Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-02-2003, 16:36
red_and_black
Avatar van red_and_black
red_and_black is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
boeie, zo vaak komen demonstraties ook niet voor. Ik ga ook niet zeiken over de Iraq-demonstratie in Amsterdam.
Nee dat vragt ook niemand van je, toch???? Of heb ik dat verkeerd. Ik zeik niet btw ik geef mijn mening, mag staat in de grondwet!!!!!!!!
__________________
Da Zivota iman dva, ja bi obu tebi da!
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 18-02-2003, 16:36
McCaine
Avatar van McCaine
McCaine is offline
Lijkt me een treffend geval van vrijheid van meningsuiting. Dat wil niet zeggen dat er een zinnig mens is die ze steunt, maar domme mensen mogen ook demonstreren. Zolang ze de boel maar niet afbreken mogen ze demonstreren waar ze willen wat mij betreft, en ook zo vaak als ze willen.
__________________
In Memoriam: Matthew Shepard(1976-1998)-Wake up, meet reality! mccaine.blogspot.com|geengodengeenmeesters.blogspot.com
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 16:38
red_and_black
Avatar van red_and_black
red_and_black is offline
Citaat:
McCaine schreef:
Lijkt me een treffend geval van vrijheid van meningsuiting. Dat wil niet zeggen dat er een zinnig mens is die ze steunt, maar domme mensen mogen ook demonstreren. Zolang ze de boel maar niet afbreken mogen ze demonstreren waar ze willen wat mij betreft, en ook zo vaak als ze willen.
MMM heb je gelijk in
__________________
Da Zivota iman dva, ja bi obu tebi da!
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 16:39
Verwijderd
Citaat:
gegennazis schreef:
Nee dat vragt ook niemand van je, toch???? Of heb ik dat verkeerd. Ik zeik niet btw ik geef mijn mening, mag staat in de grondwet!!!!!!!!
ja, en ik geef mijn mening ook hoor over jou mening.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 16:41
red_and_black
Avatar van red_and_black
red_and_black is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef:
ja, en ik geef mijn mening ook hoor over jou mening.
Als jij daar behoefte aan hebt, vooral doen!!! Maar ga je niet druk lopen maken om niks
__________________
Da Zivota iman dva, ja bi obu tebi da!
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 16:44
Vini-Vidi-Vici
Avatar van Vini-Vidi-Vici
Vini-Vidi-Vici is offline
Waarom zouden deze mensen in Godsnaam niet mogen demonstreren, juist daar waren we het al over eens, iedreen heeft recht op vrije meningsuiting dus deze mensen zeer zeker ook! Sterker nog, met sommige punten uit hun programma ben ik het volkomen eens! Criminele buitenlanders (dus niet de mensen met een nederlands paspoort) en illegalen, mogen van mij best het land uitgestuurd worden.
Waarom? nou, een illegale, dat betekend dus dat je hier niet legaal verblijft, en dus onrechtmatig bezig bent, daarom terugsturen naar het vaderland, want zij MOGEN hier niet verblijven, hebben immers geen verblijfsvergunning.
Criminele buitenlanders, wij vangen ze op om hen hulp te bieden, omdat in het vaderland oorlog heerst of iets dergelijks, nou daar mogen ze ons best dankbaar voor zijn, maken ze van onze opvang mogelijkheden geen dankbaar gebruik, helaas kans verkeken, zoek dan maar een ander land die je wel wil hebben als je toch stank voor dank geeft.
Immegratie stop, ben ik het niet mee eens. maar wel maar een tijdelijkasiel, je kunt hier blijven tot de situatie in het vader land niet meer direct levensbedreigend is, en da terug sturen naar land van herkomst, ze hoeven hier dan immers niet meer te zijn, en blijven alleen hier zitten omdat ze het hier beter hebben dan in hun vaderland.

