Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-07-2009, 12:56
Verwijderd
Een beetje windbuilen kan iedereen wel. Met Wiegel aan het roer zou de VVD nog wel eens weer groter kunnen worden. De afgelopen jaren heb ik hem heel vaak zinnige dingen zien schrijven en horen zeggen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 02-07-2009, 14:03
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Ja, want een reactionaire relikwie uit het verleden is zinniger dan de man die de afgelopen jaren zonder twijfel de oppositieleider is geweest.
als iemand mij vandaag zeer stellig zou vertellen dat hij al 2 jaar geleden overleden en begraven is, dan zou ik het na heel even twijfelen misschien nog wel geloven ook.
Citaat:
Een beetje windbuilen kan iedereen wel. Met Wiegel aan het roer zou de VVD nog wel eens weer groter kunnen worden. De afgelopen jaren heb ik hem heel vaak zinnige dingen zien schrijven en horen zeggen.
en je wordt toch ook gewoon hartstikke vrolijk als je die kop ziet?


Met citaat reageren
Oud 02-07-2009, 14:04
Mobius
Avatar van Mobius
Mobius is offline
Vrolijk word ik als ik Pechtold zie. Meestal weet ik niet hoe ik me dan moet voelen dus neem ik maar de meest positieve emotie.
__________________
Guilty of being white.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2009, 14:30
Elle
Avatar van Elle
Elle is offline
Citaat:
liever een wiegel of lepeltak dan, geen idee of die wel écht iets zouden kunnen, maar het is een genot om naar ze te luisteren (en kijken ).
Ja, je hebt helemaal gelijk; wat ongelooflijk kortzichtig was dat van me. Luister- en luistergenot wegen uiteraard heel zwaar mee. Of ze daarnaast iets kunnen is dan helemaal niet zo relevant.
__________________
Als ik niet antwoord, ben ik niet arrogant, maar jij niet interessant.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2009, 14:39
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Ja, je hebt helemaal gelijk; wat ongelooflijk kortzichtig was dat van me. Luister- en luistergenot wegen uiteraard heel zwaar mee. Of ze daarnaast iets kunnen is dan helemaal niet zo relevant.
Nee, dat klopt inderdaad wel zo'n beetje.

vooral aangezien politici niet echt bepaalde kwaliteiten bezitten naast praten.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 02-07-2009, 14:47
Elle
Avatar van Elle
Elle is offline
Citaat:
Nee, dat klopt inderdaad wel zo'n beetje.

vooral aangezien politici niet echt bepaalde kwaliteiten bezitten naast praten.
O, het opleidingsniveau van vele politici is dan vast ook beneden maats? Kun je uitleggen hoe je bijvoorbeeld hoogleraar wordt of afstudeert aan de universiteit zonder ''echt bepaalde kwaliteiten'' naast praten praten te bezitten?
__________________
Als ik niet antwoord, ben ik niet arrogant, maar jij niet interessant.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2009, 14:54
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
O, het opleidingsniveau van vele politici is dan vast ook beneden maats?
Hoe kan je nu voor slap lullen opgeleid worden, je kan het of je kan het niet

Citaat:
Kun je uitleggen hoe je bijvoorbeeld hoogleraar wordt of afstudeert aan de universiteit zonder ''echt bepaalde kwaliteiten'' naast praten praten te bezitten?
Nee een hoogleraar heeft itt. een politicus (meestal) wel echte kwaliteiten.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 02-07-2009, 15:01
Elle
Avatar van Elle
Elle is offline
Citaat:
Hoe kan je nu voor slap lullen opgeleid worden, je kan het of je kan het niet


Nee een hoogleraar heeft itt. een politicus (meestal) wel echte kwaliteiten.
Goede uitleg.
__________________
Als ik niet antwoord, ben ik niet arrogant, maar jij niet interessant.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2009, 15:19
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Ja, je hebt helemaal gelijk; wat ongelooflijk kortzichtig was dat van me. Luister- en luistergenot wegen uiteraard heel zwaar mee. Of ze daarnaast iets kunnen is dan helemaal niet zo relevant.
ik had het over een neo-bolkesteintje en jij komt met die flapdrol van een rutte...

en ja, luisteren en luistergenot is heel belangrijk bij politici, want echt meer dan dat kun je als burger niet... of wel? nogmaals, rutte is echt een nul wat (media)optredens betreft en ik zou dus liever een wiegeltje (o.i.d.) zien.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2009, 15:33
Elle
Avatar van Elle
Elle is offline
Citaat:
ik had het over een neo-bolkesteintje en jij komt met die flapdrol van een rutte...

