Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Nieuws, Achtergronden & Wetenschap
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-04-2003, 19:09
NN
NN is offline
CDA en PvdA zijn drie maanden bezig en hebben nog geen overeenstemming. Moeten ze toch verder gaan om een regering te maken? Of moet er een andere coalitie komen? Zo ja, welke?

Ik vind zelf dat het CDA te krampachtig vast wil houden aan gigantische bezuingingen, ook nu gebleken is dat dit zeer nadelige gevolgen zal hebben voor de economie. Deze partij is onder leiding van Balkenende niet in staat tot een compromis te komen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-04-2003, 19:12
Verwijderd
PvdA probeert ook heel veel van haar standpunten er doorheen te drukken en ik geloof dat het CDA ook al een aantal keer water bij de wijn heeft gedaan.
Dus ga nou ajb niet één partij de schuld geven, omdat jij toevallig op de andere stemt. Als ik het onpartijdig zo allemal volg, dan zijn ze allebei ongeveer hetzelfde bezig.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 19:17
Thijs the man
Thijs the man is offline
Ze moeten allemaal niet zo moeilijk doen.
Ze zeggen steeds de uitslag is duidelijk, en ondertussen lopen ze nog te 'zeuren'daar in Den haag.
Als het merendeel van de bevolking voor hun kiest moeten ze hun plannen combineren.
Allebei inleveren dus.
Geven en nemen, zo gaat het in de maatschappij ook.
Balkenende en Bos weten heus wel dat ze zonder elkaar de nauwelijks kunnen regeren.
Balkenende wil een solide beleid, dan is het helemaal beter om met 2 partijen te onderhandelen, in plaats van 3 of 4.
Beide partijen moeten niet zo moeilijk doen, beslissingen nemen, en regeren.
We hebben nu wel andere zorgen aan het hoofd, en dan is het niet slim om te zorgen voor nog meer problemen.
En zo is het.
__________________
Mazzel mensuh
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 19:27
NN
NN is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef op 08-04-2003 @ 20:12:
PvdA probeert ook heel veel van haar standpunten er doorheen te drukken en ik geloof dat het CDA ook al een aantal keer water bij de wijn heeft gedaan.
Dus ga nou ajb niet één partij de schuld geven, omdat jij toevallig op de andere stemt. Als ik het onpartijdig zo allemal volg, dan zijn ze allebei ongeveer hetzelfde bezig.
Ik wil niet één partij de schuld geven. Het gaat mij er om dat het CDA tegen een goede economie is door de staatsschuld boven alles te stellen. Dit is ten eerste VVD-beleid en ten tweede kortzichtig.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 19:28
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Ik vind dat het CDA met de PvdA moet breken, omdat ze overduidelijk niet met de PvdA verder willen. Als ze dat wel zouden willen was er nu wel een kabinet gevormd.

Ze zouden dat dan ook gewoon eerlijk moeten zeggen, dat ze niet met de PvdA verder willen.
__________________
plop
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 19:32
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Vincent Vega schreef op 08-04-2003 @ 20:28:
Ik vind dat het CDA met de PvdA moet breken, omdat ze overduidelijk niet met de PvdA verder willen. Als ze dat wel zouden willen was er nu wel een kabinet gevormd.

Ze zouden dat dan ook gewoon eerlijk moeten zeggen, dat ze niet met de PvdA verder willen.
Waar slaat dat nou weer op
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 19:35
Atje85
Atje85 is offline
CPB negatief over compromisvoorstel

***************************************
DEN HAAG Ook het aangepaste financiële
voorstel van de informateurs Donner en
Leijnse pakt volgens het CPB nadelig
uit voor de economie.

Het voorstel ging uit van een gering
(0,2%) financieringstekort in 2007,
600 miljoen aan extra bezuinigingen en
1,4 miljard euro minder ten behoeve van
nieuw beleid.De CPB-doorberekening van
het plan leert echter dat het tekort
hoger uitvalt en dat de effecten voor
de werkgelegenheid tegenvallen.