Dit is mijn mening hierover, een rechtse mening ja, extreem rechts? mwah lijkt me niet.
Ik krijg natuurlijk weer reacties van de linkse kerk, geef dan wel meningen graag, want dat is een punt waar de linkse kerk het nog wel eens moeilijk mee heeft, heel hard schreeuwen nee nee nee, buitenlanders kom maar, maar meningen tegenover de rechts hebben ze vaak niet.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 16:44
DEChengst
Avatar van DEChengst
DEChengst is offline
Citaat:
gegennazis schreef:
Hahaha ja ik daarentegen heb NCPN gestemd en ben zwaar links, Niet extreem want alles waar extreem voor staat is niet goed
Wat Hitler gedaan heeft erg vinden, maar vervolgens wel op een partij stemmen die de here Stalin een toffe peer vindt ? Volgens mij klopt er dan iets niet, zeker als je dan meent dat ze ook niet eens extreem zijn.

Daarnaast heb jij een behoorlijk discriminerende nickname, alsof alleen in Duitsland nazis wonen.
__________________
PDP, VAX en Alpha fanaat ; HP-Compaq is de Satan! ; Bidt u allen dagelijks richting Maynard! ; Ernie==lief ; Het leven begint bij 150 km/u ; aka Desje
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 16:45
Verwijderd
Citaat:
sublime schreef:
[B]wat voor redenering is dit?

mohammed is dood, jezus is dood, karl marx is dood > kom laten we de islam, het christendom, het communisme maar afschaffen
goed idee zijn we eindelijk van al dat gezeik af
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 16:46
red_and_black
Avatar van red_and_black
red_and_black is offline
Citaat:
Desecrator schreef:
Wat Hitler gedaan heeft erg vinden, maar vervolgens wel op een partij stemmen die de here Stalin een toffe peer vindt ? Volgens mij klopt er dan iets niet, zeker als je dan meent dat ze ook niet eens extreem zijn.

Daarnaast heb jij een behoorlijk discriminerende nickname, alsof alleen in Duitsland nazis wonen.
Best joh, je hebt helemaal gelijk hoor
__________________
Da Zivota iman dva, ja bi obu tebi da!
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 16:57
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
sublime schreef:
de joden werden veroordeeld op hun geloof.
geloof = levensovertuiging. een politieke overtuiging is in feite ook een levensovertuiging...


Er was echter wel een hele rassentheorie opgesteld die dan sloeg op joden en waar je ze ook (uiterlijk) aan zou kunnen herkennen (bv. grote neus, donkere haren en ogen) en ze daarmee anders waren (en in hun ogen minder) dan de ariers (blond, blauwe ogen).

Het ging volgens mij niet zozeer om het geloof, maar om wat je was.
En je kon joods-ZIJN.
Ook als je niet het joodse geloof aanhing, was je toch joods.

(hoewel er toch wel eens onderscheid gemaakt werd in joden die zich "bekeerd" hadden, maar vaak was dit toch niet "genoeg" om geaccepteerd te worden)
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 16:58
REIE
Avatar van REIE
REIE is offline
Ik vind niet dat je zo'n demonstratie mag verbieden. Ik ben er trots op dat we in zo'n vrije democratrie leven en dat neo-nazi's daar ook wonen is een neveneffect. Van mij mogen ze demonstreren, gelukig zijn de meesten verstandig genoeg om niet zulke denkbeelden te hebben.
Ik denk zelfs dat dit soort extremisten voorkomen kunnen worden als de regering iets degelijker handelt. Daarnaast zou goede scholing ook voorkomen dat sommigen in hun onwetendheid naar de illusies van het rechts- (of links) extremisme grijpen.

REIE
__________________
Nu zal ik doden u beide, Elegast u ende uw paard. Ten zi dat gi ter vaart, Nederbeet optie moude: Zo mag uw ors t lijf behouden.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 17:03
Vini-Vidi-Vici
Avatar van Vini-Vidi-Vici
Vini-Vidi-Vici is offline
Citaat:
REIE schreef:
Daarnaast zou goede scholing ook voorkomen dat sommigen in hun onwetendheid naar de illusies van het rechts- (of links) extremisme grijpen.