en ja, luisteren en luistergenot is heel belangrijk bij politici, want echt meer dan dat kun je als burger niet... of wel? nogmaals, rutte is echt een nul wat (media)optredens betreft en ik zou dus liever een wiegeltje (o.i.d.) zien.
Je kan echt wel meer dan alleen luisteren en je zo erg bekommeren om het luistergenot; dat is overigens heel simpel hoor: Je zou bijvoorbeeld de partijstandpunten kunnen nalezen. Daarnaast kan je gewoon nog steeds lid worden van een partij of gewoon stemmen op partijen waarvan je vindt dat ze de beste ideeën hebben; stemgedrag van de burgers heeft bijvoorbeeld invloed op het politieke beleid.
__________________
Als ik niet antwoord, ben ik niet arrogant, maar jij niet interessant.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2009, 15:35
Verwijderd
VVD topicje openen dan maar?
Met citaat reageren
Oud 02-07-2009, 22:17
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Je kan echt wel meer dan alleen luisteren en je zo erg bekommeren om het luistergenot; dat is overigens heel simpel hoor: Je zou bijvoorbeeld de partijstandpunten kunnen nalezen. Daarnaast kan je gewoon nog steeds lid worden van een partij of gewoon stemmen op partijen waarvan je vindt dat ze de beste ideeën hebben; stemgedrag van de burgers heeft bijvoorbeeld invloed op het politieke beleid.
Niet zie referendum e. grondwet.

Stemgedrag heeft gevolgen op de standpunten de configuratie van het parlement en het onderwerp waarover slap geouwehoerd wordt, het beleid bestaat uit het doorkwakkelen en bezig zijn met verkiezing tot verkiezing kijken en vergelijken.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 02-07-2009, 23:16
Elle
Avatar van Elle
Elle is offline
Citaat:
Niet zie referendum e. grondwet.

Stemgedrag heeft gevolgen op de standpunten de configuratie van het parlement en het onderwerp waarover slap geouwehoerd wordt, het beleid bestaat uit het doorkwakkelen en bezig zijn met verkiezing tot verkiezing kijken en vergelijken.
Nee, beleid kan gewoon zijn hoe je iets behandelt/aanpakt.
__________________
Als ik niet antwoord, ben ik niet arrogant, maar jij niet interessant.
Met citaat reageren
Oud 02-07-2009, 23:37
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Nee, beleid kan gewoon zijn hoe je iets behandelt/aanpakt.
kán zijn ja, in een ideale wereld. jammer genoeg betekent beleid in de politiek (niet alleen de nederlandse) vaak niet wat vlak voor en tijdens de verkiezingen gepredikt wordt. wouter bos werd verweten dat hij zijn strakke kontje iets te veel draaide en keerde, maar vrijwel elke politicus heeft daar een handje van.

ik vrees alleen dat dat iets onvermijdelijks is, hoewel ik geen goed voorbeeld kan geven om deze constatering kracht bij te zetten.
Met citaat reageren
Oud 03-07-2009, 14:33
Ketter
Avatar van Ketter
Ketter is offline
Mooi, gelijk meer ruimte.

''Meer mens met minder mensen''

http://www.overbevolking.nl/
__________________
Ik ben een Goj een Heiden een Ketter een Kafir en een schoon ongelovig varkentje.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2009, 09:13
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
Nee, beleid kan gewoon zijn hoe je iets behandelt/aanpakt.
Dat zeg ik; dingen worden niet anders aangepakt door stemmen aangezien het doel van politiek altijd onafhankelijk is van stemgedrag en onverandelijk is; het behoud van het systeem tot de 4 jaar om zijn of tot nieuwe tussentijdse verkiezingen.

het enige wat veranderd is wat een partij zegt te vinden, teneinde meer stemmen te trekken.

Maar wat wil je in een systeem wat mensen laat verkiezen op beloftes in plaats van op de bijdrage die ze al geleverd hebben aan het systeem.

