Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-03-2010, 14:20
Verwijderd
Citaat:
omgerekend naar inch, je kan geen cm invullen09
kun je wel doen maar dan krijg je een erg hoog percentage
Advertentie
Oud 05-03-2010, 14:21
JJoosje
Avatar van JJoosje
JJoosje is offline
Citaat:
een site noemde mij weleens morbidly obese. Ik woog toen 64 kilo. 0_o
Hoe oud was je toen?
__________________
Geluk is slechts het gevoel dat je hebt als je je weerstand hebt weerstaan.
Oud 05-03-2010, 14:22
Verwijderd
Ik mag niets invullen. Flauw.
Oud 05-03-2010, 14:22
JJoosje
Avatar van JJoosje
JJoosje is offline
__________________
Geluk is slechts het gevoel dat je hebt als je je weerstand hebt weerstaan.
Oud 05-03-2010, 14:23
Verwijderd
Citaat:
Ik doe zulke dingen altijd voor de grap, bijv. BMI meten, maar bij de ene site zeggen ze dat ik met een BMI van 18 te mager ben, en bij de andere: goed gewicht!
bmi is sowieso niet geschikt als je jonger dan 20 bent (of ouder dan 70. Of ernstig ziek. Of topsporter. Of lichamelijk gehandicapt. Of langer dan twee meter. Of kleiner dan 1.50)

voor volwassenen gaan ziekenhuisdiëtisten uit van: <18 is ondergewicht; 18-20 is acceptabel als dat bij je bouw past; 20-25 is altijd goed; 25-30 moet je opletten dat je niet aankomt; 30+ is te zwaar.
Oud 05-03-2010, 14:25
JJoosje
Avatar van JJoosje
JJoosje is offline
Citaat:
bmi is sowieso niet geschikt als je jonger dan 20 bent

voor volwassenen gaan ziekenhuisdiëtisten uit van: <18 is ondergewicht; 18-20 is acceptabel als dat bij je bouw past; 20-25 is altijd goed; 25-30 moet je opletten dat je niet aankomt; 30+ is te zwaar.
Maar de meeste moest ik mijn leeftijd ook invullen! En sommigen zeggen dan dat het niet betrouwbaar is omdat ik nog te jong ben, maar anderen meten het gewoon..
__________________
Geluk is slechts het gevoel dat je hebt als je je weerstand hebt weerstaan.
Oud 05-03-2010, 14:25
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
als je dat verwarrend vindt moet je wel gewoon zeggen 'ja luister eens als je je niet mijn vriendje wil noemen mag je ook niet in mijn bed slapen' he
Maar kijk, ik wil helemaal niet dat hij niet mijn vriendje is en ik wil alles doen om ervoor te zorgen dat het weer goed gaat en bovendien heb ik al twee weken geen seks gehad en dat wil ik wel
Maar ik zie wel hoe het is als we elkaar weer zien, misschien is het niet zo naar als het allemaal aan de telefoon lijkt.
Oud 05-03-2010, 14:26
Verwijderd
mjah die van het voedingscentrum past de interpretatie van de uitslag aan en anderen vaak ook. Dan kan het op zich wel.
Oud 05-03-2010, 14:26
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
kun je wel doen maar dan krijg je een erg hoog percentage
ja precies
Citaat:
Hoe oud was je toen?
15 ofzo?
Oud 05-03-2010, 14:26
Verwijderd
Citaat:
Maar kijk, ik wil helemaal niet dat hij niet mijn vriendje is en ik wil alles doen om ervoor te zorgen dat het weer goed gaat en bovendien heb ik al twee weken geen seks gehad en dat wil ik wel
Maar ik zie wel hoe het is als we elkaar weer zien, misschien is het niet zo naar als het allemaal aan de telefoon lijkt.
mjah, dan kun je er ook eens écht over praten.
Oud 05-03-2010, 14:27
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
mjah, dan kun je er ook eens écht over praten.
Dat is ook de bedoeling. Maar dat gaat natuurlijk niet aan de telefoon en vandaag is hij aan het verhuizen en morgen heeft mama een verrassingsuitje voor me dus ik zie hem echt pas op mijn verjaardag.
Oud 05-03-2010, 14:28
Verwijderd
Spoiler