REIE
Hoezo alles over 1 kam scheren . Dit punt slaat echt nergens op, want het zijn heus niet altijd de mindergeschoolde burgers van ons land, of uit andere landen, die zo denken.
Vaak zijn het ook hoogopgeleiden mensen, die weten dat het in een samenleving beter kan naar hun mening, waar sommige minder geschoolde mensen zowat geen benul van hebben. Dus jou redenering klopt niet!Dit geld zowel voor de extreem linkse als rechtse.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 17:04
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
BARON schreef:

Ik wel: hun grondbeginselen zijn gebaseerd op de ideeën van Mao. Ook geen prettige jongen.
Dat Mao een enorme eikel was, is iedereen het wel met mij eens.
Maar zelfs al is ie een enorme eikel, dat wil niet zeggen dat hij geen goede ideeen kon produceren.

Eigenlijk geldt dat ook voor Hitler. Maar dan moet ik eens heel goed gaan nadenken welke die goede ideeen nou zouden kunnen zijn

Het maakt i.i.g. niet zoveel uit _waarop_ je je ideeen gebaseerd zijn of _van wie_ je die ideeen hebt, als ze maar humaan/mensrespecterend e.d. is als je deze ideeen ten uitvoer brengt.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 17:10
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
gegennazis schreef:

de communist is geen bedreigde diersoort!!!!!
Ik denk inderdaad dat dit niet het geval is.
De VS (het voorbeeld van kapitalisme en dus tegenhanger van het communisme om het maar even simplistisch te noemen) haar economie is allesbehalve solide (zie Engeland steunt VS topic). Hieruit komen mensen voort die het helemaal niet eens zijn met dit kapitalistische bolwerk. Een soort wederopleving van communistisch denken.
Wellicht minder extreem als eind 19e eeuw begin 20ste eeuw, en wellicht onder een andere naam, maar mensen zetten zich automatisch af tegen ver-extremisering van bepaalde ideologieen.
Da's nu het (weer) afzetten tegen de kapitalistische uitbuiters (zoals Microsoft, Coca Cola etc..).
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 17:12
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
gegennazis schreef:
Jammer, niet openstaan voor andermans mening en niemand in zijn waarde laten
stemt zeker rechts of niet???
Eeeer,..... je zegt de hele tijd dat je niet openstaat voor de meningen van neo-nazis.

Ik volg je niet meer, hoor!
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 17:16
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
REIE schreef:
Daarnaast zou goede scholing ook voorkomen dat sommigen in hun onwetendheid naar de illusies van het rechts- (of links) extremisme grijpen.
Hersenspoeling waarbij ervanuit gegaan wordt dat de enige echte waarheid NUANCE is



Da's ook extreem in mijn ogen

__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 17:17
red_and_black
Avatar van red_and_black
red_and_black is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Eeeer,..... je zegt de hele tijd dat je niet openstaat voor de meningen van neo-nazis.

Ik volg je niet meer, hoor!
Hoeft ook niet, nogmaals ik haat nazi`s en das me goed recht
ze haten mij waarschijnlijk ook!!! en waarom niet???

Laten we elkaar allemaal haten!!! Gezellig
__________________
Da Zivota iman dva, ja bi obu tebi da!
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 17:20
Vini-Vidi-Vici
Avatar van Vini-Vidi-Vici
Vini-Vidi-Vici is offline
Zoals ik al zei, de links kerk, ik richt me hier vooral even op 'gegennazis', die zo hard riep dat hij ertegen was, komen niet met reacties op mijn reactie.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 17:20
sTiN¥
Avatar van sTiN¥
sTiN¥ is offline
Ik wens ze veel plezier.. maar als ze dingen gaan slopen enz.. dan gedragen ze zich net zoals ze het beeld hebben van hun vijanden...dus schiet het niet echt op...
Maar je kan het ze toch niet verbieden
__________________
:D gReeTz sTiN¥ :D
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 17:23
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
gegennazis schreef:
Hoeft ook niet, nogmaals ik haat nazi`s en das me goed recht
ze haten mij waarschijnlijk ook!!! en waarom niet???