Citaat:
rationeel schreef:
ik vrees alleen dat dat iets onvermijdelijks is
Och ik denk zeker wel dat het te vermijden is maar dat houdt in dat je de verkiezing niet meer via mensen laat verlopen.
Nu zijn met name de oudere generaties echter te xenofobisch tegenover geautomatiseerde systemen dus ook tegen de oplossing voor dit probleem.

net zoals het "overbevolkings" probleem opgelost kan worden door goede en logische implementatie van technologische kennis en civil enginering (ben ff de nederlandse naam kwijt) waarin je steden als samengesteld geheel opbouwt in plaats van vierkantje voor vierkantje.

door steden juist en met toepassing van hoogwaardige technologie en materialen als geheel op te bouwen zijn er veel efficientere manieren van transport toe te passen alsmede voorzieningen voor wonen, voedselvoorziening, recreatie en natuurlijk onderwijs/tech research.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen

Laatst gewijzigd op 04-07-2009 om 09:18.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2009, 09:52
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Dat zeg ik; dingen worden niet anders aangepakt door stemmen aangezien het doel van politiek altijd onafhankelijk is van stemgedrag en onverandelijk is; het behoud van het systeem tot de 4 jaar om zijn of tot nieuwe tussentijdse verkiezingen.

het enige wat veranderd is wat een partij zegt te vinden, teneinde meer stemmen te trekken.

Maar wat wil je in een systeem wat mensen laat verkiezen op beloftes in plaats van op de bijdrage die ze al geleverd hebben aan het systeem.


Och ik denk zeker wel dat het te vermijden is maar dat houdt in dat je de verkiezing niet meer via mensen laat verlopen.
Nu zijn met name de oudere generaties echter te xenofobisch tegenover geautomatiseerde systemen dus ook tegen de oplossing voor dit probleem.

net zoals het "overbevolkings" probleem opgelost kan worden door goede en logische implementatie van technologische kennis en civil enginering (ben ff de nederlandse naam kwijt) waarin je steden als samengesteld geheel opbouwt in plaats van vierkantje voor vierkantje.

door steden juist en met toepassing van hoogwaardige technologie en materialen als geheel op te bouwen zijn er veel efficientere manieren van transport toe te passen alsmede voorzieningen voor wonen, voedselvoorziening, recreatie en natuurlijk onderwijs/tech research.
civiele techniek!

mooi idee, uiteindelijk (hele verre toekomst) zal het misschien ook zo gaan, maar dat is nu echt niet haalbaar. ik denk dat menig architect met een dikke lul in de broek staat te springen om een complete stad in één keer te mogen ontwerpen en uitvoerders hebben we ook genoeg... maar financiën. niet alleen nu, maar ook al tijden voor de recessie ging menig financierder onderuit met (te) grote nieuwbouwprojecten. als je één wijk niet eens vol krijgt, hoe dan een complete stad?

er wordt wel steeds meer vooruit gedacht om nu al te voorzien in toekomstige uitbreidingen, met name wegen worden zeer ruim aangelegd, zodat er in de toekomst zonder veel moeite een strookje bij gelegd kan worden, dat was vroeger ook niet zo.
Met citaat reageren
Oud 04-07-2009, 13:23
Elle
Avatar van Elle
Elle is offline
Citaat:
Dat zeg ik; dingen worden niet anders aangepakt door stemmen aangezien het doel van politiek altijd onafhankelijk is van stemgedrag en onverandelijk is; het behoud van het systeem tot de 4 jaar om zijn of tot nieuwe tussentijdse verkiezingen.

het enige wat veranderd is wat een partij zegt te vinden, teneinde meer stemmen te trekken.

Maar wat wil je in een systeem wat mensen laat verkiezen op beloftes in plaats van op de bijdrage die ze al geleverd hebben aan het systeem.
De discrepantie tussen wat men zegt en wat de burger er daadwerkelijk van terug ziet kan o.a. ontstaan door problemen bij de praktisch uitvoerbaarheid. Niet alle beleid is uiteraard praktisch even haalbaar en wordt wellicht daarom niet altijd uitgevoerd zoals men eerder zei terwijl men bijvoorbeeld het stemgedrag van het electoraat in ogenschouw nam. Dat sluit daarentegen niet uit dat het stemgedrag nooit invloed heeft op de manier waarop een partij dingen aanpakt. Zo kan bijvoorbeeld een politicus zich harder inzetten en dingen op een andere manier aanpakken om bepaalde punten op de agenda te zetten als blijkt dat het electoraat dit graag ziet. Wellicht één van de verklaringen voor het gedraai van standpunten van sommige politieke partijen. Dit spreek toch allemaal voor zich? Ik heb namelijk niet het idee dat dit zo ver gezochte/ moeilijke inzichten zijn. Ik vind het systeem overigens prima.
__________________
Als ik niet antwoord, ben ik niet arrogant, maar jij niet interessant.
Met citaat reageren
Oud 05-07-2009, 22:46
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Hoe doet dat er toe, ik bedoel je zegt het zelf al; partijen of politici draaien punten om meer stemmen te krijgen.

niet om een goed beleid neer te zetten.

