Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-11-2011, 11:48
Verwijderd
Citaat:
Vraagje. Is het 'die persoon' of 'dat persoon'? Ik werk met allemaal debielen en de enige nerd hier, wist het ook niet.
Het is 'de persoon', dus ook 'die persoon'.
Advertentie
Oud 10-11-2011, 11:49
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Citaat:
Geen idee. Ik zou zeggen 'dat persoon'. Maar mijn Nederlands is de laatste tijd een beetje brak, dus luister niet al te hard naar mij.
Ja dat had ik dus ook gedaan, ik wist het gewoon écht niet
Citaat:
Het is 'de persoon', dus ook 'die persoon'.
Is het niet het persoon nee? Ik dacht namelijk dat het allemaal kon, en toen het mailtje al weg was, ging ik twijfelen.
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 10-11-2011, 11:49
Verwijderd
Personage is wel onzijdig en dus 'dat'. Misschien daardoor de verwarring? Ik vind 'dat persoon' ook niet heel fout klinken ofzo, ik moest er echt over nadenken
Oud 10-11-2011, 11:50
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Hmm ja je hebt gelijk. Oeps!
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 10-11-2011, 11:50
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
De persoon. Denk ik.
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 10-11-2011, 11:50
Verwijderd
Citaat:
Het is 'de persoon', dus ook 'die persoon'.
'Het persoon' kan toch ook wel? Althans, voor mijn hoofd klinkt dat best wel logisch. Sowieso omdat 'persoon' echt een woord is dat je gebruikt als je niet wil zeggen/specificeren of het een man/vrouw is, daar past iets onzijdigs wel mooi bij.
Oud 10-11-2011, 11:53
Verwijderd
Wacht, je kan natuurlijk wel zeggen 'dit manspersoon'. Misschien dat 'de persoon' meer is voor serieuze zaken ('dit werkwoord staat in de eerste persoon enkelvoud', 'deze persoon is schuldig aan moord en doodslag') en 'het persoon' meer waar je een effectje wil hebben ('en daar stond dat persoon weer in de deuropening!').
Oud 10-11-2011, 11:54
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Wacht, je kan natuurlijk wel zeggen 'dit manspersoon'. Misschien dat 'de persoon' meer is voor serieuze zaken ('deze werkwoord staat in de eerste persoon enkelvoud', 'deze persoon is schuldig aan moord en doodslag') en 'het persoon' meer waar je een effectje wil hebben ('en daar stond dat persoon weer in de deuropening!').
Dit werkwoord he
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 10-11-2011, 11:54
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Nee, als ik het zo lees, is dat zo verkeerd dat ik me schaam en alles
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 10-11-2011, 11:56
Verwijderd
Citaat:
Dit werkwoord he
Dat wassssssehhmm expres! ;x

Citaat:
Nee, als ik het zo lees, is dat zo verkeerd dat ik me schaam en alles
O okee. Ik niet! >:-(
Oud 10-11-2011, 11:58
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
je zou niet 'dat persoon' zeggen maar 'dat mens' in de situatie die Aldan omschrijft..
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 10-11-2011, 11:58
Verwijderd
Citaat:
je zou niet 'dat persoon' zeggen maar 'dat mens' in de situatie die Aldan omschrijft..
Niet bij een man.
Oud 10-11-2011, 11:59
Verwijderd
Mens vind ik lastiger. In mijn hoofd geldt 'de mens'='de mensheid' en 'het mens'='de irritante vrouw'. Om mens normaal te laten klinken mag er geen lidwoord bij
Oud 10-11-2011, 11:59
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Het ging om een klant die met een collega een afspraak had gemaakt en ik wilde weten 'wat hij met dat persoon had afgesproken'
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 10-11-2011, 11:59
Little Phoebe
Avatar van Little Phoebe
Little Phoebe is offline
Ik heb nog op onzetaal gekeken, maar ik kon het niet vinden!
__________________
Een engel kuste mij, dus is mijn rust voorbij.
Oud 10-11-2011, 12:10
Lorelei
Avatar van Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Niet bij een man.
Hmnee.. maar dan zou ik ook niet 'dat persoon' zeggen (of 'die persoon' for that matter).
__________________
PROUD MEMBER OF CHAOGOTHIC ELITIST SUICIDE BUNNIES UNITED
Oud 10-11-2011, 12:16
Verwijderd
Deze noodles met kip-smaak zijn best lekker. Citrussig
Oud 10-11-2011, 12:18
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Citaat:
Veganisten daarentegen zijn wel vaak heel militant en/of evangelisch
Nooit meegemaakt. Vleeseters daarentegen zijn het meest irritant evangelische clubje dat er is.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 10-11-2011, 12:19
Verwijderd
Citaat:
Nooit meegemaakt. Vleeseters daarentegen zijn het meest irritant evangelische clubje dat er is, vooral die van het soort 'het is hypocriet om geen vlees te eten maar wel vis.'
Hm, ik ken veganisten wel vooral van internet, en daar (ik bedoel, hier) zijn mensen natuurlijk sowieso wat minder subtiel.
Oud 10-11-2011, 12:21
Uice
Avatar van Uice
Uice is offline
Dat is waar. Ik ken ook niet zoveel veganisten, maar die ik ken komen komen qua militantisme niet in de buurt van de Jeremy Clarkson-achtige vleeseters die je soms tegen het lijf loopt.
__________________
That's what happens when you look, lady. Now you're a salt pillar, and all the deer are gonna lick ya.
Oud 10-11-2011, 12:21
Verwijderd
Het irritantste vind ik mijn moeder die bij ieder stuk varkensvlees heel bestraffend roept VARKENSVLEES NOH ONREIN HOOR AL DAT VIEZE VET SPATTEREN en het dan toch eet en aan ons voert. Ware hypocrisie.
Oud 10-11-2011, 12:23
Verwijderd
Mijn moeder is er stellig van overtuigd dat varkensvlees slechter voor je cholesterol is dan ander vlees, ongeacht hoe vet het is. Desondanks zijn spekreepjes het enige varkensvlees dat ze wel eens eet