De jongste CPB-berekening maakt de kans
op het mislukken van de formatie alleen
maar groter,tenzij CDA en PvdA in de
loop van de avond een uitweg vinden.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 19:38
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Cda-vvd-lpf
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 19:41
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
BARON schreef op 08-04-2003 @ 20:38:
Cda-vvd-lpf
Dat gign niet zo goed he, en dan verliezen ze bij de volgende verkiezingen helemaal, aangezien er veel bezuinigd moet worden en ze worden zelf de lul dat ze t land een half jaar zowat bestuurloos hebben gelaten.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 19:49
D@mien
Avatar van D@mien
D@mien is offline
Citaat:
BARON schreef op 08-04-2003 @ 20:38:
Cda-vvd-lpf
Potter slaat een gigantisch pleefiguur als ie daaraan begint...hij heeftet al meerdere malen als 'onbetrouwbaar' aangegeven...en de afgelopen maanden is wel bewezen dat die coalitie geen goede toekomst heeft...

Zalm zei vandaag iets waar ik et ook wel mee eens ben...als de huidige gesprekken mislukken, dan moeten alle aantekeningen etc. openbaar worden gemaakt....ik wil nl wel es weten wie dr nou zo koppig is....Ik denk Potter, maar sluit Bos ook niet uit....
__________________
A Hero has died.. Steve Irwin - 22-02-1962 - 04-09-2006
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 19:53
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Beter dan maar nieuwe verkiezingen, dan kunnen wij weer terugkomen naar 26 zetels; hoewel 15 ook goed is, want dat was Pim zijn streefgetal.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 19:53
Verwijderd
Ik vrees voor jou dat het drie of minder wordt.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 20:47
Vincent Vega
Vincent Vega is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 08-04-2003 @ 20:32:
Waar slaat dat nou weer op
Het CDA heeft niet de wil om een coalitie met de PvdA te vormen, dat blijkt wel. Ik vind dat ze dat openlijk moeten toegeven en niet net doen alsof ze dat wel willen.
__________________
plop
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 22:08
Verwijderd
Citaat:
NN schreef op 08-04-2003 @ 20:27:
Ik wil niet één partij de schuld geven. Het gaat mij er om dat het CDA tegen een goede economie is door de staatsschuld boven alles te stellen. Dit is ten eerste VVD-beleid en ten tweede kortzichtig.
ja en de PvdA gaat ten eerste voor een PvdA-beleid en ten tweede is het maar waar je als partij de prioriteiten wilt leggen.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 22:22
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-04-2003 @ 20:53:
Ik vrees voor jou dat het drie of minder wordt.
hehe
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 22:23
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef op 08-04-2003 @ 23:08:
ja en de PvdA gaat ten eerste voor een PvdA-beleid en ten tweede is het maar waar je als partij de prioriteiten wilt leggen.
ig niet bij een slechte economie, werkgelegenheid en koopkracht(cda), maar meer bij investeringen in zorg, onderwijs en veiligheid(pvda)

Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 22:37
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Ik vind dat ze tot het uiterste moeten blijven proberen om tot een vergelijk te komen. Op dit moment probeert het CDA echter te veel haar zin door te drijven, en blijft er van de beloftes van de PvdA aan de kiezer niets meer over. Dat vind ik een kwalijke zaak. Het CDA zou eens wat toegeeflijker moeten zijn, het komt nu teveel van de kant van de PvdA.

Maar stel dat het stukloopt, dan zal de meest waarschijnlijke stap een nieuw CDA-VVD-LPF-kabinet zijn. Dat houdt waarschijnlijk wéér heel kort stand (ik zie geen enkele reden waarom het dit keer beter zou gaan dan de vorige keer), en dan zal Balkenende definitief worden ontmaskerd als een zeer slecht leider, die niet eens een coalitie bij elkaar kan houden.

Resultaat: bij de volgende verkiezingen zal het CDA dan behoorlijk verliezen. Waarschijnlijk zullen ook de LPF en de VVD niet wild veel populairder worden door hun optreden in een tweede CDA-VVD-LPF-kabinet. De winst zal dan dus voornamelijk aan de linkerkant liggen.