het doel van de politiek is dan ook niet een goed beleid neerzetten, slechts een dusdanig acceptabel beleid neerzetten zodat ze met de misplaatste glorie kunnen strijken wanneer maurice de hond zijn bek weer eens open trekt.

als het kabinet in bovenstaande faalt dan verliezen ze stemmen, slagen ze erin dan winnen ze stemmen, simple as that.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 05-07-2009, 23:10
Elle
Avatar van Elle
Elle is offline
Ik denk dat het meer een combi is. Pogen een zo goed mogelijk beleid neer te zetten met de voorkeur van het electoraat in ogenschouw en binnen de grenzen van wat praktisch mogelijk is.
__________________
Als ik niet antwoord, ben ik niet arrogant, maar jij niet interessant.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2009, 00:18
Verwijderd
Citaat:
Hoe je het wendt of keert, die multiculturele samenleving is er. Het zou een illusie zijn om van Nederland een culturele homogene samenleving te willen maken. Dus je kan er of mee leven of zelf weggaan, een andere optie heb je niet.
Allemaal onzin. Het is gewoon een kwestie van niet willen. Als veel meer mensen zich fel keren tegen multicultuur, islam en het linkse gebeuren daarom heen (en dat gebeurt steeds en steeds meer; dat kun je niet ontkennen), dan kan op een gegeven moment alles. Alles kan, als je maar wilt.

Dat is hetzelfde als we niet meer om Coca Cola of Mcdonalds heen kunnen. Als we op een gegeven moment geen cola meer drinken en hamburgers vreten van die bedrijven, dan houden ze vanzelf op te bestaan. (Bij de overheid werkt het iets anders, maar het gaat om het principe)

En natuurlijk hoeft Nederland niet raszuiver, cultureel homogeen te wezen. Nederland moet in de eerste plaats gewoon weer voor de Nederlanders worden. En dan maakt het niet uit of je nou Fries, Limburger, Brander of Hollander bent.


Wat betreft over die gescheiden loketten bij de gemeente: dat is niet het werk van de overijverige ambtenaren (die zijn net zo parasitair als de gemiddelde niet-westerse allochtoon en die mogen wat mij betreft ook vertrekken of op z'n minst een andere baan gaan zoeken). Dat is het werk van 8 jaar paars met de PvdA, D66 en de VVD (Ja, ook de VVD heeft zich daaraan schuldig gemaakt) waarin we de massale tsunami van islamisering maar over ons heen hebben laten lopen en die mensen meer dan normale voorrechten hebben gegeven. Het is tegenwoordig gewoon zo als je zwart bent of moslim, dat je eerder een uitkering en een huis hebt, dan dat je autochtoon bent.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2009, 00:34
Verwijderd
Wat ik opvallend vind is, dat je zegt dat als mensen zich massaal tegen multicultuur, islam en links zouden keren, Nederland weer voor de "Nederlanders" zou kunnen worden. Maar concrete voorstellen doe je niet. Is dat bewust? Hoe wil jij Nederland weer "wit" maken?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2009, 05:24
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
1 Hunebedden ca. 3000 voor Christus Vroege landbouwers
2 De Romeinse Limes 47 - ca. 400 Op de grens van de Romeinse wereld
3 Willibrord 658 - 739 Verbreiding van het Christendom
4 Karel de Grote 742 - 814 Keizer van het avondland
5 Hebban olla vogala ca. 1100 Het Nederlands op schrift
6 Floris V 1254 - 1296 Een Hollandse graaf en ontevreden edelen
(c) canon van nederland
Ja eensch, laten we nederland terug geven aan de hunnen


overigens wat ik me afvraag commando, wil je ook oost-friesland en flemming weer bij nederland voegen, dat zou de republiek van de 7 nederlanden + 1 worden (oost friesland was daarvoor van ons)
ik weet niet of de belgen en duitsers je dan lief gaan vinden.

ik raad maar dat indonesie en de antillen van jou niet zo hoeven dus ik hou het maar dicht bij de bedstee.
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 06-07-2009, 07:30
Verwijderd
Citaat:
En natuurlijk hoeft Nederland niet raszuiver, cultureel homogeen te wezen. Nederland moet in de eerste plaats gewoon weer voor de Nederlanders worden. En dan maakt het niet uit of je nou Fries, Limburger, Brander of Hollander bent.
Waarom?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2009, 07:53
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Wat ik opvallend vind is, dat je zegt dat als mensen zich massaal tegen multicultuur, islam en links zouden keren, Nederland weer voor de "Nederlanders" zou kunnen worden. Maar concrete voorstellen doe je niet. Is dat bewust? Hoe wil jij Nederland weer "wit" maken?
in china hebben ze een één-kind-beleid, misschien moet wij een goede-kant-op-neuk-beleid invoeren; zodra een donkere man met zijn broek op de enkels in de buurt van een blanke dame wordt betrapt meteen de bak in. andersom (witte man bij donkere vrouw) dan moet er een pluim uitgedeeld worden.

idee?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2009, 07:54
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
My guess: Nederland is een land voor Nederlanders en niet voor Fransen, Turken, Russen of Japanners?

