaats voor El Quaida.''

en hier een betrouwbare bron : http://www.ad.nl/buitenland/article1904589.ece ''Kosovo populair als doorvoerroute heroïne''

kosovo is zoooo corrupt heel die regering en albaneze maffia is de top in europa. en ook is het zo dat veel hoeren via daar worden ingevoerd
Oud 20-02-2008, 21:54
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
sta je daar nooit bij stil als je die marokkaantjes die hollandse meids ziet versieren
Aangezien ik geen holbewoner ben snap ik dat niet. Kun je het misschien uitleggen?
Citaat:
kosovo is zoooo corrupt heel die regering en albaneze maffia is de top in europa. en ook is het zo dat veel hoeren via daar worden ingevoerd
Wat was de nationaliteit van de figuren die de gedwongen prostitutie, drugshandel en huurmoorden in Amsterdam en andere steden ook alweer in handen probeerden te krijgen voordat het huidige Turkse kartel hen verdrong?

Nu mag jij de vraag beantwoorden of dat gegeven bewijs is dat alle Serviërs untermenschen zijn of niet.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 20-02-2008, 22:02
yugo1990
yugo1990 is offline
Citaat:
Aangezien ik geen holbewoner ben snap ik dat niet. Kun je het misschien uitleggen?
Wat was de nationaliteit van de figuren die de gedwongen prostitutie, drugshandel en huurmoorden in Amsterdam en andere steden ook alweer in handen probeerden te krijgen voordat het huidige Turkse kartel hen verdrong?

Nu mag jij de vraag beantwoorden of dat gegeven bewijs is dat alle Serviërs untermenschen zijn of niet.
haha door turken verdrongen?? wat praat jij gozer? joegoslavische maffie is gwn uiteen gevallen omdat nix eeuwigs duurt en het kwam door de politie en kom jij niet praten met jullie holleeder etc die OPDRACHT GAVEN AAN HUN OM DAT TE DOEN! dat is nog erger. en je bent geen mof met je untermensch vuile nazi. en miss dat je niet weet joego's waren verhardt door balkan oorlog en toen ze hier kwamen kwamen ze slechte pad op omdat ze niet aan het werk konden. en nog iets die mensen die dat allemaal deden ''joegoslaven'' hoeven niet serven te zijn want heeeeel veel van die joegoslaven zijn meestal kosovaren die albanees ( en dat is gwn een feit) of kroaten en bosniers
Oud 20-02-2008, 22:05
yugo1990
yugo1990 is offline
maar ik heb echt geen zin in dit want maakt me echt aggresief hoe dom jullie soms reageren en denken dat jullie het allemaal wel weten: ff voor helderheid

JOEGOSLAVEN wat grote maffia was in o.a amsterdam bestond uit SERVEN KROATEN BOSNIERS KOSOVAREN
Oud 20-02-2008, 22:08
yugo1990
yugo1990 is offline
en miss moet je ff denken aan klaas bruinsma etc die door joegoslaven zijn opgeruimt untermenschen!!! whahA
Oud 20-02-2008, 22:20
Verwijderd
Citaat:
hmm correctie het was heroine maar goed nog erger!! maar....goddddverdommmmmee wat een sukkel ben jij aub doe je niet slim vor want je praat bulshit.. in wat voor rare wereld ik leef dat ik denk dat cocaine via kosovo naar de rest van europa wordt gesmokkeld?

''Kosovo is een broeinest van drugs- en wapen smokkel, en een vrijplaats voor El Quaida.''

