Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Verkeer & Vervoer
Topic gesloten
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 21-12-2010, 16:28
Verwijderd
Citaat:
Jammer voor je, daarom rijden ze je ook voorbij. Terecht, overigens.
Zeg je dat nu echt op een manier alsof 'haha je wordt voorbij gereden' een soort van belediging is
Advertentie
Oud 21-12-2010, 20:34
Verwijderd
vandaag vrij weinig gekkigheid meegemaakt.
Behalve dan de bumperklever achter me, in een woonwijk, die uit nood een sneeuwberg indook, toen ik een noodstop maakte voor een kind dat overstak. Grinnikend ben ik verder gereden
Oud 22-12-2010, 10:15
Verwijderd
Welke malloot gaat dan ook bumperkleven (überhaupt al), maar helemaal met dit weer is dat echt
Ik zag gister ook een Audi (wat anders) bumperkleven op een matig gestrooide weg, met 70
Oud 22-12-2010, 16:28
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Nu de wegen hier een beetje schoon zijn zie je meteen iedereen als idioten rijden
Alsof ze nog wat asociaal gedrag in te halen hebben ofzo
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 22-12-2010, 17:40
Verwijderd

Valt hier wel mee, maar de wegen zijn (bewust, want ik heb wel vegers zien rijden) niet al te schoon gemaakt. Werkt prima. Ik heb maar 3 mensen zien bumperkleven en die zagen er ook wel uit alsof ze meer zaadcellen dan hersencellen hadden, dus soit.
Mijn wegpiraat was de oudere dame met oudererere dame ernaast in haar Ka die mij geen voorrang verleende, waardoor ik op besneeuwd wegdek een noodstop moest uitvoeren. Ze remde namelijk wel af, dus ik dacht, mooi, die verleent netjes voorrang, maar nee, het afremmen was om de bocht te kunnen nemen
Oud 23-12-2010, 07:01
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Gisteren in Utrecht; wachtend bij een verkeerslicht, trekt mijn voorganger zódanig laat en traag op dat ik oranje moet nemen. Één keer, kan gebeuren, maar twee keer, dat heet gewoon geen rekening houden met ander verkeer.
Oud 23-12-2010, 08:48
Verwijderd
Eergisteren werd ik op een 80-weg ingehaald door een malloot die minstens 110 reed. En die bleef niet eens links plakken; schoot daarna weer vlak voor mijn neus, racete naar de volgende auto, ging weer naar rechts, ging vlak voor die andere weer naar links, enzovoort. En dat op een weg waar de rijstroken wel goed sneeuwvrij zijn, maar er tussen de stroken een hele berg ligt.

Vandaag het tegenovergestelde. Het was wat sneeuwerig, ik had ook niet harder dan 40 gewild, op een rechte 50-weg. Maar degene voor mij bleef angstvallig onder de 15 rijden. Af en toe tikten we de 8 km/u aan. Ja, ga dan op de fiets.
Oud 23-12-2010, 16:00
Moonspell
Avatar van Moonspell
Moonspell is offline
Citaat:
Zeg je dat nu echt op een manier alsof 'haha je wordt voorbij gereden' een soort van belediging is
Je kunt wel pronken met een "mini", maar wat heb je eraan als je geen winterbanden kan plaatsen .

Bedoel, zo duur is een set winterbanden nou ook weer niet! En een redelijk goede invenstering!
__________________
Kijk,een blauw balkje ████ . "Tigerly: Wat feacepalm je me,vlerk?!" Absinthe:"Ik voel me vooral beter dan jou."
Oud 23-12-2010, 16:24
Ivo
Ivo is offline
Ik wens je veel succes om winterbanden te vinden in de maat 165/60 R12. Als je ze vindt, hoor ik graag waar ik ze kan kopen.
Geld is het probleem niet. Als dat het wel was, zou ik al lang geen Mini meer rijden.
Oud 23-12-2010, 21:34
Verwijderd
Citaat:
Je kunt wel pronken met een "mini", maar wat heb je eraan als je geen winterbanden kan plaatsen .