Maarja, Nederlanders zijn er in alle kleuren en maten met allerlei verschillende accenten dus... de vraag is of Commando ook tegen de Obama's van Nederland is.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2009, 10:24
Vice
Avatar van Vice
Vice is offline
Citaat:
En natuurlijk hoeft Nederland niet raszuiver, cultureel homogeen te wezen. Nederland moet in de eerste plaats gewoon weer voor de Nederlanders worden. En dan maakt het niet uit of je nou Fries, Limburger, Brander of Hollander bent.
Wat bedoel je precies met Nederlanders? Mensen met een Nederlands paspoort of alleen die hier geboren zijn? Ik vind het om eerlijk te zijn een beetje idioot om zo op die onzichtbare grenzen te letten en ik zou niet weten waarom ambitieuze allochtonen achtergesteld moeten worden. Alleen omdat ze toevallig op de verkeerde plek zijn geboren.
__________________
Du bist ein N00b!
Met citaat reageren
Oud 06-07-2009, 10:33
Verwijderd
ongelooflijk... Ik word zo moedeloos dat dit soort figuren bestaan.
lekker dan, als ik Commando's visie even volg: we maken Nederland weer 'wit' Dat doen we door middel van een uitzetbeleid. Maar he, dat kost ons teveel aan kerosine. Een blikje Zyklon-B is goedkoper..... En passant maakt dit natuurlijk ook duidelijk dat het ontkennen van de holocaust niet eens hoeft: het is toch een makkelijke endlösung, nietwaar, Commando? En als je toch bezig gaat: Homo's zorgen er ook voor dat de Arische mensch verzwakt en zich niet zal voortplanten. Die ook maar meteen aan het gas hangen?? En doe er dan voor mijn lol meteen wat van die zogenaamde mooiboys bij, en liefst ook wat van die hardcore fans. Pas wel op met die hardcore kereltjes, die staan zo onder de speed, dat ze mogelijk immuun zijn voor het gas...



( deze post berust louter op ironie )
Met citaat reageren
Oud 06-07-2009, 10:36
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
ongelooflijk... Ik word zo moedeloos dat dit soort figuren bestaan.
lekker dan, als ik Commando's visie even volg: we maken Nederland weer 'wit' Dat doen we door middel van een uitzetbeleid. Maar he, dat kost ons teveel aan kerosine. Een blikje Zyklon-B is goedkoper..... En passant maakt dit natuurlijk ook duidelijk dat het ontkennen van de holocaust niet eens hoeft: het is toch een makkelijke endlösung, nietwaar, Commando? En als je toch bezig gaat: Homo's zorgen er ook voor dat de Arische mensch verzwakt en zich niet zal voortplanten. Die ook maar meteen aan het gas hangen?? En doe er dan voor mijn lol meteen wat van die zogenaamde mooiboys bij, en liefst ook wat van die hardcore fans. Pas wel op met die hardcore kereltjes, die staan zo onder de speed, dat ze mogelijk immuun zijn voor het gas...



( deze post berust louter op ironie )
de homo's moeten echt niet weg hoor, dan wordt Nederland één groot modefiasco.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2009, 10:37
Verwijderd
Citaat:
My guess: Nederland is een land voor Nederlanders en niet voor Fransen, Turken, Russen of Japanners?

Maarja, Nederlanders zijn er in alle kleuren en maten met allerlei verschillende accenten dus... de vraag is of Commando ook tegen de Obama's van Nederland is.
Ehm er is een Obama, en die woont in de VS. Sinds wanneer zou hij de belichaming van de "goede allochtoon" moeten zijn.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2009, 10:45
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Bovendien kent Nederland helemaal geen Obama's, omdat die er hier niet op eigen kracht mogen komen. Dat was nu juist de kern van de 'legende' Obama, dat hij er wel zelf is gekomen waar teveel zwarten in de VS blijven steken in de onderklasse. De stereotype selfmade man.