Als de PvdA dan het grootst wordt, en GroenLinks, SP en D'66 winnen ook, dan kan de PvdA bij de formatie de eisen stellen. Het dan immers duidelijk wat de meerderheid van de keizers wil: een links beleid. De PvdA heeft dan het initiatief in handen, vooral als zij met andere linkse partijen een regering zou kunnen vormen. In dat geval kan de PvdA in het geval dat het misloopt met het CDA, ook met de kleinere linkse partijen een coalitie vormen. En ik vermoed dat zo'n regering beter loopt dan een CDA-VVD-LPF-kabinet, vanwege het ontbreken van politieke beunhazen van het kaliber Mat Herben/Hilbrand Nawijn/Herman Heinsbroek/Eduard Bomhoff, die niets anders lijken te kunnen dan ruziemaken en proefballonnen oplaten.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:

Laatst gewijzigd op 08-04-2003 om 23:04.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2003, 22:49
Atje85
Atje85 is offline
Nog geen definitieve breuk in kabinetsformatie

Uitgegeven: 8 april 2003 23:29
Laatst gewijzigd: 8 april 2003 23:36

DEN HAAG - CDA en PvdA zijn het dinsdagavond niet eens geworden over de problemen in de kabinetsformatie, maar willen wel met elkaar in gesprek blijven. PvdA-leider Bos heeft dat gezegd na afloop van overleg met zijn CDA-collega Balkenende onder leiding van de informateurs Donner en Leijnse.

Ook Balkenende zei dat er “geen reden is om te breken”. Hij liet weten dat de partijen woensdag verder praten. De informateurs zouden dan aangeven hoe de besprekingen het beste vlotgetrokken kunnen worden.

Volgens Bos zijn de problemen nog zeker niet van tafel en is hij bepaald niet optimistisch, maar was er dinsdagavond aan de onderhandelingstafel wel sprake van ‘openingetjes’. Inhoudelijk wilde hij niets kwijt. “We moeten eerst maar een nachtje slapen.”

Onvermijdelijk

Volgens de PvdA-leider zijn de problemen tussen CDA en PvdA nog net zo groot als maandag, toen de kabinetsformatie op springen stond. “Maar je moet het met elkaar doen. We zien allebei de onvermijdelijkheid ervan in”, vertelde Bos. Balkenende zei in sommige opzichten iets optimistischer te zijn dan maandag, maar hij wilde niet zeggen in welke opzichten.

In de loop van dinsdag leken de onderhandelingen stuk te lopen, omdat de PvdA een compromisvariant van de informateurs had afgewezen, terwijl het CDA daar wel mee akkoord was.

De partijen kwamen dinsdag bijeen om over de impasse te praten, maar volgens Bos is daarbij het compromisvoorstel van de informateurs niet meer aan de orde gekomen. Volgens ingewijden blijkt uit berekeningen van het Centraal Planbureau dat dit voorstel nog schadelijker is voor de economie en werkgelegenheid dan het oorspronkelijke bezuiningspakket van CDA en PvdA.

Moeizaam akkoord

CDA en PvdA bereikten vorige week een moeizaam akkoord over het financiële beleid voor de komende jaren. Daarin is 14,5 miljard euro aan bezuinigingen opgenomen om in 2007 het begrotingstekort weggewerkt te hebben. Daarnaast is nog 6 miljard vrijgemaakt voor extra uitgaven in onder meer zorg en onderwijs.

Alternatieven

Omdat het Centraal Planbureau (CPB) voorspelt dat het bezuinigingspakket grote nadelige economische effecten heeft, bijvoorbeeld voor de werkgelegenheid, doemde een groot probleem op voor CDA en PvdA. De informateurs zochten daarop naar alternatieven voor een groot aantal lastenverzwaringen die vooral nadelig uitpakken voor de economie, maar konden de twee partijen niet op een lijn krijgen.

Het CDA is bereid een klein begrotingstekort in 2007 te accepteren, maar wil in ruil daarvoor wel dat de PvdA extra uitgaven inlevert. De PvdA vindt dat het meer concessies moet doen dan het CDA.


nu.nl
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-04-2003, 07:57
NN
NN is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 08-04-2003 @ 23:23:
ig niet bij een slechte economie, werkgelegenheid en koopkracht(cda), maar meer bij investeringen in zorg, onderwijs en veiligheid(pvda)