en hier een betrouwbare bron : http://www.ad.nl/buitenland/article1904589.ece ''Kosovo populair als doorvoerroute heroïne''
Ja, heroïne dat geloof ik wel. Ik zie de relevantie alleen niet in, heroïne komt via honderden routes Europa binnen, ook via Servië zoals in dat artikel staat dat je linkte. En tenzij je iets aan het gebruik van heroïne doet, doe je ook niks aan de handel erin.
Citaat:
kosovo is zoooo corrupt heel die regering en albaneze maffia is de top in europa. en ook is het zo dat veel hoeren via daar worden ingevoerd
Ja, Kosovo is vast heel corrupt. Net zoals alle andere ex-Joegoslavische staten, op Slovenië na dan. Voor vrouwenhandel geldt hetzelfde als voor heroïnehandel.
Oud 20-02-2008, 23:04
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
haha door turken verdrongen?? wat praat jij gozer? joegoslavische maffie is gwn uiteen gevallen omdat nix eeuwigs duurt en het kwam door de politie en kom jij niet praten met jullie holleeder etc die OPDRACHT GAVEN AAN HUN OM DAT TE DOEN!
Je bent serieus trots op crimineel handelen van landgenoten en wordt er serieus boos om als iemand suggereerd dat ze van De Wallen af zijn geschoten door een ander misdaadsindicaat...
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 21-02-2008, 09:27
yugo1990
yugo1990 is offline
''Ja, heroïne dat geloof ik wel. Ik zie de relevantie alleen niet in, heroïne komt via honderden routes Europa binnen, ook via Servië zoals in dat artikel staat dat je linkte. En tenzij je iets aan het gebruik van heroïne doet, doe je ook niks aan de handel erin.''

effe voor de duidelijkheid er komt niet alleen heroine naar binnen maar ook XTC COCAINE etc. wat jij zegt over servie als doorvoerroute zoals volgens jouw staat in de artikel klopt voor een deel maar je vergeet weer dat het allemaal via kosovo komt dus via turkijke komt het europa echt binnen waneer het door kosovo komt en via daar naar verschillende landen gaat

en tuurlijk ben ik trots op de joegos waarom niet maar het klopt gwn niet dat ze door een of andere turkse kartel zijn verdrongen . De ''don'' van hun zit vast en het is gwn uiteengevallen dringt dat niet tot je door?

kijk nederlandse maffia is pas door joegos eruitgeknikkert maargoed.

en kroatie en servie zijn lang niet zo corrupt als kosovo
Oud 21-02-2008, 10:17
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Servie is geen heilige staat en misdaad is verwerpelijk, door wie het ook gebeurd, waar het ook gebeurd. Dat geld net zo goed voor wie de Amsterdamse onderwereld onder controle heeft als voor Servische overheidsofficials. Ik vind dat al minstens 1 reden om niet trots te zijn op de Joegoslavische misdaad in Amsterdam.

Ik denk niet dat de smokkel van heroine Kosovo als enige beginplaats heeft. Als het in Kosovo op dit moment gebeurd, is het uiteindelijk het falen van Servisch beleid, niet van Kosovaars beleid. En dat zou betekenen dat je daarmee Servie als belangrijkste falende overheid hier neerzet. Want als de geschiedenis ons iets heeft geleerd is het wel dat elk volk in staat is tot gruwelijkheden en over de loop der tijd heeft gedaan. Dat is gewoon ook niet iets om trots op te zijn, maar het is belangrijker dat het wordt toegegeven en boetedoening wordt gedaan. Ik denk niet dat als je nu in Duitsland rondloopt je verstandelijk gezonde mensen zal vinden die de holocaust zullen goedkeuren en toejuigen. Net zo goed zal Servie ooit moeten toegeven dat ze etnisch hebben gezuiverd en daar op een bepaalde manier boetedoening voor moeten doen.

Het feit dat jij de Albanezen haat om een of andere reden is niet onze schuld. Wij staan verder van dat conflict af en zien wat we zien. Voor mij is een Albanees, een Servier en een Kroaat gelijk en ze krijgen van mij ieder individueel een kans. En ik denk dat er hier weinig mensen zijn die echt een hekel aan een volk hebben, zelfs de Serviers. Daarom vinden wij ook dat je gekleurd bent in je mening en gewoon niet netjes naar de dingen kijkt. Want iets zegt me dat we binnen 3 van je posts een lezing krijgen over iets dat 1000 jaar geleden is gebeurd, in plaats van iets dat actueel is.
__________________
Altijd nuchter
Oud 21-02-2008, 11:05
Verwijderd
Citaat:
''Ja, heroïne dat geloof ik wel. Ik zie de relevantie alleen niet in, heroïne komt via honderden routes Europa binnen, ook via Servië zoals in dat artikel staat dat je linkte. En tenzij je iets aan het gebruik van heroïne doet, doe je ook niks aan de handel erin.''