Laten we elkaar allemaal haten!!! Gezellig
Ja,.. maar jij zei dat je niet wilt dat ze demonstreren.
Je mag dat wel vinden - da's je goed recht - maar daarbij komt wel het gevaar dat als iedereen zo begint te denken zo'n demonstratie uiteindelijk niet mag. En dan wordt de vrijheid van meningsuiting van die van hun beperkt.

Dus door tezeggen:
ik mag zeggen dat ik niet wil dat jij zegt wat jij wilt
kan leiden tot
omdat ik wil dat jij niet zegt wat jij wilt, gebeurt dat niet

Terwijl jij ook staat voor:
"Jammer, niet openstaan voor andermans mening en niemand in zijn waarde laten"

En dan is dat mijn inziens een grote contradictie.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 17:23
red_and_black
Avatar van red_and_black
red_and_black is offline
Citaat:
Mannetje17 schreef:
Zoals ik al zei, de links kerk, ik richt me hier vooral even op 'gegennazis', die zo hard riep dat hij ertegen was, komen niet met reacties op mijn reactie.
WAT????
Ik snap je niet maat!!!!
Wees ff duidelijk please!!!
__________________
Da Zivota iman dva, ja bi obu tebi da!
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 17:23
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mannetje17 schreef:
Zoals ik al zei, de links kerk, ik richt me hier vooral even op 'gegennazis', die zo hard riep dat hij ertegen was, komen niet met reacties op mijn reactie.
Als je al begint te praten over linkse kerk dan doe ik:
GAAP
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 17:25
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
gegennazis schreef:
Jammer, niet openstaan voor andermans mening en niemand in zijn waarde laten
stemt zeker rechts of niet???
wie staat hier nou niet open voor andermans mening? > jij toch zeker, door die neo's niet te laten demonstreren?

en die opmerking 'jij stemt zeker recht' slaat ook nergens op... > kortzichtig, generaliserend en dom. misschien dat neo's geen respect voor anderen hebben, maar jíj toch zeker ook niet!
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 17:25
red_and_black
Avatar van red_and_black
red_and_black is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Ja,.. maar jij zei dat je niet wilt dat ze demonstreren.
Je mag dat wel vinden - da's je goed recht - maar daarbij komt wel het gevaar dat als iedereen zo begint te denken zo'n demonstratie uiteindelijk niet mag. En dan wordt de vrijheid van meningsuiting van die van hun beperkt.

Dus door tezeggen:
ik mag zeggen dat ik niet wil dat jij zegt wat jij wilt
kan leiden tot
omdat ik wil dat jij niet zegt wat jij wilt, gebeurt dat niet

Terwijl jij ook staat voor:
"Jammer, niet openstaan voor andermans mening en niemand in zijn waarde laten"

En dan is dat mijn inziens een grote contradictie.
Hey van mij mogen ze best demnstreren maar niet bij mij in de 8ertuin!!!!
hoe vaak moet ik dit nog herhalen voordat mensen het een keer gaan begrijpen!!!!
__________________
Da Zivota iman dva, ja bi obu tebi da!
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 17:27
red_and_black
Avatar van red_and_black
red_and_black is offline
Citaat:
sublime schreef:
wie staat hier nou niet open voor andermans mening? > jij toch zeker, door die neo's niet te laten demonstreren?