Het CDA is niet voor werkgelegenheid omdat het gesubsidiëerde arbeid wil afschaffen en ook niet voor behoud van koopkracht omdat het 18,5 miljard wil bezuinigen en maar 1,5 miljard wil uitgeven. Bos tracht tenminste met de vakbonden nog tot overeenstemming te kunnen komen over werk en koopkracht.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 08:00
NN
NN is offline
Citaat:
de ballonnenman schreef op 08-04-2003 @ 23:08:
ja en de PvdA gaat ten eerste voor een PvdA-beleid en ten tweede is het maar waar je als partij de prioriteiten wilt leggen.
Het lijkt me logisch dat een partij voor een eigen beleid wil gaan. Daarnaast moet een partij kijken naar de noodzaken in de maatschappij, niet alleen maar naar een bankrekening met een negatief saldo.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 08:29
Martian
Avatar van Martian
Martian is offline
Wist je dat we al een jaar geen normale functionele regering gehad hebben? Go Nederland!
__________________
http://www.johnkerryisadouchebagbutimvotingforhimanyway.com
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 09:10
Jamais_Vu
Avatar van Jamais_Vu
Jamais_Vu is offline
Citaat:
Martian schreef op 09-04-2003 @ 09:29:
Wist je dat we al een jaar geen normale functionele regering gehad hebben? Go Nederland!
we moeten natuurlijk wel bestuurd worden...............................
Ik ben voor SP+GL+PvdA....................... zal die dag ooit komen???????????
__________________
the sound of ancient voices ringing soft upon your ear
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 09:53
*Burning water*
*Burning water* is offline
Stelletje klungels, Bos en Balkenende. Ik weet niet precies hoe het zit, wie er nu niet genoeg toegeeft, maar zeker is dat een van de partijen, of misschien wel allebei, niet genoeg moeite doet om tot een compromis te komen. Snappen ze dan niet dat een land geregeerd moet worden, en dat wanneer er niet een partij is die de absolute meerderheid haalt, er een compromis moet worden gesloten, waarbij beide partijen zonodig afstand moeten nemen van eerder ingenomen standpunten en tot elkaar moeten komen?
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 09:55
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
*Burning water* schreef op 09-04-2003 @ 10:53:
Stelletje klungels, Bos en Balkenende. Ik weet niet precies hoe het zit, wie er nu niet genoeg toegeeft, maar zeker is dat een van de partijen, of misschien wel allebei, niet genoeg moeite doet om tot een compromis te komen. Snappen ze dan niet dat een land geregeerd moet worden, en dat wanneer er niet een partij is die de absolute meerderheid haalt, er een compromis moet worden gesloten, waarbij beide partijen zonodig afstand moeten nemen van eerder ingenomen standpunten en tot elkaar moeten komen?
Dat zeggen wel meer mensen, en als de partijen dan van hun eerdere standpunten afwijken, worden dat ze kwalijk genomen door hun achterban en gaan mensen op een andere partij stemmen.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 09:56
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
NN schreef op 09-04-2003 @ 08:57:
Het CDA is niet voor werkgelegenheid omdat het gesubsidiëerde arbeid wil afschaffen en ook niet voor behoud van koopkracht omdat het 18,5 miljard wil bezuinigen en maar 1,5 miljard wil uitgeven. Bos tracht tenminste met de vakbonden nog tot overeenstemming te kunnen komen over werk en koopkracht.
Precies.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-04-2003, 09:56
Verwijderd
Ik vraag me af hoe lang het kabinet stand blijft houden, al zou er een hypothetisch regeerakkoord zijn.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 10:00
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 09-04-2003 @ 10:56:
Ik vraag me af hoe lang het kabinet stand blijft houden, al zou er een hypothetisch regeerakkoord zijn.

