Oud 26-07-2019, 23:46
VividMist04
VividMist04 is offline
Hallo,

Aangezien ik niet tot staat ben om bij te verdienen naast mijn studie vanwege mijn autisme, is er een mogelijkheid dat ik in aanmerking kom voor individuele studietoeslag. Dit is speciaal bedoelt voor jongeren vanaf 18 jaar die vanwege medische beperkingen niet in staat zijn het minimumloon te verdienen, maar wel mogelijkheden tot arbeidsparticipatie hebben.

Mijn vraag is nu, aangezien het (voor mij) onduidelijk op het internet te vinden is, wat de voorwaarden zijn om in aanmerking te komen voor individuele studietoeslag.

Wat me het meest onduidelijk is, is of mijn ouders (gescheiden, momenteel wonend bij moeder) maar een maximum inkomen mogen hebben. Mijn moeder zegt dat zij en mijn vader te veel verdienen, maar ik vind er op het internet verder niks over terug. Ook niet op de pagina over individuele studietoeslag van mijn eigen Gemeente.

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groet,

Nikki
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 26-07-2019, 23:54
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Voorwaarden
U bent 18 jaar of ouder.

U hebt een lichamelijke of geestelijke beperking, of een chronische ziekte.

U hebt recht op studiefinanciering, of een tegemoetkoming scholieren (Wtos).
Het maakt niet uit of u studeert aan een ROC, een hoge school of universiteit of naar school gaat.

Uw eigen vermogen is lager dan € 6.120 als u alleenstaand bent, of lager dan € 12.240 als u een partner en/of een kind hebt. Het vermogen van uw ouders telt niet mee.

Hebt u een koopwoning? Dan mag de overwaarde van uw eigen huis niet meer zijn dan € 51.600.

U kunt door uw lichamelijke of geestelijke beperking of uw chronische ziekte niet het minimum maandloon verdienen. U hebt hiervan een bewijs. Hebt u hier nog geen bewijs van? Vraag dan ook alvast individuele toeslag aan. Wij kunnen een deskundige (bijvoorbeeld een arts) vragen om dit te onderzoeken.
Bron: https://pki.utrecht.nl/Loket/product...76de051b79a24d
Met citaat reageren
Oud 26-07-2019, 23:56
VividMist04
VividMist04 is offline
Heel erg bedankt voor de snelle reactie!
Met citaat reageren
Oud 26-07-2019, 23:57
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Heel erg bedankt voor de snelle reactie!
No problem.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2019, 01:45
Verwijderd
Goh, heb je autisme?

Misschien moet je het in je sig zetten...
Met citaat reageren
Oud 27-07-2019, 01:46
Verwijderd
Trouwens, je doet alles overkomen alsof het de enige modus is van autist zijn, ik ben dit DUS ik kan het alleen zo en zo. Ik ken genoeg autisten die werken naast hun studie bijvoorbeeld. Sommigen zelfs fulltime.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2019, 02:24
Destruct!
Avatar van Destruct!
Destruct! is offline
Citaat:
Trouwens, je doet alles overkomen alsof het de enige modus is van autist zijn, ik ben dit DUS ik kan het alleen zo en zo. Ik ken genoeg autisten die werken naast hun studie bijvoorbeeld. Sommigen zelfs fulltime.
Eindelijk kan ik mijn stoornis misbruiken!!1

Lekker de belastingdienst beroven en er geen hoer voor doen.


Inderdaad, je proeft het echte leven.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2019, 05:47
Verwijderd
Citaat:
Eindelijk kan ik mijn stoornis misbruiken!!1

Lekker de belastingdienst beroven en er geen hoer voor doen.


Inderdaad, je proeft het echte leven.
Met citaat reageren
Oud 27-07-2019, 11:49
Verwijderd
Weet je zeker dat je hiervoor in aanmerking komt? Je bent niet zwaar autistisch ofzo?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Zoek in deze topic:

Geavanceerd zoeken

Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:34.