Oud 15-01-2014, 14:17
Verwijderd
Heb je een magnetron en waarvoor gebruik je hem (magnetronmaaltijden, restjes opwarmen, eten ontdooien,...)?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 15-01-2014, 14:21
Verwijderd
Ik heb altijd een magnetron tot mijn beschikking gehad, ooit een paar jaar een combi-oven, was wel handig maar je moest vooral niet broodjes proberen af te bakken op de magnetronstand

Bereide maaltijden koop ik eigenlijk nooit meer, dus ik gebruik hem nu vooral voor het opwarmen van soep en eventuele overschotten en restjes. Ontdooien probeer ik te voorkomen door wat vooruit te denken, maar af en toe wil dat ook nog wel eens.

Ik denk dat ik best zonder magnetron zou kunnen, alleen zou ik dan wel heel vaak pannetjes soep aan het warmen zijn
Met citaat reageren
Oud 15-01-2014, 14:38
bloodyb
Avatar van bloodyb
bloodyb is offline
Combimagnetron/oven/grill en wordt dagelijks gebruikt.
__________________
Huh-huh-huh you said but. Shut up Bunghole! Je suis Manneke Pis
Met citaat reageren
Oud 15-01-2014, 15:49
Verwijderd
Ik heb een oven met magnetronfunctie, als oven gebruik ik hem meerdere keren per week, als magnetron alleen voor het koken van melk/pap en opwarmen van soep.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2014, 16:29
Hawahaai
Avatar van Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik heb een antieke inbouwcombimagnetron (dubbele woordwaarde ), die ik regelmatig als magnetron gebruik. Zelden koop ik magnetronmaaltijden, maar ik vries wel regelmatig iets in om een paar weken later te eten als 'magnetronmaaltijd'. Verder warmen we er eten in op als we niet gelijktijdig eten en als ik vergeet om iets uit de diepvries te halen, wordt er ook wat mee ontdooid.
Oh, en die zeldzame keer dat er hier warme melk wordt gedronken, wordt ook de magnetron gebruikt.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2014, 16:37
Klovorhop
Avatar van Klovorhop
Klovorhop is offline
Ja, mijn oven is ook een magnetron. Ik gebruik hem als ik melk wil opwarmen of van die kant-en-klare satesaus uit een bakje. Misschien eens per week?
Restjes warm ik gewoon op in de pan, vind ik lekkerder en makkelijker (van de magnetron krijg ik altijd loeiheet eten met koude stukjes erdoor).
Met citaat reageren
Oud 15-01-2014, 18:16
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik gebruik de magnetron wel eens om wraps mee te ontdooien, aangezien ik die opgerold per 2 heb ingevroren. En ik mag graag een wit puntje met gesmolten kaas uit de magnetron eten. En ik maak er wel eens boter in zacht voor het bakken.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 15-01-2014, 20:10
Verwijderd
Chickenbugers van mora
Met citaat reageren
Oud 15-01-2014, 20:17
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
Ik heb een combimagnetron maar gebruik hem vaker als oven dan als magnetron. Ik gebruik de magnetron sowieso altijd op donderdag. Dan kookt mijn vriend, gaat eten en daarna sporten en ik ga uit m'n werk sporten en eet als ik thuis kom en warm het overgebleven eten dan op in de magnetron. Verder maak ik er magnetronpopcorn in, stoomgroente en dingen als saté in van die kuipjes enzo. Pasta en stamppot warm ik ook wel eens in de magnetron op. Dat zijn dan zelfgemaakte magnetronmaaltijden zeg maar. Nasi en dat soort dingen bak ik liever op in de pan. Soep kook ik ook op. Ik ben met soep en melk enzo altijd bang dat het in een keer explodeert en de hele magnetron eronder zit, hoe doen jullie dat?
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 15-01-2014, 20:23
Verwijderd
Erbij blijven de eerste keren dat je het doet, magnetron uit zetten zodra het een beetje spettert. En dan onthouden op welk punt het dat gaat doen. De kom of beker niet tot het randje vol doen helpt ook.
Met citaat reageren
Oud 15-01-2014, 20:32
Daantje_0705
Avatar van Daantje_0705
Daantje_0705 is offline
En die verhalen dan over een lepel erin zetten enzo? En dat moet dan zeker wel een plastic lepel zijn?