en die opmerking 'jij stemt zeker recht' slaat ook nergens op... > kortzichtig, generaliserend en dom. misschien dat neo's geen respect voor anderen hebben, maar jíj toch zeker ook niet!
Hey Sublime, ga es wat nieuws verzinnen!!!!
Dit hebben we al gehad!!!!!!
En nee, heb geen respect voor neonazi`s, en dat wou ik houwe zo!
__________________
Da Zivota iman dva, ja bi obu tebi da!
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 17:28
Verwijderd
Citaat:
sTiN¥ schreef:
Ik wens ze veel plezier.. maar als ze dingen gaan slopen enz .. dan gedragen ze zich net zoals ze het beeld hebben van hun vijanden...dus schiet het niet echt op...
Maar je kan het ze toch niet verbieden
hoezo zouden ze dingen gaan slopen?
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 17:29
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
DeltaOne schreef:
goed idee zijn we eindelijk van al dat gezeik af
en we zijn het een x met elkaar eens
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 17:31
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
Gatara schreef:


verhaaltje [/B]
heb ergens een stukje terug al toegegeven dat ik daarin toch wel enigzins ongelijkhad, (maar dat het ook niet direct om uiterlijk ging)
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 17:35
sublime
Avatar van sublime
sublime is offline
Citaat:
gegennazis schreef:
Hey Sublime, ga es wat nieuws verzinnen!!!!
Dit hebben we al gehad!!!!!!
En nee, heb geen respect voor neonazi`s, en dat wou ik houwe zo!
da ben je imo dus net zo erg als zij

en nee ik ga niets nieuws verzinnen, want dit is gewoon hét punt waar het om draait. dat jij daar geen tegen argumenten op hebt is niet mijn probleem...
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 17:36
Vini-Vidi-Vici
Avatar van Vini-Vidi-Vici
Vini-Vidi-Vici is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Als je al begint te praten over linkse kerk dan doe ik:
GAAP
Jij bevestigd nu heel mooi mijn quote
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 17:38
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mannetje17 schreef:
Jij bevestigd nu heel mooi mijn quote
Blij iemand gelukkig te hebben gemaakt!
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 17:38
red_and_black
Avatar van red_and_black
red_and_black is offline
Citaat:
sublime schreef:
da ben je imo dus net zo erg als zij

en nee ik ga niets nieuws verzinnen, want dit is gewoon hét punt waar het om draait. dat jij daar geen tegen argumenten op hebt is niet mijn probleem...
Okee is goed discussie gesloten!!!!!!
__________________
Da Zivota iman dva, ja bi obu tebi da!
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 17:38
Vini-Vidi-Vici
Avatar van Vini-Vidi-Vici
Vini-Vidi-Vici is offline
Citaat:
gegennazis schreef:
WAT????
Ik snap je niet maat!!!!
Wees ff duidelijk please!!!
IK heb een heel stukje getypt over mijn mening, en zei daarin, dat je met reacties moest komen als je reageerde, niet jij in het bijzonder maar iedereen. Omdat de linkske kerk vaak hard schreeuwt, maar reacties met een oplossing of sterke argumenten uitblijven. En omdat je zo druk aan het posten was,maar op mijn stukje niets zei...
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 17:39
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
gegennazis schreef:
Hey van mij mogen ze best demnstreren maar niet bij mij in de 8ertuin!!!!
Dus waar moeten ze dan gaan demonstreren als overal in Nederland op zn minst 1 persoon is die zo'n demo niet in zijn/haar achtertuin wilt hebben?
Dan mogen ze dus nergens demonstreren.
M.a.w. het moet toch ergens gebeuren
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 17:39
AGH
Avatar van AGH
AGH is offline
Citaat:
gegennazis schreef:
Hey ik wil gewoon geen extreem rechtse demo in mijn woonwijk, is mijn mening heb ik recht op om te vinden toch????
Als je geen ongewenste mensen in je woonwijk wilt ben ik op zich wel benieuwd waar je woont. Dat heb ik namelijk vaker gehoord in Apeldoorn….
Je hebt recht op je mening, net zoals rechtse volgelingen dat hebben; zolang het niet in strijd is met de wet uiteraard.
Wat een beetje jammer is in Nederland is dat er meteen met extremen gegooid moet worden.
Fortuyn krijgt een taart in zijn gezicht en extreemlinks krijgt de schuld.
Een groepje mensen wat nooit echt respect heeft gehad wil een protestmars lopen en men spreekt over een invasie van extreemrechts.
Elke vorm van extremen is natuurlijk nooit goed, maar dat maakt het natuurlijk niet minder interessant.

