Registreer FAQ Ledenlijst Berichten van vandaag


Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren
 
Topictools Zoek in deze topic
Oud 12-05-2004, 20:23
Verwijderd
Hey,

Ik zit eraan te denken om m'n haar iets blonder te maken voor de zomer. Nou zag ik van dat zomerblond van andrelon en guhl ook zoiets (met kamille ofzo) maar ik vind het etiket een beetje onduidelijk.
Er staat dat het voor blond haar is, maar bedoelen ze daarmee dat je blond haar krijgt of dat het is om bij blond haar je lokken te accentueren?

Ik heb zelf donkerbruin haar, dus ben benieuwd of ik dat kan gebruiken. Ik wil het niet gewoon blonderen ofzo, omdat ik dat teveel op vind vallen, het moet gewoon iets blonder worden.

Weet iemand het?
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 21:05
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Als jij donkerbruin haar hebt, heb je inderdaad niks aan die shampoos. Die zijn er alleen voor om je blonde haar iets te accentueren, er een blonde glans overheen te leggen.
Wat misschien zou kunnen helpen is citroenspray, maar als je echt dónkerbruin haar hebt, dan helpt alleen verven.. (tijdelijk of permanent, dat maakt natuurlijk niet uit).
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 21:24
Verwijderd
als je blond haar hebt, in ieder geval geen citroentroep gebruiken, op advies van me zus (kapster)
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 21:45
floeps
floeps is offline
als je blond haar hebt, in ieder geval geen citroentroep gebruiken, op advies van me zus (kapster)

hoezo is dat niet goed dan?
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 22:22
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
Citaat:
floeps schreef op 12-05-2004 @ 22:45 :
als je blond haar hebt, in ieder geval geen citroentroep gebruiken, op advies van me zus (kapster)

hoezo is dat niet goed dan?
droogt je haar gigantisch uit, das iig de enige reden die ik ken.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 22:23
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
Citaat:
Konijn schreef op 12-05-2004 @ 22:05 :
Als jij donkerbruin haar hebt, heb je inderdaad niks aan die shampoos. Die zijn er alleen voor om je blonde haar iets te accentueren, er een blonde glans overheen te leggen.
Wat misschien zou kunnen helpen is citroenspray, maar als je echt dónkerbruin haar hebt, dan helpt alleen verven.. (tijdelijk of permanent, dat maakt natuurlijk niet uit).
tijdelijk je haar lichter maken kan natuurlijk niet
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 22:46
cyntha
Avatar van cyntha
cyntha is offline
Het is voor blonde mensen die iets blonder willen worden. Ik gebruik die shampoo nu een tijdje en je haar wordt er echt niet lichter van.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 23:09
Verwijderd
Maar wat zou ik dan wel kunnen doen om m'n haar een klein beetje lichter te maken, want ik wil het eigenlijk niet blonderen of verven.
Ik heb ook weleens gehoord dat er een soort spray ofzo bestaat waarmee je je haar een beetje lichter kan maken.
Kent iemand dit en zo ja; werkt het goed en hoe heet het?

Alvast bedankt.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 08:25
Loesje
Avatar van Loesje
Loesje is offline
Citaat:
ABgirl schreef op 13-05-2004 @ 00:09 :
Maar wat zou ik dan wel kunnen doen om m'n haar een klein beetje lichter te maken, want ik wil het eigenlijk niet blonderen of verven.
Ik heb ook weleens gehoord dat er een soort spray ofzo bestaat waarmee je je haar een beetje lichter kan maken.
Kent iemand dit en zo ja; werkt het goed en hoe heet het?