effe voor de duidelijkheid er komt niet alleen heroine naar binnen maar ook XTC COCAINE etc. wat jij zegt over servie als doorvoerroute zoals volgens jouw staat in de artikel klopt voor een deel maar je vergeet weer dat het allemaal via kosovo komt dus via turkijke komt het europa echt binnen waneer het door kosovo komt en via daar naar verschillende landen gaat
Larie. XTC wordt voornamelijk in Nederland zelf gemaakt. Cocaïne komt uit Zuid-Amerika en komt binnen per schip of via de luchthavens. Dat het allemaal via Kosovo komt is een belachelijke suggestie - Kosovo is ontzettend klein, dus waarom zouden ze alles via daar vervoeren?
Citaat:
en tuurlijk ben ik trots op de joegos waarom niet
Omdat misdaad slecht is misschien? En omdat het sowieso vrij dom is om trots te zijn op zaken waar je zelf geen enkele invloed op hebt gehad.
Citaat:
maar het klopt gwn niet dat ze door een of andere turkse kartel zijn verdrongen . De ''don'' van hun zit vast en het is gwn uiteengevallen dringt dat niet tot je door?
Wat doet dat ertoe?
Citaat:
en kroatie en servie zijn lang niet zo corrupt als kosovo
Bron?
Oud 21-02-2008, 11:48
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
en kroatie en servie zijn lang niet zo corrupt als kosovo
Nee, waaarschijnlijk zijn Kroatië en Servië een stuk corrupter.

Nogal wiedes, omdat de Kosovaarse regering nog geen week heeft gehad om überhaupt corrupt in te zijn. Dat geeft al aan wat voor onzinvergelijking het is.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 21-02-2008, 12:08
Verwijderd
Citaat:
Larie. XTC wordt voornamelijk in Nederland zelf gemaakt. Cocaïne komt uit Zuid-Amerika en komt binnen per schip of via de luchthavens. Dat het allemaal via Kosovo komt is een belachelijke suggestie - Kosovo is ontzettend klein, dus waarom zouden ze alles via daar vervoeren?Omdat misdaad slecht is misschien? En omdat het sowieso vrij dom is om trots te zijn op zaken waar je zelf geen enkele invloed op hebt gehad.Wat doet dat ertoe?
Bron?
Buiten dat Kosovo natuurlijk geen rol speelt, is Turkije->Griekenland->Italië veel aannemelijker mócht het überhaupt al via die kant komen. Scheelt je controles namelijk.

Coke komt inderdaad gewoon binnen via de (lucht)havens van Rotterdam, Amsterdam en Antwerpen, eventueel een paar plekken in Frankrijk (Marseille kan ik me voorstellen dat er iets minder gecontroleerd wordt) en 80% van alle XTC ter wereld wordt in Nederland gemaakt, met Belgisch Limburg & Brabant, net over de grens bij Zeeuws Vlaanderen en in de Duits-Nederlandse EuRegio lans de grens tussen Aaken en Venlo.
Oud 21-02-2008, 18:13
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Ik bemoei me niet met de maffia discussie

Wel:

Ik vind toch wel opvallend dat de landen die Kosovo niet erkennen, zelf grote minderheden hebben. Zij weten dat dit een effect gaat hebben op hun minderheden.
Terecht (naar mijn mening) of onterecht. Leg nu maar eens uit aan een Koerd of Bask: nee, jij mag geen onafhankelijke staat.

Het beste wat we nu kunnen doen is Servie steunen in hun terechte bezwaar tegen Kosovaarse onafhankelijkheid. En de Albanezen daar toch eens gaan uitleggen: sorry, jongens, eigenlijk mag het toch niet!

Ik zou zeggen: George Bush, met je grote mond: GO! Die weet alles zo mooi te vertellen, dit lukt em vast ook wel.