Mijn ouders hebben ook nog steeds na al die jaren, de neiging om iets met vlees te maken als Theodoor komt eten. Terwijl die vleeswaren op brood niet zou kunnen missen maar avondeten zonder vlees prima vindt. En terwijl ze zelf bijna nooit vlees eten en eerlijk gezegd ook niet heel goed zijn in het klaarmaken ervan
Oud 10-11-2011, 12:26
Verwijderd
Citaat:
Mijn moeder is er stellig van overtuigd dat varkensvlees slechter voor je cholesterol is dan ander vlees, ongeacht hoe vet het is. Desondanks zijn spekreepjes het enige varkensvlees dat ze wel eens eet

Mijn ouders hebben ook nog steeds na al die jaren, de neiging om iets met vlees te maken als Theodoor komt eten. Terwijl die vleeswaren op brood niet zou kunnen missen maar avondeten zonder vlees prima vindt. En terwijl ze zelf bijna nooit vlees eten en eerlijk gezegd ook niet heel goed zijn in het klaarmaken ervan
Ouders en vlees...

Mijn ouders eten heel, heel, heel erg veel vlees. Volgens mij heb ik tussen mijn tweede en... ja, tot nu eigenlijk, maar iets van tien dagen helemaal geen vlees gegeten. Of minder. Mijn moeder lust geen vleesvervangers en ze vinden eigenlijk alles waar geen vlees in zit geen echt eten.
Oud 10-11-2011, 12:27
Verwijderd
Citaat:
nouja, het gros van de principiële redenen om geen vlees te eten, zou eigenlijk ook vis (moeten?) omvatten...

behalve 'ik vind de smaak van vlees niet lekker', want vis smaakt duidelijk anders dan vlees.


ik veroordeel niet, ik ben slechts benieuwd naar de achterliggende reden
Ik vind de meeste dieren gewoon tof. En als ik dan moet kiezen tussen Clarabella III afmaken en een lekkere Big Mac of een broodje falafel, dan kies ik voor optie 2. Om vissen /care ik niet zoveel, misschien omdat ik me er minder verwant mee voel dan met zoogdieren (en eh. vogels :')).
Citaat:
En toen ik ooit in een viswinkel aan de verkoopster vroeg 'waar is jullie zalm gevangen?' keek ze even heel moeilijk en daarna heel blij en zei ze 'in zee!'
<3
Oud 10-11-2011, 12:28
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
In dezelfde categorie als meersperma en sterwit is er nu ook Sexgeur, kg-2 antikaterpillen en... SuperBruin (het tegenovergestelde van sterwit???)
__________________
you're not my demographic