Bedoel, zo duur is een set winterbanden nou ook weer niet! En een redelijk goede invenstering!
Ik denk dat je ook de verkeerde Mini in gedachten hebt. Ivo rijdt in een originele Mini, niet de BMW-variant. Die bandjes zijn nogal klein en die maat vind je nu eenmaal niet erg makkelijk
Oud 23-12-2010, 22:23
Qimm
Avatar van Qimm
Qimm is offline
misschien kijken naar winterbanden voor van die brommobielen (en dat meen ik serieus!) Dat zijn ook van die minimaatjes
__________________
Your kisses lift me higher Like the sweet song of a choir You light my morning sky With burning love
Oud 23-12-2010, 22:38
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik vind die klevers toch wel erg irritant met dit weer. Ik reed vandaag in Limburg waar alle wegen nog wit waren. Dat betekent dat ik met mijn Kia Picanto met zomerbandjes gewoon heel voorzichtig moet doen op een dorpsweggetje. En ja, dan snap ik best dat die SUV met winterbanden een stuk harder kan en zich ergert aan het feit dat ik wat langzamer voor hem rijdt, maar hij kan zich er ook bij neerleggen in plaats van proberen mij een stukje vooruit te duwen. Hij heeft er niks aan als ik me laat opjagen, het bochtje net wat te snel pak en mezelf om een boom heen vouw.


Oh en voor gister nomineer ik een wagen die op de Duitse onverlichte provinciale weg ging lopen kleven, terwijl het spekglad was. Toen de eenbaansweg overging in een tweebaansweg was ik maar al te blij omdat hij er langs kon, maar hij bleef op minimale afstand achter mij rijden. Een onverlichte baan met tegenliggers is al bloedirritant omdat je niks ziet, maar als er dan ook nog iemand op <1sec rem-afstand achter je zit stijgt het irritatielevel wel heel snel.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 23-12-2010, 23:34
Verwijderd
om nu met zomerbanden te rijden vind ik een verkeerde bezuiniging...
Oud 24-12-2010, 08:25
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Dat ben ik met je eens hoor LA, maar vind je dat nu echt ook een goed argument om je eigen leven en dat van een ander maar in gevaar te brengen? Want bumperkleven met dit weer is ook echt levensgevaarlijk, hoe leuk en verkeersvaardig je jezelf ook vindt.
__________________
I like my new bunny suit
Oud 24-12-2010, 09:20
Verwijderd
Citaat:
Dat ben ik met je eens hoor LA, maar vind je dat nu echt ook een goed argument om je eigen leven en dat van een ander maar in gevaar te brengen? Want bumperkleven met dit weer is ook echt levensgevaarlijk, hoe leuk en verkeersvaardig je jezelf ook vindt.
Idd, ik heb het idee dat sommige mensen met winterbanden zichzelf echt overschatten (of ja, hun banden dan).
Oud 24-12-2010, 10:45
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Citaat:
om nu met zomerbanden te rijden vind ik een verkeerde bezuiniging...
Ik heb het geld niet en vorig jaar heb ik nauwelijks met de sneeuw hoeven rijden, dus het is ook niet iets waar ik voor gespaard heb.
Ik snap je opmerking wel, want er ligt inderdaad ook een stukje schuld bij mij. Maar dat gekleef blijft jammer, helemaal als je er gewoon langs kan.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 24-12-2010, 10:54
Verwijderd
Citaat:
Ik heb het geld niet en vorig jaar heb ik nauwelijks met de sneeuw hoeven rijden, dus het is ook niet iets waar ik voor gespaard heb.
Ik snap je opmerking wel, want er ligt inderdaad ook een stukje schuld bij mij. Maar dat gekleef blijft jammer, helemaal als je er gewoon langs kan.
Zal wel iemand zijn geweest die zich er gewoon niet bewust van was. Ik had laatst ook iemand op echt <1s achter op de bumper hangen, maar toen ik naar links ging omdat ik hem zat was, zag ik hem direct weer zo dicht achterop de auto voor hem gaan rijden. Die vent was zich gewoon totaal niet bewust van zijn tussenafstand.
Ik ben het wel met je eens dat mensen die met dit weer kleven echt heel dom zijn. Beter worden die allemaal voor EMG cursussen opgegeven.
Oud 24-12-2010, 11:14
Balance
Avatar van Balance
Balance is offline
Ik denk dat hij het fijn vond om een punt te hebben waar hij achter aan kon rijden (zoals gezegd: onverlichte baan met tegenliggers, dus dan zie je erg weinig en is een volgpunt wel heel fijn. Zeker ook omdat het vrij mistig was) en idd niet door had dat hij er zo dicht op zat. Ik heb uiteindelijk maar gas teruggenomen tot het moment dat hij het zat was en er langs ging. Vanaf toen scheurde hij ook echt keihard weg, binnen no-time uit mijn zicht.
__________________
Ik ga links want ik moet rechts. En we gaan nog niet naar huis.
Oud 24-12-2010, 13:22
Verwijderd
Ik heb mijn auto weer vastgereden... ik durfde niet de inrit op, dus ik wou hem langs de kant parkeren, maar ook al was het een kleiner laagje sneeuw, hij kan geen kant meer op