Ach, iig langer dan CDA-VVD-LPF
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 10:01
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 09-04-2003 @ 10:55:
Dat zeggen wel meer mensen, en als de partijen dan van hun eerdere standpunten afwijken, worden dat ze kwalijk genomen door hun achterban en gaan mensen op een andere partij stemmen.
Kijk, dat kiezers te dom zijn om in te zien dat er altijd moet worden ingeleverd op bepaalde terreinen, wil niet zeggen dat de partijen zich in hun onderhandelingen aan moeten passen aan de kiezer. Ik mag toch hopen dat de heren bestuurders wel iets slimmer zijn dan de gemiddelde kiezer...
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 10:02
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
*Burning water* schreef op 09-04-2003 @ 11:01:
Kijk, dat kiezers te dom zijn om in te zien dat er altijd moet worden ingeleverd op bepaalde terreinen, wil niet zeggen dat de partijen zich in hun onderhandelingen aan moeten passen aan de kiezer. Ik mag toch hopen dat de heren bestuurders wel iets slimmer zijn dan de gemiddelde kiezer...
Ja, maar ze moeten wel rekening houden met hun achterban, vandaar dat partijen natuurlijk altijd zo weinig mogelijk willen inleveren. Daarom gaat t ook langzaam, stap voor stap, maar uiteindelijk lukt t wel.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 10:02
Verwijderd
Citaat:
Atje85 schreef op 09-04-2003 @ 11:00:
Ach, iig langer dan CDA-VVD-LPF
Ik zou d'r geen krat bier op zetten
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 10:03
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 09-04-2003 @ 11:02:
Ik zou d'r geen krat bier op zetten

ik 10
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 10:09
*Burning water*
*Burning water* is offline
Citaat:
Atje85 schreef op 09-04-2003 @ 11:02:
Ja, maar ze moeten wel rekening houden met hun achterban, vandaar dat partijen natuurlijk altijd zo weinig mogelijk willen inleveren. Daarom gaat t ook langzaam, stap voor stap, maar uiteindelijk lukt t wel.
Oh, dat begrijp ik ook wel, dat je niet opeens een akkoord uit het niets kunt toveren. Maar ik vind het niet kunnen dat partijen, die in wezen toch niet hemelsbreed van elkaar afstaan (we hebben het hier immers over gematigde partijen), zich zo halsstarrig opstellen, dat ze niet tot overeenstemming komen.
__________________
Met beide benen op de grond kom je niet ver..
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 10:57
Atje85
Atje85 is offline
Apart overleg met Bos en Balkenende

***************************************
DEN HAAG De informateurs Donner en
Leijnse werken aan een nieuw voorstel
om CDA en PvdA op één lijn te krijgen
voor het te voeren financieel beleid.
De onderhandelaars worden vervolgens
vanmiddag afzonderlijk ontvangen,eerst
Bos en daarna Balkenende.

Gisteren kwamen de partijen er op het
financiële terrein opnieuw niet uit,
maar een dreigende breuk werd afgewend.

Oud-minister Bert de Vries (CDA) heeft
voor Business Nieuws Radio gezegd dat
CDA-leider Balkenende "nog maar eens
heel goed moet nadenken over zijn eis
voor een begrotingsevenwicht",gezien de
gevaren waarop het CPB heeft gewezen.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 11:30
waaromniet?
waaromniet? is offline
Citaat:
Dobermann schreef op 09-04-2003 @ 11:02:
Ik zou d'r geen krat bier op zetten
Tis dat je het nooit zou kunnen weten

Maar je hebt gelijk, een kabinet, als dat nog tot stand zou kunnen komen, zal waarschijnlijk niet lang zitten. Wat mij betrefd gaat Potter nog een keer op z'n bek met VVD en LPF.
__________________
A friend in need's a friend indeed, a friend with weed is better
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 11:38
Insane Juggalo
Insane Juggalo is offline
Ik denk dat nieuwe verkiezingen het enige middel is om nog enige stabiliteit in de puinhopen van een paar maanden CDA te krijgen.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 13:26
Bendzj
Avatar van Bendzj
Bendzj is offline
Mag het CDA na acht jaar paars eindelijk weer een paar jaartjes regeren en dan doen ze zo!
__________________
Such a riposte is a scandalous impertinence | Anders nog iets?
Met citaat reageren
Ads door Google
Oud 09-04-2003, 15:35
Atje85
Atje85 is offline
103 Teletekst wo 09 apr
***************************************
Balkenende en Bos nemen initiatief

***************************************
DEN HAAG De leiders van PvdA en CDA,Bos
en Balkenende,proberen in een gesprek
onder vier ogen de formatie te redden.
Ze zien voorlopig af van gespreksrondes
bij de informateurs,die in de voorbije
dagen niet tot de gewenste doorbraak op
financieel gebied hebben geleid.