Dus Nederland: erken Kosovo niet, maar steun Servie! Ook steun aan de Serviers in Kosovo is hard nodig. Steun hen, zodat ze legitieme structuren kunnen opbouwen/behouden en ze niet aangewezen zijn op de illegale Kosovaarse structuren.

Overigens: de Albanezen hielden zich al decennia afzijdig van de Servische structuren. Dus vind wel beetje zieig en onbegrijpelijk dat ze nu tegen Serviers zeggen: erken de Kosovaarse structuren. Zij erkenden de Servische structuren toch ook niet....
Oud 21-02-2008, 18:30
Pirustae
Pirustae is offline
Citaat:
''Ja, heroïne dat geloof ik wel. Ik zie de relevantie alleen niet in, heroïne komt via honderden routes Europa binnen, ook via Servië zoals in dat artikel staat dat je linkte. En tenzij je iets aan het gebruik van heroïne doet, doe je ook niks aan de handel erin.''

effe voor de duidelijkheid er komt niet alleen heroine naar binnen maar ook XTC COCAINE etc. wat jij zegt over servie als doorvoerroute zoals volgens jouw staat in de artikel klopt voor een deel maar je vergeet weer dat het allemaal via kosovo komt dus via turkijke komt het europa echt binnen waneer het door kosovo komt en via daar naar verschillende landen gaat

en tuurlijk ben ik trots op de joegos waarom niet maar het klopt gwn niet dat ze door een of andere turkse kartel zijn verdrongen . De ''don'' van hun zit vast en het is gwn uiteengevallen dringt dat niet tot je door?

kijk nederlandse maffia is pas door joegos eruitgeknikkert maargoed.

en kroatie en servie zijn lang niet zo corrupt als kosovo
Ik schaam me werkelijk DOOD dat ik en jij uit hetzelfde ex-land komen. Serieus.

Citaat:
Tijdens ottmaanserijk vochten serven met bloed tegen de turken, toen kwamen de albanezen aan de zijkant meekijken die moslim werden en 10 kinderen per gezin hadden voor je het wist waren ze als een zwerm, in 1990 waren de serven al bijna in de minderheid toen kwam milosevic die de albanezen met de harde hand onderdrukte (was niet noodzakelijk ik geef toe) daarna komt amerika met zn big ass belgrado bombarderen (want ze spelen god) en denk je nooit na waar zijn al die 80% serven die vroeger in kosovo leefde gebleven? denk je nooit bij na dat ze zijn weggepest? kerken afgebrand etc etc.
Oh ja, Servië was heilig! En waarom het Ottomaanse rijk erbij halen, dat is net zoiets als zeggen dat Griekenland ooit van Servië was.
Echt, duik in de wikipedia-artikels en vergaar enige kennis over de Balkan, als je dat kunt tenminste.
Citaat:
servische christelijke broeders
News-flash. Er bestaat iets als christelijk orthodox en christelijk katholiek.


Citaat:
en tuurlijk ben ik trots op de joegos waarom niet
Omdat wij totaal andere volkeren zijn met totaal andere roots die niets meer met elkaar delen dan taal. Joegoslavië was ooit een welvarend land maar dat is voorbij. Dus een nickchange in Serbian-boy/girl past misschien wel bij je. Groetjes.
Oud 21-02-2008, 19:31
yugo1990
yugo1990 is offline
''News-flash. Er bestaat iets als christelijk orthodox en christelijk katholiek.''

ja miss wordt het tijd dat die 2 handen in een slaan inplaats van elkaar haten! zo is er nix van ons over over 100-150 jaar

''Nee, waaarschijnlijk zijn Kroatië en Servië een stuk corrupter.