Ik ben dit zo beu. Allemaal leuk en wel witte kerst, maar niet als je ergens heen moet.
Oud 24-12-2010, 17:02
Verwijderd
Balance en iedereen: het was geen cynisch bedoelde opmerking. Bumperkleven is hoe dan ook niet goed te praten. En zeker nu niet. Maar ik móet zeggen, zelfs met winterbanden was het best eng op de a2 vandaag....
Oud 25-12-2010, 09:50
Verwijderd
Citaat:
Ik heb mijn auto weer vastgereden... ik durfde niet de inrit op, dus ik wou hem langs de kant parkeren, maar ook al was het een kleiner laagje sneeuw, hij kan geen kant meer op

Ik ben dit zo beu. Allemaal leuk en wel witte kerst, maar niet als je ergens heen moet.
Koop en gebruik sneeuwkettingen. Dan krijg je 'm van z'n plek. Bij jouw Merc wel alle 4 de bandjes knuffelen met die dingen
Oud 25-12-2010, 12:58
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Die dingen werden/worden zelfs in Limburg al gedoogd omdat het anders op sommige plekken daar niet te doen is, terwijl ze hier in principe niet zijn toegestaan Bij jullie mogen ze gewoon indien nodig.

Met heuvelachtig terrein, wat we hier in Drenthe niet echt hebben, heb je natuurlijk ook meer maatregelen nodig, al zijn dit ook leuke beelden natuurlijk:
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 26-12-2010, 20:58
Verwijderd
Mijn vader en mijn oom hebben me losgeduwd en toen was alles in orde .

Gisteren een idioot die alleen een gaatje in de voorruit om te kijken in zijn besneeuwde auto had gemaakt. Die mogen ze van mij van de weg halen en taakstraffen geven: sneeuwruimen. En al die plakken sneeuw van zijn dak kwamen natuurlijk steeds tegen mijn voorruit aangewaaid . Ik heb hem ingehaald toen er een schone 4-baansweg kwam.
Oud 29-12-2010, 18:04
Verwijderd
Oud 29-12-2010, 20:17
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ik had die al gezien, maar wat een idioot zeg
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 29-12-2010, 21:19
Verwijderd
Ik zat bijna te janken omdat ik me aan het inbeelden was dat het mijn auto was
Oud 30-12-2010, 10:55
Verwijderd
Van de voorpagina van het Eindhovens Dagblad komt tot u....

