Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 17-10-2010, 20:27
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb astma en ben een paar weken geleden flink ziek geworden na een verkoudheid en laatst had ik m'n moeder aan de telefoon die zei dat ik misschien weer vitaminepillen ofzo moest kopen voor in de winter. Vroeger slikte ik die altijd (toen ik nog thuis woonde) maar toen werd ik steeds juist ziek als ik ermee stopte. Ik heb ze toen een tijd niet geslikt, vorig jaar weer een potje gekocht maar die vergat ik steeds dus dat werkte ook niet. Nu zit ik te denken om weer wat te kopen om m'n weerstand wat op te hogen in de winter maar wat is nuttig, wat is zinvol en wat is verstandig? In principe eet ik redelijk gevarieerd, misschien wat te weinig fruit en melkproducten, ik slaap zo'n zeven/acht uur per nacht en kom regelmatig buiten. Wat is nou nuttig om te gaan slikken of is het helemaal niet nuttig en welke merken/producten zijn dan aan te raden?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 17-10-2010, 23:46
Verwijderd
Ik zou als ik jou was bij de drogist vragen wat zij aanraden.

Vandaag keek ik naar Health Angels en toen werd volgens mij: Axium Multivitaminen aangeraden. Is te verkrijgen bij de Kruidvat. http://www.axium-vitaminen.nl/fronte.../customerID/36 / http://www.axium-vitaminen.nl/fronte.../customerID/36
Maar goed, bij de drogist heb je genoeg keus.

En tja, voldoende fruit en groente eten is altijd verstandig.

Laatst gewijzigd op 18-10-2010 om 00:13.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2010, 10:55
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
@ Inolvidable: dat Health Angels programma wordt keihard gesponsord door farmaceuten en andere belanghebbenden, dus ik zou niet alles geloven wat daar gezegd wordt.

In een normale gevarieerde voeding zitten meer dan genoeg vitamines en mineralen. Weerstand is een nogal abstract begrip, en het is voor ziek worden vooral de vraag of je een griepvirus tegenkomt of niet. Wel ben je door je astma wat vatbaarder voor virussen, maar dat kan je beter ondervangen met een normale gezonde voeding, goed slapen en je astma goed te laten behandelen, dan met vitaminesupplementen.
Vitamesupplementen gebruiken kan op zich geen kwaad, zolang je er niet te veel van neemt. Wélke je dan neemt maakt helemaal niks uit, het ene merk is alleen wat duurder dan de ander, en ze hebben allemaal bijzondere toedieningsvormen bedacht van bruistablet tot winegum.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 18-10-2010, 12:17
Verwijderd
Ze waren bij de Kruidvat. Toen had de drogist-verkoopster dat aangeraden. En tja, ik heb er verder geen ervaring mee.
Met citaat reageren
Oud 18-10-2010, 12:37
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Mja zo'n drogist wil al helemaaaaaaaal winst maken
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 20-10-2010, 21:03
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Hmm, kan ik ergens een test doen ofzo om te kijken wat voor dingen ik eventueel te kort kom met mijn voedingspatroon? Anders ga ik wel weer gewoon een potje bij de Etos halen ofzo.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 20-10-2010, 21:08
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Citaat:
Hmm, kan ik ergens een test doen ofzo om te kijken wat voor dingen ik eventueel te kort kom met mijn voedingspatroon? Anders ga ik wel weer gewoon een potje bij de Etos halen ofzo.
dat kan alleen met een bloedprikje, dan weet je het zeker. Of je moet precies uitrekenen hoeveel van alles in je voeding zit en dat vergelijken met wat je nodig hebt.
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 20-10-2010, 21:14
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ga wel weer op zoek naar tabletten met 50% ofzo van alles, de rest krijg ik dan via m'n voeding zeker wel binnen en dan krijg ik ook niet veel te veel van alles binnen.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 20-10-2010, 21:25
Pluis
Avatar van Pluis
Pluis is offline
Klinkt als een verstandig plan
__________________
"Haar linker borst is groter, evenals haar rechter"
Met citaat reageren
Oud 22-10-2010, 18:46
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb vanavond een potje gekocht van Etos huismerk, per tablet zit er iets van 50% in van de meeste vitaminen. Ze raden twee tabletten aan per dag maar ik begin gewoon met een. Zijn kauwtabletten dus kan ze gewoon gelijk nemen als ik eraan denk, lijkt me wel handig. Was 6,55 voor een potje van 60 stuks als er mensen geinteresseerd zijn.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 23-10-2010, 10:41
Verwijderd
Ik heb ook kauwtabletten en die vind ik echt enorm vies Ik sabbel erop omdat ik het jammer vind ze niet te gebruiken.

Je kunt trouwens wel testjes doen, ik heb een keer deze gedaan:
http://www.fitforme.nl/voedingstest-stap1
Die was vrij uitgebreid. Maar ook ik heb niet de illusie dat twee pillen per dag je gezond houden, ik slik/neem het meer voor de vorm.
Met citaat reageren
Oud 24-10-2010, 16:25
Armoed
Avatar van Armoed
Armoed is offline
Vitamine D3 (cholecalciferol) en Omega-3. Let op: Vitamine D3 is meestal te laag gedoseerd (gaat bij de tuinen maar tot 400 geloof ik), je hebt minstens gelcaps nodig van 2000 IU. Omega-3 zou ik bij powersupplements.nl bestellen en Vitamine D3 bij xxlnutrition.nl of bodyenfitshop.nl.

Voor een multivitamine www.vitaminecompleet.nl.
__________________
If I had one wish I would ask for a big enough ass for the whole world to kiss
Met citaat reageren
Oud 25-10-2010, 08:37
Ieke
Avatar van Ieke
Ieke is offline
Citaat:
Vitamine D3 (cholecalciferol) en Omega-3. Let op: Vitamine D3 is meestal te laag gedoseerd (gaat bij de tuinen maar tot 400 geloof ik), je hebt minstens gelcaps nodig van 2000 IU. Omega-3 zou ik bij powersupplements.nl bestellen en Vitamine D3 bij xxlnutrition.nl of bodyenfitshop.nl.

Voor een multivitamine www.vitaminecompleet.nl.
Toch opvallent dat het farmacologisch kompas 400 IE voor volwassenen adviseert voor vitamine D.
__________________
Al is de reiziger nog zo snel, de ns vertraagt hem wel.
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 10:37.