Alvast bedankt.
Er is blond spray. Maar dat heeft het zelfde effect als citroensap. Werkt eigenlijk alleen bij mensen die iig al blond haar hebben. Die lichten je haar gewoon op.
__________________
*ik besloot dat ik alles kon* Loesje
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 08:26
Loesje
Avatar van Loesje
Loesje is offline
Citaat:
Lente schreef op 12-05-2004 @ 23:23 :
tijdelijk je haar lichter maken kan natuurlijk niet
jewel hoor. Ga maar eens met donkerblonde haren in de zon (ingesmeerd met citroensap/blondspray) wedden dat dan je haar tijdelijk lichter wordt...
__________________
*ik besloot dat ik alles kon* Loesje
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 09:20
D-sire
Avatar van D-sire
D-sire is offline
Je hebt bij de drogist gewoon verpakkingen met tijdelijke haarkleuringen. Ik heb de kleuring van Schwarzkopf waar je highlights mee kan maken gebruikt en bij mij is het best wat lichter geworden hoor! En ik heb heeel donker haar (zie fotoboek) dus.. is niet zo dat je je haar niet tijdelijk kan oplichten. Na 24 wassingen moet het er als het goed is weer uit zijn.
__________________
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 10:10
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Citaat:
Lente schreef op 12-05-2004 @ 23:23 :
tijdelijk je haar lichter maken kan natuurlijk niet
Nog nooit van kleurspóeling gehoord ofzo? Maakt wel degelijk je haar lichter voor 6, 24, 36 of hoeveel wasbeurten dan ook hoor...
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 13:45
Verwijderd
je kan ook spray blonde gebruiken, maar daar wordt het wel gelijk heel blond van.
die shampoo zou je kunnen proberen, al staat er op de fles dat hij alleen bij blond en lichtbruin haar werkt.
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 14:51
pyres
Avatar van pyres
pyres is offline
Citaat:
Lente schreef op 12-05-2004 @ 23:22 :
droogt je haar gigantisch uit, das iig de enige reden die ik ken.
ja je moet ook niet 20 citroenen op je hoofd uitpersen
als je voor kleine geblondeerde lokjes gaat, dan kan het best.
trouwens ik ben geen kapster maar ik zie zat meiden wie hun haar bij de kapper blonderen en dat ziet er ook niet altijd even lekker uit. ziet er uit als touw
__________________
mmm lekker mmm ik ben bokkebokkebokkebok
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 16:45
Fa Sai
Fa Sai is offline
Hey,

ik heb zelf ook donkerbruin haar van mezelf, wou ook altijd blond(er) worden en heb dus al heel veel geprobeerd.
Citroensap wordt je haar oranje achtig van in de zon. Geen succes dus.
Die blond-sprays wordt je haar ook al oranje van, die zijn ook eigenlijk bedoeld voor al blond haar, en als je donkerbruin haar probeert op te lichten, lukt dat ook wel, maar oplichten in donkerbruin haar wordt meestal oranje.
Dit kun je ook zien als je je haar echt met peroxide blondeert. Eerst wordt het rood, dan oranje, en dan pas blond. Oranje is gewoon de highlight van bruin haar, zeg maar.

Het enige dat dus echt 'helpt' is je haar laten highlighten bij de kapper. Niet zelf doen, dat kan een gigantische ramp worden (weet ik ook alles van). De kapper is wel duur, maar dan ziet het er ook goed uit.
En begin met een paar plukjes, dan kan je altijd teruggaan om het nog lichter te laten maken.
Veel succes!
__________________
negatrippen kan best lekker zijn... mai pen rai
Met citaat reageren
Oud 13-05-2004, 20:34
Verwijderd
Citaat:
pyres schreef op 13-05-2004 @ 15:51 :
ja je moet ook niet 20 citroenen op je hoofd uitpersen
als je voor kleine geblondeerde lokjes gaat, dan kan het best.
trouwens ik ben geen kapster maar ik zie zat meiden wie hun haar bij de kapper blonderen en dat ziet er ook niet altijd even lekker uit. ziet er uit als touw
nou me zus weet wel over wat ze het heeft hoor, ze had voor haar verven op school een 9,5
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 16:05
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
Citaat:
Konijn schreef op 13-05-2004 @ 11:10 :
Nog nooit van kleurspóeling gehoord ofzo? Maakt wel degelijk je haar lichter voor 6, 24, 36 of hoeveel wasbeurten dan ook hoor...
natuurlijk wel maar die kunnen je haar niet lichter maken, alleen donkerder. Er zit, omdat het er na een tijdje uitgaat, namelijk geen waterstofperoxide in.
ik heb blond haar en mijn haar wordt lichter door zon en citroen, maar dat wordt daarna echt niet weer donkerder hoor.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 16:16
Konijn
Avatar van Konijn
Konijn is offline
Dat kan je haar ook lichter maken hoor.. niet platina-blond nee, maar wel een stuk lichter.
__________________
Keep on rockin'
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 17:47
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
Citaat:
Konijn schreef op 14-05-2004 @ 17:16 :
Dat kan je haar ook lichter maken hoor.. niet platina-blond nee, maar wel een stuk lichter.
http://www.gezondheidsnet.nl/display...ategoryID=1601