Een 25-jarige Belg die in plaats van in de Parkeergarage Heuvelgalerie, in de FIETSENKELDER Heuvelgalerie probeerde te parkeren met zijn Alfa Romeo 147, omdat zijn navigatiesysteem dat zei. Dan kun je echt niet rijden hoor, want de Parkeergarage staat duidelijk aangegeven en iedereen gaat daar naar binnen (zeker midden op de dag) en ook boven de fietsenkelder staat heel groot een bord "FIETSENSTALLING"
Oud 30-12-2010, 11:09
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ach, hoe vaak hoor je niet zo'n bericht? Ik heb ook wel gehoord dat mensen vast zijn komen te zitten in een fietstunnel (want dat was de 'zijstraat' die ze in moesten), of dat er steevast wegwerkzaamhedenborden geweigerd en zo vast kwamen te zitten op rotondes die nog in aanbouw waren, of dat ze de Maas inreden - alleen omdat dat apparaat dat zei
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 30-12-2010, 11:17
Verwijderd
Allemaal mensen die niet kunnen rijden dus. Gewoon lekker dat rijbewijs in laten leveren
Oud 30-12-2010, 21:46
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
. in plaats van in de Parkeergarage Heuvelgalerie, in de FIETSENKELDER Heuvelgalerie probeerde te parkeren met zijn Alfa Romeo 147, omdat zijn navigatiesysteem dat zei.
Kan toch zijn dat z'n TomTom nog op vervoermiddel "fiets" stond?
Oud 30-12-2010, 22:19
Verwijderd
Vandaag een lul in een dikke jeep (god wat gebruik ik vaak schuttingtaal als het op wangedrag in het verkeer aankomt), die niet handsfree aan het bellen was en toch maar even voor mij inschoot op de rotonde. Ik zag het aankomen, dus ik hield al in, maar ik was toch niet zo gelukkig dat ik alsnog voluit op de rem moest. Mijn claxon werkt nog steeds blijkbaar.
Oud 30-12-2010, 23:22
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
De provinciale wegen hier zijn echt onwaarschijnlijk glad door ijzel. Echt een pure ijsbaan. Zelfs lopend had ik een remweg van 50 meter... Dus onderweg naar huis zat er uiteraard eentje met z'n A3 (de bestuurder had ook een redelijk petjeniveau) vast in de sneeuw in de berm Die gast had echt absurd veel geluk, zijn ene achterwiel hing al boven de sloot. Een halve meter naar achteren en hij was echt een stuk minder vrolijk geweest. Hij had er al iemand anders bijgehaald om hem proberen weer op de weg te trekken; met een een achterwielaangedreven jaren '80 Yank-slagschip - uiteraard automaat - die met zijn achterwielen ook in de sneeuw moest staan en die gast met z'n A3 alleen maar planken Na wat sneeuwruimen (ook vooral niet eerst de sneeuwhopen rond de wielen weghalen), geduw en heel veel ronddraaiende banden hebben we hem er alsnog uit gekregen. En daarna ben ik met max. 30 naar huis gereden...
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 31-12-2010, 12:50
Verwijderd
Citaat:
Kan toch zijn dat z'n TomTom nog op vervoermiddel "fiets" stond?
Dan wordt je daar niet langs gestuurd want het bevind zich in een voetgangerszone. Je mag er met je fiets alleen lopend komen
Volgens TomTom had de beste meneer een verkeerd POI geselecteerd (idd, van de fietsenstalling, niet van de parkeergarage), waardoor hij daar uitkwam.
Daar moet bij worden vermeld dat hij daarbij dus tegen het verkeer in is gereden (anders kan je er niet komen), verkeersborden en verkeerslichten heeft genegeerd en ook niet op zijn TomTom heeft gekeken, want die geeft aan dat het een voetgangerszone is.
Oud 02-01-2011, 10:10
Verwijderd
Gisteren bijna aangereden op m'n fiets, omdat een of andere idioot een bocht probeerde te nemen met 60-70 km/h in een 30 km/h zone en daarbij eindige op het fietspad van de verkeerde weghelft
Oud 02-01-2011, 23:42
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ik had dan weer last van een fietser; die kwam in het donker zonder verlichting uit een zijstraat geracet en de weg opgedoken. Hij had voorrang en nou is dat een zijstraat waarbij je al extra goed moet opletten vanwege de onoverzichtelijkheid, dus ik reed langzaam genoeg en zag hem wel op tijd, maar erg handig is het niet (zeker als ze nog verder op de rijbaan fietsen vanwege de sneeuw/ijstroep op de fietsstroken).
En andere mensen ook maar afvragen waarom het een 30-km zone is daar
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 03-01-2011, 06:28
hookee
Avatar van hookee
hookee is offline
Citaat:
En andere mensen ook maar afvragen waarom het een 30-km zone is daar
..of waarom een zijweg voorrang heeft op een hoofdweg. Levensgevaarlijk als mensen denken dat recht op voorrang ook veilig is.
Oud 04-01-2011, 14:53
Verwijderd
Citaat:
..of waarom een zijweg voorrang heeft op een hoofdweg. Levensgevaarlijk als mensen denken dat recht op voorrang ook veilig is.
Idd, helemaal fietsers zonder licht die voorrang nemen (en er recht op hebben) zonder een beetje te anticiperen op dat ze niet gezien worden. Pfff, soms schrik je je echt lam in dat soort situaties, die mensen zouden zichzelf eens moeten zien fietsen.
Oud 04-01-2011, 15:34
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Citaat:
..of waarom een zijweg voorrang heeft op een hoofdweg. Levensgevaarlijk als mensen denken dat recht op voorrang ook veilig is.
Het heeft voorrang omdat het in een 30-km zone ligt. Dus gewoon snelheid eruit als het onoverzichtelijk is en pas weer optrekken als je zeker weet dat er niets aankomt - zo zie je ook zonder licht rijdende fietsers dus nog op tijd