Nogal wiedes, omdat de Kosovaarse regering nog geen week heeft gehad om überhaupt corrupt in te zijn. Dat geeft al aan wat voor onzinvergelijking het is.''

ze hadden altijd hun underground regering ik ken albanezen met wie ik normaal kan praten die gewoon toegeven dat kosovo corrupt. maffia criminele land is

''Dus een nickchange in Serbian-boy/girl past misschien wel bij je'' wie zegt dat ik alleen servier ben?


hhendrikxx ik geef je gelijk, de rest van die comments ga ik nie een op regeren omdat het echt nergens op slaat
Oud 21-02-2008, 19:39
Pirustae
Pirustae is offline
Citaat:
wie zegt dat ik alleen servier ben?
Ik omdat je zo heroïsch over Serviërs en Servië praat. En misschien ben je een halfbloedje maar je bent verpletterend pro-Servisch.
Oud 21-02-2008, 19:47
yugo1990
yugo1990 is offline
ben niet altijd pro-serv alleen als ik zie hoe de wereld vriendjespolitiek speelt dan pas begint die servische bloed actief te worden
Oud 21-02-2008, 21:28
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
ja miss wordt het tijd dat die 2 handen in een slaan inplaats van elkaar haten!
Exact. Daarom begrijp ik niet wat je tegen Kosovaren hebt.
Citaat:
ze hadden altijd hun underground regering ik ken albanezen met wie ik normaal kan praten die gewoon toegeven dat kosovo corrupt. maffia criminele land is
Net als elk land op de Balkan. Wat is je punt nu precies?
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 21-02-2008, 21:56
Verwijderd
Citaat:
ja miss wordt het tijd dat die 2 handen in een slaan inplaats van elkaar haten! zo is er nix van ons over over 100-150 jaar
Waarom rot je niet lekker op als je zo bang bent dat er niets van je volksidentiteit overblijft. Als dat zo belangrijk is, waarom woon je daar dan niet? Of heb je het over het geloof misschien? In dat geval, dikke dikke dikke dikke dikke care. Als ik iets zou toejuichen is het wel het uiteenvallen van een kerk.

Spoiler
Oud 21-02-2008, 21:58
Verwijderd
Citaat:
ja leuk voor jou hou jij je maar bij die kaasland tenzij je een vuile shqiptar bent remember joegoslaven takin over your city's if kosovo is taken over by albania btw ik hoop zo graag dat amerika een x naar de kanker vliegt en servie stopt met kontje likken van westen en gwn ff die albanezen met lood pompt
Nogmaals; Ga weg uit mijn mooie platte land, koop een AK-47 (waarschijnlijk kan je ze zo gratis afhalen in Servië) en ga voor je 'goede doel' vechten :')
Oud 21-02-2008, 22:32
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Spoiler
De hatelijke kant van nationalisme afkeuren is niet iets links of rechts, dat doet gewoon iedereen met meer dan een half brein.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 21-02-2008, 23:01
Verwijderd
Citaat:
De hatelijke kant van nationalisme afkeuren is niet iets links of rechts, dat doet gewoon iedereen met meer dan een half brein.
Oud 22-02-2008, 00:03
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Nee hoor, er zit een positieve component aan. Als mensen daadwerkelijk er iets om geven, krijg je iets gedaan.

Nee, dat zou leuk worden anders. Dan heb je een ramp a la de watersnood van 1953, en iedereen die niet onder water staat roept "Ja, los het lekker zelf op, we wonen alleen maar in hetzelfde land"
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 22-02-2008, 00:35
Pirustae
Pirustae is offline
Wat deadlock zegt. En verder, Servië geeft al die landen die negatief over Servië dachten gelijk, wat gebeurt er met de Amerikaanse/Turkse/Kroatische ambassade in Belgrado? Dat dus. Ja inderdaad, zelfs ik zal het moeten toegeven. Kosovo barst van de maffia/corruptie want ik heb 't met eigen ogen gezien. Van diploma's kopen tot een agent 10,- geven (waardoor hij je niet meeneemt naar het politiebureau omdat je dronken achter het stuur zat). Ze waren zelfs verbaasd dat ze in buurland Hongarije 20,- moesten neertellen voor een soortgelijke gebeurtenis.