'Tijdelijke kleuringen zijn na zes tot acht wasbeurten uit het haar verdwenen en kun je gebruiken om je eigen haarkleur iets donkerder te maken of als opfrissertje tussen twee permanente kleuringen door. Je kunt je haar er niet lichter mee maken, omdat het geen waterstofperoxide bevat.'

'Een semi-permanente kleuring blijft zo’n acht tot twaalf wassingen zitten. Ook deze kleuring kan je haar niet lichter maken, omdat ze werkt op een hiervoor te lichte oxidatiebasis.'

'Permanente kleuringen zijn producten op oxidatiebasis, wat betekent dat je je haar in elke gewenste kleur kan verven.'
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 17:58
Verwijderd
Ik ken iemand (een forumster) met donkerbruin haar die blond-spray gebruikt (niet heel veel), en bij haar is het absoluut niet oranje ofzo, maar gewoon gemengd donker en middenbruin met een 'blonde glans'.

Laatst gewijzigd op 14-05-2004 om 18:01.
Met citaat reageren
Oud 14-05-2004, 19:41
Cinamon
Avatar van Cinamon
Cinamon is offline
Citaat:
Lente schreef op 12-05-2004 @ 23:22 :
droogt je haar gigantisch uit, das iig de enige reden die ik ken.
Dat klopt, maar het helpt wel. Ik heb van de zomer ook zowat drie dagen met citroensap over mijn haren in de zo gelegen, het was echt wel blonder. Maar het leuke aan citroensap is, je was het er weer uit, samen met je blonde coupe. Dus na een aantal dagen is het toch weer verdwenen.
Die shampoo wilde ik eigenlijk ook proberen, om mijn blonde lokken te accentueren.
__________________
Used to be: D@MP | Wat jouw dromen zijn, interesseert me niet.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 22:39
Verwijderd
Ik zat nog eens op het etiket te kijken van Guhl colorshine enz. (hele lange naam) en daar staat dat het verhelderende blondaccenten geeft aan gekleurd en natuurlijk haar. Bedoelen ze daar nou ook mee dat je haar niet persé blond hoeft te zijn?
Met citaat reageren
Oud 17-05-2004, 07:33
Lente
Avatar van Lente
Lente is offline
Citaat:
ABgirl schreef op 16-05-2004 @ 23:39 :
Ik zat nog eens op het etiket te kijken van Guhl colorshine enz. (hele lange naam) en daar staat dat het verhelderende blondaccenten geeft aan gekleurd en natuurlijk haar. Bedoelen ze daar nou ook mee dat je haar niet persé blond hoeft te zijn?
als je donkerbruin haar hebt en je wil blonder haar moet je het verven. shampoo enzo heeft dan echt geen nut. lees anders wat er allemaal al staat
Met citaat reageren
Reageren


Regels voor berichten
Je mag geen nieuwe topics starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag geen bijlagen versturen
Je mag niet je berichten bewerken

BB code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit

Spring naar

Soortgelijke topics
Forum Topic Reacties Laatste bericht
Lifestyle Haar verven
Elin3
10 04-12-2015 09:45
Lichaam & Gezondheid wenkbrauwen blonderen
Outrageous
17 14-07-2014 20:21
Lifestyle het grote HAAR en KAPSEL topic
innogen
500 02-08-2010 02:35
Lichaam & Gezondheid Haar verven & zwemmen?
x-spekkie-x
14 01-04-2005 10:28
Lichaam & Gezondheid Blonder haar
Sushigirl
10 05-10-2002 13:16
Lifestyle haar blonderen
stella
32 04-09-2002 18:00


Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 07:39.