Gisteren op de A1 asociaal hard rechts ingehaald door een S-klasse die geen seconde geduld had. Ik reed uiterst links, de maximum snelheid, en kon niet naar rechts want er is een stuk waar 2x2 stroken bij elkaar komen en dan zit daar een doorgetrokken streep (je mag wel van rechts naar links maar niet van links naar rechts). Gelijk toen ik weer naar rechts moest ben ik één baan opgeschoven, maar ik steek nooit gelijk meerdere banen over. Ik schuif één baan op, kijk of de volgende nog steeds vrij is, en dan pas doe ik de volgende. Maar dat was niet vlot genoeg dus terwijl ik voor de tweede wissel mijn spiegels controleer komt die MB met een noodgang rechts voorbij, haalt een hele groep in en gaat uiterst links direct op zijn voorganger rijden

Sowieso had ik het idee dat heel veel mensen een stuk opgefokter reden dan normaal, misschien omdat ze het langzamer rijden met de sneeuw/ijzel nog moeten compenseren?
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 04-01-2011, 17:22
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Ik heb vandaag een middelvinger naar m'n hoofd gekregen
Ik reed achter een hele stoet auto's op een 100 weg, waar we niet harder konden dan 80 vanwege een auto+aanhanger vooraan in de stoet. Maar de persoon achter me vond het toch nodig om te gaan bumperkleven en heen en weer te gaan slingeren. Toen zag ik hem prutsen met z'n radio en heb ik even m'n rem aangetikt, blijkbaar schrok hij daar nogal van (moet eerlijk toegeven dat dat ook wel mijn bedoeling was ) en stak hij zijn middelvinger op, toen heb ik even gegniffeld en m'n binnenspiegel omgeklapt. Hij hield vervolgens wel wat meer afstand, dus de hint was wel duidelijk .
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 04-01-2011, 18:17
Verwijderd
Je weet dat jouw gedrag genoeg is voor artikel 5 he? Ik snap het helemaal, want het is rete-irritant, maar remmen doe zélfs ik niet! Ik geef ze gewoon mistachterlicht en/of laat de snelheid zakken totdat ze meer afstand nemen, werkt prima en is niet strafbaar (muv het mistachterlicht dan )
Oud 04-01-2011, 18:38
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Ik heb een hele enkele keer dat wel eens gedaan, alleen bij mensen waarvan ik niet eens meer de neus kon waarnemen omdat ze er zo dicht opzaten Al rem ik niet, ik aai alleen het pedaal zodat de lampjes branden. Als ik in zo'n situatie daadwerkelijk wil afremmen laat ik inderdaad ook het gas los.

Mistachterlicht hangt van de auto af. In veel moderne auto's moet je eerste de mistlampen voor aanzetten (indien aanwezig), dat vind ik dan een beetje onnodig/verwarrend voor de mensen voor mij
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 04-01-2011, 18:52
Verwijderd
Ik zou het nooit doen. Als er een ongeluk door komt ben jij mooi de pineut, er zijn zelfs al mensen veroordeeld voor dood door schuld. Daar ben je niet blij mee
Oud 04-01-2011, 19:17
KIET
Avatar van KIET
KIET is offline
Dat zijn ook wel weer extremen, en wat mij betreft geld ook als iemand opzettelijk het gas loslaat en plotseling afremt. Het resultaat is hetzelfde, of iemand nu schrikt van oplichtende remlichten of van een auto die dichterbij komt zónder verdere indicatie. Dat is net zo gevaarlijk. Die veroordelingen in kwestie gaan dan ook over het praktisch maken van een noodstop, wat al in een hele andere orde van opzettelijk gedrag zit dan lampjes laten branden of anders mensen hinderen
Los van het feit dat het ook erg moeilijk is om te bewijzen dat een remactie daadwerkelijk zonder reden was - als ik even kijk hoe de helft van Nederland tegenwoordig een afrit lijkt te nemen vanaf de linkerbaan
__________________
KIET: "We are not here to create disorder, we are here to protect disorder!"
Wanted: 30 Chinamen and a zeppelin for elaborate practical joke.
Oud 04-01-2011, 23:25
T_ID
Avatar van T_ID
T_ID is offline
Citaat:
Die veroordelingen in kwestie gaan dan ook over het praktisch maken van een noodstop, wat al in een hele andere orde van opzettelijk gedrag zit dan lampjes laten branden of anders mensen hinderen
qft.