Vergelijk dat eens bij Nederland waar de meeste allochtonen in hoge posities dat vooral te danken zullen hebben aan racistisch beleid...
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 06-07-2009, 10:47
Verwijderd
Citaat:

Vergelijk dat eens bij Nederland waar de meeste allochtonen in hoge posities dat vooral te danken zullen hebben aan racistisch beleid...

Wetenschappelijke bron, en niet een gesponsord door de VVD/PVV/ etc?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2009, 10:49
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Wetenschappelijke bron, en niet een gesponsord door de VVD/PVV/ etc?
Zie personeelsbeleid van tal van overheids en semi-overheidsorganisaties waaronder de politie, zou ik zeggen. Van geen enkele allochtoon op een hoge positie kun je zeker weten dat ze daar op eigen kracht zijn gekomen.

Dat maakt het dus zo ongeveer het tegenovergestelde van waarom Obama zo aanspreekt.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 06-07-2009, 10:52
Verwijderd
Citaat:
Zie personeelsbeleid van tal van overheids en semi-overheidsorganisaties waaronder de politie, zou ik zeggen. Van geen enkele allochtoon op een hoge positie kun je zeker weten dat ze daar op eigen kracht zijn gekomen.

Dat maakt het dus zo ongeveer het tegenovergestelde van waarom Obama zo aanspreekt.
ow. Dus omdat de overheid een afspiegeling van de maatschappij wil vormen, werken die allochtonen minder hard? Want dat is wat je zegt.

Wil ik toch even een goede onderbouwing van zien.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2009, 10:57
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Wil ik toch even een goede onderbouwing van zien.
Dat spreekt voor zich. Het feit dat dat beleid bestaat bewijst dat veel allochtonen in die positie minder kunnen. Door dat beleid worden namelijk allochtonen die minder kunnen daar neergezet in plaats van een betere kandidaat met de verkeerde afkomst.

En da's ook kut voor allochtoon in kwestie. Die ene die wel gewoon er is gekomen door zijn best te doen staat vervolgens alsnog te boek als een profiteur die er slechts zit vanwege zijn afkomst.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 06-07-2009, 11:02
Verwijderd
ah, geen onafhankelijke bron. Je vind het zeker niet erg dat ik je dan niet serieus neem, jij hebt zoveel vooroordelen tegen allochtonen dat ik het pas van je aanneem op het moment dat je met valide bronnen aankomt
Met citaat reageren
Oud 06-07-2009, 11:40
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
ah, geen onafhankelijke bron. Je vind het zeker niet erg dat ik je dan niet serieus neem, jij hebt zoveel vooroordelen tegen allochtonen dat ik het pas van je aanneem op het moment dat je met valide bronnen aankomt
Uiteraard begrijp ik dat, negeren en demoniseren is al sinds jaren gebruikelijk voor linksmensjes die bepaalde werkelijkheden liever geheel willen ontkennen dan te moeten nadenken over consequent handelen. Ik ben er zo onderhand al aan gewend.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 06-07-2009, 11:43
Verwijderd
Citaat:
Uiteraard begrijp ik dat, negeren en demoniseren is al sinds jaren gebruikelijk voor linksmensjes die bepaalde werkelijkheden liever geheel willen ontkennen dan te moeten nadenken over consequent handelen. Ik ben er zo onderhand al aan gewend.

arme jongen. De argumenten en echte bronnen zijn op, dus kom je maar weer met je aloude dogma over links...

goed. iemand wel met zinvolle bronnen?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2009, 15:02
Verwijderd
Op dat punt ben ik het wel met T_ID eens, trouwens. Mijn moeder heeft ook net een nieuwe baan (hoezo, er zijn geen banen?). Zij is gekozen uit 5 solicitanten, de andere 4 allemaal mannen. Haar werkgever heeft aangegeven dat ze genoeg kennis en ervaring had, maar dat ze toch ook wel gekozen is omdat ze een vrouw is (ze werkt namelijk met computers en machines en blijkbaar zijn er weinig vrouwen die dat doen - tenminste in haar bedrijf). Ze kwam toen thuis en vertelde mij dat ze dat helemaal niet fijn vond. Ze willen alleen op haar kunnen worden aangenomen en niet omdat ze nu toevallig een vrouw is. Want haar collega's keken haar ook een beetje met argwaan aan en moet zich nu dubbel bewijzen omdat er vanuit werd gegaan dat ze positief werd gediscrimineerd.

Ik kan me dus voorstellen dat allochtonen het misschien ook niet fijn vinden om 'positief' te worden gediscrimineerd, omdat ze dan wel automatisch in het hokje 'profiteur' worden gestopt, terwijl hun vaardigheden misschien helemaal niet onder doen aan die van anderen.