Laatst gewijzigd op 05-03-2010 om 14:33.
Oud 05-03-2010, 14:29
Verwijderd
mijn polsjes zijn 18 cm
Oud 05-03-2010, 14:30
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
mijne 16,5.
Oud 05-03-2010, 14:30
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
ohnee gewoon 16
Oud 05-03-2010, 14:30
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
maar ik ga de was doen en mijn bed opmaken en de kamer versieren, dag lieverds
Oud 05-03-2010, 14:33
Verwijderd
mijne 17 als ik het goed meet en afrond anders 17,5
Oud 05-03-2010, 14:33
Verwijderd
Bye Fizzle!
Oud 05-03-2010, 14:46
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
bmi is sowieso niet geschikt als je jonger dan 20 bent (of ouder dan 70. Of ernstig ziek. Of topsporter. Of lichamelijk gehandicapt. Of langer dan twee meter. Of kleiner dan 1.50)

voor volwassenen gaan ziekenhuisdiëtisten uit van: <18 is ondergewicht; 18-20 is acceptabel als dat bij je bouw past; 20-25 is altijd goed; 25-30 moet je opletten dat je niet aankomt; 30+ is te zwaar.
De BMI calculator van het voedingscentrum zegt dat ik nu een BMI heb van 23 (188cm, 81 kg). Als ik een BMI van 20 zou hebben, zou ik 71 kg moeten wegen. 71 kg, en ik ben nu slank (niet vetloos ofzo, maar totaal niet dik, mijn figuur is normaal). Als ik 10 kilo lichter zou zijn, zou ik echt uitgemergeld zijn, dat lijkt me niet echt gezond.
__________________
you're not my demographic
Oud 05-03-2010, 14:48
Verwijderd
Het gaat er ook niet om of je er aantrekkelijk uitziet, maar om de verhouding tussen 'voldoende reserves om bv. een infectieziekte te overleven en hormoonconcentraties op peil te houden' en 'niet dik genoeg om de kans op hart- en vaatziekten te vergroten'.

En het is een vuistregel, en die zijn altijd kort door de bocht. Het maakt in de praktijk natuurlijk niets uit of je nu een BMI van 24.8 of 25.2 hebt.
Oud 05-03-2010, 14:50
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Dat is ook de bedoeling. Maar dat gaat natuurlijk niet aan de telefoon en vandaag is hij aan het verhuizen en morgen heeft mama een verrassingsuitje voor me dus ik zie hem echt pas op mijn verjaardag.
Tja, misschien bedoelde hij het wel gewoon heel praktisch. Zoals ik het nu lees hebben jullie allebei een heel druk schema, en zijn jullie met dingen bezig die er voor zorgen dat jullie op dit moment allebei niet zoveel energie kunnen steken in de relatie als jullie zouden willen. Dat heeft niets met jullie emotionele verbinding of gevoel te maken, maar gewoon met een tekort aan tijd om aan elkaar te kunnen besteden.
__________________
you're not my demographic
Oud 05-03-2010, 14:52
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Het gaat er ook niet om of je er aantrekkelijk uitziet, maar om de verhouding tussen 'voldoende reserves om bv. een infectieziekte te overleven en hormoonconcentraties op peil te houden' en 'niet dik genoeg om de kans op hart- en vaatziekten te vergroten'.