Laatst gewijzigd op 10-11-2011 om 12:34.
Oud 10-11-2011, 12:33
Verwijderd
Citaat:
In dezelfde categorie als meersperma en sterwit is er nu ook Sexgeur, kg-2 antikaterpillen en... SuperBruin (het tegenovergestelde van sterwit???)
Je links doen het niet
Oud 10-11-2011, 12:34
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Nu wel. Stomme hyperlinkfunctie
__________________
you're not my demographic
Oud 10-11-2011, 12:36
Verwijderd
Wat zou er gebeuren als je Superbruin slikt, dan Sterwit gebruikt en dan onder de zonnebank gaat?
Oud 10-11-2011, 12:37
Verwijderd
Zo te zien is SUperbruin wel van dezelfde mensen als Sterwit. De sites zijn nagenoeg identiek
Oud 10-11-2011, 12:37
Verwijderd
Dat logo van die antikaterpillen. :')
Oud 10-11-2011, 12:40
Verwijderd
Citaat:
"KG-2 heeft mij veel geld bespaard. Ik ga altijd met de auto naar mijn werk in Amsterdam en op vrijdag zitten we nog weleens gezellig na. Zonder dat ik er erg in had, had ik een paar wijntjes te veel op en iedereen weet dat rijden en alcohol niet samen gaat en natuurlijk erg dom is, maar ik had de auto zaterdag nodig en ik raakte daardoor lichtelijk in paniek. Mijn collega Jan raadde mij aan om KG-2 uit voorzorg te gebruiken en je zult het niet geloven ik werd aangehouden en blazen, gelukkig niets aan de hand. Of het nou aan KG-2 lag of niet ik ben er blij mee en zorg dat ik altijd een pakje bij me hebt."
...hoe is hij vriijdag dan thuisgekomen?
Oud 10-11-2011, 12:41
Verwijderd
Ik maak uit het verhaal op dat hij de pillen op het werk nam, toen naar huis reed en werd aangehouden om te blazen! Dus vrijdag al.
Oud 10-11-2011, 12:42
Rationeel
Rationeel is offline
hij had de auto zaterdag nodig, daarom wilde hij er vrijdag mee naar huis en niet met een taxi o.i.d.
oftewel: hij is gereden?
Oud 10-11-2011, 12:42
Verwijderd
Ohja ik dacht dat hij bedoelde dat hij zaterdagochtend moest blazen!
Oud 10-11-2011, 12:47
Verwijderd
Hm, de persoon van de facebookspelletjes waar ik het over had, heeft op mijn berichtje gereageerd... door me een verzoek te sturen in truth game
Oud 10-11-2011, 12:48
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Zo te zien is SUperbruin wel van dezelfde mensen als Sterwit. De sites zijn nagenoeg identiek
ook gewoon bereikt door op die linkjes rechts te klikken
__________________
you're not my demographic
Oud 10-11-2011, 12:49
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Ik zou trouwens niet verbaasd zijn als die antikaterpillen gewoon paracetamol blijken te zijn.
__________________
you're not my demographic
Oud 10-11-2011, 12:49
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Citaat:
Hm, de persoon van de facebookspelletjes waar ik het over had, heeft op mijn berichtje gereageerd... door me een verzoek te sturen in truth game
*zucht*
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 10-11-2011, 12:51
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
Hm, de persoon van de facebookspelletjes waar ik het over had, heeft op mijn berichtje gereageerd... door me een verzoek te sturen in truth game
Oud 10-11-2011, 12:54
CuwleMandarijn
Avatar van CuwleMandarijn
CuwleMandarijn is offline
whaha lol, ik heb een goeie budd die ech zo'n "manny escuela" typetje is, jeweetwel, alles doen om een beetje bekend te worden, zegt dat hij de straten opruimt, gister avond was ik echt f*cking nerveus omdat een paar mensen me zochten, (ruzie,) dus hoorde ik de bel, :

Ik: W($*^(#@* WIE THE FOCK IS DAAR??

Floris: It's the Streets man

Ik: natuurlijk kom binnen

floris: wassup

Ik: kermispistool,

"richt kermis pistool op hem, en vraag hem weg te gaan"

hopelijk leert ie het
__________________
Dat is nou het punt, je bent wel aardig, en lief, en 3 jaar, maar toch wordt je gezocht in 42 staten...
Oud 10-11-2011, 12:57
Verwijderd
Nouja, ze zeggen dat er asparagine in de tabletten zit, en dat zal ook vast zo zijn, en dat is inderdaad een stof die meehelpt bij de afbraak van aceetalhyde, een afbraakproduct van alcohol. En er is een theorie dat het katergevoel deels komt door aceetalhydestapeling. Dus wat dat betreft zou het in theorie het katergevoel kunnen verminderen, al zijn daar geen bewijzen voor (en is dat ook vrij subjectief). Maar het helpt dus sowieso niet bij de afbraak van alcohol zelf, dus je moet er niet mee gaan rijden.
Oud 10-11-2011, 12:59
Rationeel
Rationeel is offline
Citaat:
whaha lol, ik heb een goeie budd die ech zo'n "manny escuela" typetje is, jeweetwel, alles doen om een beetje bekend te worden, zegt dat hij de straten opruimt, gister avond was ik echt f*cking nerveus omdat een paar mensen me zochten, (ruzie,) dus hoorde ik de bel, :

Ik: W($*^(#@* WIE THE FOCK IS DAAR??