Edit: Overigens heb ik helemaal geen bronnen over het harder of minder hard werken van allochtonen, maar wat T_ID zegt is wel waar: Er wordt dan toch wel automatisch van uitgegaan dat allochtonen om andere reden dan hun vaardigheden worden aangenomen. En dat is voor die allochtonen, lijkt mij, ook niet leuk.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2009, 15:07
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Mwah. Da's niet alleen te wijten aan positieve discriminatie. Sowieso moet je je als vrouw meer de nek uit steken om gehoord en geaccepteerd te worden. Kan tig voorbeelden noemen. Zeker op technisch gebied.

Er bestaan domweg nog zoveel vooroordelen. Ik word zo vaak als man bestempeld in brieven enzo .

Zelfs een belastinginstelling schrijft mijn gezin een brief geadresseerd aan de man des huizes, terwijl ik toch echt degene ben die kostwinner is. Toen ik zei dat ik dat achterlijk vond, was de reactie van de vrouw aan de telefoon: "maar we doen dit zo al jaren". Waarop ik zei dat het tijd werd om dat eens te veranderen. En zij: "ja, maar ik kan dat niet veranderen." Nee doos. Dat weet ik ook wel. Zucht. Maar zou het geen idee zijn om dat intern dan eens aan te kaarten... En ik maar stug een persoonswijziging doorvoeren met mijn naam erop enzo. Krijg ik nog een brief van ze. Natuurlijk weer niet aan mij geadresseerd. Je voelt je op zo'n momenten echt tekort gedaan en dat alleen maar omdat je geboren bent met een kut ipv lul .

M.a.w.: voordat het noodzakelijk kwaad van positieve discriminatie uitgebannen kan worden, moet er nog heel wat mentaal veranderd worden binnen organisaties, bedrijven en personen.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2009, 15:30
Verwijderd
Oh je hebt ook gelijk hoor. Positieve discriminatie is natuurlijk niet het enige probleem.

Maar wat ik bedoelde is.. Vooral met de huidige tendens waar allochtonen al zo gebashed worden, denk ik dat de 'positieve' discriminatie dat alleen maar in de hand speelt.
"They're taking our jobs!!11!"
Dan hoeft het natuurlijk helemaal niet zo te zijn dat de autochtoon meer vaardigheden had dan de allochtoon, maar ik denk dat veel mensen het toch wel zo zullen zien en daar dan kwaad om worden. Zo word het denk ik alleen maar erger.
(mijn moeder werd overigens door ééń van de 4 mannen ook echt heel naar aangesproken: "Oh, ik kan net zo goed meteen weer weggaan, want dit solicitatiegesprek heeft toch geen nut.." I mean, wtf?
Met citaat reageren
Oud 06-07-2009, 15:33
arPos
Avatar van arPos
arPos is offline
Citaat:
LA schreef:
we maken Nederland weer 'wit'
Ik zal zo ff aan char vragen of ze MJ kan opbellen hoe we dat het beste kunnen aanpakken.

alhoewel, ik heb nog wel een pot witte latex staan.

Citaat:
Sowieso moet je je als vrouw meer de nek uit steken om gehoord en geaccepteerd te worden. Kan tig voorbeelden noemen. Zeker op technisch gebied
In de zeevaart willen we je heel graag hebben hoor...
__________________
B. kiest tussen nergens vertroosting in vinden of door niet te speculeren of door filosofisch te redeneren, de derde optie betekent putten uit alle bronnen
Met citaat reageren
Oud 06-07-2009, 16:10
Verwijderd
Citaat:
Wetenschappelijke bron, en niet een gesponsord door de VVD/PVV/ etc?
Ach dat vragen we hem nu al een paar jaar, maar hij heeft ze niet. Ik geloof niet dat Aboutaleb, Albayrak, Marcouch en alle andere allochtone bewindslieden, ambtenaren of anderen, hun positie te wijten hebben aan positieve discriminatie.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2009, 16:38
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
In de zeevaart willen we je heel graag hebben hoor...
Ik wil ooit nog een zeilcursus doen Zit dat inbegrepen?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 06-07-2009, 21:11
Zaina
Avatar van Zaina
Zaina is offline
Wil weg of moeten weg?
__________________
Czech us out
Met citaat reageren
Oud 06-07-2009, 23:56
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Ach dat vragen we hem nu al een paar jaar, maar hij heeft ze niet. Ik geloof niet dat Aboutaleb, Albayrak, Marcouch en alle andere allochtone bewindslieden, ambtenaren of anderen, hun positie te wijten hebben aan positieve discriminatie.
Lol, bij Aboutaleb wijst alles erop. Beter geschikte kandidaten met de verkeerde afkomst vielen af, en het eerste dat ze riepen toen de deur van het achterkamertje open ging was 'hoera we hebben een Marokkaan'. Rara, wat was hun afweging dan?

