Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 13-05-2003, 18:40
Diana
Diana is offline
Op mijn school heb ik gehoord dat je na je examen je grafische rekenmachine kunt inruilen.
Aangezien ik de financiele kant op ga heb ik geen behoefte aan al die wetenschappelijke machines met computer algebra systemen, maar aan een financiele.

Vervelend is alleen dat op die site www.lots.nu/school.htm nog geen informatie staat over de financiele machine voor HBO/universiteit.

Heeft iemand op school meer informatie gekregen?

Alvast bedankt.

Diana
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 13-05-2003, 20:00
Thomas
Thomas is offline
Waarom zou je je GR inruilen? Ik zit op een HEAO en ik heb er nog zeer vaak veel plezier van, gewoon omdat die dingen nu eenmaal bijzonder handig zijn. Mijn advies; niet inruilen en gewoon deze houden.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2003, 23:51
Diana
Diana is offline
Citaat:
Wawl schreef op 13-05-2003 @ 21:00:
Waarom zou je je GR inruilen? Ik zit op een HEAO en ik heb er nog zeer vaak veel plezier van, gewoon omdat die dingen nu eenmaal bijzonder handig zijn. Mijn advies; niet inruilen en gewoon deze houden.
Ik weet niet wat jij voor wondermachine hebt, maar ik heb een TI-83 en daar zit alleen een TVM menu op en een eenvoudige solver. Een aantal kennissen werken bij grote banken en een effectenkantoor en die werken allemaal met financiele rekenmachines.

Om te beginnen is een financiele rekenmachine niet zo'n groot lomp bakbeest om mee te nemen en daarnaast kan hij veel meer.
Dus waarom zou ik dat bakbeest willen houden?

Overigens moet je op zommige HEAO's beschikken over een financiele rekenmachine. Staat op de boekenlijst.

Diana
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 11:01
Thomas
Thomas is offline
Citaat:
Diana schreef op 14-05-2003 @ 00:51:
Ik weet niet wat jij voor wondermachine hebt, maar ik heb een TI-83 en daar zit alleen een TVM menu op en een eenvoudige solver. Een aantal kennissen werken bij grote banken en een effectenkantoor en die werken allemaal met financiele rekenmachines.
Ik heb een TI-82, meen ik. Ook nu heb je er nog ontzettend veel aan, want de functies die gevraagd worden zitten er ook allemaal op. En wat zit er volgens jou meer op een financiele rekenmachine dan?

Citaat:
Diana schreef op 14-05-2003 @ 00:51:
Om te beginnen is een financiele rekenmachine niet zo'n groot lomp bakbeest om mee te nemen en daarnaast kan hij veel meer.
Dus waarom zou ik dat bakbeest willen houden?
Ik vind het nogal overdreven om te zeggen dat het een grote rekenmachine is, want dat is dus gewoon niet waar. Als jij zelf acht dat je een andere rekenmachine nodig hebt dan moet je het zelf inruilen, maar ik zeg dat het niet strikt noodzakelijk hoeft te zijn.

Citaat:
Diana schreef op 14-05-2003 @ 00:51:
Overigens moet je op zommige HEAO's beschikken over een financiele rekenmachine. Staat op de boekenlijst.
Wij hebben geen specifieke eisen die gesteld worden aan rekenmachine's, maar ik kan me best voorstellen dat een financiele rekenmachine meer uitkomst kan bieden. Toch zeg ik ook hier weer dat het niet per se een financiele rekenmachine hoeft te zijn.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2003, 12:35
Diana
Diana is offline
Citaat:
Wawl schreef op 14-05-2003 @ 12:01:
Ik heb een TI-82, meen ik. Ook nu heb je er nog ontzettend veel aan, want de functies die gevraagd worden zitten er ook allemaal op. En wat zit er volgens jou meer op een financiele rekenmachine dan
?
Cashflow berekeningen, berekeningen met aandelen en obligaties, afschrijvingsmethoden, bij TVM (wat TI-83 ook heeft) kun je een amortisatieschema laten berekenen.
Een aantal handige menu structuren om conversies uit te rekenen die heel vaak voor komen (btw berekeningen, % van totaal, eventueel wisselkoersen van internationale valuta, tijdberekeningen (aandelen en obligaties/ gaat in dagen), een echte solver waar je eigen vergelijkingen met eigen labels in kunt zetten die je voor iedere variabele kunt oplossen. Daarnaast kun je gegevens en tabelletjes direct op een infrarood printertje uit printen.
Kortom het is een machine die echt gericht is op je latere werk en dat vind ik van een TI-83 niet echt.

Citaat:
Ik vind het nogal overdreven om te zeggen dat het een grote rekenmachine is, want dat is dus gewoon niet waar. Als jij zelf acht dat je een andere rekenmachine nodig hebt dan moet je het zelf inruilen, maar ik zeg dat het niet strikt noodzakelijk hoeft te zijn .
De machine die ik gezien heb was een 17BII en die is kleiner dan de helft van een TI-83. Ik weet niet hoe groot of klein een TI-82 is?


Citaat:
Wij hebben geen specifieke eisen die gesteld worden aan rekenmachine's, maar ik kan me best voorstellen dat een financiele rekenmachine meer uitkomst kan bieden. Toch zeg ik ook hier weer dat het niet per se een financiele rekenmachine hoeft te zijn.
Hij staat op de boekenlijst
Weliswaar de eenvoudigere uitvoering. Maar ik heb gehoord van vriendinnen die bij de bank werken dat het een spetterprijs is en daar wil ik dan wel graag van profiteren

Diana
Met citaat reageren
Oud 26-05-2003, 22:02
k28
k28 is offline
ik studeer international business (internationale bedrijfskunde) in Maastricht en wij mogen de TI-83 niet eens gebruiken bij tentamens vanwege afkijkgevaar en omdat de Nederlandse studenten dan voordeel zouden hebben boven de Duitse, Japanse, Amerikaanse etc etc studenten.

maw: ding ligt hier in de kast stof te verzamelen
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Liefde & Relatie Oppervlakkige vrienden..
bitsj
35 01-11-2002 13:40
Algemene schoolzaken E&M of C&M?
10.45
36 21-04-2002 11:15


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 15:57.