Floris: It's the Streets man

Ik: natuurlijk kom binnen

floris: wassup

Ik: kermispistool,

"richt kermis pistool op hem, en vraag hem weg te gaan"

hopelijk leert ie het
waar.. the.. fuck.. heb je het over?
Oud 10-11-2011, 13:01
Chick Rock
Avatar van Chick Rock
Chick Rock is offline
Oke, sporttijd!
__________________
'I adore simple pleasures,' said Lord Henry. 'They are the last refuge of the complex.' - The Picture of Dorian Gray
Oud 10-11-2011, 13:01
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Nouja, ze zeggen dat er asparagine in de tabletten zit, en dat zal ook vast zo zijn, en dat is inderdaad een stof die meehelpt bij de afbraak van aceetalhyde, een afbraakproduct van alcohol. En er is een theorie dat het katergevoel deels komt door aceetalhydestapeling. Dus wat dat betreft zou het in theorie het katergevoel kunnen verminderen, al zijn daar geen bewijzen voor (en is dat ook vrij subjectief). Maar het helpt dus sowieso niet bij de afbraak van alcohol zelf, dus je moet er niet mee gaan rijden.
Ja, dat van die asparagine had ik ook gelezen, maar zoals je zegt, geen bewijzen. Nouja, ik vind het beste antikatermedicijn nog altijd vier paracetamol + een paar glazen water voordat je gaat slapen.
__________________
you're not my demographic
Oud 10-11-2011, 13:02
CuwleMandarijn
Avatar van CuwleMandarijn
CuwleMandarijn is offline
een vriend van mij, wil alles doen om bekend te worden, en gaat daar ver in, hij doet bijvoorbeeld alles tegen drugshandel en gebruik, etc, hij denkt dat het zogenaamd, de straten schoon houd, maar gister avond was ik dus hartstikke zenuwwachtig omdat een paar mensen me zochten want ik had ruzie met hun, en dan belt hij aan, dus ik roep: wie is daar?! roept hij: its the streets man! ik laat hem binnekomen, en rict zon kermis gun op hem omdat hij me stoort, en anders mijn plaats verraad aan iedereen, dus had stuurde ik hem zo weg
__________________
Dat is nou het punt, je bent wel aardig, en lief, en 3 jaar, maar toch wordt je gezocht in 42 staten...
Oud 10-11-2011, 13:03
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
waar.. the.. fuck.. heb je het over?
We worden oud Rationeel. We snappen niet meer waar de jongeren het over hebben en we spreken de taal van de straat niet meer.
__________________
you're not my demographic
Oud 10-11-2011, 13:04
CuwleMandarijn
Avatar van CuwleMandarijn
CuwleMandarijn is offline
Citaat:
We worden oud Rationeel. We snappen niet meer waar de jongeren het over hebben en we spreken de taal van de straat niet meer.
__________________
Dat is nou het punt, je bent wel aardig, en lief, en 3 jaar, maar toch wordt je gezocht in 42 staten...
Oud 10-11-2011, 13:06
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
Dat logo van die antikaterpillen. :')
*insert soviet russia grapje*
__________________
you're not my demographic
Oud 10-11-2011, 13:06
Verwijderd
Citaat:
een vriend van mij, wil alles doen om bekend te worden, en gaat daar ver in, hij doet bijvoorbeeld alles tegen drugshandel en gebruik, etc, hij denkt dat het zogenaamd, de straten schoon houd, maar gister avond was ik dus hartstikke zenuwwachtig omdat een paar mensen me zochten want ik had ruzie met hun, en dan belt hij aan, dus ik roep: wie is daar?! roept hij: its the streets man! ik laat hem binnekomen, en rict zon kermis gun op hem omdat hij me stoort, en anders mijn plaats verraad aan iedereen, dus had stuurde ik hem zo weg
Maar je was gewoon thuis? Dus hoe verraadt hij dan je plaats aan iedereen?
Oud 10-11-2011, 13:07
Martiño
Avatar van Martiño
Martiño is offline
Citaat:
een vriend van mij, wil alles doen om bekend te worden, en gaat daar ver in, hij doet bijvoorbeeld alles tegen drugshandel en gebruik, etc, hij denkt dat het zogenaamd, de straten schoon houd, maar gister avond was ik dus hartstikke zenuwwachtig omdat een paar mensen me zochten want ik had ruzie met hun, en dan belt hij aan, dus ik roep: wie is daar?! roept hij: its the streets man! ik laat hem binnekomen, en rict zon kermis gun op hem omdat hij me stoort, en anders mijn plaats verraad aan iedereen, dus had stuurde ik hem zo weg
Ja, wat een sukkel, een beetje tegen drugshandel zijn. Wat een watje. Gelukkig ben jij een coole mandarijn en stuur je hem gewoon weg.
__________________
you're not my demographic
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:12.