Ik ben overigens ook heel erg benieuwd wat je verwacht van deze demonstratie, denk je dat er straks 1.000 neonazi’s door de Hoofdstraat zullen lopen?
Dat het op de vooravond van de demonstratie onrustig zal zijn in het uitgaansgebied; SamSam tegen the Black Horse, die tijden zijn allang veranderd.
Ali Baba wordt niet meer gesloopt door 50 gabbers, er worden geen snode plannetjes meer gebrouwen met brandbommen en slachterijen in de Gigant en extremen bestaan niet meer….
Waarschijnlijk wordt het een demonstratie waaraan men totaal geen aandacht schenkt (ik in ieder geval niet) en het enige nut zal zijn dat straks een groepje neonazi’s iets aan hun conditie hebben gedaan.
Veel verder dan een rondje lopen zal het waarschijnlijk niet komen.
En of we het nu met hun gedachtegoed eens zijn of niet, het recht op het lopen van een rondje hebben ze.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 17:40
Vini-Vidi-Vici
Avatar van Vini-Vidi-Vici
Vini-Vidi-Vici is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Blij iemand gelukkig te hebben gemaakt!
Ja je hebt me echt heel gelukkig gemaakt maar je bevestigd het nu 2 keer, omdat je simpelweg geen weer woord heb, als je dat wel had gehad, had je al lang een serieus antwoord gegeven,maar dat blijft uit.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 17:43
red_and_black
Avatar van red_and_black
red_and_black is offline
Citaat:
Gatara schreef:
waar moeten ze dan gaan demonstreren als overal in Nederland op zn minst 1 persoon is die zo'n demo niet in zijn/haar achtertuin wilt hebben?
Dan mogen ze dus nergens demonstreren.
Je zegt het zelf al.........i rest my case
__________________
Da Zivota iman dva, ja bi obu tebi da!
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 17:43
theone87nl
Avatar van theone87nl
theone87nl is offline
Citaat:
eztah schreef:
Op 8 maart wordt er in Apeldoorn een demonstratie van de nazipartij NVU gehouden. Dit met het thema 'Asielzoekers stop nu'.
Persverklaring: Het vreemdelingenvraagstuk moet weer op de agenda komen. De jarenlange politieke stoelendans rond dit onderwerp moet afgelopen zijn. Hier is duidelijke taal nodig!


Hun site
http://www.nvu.info/

Wat vinden jullie hier van? Mogen nazi's in het openbaar hun ideeen propaganderen en dus op 8 maart demonstreren?


Meer 'tegen' info:
http://www.afanederland.org

http://www.indymedia.nl/nl/2003/02/9466.shtml
wow daar ga ik heen! klinkt goed!
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 17:43
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
Mannetje17 schreef:
Ja je hebt me echt heel gelukkig gemaakt maar je bevestigd het nu 2 keer, omdat je simpelweg geen weer woord heb, als je dat wel had gehad, had je al lang een serieus antwoord gegeven,maar dat blijft uit.
1. het ging over een neo-nazi demo en of ie moest doorgaan ja of nee en NIET over of je het eens was en waarom je het eens zou zijn met hun gedachtengoed.
2. je stigmatiseert door het oersaaie Fortuynistisch begrip Linkse kerk uit de kast te halen.
3. probeer het eens opnieuw: hou je aan de topic en gebruik geen rare benamingen voor mensen die het niet met je eens zijn; dan wil ik best reageren.