Citaat:
dan pas begint die Servische bloed actief te worden
Jaja, ik snap je, ''die servische bloed'' ( ), maareh waar kom je dan vandaan uit Servië (of je vader en/of moeder dan), Kosovo zelf? Grote delen van mijn familie wonen zelf in Servië (Centraal-Servië) en zij wonen al decennia naast elkaar zonder een greintje haat. Dus ik snap niet echt waar je die moslimhaat vandaan haalt -_-

Heb je het gewoon niet door, Nederlanders zijn slim, ze weten dat het idee dat hun land overgenomen wordt door moslims niet reëel is. Klasse voor Nederland, zie je niet hoeveel volkeren hier naast elkaar wonen zonder elkaar ooit in de haren gevlogen te hebben (op een aantal kleine schermutselingen na). Ze weten dat ze er niets mee opschieten, vind je het gek dat Servië (+ een aantal omringende landen) niet welvarend zijn.

Laatst gewijzigd op 22-02-2008 om 00:43.
Oud 22-02-2008, 06:42
Kitten
Avatar van Kitten
Kitten is offline
Citaat:
ben niet altijd pro-serv alleen als ik zie hoe de wereld vriendjespolitiek speelt dan pas begint die servische bloed actief te worden
"Vriendjespolitiek" heet gewoon politiek. Het zorgt er voor dat deze wereld niet vergaat in onrust en oorlog. Een diplomaat die een land vertegenwoordigd zal zonder uitzondering het belang van zijn/haar eigen land op de eerste plaats moeten zetten. Dat heefts niets te maken met egoisme, dat is gewoon ontzettend belangrijk voor de wereldvrede.

Voor de westerse landen is het gewoon belangrijk een land-met-toekomst in de Balkan te hebben dat zeer pro-westers is. Nou weten we allemaal ondertussen dat Servie zich niets aantrekt van die nood, dus is het ontstaan van Kosovo voor landen zoals Amerika belangrijk. Servie heeft dit zichzelf effectief aangedaan door de Kosovaren als 2de rangs burgers te behandelen en toen er een roep om onafhankelijkheid kwam zich op te stellen als een duffe gans in de internationale politiek.
__________________
Altijd nuchter
Oud 22-02-2008, 09:06
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
VS woedend over rellen in Belgrado

De VS is woedend over de bestorming van zijn ambassade in Belgrado. Na een massale demonstratie van Serviërs tegen de onafhankelijkheid van Kosovo werd de ambassade in brand gestoken. Later werd binnen een verkoold lichaam gevonden, waarschijnlijk van een relschopper.

Servië betreurt de gebeurtenissen van gisteren en noemt ze onaanvaardbaar. Ze zouden het werk zijn van extremisten.

De VN-Veiligheidsraad veroordeelt de aanvallen op de ambassades van de VS en andere landen die Kosovo erkennen. De raad waardeert wel de manier waarop de Servische regering uiteindelijk de orde heeft hersteld.

http://www.nos.nl/nos/artikelen/2008...3707ACEBD.html

Even wachten op identificatie van het lichaam. Direct de Darwin Awards mailen als het inderdaad zo'n nationalistische relschopper blijkt te zijn.

Hoewel Servië met name door de relschoppers ongemoeid te laten totdat het kwaad al was geschied natuurlijk enorm de eigen ruiten ingooit. Het zal best zijn dat die relschoppers een klein deel van de bevolking vertegenwoordigen, maar klaarblijkelijk wel een deel dat zijn gang kan gaan..
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 22-02-2008, 10:48
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
Een paar snips van CNN.com

Citaat:
Russia Threatens Force over Kosovo

Russia has not ruled out using force to resolve the dispute over Kosovo's declaration of independence from Serbia if NATO forces breach the terms of their U.N. mandate, Moscow's ambassador to NATO warned on Friday.

"If the EU works out a single position or if NATO steps beyond its mandate in Kosovo, these organizations will be in conflict with the U.N., and then I think we will also begin operating under the assumption that in order to be respected, one needs to use force," Dmitry Rogozin said, in comments carried by Russia's Interfax news agency.

...

NATO has led a 15,000-strong peacekeeping operation -- known as KFOR -- in Kosovo since 1999 under the terms of a U.N. Security Council mandate authorized following a 78-day bombing campaign by the military alliance against Serbia.