En het is een vuistregel, en die zijn altijd kort door de bocht. Het maakt in de praktijk natuurlijk niets uit of je nu een BMI van 24.8 of 25.2 hebt.
Nee, dat snap ik ook wel dat het niets te maken heeft met je uiterlijk, maar als ik nu naar mezelf kijk in de spiegel, dan denk ik dat als ik 10 kilo zou afvallen (dat zou ik ook niet willen) en dan een BMI van 20 zou hebben dit niet echt positieve effecten heeft op mijn gezondheid omdat ik dan té dun zou zijn.
__________________
you're not my demographic
Oud 05-03-2010, 14:52
fizzle-fluffy
Avatar van fizzle-fluffy
fizzle-fluffy is offline
Citaat:
Tja, misschien bedoelde hij het wel gewoon heel praktisch. Zoals ik het nu lees hebben jullie allebei een heel druk schema, en zijn jullie met dingen bezig die er voor zorgen dat jullie op dit moment allebei niet zoveel energie kunnen steken in de relatie als jullie zouden willen. Dat heeft niets met jullie emotionele verbinding of gevoel te maken, maar gewoon met een tekort aan tijd om aan elkaar te kunnen besteden.
we kunnen ook niet genoeg tijd aan elkaar besteden, maar nou wil hij meer vrijheid en hij vindt het ook niet goed gaan als we wel bij elkaar zijn en het is allemaal bestwel opeens. En hij kan niet eens meer 'ik hou van je' over zijn lippen krijgen.
Oud 05-03-2010, 14:54
Verwijderd
Citaat:
Nee, dat snap ik ook wel dat het niets te maken heeft met je uiterlijk, maar als ik nu naar mezelf kijk in de spiegel, dan denk ik dat als ik 10 kilo zou afvallen (dat zou ik ook niet willen) en dan een BMI van 20 zou hebben dit niet echt positieve effecten heeft op mijn gezondheid omdat ik dan té dun zou zijn.
Mjah het hangt ook van je bouw af natuurlijk. Daar houdt het ook geen rekening mee.
Oud 05-03-2010, 14:56
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Mjah het hangt ook van je bouw af natuurlijk. Daar houdt het ook geen rekening mee.
Ja, dat bedoel ik ook. Het stomme is dat ik wel iets over middelomtrek vind op de site van het voedingscentrum, maar niks over bouw.
__________________
you're not my demographic
Oud 05-03-2010, 14:57
Verwijderd
het is ook het voedingscentrum, voeding heeft geen invloed op je bouw
Oud 05-03-2010, 14:58
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
het is ook het voedingscentrum, voeding heeft geen invloed op je bouw
;x
__________________
you're not my demographic
Oud 05-03-2010, 14:58
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Scherp hoor Sarah, heel scherp.
__________________
you're not my demographic
Oud 05-03-2010, 14:59
Verwijderd
messcherp ben ik vandaag!
Oud 05-03-2010, 14:59
Verwijderd
ik moet opruimen, zal ik voor- en na foto's maken?
Oud 05-03-2010, 15:00
Verwijderd
You have 16.2% body fat.

You have 11 Kilograms of fat and 57 Kilograms of lean (muscle, bone, body water).

BMI 21.

Hm, fair enough. Alleen trek ik mijn twijfels bij die meting, want erg nauwkeurig kan dat niet zijn.
Oud 05-03-2010, 15:16
Verwijderd
ik vind een mooi aantrekkelijk figuur even belangrijk
Oud 05-03-2010, 15:17
Verwijderd
maar daarvoor moet je niet naar je bmi kijken, maar naar je spiegelbeeld
Oud 05-03-2010, 15:21
Verwijderd
bmi is kut, en ik vind dat ik een mooi figuur heb ookal kan er wel wat vetjes bij
Oud 05-03-2010, 15:27
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Volgens die BMI-sites heb ik zwaar overgewicht en moet ik zo'n 30 kilo afvallen voordat ik nét in de gezonde zone zit. Want anders ga ik dood! (OMG!)
Ik weet dat ik moet afvallen, maar 30 kilo? Daar heb ik zo m'n twijfels bij.
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 05-03-2010, 15:43
Rationeel
Rationeel is offline
ik heb weer precies 25
Oud 05-03-2010, 15:45
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Ik heb blijkbaar een BMI van 33 en moet contact opnemen met m'n huisarts.
Alleen heb ik al 10 jaar hetzelfde gewicht en ben ik nog steeds niet dood...
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 05-03-2010, 15:48
Verwijderd
Ik weet niet of je echt heel zwaar bent Trimm, maar als het dagelijkse dingen in de weg staat zou ik het toch overwegen om of naar de huisarts te gaan of naar een dietist
Oud 05-03-2010, 15:49
Verwijderd
ik weet niet precies wat ik weeg, maar mijn bmi is tussen de 21.5 en 22
Oud 05-03-2010, 15:49
Verwijderd
Mijn bmi is ^&^^*&^%%^%16 volgens de hartstichting
Oud 05-03-2010, 15:51
Verwijderd
ik ben vanavond alleen thuis, kegger at my place
Oud 05-03-2010, 15:59
Verwijderd
Citaat:
Ik heb blijkbaar een BMI van 33 en moet contact opnemen met m'n huisarts.
Alleen heb ik al 10 jaar hetzelfde gewicht en ben ik nog steeds niet dood...
Het betekent hooguit dat misschien 5 jaar korter leeft dan verwacht en dan op latere leeftijd nog lekker kan lijden aan artrose, kortademigheid en diabetes
Oud 05-03-2010, 16:12
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Ik heb een BMI van 19 volgens die van het voedingscentrum
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 05-03-2010, 16:13
Verwijderd
dat klopt toch wel?
Oud 05-03-2010, 16:13
Trimm Trabb
Avatar van Trimm Trabb
Trimm Trabb is offline
Citaat:
Ik weet niet of je echt heel zwaar bent Trimm, maar als het dagelijkse dingen in de weg staat zou ik het toch overwegen om of naar de huisarts te gaan of naar een dietist
Ik was als peuter al dik (en nee, geen 'babyvet', maar écht dik), woog in de brugklas al 85 kilo en ben nu ietsje zwaarder.
Ik heb er werkelijk nog nooit last van gehad (behalve dan met het kopen van kleren, maar dat is wat anders). Ik heb een ***conditie, maar dat heeft iedereen die nooit sport volgens mij. Ik kan wel gewoon trappen oprennen, hard fietsen en heel de nacht dansen, dus het stoort me niet.