Daarom doe ik dat schrik aanjagen van bumperklevers ook meestal met mijn linkervoet. Dan hoef je je gas niet los te laten en vertraag je in principe helemaal niet.

Volgens mij is dat zelfs veiliger dan niet remmen en wel snelheid terugnemen, want als iemand bumperkleeft op hoge snelheid hebben ze ook te weinig tijd om op een rustige snelheidsdaling te anticiperen.
__________________
"Republicans understand the importance of bondage between a mother and child." - Dan Quayle
Oud 05-01-2011, 09:17
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Al rem ik niet, ik aai alleen het pedaal zodat de lampjes branden.
Ik was niet helemaal duidelijk, maar dat deed ik dus, ik maakte geen noodstop
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 05-01-2011, 10:18
Verwijderd
Ja, dat maakt dus feitelijk gezien niet uit. Daar gaat namelijk ook gevaarzetting van uit en ik ben er wel van overtuigd dat je daar gewoon voor veroordeeld gaat worden, of op zijn minst een rijontzegging krijgt + EMG.

Laatst gewijzigd op 05-01-2011 om 10:37.
Oud 05-01-2011, 10:32
Verwijderd
Wat je ook kan doen: als je dan naar rechts kan, om de bumperklever er langs te laten, dat tergend langzaam doen.

Maar meestal laat ik me gewoon terugvallen achter degene die ik aan het inhalen was.

Ik snap echt niet, dat je met deze weersomstandigheden (naja nu is het wel weer rijbaar allemaal) zo roekeloos kan rijden. Al die hulpmiddelen op je auto en winterbanden, is geen garantie voor het niet krijgen van ongelukken. Zeker niet als je daarmee alsnog als een complete mongool gaat rijden.

Zulke mensen verdienen een nekschot. Of op zijn minst een onvoorwaardelijke rijontzegging van een paar honderd jaar.
Oud 05-01-2011, 12:23
Nona
Avatar van Nona
Nona is offline
Citaat:
Wat je ook kan doen: als je dan naar rechts kan, om de bumperklever er langs te laten, dat tergend langzaam doen.
Ik vind dit een topicje waard: persoonlijke records en mooie momenten. <3 Ik vind het in het bijzonder vermakelijk als mensen dan maar de redresseerstrook mee gaan pakken om me maar zo snel mogelijk voorbij te zijn. Leuke aapjes zijn dat.
__________________
I like my new bunny suit
Oud 05-01-2011, 20:01
MTpower
Avatar van MTpower
MTpower is offline
Citaat:
Ja, dat maakt dus feitelijk gezien niet uit. Daar gaat namelijk ook gevaarzetting van uit en ik ben er wel van overtuigd dat je daar gewoon voor veroordeeld gaat worden, of op zijn minst een rijontzegging krijgt + EMG.
+Een boete voor het beledigen van een ambtenaar in functie waarschijnlijk, als de KLPD/verkeerspolitie mij daarvoor aan de kant zet ipv de bumperklevende bumperklever

En mocht hij zich doodrijden is er totaal geen bewijs dat ik mijn rem aantikte, er kon wel iets op de weg liggen dat hij te laat zag aankomen. Hij reed zo dicht op me dat degene daarachter waarschijnlijk mijn remlicht niet eens kon zien
__________________
Zoek en gij zult gezocht hebben.
Oud 06-01-2011, 07:56
Verwijderd
Citaat:
+Een boete voor het beledigen van een ambtenaar in functie waarschijnlijk, als de KLPD/verkeerspolitie mij daarvoor aan de kant zet ipv de bumperklevende bumperklever

En mocht hij zich doodrijden is er totaal geen bewijs dat ik mijn rem aantikte, er kon wel iets op de weg liggen dat hij te laat zag aankomen. Hij reed zo dicht op me dat degene daarachter waarschijnlijk mijn remlicht niet eens kon zien
Sorry hoor, maar dat is gewoon echt dom. Ja, het bumperkleven is gevaarlijk, maar bewust iemand in gevaar brengen is nog vele malen gevaarlijker. En ja, ook door alleen je remlichten te laten oplichten breng je iemand in gevaar want dat veroorzaakt in zo'n geval een schrikreactie. Natuurlijk zit de bumperklever fout, maar dat geeft jou niet het recht om eigen rechter te spelen op deze manier.
Je hebt ook een mistachterlicht, gebruik dat dan gewoon.

Als je denkt dat je daar niet over gaat malen daarna zit je echt fout
Advertentie
Topic gesloten


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:33.