CDA-leider Balkenende verliet vanmiddag
het Binnenhof "omdat er nu een ander
initiatief nodig is" en hijzelf nu zijn
verantwoordelijkheid wil nemen.

Voordat Bos op weg ging naar Balkenende
zei hij voor de NOS-camera dat hij er
goede hoop op heeft er wel uit te komen
door de zaak nu over een andere boeg te
gooien.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 15:36
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
Insane Juggalo schreef op 09-04-2003 @ 12:38:
Ik denk dat nieuwe verkiezingen het enige middel is om nog enige stabiliteit in de puinhopen van een paar maanden CDA te krijgen.
Je sig slaat nergens op.

Je denkt dat je er alles van weet, maar dat weet je dus kennelijk niet, dus moet je ook niet zo stom gaan lullen.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 16:35
Verwijderd
Citaat:
Insane Juggalo schreef op 09-04-2003 @ 12:38:
Ik denk dat nieuwe verkiezingen het enige middel is om nog enige stabiliteit in de puinhopen van een paar maanden CDA te krijgen.
Mag ik je erop wijzen dat die puinhopen hoogstwaarschijnlijk niet waren ontstaan als de Politieke Vereniging Lijst Pim Fortuyn meteen na Pims dood zou zijn ontbonden? Dan zouden de mensen die 15 mei LPF hebben gestemd en op die manier het land een jaar zonder fatsoenlijk bestuur hebben laten zitten, noodgedwongen op het CDA of de VVD hebben gestemd. Dan zouden we waarschijnlijk een kabinet CDA-VVD hebben gehad, wat een stuk stabieler en slagvaardiger zou zijn geweest dan dit zootje.

Er is geen andere reden aan te wijzen voor de huidige chaos dan het amateurisme van de LPF.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 16:44
geen punt.
Avatar van geen punt.
geen punt. is offline
Er dient heel snel een nieuwe regering te komen, daar is iedereen het over eens, maar het moet wel een beetje stabiel zijn. Balkenende kan niet tegen Bos zeggen dat hij er geen zin meer an heeft, dan verliest het CDA heel veel 'credits'. Bos durft dat ook niet te zeggen, dat zou niet eerlijk zijn tegenover de kiezers. Ze moeten het dus nog maar ff proberen, het lukt niet en wat zeg ik dan: nieuwe verkiezingen ja.

Het zou uniek zijn, dat wel, maar er zit niet veel anders op:
De VVD zal weigeren nu in de regering te gaan zitten. Ze hebben niet genoeg vertrouwen van de bevolking gekregen, dat vertrouwen zal er bij nieuwe verkiezingen zeker komen, aangezien PvdA en CDA veel zullen verliezen. Bovendien is de situatie economisch nu zo slecht gesteld, dat geen enkele partij graag zou regeren, het kan bijna alleen maar fout gaan. Kortom, dan verliezen ze nog meer bij de volgende verkiezingen.

Nieuwe verkiezingen, en snel, er zit níets anders op, of het CDA moet alleen gaan regeren...

En over die chaos na Pim Fortuyn: dat hebben we te danken aan de heer van der Graaf!
__________________
Zeg vaker NEE (tegen Europa)
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 16:44
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
lolacarolala schreef op 09-04-2003 @ 10:10:
ik ben jong dom en links bla bla bla
Ga teletubbies kijken ofzo...
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 16:47
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
nare man schreef op 09-04-2003 @ 17:35:
Er is geen andere reden aan te wijzen voor de huidige chaos dan het amateurisme van de LPF.
De kogel kwam van links, dus "who's to blame"?
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 16:48
naam onbekend
Avatar van naam onbekend
naam onbekend is offline
Citaat:
BARON schreef op 09-04-2003 @ 17:47:
De kogel kwam van links, dus "who's to blame"?
*kuch*

De kogel kwam van Volkert van der G. Die was inderdaad links, maar dat betekent nog steeds niet dat heel links achter hem stond. Ikzelf in ieder geval niet.
__________________
There's no such thing as a winnable war, it's a lie we don't believe anymore | Met rijbewijs! :cool:
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 16:50
BARON
Avatar van BARON
BARON is offline
Citaat:
naam onbekend schreef op 09-04-2003 @ 17:48:
*kuch*