Following Kosovo's declaration of independence last weekend, NATO Secretary-General said KFOR would "respond swiftly and firmly against anyone who might resort to violence in Kosovo."

...

"The fact that (independence has) not happened as peacefully as people had hoped is the direct result of the incitement to violence by extremist elements in Belgrade, implicitly and privately supported by the Russians," said Richard Holbrooke, a former negotiator in the Balkans under former U.S. President Bill Clinton.
Meer loze spierballentaal van Rusland, of gaat er meer achter schuil?
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Oud 22-02-2008, 13:23
Verwijderd
Rusland doet niet niet aan loze spierballentaal denk ik.
Oud 22-02-2008, 13:54
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
Wmah, ze hebben wel vaker een grote bek zonder dat ze direct tot actie over gaan...

Wat ik denk dat belangrijker is in deze zaak, is dat de VN straks volledig buiten spel wordt gezet a la klassiek Koude Oorlog spelletje... de NAVO troepen die daar nu zitten, zitten daar onder handvest van de VN. Als zij ook maar iets uitvoeren nu kan Rusland (terecht) er op wijzen dat ze buiten hun bevoegdheden optreden en zou Servie wellicht sancties tegen deelnemende landen kunnen eisen (krijgen ze niet voor elkaar, maar dat terzijde...)

Het probleem is dat deze nieuwe situatie eigenlijk om een nieuw handvest vraagt, wat Rusland als permanent lid van de veiligheidsraad gegarandeerd gaat dwarsbomen met een veto..

Wat je dan gaat krijgen weet ik ook niet precies. Buiten de VN om de NAVO krachten een eigen beleid meegeven? Daar gaat Rusland al helemaal niet blij mee zijn, want dan hebben ze helemaal niks meer in te brengen daar..
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.

Laatst gewijzigd op 22-02-2008 om 14:10.
Oud 22-02-2008, 13:55
max-grunn
Avatar van max-grunn
max-grunn is offline
Ik vind het niet kunnen dat Kosovo wordt erkend als nieuw land.
Servie heeft al veel 'landen' af laten staan in de periode dat het land Joegoslavië heete.

Joegoslavië rond 1990.
1: Slovenië;
2: Kroatië;
3: Bosnië en Herzegovina;
4: Servië;
4a: Vojvodina;
4b: Kosovo;
5: Montenegro;
6:Macedonië;

van al de 'provincies' die Joegoslavië had zijn er nog twee over als Servië.

Wat zouden jullie ervan vinden als Friesland bijvoorbeeld haar onafhankelijkheid zou uitroepen. Daar zouden de Nederlandse bevolking en regering ook niet mee eens zijn!!!!. Kosovo is trouwens zo groot als een kwart van Nederland, zonder spoorlijn en snelweg geen onafhankelijk land te noemen!! Kosovo kan niet zonder hulp van de westerse landen overleven en dit is dus een domme zet van hun. Servie wordt haast uitgebuit terwijl de regering er een welvarend land van wil maken, wat nu maar voor een klein gebied geld (twee provincies)!
Oud 22-02-2008, 14:12
hhendrikxx
hhendrikxx is offline
Alle landen die nog iets geven om internationaal recht moeten Kosovo zoveel mogelijk tegenwerken. Niet erkennen, geen geld, geen steun, en troepen terugtrekken!
Oud 22-02-2008, 14:12
akumabito
Avatar van akumabito
akumabito is offline
Ik kan me alleen nergens herinneren waar landoppervlakte en het hebben van snel- danwel spoorwegen genoemd werden als criterium voor onafhankelijkheid?
__________________
On my Journey, Destinations are Optional, and not Always Desirable.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Botsing Georgische en Ossetische troepen
hhendrikxx
500 02-10-2008 22:01
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap China neemt bijbels Amerikanen in beslag
Love & Peace
114 28-08-2008 18:39
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap België, hoe nu verder?
Gatara
224 09-08-2008 17:52
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Burgemeester Leers (M'tricht) , heeft kritiek op Balkenende
0oFZo0
83 05-07-2005 16:08
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Poetin herkozen
Saycheese
67 17-03-2004 12:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 03:34.