Maar goed, je mag uiteraard blijven ontkennen dat er racisme bestaat, hoeveel aanwijzingen er ook zijn. Wilders, en met name zijn campagnestrategen, zien graag dat mensen als jij dat doen. Hoe langer het ontkent wordt, hoe groter de onvrede. En goed, als normale politieke partijen geen einde maken aan racistisch beleid en openlijke discriminatie, dan doet een partij als de PVV dat zeker. De enige vraag is wie we graag willen dat dat doet.

Ik zie liever iemand met een beetje verstand en fatsoen die dat doet, Rutte en de VVD bijvoorbeeld. Jij klaarblijkelijk niet, maar dat mag je vinden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 07-07-2009, 00:10
Verwijderd
Nee hoor VVD doet ook aan positieve discrminatie. Laetitia Griffith is alleen maar gekozen omdat zij zwart is, andere blanke kandidaten waren veel geschikter!

Zie je nou hoe stom dit klinkt? Nou dat zelfde gevoel heb ik, als jij dit ongefundeerd over aboutaleb gaat lopen roepen. Kandidaten zijn niet perse beter of geschikter omdat jij dat vind. Ik ontken niet dat racisme niet bestaat, maar ik vind het onzin om te stellen dat de "autochtoon" de grootste slachtoffer is van racisme in Nederland.
Met citaat reageren
Oud 07-07-2009, 03:34
Verwijderd
Citaat:
Nee hoor VVD doet ook aan positieve discrminatie. Laetitia Griffith is alleen maar gekozen omdat zij zwart is, andere blanke kandidaten waren veel geschikter!

Zie je nou hoe stom dit klinkt? Nou dat zelfde gevoel heb ik, als jij dit ongefundeerd over aboutaleb gaat lopen roepen. Kandidaten zijn niet perse beter of geschikter omdat jij dat vind. Ik ontken niet dat racisme niet bestaat, maar ik vind het onzin om te stellen dat de "autochtoon" de grootste slachtoffer is van racisme in Nederland.
Om nog maar te zwijgen van de leugenachtige knuffelsomalier Hirshi Ali, waarmee Verdonk zichzelf gruwelijk voor lul zette
Met citaat reageren
Oud 07-07-2009, 10:09
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Nee hoor VVD doet ook aan positieve discrminatie. Laetitia Griffith is alleen maar gekozen omdat zij zwart is, andere blanke kandidaten waren veel geschikter!
Okay, als dat meer is dan een verzinsel, dan is er dus een personeelsbeleid in de VVD waaruit je kunt citeren.

Ik kan dat namelijk wel. Er staat netjes in de richtlijnen dat er zoveel procent allochtonen moet komen, er staat netjes in de beleidsvisie dat daarvoor discriminatie gebruikt wordt. Het is dus bewezen. Ik heb onderbouwing.

Bovendien heb ik in de betreffende discussie al onderbouwd waarom andere kandidaten beter waren. Daar verwijs ik dan ook naar.

En zoals je weet stel ik altijd netjes dat de bewezen discriminatie grotendeels tegen autochtonen is. Daarvoor beroep ik me op precies diezelfde beleidsstukken waarin die discriminatie is bewezen. Dan komt het aan op bewijs van grotere discriminatie van allochtonen, en dan blijft het altijd stil.

Wat treffend illustreert waarom de discriminatie van autochtonen zo fout is. Los van dat het altijd fout is, is het gebaseerd op een mythe uit het verleden.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Met citaat reageren
Oud 07-07-2009, 10:34
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Om nog maar te zwijgen van de leugenachtige knuffelsomalier Hirshi Ali, waarmee Verdonk zichzelf gruwelijk voor lul zette
ieder z'n smaak, maar ik vind het toch meer een spontane-diarree-somalier.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde à la 'Tiswah' ‎
Promillage
499 12-11-2007 18:22
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Discrimatie in eigen land.
Artic King
129 01-10-2007 22:26
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
T_ID
500 25-02-2006 22:17
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Nieuwsberichten zonder nieuwswaarde a la 'tiswah'
Verwijderd
488 20-08-2005 23:14
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Marokko is een tweede Thailand
Aeries
57 17-08-2005 17:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:03.