De kogel kwam van Volkert van der G. Die was inderdaad links, maar dat betekent nog steeds niet dat heel links achter hem stond. Ikzelf in ieder geval niet.
Maar zeg dat ook eens tegen Nare Griezel, want die blijft maar de hele tijd flamen.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 16:53
Verwijderd
Citaat:
BARON schreef op 09-04-2003 @ 17:47:
De kogel kwam van links, dus "who's to blame"?
Daar gaat het niet om, je kunt gewoon niet ontkennen dat als alle LPF-kiezers na de dood van Fortuyn op CDA of VVD hadden gestemd, we nu een stabiel kabinet hadden gehad.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 17:02
Blitzkrieg Bop
Avatar van Blitzkrieg Bop
Blitzkrieg Bop is offline
Citaat:
*Burning water* schreef op 09-04-2003 @ 11:09:
Oh, dat begrijp ik ook wel, dat je niet opeens een akkoord uit het niets kunt toveren. Maar ik vind het niet kunnen dat partijen, die in wezen toch niet hemelsbreed van elkaar afstaan (we hebben het hier immers over gematigde partijen), zich zo halsstarrig opstellen, dat ze niet tot overeenstemming komen.
Het gaat over 2/10 procent..

0,2 of 0,4% tekort op de begroting in 2007... moet daar nou een formatie op stuklopen?
__________________
vive la feast!!
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 17:20
geen punt.
Avatar van geen punt.
geen punt. is offline
Citaat:
duyvel schreef op 09-04-2003 @ 18:02:
Het gaat over 2/10 procent..

0,2 of 0,4% tekort op de begroting in 2007... moet daar nou een formatie op stuklopen?
Hmm, in absolute getallen is dat heel veel, dat ten eerste. Ten tweede denk ik..... weet ik wel zeker, dat daar de formatie niet alleen op stuk gelopen is. Uit berekeningen van het CPB bleek dat het desastreuse gevolgen zou hebben voor economie en werkgelegenheid, tja, vind je het gek dat de PvdA daar hun handtekening niet onder willen zetten? Het CDA zei het wel te willen, maar dat is alleen maar om de schuld van het mislopen van de formatie van hun af te schuiven.
__________________
Zeg vaker NEE (tegen Europa)
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 17:32
Verwijderd
Citaat:
BARON schreef op 09-04-2003 @ 17:50:
Maar zeg dat ook eens tegen Nare Griezel, want die blijft maar de hele tijd flamen.
Het was geen flame. Uit het feit dat jij niet meer reageert is duidelijk af te leiden dat je je ongelijk erkent.
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 18:12
Atje85
Atje85 is offline
Citaat:
duyvel schreef op 09-04-2003 @ 18:02:
Het gaat over 2/10 procent..

0,2 of 0,4% tekort op de begroting in 2007... moet daar nou een formatie op stuklopen?

In absolute getallen is dat enorm veel geld
Met citaat reageren
Oud 09-04-2003, 18:13
Atje85
Atje85 is offline
103 Teletekst wo 09 apr
***************************************
'Goed gesprek' Balkenende en Bos

***************************************
DEN HAAG De leiders van PvdA en CDA,Bos
en Balkenende,hebben "een goed gesprek"
gehad over de kabinetsformatie.Op een
geheime locatie bespraken ze varianten
door om de impasse te doorbreken.

De informateurs Donner en Leijnse
schoven in het laatste half uur van het
overleg tussen Bos en Balkenende aan.

Voor het overleg zei Balkenende dat "nu
een ander initiatief nodig is".De twee
partijleiders verklaarden dat ze hun
verantwoordelijkheid willen nemen,omdat
de gesprekken bij de informateurs niet
tot een doorbraak op financieel gebied
hebben geleid.Het formatieberaad wordt
morgen op het Binnenhof voortgezet.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Formatie 2012
Martiño
80 06-11-2012 09:33
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap NRC: CDA geen gevangene van PvdA in formatie
Atje85
29 10-06-2003 14:22
Verhalen & Gedichten Formatie
Evito
3 07-05-2003 12:31
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap formatie mislukt
hippie jesse
2 10-04-2003 23:51
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap Formatie: Een grote leugen?
horsepills
1 26-03-2003 10:55


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:40.