Maar goed, omdat ik al heel m'n leven zo ben heb ik mss een wat vertekend beeld van mezelf, maar ik vind het nog wel meevallen.
Eerlijke meningen van mensen die me hebben gemeet?
__________________
Stephen enjoys cooking his godchildren and leaving out commas.
Oud 05-03-2010, 16:14
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
dat klopt toch wel?
Geen idee. Een paar jaar geleden zou ik "ja" hebben gezegd. Maar ik ben sindsdien wel wat aangekomen (en uiteraard niet langer geworden) dus ik had verwacht dat ik nu wat hoger uit zou komen. Nou zegt het verder natuurlijk niet zoveel over het vetpercentage en ik heb geen zin om die te doen want dan moet ik alles opmeten
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 05-03-2010, 16:16
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Ik was als peuter al dik (en nee, geen 'babyvet', maar écht dik), woog in de brugklas al 85 kilo en ben nu ietsje zwaarder.
Ik heb er werkelijk nog nooit last van gehad (behalve dan met het kopen van kleren, maar dat is wat anders). Ik heb een ***conditie, maar dat heeft iedereen die nooit sport volgens mij. Ik kan wel gewoon trappen oprennen, hard fietsen en heel de nacht dansen, dus het stoort me niet.

Maar goed, omdat ik al heel m'n leven zo ben heb ik mss een wat vertekend beeld van mezelf, maar ik vind het nog wel meevallen.
Eerlijke meningen van mensen die me hebben gemeet?
Ik had wel verwacht dat je BMI boven de 25 zou uitkomen, maar 33 had ik echt niet verwacht. Daar stel ik me van die vrouwen bij voor die onder handen zijn genomen door een feeder of zo (en dat vind ik dus niet vergelijkbaar met jou )


Edit: Ik heb trouwens eens even gekeken hoe zwaar ik zou moeten zijn om aan 33 te komen, maar dat is inderdaad niet zo erg als ik had gedacht.
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 05-03-2010, 16:18
Verwijderd
Citaat:
Geen idee. Een paar jaar geleden zou ik "ja" hebben gezegd. Maar ik ben sindsdien wel wat aangekomen (en uiteraard niet langer geworden) dus ik had verwacht dat ik nu wat hoger uit zou komen. Nou zegt het verder natuurlijk niet zoveel over het vetpercentage en ik heb geen zin om die te doen want dan moet ik alles opmeten
4 dingen maar Buikomvang, heupen, onderarm en pols.
Oud 05-03-2010, 16:23
Verwijderd
Citaat:
Ik heb blijkbaar een BMI van 33 en moet contact opnemen met m'n huisarts.
Alleen heb ik al 10 jaar hetzelfde gewicht en ben ik nog steeds niet dood...
"Mijn opa rookt al heel zijn leven en is 92!!1111~"
Oud 05-03-2010, 16:27
Verwijderd
Toen een vriendin van me zoiets ooit zei, antwoordde ik "ja en als honderd mensen de snelweg oversteken tijdens de spits dan is er ook wel een die het overleeft".
En toen zei ze: "ja precies! je moet gewoon optimistisch blijven"

Mijn opa rookte overigens ook zijn hele leven en stierf aan longkanker terwijl zijn jongste kind twee jaar oud was.
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 22:02.