Shit.... heb nu ook gereageerd
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 17:44
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
theone87nl schreef:
wow daar ga ik heen! klinkt goed!
Voor of tegendemo?
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 17:45
red_and_black
Avatar van red_and_black
red_and_black is offline
Citaat:
AGH schreef:
Als je geen ongewenste mensen in je woonwijk wilt ben ik op zich wel benieuwd waar je woont. Dat heb ik namelijk vaker gehoord in Apeldoorn….
Je hebt recht op je mening, net zoals rechtse volgelingen dat hebben; zolang het niet in strijd is met de wet uiteraard.
Wat een beetje jammer is in Nederland is dat er meteen met extremen gegooid moet worden.
Fortuyn krijgt een taart in zijn gezicht en extreemlinks krijgt de schuld.
Een groepje mensen wat nooit echt respect heeft gehad wil een protestmars lopen en men spreekt over een invasie van extreemrechts.
Elke vorm van extremen is natuurlijk nooit goed, maar dat maakt het natuurlijk niet minder interessant.

Ik ben overigens ook heel erg benieuwd wat je verwacht van deze demonstratie, denk je dat er straks 1.000 neonazi’s door de Hoofdstraat zullen lopen?
Dat het op de vooravond van de demonstratie onrustig zal zijn in het uitgaansgebied; SamSam tegen the Black Horse, die tijden zijn allang veranderd.
Ali Baba wordt niet meer gesloopt door 50 gabbers, er worden geen snode plannetjes meer gebrouwen met brandbommen en slachterijen in de Gigant en extremen bestaan niet meer….
Waarschijnlijk wordt het een demonstratie waaraan men totaal geen aandacht schenkt (ik in ieder geval niet) en het enige nut zal zijn dat straks een groepje neonazi’s iets aan hun conditie hebben gedaan.
Veel verder dan een rondje lopen zal het waarschijnlijk niet komen.
En of we het nu met hun gedachtegoed eens zijn of niet, het recht op het lopen van een rondje hebben ze.

okee, je hebt gelijk, geen aandacht aan besteden is het beste, maar over dat er niks gaat gebeuren; Ik heb gehoord dat heel vaassen naar apeldoorn komt, dus ik weet nie zeker of het rustig gaat verlopen
__________________
Da Zivota iman dva, ja bi obu tebi da!
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 17:45
Joostje
Avatar van Joostje
Joostje is offline
ligt het nou aan mij of draagt onze medeforummer gegennazis geen argumenten aan?

Ik ben voor de vrijheid van meningsuiting, zowel voor aanhangers van massamoordenaar Stalin als van massamoordenaar Hitler.
__________________
Gatara was here! De W van stampot!
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 17:47
theone87nl
Avatar van theone87nl
theone87nl is offline
Citaat:
Mannetje17 schreef:
Waarom zouden deze mensen in Godsnaam niet mogen demonstreren, juist daar waren we het al over eens, iedreen heeft recht op vrije meningsuiting dus deze mensen zeer zeker ook! Sterker nog, met sommige punten uit hun programma ben ik het volkomen eens! Criminele buitenlanders (dus niet de mensen met een nederlands paspoort) en illegalen, mogen van mij best het land uitgestuurd worden.
Waarom? nou, een illegale, dat betekend dus dat je hier niet legaal verblijft, en dus onrechtmatig bezig bent, daarom terugsturen naar het vaderland, want zij MOGEN hier niet verblijven, hebben immers geen verblijfsvergunning.
Criminele buitenlanders, wij vangen ze op om hen hulp te bieden, omdat in het vaderland oorlog heerst of iets dergelijks, nou daar mogen ze ons best dankbaar voor zijn, maken ze van onze opvang mogelijkheden geen dankbaar gebruik, helaas kans verkeken, zoek dan maar een ander land die je wel wil hebben als je toch stank voor dank geeft.
Immegratie stop, ben ik het niet mee eens. maar wel maar een tijdelijkasiel, je kunt hier blijven tot de situatie in het vader land niet meer direct levensbedreigend is, en da terug sturen naar land van herkomst, ze hoeven hier dan immers niet meer te zijn, en blijven alleen hier zitten omdat ze het hier beter hebben dan in hun vaderland.