Ik warm nog wel eens melk op om capucchino te maken maar dat durf ik ook echt niet lang te doen. Met soep ben ik ook altijd bang dat het niet overal helemaal warm is.
__________________
~ God's own existence is the only thing whose existence God's action does not explain ~ | You are the symbol of too much thinking...
Met citaat reageren
Oud 16-01-2014, 20:21
Turk February
Avatar van Turk February
Turk February is offline
Ik gebruik hem om dingen op te warmen. Zoals plastic bakjes met eten dat ik de vorige dag bereid heb; ik kook vaak voor twee, zodat ik de volgende dag niets hoef te doen.

Ik haal ook weleens van die dure magnetronmaaltijden voor middenklassemensen, bij van die winkels waar je deel van de beweging bent als je er boodschappen doet. Die zijn wel lekker.
__________________
He's happy to dress up as leprechauns and bears, but he won't come and sit with me on a stage - which he likes! - and let me comb his hair!
Met citaat reageren
Oud 16-01-2014, 20:22
Verwijderd
Citaat:
Ik haal ook weleens van die dure magnetronmaaltijden voor middenklassemensen, bij van die winkels waar je deel van de beweging bent als je er boodschappen doet. Die zijn wel lekker.
Wat?
Met citaat reageren
Oud 17-01-2014, 13:48
Miekje*
Avatar van Miekje*
Miekje* is offline
Ik gebruik de magnetron trouwens ook voor brownie-in-a-mug.
__________________
Wouldn't it be great if there was a war and nobody came?
Met citaat reageren
Oud 20-01-2014, 08:02
Lumpie
Lumpie is offline
Citaat:
En die verhalen dan over een lepel erin zetten enzo? En dat moet dan zeker wel een plastic lepel zijn?

Ik warm nog wel eens melk op om capucchino te maken maar dat durf ik ook echt niet lang te doen. Met soep ben ik ook altijd bang dat het niet overal helemaal warm is.
Ik leg vaak zo'n plastic deksel van een magnetron bakje over een kom soep of een beker warmechcolademelk etc het ging bij mij best vaak mis... Maar dit helpt wel goed daartegen
Met citaat reageren
Oud 20-01-2014, 08:37
Verwijderd
Normaal gezien heb je van die plastic magnetrondeksels inderdaad, maar dat vind ik zo'n krengen, dat het van mij eerder mag exploderen.



Overigens is het ook een 'kunst', opwarmen met de magnetron. Mijn moeder kan alles perfect warmen zonder exploderende dingen, zelfs wortels, maar je bent er dan wel een tijdje mee bezig, langzaam op laag beginnen en opbouwen en omscheppen en... Ja, dan is het nut van de 'snelle' magnetron nogal weg natuurlijk.
Soep doe ik tegenwoordig in twee beurten. Halverwege doorroeren. Eten als stamppot en rijst is makkelijker gelijkmatig te warmen als je er een tulbandvorm van maakt op een plat bord, rondom en een gat in het midden. Bij melk blijf ik toekijken, zodra het borrelt is het goed en dat is in no time.

Tulbandvorm:


Twee kommen krijg je er zo in:



Ik weet ook weer waarom ik buiten dat ik veel keteltjes zou verbruiken, de magnetron voor soep gebruik, ik heb een elektrisch fornuis en dat duurt een eeuwigheid voor dat heet is.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
De Kantine I sail the seven saais #1717
fizzle-fluffy
500 22-09-2012 14:44
Verhalen & Gedichten [Verhaal] De File
Issun
6 19-12-2009 09:39
Eten & Drinken kookboeken
Verwijderd
33 02-10-2006 20:38
Verhalen & Gedichten Een treinbrief ( beetje lang weer )
Verwijderd
14 15-09-2004 14:45
Eten & Drinken Voer uit de magne
apekop123
15 11-03-2003 11:43


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:18.