Dit is mijn mening hierover, een rechtse mening ja, extreem rechts? mwah lijkt me niet.
Ik krijg natuurlijk weer reacties van de linkse kerk, geef dan wel meningen graag, want dat is een punt waar de linkse kerk het nog wel eens moeilijk mee heeft, heel hard schreeuwen nee nee nee, buitenlanders kom maar, maar meningen tegenover de rechts hebben ze vaak niet.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 17:47
red_and_black
Avatar van red_and_black
red_and_black is offline
Citaat:
Joostje schreef:
ligt het nou aan mij of draagt onze medeforummer gegennazis geen argumenten aan?

Ik ben voor de vrijheid van meningsuiting, zowel voor aanhangers van massamoordenaar Stalin als van massamoordenaar Hitler.
Geen commentaar
__________________
Da Zivota iman dva, ja bi obu tebi da!
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 17:48
theone87nl
Avatar van theone87nl
theone87nl is offline
Citaat:
Gatara schreef:
Voor of tegendemo?
voor wat dacht jij dan??
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 17:49
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
theone87nl schreef:
voor wat dacht jij dan??
Voor. Maar ik wilde het even zeker weten
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 17:52
red_and_black
Avatar van red_and_black
red_and_black is offline
WtF is nou dat gelul over de linkse"Kerk"
Ik ben links maar ga nooit naar de kerk!!
__________________
Da Zivota iman dva, ja bi obu tebi da!
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 17:56
theone87nl
Avatar van theone87nl
theone87nl is offline
Citaat:
gegennazis schreef:
WtF is nou dat gelul over de linkse"Kerk"
Ik ben links maar ga nooit naar de kerk!!
zucht...
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 17:57
Gatara
Avatar van Gatara
Gatara is offline
Citaat:
gegennazis schreef:
WtF is nou dat gelul over de linkse"Kerk"
Ik ben links maar ga nooit naar de kerk!!
Het is een term die Pim Fortuyn heeft gebruikt om aan te geven dat links gedachtengoed ten tijde van Paars als norm gepredikt werd zoals vele dominees en priesters hun geloof in de kerk prediken.

Mijn inziens wordt deze term te pas en te onpas gebruikt. Te pas in de zin zoals Pim Fortuyn het bedoeld heeft.Te onpas omdat hele groepen die titel krijgen, terwijl het helemaal niet daarbij past.

Daarom zei ik ook tegen mannetje:
Citaat:
Gatara schreef:
Als je al begint te praten over linkse kerk dan doe ik:
GAAP


Verder ben ik overigens van mening dat de term die Pim Fortuyn (leuk en aardig, dat wel) een betwistbare term is. Pim Fortuyn heeft het slechts uitgeoefend op links gedachtengoed, maar ik kan net zo goed Pim Fortuyn als prediker nemen en alles wat Fortuynistisch is "de Fortuynse Kerk" noemen.
En te pas en te onpas dit woord gebruiken.
Te pas: volgens de Fortuynse kerk (mensen die letterlijk het gedachtengoed van fortuyn prediken alsoft dit de enige ware is)
Te onpas: alle Fortuynaanhangers behoren tot de Fortuynse kerk.
__________________
Bureaucracy is the death of any achievement.

Laatst gewijzigd op 18-02-2003 om 17:59.
Met citaat reageren
Oud 18-02-2003, 17:57
red_and_black
Avatar van red_and_black
red_and_black is offline
Citaat:
theone87nl schreef:
zucht...
jah sorry hoor, loopt me voor alles uit te maken maar is nie ff duidelijk ofzo
__________________
Da Zivota iman dva, ja bi obu tebi da!
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:28.